Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας σε ελεύθερα και συνδρομητικά κανάλια
Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου
- ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ 3½ αστεράκια 21.00 OTE Cinema 1/OTE TV
- ΣΕ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΣΧΟΙΝΙ 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΤΟ ΜΟΥΤΡΟ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ 3 αστεράκια 23.40 novacinema1/HD
- ΦΛΑΝΔΡΑ 2½ αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΔΕΣΜΟΙ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ 3½ αστεράκια 02.15 MEGA
ΕΤ1 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 94′
MAN ON WIRE. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Τζέιμς Μαρς.
Η επίπονη, ριψοκίνδυνη και… παράνομη προσπάθεια του Γάλλου ισορροπιστή Φιλίπ Πετίτ να περπατήσει το 1974 σ’ ένα σύρμα το οποίο συνέδεε τους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης. Το πλήθος των βραβείων τα οποία συνοδεύουν το ντοκιμαντέρ του Τζέιμς Μαρς (μεταξύ τους το Όσκαρ ντοκιμαντέρ) επιβεβαιώνει όχι μόνο την κινηματογραφική του ευρηματικότητα, αλλά και την ικανότητα του σινεμά να μετατρέπει μια (σχεδόν) απλή ιστορία σε συναρπαστική περιπέτεια. Το ίδιο το κατόρθωμα του Πετίτ δεν στερείται τόλμης και σασπένς, βεβαίως, αλλά δεν μοιάζει πια τόσο πρωτότυπο όσο τότε.
Πώς αναπαριστάς λοιπόν, έπειτα από 35 χρόνια, ένα γεγονός με ενδιαφέροντα τρόπο χωρίς να καταφύγεις στη μυθοπλασία; Ο Βρετανός ντοκιμαντερίστας καταφεύγει σε μια «μεικτή» τεχνική, συνδυάζοντας αφηγήσεις, φωτογραφίες και υλικό αρχείου αλλά και μια έξυπνη «ανακατασκευή» των γεγονότων με αφαιρετικό όσο και απόλυτα ζωντανό, πειστικότατο στιλ. Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πολλαπλά. Η ταινία δεν παραλείπει να τοποθετήσει το επικίνδυνο αυτό εγχείρημα στην εποχή του και τη δική της φιλοσοφία, να ανακαλύψει προσωπικά κίνητρα, να μετρήσει σωστά τον κοινωνικό αντίκτυπο, να κοιτάξει πίσω από τα φλας. Αυτό που ανακαλύπτει είναι ό,τι κρύβεται –και αποσιωπάται– κάθε φορά πίσω από ένα θεαματικό θρίαμβο.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 92′
THE MECHANIC. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Γουέστ, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Μπεν Φόστερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Δύο χρόνια πριν από τον «Εκδικητή της Νύχτας» (1974), το περιπετειώδες θρίλερ που επιβεβαίωσε το στάτους του Τσαρλς Μπρόνσον ως απόλυτου tough guy των ’70s, ο σκηνοθέτης Μάικλ Γουίνερ και ο διάσημος σταρ είχαν συνεργαστεί στο εξίσου επιτυχημένο «Μούτρο». Εκεί ένας μεθοδικός επαγγελματίας δολοφόνος αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον παρορμητικό γιο ενός παλιού του φίλου, χωρίς να του έχει αποκαλύψει ένα θανάσιμα μοιραίο μυστικό.
Το καλογραμμένο σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ Λιούις Τζον Καρλίνο («Seconds») κάνει αυτήν τη ρουτινιάρικα σκηνοθετημένη περιπέτεια να διατηρεί ακόμη κάτι από την αρχική πρωτοτυπία και το νεύρο της, στοιχεία τα οποία σοφά υιοθετεί και το ριμέικ του Σάιμον Γουέστ. Γρήγορο μοντάζ, δυναμικότερος αφηγηματικός ρυθμός, cool attitude που ταιριάζει στον φλεγματικό Τζέισον Στέιθαμ κι ένας θερμόαιμος Μπεν Φόστερ, πολύ πειστικότερος από τον ξεχασμένο Γιαν-Μάικλ Βίνσεντ του πρωτότυπου φιλμ. Οι απαραίτητες γραφικότητες και οι μικρές υπερβολές κρατούν, βέβαια, χαρακτήρες και καταστάσεις στα ρηχά, αλλά αυτό είναι το λιγότερο που θα πειράξει οποιονδήποτε θεατή ενός straight forward χολιγουντιανού action thriller.
ΝΕΤ 00.30
Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 91′
FLANDRES. Γαλλική ταινία του Μπρουνό Ντιμόν, με τους Αντελαΐντ Λερού, Μπαρμπ Σαμιέλ Μπουαντέν, Ντεμεστέρ Ανρί Κρετέλ.
Σε μια αγροτική περιοχή της Φλάνδρας, η μελαγχολική Μπαρμπέρ μοιράζει τον έρωτά της ανάμεσα σε δύο αγόρια. Όταν αυτά φεύγουν για το μέτωπο, κάπου στη Μέση Ανατολή, η Μπαρμπέρ μαραζώνει. Τα αγόρια ζουν όλη τη βιαιότητα του πολέμου και είναι αμφίβολο αν θα επιστρέψουν σώα.
Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, τη Φλάνδρα, ο Ντιμόν καταφέρνει να εμφυσήσει στις πολεμικές σκηνές την αντίφαση που ενυπάρχει στο στρατιώτη, χωρίς καμία διάθεση ηρωοποίησής του. Είναι όμως τόσο εγκεφαλική η στάση του απέναντι σε όλους τους χαρακτήρες, που δεν αφήνει αρκετά περιθώρια να νοιαστούμε γι’ αυτούς. Τα πρόσωπα παραμένουν πιόνια σε μια νοητική σκακιέρα, χωρίς ποτέ να αποκτούν τις διαστάσεις ενός πρωταγωνιστή ζωής.
MEGA 02.15
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 81′
THE SQUID AND THE WHALE. Αμερικανική ταινία του Νόα Μπάουμπαχ, με τους Τζεφ Ντάνιελς, Λόρα Λίνεϊ, Τζέσι Άιζενμπεργκ.
Μετά τις πρώτες οικογενειακές τρικυμίες, ο Μπέρναρντ και η Τζόαν ανακοινώνουν το χωρισμό τους στους δύο γιους τους, τον 16χρονο Γουόλτ και τον 12χρονο Φρανκ. Παρά την κοινή ανάληψη της κηδεμονίας των παιδιών, τα προβλήματα δεν δείχνουν να αμβλύνονται.
Ο ελληνικός τίτλος είναι υπερβολικά συμβατικός. Γιατί η επιλογή του «Squid and the Whale» («Το καλαμάρι και η φάλαινα») συνδέεται άμεσα με τις «παραξενιές» αυτής της οικογένειας που γέννησε το ημι-αυτοβιογραφικό σενάριο του Μπάουμπαχ – συν-σεναριογράφου στις «Υδάτινες ιστορίες» του Γουές Άντερσον, ο οποίος εδώ είναι παραγωγός. Πλάνα με «ποτισμένα» χρώματα των ξεχασμένων ’80s, σπίτια φθαρτά που συμπληρώνουν την κενότητα των χαρακτήρων, γειτονιές αληθινές όσο αυτές έξω από το σπίτι μας. Χωρίς εύκολους μελοδραματισμούς και λυπητερές ερμηνείες, ο Μπάουμπαχ οπτικοποιεί περισσότερο τα ερεθίσματα της κενότητας παρά το μελό συναίσθημα. Προσθέτει ταυτόχρονα χάρη, γλύκα αλλά και φόβο στη συναισθηματική αβεβαιότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι έφηβοι τον ανεξίτηλο «σεισμό» που λέγεται διαζύγιο. Όσοι το έχετε ζήσει, θα αναγνωρίσετε τον εαυτό σας στα πρόσωπα των δύο γιων.
STAR 03.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 110′
DANGEROUS PARKING. Αγγλική ταινία του Πίτερ Χάουιτ, με τον ίδιο και τις Σάφρον Μπάροους, Άλις Έβανς.
Μαύρη κωμωδία βασισμένη στο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Στιούαρτ Μπράουν για τη μεταστροφή ενός άσωτου σκηνοθέτη σε οικογενειάρχη που δέχεται το πλήγμα του καρκίνου.
Ο άνισος Πίτερ Χάουιτ (είναι εκείνος που μας έδωσε και το «Απρόσμενος Έρωτας» και το «Johnny English») αναλαμβάνει το βάρος της μεταφοράς ενός cult βιβλίου, αλλά και του πρωταγωνιστικού ρόλου, προσπαθώντας με λάθος τρόπο να κερδίσει τη συμπάθειά μας γι’ αυτό τον καθυστερημένα μετανοημένο ήρωα.
OTE Cinema 1/OTE TV 21.00
Κοινωνική, 2011 (Έγχρ.), 90′
LES NEIGES DU KILIMANDJARO. Γαλλική ταινία του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, με τους Ζαν-Πιέρ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαρίντ, Ζεράρ Μεϊλάν.
Ένα ζευγάρι πενηνταπεντάρηδων, ο άντρας του οποίου έχει χάσει πρόσφατα τη δουλειά του, πέφτει θύμα ληστείας. Δεν ξέρει πώς να αντιδράσει όμως όταν διαπιστώνει ότι αυτή έχει οργανωθεί από έναν επίσης απολυμένο πρώην συνάδελφο του συζύγου, ο οποίος αναθρέφει μόνος τα δύο μικρά αδέρφια του.
Τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» δανείζονται τον τίτλο τους από ένα παλιό τραγούδι του Πασκάλ Ντανέλ, ενώ τη σεναριακή ιδέα από το ποίημα του Βικτόρ Ουγκό «Οι φτωχοί», για να αποτυπώσουν μια εν εξελίξει διπλή σύγκρουση: είναι η εσωτερική, ηθική και ψυχολογική την οποία νιώθουν οι ήρωες και η εξωτερική, φυσική και άμεση την οποία τους επιβάλλει μια βίαιη καθημερινότητα. Καθώς αυτές συμπλέκονται, ένας ολόκληρος κόσμος έρχεται αντιμέτωπος με τις αξίες και τις ανασφάλειές του, τις φοβίες και τις κρυμμένες δυνάμεις του. Βαθιά ανθρώπινος, ο Γκεντιγκιάν τον στηρίζει στο μετέωρο βήμα του, αλλά δεν του χαρίζεται στον τρόπο με τον οποίο τα βάζει με τον εαυτό του. Αθεράπευτα αισιόδοξος, βρίσκει στο πνεύμα του Ουγκό και στα λόγια του Ζαν Ζορές («Θάρρος είναι…») τη συγκινητική απάντηση στα ερωτήματά του, χωρίς να αφαιρεί από αυτήν το πικρό τίμημα που τη συνοδεύει. Σπουδαίος σκηνοθέτης, τέλος, τοποθετεί όλα τα παραπάνω στις σωστές ταξικές και ψυχολογικές διαστάσεις, ενώ γεμίζει με συναίσθημα τις λιτές εικόνες και με «πραγματική ζωή» τους χαρακτήρες.
novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 92′
PERFECT SENSE. Αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Μακένζι, με τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Εύα Γκριν, Στίβεν Ντιλέιν.
Σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μια-μια τις αισθήσεις τους, ξεκινώντας από την όσφρηση, ένας Βρετανός σεφ γνωρίζει μια επιδημιολόγο και ξεκινά μαζί της μια απελπισμένη ερωτική ιστορία. Απελπισμένη γιατί από πού μπορείς να κρατηθείς όταν τα πάντα καταρρέουν, όχι μόνο γύρω αλλά κι εντός σου;
Η αλληγορία του Ντέιβιντ Μακένζι είναι προφανής και είναι κρίμα που ο ίδιος επιμένει να μας την επεξηγήσει σε ενοχλητικό βαθμό. Με βιντεοκλιπίστικες, πολύχρωμες έθνικ εικόνες σε αργή κίνηση κι ένα ποιητικο-φιλοσοφικό σχόλιο off, το οποίο απλώς υπογραμμίζει τα αυτονόητα. Η στιλιζαρισμένη ματιά του σε ένα σκοτεινό μέλλον στέκεται μετέωρη και αποπροσανατολισμένη, αδύναμη να αξιοποιήσει το σαρκικό πάθος και τη συναισθηματική απελπισία των ηρώων του.
novacinema1/HD 23.40
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 158′
THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Ρούνι Μάρα, Στέλαν Σκάσγκαρντ.
Πιστό, εξίσου ατμοσφαιρικό και καλογυρισμένο ριμέικ του βασισμένου στο μπεστ σέλερ του Στιγκ Λάρσον σουηδικού θρίλερ του 2009. Ένας δημοσιογράφος και μια αντικοινωνική ερευνήτρια-χάκερ εξετάζουν την προ σαράντα πέντε ετών εξαφάνιση της γόνου μιας πανίσχυρης οικονομικά οικογένειας.
Το πρωτότυπο και έξυπνο στόρι, κομψά συσκευασμένο πλέον, περνά τώρα στα χέρια του Ντέιβιντ Φίντσερ, του τολμηρότερου σήμερα στιλίστα του κινηματογραφικού νεο-νουάρ. Εκείνος πατάει γκάζι στο αφηγηματικό όχημα, ελέγχοντας άψογα τη δραματουργική πορεία του και χτίζοντας γύρω από τους ήρωές του μια απειλητική, γεμάτη διφορούμενες εντάσεις ατμόσφαιρα, η οποία κουβαλά πολλά (κεντρο-βορειο)ευρωπαϊκά τραύματα. Όσκαρ μοντάζ και δύο υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες (για την εξαιρετική ως Λίσμπετ Σαλάντερ Ρούνι Μάρα και το μπιτάτο, ατμοσφαιρικό σάουντρακ των Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος).
athinorama.grΠέμπτη, 28 Φεβρουαρίου
- ΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ 3½ αστεράκια 21.00 OTE Cinema 1/OTE TV
- ΣΕ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΣΧΟΙΝΙ 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΤΟ ΜΟΥΤΡΟ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ 3 αστεράκια 23.40 novacinema1/HD
- ΦΛΑΝΔΡΑ 2½ αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- ΔΕΣΜΟΙ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ 3½ αστεράκια 02.15 MEGA
ΕΤ1 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 94′
MAN ON WIRE. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Τζέιμς Μαρς.
Η επίπονη, ριψοκίνδυνη και… παράνομη προσπάθεια του Γάλλου ισορροπιστή Φιλίπ Πετίτ να περπατήσει το 1974 σ’ ένα σύρμα το οποίο συνέδεε τους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης. Το πλήθος των βραβείων τα οποία συνοδεύουν το ντοκιμαντέρ του Τζέιμς Μαρς (μεταξύ τους το Όσκαρ ντοκιμαντέρ) επιβεβαιώνει όχι μόνο την κινηματογραφική του ευρηματικότητα, αλλά και την ικανότητα του σινεμά να μετατρέπει μια (σχεδόν) απλή ιστορία σε συναρπαστική περιπέτεια. Το ίδιο το κατόρθωμα του Πετίτ δεν στερείται τόλμης και σασπένς, βεβαίως, αλλά δεν μοιάζει πια τόσο πρωτότυπο όσο τότε.
Πώς αναπαριστάς λοιπόν, έπειτα από 35 χρόνια, ένα γεγονός με ενδιαφέροντα τρόπο χωρίς να καταφύγεις στη μυθοπλασία; Ο Βρετανός ντοκιμαντερίστας καταφεύγει σε μια «μεικτή» τεχνική, συνδυάζοντας αφηγήσεις, φωτογραφίες και υλικό αρχείου αλλά και μια έξυπνη «ανακατασκευή» των γεγονότων με αφαιρετικό όσο και απόλυτα ζωντανό, πειστικότατο στιλ. Το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει πολλαπλά. Η ταινία δεν παραλείπει να τοποθετήσει το επικίνδυνο αυτό εγχείρημα στην εποχή του και τη δική της φιλοσοφία, να ανακαλύψει προσωπικά κίνητρα, να μετρήσει σωστά τον κοινωνικό αντίκτυπο, να κοιτάξει πίσω από τα φλας. Αυτό που ανακαλύπτει είναι ό,τι κρύβεται –και αποσιωπάται– κάθε φορά πίσω από ένα θεαματικό θρίαμβο.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 92′
THE MECHANIC. Αμερικανική ταινία του Σάιμον Γουέστ, με τους Τζέισον Στέιδαμ, Μπεν Φόστερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ.
Δύο χρόνια πριν από τον «Εκδικητή της Νύχτας» (1974), το περιπετειώδες θρίλερ που επιβεβαίωσε το στάτους του Τσαρλς Μπρόνσον ως απόλυτου tough guy των ’70s, ο σκηνοθέτης Μάικλ Γουίνερ και ο διάσημος σταρ είχαν συνεργαστεί στο εξίσου επιτυχημένο «Μούτρο». Εκεί ένας μεθοδικός επαγγελματίας δολοφόνος αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον παρορμητικό γιο ενός παλιού του φίλου, χωρίς να του έχει αποκαλύψει ένα θανάσιμα μοιραίο μυστικό.
Το καλογραμμένο σενάριο του υποψήφιου για Όσκαρ Λιούις Τζον Καρλίνο («Seconds») κάνει αυτήν τη ρουτινιάρικα σκηνοθετημένη περιπέτεια να διατηρεί ακόμη κάτι από την αρχική πρωτοτυπία και το νεύρο της, στοιχεία τα οποία σοφά υιοθετεί και το ριμέικ του Σάιμον Γουέστ. Γρήγορο μοντάζ, δυναμικότερος αφηγηματικός ρυθμός, cool attitude που ταιριάζει στον φλεγματικό Τζέισον Στέιθαμ κι ένας θερμόαιμος Μπεν Φόστερ, πολύ πειστικότερος από τον ξεχασμένο Γιαν-Μάικλ Βίνσεντ του πρωτότυπου φιλμ. Οι απαραίτητες γραφικότητες και οι μικρές υπερβολές κρατούν, βέβαια, χαρακτήρες και καταστάσεις στα ρηχά, αλλά αυτό είναι το λιγότερο που θα πειράξει οποιονδήποτε θεατή ενός straight forward χολιγουντιανού action thriller.
ΝΕΤ 00.30
Σινεφίλ, 2006 (Έγχρ.), 91′
FLANDRES. Γαλλική ταινία του Μπρουνό Ντιμόν, με τους Αντελαΐντ Λερού, Μπαρμπ Σαμιέλ Μπουαντέν, Ντεμεστέρ Ανρί Κρετέλ.
Σε μια αγροτική περιοχή της Φλάνδρας, η μελαγχολική Μπαρμπέρ μοιράζει τον έρωτά της ανάμεσα σε δύο αγόρια. Όταν αυτά φεύγουν για το μέτωπο, κάπου στη Μέση Ανατολή, η Μπαρμπέρ μαραζώνει. Τα αγόρια ζουν όλη τη βιαιότητα του πολέμου και είναι αμφίβολο αν θα επιστρέψουν σώα.
Επιστρέφοντας στην πατρίδα του, τη Φλάνδρα, ο Ντιμόν καταφέρνει να εμφυσήσει στις πολεμικές σκηνές την αντίφαση που ενυπάρχει στο στρατιώτη, χωρίς καμία διάθεση ηρωοποίησής του. Είναι όμως τόσο εγκεφαλική η στάση του απέναντι σε όλους τους χαρακτήρες, που δεν αφήνει αρκετά περιθώρια να νοιαστούμε γι’ αυτούς. Τα πρόσωπα παραμένουν πιόνια σε μια νοητική σκακιέρα, χωρίς ποτέ να αποκτούν τις διαστάσεις ενός πρωταγωνιστή ζωής.
MEGA 02.15
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 81′
THE SQUID AND THE WHALE. Αμερικανική ταινία του Νόα Μπάουμπαχ, με τους Τζεφ Ντάνιελς, Λόρα Λίνεϊ, Τζέσι Άιζενμπεργκ.
Μετά τις πρώτες οικογενειακές τρικυμίες, ο Μπέρναρντ και η Τζόαν ανακοινώνουν το χωρισμό τους στους δύο γιους τους, τον 16χρονο Γουόλτ και τον 12χρονο Φρανκ. Παρά την κοινή ανάληψη της κηδεμονίας των παιδιών, τα προβλήματα δεν δείχνουν να αμβλύνονται.
Ο ελληνικός τίτλος είναι υπερβολικά συμβατικός. Γιατί η επιλογή του «Squid and the Whale» («Το καλαμάρι και η φάλαινα») συνδέεται άμεσα με τις «παραξενιές» αυτής της οικογένειας που γέννησε το ημι-αυτοβιογραφικό σενάριο του Μπάουμπαχ – συν-σεναριογράφου στις «Υδάτινες ιστορίες» του Γουές Άντερσον, ο οποίος εδώ είναι παραγωγός. Πλάνα με «ποτισμένα» χρώματα των ξεχασμένων ’80s, σπίτια φθαρτά που συμπληρώνουν την κενότητα των χαρακτήρων, γειτονιές αληθινές όσο αυτές έξω από το σπίτι μας. Χωρίς εύκολους μελοδραματισμούς και λυπητερές ερμηνείες, ο Μπάουμπαχ οπτικοποιεί περισσότερο τα ερεθίσματα της κενότητας παρά το μελό συναίσθημα. Προσθέτει ταυτόχρονα χάρη, γλύκα αλλά και φόβο στη συναισθηματική αβεβαιότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι έφηβοι τον ανεξίτηλο «σεισμό» που λέγεται διαζύγιο. Όσοι το έχετε ζήσει, θα αναγνωρίσετε τον εαυτό σας στα πρόσωπα των δύο γιων.
STAR 03.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 110′
DANGEROUS PARKING. Αγγλική ταινία του Πίτερ Χάουιτ, με τον ίδιο και τις Σάφρον Μπάροους, Άλις Έβανς.
Μαύρη κωμωδία βασισμένη στο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Στιούαρτ Μπράουν για τη μεταστροφή ενός άσωτου σκηνοθέτη σε οικογενειάρχη που δέχεται το πλήγμα του καρκίνου.
Ο άνισος Πίτερ Χάουιτ (είναι εκείνος που μας έδωσε και το «Απρόσμενος Έρωτας» και το «Johnny English») αναλαμβάνει το βάρος της μεταφοράς ενός cult βιβλίου, αλλά και του πρωταγωνιστικού ρόλου, προσπαθώντας με λάθος τρόπο να κερδίσει τη συμπάθειά μας γι’ αυτό τον καθυστερημένα μετανοημένο ήρωα.
OTE Cinema 1/OTE TV 21.00
Κοινωνική, 2011 (Έγχρ.), 90′
LES NEIGES DU KILIMANDJARO. Γαλλική ταινία του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν, με τους Ζαν-Πιέρ Νταρουσέν, Αριάν Ασκαρίντ, Ζεράρ Μεϊλάν.
Ένα ζευγάρι πενηνταπεντάρηδων, ο άντρας του οποίου έχει χάσει πρόσφατα τη δουλειά του, πέφτει θύμα ληστείας. Δεν ξέρει πώς να αντιδράσει όμως όταν διαπιστώνει ότι αυτή έχει οργανωθεί από έναν επίσης απολυμένο πρώην συνάδελφο του συζύγου, ο οποίος αναθρέφει μόνος τα δύο μικρά αδέρφια του.
Τα «Χιόνια του Κιλιμάντζαρο» δανείζονται τον τίτλο τους από ένα παλιό τραγούδι του Πασκάλ Ντανέλ, ενώ τη σεναριακή ιδέα από το ποίημα του Βικτόρ Ουγκό «Οι φτωχοί», για να αποτυπώσουν μια εν εξελίξει διπλή σύγκρουση: είναι η εσωτερική, ηθική και ψυχολογική την οποία νιώθουν οι ήρωες και η εξωτερική, φυσική και άμεση την οποία τους επιβάλλει μια βίαιη καθημερινότητα. Καθώς αυτές συμπλέκονται, ένας ολόκληρος κόσμος έρχεται αντιμέτωπος με τις αξίες και τις ανασφάλειές του, τις φοβίες και τις κρυμμένες δυνάμεις του. Βαθιά ανθρώπινος, ο Γκεντιγκιάν τον στηρίζει στο μετέωρο βήμα του, αλλά δεν του χαρίζεται στον τρόπο με τον οποίο τα βάζει με τον εαυτό του. Αθεράπευτα αισιόδοξος, βρίσκει στο πνεύμα του Ουγκό και στα λόγια του Ζαν Ζορές («Θάρρος είναι…») τη συγκινητική απάντηση στα ερωτήματά του, χωρίς να αφαιρεί από αυτήν το πικρό τίμημα που τη συνοδεύει. Σπουδαίος σκηνοθέτης, τέλος, τοποθετεί όλα τα παραπάνω στις σωστές ταξικές και ψυχολογικές διαστάσεις, ενώ γεμίζει με συναίσθημα τις λιτές εικόνες και με «πραγματική ζωή» τους χαρακτήρες.
novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 92′
PERFECT SENSE. Αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Μακένζι, με τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Εύα Γκριν, Στίβεν Ντιλέιν.
Σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι αρχίζουν να χάνουν μια-μια τις αισθήσεις τους, ξεκινώντας από την όσφρηση, ένας Βρετανός σεφ γνωρίζει μια επιδημιολόγο και ξεκινά μαζί της μια απελπισμένη ερωτική ιστορία. Απελπισμένη γιατί από πού μπορείς να κρατηθείς όταν τα πάντα καταρρέουν, όχι μόνο γύρω αλλά κι εντός σου;
Η αλληγορία του Ντέιβιντ Μακένζι είναι προφανής και είναι κρίμα που ο ίδιος επιμένει να μας την επεξηγήσει σε ενοχλητικό βαθμό. Με βιντεοκλιπίστικες, πολύχρωμες έθνικ εικόνες σε αργή κίνηση κι ένα ποιητικο-φιλοσοφικό σχόλιο off, το οποίο απλώς υπογραμμίζει τα αυτονόητα. Η στιλιζαρισμένη ματιά του σε ένα σκοτεινό μέλλον στέκεται μετέωρη και αποπροσανατολισμένη, αδύναμη να αξιοποιήσει το σαρκικό πάθος και τη συναισθηματική απελπισία των ηρώων του.
novacinema1/HD 23.40
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 158′
THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Ρούνι Μάρα, Στέλαν Σκάσγκαρντ.
Πιστό, εξίσου ατμοσφαιρικό και καλογυρισμένο ριμέικ του βασισμένου στο μπεστ σέλερ του Στιγκ Λάρσον σουηδικού θρίλερ του 2009. Ένας δημοσιογράφος και μια αντικοινωνική ερευνήτρια-χάκερ εξετάζουν την προ σαράντα πέντε ετών εξαφάνιση της γόνου μιας πανίσχυρης οικονομικά οικογένειας.
Το πρωτότυπο και έξυπνο στόρι, κομψά συσκευασμένο πλέον, περνά τώρα στα χέρια του Ντέιβιντ Φίντσερ, του τολμηρότερου σήμερα στιλίστα του κινηματογραφικού νεο-νουάρ. Εκείνος πατάει γκάζι στο αφηγηματικό όχημα, ελέγχοντας άψογα τη δραματουργική πορεία του και χτίζοντας γύρω από τους ήρωές του μια απειλητική, γεμάτη διφορούμενες εντάσεις ατμόσφαιρα, η οποία κουβαλά πολλά (κεντρο-βορειο)ευρωπαϊκά τραύματα. Όσκαρ μοντάζ και δύο υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες (για την εξαιρετική ως Λίσμπετ Σαλάντερ Ρούνι Μάρα και το μπιτάτο, ατμοσφαιρικό σάουντρακ των Τρεντ Ρέζνορ και Άτικους Ρος).
athinorama.gr