Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Πέμπτη, 30 Αυγούστου
- ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΑΜΝΗΣΤΙΑ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΤΟ ΑΔΥΤΟ 2 αστεράκια 23.00 novacinema3
- Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ 2 αστεράκια 02.15 STAR
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 111′
THE BANK JOB. Αγγλική ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Σάφρον Μπάροους, Στίβεν Κάμπελ Μουρ.
Στο Λονδίνο του 1971, η όμορφη Μάρτιν Λαβ συγκεντρώνει μια ομάδα μικροκακοποιών για να ληστέψουν τις θυρίδες μιας τράπεζας. Πίσω από το κόλπο όμως κρύβονται οι μυστικές υπηρεσίες κι ένα κρατικό μυστικό.
Ο Αυστραλός έμπειρος σκηνοθέτης («Αδιέξοδο», «Η Κορυφή του Δάντη», «13 Μέρες») εκμεταλλεύεται ένα πειστικά περίπλοκο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια πρώτο υλικό ακροβατώντας με χάρη πάνω στο τεντωμένο σκοινί της υπερβολής. Ακόμα κι εκεί που η ταινία –σε ό,τι αφορά το μπέρδεμα που ακολουθεί τη ληστεία– μοιάζει πρόσκαιρα να ασθμαίνει, δεν χάνει το ρυθμό ή το χιούμορ της και ανεβάζει στροφές λίγο πριν από το (συμβατικά λυτρωτικό) φινάλε. Επιπλέον, κρατά μερικούς κρυφούς άσους στο μανίκι και σχολιάζει εύστοχα πρόσωπα και συμπεριφορές της εποχής αποφεύγοντας να παραδοθεί σε σχηματικούς χαρακτήρες ή κλισέ ανατροπές. Το ρομάντζο των Στέιδαμ-Μπάροους ίσως φαντάζει περιττό, κάτι που αποδεικνύεται όμως πταίσμα μπροστά στις πολλές μικρές, αλλά ευχάριστες εκπλήξεις τις οποίες κρύβει αυτή η βρετανική εξαίρεση ενός τόσο προβλέψιμου πλέον κινηματογραφικού είδους.
STAR 02.15
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 90′
CREEK. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Χένρι Κέιβιλ, Ντόμινικ Πάρσελ, Μάικλ Φασμπέντερ.
Όπως διαβάζω από έναν Αμερικανό κριτικό, ο Τζόελ Σουμάχερ έχει καταπιαστεί με όλα τα κινηματογραφικά είδη παραδίδοντας ταινίες που αποτελούν περισσότερο ασκήσεις στιλ παρά ολοκληρωμένες δημιουργίες – ο κριτικός μας θυμίζει μάλιστα ίσως το πιο αποτυχημένο καλλιτεχνικά blockbuster όλων των εποχών, το «Μπάτμαν και Ρόμπιν». Με τη «Φυλή των Αθανάτων» δοκιμάζεται στο είδος του αμιγούς τρόμου, πάνω σε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κάζγκανιτς, υπεύθυνου για την εντελώς αποτυχημένη «Εισβολή» με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, και όχι πιο συγκροτημένου εδώ. Είναι αλήθεια ότι το συνωμοσιολογικό teaser του εξωφύλλου δεν σε προδιαθέτει θετικά: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι ο αποκρυφισμός κατέχει το μυστικό της αθανασίας. Σχεδόν έναν αιώνα μετά ο εφιάλτης ξαναχτυπά…»
Κι όμως, ο Σουμάχερ καταφέρνει να χειριστεί ικανοποιητικά τους κώδικες του τρόμου όταν ο Χένρι Κέιβιλ (ο νέος Superman του Ζακ Σνάιντερ) υποδέχεται τον εξαφανισμένο για δύο χρόνια αδερφό του και μαζί ξεκινούν για μια αποστολή εκδίκησης που θα τους οδηγήσει σ’ αυτό το παλιό χιτλερικό πείραμα. Κι ένας έξτρα πόντος, βέβαια, για το ότι ο αντίπαλος των δύο αδερφών είναι ο Μάικλ Φασμπέντερ…
STAR 04.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 89′
PULSE 2: AFTERLIFE. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σόισον, με τους Τζέιμι Μπάρμπερ, Κάρλι Σκοτ Κόλινς, Τζορτζίνα Ράιλανς.
Τι κάνεις όταν έχεις ένα αποτυχημένο ριμέικ μιας εξαιρετικής κινηματογραφικής στιγμής τεχνοφοβικού γιαπωνέζικου τρόμου; Τι άλλο από το να γυρίσεις ένα σίκουελ; Ο Σόισον, ειδικός στο να αναλαμβάνει αχρείαστα σίκουελ (το έχει κάνει για το «Mimic» και την «Προφητεία»), συνεχίζει εδώ το αμερικανικό ριμέικ του ιαπωνικού «Kairo», το οποίο εκτυλίσσεται σε ένα μελλοντικό χρόνο όπου οι άνθρωποι κρύβονται από φαντάσματα που ξεπηδούν από τις ασύρματες συνδέσεις και τα κινητά. Κι εγώ που νόμιζα πως από εκεί ξεπηδούν μόνο λογαριασμοί…
Τέλος πάντων, σ’ αυτό τον κόσμο, δύο χωρισμένοι γονείς προσπαθούν να βρουν την εξαφανισμένη κόρη τους (εδώ υπάρχει ένα εύρημα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί λαμπρά), ενώ ο Σόισον προσπαθεί να χωρέσει όποιο τρικ έχει δει σε ταινίες του είδους. Δεν θα σε αποτρέψει να τσεκάρεις στο κινητό το κράξιμο στο IMDb από φόβο μήπως ξεπηδήσει κάποιο φάντασμα, οπότε έχει αποτύχει.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 83′
Ελληνική ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι, με τους Λούλι Μπίτρι, Καραφίλ Σένα, Τόντι Λιούπι.
Ελληνοαλβανικό κοινωνικό δράμα, βραβευμένο στο Βερολίνο, όπου ένας άντρας και μια γυναίκα, οι οποίοι επισκέπτονται κάθε μήνα τους συζύγους τους στη φυλακή, ξεκινούν μια ερωτική σχέση. Όταν όμως η αλβανική κυβέρνηση προσφέρει γενική αμνηστία, όλα θα αλλάξουν.
Γεννημένος στην Αλβανία, αλλά κινηματογραφικά μεγαλωμένος στη χώρα μας, όπου γύρισε τρεις βραβευμένες μικρού μήκους, ο 42χρονος Μπουγιάρ Αλιμάνι επιστρέφει για την πρώτη «μεγάλη» ταινία του στα πατρώα εδάφη. Παράλληλα με την πορεία ενός τόπου, ο οποίος προσπαθεί να βρει τη θέση του ανάμεσα στο χθες και το αύριο, ο Αλιμάνι παρακολουθεί την πορεία δύο μοναχικών ανθρώπων προς μια άλλη, καινούργια ζωή. Αλλά όπως η ηθική έρχεται αντιμέτωπη με το πάθος, έτσι και η φυγή προς το μέλλον μάχεται τις κοινωνικές και πολιτισμικές αγκυλώσεις χρόνων. Είναι το χρονικό μιας βουβής διπλής τραγωδίας, την οποία οι εικόνες της «Αμνηστίας» περιγράφουν εξίσου αθόρυβα, εξίσου διακριτικά με την πραγματική της διάσταση. Εστιάζοντας στα άδεια βλέμματα, τα γήινα χρώματα και τους κλειστούς χώρους, ο σκηνοθέτης επιχειρεί με καθαρά κινηματογραφικό τρόπο να ξεπεράσει τη δραματική απλότητα –σχεδόν φτώχεια– του σεναρίου του και να φτάσει στον πολιτικό και φιλοσοφικό πυρήνα αυτής της εξαρχής καταδικασμένης (συλλογικής μα και υπαρξιακής) εξέγερσης.
novacinema3 23.00
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 109′
SANCTUM. Αμερικανική ταινία του Άλιστερ Γκρίρσον, με τους Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ, Ρις Γουέικφιλντ, Γιόαν Γκράφαντ.
Με αρχικό πρωτότυπο τίτλο «James Cameron’s Sanctum» και αφίσα που παραπέμπει άμεσα στην «Άβυσσο», η καταδυτική περιπέτεια του Αυστραλού Άλιστερ Γκρίρσον δίνει αμέσως το στίγμα της. Εκτελώντας χρέη παραγωγού, ο σκηνοθέτης του «Avatar» δραματοποιεί ελεύθερα μια πραγματική ιστορία του συνεργάτη του Άντριου Γουίτ, η οποία θέλει μια ομάδα δυτών να παγιδεύεται σε ένα αχανές και ανεξερεύνητο σπήλαιο του Νότιου Ειρηνικού.
Ο techno freak Κάμερον επιστρατεύει στερεοσκοπικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, πρωτοποριακές 3D εφαρμογές και απαιτητικούς υποβρύχιους φωτισμούς που σε παγιδεύουν σε πλημμυρισμένες υπόγειες στοές και σε κάνουν προς στιγμή να ξεχνάς όλα τα χιλιοϊδωμένα απρόοπτα τα οποία οι ήρωες θα συναντήσουν με μαθηματική (και χολιγουντιανή) ακρίβεια μπροστά τους. Κι αν μάλιστα αυτοί οι τελευταίοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να μιλούν ανταλλάσσοντας τις πιο μεγαλόσχημες κοινοτοπίες (πάλι όλες οι ταινίες του Κάμερον), αυτό το υποθαλάσσιο θρίλερ θα έκοβε πραγματικά την ανάσα.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr
Πέμπτη, 30 Αυγούστου
- ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΑΜΝΗΣΤΙΑ 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1-HD
- ΤΟ ΑΔΥΤΟ 2 αστεράκια 23.00 novacinema3
- Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ 2 αστεράκια 02.15 STAR
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 111′
THE BANK JOB. Αγγλική ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Σάφρον Μπάροους, Στίβεν Κάμπελ Μουρ.
Στο Λονδίνο του 1971, η όμορφη Μάρτιν Λαβ συγκεντρώνει μια ομάδα μικροκακοποιών για να ληστέψουν τις θυρίδες μιας τράπεζας. Πίσω από το κόλπο όμως κρύβονται οι μυστικές υπηρεσίες κι ένα κρατικό μυστικό.
Ο Αυστραλός έμπειρος σκηνοθέτης («Αδιέξοδο», «Η Κορυφή του Δάντη», «13 Μέρες») εκμεταλλεύεται ένα πειστικά περίπλοκο και προσεγμένο στη λεπτομέρεια πρώτο υλικό ακροβατώντας με χάρη πάνω στο τεντωμένο σκοινί της υπερβολής. Ακόμα κι εκεί που η ταινία –σε ό,τι αφορά το μπέρδεμα που ακολουθεί τη ληστεία– μοιάζει πρόσκαιρα να ασθμαίνει, δεν χάνει το ρυθμό ή το χιούμορ της και ανεβάζει στροφές λίγο πριν από το (συμβατικά λυτρωτικό) φινάλε. Επιπλέον, κρατά μερικούς κρυφούς άσους στο μανίκι και σχολιάζει εύστοχα πρόσωπα και συμπεριφορές της εποχής αποφεύγοντας να παραδοθεί σε σχηματικούς χαρακτήρες ή κλισέ ανατροπές. Το ρομάντζο των Στέιδαμ-Μπάροους ίσως φαντάζει περιττό, κάτι που αποδεικνύεται όμως πταίσμα μπροστά στις πολλές μικρές, αλλά ευχάριστες εκπλήξεις τις οποίες κρύβει αυτή η βρετανική εξαίρεση ενός τόσο προβλέψιμου πλέον κινηματογραφικού είδους.
STAR 02.15
Τρόμου, 2009 (Έγχρ.), 90′
CREEK. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σουμάχερ, με τους Χένρι Κέιβιλ, Ντόμινικ Πάρσελ, Μάικλ Φασμπέντερ.
Όπως διαβάζω από έναν Αμερικανό κριτικό, ο Τζόελ Σουμάχερ έχει καταπιαστεί με όλα τα κινηματογραφικά είδη παραδίδοντας ταινίες που αποτελούν περισσότερο ασκήσεις στιλ παρά ολοκληρωμένες δημιουργίες – ο κριτικός μας θυμίζει μάλιστα ίσως το πιο αποτυχημένο καλλιτεχνικά blockbuster όλων των εποχών, το «Μπάτμαν και Ρόμπιν». Με τη «Φυλή των Αθανάτων» δοκιμάζεται στο είδος του αμιγούς τρόμου, πάνω σε ένα σενάριο του Ντέιβιντ Κάζγκανιτς, υπεύθυνου για την εντελώς αποτυχημένη «Εισβολή» με τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, και όχι πιο συγκροτημένου εδώ. Είναι αλήθεια ότι το συνωμοσιολογικό teaser του εξωφύλλου δεν σε προδιαθέτει θετικά: «Στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι ο αποκρυφισμός κατέχει το μυστικό της αθανασίας. Σχεδόν έναν αιώνα μετά ο εφιάλτης ξαναχτυπά…»
Κι όμως, ο Σουμάχερ καταφέρνει να χειριστεί ικανοποιητικά τους κώδικες του τρόμου όταν ο Χένρι Κέιβιλ (ο νέος Superman του Ζακ Σνάιντερ) υποδέχεται τον εξαφανισμένο για δύο χρόνια αδερφό του και μαζί ξεκινούν για μια αποστολή εκδίκησης που θα τους οδηγήσει σ’ αυτό το παλιό χιτλερικό πείραμα. Κι ένας έξτρα πόντος, βέβαια, για το ότι ο αντίπαλος των δύο αδερφών είναι ο Μάικλ Φασμπέντερ…
STAR 04.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 89′
PULSE 2: AFTERLIFE. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Σόισον, με τους Τζέιμι Μπάρμπερ, Κάρλι Σκοτ Κόλινς, Τζορτζίνα Ράιλανς.
Τι κάνεις όταν έχεις ένα αποτυχημένο ριμέικ μιας εξαιρετικής κινηματογραφικής στιγμής τεχνοφοβικού γιαπωνέζικου τρόμου; Τι άλλο από το να γυρίσεις ένα σίκουελ; Ο Σόισον, ειδικός στο να αναλαμβάνει αχρείαστα σίκουελ (το έχει κάνει για το «Mimic» και την «Προφητεία»), συνεχίζει εδώ το αμερικανικό ριμέικ του ιαπωνικού «Kairo», το οποίο εκτυλίσσεται σε ένα μελλοντικό χρόνο όπου οι άνθρωποι κρύβονται από φαντάσματα που ξεπηδούν από τις ασύρματες συνδέσεις και τα κινητά. Κι εγώ που νόμιζα πως από εκεί ξεπηδούν μόνο λογαριασμοί…
Τέλος πάντων, σ’ αυτό τον κόσμο, δύο χωρισμένοι γονείς προσπαθούν να βρουν την εξαφανισμένη κόρη τους (εδώ υπάρχει ένα εύρημα που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί λαμπρά), ενώ ο Σόισον προσπαθεί να χωρέσει όποιο τρικ έχει δει σε ταινίες του είδους. Δεν θα σε αποτρέψει να τσεκάρεις στο κινητό το κράξιμο στο IMDb από φόβο μήπως ξεπηδήσει κάποιο φάντασμα, οπότε έχει αποτύχει.
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 83′
Ελληνική ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι, με τους Λούλι Μπίτρι, Καραφίλ Σένα, Τόντι Λιούπι.
Ελληνοαλβανικό κοινωνικό δράμα, βραβευμένο στο Βερολίνο, όπου ένας άντρας και μια γυναίκα, οι οποίοι επισκέπτονται κάθε μήνα τους συζύγους τους στη φυλακή, ξεκινούν μια ερωτική σχέση. Όταν όμως η αλβανική κυβέρνηση προσφέρει γενική αμνηστία, όλα θα αλλάξουν.
Γεννημένος στην Αλβανία, αλλά κινηματογραφικά μεγαλωμένος στη χώρα μας, όπου γύρισε τρεις βραβευμένες μικρού μήκους, ο 42χρονος Μπουγιάρ Αλιμάνι επιστρέφει για την πρώτη «μεγάλη» ταινία του στα πατρώα εδάφη. Παράλληλα με την πορεία ενός τόπου, ο οποίος προσπαθεί να βρει τη θέση του ανάμεσα στο χθες και το αύριο, ο Αλιμάνι παρακολουθεί την πορεία δύο μοναχικών ανθρώπων προς μια άλλη, καινούργια ζωή. Αλλά όπως η ηθική έρχεται αντιμέτωπη με το πάθος, έτσι και η φυγή προς το μέλλον μάχεται τις κοινωνικές και πολιτισμικές αγκυλώσεις χρόνων. Είναι το χρονικό μιας βουβής διπλής τραγωδίας, την οποία οι εικόνες της «Αμνηστίας» περιγράφουν εξίσου αθόρυβα, εξίσου διακριτικά με την πραγματική της διάσταση. Εστιάζοντας στα άδεια βλέμματα, τα γήινα χρώματα και τους κλειστούς χώρους, ο σκηνοθέτης επιχειρεί με καθαρά κινηματογραφικό τρόπο να ξεπεράσει τη δραματική απλότητα –σχεδόν φτώχεια– του σεναρίου του και να φτάσει στον πολιτικό και φιλοσοφικό πυρήνα αυτής της εξαρχής καταδικασμένης (συλλογικής μα και υπαρξιακής) εξέγερσης.
novacinema3 23.00
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 109′
SANCTUM. Αμερικανική ταινία του Άλιστερ Γκρίρσον, με τους Ρίτσαρντ Ρόξμπουργκ, Ρις Γουέικφιλντ, Γιόαν Γκράφαντ.
Με αρχικό πρωτότυπο τίτλο «James Cameron’s Sanctum» και αφίσα που παραπέμπει άμεσα στην «Άβυσσο», η καταδυτική περιπέτεια του Αυστραλού Άλιστερ Γκρίρσον δίνει αμέσως το στίγμα της. Εκτελώντας χρέη παραγωγού, ο σκηνοθέτης του «Avatar» δραματοποιεί ελεύθερα μια πραγματική ιστορία του συνεργάτη του Άντριου Γουίτ, η οποία θέλει μια ομάδα δυτών να παγιδεύεται σε ένα αχανές και ανεξερεύνητο σπήλαιο του Νότιου Ειρηνικού.
Ο techno freak Κάμερον επιστρατεύει στερεοσκοπικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, πρωτοποριακές 3D εφαρμογές και απαιτητικούς υποβρύχιους φωτισμούς που σε παγιδεύουν σε πλημμυρισμένες υπόγειες στοές και σε κάνουν προς στιγμή να ξεχνάς όλα τα χιλιοϊδωμένα απρόοπτα τα οποία οι ήρωες θα συναντήσουν με μαθηματική (και χολιγουντιανή) ακρίβεια μπροστά τους. Κι αν μάλιστα αυτοί οι τελευταίοι δεν ήταν υποχρεωμένοι να μιλούν ανταλλάσσοντας τις πιο μεγαλόσχημες κοινοτοπίες (πάλι όλες οι ταινίες του Κάμερον), αυτό το υποθαλάσσιο θρίλερ θα έκοβε πραγματικά την ανάσα.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr