Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Κυριακή, 14 Οκτωβρίου
- ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ 2 αστεράκια 13.30 ANT1
- ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ 3½ αστεράκια 21.00 ANT1
- ΓΑΜΟ-ΜΠΕΛΑΔΕΣ 2 αστεράκια 21.00 ALPHA
- X-MEN: Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ 3 αστεράκια 22.00 novacinema2
- BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 3 αστεράκια 23.00 STAR
- ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ 3 αστεράκια 23.00 ET3
- ΤΑΣΕΙΣ ΦΥΓΗΣ 2½ αστεράκια 23.30 ALPHA
- THE HURT LOCKER 2½ αστεράκια 00.10 NET
- ΑΡΘΟΥΡ 2½ αστεράκια 03.45 STAR
- 21 JUMP STREET 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κομεντί, 1994 (Έγχρ.), 110′
MILK MONEY. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Μπένζαμιν, με τους Μέλανι Γκρίφιθ, Εντ Χάρις, Μάικλ Πάτρικ Κάρτερ.
Ένα ορφανό αγόρι προσπαθεί να τα φτιάξει στον πατέρα του με μια πόρνη πολυτελείας την οποία παρουσιάζει ως καθηγήτρια μαθηματικών.
Συμπαθητική κομεντί παρεξηγήσεων για τις ανθρώπινες σχέσεις, το ξύπνημα της προεφηβικής σεξουαλικότητας και τη μεσοαστική ζωή στα προάστια.
MEGA 14.50
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 120′
JACKIE CHAN’S WHO AM I Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ των Μπένι και Τζάκι Τσαν, με τους Τζάκι Τσαν, Μισέλ Φερέ, Μιράι Γιαμαμότο.
Ο Τζάκι Τσαν είναι ένας μυστικός πράκτορας που χάνει τη μνήμη του ύστερα από πτώση αεροπλάνου και δεν ξέρει γιατί τον κυνηγούν διάφοροι εχθρικοί πράκτορες.
Παιδιάστικη εκδοχή της «Ταυτότητας του Μπορν».
ANT1 21.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 110′
UP IN THE AIR. Αμερικανική ταινία του Τζέισον Ράιτμαν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Βέρα Φαρμίγκα, Άννα Κέντρικ.
Οι τίτλοι αρχής πέφτουν καθώς εναέριες εικόνες του αμερικανικού τοπίου εναλλάσσονται στους ρυθμούς της hip hop διασκευής του «This land is your land» του Γούντι Γκάθρι από τους Sharon Jones & the Dap Kings. Είναι πράγματι δική σου, όμως, αυτή η γη; Ο Ράιαν Μπίνγκαμ νιώθει να μην ανήκει πουθενά, άρα και τίποτα να μην του ανήκει. Δίνει διαλέξεις για το πώς μπορείς να χωρέσεις όλα τα υπάρχοντά σου σ’ ένα μικρό σακίδιο, φροντίζει να διευκολύνει τις περικοπές μεγάλων εταιρειών απολύοντας «με τρόπο» τους υπαλλήλους τους, κάνει σχέσεις της μιας νύχτας κι έχει στο νου του να καταρρίψει ένα μοναδικό (εναέριο) ρεκόρ. Η ζωή είναι όμορφη εκεί ψηλά, αλλά κάποια στιγμή το αμερικανικό όνειρο θα προσγειωθεί στην πραγματικότητα.
Ο Τζέισον Ράιτμαν («Thank you for Smoking», «Juno»), ισορροπώντας για ακόμα μία φορά ανάμεσα στην ανάλαφρη εκδοχή του δράματος και τη σκοτεινή πλευρά της κωμωδίας, πιλοτάρει τη μελαγχολική αυτή πτήση με απαράμιλλη δεξιοτεχνία. Χαρακτηρολογικές λεπτομέρειες που δίνουν βάθος στους ήρωες, στροφές της πλοκής που αιφνιδιάζουν, απλές σκηνοθετικές χειρονομίες –όπως οι συνεντεύξεις των απολυμένων– που σκληραίνουν την καλογυαλισμένη επιφάνεια του φιλμ και –πίσω από το πικρό χιούμορ– μια διεισδυτική, σαν πυρακτωμένη βελόνα ματιά σ’ έναν κόσμο που καταρρέει χαμογελαστός. Καθώς ο Μπίνγκαμ αποδεικνύεται τελικά ακόμη ένας ρομαντικός, το κυνικό παρόν μπορεί να γίνει κυνικότερο διαπιστώνει σοφά ο Ράιτμαν. Η γη έχει πλέον χαθεί κάτω από τα πόδια μας, οπότε δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να συνεχίσουμε να πετάμε.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 119′
WEDDING CRASHERS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ντόμπκιν, με τους Όουεν Γουίλσον, Βινς Βον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.
Δυο αμετανόητοι εργένηδες έχουν χόμπι να πηγαίνουν απρόσκλητοι σε γάμους για να βρίσκουν εύκολα θύματα για τη λίστα των σεξουαλικών τους κατακτήσεων. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή, όταν φλερτάρουν με τις κόρες ενός πολιτικού, οι οποίες τους προσκαλούν για σαββατοκύριακο στο εξοχικό τους.
Έχει σεξίστικα καλαμπούρια, κολυμπά σε ένα απόλυτα «χαζοβιόλικο» κλίμα, εναλλάσσει χονδροειδείς καταστάσεις με έξυπνες σατιρικές βολές για τη βλακεία του Αμερικανού, τις κυρίαρχες αντιλήψεις για το σεξ και το γάμο ή τα κοινωνικά ήθη της πλουτοκρατίας. Γελάς από την αρχή μέχρι το τέλος, ενίοτε με αμηχανία για τη χαζομάρα αυτών που βλέπεις, όμως είναι μια ταινία-οδοστρωτήρας που οφείλει πολλά στο πηγαίο κωμικό ταλέντο των δύο πρωταγωνιστών του.
MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 106′
THE TAKING OF PELHAM 123. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Τζον Τραβόλτα, Τζον Τορτούρο.
Το «Ώρα 1:23, Πανικός στο Μετρό της Νέας Υόρκης» υπήρξε μια από τις καλύτερες στιγμές των πολυάριθμων αμερικάνικων περιπετειών που «γεννήθηκαν» τη δεκαετία του ’70. Δυστυχώς, τριάντα πέντε χρόνια μετά, το ριμέικ της «υπόγειας» ’70s περιπέτειας αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να κληρονομήσει το ατόφιο μητροπολιτικό DNA της original ταινίας. Ο σεναριογράφος-αναμορφωτής Μπράιαν Χέλγκελαντ («Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό») στην προσπάθειά του να εκμοντερνίσει ένα σχετικά αργοκίνητο και πασέ κινηματογραφικό στόρι για την κατάληψη ενός βαγονιού του μετρό από μια ομάδα κακοποιών και την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει για τη διάσωση ένας απλός συντονιστής κυκλοφορίας, επικεντρώνει λανθασμένα την πλοκή της ταινίας στους δύο πρωταγωνιστές της.
Το άρωμα της Νέας Υόρκης «εξατμίζεται» μέσα στους ηθικοπλαστικούς διαλόγους του ανυποψίαστου ήρωα Γκάρμπερ και του –κάτι σαν– ψυχωτικού αρχικακοποιού Ράιντερ, ενώ οι δήθεν high-tech προσθήκες και αφηγηματικές υπερβολές «ματαιώνουν» συνεχώς την προγραμματισμένη άφιξη της ίντριγκας και του σασπένς. Από την άλλη πλευρά ο μέντορας της blockbuster αισθητικής Τόνι Σκοτ προσπαθεί με πολύ εφέ και «ιδρώτα» να ανταπεξέλθει στις σεναριακές αστοχίες και στην ερμηνευτική ακαμψία των ακριβοθώρητων πρωταγωνιστών του. Επί ματαίω όμως…
NET 22.00
Βιογραφική, 2007 (Έγχρ.), 119′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Σμαραγδή, με τους Νικ Άσντον, Χουάν Ντιέγκο Μπότο, Λάκη Λαζόπουλο.
Μεθυσμένος από το μεγαλείο του ζωγράφου, ο Σμαραγδής υπογράφει μια διεθνή συμπαραγωγή, βασισμένη στη μυθιστορηματική βιογραφία του Δημήτρη Σιατόπουλου, που αποτυγχάνει να δώσει το ανθρώπινο πρόσωπο του Ελ Γκρέκο.
Ο σκηνοθέτης ενδιαφέρεται περισσότερο για την υπαρξιακή αγωνία του ζωγράφου, για την ανάγκη του να αποδώσει εξαϋλωμένες μορφές και για την προσωπική του κόντρα με τον ιεροεξεταστή-ανδρείκελο Νίνο ντε Γκεβάρα. Οι λίγες πραγματικά «μεγάλες» σκηνές επιτυγχάνονται χάρη στην ερμηνευτική κόντρα Ελ Γκρέκο και Ντε Γκεβάρα.
STAR 23.00
Κωμωδία, 1987 (Έγχρ.), 100′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Γιώργο Κιμούλη, Δημήτρη Καλλιβωκά, Γιώργο Κοτανίδη.
Ένας υπάλληλος του ΟΤΕ απειλεί ότι θα ανατινάξει με βόμβα το κτίριο αν δεν τον αφήσουν να μιλήσει στην τηλεόραση.
Ο Περάκης μιλά με πεσιμισμό για την πτώση των ιδεολογικών αξιών της γενιάς του Πολυτεχνείου. Αποφεύγοντας τη φάρσα, αξιοποιεί με αξιοζήλευτη εσωτερική ισορροπία τους χαρακτήρες, βοηθούμενος από τις καλές ερμηνείες.
ET3 23.00
Αστυνομική, 1952 (Α/Μ), 80′
ON DANGEROUS GROUND. Αμερικανική ταινία του Νίκολας Ρέι, με τους Ρόμπερτ Ράιαν, Άιντα Λουπίνο, Γουόρντ Μποντ.
Ένας αστυνομικός πέφτει σε δυσμένεια γιατί ανέκρινε βίαια έναν ύποπτο. Η υπηρεσία τον στέλνει να ερευνήσει ένα έγκλημα που έγινε σ’ ένα εξοχικό μέρος κι εκεί ερωτεύεται μια τυφλή κοπέλα.
Από τις ωραιότερες ταινίες της πρώτης περιόδου του Νίκολας Ρέι. Κυριαρχεί για ακόμη μία φορά το θέμα του ατόμου το οποίο αδυνατεί να ελέγξει τη βία που πηγάζει από μέσα του. Ο έρωτας, ωστόσο, θα απαλύνει το βίαιο χαρακτήρα του ήρωα και θα τον κάνει να δει τη ζωή από μια νέα οπτική – και αυτό χάρη σε μια τυφλή, που την ενσαρκώνει η Άιντα Λουπίνο, μια μεγάλη γυναικεία φυσιογνωμία του μεταπολεμικού Χόλιγουντ.
ALPHA 23.30
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 102′
THE ESCAPIST. Αγγλο-ιρλανδική ταινία του Ρούπερτ Γουάιατ, με τους Μπράιαν Κοξ, Ντέιμιεν Λιούις, Τζόζεφ Φάινς.
Κανείς δεν μπορεί να στήσει μια ταινία απόδρασης καλύτερα από τους Αμερικανούς. Να όμως που ο πρωτοεμφανιζόμενος Άγγλος Ρούπερτ Γουάιατ καταφέρνει –με όπλα ένα απόλυτα στιβαρό σενάριο και ευφυές πνεύμα– να μπολιάσει το επίπεδο είδος των prison break ταινιών με μερικές πρωτότυπες ιδέες. Αρχικά χτίζει με ακρίβεια ψηφιδωτού τους βασικούς χαρακτήρες, χρησιμοποιώντας τα διαρκή φλας μπακ πότε για να ανατρέξει στο αποκαλυπτικό παρελθόν και πότε στις γεμάτες αδρεναλίνη σεκάνς της απόδρασης.
Παρά το μουδιασμένο ξεκίνημα της ταινίας, ο Γουάιατ αρχίζει να δένει σταδιακά την πλοκή με το προσωπικό δράμα των πρωταγωνιστών, αφήνοντας μια απροσδιόριστη μεταφυσική αύρα να πλανάται πάνω από το φιλμ μέχρι το συναρπαστικό τέλος. Οι «Τάσεις Φυγής» προβλήθηκαν στο Σάντανς αποσπώντας θετικότατα σχόλια και πολλές υποσχέσεις για τον πρωτάρη σκηνοθέτη του, που αργότερα τις εκπλήρωσε στο αλληγορικό μπλοκμπάστερ «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση». Ωστόσο, η straight-to-DVD κυκλοφορία της ταινίας πέρασε στα ψιλά την πολυεπίπεδα αριστοτεχνική ερμηνεία του παλαίμαχου Μπράιαν Κοξ, ο οποίος κέρδισε κι ένα BAFTA (έστω και σκοτσέζικο) γι’ αυτήν την κινηματογραφική απόδραση.
NET 00.10
Πολεμική, 2009 (Έγχρ.), 131′
Αμερικανική ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, με τους Τζέρεμι Ρένερ, Άντονι Μακί, Μπράιαν Τζέρατι.
Μάτσο ήρωες, ασταμάτητη δράση, γρήγορα, κοφτά πλάνα, επιθετικό μοντάζ. Το υπερτιμημένο απ’ όλη την αγγλόφωνη κινηματογραφική κοινότητα «The Hurt Locker» επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την απαράμιλλη βιτρτουοζιτέ της πρώην κυρίας Τζέιμς Κάμερον, όχι όμως και τα διθυραμβικά σχόλια που το συνοδεύουν. Είναι αλήθεια ότι όλη η ένταση του καθημερινού κορώνα-γράμματα παιχνιδιού με το θάνατο, η οποία συμπυκνώνεται στα αγχωτικά, ανήσυχα κάδρα της, παίρνει σχεδόν υλική υπόσταση. Ο εξολοθρευτής βομβών Γουίλιαμ Τζέιμς είναι ένα κτήνος του πολέμου, μια συμπαθής φιγούρα «πρεζάκια του κινδύνου», ο οποίος που «ζει» μόνο όταν χαϊδεύει την εκρηκτική ύλη κι όχι όταν τα πίνει με τους φίλους του ή βγαίνει για οικογενειακά ψώνια.
Σεκάνς τη σεκάνς, παραθέτοντας το ένα περιστατικό μετά το άλλο, το σενάριο του Μαρκ Μπολ («Στην Κοιλάδα του Ηλά») χτυπά συνεχώς την ίδια χορδή, μετρά αντίστροφα μια πορεία που στο τέλος θα επιστρέψει σαν επαναλαμβανόμενος εφιάλτης από την αρχή, τελειώνει όμως πολύ γρήγορα με όσα έχει να πει (και η Μπίγκελοου να δείξει). Οι ήρωές του είναι απλοϊκοί (μια χούφτα καλοί στρατιώτες), ο πόλεμος είναι κακός (όποιος και να ’ναι αυτός), ένα ολόκληρο έθνος εκτονώνει υστερικά τις ενοχές του (ή την παντελή απουσία τους) σ’ ένα αφιλόξενο αλλού. Και πάνω που νομίσαμε ότι καθαρίσαμε με το Βιετνάμ και, κυρίως, με τις ταινίες του…
MEGA 01.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 106′
THE TAKING OF PELHAM 123. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Τζον Τραβόλτα, Τζον Τορτούρο.
Το «Ώρα 1:23, Πανικός στο Μετρό της Νέας Υόρκης» υπήρξε μια από τις καλύτερες στιγμές των πολυάριθμων αμερικάνικων περιπετειών που «γεννήθηκαν» τη δεκαετία του ’70. Δυστυχώς, τριάντα πέντε χρόνια μετά, το ριμέικ της «υπόγειας» ’70s περιπέτειας αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να κληρονομήσει το ατόφιο μητροπολιτικό DNA της original ταινίας. Ο σεναριογράφος-αναμορφωτής Μπράιαν Χέλγκελαντ («Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό») στην προσπάθειά του να εκμοντερνίσει ένα σχετικά αργοκίνητο και πασέ κινηματογραφικό στόρι για την κατάληψη ενός βαγονιού του μετρό από μια ομάδα κακοποιών και την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει για τη διάσωση ένας απλός συντονιστής κυκλοφορίας, επικεντρώνει λανθασμένα την πλοκή της ταινίας στους δύο πρωταγωνιστές της.
Το άρωμα της Νέας Υόρκης «εξατμίζεται» μέσα στους ηθικοπλαστικούς διαλόγους του ανυποψίαστου ήρωα Γκάρμπερ και του –κάτι σαν– ψυχωτικού αρχικακοποιού Ράιντερ, ενώ οι δήθεν high-tech προσθήκες και αφηγηματικές υπερβολές «ματαιώνουν» συνεχώς την προγραμματισμένη άφιξη της ίντριγκας και του σασπένς. Από την άλλη πλευρά ο μέντορας της blockbuster αισθητικής Τόνι Σκοτ προσπαθεί με πολύ εφέ και «ιδρώτα» να ανταπεξέλθει στις σεναριακές αστοχίες και στην ερμηνευτική ακαμψία των ακριβοθώρητων πρωταγωνιστών του. Επί ματαίω όμως…
STAR 01.15
Αστυνομική, 2001 (Έγχρ.), 115′
Αμερικανική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Έντουαρντ Νόρτον, Μάρλον Μπράντο.
Ο Νικ, ένας αριστοτέχνης διαρρήκτης, δέχεται πιέσεις από τον μέντορά του να διαπράξει μια τελευταία ληστεία σε συνεργασία μ’ έναν νεαρό απατεώνα.
Σ’ αυτή την ταινία για την ευγενή τέχνη της διάρρηξης συναντάμε τρεις μεγάλους ηθοποιούς διαφορετικής γενιάς, όμως δεν ακολουθούνται βασικοί κανόνες της αστυνομικής ταινίας, δηλαδή μια πραγματικά πρωτότυπη και θεαματική ληστεία και κυρίως μια πιο περίπλοκη ίντριγκα.
STAR 03.45
Κομεντί, 1981 (Έγχρ.), 97′
ARTHUR. Αμερικανική ταινία του Στιβ Γκόρντον, με τους Ντάντλεϊ Μουρ, Λάιζα Μινέλι, Τζον Γκίλγκουντ.
Ένας δισεκατομμυριούχος με αγάπη για το ποτό πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στο γάμο με μια κοπέλα της τάξης του και στην αγάπη του για μια απλή σερβιτόρα.
Μια έξυπνη και καλογραμμένη εκδοχή του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, που περιστρέφεται γύρω από έναν αλκοολικό αντι-ήρωα. Όσκαρ τραγουδιού και β΄ ρόλου για τον φλεγματικό μπάτλερ του Τζον Γκίλγκουντ, που έχει τις καλύτερες ατάκες. Να θυμίσω ότι, χωρίς εμφανή λόγο, η ταινία γυρίστηκε πρόσφατα σε ριμέικ με πρωταγωνιστή τον Βρετανό κωμικό Ράσελ Μπραντ.
novacinema1/HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 105′
Ελληνική ταινία του Αντώνη Αγγελόπουλου, με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Μιχάλη Μαρίνο, Ελένη Καστάνη.
Το επιβεβλημένο σίκουελ μιας από τις εμπορικότερες ελληνικές ταινίας συγκεντρώνει εκ νέου το ερμηνευτικό team, ανακαλύπτει έναν καινούργιο θησαυρό (ένας ετοιμοθάνατος δίνει το μισό του χάρτη στον παπα-Λάμπρο) και αποβιβάζεται ξανά στην καλοκαιρινή Σίφνο αναζητώντας τον τρόπο επανάληψης της επιτυχίας.
Αυτός είναι, φυσικά, το «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», αλλά ποιος είπε πως η ομάδα μπορεί σε κάθε αγώνα να παίζει εξίσου καλά; Οι σεναριογράφοι Έλενα Σολωμού και Κωστής Παπαδόπουλος αντιγράφουν χωρίς κέφι τον εαυτό τους, ο Αντώνης Αγγελόπουλος του τηλεοπτικού «Στο Παρά Πέντε» ενώνει πλάνα και σκηνές με ένα στοιχειώδες, διεκπεραιωτικό κωμικό τάιμινγκ, αφήνοντας τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Ελένη Καστάνη να βάλουν τα δυνατά τους για να σώσουν τα προσχήματα. Οι χαρακτήρες, πάντως, επικοινωνούν ελάχιστα μεταξύ τους, σαν να παίζει ο καθένας στο δικό του σκετς.
novacinema2 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 132′
X-MEN: FIRST CLASS. Αμερικανική ταινία του Μάθιου Βον, με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζένιφερ Λόρενς.
Η ιστορία των X-Men ξεκινάει από την αρχή, και τη δεκαετία του ’60, όταν οι μεταλλαγμένοι Τσαρλς Εξάβιερ και Έρικ Λένσερ, κατόπιν καθηγητής Εξ και Μαγκνίτο, ήταν φίλοι και αποφασισμένοι να σταματήσουν τα σχέδια του σατανικού Σεμπάστιαν Σο να προκαλέσει πυρηνικό πόλεμο.
Ο Μάθιου Βον του απολαυστικά παιχνιδιάρικου «Kick-Ass» υιοθετεί εδώ μια ώριμη, ελάχιστα φλασάτη σκηνοθετική ματιά, υπηρετώντας ένα ψυχολογικά ισορροπημένο στόρι με περισσότερη έμφαση στο δράμα απ’ ό,τι στο θέαμα. Οι δυο κεντρικοί χαρακτήρες περιγράφονται εις βάθος (ο χαμηλότονος ΜακΑβόι δίνει σοφή ερμηνευτική αβάντα στον δυναμικό Φασμπέντερ), οι περιφερειακοί είναι έξυπνα επιλεγμένοι και οι διάλογοί τους, στους οποίους η ταινία επενδύει χρόνο κι ενέργεια, διαθέτουν μια μυθιστορηματική ποιότητα – τουλάχιστον όσον αφορά τα χολιγουντο-κόμικς δεδομένα. Ναι, αυτόν τον Μαγκνίτο και αυτήν τη Μιστίκ θέλεις να τους ξαναδείς…
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2012 (Έγχρ.), 109′
Αμερικανική ταινία των Φιλ Λορντ και Κρις Μίλερ, με τους Τζόνα Χιλ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Μπρι Λάρσον.
Το σίριαλ που άνοιξε το δρόμο για τη δόξα στον Τζόνι Ντεπ, δίνει τη βασική ιδέα, από εκεί και πέρα όμως ο Μάικλ Μπακόλ («Σκοτ Πίλγκριμ», «Project X») την εξελίσσει σε μια έξυπνα στημένη, εντελώς κωμική αστυνομική περιπέτεια που «πυροβολεί» ό,τι κινείται – πριν απ’ όλα τα κλισέ του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους.
Ακολουθούν οι σχολικές κομεντί, με την ξεκαρδιστικά προβλέψιμη σχέση των δύο αταίριαστων ηρώων να σατιρίζει τις κάθε λογής buddy movies. Το μείγμα, αν και χαοτικό, δεν ξεφεύγει ποτέ από το πλαίσιο της ενήλικης χολιγουντιανής κωμωδίας, με τους Φιλ Λορντ και Κρις Μίλερ του animation «Βρέχει Κεφτέδες» να ανακατεύουν δεξιοτεχνικά τα γαργαλιστικά, θορυβώδη, ώρες ώρες χοντροκομμένα και συχνά πυκνά ξεκαρδιστικά συστατικά του. Ο αδυνατισμένος και πρόσφατα υποψήφιος για Όσκαρ («Moneyball») Τζόνα Χιλ έχει ένα ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, ενώ η έκπληξη είναι ο μέχρι πρότινος ξύλινος Τσάνινγκ Τέιτουμ («Αγαπημένε μου Τζον», «Ο Αετός της Αυτοκρατορίας»), ο οποίος εκπλήσσει ευχάριστα με την clean cut κωμική παρουσία του.
athinorama.gr
Κυριακή, 14 Οκτωβρίου
- ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΑΜΠΑ 2 αστεράκια 13.30 ANT1
- ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ 3½ αστεράκια 21.00 ANT1
- ΓΑΜΟ-ΜΠΕΛΑΔΕΣ 2 αστεράκια 21.00 ALPHA
- X-MEN: Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΝΙΑ 3 αστεράκια 22.00 novacinema2
- BIOS ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ 3 αστεράκια 23.00 STAR
- ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ 3 αστεράκια 23.00 ET3
- ΤΑΣΕΙΣ ΦΥΓΗΣ 2½ αστεράκια 23.30 ALPHA
- THE HURT LOCKER 2½ αστεράκια 00.10 NET
- ΑΡΘΟΥΡ 2½ αστεράκια 03.45 STAR
- 21 JUMP STREET 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κομεντί, 1994 (Έγχρ.), 110′
MILK MONEY. Αμερικανική ταινία του Ρίτσαρντ Μπένζαμιν, με τους Μέλανι Γκρίφιθ, Εντ Χάρις, Μάικλ Πάτρικ Κάρτερ.
Ένα ορφανό αγόρι προσπαθεί να τα φτιάξει στον πατέρα του με μια πόρνη πολυτελείας την οποία παρουσιάζει ως καθηγήτρια μαθηματικών.
Συμπαθητική κομεντί παρεξηγήσεων για τις ανθρώπινες σχέσεις, το ξύπνημα της προεφηβικής σεξουαλικότητας και τη μεσοαστική ζωή στα προάστια.
MEGA 14.50
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 120′
JACKIE CHAN’S WHO AM I Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ των Μπένι και Τζάκι Τσαν, με τους Τζάκι Τσαν, Μισέλ Φερέ, Μιράι Γιαμαμότο.
Ο Τζάκι Τσαν είναι ένας μυστικός πράκτορας που χάνει τη μνήμη του ύστερα από πτώση αεροπλάνου και δεν ξέρει γιατί τον κυνηγούν διάφοροι εχθρικοί πράκτορες.
Παιδιάστικη εκδοχή της «Ταυτότητας του Μπορν».
ANT1 21.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 110′
UP IN THE AIR. Αμερικανική ταινία του Τζέισον Ράιτμαν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Βέρα Φαρμίγκα, Άννα Κέντρικ.
Οι τίτλοι αρχής πέφτουν καθώς εναέριες εικόνες του αμερικανικού τοπίου εναλλάσσονται στους ρυθμούς της hip hop διασκευής του «This land is your land» του Γούντι Γκάθρι από τους Sharon Jones & the Dap Kings. Είναι πράγματι δική σου, όμως, αυτή η γη; Ο Ράιαν Μπίνγκαμ νιώθει να μην ανήκει πουθενά, άρα και τίποτα να μην του ανήκει. Δίνει διαλέξεις για το πώς μπορείς να χωρέσεις όλα τα υπάρχοντά σου σ’ ένα μικρό σακίδιο, φροντίζει να διευκολύνει τις περικοπές μεγάλων εταιρειών απολύοντας «με τρόπο» τους υπαλλήλους τους, κάνει σχέσεις της μιας νύχτας κι έχει στο νου του να καταρρίψει ένα μοναδικό (εναέριο) ρεκόρ. Η ζωή είναι όμορφη εκεί ψηλά, αλλά κάποια στιγμή το αμερικανικό όνειρο θα προσγειωθεί στην πραγματικότητα.
Ο Τζέισον Ράιτμαν («Thank you for Smoking», «Juno»), ισορροπώντας για ακόμα μία φορά ανάμεσα στην ανάλαφρη εκδοχή του δράματος και τη σκοτεινή πλευρά της κωμωδίας, πιλοτάρει τη μελαγχολική αυτή πτήση με απαράμιλλη δεξιοτεχνία. Χαρακτηρολογικές λεπτομέρειες που δίνουν βάθος στους ήρωες, στροφές της πλοκής που αιφνιδιάζουν, απλές σκηνοθετικές χειρονομίες –όπως οι συνεντεύξεις των απολυμένων– που σκληραίνουν την καλογυαλισμένη επιφάνεια του φιλμ και –πίσω από το πικρό χιούμορ– μια διεισδυτική, σαν πυρακτωμένη βελόνα ματιά σ’ έναν κόσμο που καταρρέει χαμογελαστός. Καθώς ο Μπίνγκαμ αποδεικνύεται τελικά ακόμη ένας ρομαντικός, το κυνικό παρόν μπορεί να γίνει κυνικότερο διαπιστώνει σοφά ο Ράιτμαν. Η γη έχει πλέον χαθεί κάτω από τα πόδια μας, οπότε δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να συνεχίσουμε να πετάμε.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 119′
WEDDING CRASHERS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ντόμπκιν, με τους Όουεν Γουίλσον, Βινς Βον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.
Δυο αμετανόητοι εργένηδες έχουν χόμπι να πηγαίνουν απρόσκλητοι σε γάμους για να βρίσκουν εύκολα θύματα για τη λίστα των σεξουαλικών τους κατακτήσεων. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή, όταν φλερτάρουν με τις κόρες ενός πολιτικού, οι οποίες τους προσκαλούν για σαββατοκύριακο στο εξοχικό τους.
Έχει σεξίστικα καλαμπούρια, κολυμπά σε ένα απόλυτα «χαζοβιόλικο» κλίμα, εναλλάσσει χονδροειδείς καταστάσεις με έξυπνες σατιρικές βολές για τη βλακεία του Αμερικανού, τις κυρίαρχες αντιλήψεις για το σεξ και το γάμο ή τα κοινωνικά ήθη της πλουτοκρατίας. Γελάς από την αρχή μέχρι το τέλος, ενίοτε με αμηχανία για τη χαζομάρα αυτών που βλέπεις, όμως είναι μια ταινία-οδοστρωτήρας που οφείλει πολλά στο πηγαίο κωμικό ταλέντο των δύο πρωταγωνιστών του.
MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 106′
THE TAKING OF PELHAM 123. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Τζον Τραβόλτα, Τζον Τορτούρο.
Το «Ώρα 1:23, Πανικός στο Μετρό της Νέας Υόρκης» υπήρξε μια από τις καλύτερες στιγμές των πολυάριθμων αμερικάνικων περιπετειών που «γεννήθηκαν» τη δεκαετία του ’70. Δυστυχώς, τριάντα πέντε χρόνια μετά, το ριμέικ της «υπόγειας» ’70s περιπέτειας αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να κληρονομήσει το ατόφιο μητροπολιτικό DNA της original ταινίας. Ο σεναριογράφος-αναμορφωτής Μπράιαν Χέλγκελαντ («Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό») στην προσπάθειά του να εκμοντερνίσει ένα σχετικά αργοκίνητο και πασέ κινηματογραφικό στόρι για την κατάληψη ενός βαγονιού του μετρό από μια ομάδα κακοποιών και την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει για τη διάσωση ένας απλός συντονιστής κυκλοφορίας, επικεντρώνει λανθασμένα την πλοκή της ταινίας στους δύο πρωταγωνιστές της.
Το άρωμα της Νέας Υόρκης «εξατμίζεται» μέσα στους ηθικοπλαστικούς διαλόγους του ανυποψίαστου ήρωα Γκάρμπερ και του –κάτι σαν– ψυχωτικού αρχικακοποιού Ράιντερ, ενώ οι δήθεν high-tech προσθήκες και αφηγηματικές υπερβολές «ματαιώνουν» συνεχώς την προγραμματισμένη άφιξη της ίντριγκας και του σασπένς. Από την άλλη πλευρά ο μέντορας της blockbuster αισθητικής Τόνι Σκοτ προσπαθεί με πολύ εφέ και «ιδρώτα» να ανταπεξέλθει στις σεναριακές αστοχίες και στην ερμηνευτική ακαμψία των ακριβοθώρητων πρωταγωνιστών του. Επί ματαίω όμως…
NET 22.00
Βιογραφική, 2007 (Έγχρ.), 119′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Σμαραγδή, με τους Νικ Άσντον, Χουάν Ντιέγκο Μπότο, Λάκη Λαζόπουλο.
Μεθυσμένος από το μεγαλείο του ζωγράφου, ο Σμαραγδής υπογράφει μια διεθνή συμπαραγωγή, βασισμένη στη μυθιστορηματική βιογραφία του Δημήτρη Σιατόπουλου, που αποτυγχάνει να δώσει το ανθρώπινο πρόσωπο του Ελ Γκρέκο.
Ο σκηνοθέτης ενδιαφέρεται περισσότερο για την υπαρξιακή αγωνία του ζωγράφου, για την ανάγκη του να αποδώσει εξαϋλωμένες μορφές και για την προσωπική του κόντρα με τον ιεροεξεταστή-ανδρείκελο Νίνο ντε Γκεβάρα. Οι λίγες πραγματικά «μεγάλες» σκηνές επιτυγχάνονται χάρη στην ερμηνευτική κόντρα Ελ Γκρέκο και Ντε Γκεβάρα.
STAR 23.00
Κωμωδία, 1987 (Έγχρ.), 100′
Ελληνική ταινία του Νίκου Περάκη, με τους Γιώργο Κιμούλη, Δημήτρη Καλλιβωκά, Γιώργο Κοτανίδη.
Ένας υπάλληλος του ΟΤΕ απειλεί ότι θα ανατινάξει με βόμβα το κτίριο αν δεν τον αφήσουν να μιλήσει στην τηλεόραση.
Ο Περάκης μιλά με πεσιμισμό για την πτώση των ιδεολογικών αξιών της γενιάς του Πολυτεχνείου. Αποφεύγοντας τη φάρσα, αξιοποιεί με αξιοζήλευτη εσωτερική ισορροπία τους χαρακτήρες, βοηθούμενος από τις καλές ερμηνείες.
ET3 23.00
Αστυνομική, 1952 (Α/Μ), 80′
ON DANGEROUS GROUND. Αμερικανική ταινία του Νίκολας Ρέι, με τους Ρόμπερτ Ράιαν, Άιντα Λουπίνο, Γουόρντ Μποντ.
Ένας αστυνομικός πέφτει σε δυσμένεια γιατί ανέκρινε βίαια έναν ύποπτο. Η υπηρεσία τον στέλνει να ερευνήσει ένα έγκλημα που έγινε σ’ ένα εξοχικό μέρος κι εκεί ερωτεύεται μια τυφλή κοπέλα.
Από τις ωραιότερες ταινίες της πρώτης περιόδου του Νίκολας Ρέι. Κυριαρχεί για ακόμη μία φορά το θέμα του ατόμου το οποίο αδυνατεί να ελέγξει τη βία που πηγάζει από μέσα του. Ο έρωτας, ωστόσο, θα απαλύνει το βίαιο χαρακτήρα του ήρωα και θα τον κάνει να δει τη ζωή από μια νέα οπτική – και αυτό χάρη σε μια τυφλή, που την ενσαρκώνει η Άιντα Λουπίνο, μια μεγάλη γυναικεία φυσιογνωμία του μεταπολεμικού Χόλιγουντ.
ALPHA 23.30
Περιπέτεια, 2008 (Έγχρ.), 102′
THE ESCAPIST. Αγγλο-ιρλανδική ταινία του Ρούπερτ Γουάιατ, με τους Μπράιαν Κοξ, Ντέιμιεν Λιούις, Τζόζεφ Φάινς.
Κανείς δεν μπορεί να στήσει μια ταινία απόδρασης καλύτερα από τους Αμερικανούς. Να όμως που ο πρωτοεμφανιζόμενος Άγγλος Ρούπερτ Γουάιατ καταφέρνει –με όπλα ένα απόλυτα στιβαρό σενάριο και ευφυές πνεύμα– να μπολιάσει το επίπεδο είδος των prison break ταινιών με μερικές πρωτότυπες ιδέες. Αρχικά χτίζει με ακρίβεια ψηφιδωτού τους βασικούς χαρακτήρες, χρησιμοποιώντας τα διαρκή φλας μπακ πότε για να ανατρέξει στο αποκαλυπτικό παρελθόν και πότε στις γεμάτες αδρεναλίνη σεκάνς της απόδρασης.
Παρά το μουδιασμένο ξεκίνημα της ταινίας, ο Γουάιατ αρχίζει να δένει σταδιακά την πλοκή με το προσωπικό δράμα των πρωταγωνιστών, αφήνοντας μια απροσδιόριστη μεταφυσική αύρα να πλανάται πάνω από το φιλμ μέχρι το συναρπαστικό τέλος. Οι «Τάσεις Φυγής» προβλήθηκαν στο Σάντανς αποσπώντας θετικότατα σχόλια και πολλές υποσχέσεις για τον πρωτάρη σκηνοθέτη του, που αργότερα τις εκπλήρωσε στο αλληγορικό μπλοκμπάστερ «Ο Πλανήτης των Πιθήκων: Η Εξέγερση». Ωστόσο, η straight-to-DVD κυκλοφορία της ταινίας πέρασε στα ψιλά την πολυεπίπεδα αριστοτεχνική ερμηνεία του παλαίμαχου Μπράιαν Κοξ, ο οποίος κέρδισε κι ένα BAFTA (έστω και σκοτσέζικο) γι’ αυτήν την κινηματογραφική απόδραση.
NET 00.10
Πολεμική, 2009 (Έγχρ.), 131′
Αμερικανική ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, με τους Τζέρεμι Ρένερ, Άντονι Μακί, Μπράιαν Τζέρατι.
Μάτσο ήρωες, ασταμάτητη δράση, γρήγορα, κοφτά πλάνα, επιθετικό μοντάζ. Το υπερτιμημένο απ’ όλη την αγγλόφωνη κινηματογραφική κοινότητα «The Hurt Locker» επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την απαράμιλλη βιτρτουοζιτέ της πρώην κυρίας Τζέιμς Κάμερον, όχι όμως και τα διθυραμβικά σχόλια που το συνοδεύουν. Είναι αλήθεια ότι όλη η ένταση του καθημερινού κορώνα-γράμματα παιχνιδιού με το θάνατο, η οποία συμπυκνώνεται στα αγχωτικά, ανήσυχα κάδρα της, παίρνει σχεδόν υλική υπόσταση. Ο εξολοθρευτής βομβών Γουίλιαμ Τζέιμς είναι ένα κτήνος του πολέμου, μια συμπαθής φιγούρα «πρεζάκια του κινδύνου», ο οποίος που «ζει» μόνο όταν χαϊδεύει την εκρηκτική ύλη κι όχι όταν τα πίνει με τους φίλους του ή βγαίνει για οικογενειακά ψώνια.
Σεκάνς τη σεκάνς, παραθέτοντας το ένα περιστατικό μετά το άλλο, το σενάριο του Μαρκ Μπολ («Στην Κοιλάδα του Ηλά») χτυπά συνεχώς την ίδια χορδή, μετρά αντίστροφα μια πορεία που στο τέλος θα επιστρέψει σαν επαναλαμβανόμενος εφιάλτης από την αρχή, τελειώνει όμως πολύ γρήγορα με όσα έχει να πει (και η Μπίγκελοου να δείξει). Οι ήρωές του είναι απλοϊκοί (μια χούφτα καλοί στρατιώτες), ο πόλεμος είναι κακός (όποιος και να ’ναι αυτός), ένα ολόκληρο έθνος εκτονώνει υστερικά τις ενοχές του (ή την παντελή απουσία τους) σ’ ένα αφιλόξενο αλλού. Και πάνω που νομίσαμε ότι καθαρίσαμε με το Βιετνάμ και, κυρίως, με τις ταινίες του…
MEGA 01.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 106′
THE TAKING OF PELHAM 123. Αμερικανική ταινία του Τόνι Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Τζον Τραβόλτα, Τζον Τορτούρο.
Το «Ώρα 1:23, Πανικός στο Μετρό της Νέας Υόρκης» υπήρξε μια από τις καλύτερες στιγμές των πολυάριθμων αμερικάνικων περιπετειών που «γεννήθηκαν» τη δεκαετία του ’70. Δυστυχώς, τριάντα πέντε χρόνια μετά, το ριμέικ της «υπόγειας» ’70s περιπέτειας αδυνατεί σε μεγάλο βαθμό να κληρονομήσει το ατόφιο μητροπολιτικό DNA της original ταινίας. Ο σεναριογράφος-αναμορφωτής Μπράιαν Χέλγκελαντ («Λος Άντζελες: Εμπιστευτικό») στην προσπάθειά του να εκμοντερνίσει ένα σχετικά αργοκίνητο και πασέ κινηματογραφικό στόρι για την κατάληψη ενός βαγονιού του μετρό από μια ομάδα κακοποιών και την πρωτοβουλία που αναλαμβάνει για τη διάσωση ένας απλός συντονιστής κυκλοφορίας, επικεντρώνει λανθασμένα την πλοκή της ταινίας στους δύο πρωταγωνιστές της.
Το άρωμα της Νέας Υόρκης «εξατμίζεται» μέσα στους ηθικοπλαστικούς διαλόγους του ανυποψίαστου ήρωα Γκάρμπερ και του –κάτι σαν– ψυχωτικού αρχικακοποιού Ράιντερ, ενώ οι δήθεν high-tech προσθήκες και αφηγηματικές υπερβολές «ματαιώνουν» συνεχώς την προγραμματισμένη άφιξη της ίντριγκας και του σασπένς. Από την άλλη πλευρά ο μέντορας της blockbuster αισθητικής Τόνι Σκοτ προσπαθεί με πολύ εφέ και «ιδρώτα» να ανταπεξέλθει στις σεναριακές αστοχίες και στην ερμηνευτική ακαμψία των ακριβοθώρητων πρωταγωνιστών του. Επί ματαίω όμως…
STAR 01.15
Αστυνομική, 2001 (Έγχρ.), 115′
Αμερικανική ταινία του Φρανκ Οζ, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Έντουαρντ Νόρτον, Μάρλον Μπράντο.
Ο Νικ, ένας αριστοτέχνης διαρρήκτης, δέχεται πιέσεις από τον μέντορά του να διαπράξει μια τελευταία ληστεία σε συνεργασία μ’ έναν νεαρό απατεώνα.
Σ’ αυτή την ταινία για την ευγενή τέχνη της διάρρηξης συναντάμε τρεις μεγάλους ηθοποιούς διαφορετικής γενιάς, όμως δεν ακολουθούνται βασικοί κανόνες της αστυνομικής ταινίας, δηλαδή μια πραγματικά πρωτότυπη και θεαματική ληστεία και κυρίως μια πιο περίπλοκη ίντριγκα.
STAR 03.45
Κομεντί, 1981 (Έγχρ.), 97′
ARTHUR. Αμερικανική ταινία του Στιβ Γκόρντον, με τους Ντάντλεϊ Μουρ, Λάιζα Μινέλι, Τζον Γκίλγκουντ.
Ένας δισεκατομμυριούχος με αγάπη για το ποτό πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στο γάμο με μια κοπέλα της τάξης του και στην αγάπη του για μια απλή σερβιτόρα.
Μια έξυπνη και καλογραμμένη εκδοχή του παραμυθιού της Σταχτοπούτας, που περιστρέφεται γύρω από έναν αλκοολικό αντι-ήρωα. Όσκαρ τραγουδιού και β΄ ρόλου για τον φλεγματικό μπάτλερ του Τζον Γκίλγκουντ, που έχει τις καλύτερες ατάκες. Να θυμίσω ότι, χωρίς εμφανή λόγο, η ταινία γυρίστηκε πρόσφατα σε ριμέικ με πρωταγωνιστή τον Βρετανό κωμικό Ράσελ Μπραντ.
novacinema1/HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 105′
Ελληνική ταινία του Αντώνη Αγγελόπουλου, με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Μιχάλη Μαρίνο, Ελένη Καστάνη.
Το επιβεβλημένο σίκουελ μιας από τις εμπορικότερες ελληνικές ταινίας συγκεντρώνει εκ νέου το ερμηνευτικό team, ανακαλύπτει έναν καινούργιο θησαυρό (ένας ετοιμοθάνατος δίνει το μισό του χάρτη στον παπα-Λάμπρο) και αποβιβάζεται ξανά στην καλοκαιρινή Σίφνο αναζητώντας τον τρόπο επανάληψης της επιτυχίας.
Αυτός είναι, φυσικά, το «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει», αλλά ποιος είπε πως η ομάδα μπορεί σε κάθε αγώνα να παίζει εξίσου καλά; Οι σεναριογράφοι Έλενα Σολωμού και Κωστής Παπαδόπουλος αντιγράφουν χωρίς κέφι τον εαυτό τους, ο Αντώνης Αγγελόπουλος του τηλεοπτικού «Στο Παρά Πέντε» ενώνει πλάνα και σκηνές με ένα στοιχειώδες, διεκπεραιωτικό κωμικό τάιμινγκ, αφήνοντας τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη και Ελένη Καστάνη να βάλουν τα δυνατά τους για να σώσουν τα προσχήματα. Οι χαρακτήρες, πάντως, επικοινωνούν ελάχιστα μεταξύ τους, σαν να παίζει ο καθένας στο δικό του σκετς.
novacinema2 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 132′
X-MEN: FIRST CLASS. Αμερικανική ταινία του Μάθιου Βον, με τους Τζέιμς ΜακΑβόι, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζένιφερ Λόρενς.
Η ιστορία των X-Men ξεκινάει από την αρχή, και τη δεκαετία του ’60, όταν οι μεταλλαγμένοι Τσαρλς Εξάβιερ και Έρικ Λένσερ, κατόπιν καθηγητής Εξ και Μαγκνίτο, ήταν φίλοι και αποφασισμένοι να σταματήσουν τα σχέδια του σατανικού Σεμπάστιαν Σο να προκαλέσει πυρηνικό πόλεμο.
Ο Μάθιου Βον του απολαυστικά παιχνιδιάρικου «Kick-Ass» υιοθετεί εδώ μια ώριμη, ελάχιστα φλασάτη σκηνοθετική ματιά, υπηρετώντας ένα ψυχολογικά ισορροπημένο στόρι με περισσότερη έμφαση στο δράμα απ’ ό,τι στο θέαμα. Οι δυο κεντρικοί χαρακτήρες περιγράφονται εις βάθος (ο χαμηλότονος ΜακΑβόι δίνει σοφή ερμηνευτική αβάντα στον δυναμικό Φασμπέντερ), οι περιφερειακοί είναι έξυπνα επιλεγμένοι και οι διάλογοί τους, στους οποίους η ταινία επενδύει χρόνο κι ενέργεια, διαθέτουν μια μυθιστορηματική ποιότητα – τουλάχιστον όσον αφορά τα χολιγουντο-κόμικς δεδομένα. Ναι, αυτόν τον Μαγκνίτο και αυτήν τη Μιστίκ θέλεις να τους ξαναδείς…
OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2012 (Έγχρ.), 109′
Αμερικανική ταινία των Φιλ Λορντ και Κρις Μίλερ, με τους Τζόνα Χιλ, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Μπρι Λάρσον.
Το σίριαλ που άνοιξε το δρόμο για τη δόξα στον Τζόνι Ντεπ, δίνει τη βασική ιδέα, από εκεί και πέρα όμως ο Μάικλ Μπακόλ («Σκοτ Πίλγκριμ», «Project X») την εξελίσσει σε μια έξυπνα στημένη, εντελώς κωμική αστυνομική περιπέτεια που «πυροβολεί» ό,τι κινείται – πριν απ’ όλα τα κλισέ του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους.
Ακολουθούν οι σχολικές κομεντί, με την ξεκαρδιστικά προβλέψιμη σχέση των δύο αταίριαστων ηρώων να σατιρίζει τις κάθε λογής buddy movies. Το μείγμα, αν και χαοτικό, δεν ξεφεύγει ποτέ από το πλαίσιο της ενήλικης χολιγουντιανής κωμωδίας, με τους Φιλ Λορντ και Κρις Μίλερ του animation «Βρέχει Κεφτέδες» να ανακατεύουν δεξιοτεχνικά τα γαργαλιστικά, θορυβώδη, ώρες ώρες χοντροκομμένα και συχνά πυκνά ξεκαρδιστικά συστατικά του. Ο αδυνατισμένος και πρόσφατα υποψήφιος για Όσκαρ («Moneyball») Τζόνα Χιλ έχει ένα ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του, ενώ η έκπληξη είναι ο μέχρι πρότινος ξύλινος Τσάνινγκ Τέιτουμ («Αγαπημένε μου Τζον», «Ο Αετός της Αυτοκρατορίας»), ο οποίος εκπλήσσει ευχάριστα με την clean cut κωμική παρουσία του.
athinorama.gr