Οι ταινίες της ημέρας σε ελεύθερα και συνδρομητικά κανάλια
Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου
- ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ 2½ αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ ΜΠΑΤΟΝ 3 αστεράκια 22.00 STAR
- THE HURT LOCKER 2½ αστεράκια 22.00 OTE Cinema 2/OTE TV
- ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ 2 αστεράκια 23.45 novacinema1/HD
- Ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΗ ΤΖΕΙΝ 2½ αστεράκια 02.15 MEGA

ANT1 18.00
Κωμωδία, 1987 (Έγχρ.), 83′
Ελληνική ταινία του Γιώργου Κωνσταντίνου, με τον ίδιο και τους Γιάννη Βούρο, Μάρκο Λεζέ.
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου σκηνοθετεί και γράφει το σενάριο μιας κωμωδίας όπου υποδύεται έναν μικροκακοποιό με φιλοδοξίες για μεγάλα κόλπα.
Να κάνετε δυο ώρες κοπάνα.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 139′
HORS LA LOI. Αλγερινο-γαλλική ταινία του Ρασίντ Μπουσαρέμπ, με τους Ζαμέλ Ντεμπούζ, Ροσντί Ζεμ, Σαμί Μπουαζιλά.
Η ιστορία τριών Αλγερινών αδερφών, οι οποίοι θα χωριστούν στα αιματηρά γεγονότα της Σετίφ το 1945, θα συναντηθούν στο Παρίσι το 1957 και θα βρεθούν στη δίνη των συγκρούσεων για την ανεξαρτησία της χώρας τους. Τοιχογραφία εποχής και δραματική περιπέτεια με στοιχεία θρίλερ, η οποία ήταν υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ. Οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες, τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα, το προσωπικό δράμα που διασταυρώνεται με το κοινωνικό – το ιδανικό υλικό για ένα οσκαρικό έπος.
Αν η ταινία του Μπουσαρέμπ ήταν γυρισμένη στο Χόλιγουντ, θα μετρούσε σίγουρα πολύ περισσότερες υποψηφιότητες για τα βραβεία της Ακαδημίας από αυτήν της ξενόγλωσσης που τελικά απέσπασε. Η επιθυμία του σκηνοθέτη να απλωθεί στο χώρο και το χρόνο, ωστόσο, τον αναγκάζει να σχηματοποιήσει ανθρώπους και καταστάσεις. Να τους χρησιμοποιήσει δηλαδή σαν δραματουργικά ή ιδεολογικά εργαλεία για να ζωγραφίσει εντυπωσιακότερα τη μεγάλη εικόνα, θυσιάζοντας έτσι κομμάτια της αυθεντικότητάς τους για χάρη της αφηγηματικής ταχύτητας και της οπτικής μεγαλοπρέπειας. Δύο προτερήματα που η ταινία διαθέτει αναμφίβολα^ κι επιπλέον δεν φοβάται να πάρει σαφή, με κριτική διάθεση θέση απέναντι σε αμφισβητούμενα γεγονότα, κάτι που προκάλεσε μέχρι και πορεία ακροδεξιών και απόστρατων στρατιωτικών κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της στις Κάνες.
STAR 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 166′
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μπλάνσετ, Τίλντα Σουίντον.
Γεννημένος στη Νέα Ορλεάνη του 1918 σαν ένα πρόωρα γερασμένο μωρό, ο Μπέντζαμιν μεγαλώνει στα χέρια μιας καλόκαρδης μαύρης υπαλλήλου ενός γηροκομείου. Ενώ όμως όλοι γύρω του ενηλικιώνονται και πεθαίνουν, εκείνος γίνεται, καθώς περνούν τα χρόνια, όλο και νεότερος.
Ο Φίντσερ οπτικοποιεί μια ευφάνταστη νουβέλα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ σαν ένα πολύχρωμο, θεαματικό, φτιαγμένο από διηγήσεις και αναμνήσεις παλίμψηστο. Στο κέντρο του μια συγκινητική ιστορία καταδικασμένου έρωτα, γύρω του αντανακλάσεις ενός κόσμου που αλλάζει γοργά, αλλά επηρεάζει ελάχιστα την εσωτερική μοναξιά των ηρώων, στο εξωτερικό περίγραμμα η αιώνια, άνιση μάχη του ανθρώπου με το αναπόφευκτο και το εφήμερο. Ο Φίντσερ δοκιμάζει τις ικανότητες και τις φιλοδοξίες του αναμετρούμενος με ιστορικές παραπομπές, φιλοσοφικές αναζητήσεις, υπαρξιακά ερωτήματα και ατέλειωτες κινηματογραφόφιλες αναφορές (από τον Κισλόφσκι ως τον Άλτμαν) και καταφέρνοντας να σταθεί τελικά όρθιος επί ξυρού ακμής. Δεκαπέντε χρόνια νωρίτερα θα έπαιρνε όλα τα Όσκαρ – από τις 13 υποψηφιότητες κατέκτησε μόλις τρία, από τα οποία το ένα ήταν φυσικά για το μακιγιάζ.
ΝΕΤ 00.30
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 126′
TAU MING CHONG. Κινεζική ταινία του Πίτερ Τσαν, με τους Τζετ Λι, Άντι Λάου, Τακέσι Κανεσίρο.
Βασισμένος στη «Δολοφονία του Μα», έναν λαϊκό θρύλο που εξιστορεί τα έργα και τις ημέρες του στρατηγού Μα Ξινγί, ο «Κυρίαρχος» αποτελεί στην πραγματικότητα ένα τοποθετημένο στον 19ο αιώνα πολυδάπανο ριμέικ της cult περιπέτειας πολεμικών τεχνών του Τσε Τσανγκ «Θα σας Συντρίψω Όλους με Καράτε» (1973)!
Απέναντι στον ναΐφ λυρισμό του πρωτότυπου φιλμ, το ιστορικό έπος του Πίτερ Τσαν αντιπαραθέτει τις μεγαλοπρεπείς σκηνές των μαχών, έναν βρόμικο ρεαλισμό που δεν συναντάμε συχνά στις κινέζικες πολεμικές περιπέτειες κι έναν περίπλοκο, τρισδιάστατο κεντρικό χαρακτήρα, ο οποίος εγείρει ενδιαφέροντα ερωτήματα πάνω στη γοητεία της εξουσίας, τις αξίες της φιλίας και του έρωτα, την ηθική του πολέμου. Οι απαντήσεις δεν αποφεύγουν τους μελοδραματισμούς και είναι στιγμές που η σκηνοθετική γραφικότητα περισσεύει. Από ένα σημείο και μετά μάλιστα, η ταινία ξεμένει φανερά από δραματουργικές ιδέες, κρατά όμως μέχρι τέλους τη μεγαλοπρεπή, ρομαντικά μελαγχολική ματιά της, αγγίζοντας κάποτε και τις διαστάσεις σαιξπηρικής τραγωδίας.
MEGA 02.15
Εποχής, 2007 (Έγχρ.), 120′
BECOMING JANE. Αγγλική ταινία του Τζούλιαν Τζάρολντ, με τους Αν Χάθαγουεϊ, Τζέιμς ΜακΑβόι, Τζούλι Γουότερς.
Με έξι μόλις μυθιστορήματα στο ενεργητικό της, η Τζέιν Όστιν έχει διασκευαστεί πολλές φορές στο σινεμά, χωρίς όμως οι μεταφορές της να έχουν ποτέ υπερβεί πραγματικά τα όρια του ευπρεπούς ακαδημαϊσμού. Η σεναριογράφος Σάρα Γουίλιαμς, βασιζόμενη στη βιογραφία του Τζον Σπενς, αναπλάθει εδώ τη βρετανική επαρχία του 1795 και αφηγείται το μεγάλο νεανικό έρωτα της εκκολαπτόμενης συγγραφέως, ο οποίος και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το μελλοντικό έργο της.
Ο τηλεοπτικής εμπειρίας Τζούλιαν Τζάρολντ σκηνοθετεί προσεκτικά και συγκρατημένα, εναρμονισμένος με μια κινηματογραφική παραγωγή που παραμένει συνειδητά δέσμια των μυθιστορηματικών ορίων της Όστιν. Ρομαντική διάθεση, μια ελαφρά ειρωνεία, κριτική απεικόνιση της αγγλικής κοινωνίας στο τέλος του 18ου αιώνα κι ένα λαμπρό επιτελείο πρωταγωνιστών, με επικεφαλής την –ανερχόμενη τότε– Αν Χάθαγουεϊ.
STAR 03.30
Κωμωδία, 1992 ( Έγχρ.), 96′
PASSED AWAY. Αμερικανική ταινία του Τσάρλι Πίτερς, με τους Μπομπ Χόσκινς, Γουίλιαμ Πίτερσεν, Τζακ Γουόρντεν.
Όταν ο Τζακ Σκάνλαν πεθαίνει ξαφνικά, τα σκορπισμένα στα τρία σημεία του ορίζοντα παιδιά του ξανασυναντιούνται για την κηδεία του.
Ενδιαφέρον καστ και κωμικοτραγικές καταστάσεις χαρακτηρίζουν αυτήν τη μαύρη κωμωδία, που προσπαθεί με το ζόρι να είναι παράδοξη.
OTE Cinema 2/OTE TV 22.00
Πολεμική, 2009 (Έγχρ.), 131′
Αμερικανική ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, με τους Τζέρεμι Ρένερ, Άντονι Μακί, Μπράιαν Τζέρατι.
Μάτσο ήρωες, ασταμάτητη δράση, γρήγορα, κοφτά πλάνα, επιθετικό μοντάζ. Το υπερτιμημένο απ’ όλη την αγγλόφωνη κινηματογραφική κοινότητα «The Hurt Locker» επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την απαράμιλλη βιτρτουοζιτέ της πρώην κυρίας Τζέιμς Κάμερον, όχι όμως και τα διθυραμβικά σχόλια που το συνοδεύουν. Είναι αλήθεια ότι όλη η ένταση του καθημερινού κορώνα-γράμματα παιχνιδιού με το θάνατο, η οποία συμπυκνώνεται στα αγχωτικά, ανήσυχα κάδρα της, παίρνει σχεδόν υλική υπόσταση. Ο εξολοθρευτής βομβών Γουίλιαμ Τζέιμς είναι ένα κτήνος του πολέμου, μια συμπαθής φιγούρα «πρεζάκια του κινδύνου», ο οποίος που «ζει» μόνο όταν χαϊδεύει την εκρηκτική ύλη κι όχι όταν τα πίνει με τους φίλους του ή βγαίνει για οικογενειακά ψώνια.
Σεκάνς τη σεκάνς, παραθέτοντας το ένα περιστατικό μετά το άλλο, το σενάριο του Μαρκ Μπολ («Στην Κοιλάδα του Ηλά») χτυπά συνεχώς την ίδια χορδή, μετρά αντίστροφα μια πορεία που στο τέλος θα επιστρέψει σαν επαναλαμβανόμενος εφιάλτης από την αρχή, τελειώνει όμως πολύ γρήγορα με όσα έχει να πει (και η Μπίγκελοου να δείξει). Οι ήρωές του είναι απλοϊκοί (μια χούφτα καλοί στρατιώτες), ο πόλεμος είναι κακός (όποιος και να ’ναι αυτός), ένα ολόκληρο έθνος εκτονώνει υστερικά τις ενοχές του (ή την παντελή απουσία τους) σ’ ένα αφιλόξενο αλλού. Και πάνω που νομίσαμε ότι καθαρίσαμε με το Βιετνάμ και, κυρίως, με τις ταινίες του…
novacinema1/HD 23.45
Φαντασίας, 2012 (Έγχρ.), 84′
CHRONICLE. Αμερικανική ταινία του Τζος Τρανκ, με τους Ντέιν ΝτεΧάαν, Άλεξ Ράσελ, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν.
Το «Χρονικό» διηγείται μέσα από μια κάμερα που κουβαλούν οι πρωταγωνιστές την ιστορία τριών συμμαθητών οι οποίοι, ύστερα από μια παράξενη ανακάλυψη και την επαφή τους με ένα άγνωστο αντικείμενο, αποκτούν ξαφνικά τηλεκινητικές, υπερφυσικές ικανότητες. Καθώς αρχίζουν να τις ανακαλύπτουν και προσπαθούν να τις διαχειριστούν, το ντεμπούτο του Τζος Τρανκ, γιου του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Ρίτσαρντ Τρανκ, αποφεύγει τις superhero ευκολίες και στρέφει την πλοκή (υπογεγραμμένη από τον Μαξ Λάντις, γιο ενός άλλου διάσημου σκηνοθέτη, του Τζον Λάντις) προς το ψυχολογικό δράμα ενηλικίωσης.
Ντοκιμαντερίστικος (αλά αμερικάνα) ρεαλισμός, ψυχολογικές εντάσεις, εντυπωσιακές σκηνές δράσης. Στα υπέρ του Τρανκ πρέπει να καταλογιστεί ο πλήρης έλεγχος που ασκεί στο υλικό του, το οποίο διαθέτει εσωτερική συνοχή και σκηνοθετική συνέπεια. Από την άλλη, πάντως, δεν μπορεί να φορτώσει εκπλήξεις στην αρχική ενδιαφέρουσα ιδέα. Το τίμημα είναι για όλους από χιλιόμετρα ορατό, το (φυσικό και ανθρώπινο) περιβάλλον που περιβάλλει τους ήρωες διάφανο, ενώ το εύρημα της πανταχού παρούσας κάμερας- μάρτυρας αποδεικνύεται ύστερα από λίγο εκβιαστικό και τελικά κινηματογραφικά αδικαιολόγητο. Τουλάχιστον δεν χρησιμοποιείται ως φτηνό τρικ trendy εντυπωσιασμού, κάτι για το οποίο σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις αυτήν τη χαμηλού προφίλ, ψυχωμένη, αλλά εντελώς άνιση ταινία.
athinorama.gr
Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου
- ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ 2½ αστεράκια 21.00 Village Cinema/OTE TV
- Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ ΜΠΑΤΟΝ 3 αστεράκια 22.00 STAR
- THE HURT LOCKER 2½ αστεράκια 22.00 OTE Cinema 2/OTE TV
- ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ 2 αστεράκια 23.45 novacinema1/HD
- Ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΗ ΤΖΕΙΝ 2½ αστεράκια 02.15 MEGA

ANT1 18.00
Κωμωδία, 1987 (Έγχρ.), 83′
Ελληνική ταινία του Γιώργου Κωνσταντίνου, με τον ίδιο και τους Γιάννη Βούρο, Μάρκο Λεζέ.
Ο Γιώργος Κωνσταντίνου σκηνοθετεί και γράφει το σενάριο μιας κωμωδίας όπου υποδύεται έναν μικροκακοποιό με φιλοδοξίες για μεγάλα κόλπα.
Να κάνετε δυο ώρες κοπάνα.
Village Cinema/OTE TV 21.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 139′
HORS LA LOI. Αλγερινο-γαλλική ταινία του Ρασίντ Μπουσαρέμπ, με τους Ζαμέλ Ντεμπούζ, Ροσντί Ζεμ, Σαμί Μπουαζιλά.
Η ιστορία τριών Αλγερινών αδερφών, οι οποίοι θα χωριστούν στα αιματηρά γεγονότα της Σετίφ το 1945, θα συναντηθούν στο Παρίσι το 1957 και θα βρεθούν στη δίνη των συγκρούσεων για την ανεξαρτησία της χώρας τους. Τοιχογραφία εποχής και δραματική περιπέτεια με στοιχεία θρίλερ, η οποία ήταν υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ. Οι μικρές ανθρώπινες ιστορίες, τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα, το προσωπικό δράμα που διασταυρώνεται με το κοινωνικό – το ιδανικό υλικό για ένα οσκαρικό έπος.
Αν η ταινία του Μπουσαρέμπ ήταν γυρισμένη στο Χόλιγουντ, θα μετρούσε σίγουρα πολύ περισσότερες υποψηφιότητες για τα βραβεία της Ακαδημίας από αυτήν της ξενόγλωσσης που τελικά απέσπασε. Η επιθυμία του σκηνοθέτη να απλωθεί στο χώρο και το χρόνο, ωστόσο, τον αναγκάζει να σχηματοποιήσει ανθρώπους και καταστάσεις. Να τους χρησιμοποιήσει δηλαδή σαν δραματουργικά ή ιδεολογικά εργαλεία για να ζωγραφίσει εντυπωσιακότερα τη μεγάλη εικόνα, θυσιάζοντας έτσι κομμάτια της αυθεντικότητάς τους για χάρη της αφηγηματικής ταχύτητας και της οπτικής μεγαλοπρέπειας. Δύο προτερήματα που η ταινία διαθέτει αναμφίβολα^ κι επιπλέον δεν φοβάται να πάρει σαφή, με κριτική διάθεση θέση απέναντι σε αμφισβητούμενα γεγονότα, κάτι που προκάλεσε μέχρι και πορεία ακροδεξιών και απόστρατων στρατιωτικών κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας της στις Κάνες.
STAR 22.00
Δραματική, 2008 (Έγχρ.), 166′
THE CURIOUS CASE OF BENJAMIN BUTTON. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μπραντ Πιτ, Κέιτ Μπλάνσετ, Τίλντα Σουίντον.
Γεννημένος στη Νέα Ορλεάνη του 1918 σαν ένα πρόωρα γερασμένο μωρό, ο Μπέντζαμιν μεγαλώνει στα χέρια μιας καλόκαρδης μαύρης υπαλλήλου ενός γηροκομείου. Ενώ όμως όλοι γύρω του ενηλικιώνονται και πεθαίνουν, εκείνος γίνεται, καθώς περνούν τα χρόνια, όλο και νεότερος.
Ο Φίντσερ οπτικοποιεί μια ευφάνταστη νουβέλα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ σαν ένα πολύχρωμο, θεαματικό, φτιαγμένο από διηγήσεις και αναμνήσεις παλίμψηστο. Στο κέντρο του μια συγκινητική ιστορία καταδικασμένου έρωτα, γύρω του αντανακλάσεις ενός κόσμου που αλλάζει γοργά, αλλά επηρεάζει ελάχιστα την εσωτερική μοναξιά των ηρώων, στο εξωτερικό περίγραμμα η αιώνια, άνιση μάχη του ανθρώπου με το αναπόφευκτο και το εφήμερο. Ο Φίντσερ δοκιμάζει τις ικανότητες και τις φιλοδοξίες του αναμετρούμενος με ιστορικές παραπομπές, φιλοσοφικές αναζητήσεις, υπαρξιακά ερωτήματα και ατέλειωτες κινηματογραφόφιλες αναφορές (από τον Κισλόφσκι ως τον Άλτμαν) και καταφέρνοντας να σταθεί τελικά όρθιος επί ξυρού ακμής. Δεκαπέντε χρόνια νωρίτερα θα έπαιρνε όλα τα Όσκαρ – από τις 13 υποψηφιότητες κατέκτησε μόλις τρία, από τα οποία το ένα ήταν φυσικά για το μακιγιάζ.
ΝΕΤ 00.30
Περιπέτεια, 2007 (Έγχρ.), 126′
TAU MING CHONG. Κινεζική ταινία του Πίτερ Τσαν, με τους Τζετ Λι, Άντι Λάου, Τακέσι Κανεσίρο.
Βασισμένος στη «Δολοφονία του Μα», έναν λαϊκό θρύλο που εξιστορεί τα έργα και τις ημέρες του στρατηγού Μα Ξινγί, ο «Κυρίαρχος» αποτελεί στην πραγματικότητα ένα τοποθετημένο στον 19ο αιώνα πολυδάπανο ριμέικ της cult περιπέτειας πολεμικών τεχνών του Τσε Τσανγκ «Θα σας Συντρίψω Όλους με Καράτε» (1973)!
Απέναντι στον ναΐφ λυρισμό του πρωτότυπου φιλμ, το ιστορικό έπος του Πίτερ Τσαν αντιπαραθέτει τις μεγαλοπρεπείς σκηνές των μαχών, έναν βρόμικο ρεαλισμό που δεν συναντάμε συχνά στις κινέζικες πολεμικές περιπέτειες κι έναν περίπλοκο, τρισδιάστατο κεντρικό χαρακτήρα, ο οποίος εγείρει ενδιαφέροντα ερωτήματα πάνω στη γοητεία της εξουσίας, τις αξίες της φιλίας και του έρωτα, την ηθική του πολέμου. Οι απαντήσεις δεν αποφεύγουν τους μελοδραματισμούς και είναι στιγμές που η σκηνοθετική γραφικότητα περισσεύει. Από ένα σημείο και μετά μάλιστα, η ταινία ξεμένει φανερά από δραματουργικές ιδέες, κρατά όμως μέχρι τέλους τη μεγαλοπρεπή, ρομαντικά μελαγχολική ματιά της, αγγίζοντας κάποτε και τις διαστάσεις σαιξπηρικής τραγωδίας.
MEGA 02.15
Εποχής, 2007 (Έγχρ.), 120′
BECOMING JANE. Αγγλική ταινία του Τζούλιαν Τζάρολντ, με τους Αν Χάθαγουεϊ, Τζέιμς ΜακΑβόι, Τζούλι Γουότερς.
Με έξι μόλις μυθιστορήματα στο ενεργητικό της, η Τζέιν Όστιν έχει διασκευαστεί πολλές φορές στο σινεμά, χωρίς όμως οι μεταφορές της να έχουν ποτέ υπερβεί πραγματικά τα όρια του ευπρεπούς ακαδημαϊσμού. Η σεναριογράφος Σάρα Γουίλιαμς, βασιζόμενη στη βιογραφία του Τζον Σπενς, αναπλάθει εδώ τη βρετανική επαρχία του 1795 και αφηγείται το μεγάλο νεανικό έρωτα της εκκολαπτόμενης συγγραφέως, ο οποίος και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το μελλοντικό έργο της.
Ο τηλεοπτικής εμπειρίας Τζούλιαν Τζάρολντ σκηνοθετεί προσεκτικά και συγκρατημένα, εναρμονισμένος με μια κινηματογραφική παραγωγή που παραμένει συνειδητά δέσμια των μυθιστορηματικών ορίων της Όστιν. Ρομαντική διάθεση, μια ελαφρά ειρωνεία, κριτική απεικόνιση της αγγλικής κοινωνίας στο τέλος του 18ου αιώνα κι ένα λαμπρό επιτελείο πρωταγωνιστών, με επικεφαλής την –ανερχόμενη τότε– Αν Χάθαγουεϊ.
STAR 03.30
Κωμωδία, 1992 ( Έγχρ.), 96′
PASSED AWAY. Αμερικανική ταινία του Τσάρλι Πίτερς, με τους Μπομπ Χόσκινς, Γουίλιαμ Πίτερσεν, Τζακ Γουόρντεν.
Όταν ο Τζακ Σκάνλαν πεθαίνει ξαφνικά, τα σκορπισμένα στα τρία σημεία του ορίζοντα παιδιά του ξανασυναντιούνται για την κηδεία του.
Ενδιαφέρον καστ και κωμικοτραγικές καταστάσεις χαρακτηρίζουν αυτήν τη μαύρη κωμωδία, που προσπαθεί με το ζόρι να είναι παράδοξη.
OTE Cinema 2/OTE TV 22.00
Πολεμική, 2009 (Έγχρ.), 131′
Αμερικανική ταινία της Κάθριν Μπίγκελοου, με τους Τζέρεμι Ρένερ, Άντονι Μακί, Μπράιαν Τζέρατι.
Μάτσο ήρωες, ασταμάτητη δράση, γρήγορα, κοφτά πλάνα, επιθετικό μοντάζ. Το υπερτιμημένο απ’ όλη την αγγλόφωνη κινηματογραφική κοινότητα «The Hurt Locker» επιβεβαιώνει για ακόμα μία φορά την απαράμιλλη βιτρτουοζιτέ της πρώην κυρίας Τζέιμς Κάμερον, όχι όμως και τα διθυραμβικά σχόλια που το συνοδεύουν. Είναι αλήθεια ότι όλη η ένταση του καθημερινού κορώνα-γράμματα παιχνιδιού με το θάνατο, η οποία συμπυκνώνεται στα αγχωτικά, ανήσυχα κάδρα της, παίρνει σχεδόν υλική υπόσταση. Ο εξολοθρευτής βομβών Γουίλιαμ Τζέιμς είναι ένα κτήνος του πολέμου, μια συμπαθής φιγούρα «πρεζάκια του κινδύνου», ο οποίος που «ζει» μόνο όταν χαϊδεύει την εκρηκτική ύλη κι όχι όταν τα πίνει με τους φίλους του ή βγαίνει για οικογενειακά ψώνια.
Σεκάνς τη σεκάνς, παραθέτοντας το ένα περιστατικό μετά το άλλο, το σενάριο του Μαρκ Μπολ («Στην Κοιλάδα του Ηλά») χτυπά συνεχώς την ίδια χορδή, μετρά αντίστροφα μια πορεία που στο τέλος θα επιστρέψει σαν επαναλαμβανόμενος εφιάλτης από την αρχή, τελειώνει όμως πολύ γρήγορα με όσα έχει να πει (και η Μπίγκελοου να δείξει). Οι ήρωές του είναι απλοϊκοί (μια χούφτα καλοί στρατιώτες), ο πόλεμος είναι κακός (όποιος και να ’ναι αυτός), ένα ολόκληρο έθνος εκτονώνει υστερικά τις ενοχές του (ή την παντελή απουσία τους) σ’ ένα αφιλόξενο αλλού. Και πάνω που νομίσαμε ότι καθαρίσαμε με το Βιετνάμ και, κυρίως, με τις ταινίες του…
novacinema1/HD 23.45
Φαντασίας, 2012 (Έγχρ.), 84′
CHRONICLE. Αμερικανική ταινία του Τζος Τρανκ, με τους Ντέιν ΝτεΧάαν, Άλεξ Ράσελ, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν.
Το «Χρονικό» διηγείται μέσα από μια κάμερα που κουβαλούν οι πρωταγωνιστές την ιστορία τριών συμμαθητών οι οποίοι, ύστερα από μια παράξενη ανακάλυψη και την επαφή τους με ένα άγνωστο αντικείμενο, αποκτούν ξαφνικά τηλεκινητικές, υπερφυσικές ικανότητες. Καθώς αρχίζουν να τις ανακαλύπτουν και προσπαθούν να τις διαχειριστούν, το ντεμπούτο του Τζος Τρανκ, γιου του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Ρίτσαρντ Τρανκ, αποφεύγει τις superhero ευκολίες και στρέφει την πλοκή (υπογεγραμμένη από τον Μαξ Λάντις, γιο ενός άλλου διάσημου σκηνοθέτη, του Τζον Λάντις) προς το ψυχολογικό δράμα ενηλικίωσης.
Ντοκιμαντερίστικος (αλά αμερικάνα) ρεαλισμός, ψυχολογικές εντάσεις, εντυπωσιακές σκηνές δράσης. Στα υπέρ του Τρανκ πρέπει να καταλογιστεί ο πλήρης έλεγχος που ασκεί στο υλικό του, το οποίο διαθέτει εσωτερική συνοχή και σκηνοθετική συνέπεια. Από την άλλη, πάντως, δεν μπορεί να φορτώσει εκπλήξεις στην αρχική ενδιαφέρουσα ιδέα. Το τίμημα είναι για όλους από χιλιόμετρα ορατό, το (φυσικό και ανθρώπινο) περιβάλλον που περιβάλλει τους ήρωες διάφανο, ενώ το εύρημα της πανταχού παρούσας κάμερας- μάρτυρας αποδεικνύεται ύστερα από λίγο εκβιαστικό και τελικά κινηματογραφικά αδικαιολόγητο. Τουλάχιστον δεν χρησιμοποιείται ως φτηνό τρικ trendy εντυπωσιασμού, κάτι για το οποίο σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις αυτήν τη χαμηλού προφίλ, ψυχωμένη, αλλά εντελώς άνιση ταινία.
athinorama.gr




