Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου
- ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ 3½ αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΣΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΝΤΙΣΚΟ 2½ αστεράκια 02.15 STAR
- ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1973 (Έγχρ.), 95′
LES NOCES ROUGES. Γαλλο-ιταλική ταινία του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Στεφάν Οντράν, Μισέλ Πικολί, Κλοντ Πιεπλού.
Ένας αριστερός πολιτικός συνάπτει μια σχέση με τη σύζυγο ενός συντηρητικού συναδέλφου του. Οι παράνομοι εραστές, απογοητευμένο από τις επίσημες σχέσεις τους και τυφλωμένοι από το πάθος, αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Με τη χαρακτηριστική του κρυφή ειρωνεία και την επιδεξιότητα ανατόμου στο χειρισμό της ηθικής αμφιθυμίας των ηρώων του, ο Κλοντ Σαμπρόλ βασίζεται ελεύθερα σε ένα πραγματικό σκάνδαλο. Γι’ αυτό και η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε στη Γαλλία.
STAR 22.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 109′
Αγγλική ταινία του Νιλ Μάρσαλ, με τους Ρόνα Μίτρα, Μπομπ Χόσκινς, Μάλκολμ ΜακΝτάουελ.
Τριάντα χρόνια μετά το ξέσπασμα μιας φονικής επιδημίας, ο κίνδυνος παρουσιάζεται και πάλι. Η αγγλική κυβέρνηση στέλνει στη Σκοτία μια διασωθείσα της προηγούμενης επιδημίας, για να βρει το αντίδοτο στον ιό.
Το αφελές σενάριο συνδυάζει τρόμο, φαντασία και… μεσαιωνικό έπος, δείχνοντας εμμονή στο αηδιαστικό σπλάτερ και προσφέροντας μια ανάσα από το σοκ μόνο σε ελάχιστες αυτοσαρκαστικές στιγμές.
STAR 02.15
Κοινωνική, 1998 (Έγχρ.), 113′
THE LAST DAYS OF DISCO. Αμερικανική ταινία του Γουίτ Στίλμαν, με τους Κλοέ Σεβινί, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Κρις Ίγκερμαν.
Οι ερωτικές περιπέτειες δύο γυναικών που περνούν τις νύχτες τους στις ντίσκο του Μανχάταν.
Η ντίσκο δίνει το ρυθμό σε άλλο ένα θίασο χαρακτήρων που ενορχηστρώνει διαλεκτικά ο δημιουργός του «Metropolitan» και του «Barcelona».
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 130′
ANONYMOUS. Αγγλο-γερμανική ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, με τους Ρις Ίφανς, Σεμπάστιαν Αρμέστο, Βανέσα Ρεντγκρέιβ.
Shakespeare or not Shakespeare? Στο Λονδίνο της ελισαβετιανής περιόδου, ο κόμης της Οξφόρδης παραδίδει κρυφά στον συγγραφέα Μπεν Τζόνσον ένα θεατρικό, το οποίο δεν μπορεί να υπογράψει λόγω της θέσης του. Ο Τζόνσον μένει μέχρι τέλους αναποφάσιστος, ώσπου ένας αναλφάβητος ηθοποιός οικειοποιείται τελικά το έργο.
Από τον «Ανώνυμο» δεν λείπουν, τουλάχιστον στην αρχή, ούτε η αλά «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» αλέγρα διάθεση ούτε η θεαματική αναπαράσταση εποχής. Πίσω από την κάμερα, άλλωστε, κάθεται ο Γερμανός λάτρης των ειδικών εφέ και μετρ των ταινιών καταστροφής. Αλλά η ταινία γρήγορα αρχίζει να παίρνει ολοένα και περισσότερο τον εαυτό της στα σοβαρά. Το παιχνίδι ανάμεσα σε φανερούς και αφανείς δημιουργούς περιπλέκεται αδιέξοδα, οι βασιλικές μηχανορραφίες γιγαντώνονται και το δράμα του κόμητος της Οξφόρδης μετατρέπεται τελικά σε… σαιξπηρική τραγωδία, ένα υπερβολικό, μελοδραματικό εύρημα που επιβάλλεται σεναριακά. Ο Έμεριχ, απασχολημένος με το art direction και τους στιλάτους φωτισμούς, δεν μπορεί να συμμαζέψει πολλά, κάτι που επιχειρεί και ως ένα σημείο καταφέρνει το έμπειρο καστ.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1997 (Έγχρ.), 194′
TITANIC. Αμερικανική ταινία του Τζέιμς Κάμερον, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Κέιτ Γουίνσλετ, Μπίλι Ζέιν.
Μέχρι το δικό του «Avatar», ήταν η εμπορικότερη και πιθανώς η θεαματικότερη ταινία όλων των εποχών. Μια απλή ερωτική ιστορία πάνω στο κατάστρωμα του θρυλικού υπερωκεανίου, η οποία ζωντανεύει τα γεγονότα του Απριλίου του 1912 και δίνει στον περφεξιονίστα Τζέιμς Κάμερον την αφορμή να στήσει ένα γιγάντιο έπος που συνδυάζει χλιδή, ρομάντζο, περιπέτεια και ιστορική αλήθεια.
Πολλά από τα θέματα που απασχολούν τον σκηνοθέτη βρίσκονται και πάλι εδώ (η τεχνολογική ύβρις, η ανθρώπινη σάρκα και το μέταλλο της μηχανής, η φύση που εκδικείται), σε μια ρομαντική ταινία καταστροφής που καταφέρνει να αντιπαρέλθει τη μεγαλομανία της. Στο σινεμά, η 3D επεξεργασία της επανέκδοσης ήταν αριστουργηματική (η καλύτερη για ταινία που δεν γυρίστηκε εξαρχής τρισδιάστατη), τίποτα δηλαδή λιγότερο απ’ όσα θα περιμέναμε από τον techno freak και πιο απαιτητικό σύγχρονο χολιγουντιανό δημιουργό. Αλλά και στις δύο διαστάσεις, αυτό είναι το θεαματικότερο ναυάγιο του σινεμά, άξιο για έντεκα Όσκαρ.
Athinorama.gr
Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου
- ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ 3½ αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΣΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΝΤΙΣΚΟ 2½ αστεράκια 02.15 STAR
- ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 1973 (Έγχρ.), 95′
LES NOCES ROUGES. Γαλλο-ιταλική ταινία του Κλοντ Σαμπρόλ, με τους Στεφάν Οντράν, Μισέλ Πικολί, Κλοντ Πιεπλού.
Ένας αριστερός πολιτικός συνάπτει μια σχέση με τη σύζυγο ενός συντηρητικού συναδέλφου του. Οι παράνομοι εραστές, απογοητευμένο από τις επίσημες σχέσεις τους και τυφλωμένοι από το πάθος, αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Με τη χαρακτηριστική του κρυφή ειρωνεία και την επιδεξιότητα ανατόμου στο χειρισμό της ηθικής αμφιθυμίας των ηρώων του, ο Κλοντ Σαμπρόλ βασίζεται ελεύθερα σε ένα πραγματικό σκάνδαλο. Γι’ αυτό και η προβολή της ταινίας απαγορεύτηκε στη Γαλλία.
STAR 22.00
Τρόμου, 2008 (Έγχρ.), 109′
Αγγλική ταινία του Νιλ Μάρσαλ, με τους Ρόνα Μίτρα, Μπομπ Χόσκινς, Μάλκολμ ΜακΝτάουελ.
Τριάντα χρόνια μετά το ξέσπασμα μιας φονικής επιδημίας, ο κίνδυνος παρουσιάζεται και πάλι. Η αγγλική κυβέρνηση στέλνει στη Σκοτία μια διασωθείσα της προηγούμενης επιδημίας, για να βρει το αντίδοτο στον ιό.
Το αφελές σενάριο συνδυάζει τρόμο, φαντασία και… μεσαιωνικό έπος, δείχνοντας εμμονή στο αηδιαστικό σπλάτερ και προσφέροντας μια ανάσα από το σοκ μόνο σε ελάχιστες αυτοσαρκαστικές στιγμές.
STAR 02.15
Κοινωνική, 1998 (Έγχρ.), 113′
THE LAST DAYS OF DISCO. Αμερικανική ταινία του Γουίτ Στίλμαν, με τους Κλοέ Σεβινί, Κέιτ Μπεκινσέιλ, Κρις Ίγκερμαν.
Οι ερωτικές περιπέτειες δύο γυναικών που περνούν τις νύχτες τους στις ντίσκο του Μανχάταν.
Η ντίσκο δίνει το ρυθμό σε άλλο ένα θίασο χαρακτήρων που ενορχηστρώνει διαλεκτικά ο δημιουργός του «Metropolitan» και του «Barcelona».
novacinema1-HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 130′
ANONYMOUS. Αγγλο-γερμανική ταινία του Ρόλαντ Έμεριχ, με τους Ρις Ίφανς, Σεμπάστιαν Αρμέστο, Βανέσα Ρεντγκρέιβ.
Shakespeare or not Shakespeare? Στο Λονδίνο της ελισαβετιανής περιόδου, ο κόμης της Οξφόρδης παραδίδει κρυφά στον συγγραφέα Μπεν Τζόνσον ένα θεατρικό, το οποίο δεν μπορεί να υπογράψει λόγω της θέσης του. Ο Τζόνσον μένει μέχρι τέλους αναποφάσιστος, ώσπου ένας αναλφάβητος ηθοποιός οικειοποιείται τελικά το έργο.
Από τον «Ανώνυμο» δεν λείπουν, τουλάχιστον στην αρχή, ούτε η αλά «Ερωτευμένος Σαίξπηρ» αλέγρα διάθεση ούτε η θεαματική αναπαράσταση εποχής. Πίσω από την κάμερα, άλλωστε, κάθεται ο Γερμανός λάτρης των ειδικών εφέ και μετρ των ταινιών καταστροφής. Αλλά η ταινία γρήγορα αρχίζει να παίρνει ολοένα και περισσότερο τον εαυτό της στα σοβαρά. Το παιχνίδι ανάμεσα σε φανερούς και αφανείς δημιουργούς περιπλέκεται αδιέξοδα, οι βασιλικές μηχανορραφίες γιγαντώνονται και το δράμα του κόμητος της Οξφόρδης μετατρέπεται τελικά σε… σαιξπηρική τραγωδία, ένα υπερβολικό, μελοδραματικό εύρημα που επιβάλλεται σεναριακά. Ο Έμεριχ, απασχολημένος με το art direction και τους στιλάτους φωτισμούς, δεν μπορεί να συμμαζέψει πολλά, κάτι που επιχειρεί και ως ένα σημείο καταφέρνει το έμπειρο καστ.
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 1997 (Έγχρ.), 194′
TITANIC. Αμερικανική ταινία του Τζέιμς Κάμερον, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Κέιτ Γουίνσλετ, Μπίλι Ζέιν.
Μέχρι το δικό του «Avatar», ήταν η εμπορικότερη και πιθανώς η θεαματικότερη ταινία όλων των εποχών. Μια απλή ερωτική ιστορία πάνω στο κατάστρωμα του θρυλικού υπερωκεανίου, η οποία ζωντανεύει τα γεγονότα του Απριλίου του 1912 και δίνει στον περφεξιονίστα Τζέιμς Κάμερον την αφορμή να στήσει ένα γιγάντιο έπος που συνδυάζει χλιδή, ρομάντζο, περιπέτεια και ιστορική αλήθεια.
Πολλά από τα θέματα που απασχολούν τον σκηνοθέτη βρίσκονται και πάλι εδώ (η τεχνολογική ύβρις, η ανθρώπινη σάρκα και το μέταλλο της μηχανής, η φύση που εκδικείται), σε μια ρομαντική ταινία καταστροφής που καταφέρνει να αντιπαρέλθει τη μεγαλομανία της. Στο σινεμά, η 3D επεξεργασία της επανέκδοσης ήταν αριστουργηματική (η καλύτερη για ταινία που δεν γυρίστηκε εξαρχής τρισδιάστατη), τίποτα δηλαδή λιγότερο απ’ όσα θα περιμέναμε από τον techno freak και πιο απαιτητικό σύγχρονο χολιγουντιανό δημιουργό. Αλλά και στις δύο διαστάσεις, αυτό είναι το θεαματικότερο ναυάγιο του σινεμά, άξιο για έντεκα Όσκαρ.
Athinorama.gr