Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Τετάρτη, 29 Αυγούστου
- Ο ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ 2 αστεράκια 21.00 novacinema4
- ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- BLUE VALENTINE 3½ αστεράκια 23.45 novacinema1-HD
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 119′
THE BOURNE IDENTITY. Αμερικανική ταινία του Νταγκ Λίμαν, με τους Ματ Ντέιμον, Φράνκα Ποτέντε, Κρις Κούπερ.
Η έναρξη της τριλογίας που ανέβασε τον πήχη για το είδος της κατασκοπικής περιπέτειας και δημιούργησε έναν νέο τύπο ήρωα, αυτόν του αμνησιακού πρώην εκτελεστή της CIA Τζέισον Μπορν που εδώ προσπαθεί να βρει την ταυτότητά του με τη βοήθεια μιας νεαρής τσιγγάνας.
Σφιχτοδεμένη περιπέτεια, που συνδυάζει το αστυνομικό μυστήριο με τις κατασκοπικές ίντριγκες και την καταγγελία της δράσης παρακρατικών μηχανισμών στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Το σενάριο εκσυγχρονίζει το μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Λάντλαμ, βάζοντας τάξη σε μια μπερδεμένη ίντριγκα και κυρίως φτιάχνοντας αληθοφανείς χαρακτήρες που όμως κινούνται σε έναν κόσμο του παραλόγου. Ιδανική επιλογή ο Ματ Ντέιμον, του οποίου το παρουσιαστικό έρχεται επίτηδες σε αντίθεση με τις σχεδόν μαγικές ικανότητές του αυτοάμυνας.
STAR 02.30
Επιστημονικής φαντασίας, 1993 (Έγχρ.), 99′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Σρέντερ, με τους Αντζελίνα Τζολί, Τζακ Πάλανς, Ηλίας Κοτέας.
Εδώ έκανε το ντεμπούτο της η Αντζελίνα Τζολί με τον πρώτο της μεγάλο ρόλο ως ανθρωποειδές κατασκευασμένο από μια εταιρεία για να καταστρέψει την ανταγωνίστριά της. Το ανθρωποειδές-καμικάζι το ερωτεύεται ο Κοτέας, κανονικός άνθρωπος αυτός, το ζευγάρι το σκάει και στο κατόπι τους παίρνει ένα άλλο ανθρωποειδές.
Αυτό είναι σχεδόν όλο, αλλά υπάρχει κι ένας Τζακ Πάλανς, που μόλις πριν ένα χρόνο είχε βραβευτεί με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για το «Τι Έκανες Μπαμπά στην Άγρια Δύση», καθώς και μερικά έξυπνα εφέ που ξεχωρίζουν στη φτώχεια του προϋπολογισμού.
novacinema4 21.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 105′
LA CONQUETE. Γαλλική ταινία του Ξαβιέ Ντιρινζέ, με τους Ντενί Πονταλιντές, Φλοράνς Περνέλ, Μπερνάρ Λε Κοκ.
Απαιτεί σίγουρα τόλμη να κάνεις ήρωα της ταινίας σου έναν εν ενεργεία αρχηγό κράτους, περιγράφοντάς τον μάλιστα χωρίς καμιά διάθεση ωραιοποίησης. Το θάρρος του τηλεοπτικά έμπειρου Ξαβιέ Ντιρινζέ, ωστόσο, φαίνεται πως εξαντλείται γρήγορα, καθώς μοιάζει αναποφάσιστος όχι τόσο για το τι είδος ανθρώπου έχει μπροστά στην κάμερά του όσο για τον τρόπο με τον οποίο θέλει να τον προσεγγίσει. «Ο Κατακτητής» ακολουθεί την πρόσφατη πολιτική διαδρομή τού αμέτρητα φιλόδοξου, αρχομανούς Νικολά Σαρκοζί, καθώς αυτός περιμένει τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών της 6ης Μαΐου 2007.
Η ταινία υιοθετεί τη φόρμα τηλεοπτικού χρονικογραφήματος, διστακτική στο να πάρει κινηματογραφική θέση (πού είσαι «Il Divo»;). Περιορίζεται απλώς σε μια πειστική περιγραφή των παρασκηνίων της σύγχρονης γαλλικής πολιτικής και προσφέρει στον κωμικό Ντενί Πονταλιντές ένα απολαυστικό ερμηνευτικό one-man-show.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 102′
THE LOSS OF A TEARDROP DIAMOND. Αμερικανική ταινία της Τζόντι Μάρκελ, με τους Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Κρις Έβανς, Γουίλ Πάτον.
Μια πλούσια και κοσμική νεαρή στη δεκαετία του 1920 κυκλοφορεί σε κοσμικές εκδηλώσεις με έναν εργάτη, τον οποίο τελικά ερωτεύεται. Αλλά η απώλεια ενός διαμαντιού, απειλεί να καταστρέψει τη σχέση τους.
Το σενάριο γράφτηκε από τον Τένεσι Γουίλιαμς πενήντα χρόνια πριν, αλλά έμεινε στο συρτάρι (ο Ηλίας Καζάν δεν το προχώρησε μετά την «Κουκλίτσα»). Ο ίδιος ο Γουίλιαμς φέρεται να είχε δηλώσει ότι «όταν γυριστεί σε ταινία θα χρειαστεί μια μεγάλη δόση οπτικής μαγείας». Αυτή όμως απουσιάζει από το ντεμπούτο της Τζόντι Μάρκελ.
novacinema1-HD 23.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 114′
Αμερικανική ταινία του Ντέρεκ Σίανφρανς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Μισέλ Γουίλιαμς, Τζον Ντόμαν.
Η ιστορία της γνωριμίας και της ερωτικής σχέσης ενός ζευγαριού που βλέπει πλέον το γάμο του να καταρρέει.
Γεμάτα ένταση close ups με τηλεφακό, μεγάλα σε διάρκεια πλάνα που αποτυπώνουν σιωπηλή αμηχανία και κλεφτά βλέμματα που κουβαλούν όλο το βάρος του κόσμου συνθέτουν μια σειρά από νοσταλγικές και αντιφατικές, σκληρές και συγκινητικές, καθαρά μπεργκμανικές «Σκηνές από Έναν Γάμο». Με ένα μοντάζ τέλειας αντίστιξης ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, ο Σίανφρανς αντιπαραθέτει δύο παράλληλες ανθρώπινες πορείες, τις οποίες ένα αόρατο (;) χέρι εκτρέπει συνωμοτικά και αθόρυβα. Καθώς κάθε σεκάνς φωτίζει με διαφορετικό φως την προηγούμενη, το βάρος όσων κουβαλούν μαζί τους οι ήρωες αποδεικνύεται ισότιμο με εκείνο όλων εκείνων που άφησαν πίσω τους. Στο τέλος, όπως κάθε γαμήλια φορά, ο χρόνος θα φέρει τον καθέναν αντιμέτωπο με τον άλλον και –ακόμη χειρότερα– με τον ίδιο του τον εαυτό.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr
Τετάρτη, 29 Αυγούστου
- Ο ΚΑΤΑΚΤΗΤΗΣ 2 αστεράκια 21.00 novacinema4
- ΧΩΡΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- BLUE VALENTINE 3½ αστεράκια 23.45 novacinema1-HD
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2002 (Έγχρ.), 119′
THE BOURNE IDENTITY. Αμερικανική ταινία του Νταγκ Λίμαν, με τους Ματ Ντέιμον, Φράνκα Ποτέντε, Κρις Κούπερ.
Η έναρξη της τριλογίας που ανέβασε τον πήχη για το είδος της κατασκοπικής περιπέτειας και δημιούργησε έναν νέο τύπο ήρωα, αυτόν του αμνησιακού πρώην εκτελεστή της CIA Τζέισον Μπορν που εδώ προσπαθεί να βρει την ταυτότητά του με τη βοήθεια μιας νεαρής τσιγγάνας.
Σφιχτοδεμένη περιπέτεια, που συνδυάζει το αστυνομικό μυστήριο με τις κατασκοπικές ίντριγκες και την καταγγελία της δράσης παρακρατικών μηχανισμών στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες. Το σενάριο εκσυγχρονίζει το μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Λάντλαμ, βάζοντας τάξη σε μια μπερδεμένη ίντριγκα και κυρίως φτιάχνοντας αληθοφανείς χαρακτήρες που όμως κινούνται σε έναν κόσμο του παραλόγου. Ιδανική επιλογή ο Ματ Ντέιμον, του οποίου το παρουσιαστικό έρχεται επίτηδες σε αντίθεση με τις σχεδόν μαγικές ικανότητές του αυτοάμυνας.
STAR 02.30
Επιστημονικής φαντασίας, 1993 (Έγχρ.), 99′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Σρέντερ, με τους Αντζελίνα Τζολί, Τζακ Πάλανς, Ηλίας Κοτέας.
Εδώ έκανε το ντεμπούτο της η Αντζελίνα Τζολί με τον πρώτο της μεγάλο ρόλο ως ανθρωποειδές κατασκευασμένο από μια εταιρεία για να καταστρέψει την ανταγωνίστριά της. Το ανθρωποειδές-καμικάζι το ερωτεύεται ο Κοτέας, κανονικός άνθρωπος αυτός, το ζευγάρι το σκάει και στο κατόπι τους παίρνει ένα άλλο ανθρωποειδές.
Αυτό είναι σχεδόν όλο, αλλά υπάρχει κι ένας Τζακ Πάλανς, που μόλις πριν ένα χρόνο είχε βραβευτεί με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για το «Τι Έκανες Μπαμπά στην Άγρια Δύση», καθώς και μερικά έξυπνα εφέ που ξεχωρίζουν στη φτώχεια του προϋπολογισμού.
novacinema4 21.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 105′
LA CONQUETE. Γαλλική ταινία του Ξαβιέ Ντιρινζέ, με τους Ντενί Πονταλιντές, Φλοράνς Περνέλ, Μπερνάρ Λε Κοκ.
Απαιτεί σίγουρα τόλμη να κάνεις ήρωα της ταινίας σου έναν εν ενεργεία αρχηγό κράτους, περιγράφοντάς τον μάλιστα χωρίς καμιά διάθεση ωραιοποίησης. Το θάρρος του τηλεοπτικά έμπειρου Ξαβιέ Ντιρινζέ, ωστόσο, φαίνεται πως εξαντλείται γρήγορα, καθώς μοιάζει αναποφάσιστος όχι τόσο για το τι είδος ανθρώπου έχει μπροστά στην κάμερά του όσο για τον τρόπο με τον οποίο θέλει να τον προσεγγίσει. «Ο Κατακτητής» ακολουθεί την πρόσφατη πολιτική διαδρομή τού αμέτρητα φιλόδοξου, αρχομανούς Νικολά Σαρκοζί, καθώς αυτός περιμένει τα αποτελέσματα των προεδρικών εκλογών της 6ης Μαΐου 2007.
Η ταινία υιοθετεί τη φόρμα τηλεοπτικού χρονικογραφήματος, διστακτική στο να πάρει κινηματογραφική θέση (πού είσαι «Il Divo»;). Περιορίζεται απλώς σε μια πειστική περιγραφή των παρασκηνίων της σύγχρονης γαλλικής πολιτικής και προσφέρει στον κωμικό Ντενί Πονταλιντές ένα απολαυστικό ερμηνευτικό one-man-show.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 102′
THE LOSS OF A TEARDROP DIAMOND. Αμερικανική ταινία της Τζόντι Μάρκελ, με τους Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Κρις Έβανς, Γουίλ Πάτον.
Μια πλούσια και κοσμική νεαρή στη δεκαετία του 1920 κυκλοφορεί σε κοσμικές εκδηλώσεις με έναν εργάτη, τον οποίο τελικά ερωτεύεται. Αλλά η απώλεια ενός διαμαντιού, απειλεί να καταστρέψει τη σχέση τους.
Το σενάριο γράφτηκε από τον Τένεσι Γουίλιαμς πενήντα χρόνια πριν, αλλά έμεινε στο συρτάρι (ο Ηλίας Καζάν δεν το προχώρησε μετά την «Κουκλίτσα»). Ο ίδιος ο Γουίλιαμς φέρεται να είχε δηλώσει ότι «όταν γυριστεί σε ταινία θα χρειαστεί μια μεγάλη δόση οπτικής μαγείας». Αυτή όμως απουσιάζει από το ντεμπούτο της Τζόντι Μάρκελ.
novacinema1-HD 23.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 114′
Αμερικανική ταινία του Ντέρεκ Σίανφρανς, με τους Ράιαν Γκόσλινγκ, Μισέλ Γουίλιαμς, Τζον Ντόμαν.
Η ιστορία της γνωριμίας και της ερωτικής σχέσης ενός ζευγαριού που βλέπει πλέον το γάμο του να καταρρέει.
Γεμάτα ένταση close ups με τηλεφακό, μεγάλα σε διάρκεια πλάνα που αποτυπώνουν σιωπηλή αμηχανία και κλεφτά βλέμματα που κουβαλούν όλο το βάρος του κόσμου συνθέτουν μια σειρά από νοσταλγικές και αντιφατικές, σκληρές και συγκινητικές, καθαρά μπεργκμανικές «Σκηνές από Έναν Γάμο». Με ένα μοντάζ τέλειας αντίστιξης ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, ο Σίανφρανς αντιπαραθέτει δύο παράλληλες ανθρώπινες πορείες, τις οποίες ένα αόρατο (;) χέρι εκτρέπει συνωμοτικά και αθόρυβα. Καθώς κάθε σεκάνς φωτίζει με διαφορετικό φως την προηγούμενη, το βάρος όσων κουβαλούν μαζί τους οι ήρωες αποδεικνύεται ισότιμο με εκείνο όλων εκείνων που άφησαν πίσω τους. Στο τέλος, όπως κάθε γαμήλια φορά, ο χρόνος θα φέρει τον καθέναν αντιμέτωπο με τον άλλον και –ακόμη χειρότερα– με τον ίδιο του τον εαυτό.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr