Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας σε ελεύθερα και συνδρομητικά κανάλια
Σάββατο, 2 Μαρτίου
- ΟΙ ΔΥΟ ΑΤΣΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ ΠΟΝΤΙΚΙ 2 αστεράκια 13.40 ΑΝΤ1
- SCOOP 2 αστεράκια 20.20 OTE Cinema 2/OTE TV
- ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ 2 αστεράκια 20.30 ΕΤ1
- ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ 2 αστεράκια 22.40 OTE Cinema 1
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια 23.55 novacinema1/HD
- OFF WAYS – BERLIN 2 αστεράκια 01.00 ΕΤ3
- ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΛΙΟΝΤΑΡΙΟΥ 2½ αστεράκια 01.00 ΕΤ1
- ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΚΟΙΛΑΔΑ 3½ αστεράκια 01.15 MEGA
STAR 13.45
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 85′
Αμερικανική ταινία του Κρεγκ Μέιζιν, με τους Ντρέικ Μπελ, Σάρα Πάξτον, Λέσλι Νίλσεν.
Άλλη μια συνεργασία του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Κρεγκ Μάζιν με τους παραγωγούς των «Scary Movie 3» και «Scary Movie 4», που παραμένει πιστή στο μοτίβο της παρωδίας γνωστών ταινιών – αυτήν τη φορά σειρά έχουν οι ταινίες με σούπερ ήρωες, από τον «Spider-Man» μέχρι τον «Batman». Ο Ρικ Ράικερ είναι ένας νεαρός υπερήρωας με απίστευτες δυνάμεις, τις οποίες όμως δεν έχει μάθει να ελέγχει. Θα αναγκαστεί να τις χρησιμοποιήσει όταν ο κόσμος βρεθεί σε κίνδυνο.
Ακολουθεί μια σειρά από κωμικοτραγικές καταστάσεις, που ξεκινούν από το γεγονός ότι ο Dragongly, το alter ego του Ρικ, όταν προσπαθεί να σώσει τους ανθρώπους, καταλήγει να τους σκοτώνει.. Είναι όμως εντελώς άστοχη η παρωδία των ταινιών με σούπερ ήρωες, που είναι πλέον αρκετά έξυπνες ώστε να αυτοπαρωδούνται.
ΑΝΤ1 13.40
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 94′
MOUSEHUNT. Αμερικανική ταινία του Γκορ Βερμπίνσκι, με τους Νέιθαν Λέιν, Λι Έβανς, Κρίστοφερ Γουόκεν.
Δύο αδέρφια κληρονομούν ένα σπίτι μεγάλης αξίας, αλλά για να το πουλήσουν πρέπει να ξεφορτωθούν τον μοναδικό του ένοικο: ένα πανέξυπνο ποντίκι.
Μαύρη slapstick κωμωδία, όπου το πρωταγωνιστικό δίδυμο σκορπάει άθελά του την καταστροφή αλά Χοντρός και Λιγνός.
MEGA 14.50
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 93′
BIG DADDY. Αμερικανική ταινία του Ντένις Ντάγκαν, με τους Άνταμ Σάντλερ, Τζόι Λόρεν Άνταμς, Τζον Στιούαρτ.
Ένας ανεύθυνος τριαντάρης αναλαμβάνει την κηδεμονία ενός ορφανού αγοριού για να εντυπωσιάσει τη φιλενάδα του.
Χαρακτηριστικός ρόλος για τον Σάντλερ, που εκεί που πάει να σε γλυκάνει με τη μεταμόρφωσή του, την άλλη στιγμή τα χαλάει με τη χοντροκομμένη έκφραση του χιούμορ του.
ALPHA 15.00
Κομεντί, 1968 (Έγχρ.), 92′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Μαίρη Χρονοπούλου, Μάρθα Καραγιάννη, Φαίδωνα Γεωργίτση.
Ο πειρασμός του τουριστικού κέρδους φτάνει στην Ύδρα όταν Γεωργίτσης και Χρονοπούλου συγκρούονται προκειμένου να αποκτήσουν οικόπεδα σε φτηνή τιμή.
Το σατιρικό και προφητικό στοιχείο της τουριστικής επέλασης ξεχνιέται γρήγορα για χάρη του ερωτικού χάπι εντ και του (ελαφρώς ως αρκετά κιτς) μουσικοχορευτικού στοιχείου. Τραγουδούν ο Δάκης, ο Βοσκόπουλος και η Μαρινέλλα, σε μια σκηνή που αγγίζει τα όρια της παρωδίας.
ΕΤ1 20.30
Κοινωνική, 1972 (Έγχρ.), 105′
Ελληνική ταινία του Παντελή Βούλγαρη, με τους Άννα Βαγενά, Σμάρω Βεάκη, Κώστα Ρηγόπουλο.
Η Άννα, υπηρέτρια σε αθηναϊκό σπίτι, δέχεται να βγει μ’ ένα νεαρό που της προξενεύουν. Μια απλή αργοπορία και οι επιπλήξεις που ακολουθούν φανερώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα των αφεντικών της.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Παντελή Βούλγαρη είναι μια ρεαλιστική ηθογραφία που σκιαγραφεί κριτικά τις δυναμικές σε μια μεσοαστική αθηναϊκή οικογένεια της εποχής.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 92′
FURRY VENGEANCE. Αμερικανική ταινία του Ρότζερ Καμπλ, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Μπρουκ Σιλντς, Ρίκι Γκαρσία.
Δεν ακούγεται πρωτότυπο, αλλά θα μπορούσε να είναι το στόρι ενός συμπαθητικού, περιβαλλοντολογικά ευαίσθητου animation: ένας κτηματομεσίτης επιβλέπει το χτίσιμο ενός μοντέρνου οικισμού, ο οποίος απειλεί να καταστρέψει μεγάλη δασική έκταση. Υπολογίζει χωρίς τα… άγρια ζώα, όμως, τα οποία είναι αποφασισμένα να υπερασπιστούν τη γη τους με κάθε τρόπο.
Είναι περισσότερο παιδικό απ’ ό,τι ακούγεται, δεν είναι animation κι έχει για πρωταγωνιστές ρακούν, ασβούς, αετούς, αρκούδες και, δυστυχώς, τον Μπρένταν Φρέιζερ με την Μπρουκ Σιλντς. Και τα κακά μαντάτα συνεχίζονται: σλάπστικ κωλοτούμπες, άνοστα καλαμπούρια, μέτρια ψηφιακά εφέ και τόνοι αφέλειας συνδυάζονται σε μια ανεγκέφαλη επίθεση κακού γούστου, η οποία σε κάνει να θέλεις να πυροβολήσεις όποιον ξαναπεί τη λέξη «οικολογία».
ΑΝΤ1 21.00
Περιπέτεια, 1996 (Έγχρ), 110′
MISSION: IMPOSSIBLE. Αμερικανική ταινία του Μπράιαν ντε Πάλμα, με τους Τομ Κρουζ, Εμανουέλ Μπεάρ, Γιόν Βόιτ.
Ο Ίθαν Χαντ, ένας από τους επιζώντες της ομάδας του Τζιμ Φελπς (από την τηλεοπτική σειρά), προσπαθεί να βρει τον προδότη που αποδεκάτισε την ομάδα του.
Διπρόσωποι πράκτορες, μοιραίες γυναίκες και αθώοι ήρωες που πρέπει να παρανομήσουν για να αποδείξουν την αθωότητά τους. Ο Ντε Πάλμα δίνει τη δική του εκδοχή της «Σκιάς των Τεσσάρων Γιγάντων», οπωσδήποτε χωρίς τη συνοχή του Χίτσκοκ, αλλά με ασυναγώνιστη βιρτουοζιτέ, εγκαινιάζοντας ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise του σύγχρονου Χόλιγουντ.
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 88′
THE ECLIPSE. Ιρλανδική ταινία του Κόνορ ΜακΦέρσον, με τους Κίαραν Χιντς, Ίμπεν Γιάιλε, Έινταν Κουίν.
Πραγματικός πρωταγωνιστής το παρελθόν του Μάικλ Φαρ, το οποίο ο σιωπηλός χήρος και πατέρας δύο παιδιών κουβαλά, γεμάτος εκκρεμότητες κι ενοχές. Με εσωστρεφή αξιοπρέπεια κι ένα διαπεραστικό, αλλά ευάλωτο βλέμμα, ο Κίαραν Χιντς τον βοηθά να το αντιμετωπίσει στωικά, καθώς δύο παράλληλα γεγονότα έρχονται να διαταράξουν την καθημερινότητά του. Το φάντασμα του πεθερού του, ο οποίος ζει σε οίκο ευγηρίας, εμφανίζεται μπροστά του μυστηριωδώς, ενώ ο ίδιος αρχίζει να ερωτεύεται τη Λένα, τη συγγραφέα μεταφυσικών θρίλερ κι επισκέπτρια του τοπικού φεστιβάλ.
Τονίζοντας διακριτικά τις αφανείς λεπτομέρειες, ακολουθώντας έναν υποβλητικό και υπνωτιστικό αφηγηματικό ρυθμό, επαναφέροντας ένα ρομαντικό μουσικό θέμα κι αιφνιδιάζοντας με την (υπερβολικά) απότομη, τρομακτική εμφάνιση του ζωντανού πτώματος, ο ΜακΦέρσον στοιχειώνει το αργών στροφών ερωτικό δράμα με μια παρούσα αίσθηση απειλής. Την ίδια ώρα, η βαριά σκιά του Κομπ βαθαίνει τη σκοτεινιά που κατατρύχει τον Μάικλ και τα ατμοσφαιρικά πλάνα κουβαλούν όλη την ένταση με την οποία οι χαρακτήρες (ακόμη και αυτός του σχηματικά εγωπαθούς Νίκολας/Έινταν Κουίν) αναζητούν τη λύτρωση. Αγγίζοντας το γλυκόπικρο φινάλε της, η «Ολική Έκλειψη» αποκαλύπτεται όπως αυτό που πραγματικά είναι: το διεισδυτικό διπλό πορτρέτο ενός άντρα και μιας πόλης, όπως και η μυστική ιστορία που μοιράζονται οι δυο τους.
MEGA 22.30
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 117′
MONA LISA SMILE. Αμερικανική ταινία του Μάικ Νιούελ, με τις Τζούλια Ρόμπερτς, Μάγκι Τζίλεγχαλ, Κίρστεν Ντανστ.
Στις αρχές του 1950, μια φιλελεύθερη καθηγήτρια που προσελήφθη σε ακριβό κολέγιο θηλέων, έρχεται σε σύγκρουση με τις συντηρητικές δομές του σχολείου, αλλά και με τη νοοτροπία των μαθητριών της, οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι ταγμένες στην ιδέα του γάμου, αδιαφορώντας για πανεπιστημιακή ή εργασιακή καριέρα.
Μέσα σ’ ένα τόσο συντηρητικό παιδαγωγικό περιβάλλον, είναι εύκολο να κάνει κάποιος τη μικρή φεμινιστική του επανάσταση. Γι’ αυτό και η ταινία έχει χαρακτήρα προδικασμένου. Είναι όμως γεμάτη καλές προθέσεις, όμορφα συναισθήματα και σωστή απεικόνιση της κοριτσίστικης νοοτροπίας. Σαν το χαμόγελο της Τζούλια Ρόμπερτς: γλυκό (όλοι μας θα θέλαμε μια τέτοια καθηγήτρια), αλλά χωρίς μυστήριο (σε αντίθεση με τη Μόνα Λίζα του τίτλου). Στα υπέρ το σάουντρακ με παλιές συνθέσεις σε ενδιαφέρουσες νέες εκτελέσεις από καλλιτέχνες όπως οι Μπάρμπρα Στρέιζαντ, Τόρι Έιμος, Κρις Άιζακ.
STAR 22.45
Κομεντί, 2005 (Έγχρ.), 95′
JUST LIKE HEAVEN. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Γουότερς, με τους Ρις Γουίδερσπουν, Μαρκ Ράφαλο, Τζον Χέντερ.
Ο Ντέιβιντ νοικιάζει ένα δωμάτιο στο Σαν Φρανσίσκο, που το κατοικεί η Ελίζαμπεθ το φάντασμα της προηγούμενης ενοίκου. Επειδή είναι ο μόνος που μπορεί να τη δει, προσπαθούν να λύσουν μαζί το μυστήριο αυτής της παράξενης συγκατοίκησης.
Διασκευή του βιβλίου «Κι αν ήταν αλήθεια» του Γάλλου συγγραφέα Μαρκ Λεβί, που περιγράφει πώς η ζωή ενός άντρα σε μόνιμο πένθος εξαιτίας του χαμού της γυναίκας του είναι πιο «νεκρική» από εκείνη του φαντάσματος που συγκατοικεί μαζί του. Η ταινία ωστόσο έχει πιο ανάλαφρο τόνο, αλλά συχνά διστάζει ποια κατεύθυνση να πάρει, της ρομαντικής κομεντί ή της καθαρής κωμωδίας, μην πετυχαίνοντας να ξεχωρίσει ικανοποιητικά σε καμιά. Η ίντριγκα, πάντως, θυμίζει αρκετά τον «Αόρατο Εραστή», χωρίς όμως το στοιχείο σασπένς, αν και υπάρχει ένα ανάλογο έδαφος όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ότι οι γιατροί προτίθεται να κάνουν ευθανασία στην σε κώμα Ελίζαμπεθ.
ALPHA 23.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 97′
IN THE LAND OF WOMEN. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάσνταν, με τους Μεγκ Ράιαν, Άνταμ Μπρόντι, Κρίστεν Στιούαρτ.
Σεναριογράφος σοφτ πορνό ταινιών, απογοητευμένος από το χωρισμό του και αποφασισμένος να γίνει ποιοτικός συγγραφέας, επιστρέφει στη γενέτειρά του κοντά στην άρρωστη γιαγιά του (η πρώτη γυναίκα), όπου φλερτάρει με τη γειτόνισσα (η δεύτερη) και την κόρη της (η τρίτη).
Κάπου εκεί, ο τρίτος της οικογένειας Κάσνταν (γιος του Λόρενς και αδερφός του Τζέικ) χάνεται στις υπαρξιακές φλυαρίες, αν και οι γυναίκες ηθοποιοί τείνουν χείρα βοηθείας με την ερμηνεία τους.
ET3 23.00
Αστυνομική, 1998 (Έγχρ.), 96′
Αμερικανική ταινία του Τζένιφερ Λίτζις με τους Κίρα Σέντγουικ, Στάνλεϊ Τούτσι, Ρόμπι Κολτρέιν.
Μια πληρωμένη δολοφόνος που δουλεύει για ένα μεγάλο μαφιόζο προσπαθεί να βρει αυτούς που υπονομεύουν την οργάνωση, έχει όμως μπλεξίματα με την ερωμένη του αφεντικού του.
Συμπαθές αστυνομικό δράμα στη γραμμή που χάραξε ο Ταραντίνο, δίνει έμφαση στους χαρακτήρες και στην αλληλεπίδρασή τους χρησιμοποιώντας σκηνές βίας ως πυροτεχνήματα.
STAR 00.45
Κομεντί, 2000 (Έγχρ.), 93′
Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Γκρέαμ Κάμπελ, με τους Πίτερ Άουτερμπριτζ, Κάρι Βούρερ, Γκέιλ Ο’ Γκρέιντι.
Ένας μουσικός παραγωγός διψασμένος για επιτυχία βάζει μια νοικοκυρά με υπέροχη φωνή να ντουμπλάρει μια εμφανίσιμη τραγουδίστρια με μέτρια φωνή.
Προτιμώ να βάλω τους δίσκους των Milli Vanilli που έκαναν την ίδια απάτη. Καλύτερα θα περάσω.
ΕΤ3 01.00
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 93′
VON WEGEN. Γερμανική ταινία του Ούλι Σίπελ.
Στις 21 Δεκεμβρίου 1989, καθώς όλα είναι έτοιμα να αλλάξουν στη διαιρεμένη γερμανική πρωτεύουσα, το δυτικοβερολινέζικο πανκ-ιντάστριαλ συγκρότημα Einstuerzende Neubauten περνάει το τείχος και δίνει συναυλία στην ανατολική πλευρά. Είκοσι χρόνια μετά, μερικοί από τους θεατές ακολουθούν την ίδια διαδρομή στην πόλη και διηγούνται την εμπειρία τους στο φακό του βετεράνου ντοκιμαντερίστα Ούλι Σίπελ, σκηνοθέτη μουσικών ταινιών, μεταξύ αυτών και δύο για τον Νικ Κέιβ.
Υλικό-ντοκουμέντο, προσωπικές εξομολογήσεις, μια ιστορική βραδιά (ήταν εκεί ο Χάινερ Μίλερ και ο Ζακ Λανγκ), μια εποχή μετέωρη και αμήχανη. Οι παλιές εικόνες και τα καινούργια λόγια κρατούν το ενδιαφέρον χωρίς να εκπλήσσουν, όμως τα close ups την ώρα που τα βλέμματα επιστρέφουν στο παρελθόν είναι όλα τα λεφτά.
ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 113′
LEONERA. Αργεντίνικη ταινία του Πάμπλο Τραπέρο, με τους Μαρτίνα Γκούσμαν, Έλι Μεντέιρος, Ροντρίγκο Σαντόρο.
Η φυλακή, η μητρότητα, η ελευθερία, οι ανθρώπινες σχέσεις και το τίμημά τους είναι ιδέες και θέματα που διασταυρώνονται, συγκρούονται και αλληλοσυμπληρώνονται (όχι όσο δυναμικά θα θέλαμε) στις εικόνες της «Λεονέρα», ενός ειλικρινούς, αλλά περιορισμένης εμβέλειας αργεντίνικου κοινωνικού δράματος. Την ταινία κουβαλά στις πλάτες της η συναρπαστική Μαρτίνα Γκούσμαν, η οποία ερμηνεύει δυναμικά την 25χρονη Τζούλια, μια γυναίκα που θα γεννήσει στη φυλακή και θα προσπαθήσει, κατά τον εγκλεισμό της, να μεγαλώσει μόνη της το παιδί της. Αντιμέτωπη με ευθύνες και αποφάσεις πολύ μεγαλύτερες απ’ το μπόι της, η Τζούλια θα διεκδικήσει πεισματικά αυτό που της ανήκει.
Συνοδοιπόρος της η κάμερα του Τραπέρο, η οποία δεν κρατά απόσταση ασφαλείας από μια ηρωίδα που της περισσεύει το πάθος, μοιάζει όμως μονοδιάστατη, όπως και η ταινία της. Μια άγριας μελωδίας κινηματογραφική μπαλάντα της φυλακής, με τον βιρτουόζο εκτελεστή της υποχρεωμένο στο μεγαλύτερο διάστημά της να σολάρει σε μία και μόνο χορδή.
MEGA 01.15
Γουέστερν, 1955 (Έγχρ.), 104′
MAN FROM LARAMIE. Αμερικανική ταινία του Άντονι Μαν, με τους Τζέιμς Στιούαρτ, Άρθουρ Κένεντι, Ντόναλντ Κρισπ.
Ένας άντρας που αναζητά τους ανθρώπους που πουλάνε όπλα στους Απάτσι, οι οποίοι σκότωσαν τον αδερφό του, φτάνει σε μια πόλη όπου ανακαλύπτει τους ενόχους και βρίσκεται μπλεγμένος σε μια οικογενειακή τραγωδία διαδοχής.
Με σαιξπηρικές και βιβλικές αναφορές, αυτό το γουέστερν είναι ένα δεξιοτεχνικά εκτελεσμένο δράμα για τα διλήμματα που βασανίζουν τους ανθρώπους σχετικά με τα πάθη και την ηθική.
STAR 02.45
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 92′
Αμερικανική τηλεταινία του Ρόμπερτ Μάρκοβιτς, με τους Σαμ Έλιοτ, Τίμοθι Χάτον, Τζέιμς Κρόμγουελ.
Ένας πρώην ήρωας πολέμου που το πρωί είναι δικηγόρος και το βράδυ εκδικητής, αναλαμβάνει με τη δεύτερη ιδιότητά του μια υπόθεση που τον φέρνει αντιμέτωπο με τη CIA, με τη διεθνή τρομοκρατία και τους λαθρέμπορους πλουτωνίου.
Μεταφορά μυθιστορήματος του Φρέντερικ Φορσάιθ που κερδίζει ελάχιστους πόντους από την παρουσία του Σαμ Έλιοτ.
OTE Cinema 2/OTE TV 20.20
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 96′
Αγγλο-αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Σκάρλετ Γιόχανσον, Χιου Τζάκμαν.
Με σαφώς πιο ανάλαφρη διάθεση απ’ αυτή του σοβαρού και ισορροπημένου «Match Point», ο Γούντι Άλεν επιστρέφει στο Λονδίνο με μια αστυνομική κομεντί. Παριστάνοντας πατέρα και κόρη, ένας γκαφατζής ταχυδακτυλουργός και μια Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας προσπαθούν να διεισδύσουν στην αριστοκρατική οικογένεια του Λάιμαν για να αποδείξουν την ενοχή του, την ίδια στιγμή που ο τελευταίος ερωτεύεται τρελά τη φοιτήτρια.
Έπειτα από πολλά χρόνια, ο Γούντι Άλεν αξιοποιεί και ως ηθοποιός την κωμική φλέβα, το timing, την ετοιμολογία και την ατσαλοσύνη του, σε ένα πραγματικά απολαυστικό ταίριασμα με την εξίσου εύστροφη και τετραπέρατη Σκάρλετ Γιόχανσον. Κι εδώ ακριβώς σταματούν οι αρετές του «Scoop». Όση ευφυΐα και έμπνευση κι αν κρύβουν κάποιες σκηνές ή επιμέρους στιχομυθίες, άλλο τόσο μονοδιάστατο, χωρίς ευρηματικές εξάρσεις, είναι το σενάριο.
novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2012 (Έγχρ.), 107′
FRIENDS WITH KIDS. Αμερικανική ταινία της Τζένιφερ Γουέστφελντ, με τους Άνταμ Σκοτ, Τζένιφερ Γουέστφελντ, Μάγια Ρούντολφ.
Εβραϊκής καταγωγής κάτοικος Νέας Υόρκης και με μητέρα ψυχαναλύτρια, η Γουέστφελντ ξεκίνησε την καριέρα της ως θεατρική και αργότερα τηλεοπτική ηθοποιός, για να γνωρίσει επιτυχία ως σεναριογράφος και πρωταγωνίστρια ανεξάρτητων κομεντί, τις οποίες έφτασε η ώρα να σκηνοθετήσει. Χρόνια φίλοι, ο Τζέισον και η Τζούλι συμφωνούν να κάνουν ένα παιδί, αλλά να συνεχίσουν χώρια την ερωτική τους ζωή. Στην αρχή όλα εξελίσσονται σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι δυο τους όμως αρχίζουν σιγά σιγά να περιπλέκονται συναισθηματικά όλο και περισσότερο.
Έξυπνες ατάκες, οξυδερκείς παρατηρήσεις και μια διασκεδαστική, μα ελάχιστα ροζ προοπτική του έγγαμου βίου (από το απολαυστικό ζευγάρι Μάγια Ρούντολφ-Κρις Ο’Ντάουντ) κρατούν ψηλά τη θερμοκρασία στα προκαταρκτικά μιας ερωτικής κομεντί η οποία αρχίζει γρήγορα να κουράζεται όταν μπαίνει αναγκαστικά στο ψητό. Ο Χάρι γνώρισε, δυστυχώς, τη Σάλι μόνο μία φορά…
OTE Cinema 1 22.40
Τρόμου, 2010 (Έγχρ.), 87′
THE LAST EXORCIS. Αμερικανική ταινία του Ντάνιελ Σταμ, με τους Πάτρικ Φάμπιαν, Άσλεϊ Μπελ, Λούις Χέρτχαμ.
Ούτε πρώτος ούτε τελευταίος, ο ψευδοντοκιμενταρίστικος «Τελευταίος Εξορκισμός» ακολουθεί μια σκηνοθέτιδα κι έναν καμεραμάν, οι οποίοι ακολουθούν έναν ευαγγελιστή ιερωμένο-σόουμαν της Λουιζιάνα για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ. Εκείνος, αν κι έχει εξορκίσει κάμποσους πιστούς, δεν πιστεύει σε στοιχειά και δαίμονες, αλλά κάθε φορά στήνει και μια πειστική παράσταση για να καθησυχάσει τους ψυχικά διαταραγμένους «πελάτες» του. Η περίπτωση της Νελ, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο περίπλοκη.
Ο αμερικανοσπουδαγμένος Γερμανός Ντάνιελ Σταμ αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και διατηρεί το σασπένς ποντάροντας διαρκώς στην αμφιβολία. Άλλοτε με έξυπνο και άλλοτε με εκβιαστικό τρόπο βάζει τη συντηρητική, θρησκόληπτη επαρχιακή Αμερική στο παιχνίδι, αποφεύγει τους φτηνούς εντυπωσιασμούς, αν και κουνάει παραπάνω απ’ ό,τι πρέπει την κάμερα στο χέρι. Το φινάλε οδηγεί την ταινία σε μια απρόσμενη, ενδιαφέρουσα στροφή, ολοκληρώνεται όμως με μια εύκολη λύση, η οποία την επαναφέρει άγαρμπα στη δοκιμασμένη συνταγή.
novacinema1/HD 23.55
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr
Σάββατο, 2 Μαρτίου
- ΟΙ ΔΥΟ ΑΤΣΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΝΗΡΟ ΠΟΝΤΙΚΙ 2 αστεράκια 13.40 ΑΝΤ1
- SCOOP 2 αστεράκια 20.20 OTE Cinema 2/OTE TV
- ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ 2 αστεράκια 20.30 ΕΤ1
- ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- ΟΛΙΚΗ ΕΚΛΕΙΨΗ 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΕΞΟΡΚΙΣΜΟΣ 2 αστεράκια 22.40 OTE Cinema 1
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια 23.55 novacinema1/HD
- OFF WAYS – BERLIN 2 αστεράκια 01.00 ΕΤ3
- ΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΛΙΟΝΤΑΡΙΟΥ 2½ αστεράκια 01.00 ΕΤ1
- ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΚΟΙΛΑΔΑ 3½ αστεράκια 01.15 MEGA
STAR 13.45
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 85′
Αμερικανική ταινία του Κρεγκ Μέιζιν, με τους Ντρέικ Μπελ, Σάρα Πάξτον, Λέσλι Νίλσεν.
Άλλη μια συνεργασία του σεναριογράφου-σκηνοθέτη Κρεγκ Μάζιν με τους παραγωγούς των «Scary Movie 3» και «Scary Movie 4», που παραμένει πιστή στο μοτίβο της παρωδίας γνωστών ταινιών – αυτήν τη φορά σειρά έχουν οι ταινίες με σούπερ ήρωες, από τον «Spider-Man» μέχρι τον «Batman». Ο Ρικ Ράικερ είναι ένας νεαρός υπερήρωας με απίστευτες δυνάμεις, τις οποίες όμως δεν έχει μάθει να ελέγχει. Θα αναγκαστεί να τις χρησιμοποιήσει όταν ο κόσμος βρεθεί σε κίνδυνο.
Ακολουθεί μια σειρά από κωμικοτραγικές καταστάσεις, που ξεκινούν από το γεγονός ότι ο Dragongly, το alter ego του Ρικ, όταν προσπαθεί να σώσει τους ανθρώπους, καταλήγει να τους σκοτώνει.. Είναι όμως εντελώς άστοχη η παρωδία των ταινιών με σούπερ ήρωες, που είναι πλέον αρκετά έξυπνες ώστε να αυτοπαρωδούνται.
ΑΝΤ1 13.40
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 94′
MOUSEHUNT. Αμερικανική ταινία του Γκορ Βερμπίνσκι, με τους Νέιθαν Λέιν, Λι Έβανς, Κρίστοφερ Γουόκεν.
Δύο αδέρφια κληρονομούν ένα σπίτι μεγάλης αξίας, αλλά για να το πουλήσουν πρέπει να ξεφορτωθούν τον μοναδικό του ένοικο: ένα πανέξυπνο ποντίκι.
Μαύρη slapstick κωμωδία, όπου το πρωταγωνιστικό δίδυμο σκορπάει άθελά του την καταστροφή αλά Χοντρός και Λιγνός.
MEGA 14.50
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 93′
BIG DADDY. Αμερικανική ταινία του Ντένις Ντάγκαν, με τους Άνταμ Σάντλερ, Τζόι Λόρεν Άνταμς, Τζον Στιούαρτ.
Ένας ανεύθυνος τριαντάρης αναλαμβάνει την κηδεμονία ενός ορφανού αγοριού για να εντυπωσιάσει τη φιλενάδα του.
Χαρακτηριστικός ρόλος για τον Σάντλερ, που εκεί που πάει να σε γλυκάνει με τη μεταμόρφωσή του, την άλλη στιγμή τα χαλάει με τη χοντροκομμένη έκφραση του χιούμορ του.
ALPHA 15.00
Κομεντί, 1968 (Έγχρ.), 92′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Μαίρη Χρονοπούλου, Μάρθα Καραγιάννη, Φαίδωνα Γεωργίτση.
Ο πειρασμός του τουριστικού κέρδους φτάνει στην Ύδρα όταν Γεωργίτσης και Χρονοπούλου συγκρούονται προκειμένου να αποκτήσουν οικόπεδα σε φτηνή τιμή.
Το σατιρικό και προφητικό στοιχείο της τουριστικής επέλασης ξεχνιέται γρήγορα για χάρη του ερωτικού χάπι εντ και του (ελαφρώς ως αρκετά κιτς) μουσικοχορευτικού στοιχείου. Τραγουδούν ο Δάκης, ο Βοσκόπουλος και η Μαρινέλλα, σε μια σκηνή που αγγίζει τα όρια της παρωδίας.
ΕΤ1 20.30
Κοινωνική, 1972 (Έγχρ.), 105′
Ελληνική ταινία του Παντελή Βούλγαρη, με τους Άννα Βαγενά, Σμάρω Βεάκη, Κώστα Ρηγόπουλο.
Η Άννα, υπηρέτρια σε αθηναϊκό σπίτι, δέχεται να βγει μ’ ένα νεαρό που της προξενεύουν. Μια απλή αργοπορία και οι επιπλήξεις που ακολουθούν φανερώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα των αφεντικών της.
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Παντελή Βούλγαρη είναι μια ρεαλιστική ηθογραφία που σκιαγραφεί κριτικά τις δυναμικές σε μια μεσοαστική αθηναϊκή οικογένεια της εποχής.
STAR 21.00
Κωμωδία, 2010 (Έγχρ.), 92′
FURRY VENGEANCE. Αμερικανική ταινία του Ρότζερ Καμπλ, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Μπρουκ Σιλντς, Ρίκι Γκαρσία.
Δεν ακούγεται πρωτότυπο, αλλά θα μπορούσε να είναι το στόρι ενός συμπαθητικού, περιβαλλοντολογικά ευαίσθητου animation: ένας κτηματομεσίτης επιβλέπει το χτίσιμο ενός μοντέρνου οικισμού, ο οποίος απειλεί να καταστρέψει μεγάλη δασική έκταση. Υπολογίζει χωρίς τα… άγρια ζώα, όμως, τα οποία είναι αποφασισμένα να υπερασπιστούν τη γη τους με κάθε τρόπο.
Είναι περισσότερο παιδικό απ’ ό,τι ακούγεται, δεν είναι animation κι έχει για πρωταγωνιστές ρακούν, ασβούς, αετούς, αρκούδες και, δυστυχώς, τον Μπρένταν Φρέιζερ με την Μπρουκ Σιλντς. Και τα κακά μαντάτα συνεχίζονται: σλάπστικ κωλοτούμπες, άνοστα καλαμπούρια, μέτρια ψηφιακά εφέ και τόνοι αφέλειας συνδυάζονται σε μια ανεγκέφαλη επίθεση κακού γούστου, η οποία σε κάνει να θέλεις να πυροβολήσεις όποιον ξαναπεί τη λέξη «οικολογία».
ΑΝΤ1 21.00
Περιπέτεια, 1996 (Έγχρ), 110′
MISSION: IMPOSSIBLE. Αμερικανική ταινία του Μπράιαν ντε Πάλμα, με τους Τομ Κρουζ, Εμανουέλ Μπεάρ, Γιόν Βόιτ.
Ο Ίθαν Χαντ, ένας από τους επιζώντες της ομάδας του Τζιμ Φελπς (από την τηλεοπτική σειρά), προσπαθεί να βρει τον προδότη που αποδεκάτισε την ομάδα του.
Διπρόσωποι πράκτορες, μοιραίες γυναίκες και αθώοι ήρωες που πρέπει να παρανομήσουν για να αποδείξουν την αθωότητά τους. Ο Ντε Πάλμα δίνει τη δική του εκδοχή της «Σκιάς των Τεσσάρων Γιγάντων», οπωσδήποτε χωρίς τη συνοχή του Χίτσκοκ, αλλά με ασυναγώνιστη βιρτουοζιτέ, εγκαινιάζοντας ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise του σύγχρονου Χόλιγουντ.
ΕΤ1 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 88′
THE ECLIPSE. Ιρλανδική ταινία του Κόνορ ΜακΦέρσον, με τους Κίαραν Χιντς, Ίμπεν Γιάιλε, Έινταν Κουίν.
Πραγματικός πρωταγωνιστής το παρελθόν του Μάικλ Φαρ, το οποίο ο σιωπηλός χήρος και πατέρας δύο παιδιών κουβαλά, γεμάτος εκκρεμότητες κι ενοχές. Με εσωστρεφή αξιοπρέπεια κι ένα διαπεραστικό, αλλά ευάλωτο βλέμμα, ο Κίαραν Χιντς τον βοηθά να το αντιμετωπίσει στωικά, καθώς δύο παράλληλα γεγονότα έρχονται να διαταράξουν την καθημερινότητά του. Το φάντασμα του πεθερού του, ο οποίος ζει σε οίκο ευγηρίας, εμφανίζεται μπροστά του μυστηριωδώς, ενώ ο ίδιος αρχίζει να ερωτεύεται τη Λένα, τη συγγραφέα μεταφυσικών θρίλερ κι επισκέπτρια του τοπικού φεστιβάλ.
Τονίζοντας διακριτικά τις αφανείς λεπτομέρειες, ακολουθώντας έναν υποβλητικό και υπνωτιστικό αφηγηματικό ρυθμό, επαναφέροντας ένα ρομαντικό μουσικό θέμα κι αιφνιδιάζοντας με την (υπερβολικά) απότομη, τρομακτική εμφάνιση του ζωντανού πτώματος, ο ΜακΦέρσον στοιχειώνει το αργών στροφών ερωτικό δράμα με μια παρούσα αίσθηση απειλής. Την ίδια ώρα, η βαριά σκιά του Κομπ βαθαίνει τη σκοτεινιά που κατατρύχει τον Μάικλ και τα ατμοσφαιρικά πλάνα κουβαλούν όλη την ένταση με την οποία οι χαρακτήρες (ακόμη και αυτός του σχηματικά εγωπαθούς Νίκολας/Έινταν Κουίν) αναζητούν τη λύτρωση. Αγγίζοντας το γλυκόπικρο φινάλε της, η «Ολική Έκλειψη» αποκαλύπτεται όπως αυτό που πραγματικά είναι: το διεισδυτικό διπλό πορτρέτο ενός άντρα και μιας πόλης, όπως και η μυστική ιστορία που μοιράζονται οι δυο τους.
MEGA 22.30
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 117′
MONA LISA SMILE. Αμερικανική ταινία του Μάικ Νιούελ, με τις Τζούλια Ρόμπερτς, Μάγκι Τζίλεγχαλ, Κίρστεν Ντανστ.
Στις αρχές του 1950, μια φιλελεύθερη καθηγήτρια που προσελήφθη σε ακριβό κολέγιο θηλέων, έρχεται σε σύγκρουση με τις συντηρητικές δομές του σχολείου, αλλά και με τη νοοτροπία των μαθητριών της, οι οποίες στην πλειοψηφία τους είναι ταγμένες στην ιδέα του γάμου, αδιαφορώντας για πανεπιστημιακή ή εργασιακή καριέρα.
Μέσα σ’ ένα τόσο συντηρητικό παιδαγωγικό περιβάλλον, είναι εύκολο να κάνει κάποιος τη μικρή φεμινιστική του επανάσταση. Γι’ αυτό και η ταινία έχει χαρακτήρα προδικασμένου. Είναι όμως γεμάτη καλές προθέσεις, όμορφα συναισθήματα και σωστή απεικόνιση της κοριτσίστικης νοοτροπίας. Σαν το χαμόγελο της Τζούλια Ρόμπερτς: γλυκό (όλοι μας θα θέλαμε μια τέτοια καθηγήτρια), αλλά χωρίς μυστήριο (σε αντίθεση με τη Μόνα Λίζα του τίτλου). Στα υπέρ το σάουντρακ με παλιές συνθέσεις σε ενδιαφέρουσες νέες εκτελέσεις από καλλιτέχνες όπως οι Μπάρμπρα Στρέιζαντ, Τόρι Έιμος, Κρις Άιζακ.
STAR 22.45
Κομεντί, 2005 (Έγχρ.), 95′
JUST LIKE HEAVEN. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Γουότερς, με τους Ρις Γουίδερσπουν, Μαρκ Ράφαλο, Τζον Χέντερ.
Ο Ντέιβιντ νοικιάζει ένα δωμάτιο στο Σαν Φρανσίσκο, που το κατοικεί η Ελίζαμπεθ το φάντασμα της προηγούμενης ενοίκου. Επειδή είναι ο μόνος που μπορεί να τη δει, προσπαθούν να λύσουν μαζί το μυστήριο αυτής της παράξενης συγκατοίκησης.
Διασκευή του βιβλίου «Κι αν ήταν αλήθεια» του Γάλλου συγγραφέα Μαρκ Λεβί, που περιγράφει πώς η ζωή ενός άντρα σε μόνιμο πένθος εξαιτίας του χαμού της γυναίκας του είναι πιο «νεκρική» από εκείνη του φαντάσματος που συγκατοικεί μαζί του. Η ταινία ωστόσο έχει πιο ανάλαφρο τόνο, αλλά συχνά διστάζει ποια κατεύθυνση να πάρει, της ρομαντικής κομεντί ή της καθαρής κωμωδίας, μην πετυχαίνοντας να ξεχωρίσει ικανοποιητικά σε καμιά. Η ίντριγκα, πάντως, θυμίζει αρκετά τον «Αόρατο Εραστή», χωρίς όμως το στοιχείο σασπένς, αν και υπάρχει ένα ανάλογο έδαφος όταν οι ήρωες ανακαλύπτουν ότι οι γιατροί προτίθεται να κάνουν ευθανασία στην σε κώμα Ελίζαμπεθ.
ALPHA 23.00
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 97′
IN THE LAND OF WOMEN. Αμερικανική ταινία του Τζον Κάσνταν, με τους Μεγκ Ράιαν, Άνταμ Μπρόντι, Κρίστεν Στιούαρτ.
Σεναριογράφος σοφτ πορνό ταινιών, απογοητευμένος από το χωρισμό του και αποφασισμένος να γίνει ποιοτικός συγγραφέας, επιστρέφει στη γενέτειρά του κοντά στην άρρωστη γιαγιά του (η πρώτη γυναίκα), όπου φλερτάρει με τη γειτόνισσα (η δεύτερη) και την κόρη της (η τρίτη).
Κάπου εκεί, ο τρίτος της οικογένειας Κάσνταν (γιος του Λόρενς και αδερφός του Τζέικ) χάνεται στις υπαρξιακές φλυαρίες, αν και οι γυναίκες ηθοποιοί τείνουν χείρα βοηθείας με την ερμηνεία τους.
ET3 23.00
Αστυνομική, 1998 (Έγχρ.), 96′
Αμερικανική ταινία του Τζένιφερ Λίτζις με τους Κίρα Σέντγουικ, Στάνλεϊ Τούτσι, Ρόμπι Κολτρέιν.
Μια πληρωμένη δολοφόνος που δουλεύει για ένα μεγάλο μαφιόζο προσπαθεί να βρει αυτούς που υπονομεύουν την οργάνωση, έχει όμως μπλεξίματα με την ερωμένη του αφεντικού του.
Συμπαθές αστυνομικό δράμα στη γραμμή που χάραξε ο Ταραντίνο, δίνει έμφαση στους χαρακτήρες και στην αλληλεπίδρασή τους χρησιμοποιώντας σκηνές βίας ως πυροτεχνήματα.
STAR 00.45
Κομεντί, 2000 (Έγχρ.), 93′
Αμερικανο-καναδική τηλεταινία του Γκρέαμ Κάμπελ, με τους Πίτερ Άουτερμπριτζ, Κάρι Βούρερ, Γκέιλ Ο’ Γκρέιντι.
Ένας μουσικός παραγωγός διψασμένος για επιτυχία βάζει μια νοικοκυρά με υπέροχη φωνή να ντουμπλάρει μια εμφανίσιμη τραγουδίστρια με μέτρια φωνή.
Προτιμώ να βάλω τους δίσκους των Milli Vanilli που έκαναν την ίδια απάτη. Καλύτερα θα περάσω.
ΕΤ3 01.00
Ντοκιμαντέρ, 2009 (Έγχρ.), 93′
VON WEGEN. Γερμανική ταινία του Ούλι Σίπελ.
Στις 21 Δεκεμβρίου 1989, καθώς όλα είναι έτοιμα να αλλάξουν στη διαιρεμένη γερμανική πρωτεύουσα, το δυτικοβερολινέζικο πανκ-ιντάστριαλ συγκρότημα Einstuerzende Neubauten περνάει το τείχος και δίνει συναυλία στην ανατολική πλευρά. Είκοσι χρόνια μετά, μερικοί από τους θεατές ακολουθούν την ίδια διαδρομή στην πόλη και διηγούνται την εμπειρία τους στο φακό του βετεράνου ντοκιμαντερίστα Ούλι Σίπελ, σκηνοθέτη μουσικών ταινιών, μεταξύ αυτών και δύο για τον Νικ Κέιβ.
Υλικό-ντοκουμέντο, προσωπικές εξομολογήσεις, μια ιστορική βραδιά (ήταν εκεί ο Χάινερ Μίλερ και ο Ζακ Λανγκ), μια εποχή μετέωρη και αμήχανη. Οι παλιές εικόνες και τα καινούργια λόγια κρατούν το ενδιαφέρον χωρίς να εκπλήσσουν, όμως τα close ups την ώρα που τα βλέμματα επιστρέφουν στο παρελθόν είναι όλα τα λεφτά.
ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 113′
LEONERA. Αργεντίνικη ταινία του Πάμπλο Τραπέρο, με τους Μαρτίνα Γκούσμαν, Έλι Μεντέιρος, Ροντρίγκο Σαντόρο.
Η φυλακή, η μητρότητα, η ελευθερία, οι ανθρώπινες σχέσεις και το τίμημά τους είναι ιδέες και θέματα που διασταυρώνονται, συγκρούονται και αλληλοσυμπληρώνονται (όχι όσο δυναμικά θα θέλαμε) στις εικόνες της «Λεονέρα», ενός ειλικρινούς, αλλά περιορισμένης εμβέλειας αργεντίνικου κοινωνικού δράματος. Την ταινία κουβαλά στις πλάτες της η συναρπαστική Μαρτίνα Γκούσμαν, η οποία ερμηνεύει δυναμικά την 25χρονη Τζούλια, μια γυναίκα που θα γεννήσει στη φυλακή και θα προσπαθήσει, κατά τον εγκλεισμό της, να μεγαλώσει μόνη της το παιδί της. Αντιμέτωπη με ευθύνες και αποφάσεις πολύ μεγαλύτερες απ’ το μπόι της, η Τζούλια θα διεκδικήσει πεισματικά αυτό που της ανήκει.
Συνοδοιπόρος της η κάμερα του Τραπέρο, η οποία δεν κρατά απόσταση ασφαλείας από μια ηρωίδα που της περισσεύει το πάθος, μοιάζει όμως μονοδιάστατη, όπως και η ταινία της. Μια άγριας μελωδίας κινηματογραφική μπαλάντα της φυλακής, με τον βιρτουόζο εκτελεστή της υποχρεωμένο στο μεγαλύτερο διάστημά της να σολάρει σε μία και μόνο χορδή.
MEGA 01.15
Γουέστερν, 1955 (Έγχρ.), 104′
MAN FROM LARAMIE. Αμερικανική ταινία του Άντονι Μαν, με τους Τζέιμς Στιούαρτ, Άρθουρ Κένεντι, Ντόναλντ Κρισπ.
Ένας άντρας που αναζητά τους ανθρώπους που πουλάνε όπλα στους Απάτσι, οι οποίοι σκότωσαν τον αδερφό του, φτάνει σε μια πόλη όπου ανακαλύπτει τους ενόχους και βρίσκεται μπλεγμένος σε μια οικογενειακή τραγωδία διαδοχής.
Με σαιξπηρικές και βιβλικές αναφορές, αυτό το γουέστερν είναι ένα δεξιοτεχνικά εκτελεσμένο δράμα για τα διλήμματα που βασανίζουν τους ανθρώπους σχετικά με τα πάθη και την ηθική.
STAR 02.45
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 92′
Αμερικανική τηλεταινία του Ρόμπερτ Μάρκοβιτς, με τους Σαμ Έλιοτ, Τίμοθι Χάτον, Τζέιμς Κρόμγουελ.
Ένας πρώην ήρωας πολέμου που το πρωί είναι δικηγόρος και το βράδυ εκδικητής, αναλαμβάνει με τη δεύτερη ιδιότητά του μια υπόθεση που τον φέρνει αντιμέτωπο με τη CIA, με τη διεθνή τρομοκρατία και τους λαθρέμπορους πλουτωνίου.
Μεταφορά μυθιστορήματος του Φρέντερικ Φορσάιθ που κερδίζει ελάχιστους πόντους από την παρουσία του Σαμ Έλιοτ.
OTE Cinema 2/OTE TV 20.20
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 96′
Αγγλο-αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Σκάρλετ Γιόχανσον, Χιου Τζάκμαν.
Με σαφώς πιο ανάλαφρη διάθεση απ’ αυτή του σοβαρού και ισορροπημένου «Match Point», ο Γούντι Άλεν επιστρέφει στο Λονδίνο με μια αστυνομική κομεντί. Παριστάνοντας πατέρα και κόρη, ένας γκαφατζής ταχυδακτυλουργός και μια Αμερικανίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας προσπαθούν να διεισδύσουν στην αριστοκρατική οικογένεια του Λάιμαν για να αποδείξουν την ενοχή του, την ίδια στιγμή που ο τελευταίος ερωτεύεται τρελά τη φοιτήτρια.
Έπειτα από πολλά χρόνια, ο Γούντι Άλεν αξιοποιεί και ως ηθοποιός την κωμική φλέβα, το timing, την ετοιμολογία και την ατσαλοσύνη του, σε ένα πραγματικά απολαυστικό ταίριασμα με την εξίσου εύστροφη και τετραπέρατη Σκάρλετ Γιόχανσον. Κι εδώ ακριβώς σταματούν οι αρετές του «Scoop». Όση ευφυΐα και έμπνευση κι αν κρύβουν κάποιες σκηνές ή επιμέρους στιχομυθίες, άλλο τόσο μονοδιάστατο, χωρίς ευρηματικές εξάρσεις, είναι το σενάριο.
novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2012 (Έγχρ.), 107′
FRIENDS WITH KIDS. Αμερικανική ταινία της Τζένιφερ Γουέστφελντ, με τους Άνταμ Σκοτ, Τζένιφερ Γουέστφελντ, Μάγια Ρούντολφ.
Εβραϊκής καταγωγής κάτοικος Νέας Υόρκης και με μητέρα ψυχαναλύτρια, η Γουέστφελντ ξεκίνησε την καριέρα της ως θεατρική και αργότερα τηλεοπτική ηθοποιός, για να γνωρίσει επιτυχία ως σεναριογράφος και πρωταγωνίστρια ανεξάρτητων κομεντί, τις οποίες έφτασε η ώρα να σκηνοθετήσει. Χρόνια φίλοι, ο Τζέισον και η Τζούλι συμφωνούν να κάνουν ένα παιδί, αλλά να συνεχίσουν χώρια την ερωτική τους ζωή. Στην αρχή όλα εξελίσσονται σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι δυο τους όμως αρχίζουν σιγά σιγά να περιπλέκονται συναισθηματικά όλο και περισσότερο.
Έξυπνες ατάκες, οξυδερκείς παρατηρήσεις και μια διασκεδαστική, μα ελάχιστα ροζ προοπτική του έγγαμου βίου (από το απολαυστικό ζευγάρι Μάγια Ρούντολφ-Κρις Ο’Ντάουντ) κρατούν ψηλά τη θερμοκρασία στα προκαταρκτικά μιας ερωτικής κομεντί η οποία αρχίζει γρήγορα να κουράζεται όταν μπαίνει αναγκαστικά στο ψητό. Ο Χάρι γνώρισε, δυστυχώς, τη Σάλι μόνο μία φορά…
OTE Cinema 1 22.40
Τρόμου, 2010 (Έγχρ.), 87′
THE LAST EXORCIS. Αμερικανική ταινία του Ντάνιελ Σταμ, με τους Πάτρικ Φάμπιαν, Άσλεϊ Μπελ, Λούις Χέρτχαμ.
Ούτε πρώτος ούτε τελευταίος, ο ψευδοντοκιμενταρίστικος «Τελευταίος Εξορκισμός» ακολουθεί μια σκηνοθέτιδα κι έναν καμεραμάν, οι οποίοι ακολουθούν έναν ευαγγελιστή ιερωμένο-σόουμαν της Λουιζιάνα για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ. Εκείνος, αν κι έχει εξορκίσει κάμποσους πιστούς, δεν πιστεύει σε στοιχειά και δαίμονες, αλλά κάθε φορά στήνει και μια πειστική παράσταση για να καθησυχάσει τους ψυχικά διαταραγμένους «πελάτες» του. Η περίπτωση της Νελ, όμως, αποδεικνύεται πολύ πιο περίπλοκη.
Ο αμερικανοσπουδαγμένος Γερμανός Ντάνιελ Σταμ αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά και διατηρεί το σασπένς ποντάροντας διαρκώς στην αμφιβολία. Άλλοτε με έξυπνο και άλλοτε με εκβιαστικό τρόπο βάζει τη συντηρητική, θρησκόληπτη επαρχιακή Αμερική στο παιχνίδι, αποφεύγει τους φτηνούς εντυπωσιασμούς, αν και κουνάει παραπάνω απ’ ό,τι πρέπει την κάμερα στο χέρι. Το φινάλε οδηγεί την ταινία σε μια απρόσμενη, ενδιαφέρουσα στροφή, ολοκληρώνεται όμως με μια εύκολη λύση, η οποία την επαναφέρει άγαρμπα στη δοκιμασμένη συνταγή.
novacinema1/HD 23.55
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr