Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Σάββατο, 13 Οκτωβρίου
- Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙΩΝ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ 2½ αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΘΟΣ 2 αστεράκια 22.45 STAR
- Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ 2½ αστεράκια 22.50 ALPHA
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟ 2 αστεράκια 23.00 ET3
- ΤΟ ΜΟΥΤΡΟ 2 αστεράκια 23.55 novacinema2
- ΕΡΩΤΙΚΟ ΜΥΣΤΙΚΟ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- Ο ΚΑΛΟΣ, Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κωμωδία, 1982 (Έγχρ.), 82′
AIRPLANE II: THE SEQUEL. Αμερικανική ταινία του Κεν Φίνκλεμαν, με τους Ρόμπερτ Χέιζ, Τζούλι Χάγκερτι, Λόιντ Μπρίτζες.
Ο ηρωικός πιλότος Τεντ Στράικερ ξαναβάζει σε σωστή πορεία ένα διαστημικό λεωφορείο που κατευθύνεται προς τον Ήλιο αντί για τη Σελήνη.
Η ομάδα του πρωτότυπου «Airplane» έχει αποχωρήσει και η σάτιρα των ταινιών καταστροφής έχει κιόλας γίνει απίθανα εκβιαστική.
STAR 13.30
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 108′
Αμερικανική ταινία του Τζο Νουσμπάουμ, με τους Αμάντα Μπάινς, Σάρα Πάξτον, Ματ Λονγκ.
Η Χιονάτη (και οι επτά νάνοι φυσικά) μετακομίζουν από τα παραμύθια στο αμερικανικό πανεπιστήμιο και τις σαχλές φοιτητικές αδελφότητες.
Χλιαρή μεταφορά του παραμυθιού, που πατάει σε όλα τα κλισέ των νεανικών ταινιών.
ALPHA 14.15
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 102′
BECAUSE I SAID SO. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Λέμαν, με τους Ντάιαν Κίτον, Μάντι Μουρ, Τομ Έβερετ Σκοτ.
Η Ντάφνι, μια υπερπροστατευτική μητέρα, προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άντρα για τη Μίλι, τη μικρή κόρη της, γι’ αυτό βάζει αγγελία κι εξετάζει η ίδια τους υποψηφίους. Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας που διαλέγει, όμως, πρέπει να συναγωνιστεί έναν μποέμ μουσικό ο οποίος φλερτάρει τη Μίλι.
Η Ντάιαν Κίτον σ’ ένα νευρωτικό one-woman-show, το οποίο έπειτα από όλες, μα όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους τσακωμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και το αναμενόμενο χάπι εντ, διαπιστώνει ότι… έρως ανίκατε μάχαν.
MEGA 14.50
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 92′
DADDY DAY CARE. Αμερικανική ταινία του Στιβ Καρ, με τους Έντι Μέρφι, Αντζέλικα Χιούστον, Στιβ Ζαν.
Δύο άνεργοι μπαμπάδες αποφασίζουν να μετατρέψουν το σπίτι του ενός σε παιδικό σταθμό, παρότι δεν έχουν ιδέα από παιδαγωγικά.
Οικογενειακό θέαμα αλά «Μπάτσος του Θηριοτροφείου».
ΝΕΤ 19.15
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 98′
MY LIFE IN RUINS. Αμερικανική ταινία του Ντόναλντ Πέτρι, με τους Νία Βαρντάλος, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Αλέξη Γεωργούλη.
Πρώτη εικόνα: η Νία/Τζόρτζια κατεβαίνει από ένα μπαλκόνι της Πλάκας στο δρόμο, όπου ένας ξέμπαρκος, βγαλμένος από καρτ ποστάλ ηλικιωμένος παίζει μόνος του μπουζούκι. Ακολουθεί ανάλυση της έννοιας greek kefi και καθώς οι γραφικότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αναρωτιέσαι αν η Τζόρτζια είναι ξεναγός στην Ελλάδα του σήμερα ή σε εκείνη του «Επιχείρηση Απόλλων» – you know, with Elena Nathanail and Thomas Fritsch.
Πλάκα πλάκα, το φιλμ του Γιώργου Σκαλενάκη μοιάζει ακόμα και τώρα πιο καλοσκηνοθετημένο και λιγότερο φολκλόρ απ’ αυτήν τη χλιαρή κομεντί που απλά συσσωρεύει mousaka κλισέ και φωτογραφίες ημερολογίου από τα τουριστικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Αστεία με την ελληνική ανοργανωσιά, ο «Ζορμπάς» και «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Γεωργούλης greek lover με και χωρίς μούσι, το «γέλα, αγάπα και τραγούδα» ως φιλοσοφία ζωής. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο «Γάμος αλά Ελληνικά» προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου…
STAR 21.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 82′
SCOOBY-DOO! THE MYSTERY BEGINS. Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Μπράιαν Λίβαντ, με τους Κέιτ Μέλτον, Χέιλι Κιγιόκο, Ρόμπι Έιμελ.
Τέρμα οι απορίες για το πώς γνωρίστηκαν κι έγιναν ομάδα ο Φρεντ, η Βέλμα, ο Σάγκι, η Δάφνη και ο καταπληκτικός Σκούμπι.
Τηλεοπτικό prequel της σειράς ταινιών, που επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής του αγαπημένου animation σκύλου.
ALPHA 21.00
Δραματική κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 91′
MARRIED LIFE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Άιρα Σακς, με τους Κρις Κούπερ, Πιρς Μπρόσναν, Πατρίσια Κλάρκσον.
Η αποδόμηση των οικογενειακών ηθών της δεκαετίας του 1950 σ’ αυτήν την ιστορία ενός άνδρα που σχεδιάζει να σκοτώσει τη γυναίκα του, αντί να της ζητήσει διαζύγιο, θυμίζει το «Ο Παράδεισος είναι Μακριά» ή το «Mad Men».
Μεταφέροντας ένα μυθιστόρημα του Τζον Μπίνγκχαμ, ο Σακς υστερεί στην πρώτη σύγκριση, γιατί δεν έχει την ικανότητα του Τοντ Χέινς, αλλά τουλάχιστον τα πάει καλά στη δεύτερη, με την άψογη –αν και άψυχη– αναπαράσταση της εποχής.
MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 111′
CHARLIE’S ANGELS: FULL THROTTLE. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Στο αναμφίβολα πιο θεαματικό σίκουελ της κινηματογραφικής τους μεταφοράς, οι Άγγελοι του Τσάρλι αναζητούν δυο κλεμμένα δαχτυλίδια με κωδικοποιημένες πληροφορίες για το πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων.
Κάτι σαν μια θεαματική παράσταση τσίρκου, με το σινεμά (ως αφηγηματικό και δραματουργικό μηχανισμό) να εξαφανίζεται για χάρη του θεάματος και της πλάκας, με καταιγισμό απίθανων καταδιώξεων, σατιρικών αναφορών και μουσικών διαλείμματων (!).
STAR 22.45
Δικαστική, 2001 (Έγχρ.), 162′
AND NEVER LET HER GO. Αμερικανική τηλεταινία του Πίτερ Λέβιν, με τους Μαρκ Χάρμον, Ρέιτσελ Γουόρντ, Πολ Μάικλ Γκλέιζερ.
Η γραμματέας και κρυφή ερωμένη ενός μεγαλοδικηγόρου εξαφανίζεται υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Μια σωστή για τα δεδομένα των τηλεταινιών διερεύνηση των χαρακτήρων και των πτυχών μιας αληθινής πολύκροτης υπόθεσης.
ALPHA 22.50
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 116′
THE HOAX. Αμερικανική ταινία του Λάσε Χάλστρομ, με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Χόουπ Ντέιβις, Άλφρεντ Μολίνα.
Η πραγματική ιστορία ενός συγγραφέα που όταν ισχυρίστηκε ότι τον προσέλαβε ο Χάουαρντ Χιουζ για να γράψει την αυτοβιογραφία του, προκάλεσε άνευ προηγουμένου πόλεμο μεταξύ των εκδοτικών οίκων.
Πάντα επίκαιρη αυτή η κατασκευή και η αποκαθήλωση ενός ψέματος, που προστίθεται στις ταινίες αναπάντεχου ξαναδιαβάσματος της πρόσφατης αμερικανικής Ιστορίας (π.χ. «Zodiac»). Ο Ρίτσαρντ Γκιρ πλάθει έναν σύνθετο χαρακτήρα που διεισδύει στην ιλουστρασιόν σκηνοθεσία του Χάλστρομ.
ET3 23.00
Κοινωνική, 1993 (Έγχρ.), 115′
THE MAN WITHOUT A FACE. Αμερικανική ταινία του Μελ Γκίμπσον, με τον ίδιο και τους Νικ Σταλ, Μάργκαρετ Γουίτον.
Πρώην καθηγητής, παραμορφωμένος στο μισό πρόσωπό του από ένα αυτοκινητικό ατύχημα, γίνεται ο πνευματικός μέντορας ενός έφηβου.
Η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Μελ Γκίμπσον, χωρίς φοβερές εκλάμψεις, εντυπωσιάζει με τη σεμνότητα και την απλότητα του ύφους της. Με μια καλύτερη επεξεργασία του σεναρίου θα αποφεύγονταν ωστόσο οι συναισθηματικές κοινοτοπίες.
MEGA 01.45
Επιστημονικής φαντασίας, 2001 (Έγχρ.), 98′
GHOSTS OF MARS. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάρπεντερ, με τους Νατάσα Χένστριτζ, Άις Κιουμπ, Τζέισον Στέιδαμ.
Μια ομάδα αστυνομικών σε αποστολή στον Άρη έρχεται αντιμέτωπη με τα φαντάσματα του πλανήτη.
Ο Τζον Κάρπεντερ αντιγράφει τον εαυτό του σε μια τόσο φτηνή περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας ώστε να ξεχωρίζει ο Τζέισον Στέιδαμ.
STAR 02.30
Δραματική, 2002 (Έγχρ.), 102′
POSSESSION. Αμερικανική ταινία του Νιλ ΛαΜπιούτ, με τους Γκουίνεθ Πάλτροου, Άαρον Έκχαρτ, Τζέρεμι Νόρθαμ.
Διασκευή ενός μυθιστορήματος της Α. Σ. Μπάιατ (βραβείο Μπούκερ 1990), που διερευνά και συγκρίνει τα ερωτικά και κοινωνικά ήθη της Αγγλίας του 19ου αιώνα με τη σύγχρονη εποχή. Ο Ράντολφ Χένρι Ας και η Κρίσταμπελ Λαμότ, φανταστικοί βικτοριανοί ποιητές, ως λογοτέχνες γνωρίζουν τη δύναμη αλλά και τα όρια των λέξεων, γι’ αυτό έπειτα από μια αλληλογραφία που τους φέρνει κοντά, ενδίδουν αμέσως στο σαρκικό – και κοινωνικά απαγορευμένο – πάθος τους. Αντίθετα ο Μίτσελ και η ξανθιά παγοκολώνα Μοντ, ως φιλόλογοι, γνωρίζουν μόνο από λέξεις, γι’ αυτό κι επιχειρούν να οριοθετήσουν τη σχέση τους πρώτα λεκτικά και στη συνέχεια σαρκικά. Η έρευνά τους, που αποκτά διαστάσεις επίλυσης αστυνομικού αινίγματος (ο παντρεμένος Ας είχε σχέσεις με τη Λαμότ, γνωστή φεμινίστρια και λεσβία της βικτοριανής εποχής;), μοιάζει ασήμαντη, γι’ αυτούς όμως είναι κάτι παραπάνω από την αναζήτηση του Ιερού Δισκοπότηρου.
Ο ΛαΜπιούτ δεν είναι Τριφό, ο οποίος αν ζούσε σίγουρα θα εκτιμούσε το μυθιστόρημα της Α. Σ. Μπάιατ. Οι αναφορές στη βικτοριανή εποχή είναι πολύ σύντομες και κοφτές, για να καταστήσουν αληθινούς ήρωες τον Ας και τη Λαμότ. Από την άλλη ορισμένα επεισόδια της σύγχρονης ιστορίας είναι απλοϊκά (η ευκολία με την οποία βρίσκουν την κρυμμένη αλληλογραφία) ή μοιάζουν να ανήκουν σε άλλη ταινία (η σεκάνς όπου ένας διάσημος ακαδημαϊκός σκυλεύει τον τάφο του Ας). Παρόλα αυτά η ταινία διαθέτει σπιρτάδα, χιούμορ, συμπαθείς ερμηνείες και κυρίως μας εισάγει σε έναν κόσμο της διανόησης χωρίς ούτε στιγμή να παραγνωρίζει το ψυχαγωγικό μέλημα του εγχειρήματος.
ALPHA 03.30
Σινεφίλ, 2008 (Έγχρ.), 103′
Ελληνική ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με τους Λευτέρη Βογιατζή, Αλεξία Καλτσίκη, Δημήτρη Πουλικάκο.
Ως πού μπορεί να φτάσει ένας σκηνοθέτης ξεκινώντας μια ταινία χωρίς σενάριο, αλλά με μια χαλαρή ιδέα και μπόλικο ταλέντο; Πολύ μακριά, φαντάζεται ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ένας δημιουργός που πιστεύει στην παντοδυναμία της εικόνας και μερικές φορές καταφέρνει, εκεί που οποιοσδήποτε άλλος θα είχε αποτύχει, να βγάζει λαγούς από το καπέλο του. Όχι όμως και τώρα, σ’ αυτό το μπόσικο και σχεδόν αυτοσχεδιαστικό road movie ενός άντρα στα όρια της κατάθλιψης που στο δρόμο θα γνωρίσει έναν δεξιοτέχνη του κλαρίνου με τη νεαρή συνοδό του, το οποίο προσπαθεί μέσα από στιγμιαίες κινηματογραφικές εμπνεύσεις και αποσπασματικές εικόνες να αφηγηθεί μια ιστορία. Την ιστορία ενός άντρα που, αγκαλιάζοντας το όνειρο, προσπαθεί να πιαστεί από τη ζωή. Μια ζωή ονειρική έτσι κι αλλιώς, καθώς ο Παναγιωτόπουλος δεν ζητά να αναπαραστήσει ρεαλιστικά την πραγματικότητα, αλλά να τη χωρέσει με το δικό του τρόπο στα στενά όρια του κάδρου του.
Εδώ, λοιπόν, είναι το ταξίδι που επιβάλλει τους όρους του στους ταξιδιώτες (ένα εσωτερικό ταξίδι λοιπόν) κι όχι το αντίστροφο. Αλλά ακόμα και στο σινεμά του Γκοντάρ, του Μπουνιουέλ ή του Βέντερς, δημιουργούς τους οποίους έχει διαρκώς στο νου και στα πλάνα του ο Έλληνας σκηνοθέτης, αυτοί οι όροι ξεπροβάλλουν διαυγείς, γι’ αυτό και αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικοί. Στο «Αθήνα-Κωνσταντινούπολη» παραμένουν ως το τέλος θολοί και ασαφείς. Είναι από τις φορές εκείνες στις οποίες η σκηνοθετική δεινότητα δεν επαρκεί για να κλέψει τις εντυπώσεις και η γύμνια της ταινίας ενοχλεί, όσο κι αν πλασάρεται ως συνειδητή αισθητική επιλογή.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2003 (Έγχρ.), 201′
THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Τζάκσον, με τους Ελάιτζα Γουντ, Βίγκο Μόρτενσεν, Ορλάντο Μπλουμ.
Εδώ καταλήγει ο αποψινός μαραθώνιος του συνδρομητικού καναλιού με την κινηματογραφική μεταφορά της τριλογίας του Τόλκιν. Σε αυτό το τρίτο και τελευταίο μέρος, παρακολουθούμε την αγωνιώδη πορεία του Φρόντο προς το φαράγγι της Μόρντορ, με το διπρόσωπο Γκόλουμ να προσπαθεί να τον εξοντώσει για να οικειοποιηθεί το δαχτυλίδι. Ταυτόχρονα, ο Άραγκορν ανακαλύπτει τη βασιλική καταγωγή του και μαζί με το βασιλιά Θέοντεν και το μάγο Γκάνταλφ οργανώνουν την άμυνα της Μίνας Τίριθ, της πρωτεύουσας του βασιλείου, ενάντια στην τελική επίθεση των δυνάμεων του κακού.
Όλοι οι χαρακτήρες στέκονται αντάξιοι των περιστάσεων, ανακαλύπτοντας τον κρυμμένο ηρωικό εαυτό τους, απόρροια του ταξιδιού-δοκιμασία που υπέστησαν στις δύο προηγούμενες ταινίες, ενώ ο Πίτερ Τζάκσον φαίνεται να μη θέλει να αποχωριστεί τους ήρωές του καθυστερώντας με 3-4 ψευτο-φινάλε. Δικαιολογημένα, πάντως, σάρωσε τα Όσκαρ (11!), τιμώμενος για μια μνημειώδη δουλειά που, παρά τις αντιρρήσεις, άνοιξε νέες διαστάσεις στο επικό σινεμά.
novacinema1/HD 22.10
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 112′
FIVE MINARETS IN NEW YORK. Αμερικανο-τουρκική ταινία του Μαχσούν Κιρμιζικούλ, με τους Ντάνι Γκλόβερ, Χαλούκ Μπιλγκινέρ, Μαχσούν Κιρμιζικούλ.
Ύστερα από μια αιματηρή σύγκρουση στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, η Interpol εκδίδει ένταλμα για έναν μουσουλμάνο διανοούμενο που μένει στη Νέα Υόρκη. Αποστολή δύο αστυνομικών της ΜΙΤ είναι να συνοδεύσουν τον Χασί Γκουμούς στην πατρίδα του, όμως αυτός καταφέρνει να δραπετεύσει…
Και κάπου εκεί ξεκινά η ισλαμική σαπουνόπερα – κάτι σαν τσαμπουκαλεμένες «Χίλιες και Μία Νύχτες» ή «Ezel» με μπόλικα αμερικάνικα. Η τηλεοπτική αφέλεια αποδεικνύεται άκρως μεταδοτική, με τους «Μιναρέδες στη Νέα Υόρκη» να μην αποτελούν τίποτε άλλο πέρα από ένα κουραστικό δίωρο επεισόδιο μιας χολιγουντιανής περιπετειώδους ξεπατικωτούρας με έντονη φωσκολική αισθητική. Το δάκρυ πέφτει κορόμηλο, η γυναίκα του ιμάμη μοιάζει με… συνταξιούχο Playmate, οι εκρήξεις θυμίζουν ’70s b movie, τα γένια των τρομοκρατών είναι κολλημένα με σελοτέιπ, ενώ ο Τούρκος πράκτορας μας πληροφορεί ότι στη γείτονα «καταργήθηκε η θανατική ποινή και απαγορεύτηκαν τα βασανιστήρια μετά την ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση»…
novacinema2 23.55
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 92′
THE MECHANIC. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Γουέστ, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Μπεν Φόστερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Δύο χρόνια πριν από τον «Εκδικητή της Νύχτας» (1974), το περιπετειώδες θρίλερ που επιβεβαίωσε το στάτους του Τσαρλς Μπρόνσον ως απόλυτου tough guy των ’70s, ο σκηνοθέτης Μάικλ Γουίνερ και ο διάσημος σταρ είχαν συνεργαστεί στο εξίσου επιτυχημένο «Μούτρο». Εκεί ένας μεθοδικός επαγγελματίας δολοφόνος αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον παρορμητικό γιο ενός παλιού του φίλου, χωρίς να του έχει αποκαλύψει ένα θανάσιμα μοιραίο μυστικό.
Το καλογραμμένο σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ Λιούις Τζον Καρλίνο («Seconds») κάνει αυτήν τη ρουτινιάρικα σκηνοθετημένη περιπέτεια να διατηρεί ακόμη κάτι από την αρχική πρωτοτυπία και το νεύρο της, στοιχεία τα οποία σοφά υιοθετεί και το ριμέικ του Σάιμον Γουέστ. Οι απαραίτητες γραφικότητες και οι μικρές υπερβολές κρατούν, βέβαια, χαρακτήρες και καταστάσεις στα ρηχά, αλλά αυτό είναι το λιγότερο που θα πειράξει οποιονδήποτε θεατή ενός straight forward χολιγουντιανού action thriller.
OTE TV Cinema on Demand
Γουέστερν, 1966 (Έγχρ.) 161′
IL BUONO, IL BRUTTO, IL CATTIVO. Ιταλική ταινία του Σέρτζιο Λεόνε, με τους Κλιντ Ίστγουντ, Ελάι Γουάλας, Λι Βαν Κλιφ.
Τρεις πιστολέρος κυνηγούν έναν κρυμμένο θησαυρό που τελικά θα τους φέρει αντιμέτωπους τον ένα με τον άλλο.
Από τα πιο χαρακτηριστικά και πετυχημένα σπαγκέτι-γουέστερν. Αν και ο Εμφύλιος Πόλεμος αποτελεί το πλαίσιο δράσης του τρίτου γουέστερν (και πιο ολοκληρωμένου σε προθέσεις) του Σέρτζιο Λεόνε, εντούτοις ο μοναδικός λόγος ύπαρξής του είναι να δείξει το ασυμβίβαστο του σερτζιολεονικού ήρωα με την έννοια της Ιστορίας. Ο «καλός» και ο «κακός» είναι η όψη του ίδιου νομίσματος, ενώ ο «άσχημος» η… κάλπικη εκδοχή του. Στο Βορρά ή το Νότο, στη Δύση ή την Ανατολή, στις ΗΠΑ ή το Μεξικό, οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, δεν υπάρχουν καλοί και κακοί, ο επικός ήρωας της Δύσης έχει χάσει την ηθική του και όλα είναι ένα παιχνίδι με έπαθλο ένα θησαυρό κρυμμένο σ’ ένα νεκροταφείο. Αλλά η ίδια η ταινία μοιάζει με ένα παιχνίδι ανάμεσα στο σκηνοθέτη και το θεατή, ένα παιχνίδι που προϋποθέτει τη γνώση των κωδίκων του γουέστερν, ώστε να υπάρχει στη συνέχεια η ηδονική διαπίστωση της παραβίασής τους. Ανεπανάληπτη η μουσική του Ένιο Μορικόνε.
Athinorama.gr
Σάββατο, 13 Οκτωβρίου
- Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙΩΝ: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ 2½ αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- ΑΡΡΩΣΤΗΜΕΝΟ ΠΑΘΟΣ 2 αστεράκια 22.45 STAR
- Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΑΤΗ 2½ αστεράκια 22.50 ALPHA
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟ 2 αστεράκια 23.00 ET3
- ΤΟ ΜΟΥΤΡΟ 2 αστεράκια 23.55 novacinema2
- ΕΡΩΤΙΚΟ ΜΥΣΤΙΚΟ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- Ο ΚΑΛΟΣ, Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΣΧΗΜΟΣ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κωμωδία, 1982 (Έγχρ.), 82′
AIRPLANE II: THE SEQUEL. Αμερικανική ταινία του Κεν Φίνκλεμαν, με τους Ρόμπερτ Χέιζ, Τζούλι Χάγκερτι, Λόιντ Μπρίτζες.
Ο ηρωικός πιλότος Τεντ Στράικερ ξαναβάζει σε σωστή πορεία ένα διαστημικό λεωφορείο που κατευθύνεται προς τον Ήλιο αντί για τη Σελήνη.
Η ομάδα του πρωτότυπου «Airplane» έχει αποχωρήσει και η σάτιρα των ταινιών καταστροφής έχει κιόλας γίνει απίθανα εκβιαστική.
STAR 13.30
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 108′
Αμερικανική ταινία του Τζο Νουσμπάουμ, με τους Αμάντα Μπάινς, Σάρα Πάξτον, Ματ Λονγκ.
Η Χιονάτη (και οι επτά νάνοι φυσικά) μετακομίζουν από τα παραμύθια στο αμερικανικό πανεπιστήμιο και τις σαχλές φοιτητικές αδελφότητες.
Χλιαρή μεταφορά του παραμυθιού, που πατάει σε όλα τα κλισέ των νεανικών ταινιών.
ALPHA 14.15
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 102′
BECAUSE I SAID SO. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Λέμαν, με τους Ντάιαν Κίτον, Μάντι Μουρ, Τομ Έβερετ Σκοτ.
Η Ντάφνι, μια υπερπροστατευτική μητέρα, προσπαθεί να βρει τον κατάλληλο άντρα για τη Μίλι, τη μικρή κόρη της, γι’ αυτό βάζει αγγελία κι εξετάζει η ίδια τους υποψηφίους. Ο ευκατάστατος αρχιτέκτονας που διαλέγει, όμως, πρέπει να συναγωνιστεί έναν μποέμ μουσικό ο οποίος φλερτάρει τη Μίλι.
Η Ντάιαν Κίτον σ’ ένα νευρωτικό one-woman-show, το οποίο έπειτα από όλες, μα όλες τις κλισέ παρεξηγήσεις, τους αναπόφευκτους τσακωμούς, τις χιλιοϊδωμένες κωμικές σκηνές και το αναμενόμενο χάπι εντ, διαπιστώνει ότι… έρως ανίκατε μάχαν.
MEGA 14.50
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 92′
DADDY DAY CARE. Αμερικανική ταινία του Στιβ Καρ, με τους Έντι Μέρφι, Αντζέλικα Χιούστον, Στιβ Ζαν.
Δύο άνεργοι μπαμπάδες αποφασίζουν να μετατρέψουν το σπίτι του ενός σε παιδικό σταθμό, παρότι δεν έχουν ιδέα από παιδαγωγικά.
Οικογενειακό θέαμα αλά «Μπάτσος του Θηριοτροφείου».
ΝΕΤ 19.15
Κομεντί, 2009 (Έγχρ.), 98′
MY LIFE IN RUINS. Αμερικανική ταινία του Ντόναλντ Πέτρι, με τους Νία Βαρντάλος, Ρίτσαρντ Ντρέιφους, Αλέξη Γεωργούλη.
Πρώτη εικόνα: η Νία/Τζόρτζια κατεβαίνει από ένα μπαλκόνι της Πλάκας στο δρόμο, όπου ένας ξέμπαρκος, βγαλμένος από καρτ ποστάλ ηλικιωμένος παίζει μόνος του μπουζούκι. Ακολουθεί ανάλυση της έννοιας greek kefi και καθώς οι γραφικότητες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, αναρωτιέσαι αν η Τζόρτζια είναι ξεναγός στην Ελλάδα του σήμερα ή σε εκείνη του «Επιχείρηση Απόλλων» – you know, with Elena Nathanail and Thomas Fritsch.
Πλάκα πλάκα, το φιλμ του Γιώργου Σκαλενάκη μοιάζει ακόμα και τώρα πιο καλοσκηνοθετημένο και λιγότερο φολκλόρ απ’ αυτήν τη χλιαρή κομεντί που απλά συσσωρεύει mousaka κλισέ και φωτογραφίες ημερολογίου από τα τουριστικά αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς μας χώρους. Αστεία με την ελληνική ανοργανωσιά, ο «Ζορμπάς» και «Τα παιδιά του Πειραιά», ο Γεωργούλης greek lover με και χωρίς μούσι, το «γέλα, αγάπα και τραγούδα» ως φιλοσοφία ζωής. Τώρα καταλαβαίνω γιατί ο «Γάμος αλά Ελληνικά» προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου…
STAR 21.00
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 82′
SCOOBY-DOO! THE MYSTERY BEGINS. Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Μπράιαν Λίβαντ, με τους Κέιτ Μέλτον, Χέιλι Κιγιόκο, Ρόμπι Έιμελ.
Τέρμα οι απορίες για το πώς γνωρίστηκαν κι έγιναν ομάδα ο Φρεντ, η Βέλμα, ο Σάγκι, η Δάφνη και ο καταπληκτικός Σκούμπι.
Τηλεοπτικό prequel της σειράς ταινιών, που επιμηκύνει τη διάρκεια ζωής του αγαπημένου animation σκύλου.
ALPHA 21.00
Δραματική κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 91′
MARRIED LIFE. Αμερικανο-καναδική ταινία του Άιρα Σακς, με τους Κρις Κούπερ, Πιρς Μπρόσναν, Πατρίσια Κλάρκσον.
Η αποδόμηση των οικογενειακών ηθών της δεκαετίας του 1950 σ’ αυτήν την ιστορία ενός άνδρα που σχεδιάζει να σκοτώσει τη γυναίκα του, αντί να της ζητήσει διαζύγιο, θυμίζει το «Ο Παράδεισος είναι Μακριά» ή το «Mad Men».
Μεταφέροντας ένα μυθιστόρημα του Τζον Μπίνγκχαμ, ο Σακς υστερεί στην πρώτη σύγκριση, γιατί δεν έχει την ικανότητα του Τοντ Χέινς, αλλά τουλάχιστον τα πάει καλά στη δεύτερη, με την άψογη –αν και άψυχη– αναπαράσταση της εποχής.
MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 111′
CHARLIE’S ANGELS: FULL THROTTLE. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Στο αναμφίβολα πιο θεαματικό σίκουελ της κινηματογραφικής τους μεταφοράς, οι Άγγελοι του Τσάρλι αναζητούν δυο κλεμμένα δαχτυλίδια με κωδικοποιημένες πληροφορίες για το πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων.
Κάτι σαν μια θεαματική παράσταση τσίρκου, με το σινεμά (ως αφηγηματικό και δραματουργικό μηχανισμό) να εξαφανίζεται για χάρη του θεάματος και της πλάκας, με καταιγισμό απίθανων καταδιώξεων, σατιρικών αναφορών και μουσικών διαλείμματων (!).
STAR 22.45
Δικαστική, 2001 (Έγχρ.), 162′
AND NEVER LET HER GO. Αμερικανική τηλεταινία του Πίτερ Λέβιν, με τους Μαρκ Χάρμον, Ρέιτσελ Γουόρντ, Πολ Μάικλ Γκλέιζερ.
Η γραμματέας και κρυφή ερωμένη ενός μεγαλοδικηγόρου εξαφανίζεται υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Μια σωστή για τα δεδομένα των τηλεταινιών διερεύνηση των χαρακτήρων και των πτυχών μιας αληθινής πολύκροτης υπόθεσης.
ALPHA 22.50
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 116′
THE HOAX. Αμερικανική ταινία του Λάσε Χάλστρομ, με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Χόουπ Ντέιβις, Άλφρεντ Μολίνα.
Η πραγματική ιστορία ενός συγγραφέα που όταν ισχυρίστηκε ότι τον προσέλαβε ο Χάουαρντ Χιουζ για να γράψει την αυτοβιογραφία του, προκάλεσε άνευ προηγουμένου πόλεμο μεταξύ των εκδοτικών οίκων.
Πάντα επίκαιρη αυτή η κατασκευή και η αποκαθήλωση ενός ψέματος, που προστίθεται στις ταινίες αναπάντεχου ξαναδιαβάσματος της πρόσφατης αμερικανικής Ιστορίας (π.χ. «Zodiac»). Ο Ρίτσαρντ Γκιρ πλάθει έναν σύνθετο χαρακτήρα που διεισδύει στην ιλουστρασιόν σκηνοθεσία του Χάλστρομ.
ET3 23.00
Κοινωνική, 1993 (Έγχρ.), 115′
THE MAN WITHOUT A FACE. Αμερικανική ταινία του Μελ Γκίμπσον, με τον ίδιο και τους Νικ Σταλ, Μάργκαρετ Γουίτον.
Πρώην καθηγητής, παραμορφωμένος στο μισό πρόσωπό του από ένα αυτοκινητικό ατύχημα, γίνεται ο πνευματικός μέντορας ενός έφηβου.
Η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Μελ Γκίμπσον, χωρίς φοβερές εκλάμψεις, εντυπωσιάζει με τη σεμνότητα και την απλότητα του ύφους της. Με μια καλύτερη επεξεργασία του σεναρίου θα αποφεύγονταν ωστόσο οι συναισθηματικές κοινοτοπίες.
MEGA 01.45
Επιστημονικής φαντασίας, 2001 (Έγχρ.), 98′
GHOSTS OF MARS. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάρπεντερ, με τους Νατάσα Χένστριτζ, Άις Κιουμπ, Τζέισον Στέιδαμ.
Μια ομάδα αστυνομικών σε αποστολή στον Άρη έρχεται αντιμέτωπη με τα φαντάσματα του πλανήτη.
Ο Τζον Κάρπεντερ αντιγράφει τον εαυτό του σε μια τόσο φτηνή περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας ώστε να ξεχωρίζει ο Τζέισον Στέιδαμ.
STAR 02.30
Δραματική, 2002 (Έγχρ.), 102′
POSSESSION. Αμερικανική ταινία του Νιλ ΛαΜπιούτ, με τους Γκουίνεθ Πάλτροου, Άαρον Έκχαρτ, Τζέρεμι Νόρθαμ.
Διασκευή ενός μυθιστορήματος της Α. Σ. Μπάιατ (βραβείο Μπούκερ 1990), που διερευνά και συγκρίνει τα ερωτικά και κοινωνικά ήθη της Αγγλίας του 19ου αιώνα με τη σύγχρονη εποχή. Ο Ράντολφ Χένρι Ας και η Κρίσταμπελ Λαμότ, φανταστικοί βικτοριανοί ποιητές, ως λογοτέχνες γνωρίζουν τη δύναμη αλλά και τα όρια των λέξεων, γι’ αυτό έπειτα από μια αλληλογραφία που τους φέρνει κοντά, ενδίδουν αμέσως στο σαρκικό – και κοινωνικά απαγορευμένο – πάθος τους. Αντίθετα ο Μίτσελ και η ξανθιά παγοκολώνα Μοντ, ως φιλόλογοι, γνωρίζουν μόνο από λέξεις, γι’ αυτό κι επιχειρούν να οριοθετήσουν τη σχέση τους πρώτα λεκτικά και στη συνέχεια σαρκικά. Η έρευνά τους, που αποκτά διαστάσεις επίλυσης αστυνομικού αινίγματος (ο παντρεμένος Ας είχε σχέσεις με τη Λαμότ, γνωστή φεμινίστρια και λεσβία της βικτοριανής εποχής;), μοιάζει ασήμαντη, γι’ αυτούς όμως είναι κάτι παραπάνω από την αναζήτηση του Ιερού Δισκοπότηρου.
Ο ΛαΜπιούτ δεν είναι Τριφό, ο οποίος αν ζούσε σίγουρα θα εκτιμούσε το μυθιστόρημα της Α. Σ. Μπάιατ. Οι αναφορές στη βικτοριανή εποχή είναι πολύ σύντομες και κοφτές, για να καταστήσουν αληθινούς ήρωες τον Ας και τη Λαμότ. Από την άλλη ορισμένα επεισόδια της σύγχρονης ιστορίας είναι απλοϊκά (η ευκολία με την οποία βρίσκουν την κρυμμένη αλληλογραφία) ή μοιάζουν να ανήκουν σε άλλη ταινία (η σεκάνς όπου ένας διάσημος ακαδημαϊκός σκυλεύει τον τάφο του Ας). Παρόλα αυτά η ταινία διαθέτει σπιρτάδα, χιούμορ, συμπαθείς ερμηνείες και κυρίως μας εισάγει σε έναν κόσμο της διανόησης χωρίς ούτε στιγμή να παραγνωρίζει το ψυχαγωγικό μέλημα του εγχειρήματος.
ALPHA 03.30
Σινεφίλ, 2008 (Έγχρ.), 103′
Ελληνική ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου, με τους Λευτέρη Βογιατζή, Αλεξία Καλτσίκη, Δημήτρη Πουλικάκο.
Ως πού μπορεί να φτάσει ένας σκηνοθέτης ξεκινώντας μια ταινία χωρίς σενάριο, αλλά με μια χαλαρή ιδέα και μπόλικο ταλέντο; Πολύ μακριά, φαντάζεται ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ένας δημιουργός που πιστεύει στην παντοδυναμία της εικόνας και μερικές φορές καταφέρνει, εκεί που οποιοσδήποτε άλλος θα είχε αποτύχει, να βγάζει λαγούς από το καπέλο του. Όχι όμως και τώρα, σ’ αυτό το μπόσικο και σχεδόν αυτοσχεδιαστικό road movie ενός άντρα στα όρια της κατάθλιψης που στο δρόμο θα γνωρίσει έναν δεξιοτέχνη του κλαρίνου με τη νεαρή συνοδό του, το οποίο προσπαθεί μέσα από στιγμιαίες κινηματογραφικές εμπνεύσεις και αποσπασματικές εικόνες να αφηγηθεί μια ιστορία. Την ιστορία ενός άντρα που, αγκαλιάζοντας το όνειρο, προσπαθεί να πιαστεί από τη ζωή. Μια ζωή ονειρική έτσι κι αλλιώς, καθώς ο Παναγιωτόπουλος δεν ζητά να αναπαραστήσει ρεαλιστικά την πραγματικότητα, αλλά να τη χωρέσει με το δικό του τρόπο στα στενά όρια του κάδρου του.
Εδώ, λοιπόν, είναι το ταξίδι που επιβάλλει τους όρους του στους ταξιδιώτες (ένα εσωτερικό ταξίδι λοιπόν) κι όχι το αντίστροφο. Αλλά ακόμα και στο σινεμά του Γκοντάρ, του Μπουνιουέλ ή του Βέντερς, δημιουργούς τους οποίους έχει διαρκώς στο νου και στα πλάνα του ο Έλληνας σκηνοθέτης, αυτοί οι όροι ξεπροβάλλουν διαυγείς, γι’ αυτό και αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικοί. Στο «Αθήνα-Κωνσταντινούπολη» παραμένουν ως το τέλος θολοί και ασαφείς. Είναι από τις φορές εκείνες στις οποίες η σκηνοθετική δεινότητα δεν επαρκεί για να κλέψει τις εντυπώσεις και η γύμνια της ταινίας ενοχλεί, όσο κι αν πλασάρεται ως συνειδητή αισθητική επιλογή.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Περιπέτεια φαντασίας, 2003 (Έγχρ.), 201′
THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Τζάκσον, με τους Ελάιτζα Γουντ, Βίγκο Μόρτενσεν, Ορλάντο Μπλουμ.
Εδώ καταλήγει ο αποψινός μαραθώνιος του συνδρομητικού καναλιού με την κινηματογραφική μεταφορά της τριλογίας του Τόλκιν. Σε αυτό το τρίτο και τελευταίο μέρος, παρακολουθούμε την αγωνιώδη πορεία του Φρόντο προς το φαράγγι της Μόρντορ, με το διπρόσωπο Γκόλουμ να προσπαθεί να τον εξοντώσει για να οικειοποιηθεί το δαχτυλίδι. Ταυτόχρονα, ο Άραγκορν ανακαλύπτει τη βασιλική καταγωγή του και μαζί με το βασιλιά Θέοντεν και το μάγο Γκάνταλφ οργανώνουν την άμυνα της Μίνας Τίριθ, της πρωτεύουσας του βασιλείου, ενάντια στην τελική επίθεση των δυνάμεων του κακού.
Όλοι οι χαρακτήρες στέκονται αντάξιοι των περιστάσεων, ανακαλύπτοντας τον κρυμμένο ηρωικό εαυτό τους, απόρροια του ταξιδιού-δοκιμασία που υπέστησαν στις δύο προηγούμενες ταινίες, ενώ ο Πίτερ Τζάκσον φαίνεται να μη θέλει να αποχωριστεί τους ήρωές του καθυστερώντας με 3-4 ψευτο-φινάλε. Δικαιολογημένα, πάντως, σάρωσε τα Όσκαρ (11!), τιμώμενος για μια μνημειώδη δουλειά που, παρά τις αντιρρήσεις, άνοιξε νέες διαστάσεις στο επικό σινεμά.
novacinema1/HD 22.10
Περιπέτεια, 2010 (Έγχρ.), 112′
FIVE MINARETS IN NEW YORK. Αμερικανο-τουρκική ταινία του Μαχσούν Κιρμιζικούλ, με τους Ντάνι Γκλόβερ, Χαλούκ Μπιλγκινέρ, Μαχσούν Κιρμιζικούλ.
Ύστερα από μια αιματηρή σύγκρουση στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης, η Interpol εκδίδει ένταλμα για έναν μουσουλμάνο διανοούμενο που μένει στη Νέα Υόρκη. Αποστολή δύο αστυνομικών της ΜΙΤ είναι να συνοδεύσουν τον Χασί Γκουμούς στην πατρίδα του, όμως αυτός καταφέρνει να δραπετεύσει…
Και κάπου εκεί ξεκινά η ισλαμική σαπουνόπερα – κάτι σαν τσαμπουκαλεμένες «Χίλιες και Μία Νύχτες» ή «Ezel» με μπόλικα αμερικάνικα. Η τηλεοπτική αφέλεια αποδεικνύεται άκρως μεταδοτική, με τους «Μιναρέδες στη Νέα Υόρκη» να μην αποτελούν τίποτε άλλο πέρα από ένα κουραστικό δίωρο επεισόδιο μιας χολιγουντιανής περιπετειώδους ξεπατικωτούρας με έντονη φωσκολική αισθητική. Το δάκρυ πέφτει κορόμηλο, η γυναίκα του ιμάμη μοιάζει με… συνταξιούχο Playmate, οι εκρήξεις θυμίζουν ’70s b movie, τα γένια των τρομοκρατών είναι κολλημένα με σελοτέιπ, ενώ ο Τούρκος πράκτορας μας πληροφορεί ότι στη γείτονα «καταργήθηκε η θανατική ποινή και απαγορεύτηκαν τα βασανιστήρια μετά την ευρωπαϊκή μεταρρύθμιση»…
novacinema2 23.55
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 92′
THE MECHANIC. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Γουέστ, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Μπεν Φόστερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Δύο χρόνια πριν από τον «Εκδικητή της Νύχτας» (1974), το περιπετειώδες θρίλερ που επιβεβαίωσε το στάτους του Τσαρλς Μπρόνσον ως απόλυτου tough guy των ’70s, ο σκηνοθέτης Μάικλ Γουίνερ και ο διάσημος σταρ είχαν συνεργαστεί στο εξίσου επιτυχημένο «Μούτρο». Εκεί ένας μεθοδικός επαγγελματίας δολοφόνος αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον παρορμητικό γιο ενός παλιού του φίλου, χωρίς να του έχει αποκαλύψει ένα θανάσιμα μοιραίο μυστικό.
Το καλογραμμένο σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ Λιούις Τζον Καρλίνο («Seconds») κάνει αυτήν τη ρουτινιάρικα σκηνοθετημένη περιπέτεια να διατηρεί ακόμη κάτι από την αρχική πρωτοτυπία και το νεύρο της, στοιχεία τα οποία σοφά υιοθετεί και το ριμέικ του Σάιμον Γουέστ. Οι απαραίτητες γραφικότητες και οι μικρές υπερβολές κρατούν, βέβαια, χαρακτήρες και καταστάσεις στα ρηχά, αλλά αυτό είναι το λιγότερο που θα πειράξει οποιονδήποτε θεατή ενός straight forward χολιγουντιανού action thriller.
OTE TV Cinema on Demand
Γουέστερν, 1966 (Έγχρ.) 161′
IL BUONO, IL BRUTTO, IL CATTIVO. Ιταλική ταινία του Σέρτζιο Λεόνε, με τους Κλιντ Ίστγουντ, Ελάι Γουάλας, Λι Βαν Κλιφ.
Τρεις πιστολέρος κυνηγούν έναν κρυμμένο θησαυρό που τελικά θα τους φέρει αντιμέτωπους τον ένα με τον άλλο.
Από τα πιο χαρακτηριστικά και πετυχημένα σπαγκέτι-γουέστερν. Αν και ο Εμφύλιος Πόλεμος αποτελεί το πλαίσιο δράσης του τρίτου γουέστερν (και πιο ολοκληρωμένου σε προθέσεις) του Σέρτζιο Λεόνε, εντούτοις ο μοναδικός λόγος ύπαρξής του είναι να δείξει το ασυμβίβαστο του σερτζιολεονικού ήρωα με την έννοια της Ιστορίας. Ο «καλός» και ο «κακός» είναι η όψη του ίδιου νομίσματος, ενώ ο «άσχημος» η… κάλπικη εκδοχή του. Στο Βορρά ή το Νότο, στη Δύση ή την Ανατολή, στις ΗΠΑ ή το Μεξικό, οι άνθρωποι συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο, δεν υπάρχουν καλοί και κακοί, ο επικός ήρωας της Δύσης έχει χάσει την ηθική του και όλα είναι ένα παιχνίδι με έπαθλο ένα θησαυρό κρυμμένο σ’ ένα νεκροταφείο. Αλλά η ίδια η ταινία μοιάζει με ένα παιχνίδι ανάμεσα στο σκηνοθέτη και το θεατή, ένα παιχνίδι που προϋποθέτει τη γνώση των κωδίκων του γουέστερν, ώστε να υπάρχει στη συνέχεια η ηδονική διαπίστωση της παραβίασής τους. Ανεπανάληπτη η μουσική του Ένιο Μορικόνε.
Athinorama.gr