Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας
Σάββατο, 21 Ιουλίου
- ΓΟΥΕΝΤΙ ΚΑΙ ΛΟΥΣΙ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- ZODIAC 4 αστεράκια 22.45 STAR
- ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ 2½ αστεράκια 23.00 ALPHA
- ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΚΛΑΒΟΥ 3 αστεράκια 23.00 ET3
- ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑ 2½ αστεράκια 23.20 ΕΤ1
- ΝΕΚΡΟΙ ΞΑΝΑ 3 αστεράκια 03.20 ANT1
ΑΝΤ1 13.30
Κοινωνική, 1997 (Έγχρ.), 98′
A SMILE LIKE YOURS. Αμερικανική ταινία του Κιθ Σαμπλς, με τους Γκρεγκ Κινίαρ, Λόρεν Χόλι, Τζόαν Κιούζακ.
Ένα ζευγάρι που δυσκολεύεται να τεκνοποιήσει αντιμετωπίζει προβλήματα στη σχέση του.
Σεβαστό το πρόβλημα, αλλά η προσπάθεια να παρουσιαστεί με ανάλαφρο τρόπο σίγουρα δεν θα αγγίξει όσους το ζουν, ενώ το φλύαρο αναμάσημά του θα δώσει ακόμα ένα νευριασμένο επιχείρημα σε όσους αντιτίθενται στην εμμονή για τεκνοποίηση.
STAR 13.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ με τους Γουίλ Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κένεθ Μπράνα.
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Απ’ όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς της όμως διαστάσεις blockbuster. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα «φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ», ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής;), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
ΝΕΤ 19.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 93′
ONE LAST THING. Αμερικανική ταινία του Άλεξ Στέγερμαρκ, με τους Σίνθια Νίξον, Μάικλ Ανγκαράνο, Σάνι Μέιμπρι.
Ένας νεαρός σε τελικό στάδιο καρκίνου εκφράζει σε μια τηλεοπτική εκπομπή την επιθυμία να περάσει ένα σαββατοκύριακο με ένα καυτό μοντέλο, που εκτός από τη φιλοδοξία της να τονώσει μ’ αυτή την πράξη την καριέρα της, δένεται με τον νεαρό.
Οι ερμηνείες είναι απολαυστικές, όμως η φόρτιση του σκηνοθέτη και του σεναριογράφου λόγω οικογενειακών εμπειριών με τον καρκίνο βαραίνει την ταινία με περιττά ψυχο-ανακουφιστικά μηνύματα.
STAR 21.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 88′
VIEW FROM THE TOP. Αμερικανική ταινία του Μπρούνο Μπαρέτο, με τις Γκουινέθ Πάλτροου, Κριστίνα Απλγκέιτ, Κάντις Μπέργκεν.
Μια επαρχιωτοπούλα ονειρεύεται να γίνει αεροσυνοδός σε διεθνείς πτήσης. Ξεκινά από παρακατιανή εταιρεία, δίνει εξετάσεις για να δουλέψει σε μια καλύτερη, αλλά χάνει επειδή μια «φίλη» της αλλάζει τα γραπτά του διαγωνισμού.
Ούτε η Βουγιουκλάκη του ’60 δεν θα έκανε μια τόσο κιτς και αφελή ταινία προπαγανδίζοντας απλοϊκά (και ξεπερασμένα) κοριτσίστικα όνειρα. Ο Μπαρέτο δεν καταφέρνει να πάρει την πρέπουσα απόσταση από το θέμα του, ενώ είχε όλα τα φόντα για μια σάτιρα των αφελών αμερικανικών ονείρων – κάτι που μάλλον δεν ήταν στις προθέσεις της συντηρητικής Miramax.
ET1 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 80′
WENDY AND LUCY. Αμερικανική ταινία της Κέλι Ράιχαρντ, με τους Μισέλ Γουίλιαμς, Γουόλτερ Ντάλτον, Γουίλ Πάτον.
Ταινία δρόμου με ελάχιστη πλοκή, η κινηματογραφική ιστορία της ονειροπόλας Γουέντι και του πιστού της σκύλου Λούσι ακολουθεί μια παράλληλη διαδρομή με αυτή του Κρίστοφερ Μακάντλς από το «Ταξίδι στην Άγρια Φύση» του Σον Πεν. Μια μοναχική ηρωίδα που αφήνει το παρελθόν και τον πολιτισμό πίσω της, μια καινούργια Αμερική που ζητά να συναντήσει την παλιά, μια ρομαντική φυγή προς τον ανοιχτό ορίζοντα.
Στη γη της ελευθερίας τα πράγματα έχουν πλέον αλλάξει όμως, και η αθωότητα δεν υπάρχει στο τέλος της διαδρομής. Αυτό που έρχεται σε πρώτο πλάνο λοιπόν στην απρογραμμάτιστη στάση της Γουέντι σε μια απρόσωπη κωμόπολη του Βορρά είναι ο αγώνας για καθημερινή επιβίωση στη σκοτεινή, αν και λουσμένη στο φως, πλευρά του αμερικανικού ονείρου. Μια συγκινητική όσο και καθαρά πολιτική ταινία, της οποίας κάθε «γυμνή» εικόνα της Μισέλ Γουίλιαμς αξίζει όσο χίλιες λέξεις κοινωνικοοικονομικής ανάλυσης.
STAR 22.45
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 158′
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μαρκ Ράφαλο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μια σειρά από φόνους συγκλονίζει το Σαν Φρανσίσκο. Ύστερα απ’ τον καθέναν η αστυνομία λαμβάνει μια κρυπτογραφημένη επιστολή από τον serial killer (τον πρώτο στα αμερικανικά αστυνομικά χρονικά), ο οποίος υπογράφει ως Ζόντιακ. Ένας σκιτσογράφος, ένας δημοσιογράφος κι ένας αστυνομικός θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να αποκαλύψουν την ταυτότητά του.
Βασισμένος στα πραγματικά γεγονότα, τα υπηρεσιακά αρχεία και δύο μπεστ σέλερ του άμεσα εμπλεκόμενου Ρόμπερτ Γκρέισμιθ (ο σκιτσογράφος), ο Ντέιβιντ Φίντσερ αναπαριστά το πολυετές ανθρωποκυνηγητό του διαβόητου serial killer, εστιάζοντας όχι στην αποκάλυψη της δικής του ταυτότητας, αλλά στα πρόσωπα των διωκτών του. Γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι μία ακόμη αστυνομική περιπέτεια, αλλά μια τολμηρή μελέτη πάνω στο φόβο, Αναπαριστώντας λεπτομερώς μια εποχή κατά την οποία η Αμερική αλλάζει πρόσωπο και διάθεση, καθώς διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός δεν είναι πλέον εξωτερικός, αλλά ο ίδιος της ο εαυτός, το «Zodiac» κρατά σε κάθε του πλάνο τη δύναμη ενός ιστορικού ντοκουμέντου και το διφορούμενο ενός ανησυχητικού ψυχολογικού θρίλερ. Οι τελετουργικές κινήσεις της κάμερας, το τάιμινγκ που συντηρεί την εκκρεμότητα, τα παιχνίδια με το κάδρο, τα χρώματα και το βάθος πεδίου (μνημειώδης η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας Χάρη Σαββίδη) προσδίδουν μια απειλητική νότα, ακόμα και στη μικρότερη λεπτομέρεια, ακόμα και στην πιο καθησυχαστική εικόνα. Μακριά από τη φλασάτη βιρτουοζιτέ των προηγούμενων ταινιών του, ο Φίντσερ ακολουθεί εδώ τη μέθοδο της υποβολής και, θυσιάζοντας μια σίγουρη εμπορική επιτυχία, μας παρασύρει ως το τελευταίο σύνορο αυτού του παραισθητικού σύμπαντος.
ALPHA 23.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 112′
SNOW CAKE. Αγγλο-καναδική ταινία του Μαρκ Ίβανς, με τους Άλαν Ρίκμαν, Σιγκούρνι Γουίβερ, Κάρι-Αν Μος.
Έπειτα από ένα τροχαίο στο οποίο σκοτώνεται η κοπέλα που είχε μπει στο αυτοκίνητό του με οτοστόπ, ο σοκαρισμένος Άλεξ πηγαίνει να ενημερώσει τη μητέρα της για το τραγικό συμβάν. Εκείνη είναι μια λειτουργική αυτιστική γυναίκα, που τον προσκαλεί να μείνει στο σπίτι μέχρι την κηδεία.
Είχαμε καιρό μετά τον «Άνθρωπο της Βροχής» να δούμε μια σωστή ταινία για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η Σιγκούρνι Γουίβερ δείχνει να έχει μελετήσει καλά το ρόλο της (η σχέση με τον Άλαν Ρίκμαν βγάζει μια ανθρώπινη ζεστασιά), ενώ το δράμα αναπτύσσεται αβίαστα, χωρίς να εκβιάζει με το θέμα του.
ET3 23.00
Πολεμικό δράμα, 1943 (Α/Μ), 103′
THIS LAND IS MINE. Αμερικανική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, με τους Μορίν Ο’Χάρα, Τσαρλς Λότον, Τζορτζ Σάντερς.
Ένας δειλός δάσκαλος στην κατεχόμενη Γαλλία συλλαμβάνεται με αφορμή ένα φόνο, όμως οι Γερμανοί υπόσχονται την ελευθερία του αν συνεργαστεί μαζί τους.
Ο Ρενουάρ αποφεύγει εν καιρώ πολέμου να ακολουθήσει τα στερεότυπα και τις ευκολίες της προπαγάνδας. Οι ήρωές του μπαίνουν συνολικά στο μικροσκόπιο ως προσωπικότητες που ζουν σε μια έκρυθμη ατμόσφαιρα και όχι ως «καλοί» ή «κακοί». Διδακτισμός, παρόλα αυτά, υπάρχει.
ΕΤ1 23.20
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 126′
CAPITALISM: A LOVE STORY. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μουρ.
Είκοσι χρόνια μετά το ντοκιμαντέρ του «Ο Ρότζερ κι Εγώ» πάνω στην εργατική πολιτική της General Motors στο Φλιντ του Μίσιγκαν, ο Μάικλ Μουρ επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος» κι αναρωτιέται πάνω στο τίμημα το οποίο πληρώνει η Αμερική για την αγάπη που τρέφει στην ελεύθερη οικονομία.
Μη νομίσεις ότι η πολιτικοοικονομική ανάλυση του Μουρ φτάνει πολύ βαθιά ή αποκαλύπτει κάτι που δεν μας ήταν ήδη γνωστό. Απλώς, για έναν Αμερικανό ο οποίος απευθύνεται στους συμπατριώτες του μερικά πράγματα τσούζουν (όπως ότι το Δημοκρατικό κόμμα συναίνεσε στη συγκάλυψη της τραπεζικής λοβιτούρας), μερικά είναι πολύ αστεία κι όλα σερβίρονται με τον απόλυτα πιασάρικο τρόπο. Στην ουσία δεν πρόκειται παρά για το λαϊκίστικο κατηγορώ ενός παθιασμένου φιλελεύθερου, όπως αποκαλύπτει η λατρευτική αναφορά στον Ρούζβελτ. Σε μια εποχή συναινετικής σιωπής, όμως, απλές αλήθειες και περίτεχνες κινηματογραφικές αρετές ίσως να εξισώνονται μ’ έναν απρόβλεπτο τρόπο.
ALPHA 01.15
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99′
BOOT CAMP. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κριστιάν Ντουγκουέι, με τους Μίλα Κούνις, Γκρέγκορι Σμιθ, Πίτερ Στορμάρε.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
ANT1 03.20
Θρίλερ, 1991 (Έγχρ.), 107′
DEAD AGAIN. Αμερικανική ταινία του Κένεθ Μπράνα, με τον ίδιο και τους Άντι Γκαρσία, Ντέρεκ Τζακόμπι.
Ένας ντετέκτιβ ερευνά το παρελθόν μιας γυναίκας με αμνησία. Κατά τη διάρκεια του υπνωτισμού, η γυναίκα «θυμάται» ένα έγκλημα που συνέβη στη δεκαετία του ’40 και στο οποίο εμπλέκεται τόσο εκείνη όσο και ο ντετέκτιβ.
Στην πρώτη του αμερικανική ταινία, ο Μπράνα ανακατεύει δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα, βοηθούμενος από το εντυπωσιακό αν και εξεζητημένα περίπλοκο μοντάζ. Το αποτέλεσμα παραπέμπει στα κλασικά νουάρ και στο έργο του Γουέλς και του Χίτσκοκ, στα χνάρια των οποίων (θέλει να πιστεύει ότι) βαδίζει ο Μπράνα.
athinorama.gr
Σάββατο, 21 Ιουλίου
- ΓΟΥΕΝΤΙ ΚΑΙ ΛΟΥΣΙ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- ZODIAC 4 αστεράκια 22.45 STAR
- ΑΡΚΕΙ ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ 2½ αστεράκια 23.00 ALPHA
- ΤΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΤΟΥ ΣΚΛΑΒΟΥ 3 αστεράκια 23.00 ET3
- ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑ 2½ αστεράκια 23.20 ΕΤ1
- ΝΕΚΡΟΙ ΞΑΝΑ 3 αστεράκια 03.20 ANT1
ΑΝΤ1 13.30
Κοινωνική, 1997 (Έγχρ.), 98′
A SMILE LIKE YOURS. Αμερικανική ταινία του Κιθ Σαμπλς, με τους Γκρεγκ Κινίαρ, Λόρεν Χόλι, Τζόαν Κιούζακ.
Ένα ζευγάρι που δυσκολεύεται να τεκνοποιήσει αντιμετωπίζει προβλήματα στη σχέση του.
Σεβαστό το πρόβλημα, αλλά η προσπάθεια να παρουσιαστεί με ανάλαφρο τρόπο σίγουρα δεν θα αγγίξει όσους το ζουν, ενώ το φλύαρο αναμάσημά του θα δώσει ακόμα ένα νευριασμένο επιχείρημα σε όσους αντιτίθενται στην εμμονή για τεκνοποίηση.
STAR 13.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ με τους Γουίλ Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κένεθ Μπράνα.
Στην Άγρια Δύση του 19ου αιώνα, ο μαύρος κυβερνητικός πράκτορας Τζέιμς Γουέστ και ο ομοσπονδιακός πράκτορας Άρτεμους Γκόρντον, εξπέρ στις μεταμφιέσεις, προσπαθούν να αποτρέψουν τα σχέδια του σατανικού Δρ. Λόβλες να δολοφονήσει τον Αμερικανό πρόεδρο.
Η «Άγρια Δύση», ένας συνδυασμός γουέστερν, κατασκοπίας, σινεμά του φανταστικού και κωμικής περιπέτειας, ήταν μια από τις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές της δεκαετίας του ’60. Απ’ όλο αυτό το κλίμα η ταινία του Μπάρι Σόνενφελντ διατήρησε κυρίως την ατμόσφαιρα της κωμικής περιπέτειας, δίνοντάς της όμως διαστάσεις blockbuster. Εκεί που η τηλεοπτική σειρά βασιζόταν στη συμπληρωματική δράση του πολυμήχανου Γκόρντον και του θαρραλέου Γουέστ, η ταινία αποτελεί ένα «φεστιβάλ Γουίλ Σμιθ», ο οποίος όχι μόνο επιβάλλει την παρουσία του ενάντια στην όποια λογική (ένας μαύρος πράκτορας στην Αμερική εκείνης της εποχής;), αλλά συνθλίβει ταυτόχρονα τους παρτενέρ του (ο Κέβιν Κλάιν αξιοποιείται σε λίγες σκηνές, η Σάλμα Χάγιεκ αποτελεί διακοσμητική παρουσία, ο Κένεθ Μπράνα φαντάζει γελοίος αντί να είναι απειλητικός).
ΝΕΤ 19.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 93′
ONE LAST THING. Αμερικανική ταινία του Άλεξ Στέγερμαρκ, με τους Σίνθια Νίξον, Μάικλ Ανγκαράνο, Σάνι Μέιμπρι.
Ένας νεαρός σε τελικό στάδιο καρκίνου εκφράζει σε μια τηλεοπτική εκπομπή την επιθυμία να περάσει ένα σαββατοκύριακο με ένα καυτό μοντέλο, που εκτός από τη φιλοδοξία της να τονώσει μ’ αυτή την πράξη την καριέρα της, δένεται με τον νεαρό.
Οι ερμηνείες είναι απολαυστικές, όμως η φόρτιση του σκηνοθέτη και του σεναριογράφου λόγω οικογενειακών εμπειριών με τον καρκίνο βαραίνει την ταινία με περιττά ψυχο-ανακουφιστικά μηνύματα.
STAR 21.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 88′
VIEW FROM THE TOP. Αμερικανική ταινία του Μπρούνο Μπαρέτο, με τις Γκουινέθ Πάλτροου, Κριστίνα Απλγκέιτ, Κάντις Μπέργκεν.
Μια επαρχιωτοπούλα ονειρεύεται να γίνει αεροσυνοδός σε διεθνείς πτήσης. Ξεκινά από παρακατιανή εταιρεία, δίνει εξετάσεις για να δουλέψει σε μια καλύτερη, αλλά χάνει επειδή μια «φίλη» της αλλάζει τα γραπτά του διαγωνισμού.
Ούτε η Βουγιουκλάκη του ’60 δεν θα έκανε μια τόσο κιτς και αφελή ταινία προπαγανδίζοντας απλοϊκά (και ξεπερασμένα) κοριτσίστικα όνειρα. Ο Μπαρέτο δεν καταφέρνει να πάρει την πρέπουσα απόσταση από το θέμα του, ενώ είχε όλα τα φόντα για μια σάτιρα των αφελών αμερικανικών ονείρων – κάτι που μάλλον δεν ήταν στις προθέσεις της συντηρητικής Miramax.
ET1 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 80′
WENDY AND LUCY. Αμερικανική ταινία της Κέλι Ράιχαρντ, με τους Μισέλ Γουίλιαμς, Γουόλτερ Ντάλτον, Γουίλ Πάτον.
Ταινία δρόμου με ελάχιστη πλοκή, η κινηματογραφική ιστορία της ονειροπόλας Γουέντι και του πιστού της σκύλου Λούσι ακολουθεί μια παράλληλη διαδρομή με αυτή του Κρίστοφερ Μακάντλς από το «Ταξίδι στην Άγρια Φύση» του Σον Πεν. Μια μοναχική ηρωίδα που αφήνει το παρελθόν και τον πολιτισμό πίσω της, μια καινούργια Αμερική που ζητά να συναντήσει την παλιά, μια ρομαντική φυγή προς τον ανοιχτό ορίζοντα.
Στη γη της ελευθερίας τα πράγματα έχουν πλέον αλλάξει όμως, και η αθωότητα δεν υπάρχει στο τέλος της διαδρομής. Αυτό που έρχεται σε πρώτο πλάνο λοιπόν στην απρογραμμάτιστη στάση της Γουέντι σε μια απρόσωπη κωμόπολη του Βορρά είναι ο αγώνας για καθημερινή επιβίωση στη σκοτεινή, αν και λουσμένη στο φως, πλευρά του αμερικανικού ονείρου. Μια συγκινητική όσο και καθαρά πολιτική ταινία, της οποίας κάθε «γυμνή» εικόνα της Μισέλ Γουίλιαμς αξίζει όσο χίλιες λέξεις κοινωνικοοικονομικής ανάλυσης.
STAR 22.45
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 158′
Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Μαρκ Ράφαλο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μια σειρά από φόνους συγκλονίζει το Σαν Φρανσίσκο. Ύστερα απ’ τον καθέναν η αστυνομία λαμβάνει μια κρυπτογραφημένη επιστολή από τον serial killer (τον πρώτο στα αμερικανικά αστυνομικά χρονικά), ο οποίος υπογράφει ως Ζόντιακ. Ένας σκιτσογράφος, ένας δημοσιογράφος κι ένας αστυνομικός θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να αποκαλύψουν την ταυτότητά του.
Βασισμένος στα πραγματικά γεγονότα, τα υπηρεσιακά αρχεία και δύο μπεστ σέλερ του άμεσα εμπλεκόμενου Ρόμπερτ Γκρέισμιθ (ο σκιτσογράφος), ο Ντέιβιντ Φίντσερ αναπαριστά το πολυετές ανθρωποκυνηγητό του διαβόητου serial killer, εστιάζοντας όχι στην αποκάλυψη της δικής του ταυτότητας, αλλά στα πρόσωπα των διωκτών του. Γιατί αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι μία ακόμη αστυνομική περιπέτεια, αλλά μια τολμηρή μελέτη πάνω στο φόβο, Αναπαριστώντας λεπτομερώς μια εποχή κατά την οποία η Αμερική αλλάζει πρόσωπο και διάθεση, καθώς διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός δεν είναι πλέον εξωτερικός, αλλά ο ίδιος της ο εαυτός, το «Zodiac» κρατά σε κάθε του πλάνο τη δύναμη ενός ιστορικού ντοκουμέντου και το διφορούμενο ενός ανησυχητικού ψυχολογικού θρίλερ. Οι τελετουργικές κινήσεις της κάμερας, το τάιμινγκ που συντηρεί την εκκρεμότητα, τα παιχνίδια με το κάδρο, τα χρώματα και το βάθος πεδίου (μνημειώδης η δουλειά του διευθυντή φωτογραφίας Χάρη Σαββίδη) προσδίδουν μια απειλητική νότα, ακόμα και στη μικρότερη λεπτομέρεια, ακόμα και στην πιο καθησυχαστική εικόνα. Μακριά από τη φλασάτη βιρτουοζιτέ των προηγούμενων ταινιών του, ο Φίντσερ ακολουθεί εδώ τη μέθοδο της υποβολής και, θυσιάζοντας μια σίγουρη εμπορική επιτυχία, μας παρασύρει ως το τελευταίο σύνορο αυτού του παραισθητικού σύμπαντος.
ALPHA 23.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 112′
SNOW CAKE. Αγγλο-καναδική ταινία του Μαρκ Ίβανς, με τους Άλαν Ρίκμαν, Σιγκούρνι Γουίβερ, Κάρι-Αν Μος.
Έπειτα από ένα τροχαίο στο οποίο σκοτώνεται η κοπέλα που είχε μπει στο αυτοκίνητό του με οτοστόπ, ο σοκαρισμένος Άλεξ πηγαίνει να ενημερώσει τη μητέρα της για το τραγικό συμβάν. Εκείνη είναι μια λειτουργική αυτιστική γυναίκα, που τον προσκαλεί να μείνει στο σπίτι μέχρι την κηδεία.
Είχαμε καιρό μετά τον «Άνθρωπο της Βροχής» να δούμε μια σωστή ταινία για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η Σιγκούρνι Γουίβερ δείχνει να έχει μελετήσει καλά το ρόλο της (η σχέση με τον Άλαν Ρίκμαν βγάζει μια ανθρώπινη ζεστασιά), ενώ το δράμα αναπτύσσεται αβίαστα, χωρίς να εκβιάζει με το θέμα του.
ET3 23.00
Πολεμικό δράμα, 1943 (Α/Μ), 103′
THIS LAND IS MINE. Αμερικανική ταινία του Ζαν Ρενουάρ, με τους Μορίν Ο’Χάρα, Τσαρλς Λότον, Τζορτζ Σάντερς.
Ένας δειλός δάσκαλος στην κατεχόμενη Γαλλία συλλαμβάνεται με αφορμή ένα φόνο, όμως οι Γερμανοί υπόσχονται την ελευθερία του αν συνεργαστεί μαζί τους.
Ο Ρενουάρ αποφεύγει εν καιρώ πολέμου να ακολουθήσει τα στερεότυπα και τις ευκολίες της προπαγάνδας. Οι ήρωές του μπαίνουν συνολικά στο μικροσκόπιο ως προσωπικότητες που ζουν σε μια έκρυθμη ατμόσφαιρα και όχι ως «καλοί» ή «κακοί». Διδακτισμός, παρόλα αυτά, υπάρχει.
ΕΤ1 23.20
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 126′
CAPITALISM: A LOVE STORY. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μουρ.
Είκοσι χρόνια μετά το ντοκιμαντέρ του «Ο Ρότζερ κι Εγώ» πάνω στην εργατική πολιτική της General Motors στο Φλιντ του Μίσιγκαν, ο Μάικλ Μουρ επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος» κι αναρωτιέται πάνω στο τίμημα το οποίο πληρώνει η Αμερική για την αγάπη που τρέφει στην ελεύθερη οικονομία.
Μη νομίσεις ότι η πολιτικοοικονομική ανάλυση του Μουρ φτάνει πολύ βαθιά ή αποκαλύπτει κάτι που δεν μας ήταν ήδη γνωστό. Απλώς, για έναν Αμερικανό ο οποίος απευθύνεται στους συμπατριώτες του μερικά πράγματα τσούζουν (όπως ότι το Δημοκρατικό κόμμα συναίνεσε στη συγκάλυψη της τραπεζικής λοβιτούρας), μερικά είναι πολύ αστεία κι όλα σερβίρονται με τον απόλυτα πιασάρικο τρόπο. Στην ουσία δεν πρόκειται παρά για το λαϊκίστικο κατηγορώ ενός παθιασμένου φιλελεύθερου, όπως αποκαλύπτει η λατρευτική αναφορά στον Ρούζβελτ. Σε μια εποχή συναινετικής σιωπής, όμως, απλές αλήθειες και περίτεχνες κινηματογραφικές αρετές ίσως να εξισώνονται μ’ έναν απρόβλεπτο τρόπο.
ALPHA 01.15
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 99′
BOOT CAMP. Αμερικανο-καναδική ταινία του Κριστιάν Ντουγκουέι, με τους Μίλα Κούνις, Γκρέγκορι Σμιθ, Πίτερ Στορμάρε.
Μια ομάδα προβληματικών εφήβων στέλνονται από τους γονείς τους σε μια πρότυπη κατασκήνωση προς «κατευνασμό», αλλά εκεί υποβάλλονται σε βασανιστήρια από το γιατρό που τη διευθύνει.
Αυτή η υποτίθεται αληθινή ιστορία δεν είναι ένα τρομακτικό θρίλερ όπως φαίνεται, αλλά ένα δράμα με περιφερόμενους (στα Φίτζι) κακομαθημένους εφήβους.
ANT1 03.20
Θρίλερ, 1991 (Έγχρ.), 107′
DEAD AGAIN. Αμερικανική ταινία του Κένεθ Μπράνα, με τον ίδιο και τους Άντι Γκαρσία, Ντέρεκ Τζακόμπι.
Ένας ντετέκτιβ ερευνά το παρελθόν μιας γυναίκας με αμνησία. Κατά τη διάρκεια του υπνωτισμού, η γυναίκα «θυμάται» ένα έγκλημα που συνέβη στη δεκαετία του ’40 και στο οποίο εμπλέκεται τόσο εκείνη όσο και ο ντετέκτιβ.
Στην πρώτη του αμερικανική ταινία, ο Μπράνα ανακατεύει δύο ιστορίες που εξελίσσονται παράλληλα, βοηθούμενος από το εντυπωσιακό αν και εξεζητημένα περίπλοκο μοντάζ. Το αποτέλεσμα παραπέμπει στα κλασικά νουάρ και στο έργο του Γουέλς και του Χίτσκοκ, στα χνάρια των οποίων (θέλει να πιστεύει ότι) βαδίζει ο Μπράνα.
athinorama.gr