Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας- τι αξίζει να δείτε.
Δευτέρα, 13 Αυγούστου
- ADAPTATION 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΠΑΡΑΝΟΙΑ 2 αστεράκια 22.30 Village Cinema/OTE TV
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ 2½ αστεράκια 00.20 novacinema4
- ΟΙ ΠΟΝΗΡΕΣ ΜΠΙΖΝΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΩΤΑΡΗ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΕΤ1 22.00
Σινεφίλ, 2002 (Έγχρ.), 111′
Αμερικανική ταινία του Σπάικ Τζόνζι, με τους Νίκολας Κέιτζ, Μέριλ Στριπ, Κρις Κούπερ.
Όπως και στην περίπτωση της ταινίας «Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», της προηγούμενης συνεργασίας του διδύμου Τσάρλι Κάουφμαν (σενάριο) και Σπάικ Τζόνζι (σκηνοθεσία), είναι αδύνατον να συνοψίσεις το θέμα του «Adaptation». Να πούμε πάντως ότι ο Νίκολας Κέιτζ υποδύεται τον… Τσάρλι Κάουφμαν αυτοπροσώπως, ο οποίος επιχειρεί να προσαρμόσει σεναριακά ένα δοκίμιο για τις ορχιδέες, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι οι δαρβινικές αρχές της «προσαρμογής» (adaptation) των ειδών, ένα εκ των οποίων είναι ο άνθρωπος, επηρεάζουν καθοριστικά τη ζωή μας.
Όπως στο «Μπάρτον Φινκ», αλλά μέσα από μια ειρωνική οπτική, οι Τζόνζι-Κάουφμαν παρουσιάζουν εύστοχα την αγωνία του συγγραφέα μπροστά στη λευκή σελίδα, την απουσία δηλαδή έμπνευσης, προβληματίζονται για την έννοια του πάθους (καλλιτεχνικού και συναισθηματικού), σατιρίζουν τα στερεότυπα των σεναρίων του Χόλιγουντ. Το πρόβλημα ωστόσο είναι οι πολλές ιδέες, που δεν αναπτύσσονται πάντα σε βάθος, ενώ διαφωνούμε με το φινάλε όπου η χονδροειδής χολιγουντιανή περιπέτεια εισβάλλει στη ζωή των ηρώων, κάτι που λειτουργεί ειρωνικά, χωρίς όμως να πείθει απόλυτα για την αναγκαιότητά του.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 130′
THE PERFECT STORM. Αμερικανική ταινία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Νταϊάν Λέιν.
Ένα ψαροκάικο που αλιεύει στα ανοιχτά της Νέας Αγγλίας, βρίσκεται στη δίνη του τυφώνα Γκρέις. Αν και έχουμε βαρεθεί να τη βλέπουμε τον τελευταίο καιρό, αυτή είναι μια από τις εντυπωσιακότερες θαλασσινές περιπέτειες που έγιναν ποτέ, βασισμένη εν μέρει σε αληθινά συμβάντα.
Με ειδικά εφέ που δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά εδώ και με τη γνωστή δεξιοτεχνία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, ειλικρινά κανείς δεν νοιάζεται που όλα τα άλλα τα έχουν καταπιεί τα κύματα.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2000 (Έγχρ.), 97′
Αμερικανική ταινία του Τζο Τσαρμπάνικ, με τους Κιάνου Ριβς, Τζέιμς Σπέιντερ, Μαρίζα Τομέι.
Ένας αστυνόμος που καταδιώκεται από εφιαλτικές εικόνες του παρελθόντος, ένας ψυχοπαθής δολοφόνος που παίζει το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού μαζί του.
Μοιάζει λίγο με το «Seven», λίγο με το «Κελί», λίγο με τον «Ανθρωποκυνηγό». Ο φερμένος από τη σχολή του βιντεοκλίπ Τζο Τσαρμπάνικ επιδίδεται εξαρχής σε δεκάδες σκηνοθετικά εφέ για να δώσει μια άλλη διάσταση στο χιλιοιδωμένο σενάριό του. Φαίνεται όμως να αγνοεί ότι η ουσία ενός θρίλερ βρίσκεται στη δημιουργία ατμόσφαιρας και όχι στον οπτικό εντυπωσιασμό. Η ταινία γρήγορα κουράζει με τα σκηνοθετικά παιχνιδίσματά της, ο Κιάνου Ριβς παρά τις φιλότιμες προσπάθειες δεν πείθει ούτε μια στιγμή ως serial killer, ο Τζέιμς Σπέιντερ, αν και καλός ηθοποιός, είναι ανεπαρκής για το ρόλο του αστυνομικού, ενώ η Μαρίζα Τομέι έχει μια διακοσμητική παρουσία.
STAR 02.30
Κομεντί, 1983 (Έγχρ.), 98′
RISKY BUSINESS. Αμερικανική ταινία του Πολ Μπρίκμαν, με τους Τομ Κρουζ, Ρεμπέκα Ντε Μορνέ, Τζο Παντολιάνο.
Ένας απόφοιτος λυκείου που θέλει να σπουδάσει οικονομικά σ’ ένα φημισμένο κολέγιο στήνει μια πρώτης τάξεως «επιχείρηση» κάνοντας τον προστάτη μιας πόρνης πολυτελείας.
Η ταινία που έκανε γνωστό τον Τομ Κρουζ και τη Ρεμπέκα Ντε Μορνέ είναι μια κυνική κομεντί, που δείχνει ότι κινητήρια δύναμη της αμερικανικής κοινωνίας είναι το χρήμα και το σεξ. Θαυμάσια ροκ μουσική, αισθησιακή ατμόσφαιρα, έξυπνο χιούμορ.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 95′
MR. POPPER’S PENGUINS. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Γουότερς, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Άντζελα Λάνσμπερι, Κάρλα Γκουτζίνο.
Ο επαγγελματικά επιτυχημένος κ. Πόπερ κληρονομεί από τον πατέρα του έξι φασαριόζικους πιγκουίνους που θα κάνουν άνω κάτω το νεοϋορκέζικο λοφτ και τη μονότονη ζωή του.
Όταν μια ταινία βασίζεται σε παιδικό βιβλίο που γράφτηκε το 1938 και διαθέτει προπολεμική απλοϊκότητα και μια ευθύγραμμη, μάλλον προβλέψιμη αφηγηματική δομή, θα πρέπει η σεναριακή του διασκευή να πετάει φλόγες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμη και το προικισμένο συγγραφικό ζευγάρι Σον Άντερς-Τζον Μόρις, που έχει υπογράψει μερικές από τις πιο τρελές κωμωδίες της τελευταίας δεκαετίας («Sex Drive», «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου», «Ένα Τρελό Τρελό Τζακούζι»), δεν καταφέρνει να δώσει παρά ελάχιστα ψήγματα φρεσκάδας και πρωτοτυπίας. Έτσι, χωρίς να επιφυλάσσει καμία έκπληξη μέχρι το προδιαγεγραμμένο family friendly τέλος του, ο φειδωλός στα κινηματογραφικά τραταρίσματα «Κύριος Πόπερ» σερβίρει, πέρα από μερικές παιχνιδιάρικες κινηματογραφόφιλες αναφορές, ακόμη μία μετρημένη και ώριμη ερμηνεία από τον Τζιμ Κάρεϊ.
Village Cinema/OTE TV 22.30
Τρόμου, 2010 (Έγχρ.), 94′
THE CRAZIES. Αμερικανική ταινία του Μπρεκ Άισνερ, με τους Τίμοθι Όλιφαντ, Ράντα Μίτσελ, Τζο Άντερσον.
Διασκευάζοντας το «Ο Ουρανός Έβρεξε Θάνατο», την τρίτη ταινία του Τζορτζ Ρομέρο, ο Μπρεκ Άισνερ αποδεικνύει πως έχει προοδεύσει πολύ από την εποχή της «Σαχάρας». Στερεή αφήγηση, γνώση των κωδικών του είδους και δεξιοτεχνική ισορροπία ανάμεσα στο σασπένς, το σπλάτερ και στις πολιτικές αναφορές, τις οποίες πάντα κουβαλούν οι ταινίες του μετρ. Το στόρι, άλλωστε, αν και απλό, προσφέρει μια σειρά από έτοιμες αλληγορικές αναγνώσεις: ενώ ο σερίφης και η γιατρός μιας κωμόπολης προσπαθούν να ανακαλύψουν τι μετατρέπει τους κατοίκους σε μανιακούς δολοφόνους, ο στρατός επεμβαίνει κι επιβάλλει καραντίνα, η οποία θα οδηγήσει υγιείς και μολυσμένους σε βέβαιο θάνατο.
Γυρισμένη το 1973, η πρώτη ταινία αναφερόταν άμεσα στο Βιετνάμ και στα εσωτερικά τραύματα της αμερικανικής κοινωνίας, κάτι προς το οποίο λοξοκοιτάζει το φιλμ του Άισνερ, υποβαθμίζοντας ωστόσο σεναριακά τη στρατιωτική παρουσία κι εστιάζοντας στη μάχη επιβίωσης των βασικών χαρακτήρων. Το κάνει με απέριττο κι ελαφρά παλιομοδίτικο στιλ, χωρίς ευτυχώς τα (πολλά) φτηνά τρικ που συχνά ψευτίζουν τις περισσότερες ταινίες τρόμου της σειράς.
novacinema4 00.20
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 108′
THE LADYKILLERS. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τομ Χανκς, Ίρμα Χολ, Μάρλον Γουέιανς.
Μια πενταμελής συμμορία παρουσιάζεται ως μουσικό συγκρότημα στο σπίτι μιας θρησκόληπτης μαύρης γριούλας στη Νέα Ορλεάνη, με σκοπό να σκάψει μια σήραγγα ως το γειτονικό καζίνο για να το ληστέψει.
Οι αδελφοί Κοέν διασκευάζουν την κλασική βρετανική μαύρη κωμωδία του Αλεξάντερ Μακέντρικ (1955). Μεταφέρουν εύστοχα την ιστορία στον σημερινό Αμερικανικό Νότο (θαυμάσιο το γκόσπελ soundtrack) και συνεχίζουν το σαρκαστικό σχόλιό τους πάνω στην ανθρώπινη βλακεία, αν και αυτό κάνει τους χαρακτήρες περισσότερο καρικατουρίστικους από την πρωτότυπη ταινία.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr
Δευτέρα, 13 Αυγούστου
- ADAPTATION 3 αστεράκια 22.00 ΕΤ1
- ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΠΑΡΑΝΟΙΑ 2 αστεράκια 22.30 Village Cinema/OTE TV
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ 2½ αστεράκια 00.20 novacinema4
- ΟΙ ΠΟΝΗΡΕΣ ΜΠΙΖΝΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΩΤΑΡΗ 2 αστεράκια 02.30 STAR
- ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ 3½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΕΤ1 22.00
Σινεφίλ, 2002 (Έγχρ.), 111′
Αμερικανική ταινία του Σπάικ Τζόνζι, με τους Νίκολας Κέιτζ, Μέριλ Στριπ, Κρις Κούπερ.
Όπως και στην περίπτωση της ταινίας «Στο Μυαλό του Τζον Μάλκοβιτς», της προηγούμενης συνεργασίας του διδύμου Τσάρλι Κάουφμαν (σενάριο) και Σπάικ Τζόνζι (σκηνοθεσία), είναι αδύνατον να συνοψίσεις το θέμα του «Adaptation». Να πούμε πάντως ότι ο Νίκολας Κέιτζ υποδύεται τον… Τσάρλι Κάουφμαν αυτοπροσώπως, ο οποίος επιχειρεί να προσαρμόσει σεναριακά ένα δοκίμιο για τις ορχιδέες, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι οι δαρβινικές αρχές της «προσαρμογής» (adaptation) των ειδών, ένα εκ των οποίων είναι ο άνθρωπος, επηρεάζουν καθοριστικά τη ζωή μας.
Όπως στο «Μπάρτον Φινκ», αλλά μέσα από μια ειρωνική οπτική, οι Τζόνζι-Κάουφμαν παρουσιάζουν εύστοχα την αγωνία του συγγραφέα μπροστά στη λευκή σελίδα, την απουσία δηλαδή έμπνευσης, προβληματίζονται για την έννοια του πάθους (καλλιτεχνικού και συναισθηματικού), σατιρίζουν τα στερεότυπα των σεναρίων του Χόλιγουντ. Το πρόβλημα ωστόσο είναι οι πολλές ιδέες, που δεν αναπτύσσονται πάντα σε βάθος, ενώ διαφωνούμε με το φινάλε όπου η χονδροειδής χολιγουντιανή περιπέτεια εισβάλλει στη ζωή των ηρώων, κάτι που λειτουργεί ειρωνικά, χωρίς όμως να πείθει απόλυτα για την αναγκαιότητά του.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 130′
THE PERFECT STORM. Αμερικανική ταινία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Νταϊάν Λέιν.
Ένα ψαροκάικο που αλιεύει στα ανοιχτά της Νέας Αγγλίας, βρίσκεται στη δίνη του τυφώνα Γκρέις. Αν και έχουμε βαρεθεί να τη βλέπουμε τον τελευταίο καιρό, αυτή είναι μια από τις εντυπωσιακότερες θαλασσινές περιπέτειες που έγιναν ποτέ, βασισμένη εν μέρει σε αληθινά συμβάντα.
Με ειδικά εφέ που δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά εδώ και με τη γνωστή δεξιοτεχνία του Βόλφγκανγκ Πέτερσεν, ειλικρινά κανείς δεν νοιάζεται που όλα τα άλλα τα έχουν καταπιεί τα κύματα.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2000 (Έγχρ.), 97′
Αμερικανική ταινία του Τζο Τσαρμπάνικ, με τους Κιάνου Ριβς, Τζέιμς Σπέιντερ, Μαρίζα Τομέι.
Ένας αστυνόμος που καταδιώκεται από εφιαλτικές εικόνες του παρελθόντος, ένας ψυχοπαθής δολοφόνος που παίζει το παιχνίδι της γάτας και του ποντικού μαζί του.
Μοιάζει λίγο με το «Seven», λίγο με το «Κελί», λίγο με τον «Ανθρωποκυνηγό». Ο φερμένος από τη σχολή του βιντεοκλίπ Τζο Τσαρμπάνικ επιδίδεται εξαρχής σε δεκάδες σκηνοθετικά εφέ για να δώσει μια άλλη διάσταση στο χιλιοιδωμένο σενάριό του. Φαίνεται όμως να αγνοεί ότι η ουσία ενός θρίλερ βρίσκεται στη δημιουργία ατμόσφαιρας και όχι στον οπτικό εντυπωσιασμό. Η ταινία γρήγορα κουράζει με τα σκηνοθετικά παιχνιδίσματά της, ο Κιάνου Ριβς παρά τις φιλότιμες προσπάθειες δεν πείθει ούτε μια στιγμή ως serial killer, ο Τζέιμς Σπέιντερ, αν και καλός ηθοποιός, είναι ανεπαρκής για το ρόλο του αστυνομικού, ενώ η Μαρίζα Τομέι έχει μια διακοσμητική παρουσία.
STAR 02.30
Κομεντί, 1983 (Έγχρ.), 98′
RISKY BUSINESS. Αμερικανική ταινία του Πολ Μπρίκμαν, με τους Τομ Κρουζ, Ρεμπέκα Ντε Μορνέ, Τζο Παντολιάνο.
Ένας απόφοιτος λυκείου που θέλει να σπουδάσει οικονομικά σ’ ένα φημισμένο κολέγιο στήνει μια πρώτης τάξεως «επιχείρηση» κάνοντας τον προστάτη μιας πόρνης πολυτελείας.
Η ταινία που έκανε γνωστό τον Τομ Κρουζ και τη Ρεμπέκα Ντε Μορνέ είναι μια κυνική κομεντί, που δείχνει ότι κινητήρια δύναμη της αμερικανικής κοινωνίας είναι το χρήμα και το σεξ. Θαυμάσια ροκ μουσική, αισθησιακή ατμόσφαιρα, έξυπνο χιούμορ.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 95′
MR. POPPER’S PENGUINS. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Γουότερς, με τους Τζιμ Κάρεϊ, Άντζελα Λάνσμπερι, Κάρλα Γκουτζίνο.
Ο επαγγελματικά επιτυχημένος κ. Πόπερ κληρονομεί από τον πατέρα του έξι φασαριόζικους πιγκουίνους που θα κάνουν άνω κάτω το νεοϋορκέζικο λοφτ και τη μονότονη ζωή του.
Όταν μια ταινία βασίζεται σε παιδικό βιβλίο που γράφτηκε το 1938 και διαθέτει προπολεμική απλοϊκότητα και μια ευθύγραμμη, μάλλον προβλέψιμη αφηγηματική δομή, θα πρέπει η σεναριακή του διασκευή να πετάει φλόγες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ακόμη και το προικισμένο συγγραφικό ζευγάρι Σον Άντερς-Τζον Μόρις, που έχει υπογράψει μερικές από τις πιο τρελές κωμωδίες της τελευταίας δεκαετίας («Sex Drive», «Δεν Είναι για τα Μούτρα σου», «Ένα Τρελό Τρελό Τζακούζι»), δεν καταφέρνει να δώσει παρά ελάχιστα ψήγματα φρεσκάδας και πρωτοτυπίας. Έτσι, χωρίς να επιφυλάσσει καμία έκπληξη μέχρι το προδιαγεγραμμένο family friendly τέλος του, ο φειδωλός στα κινηματογραφικά τραταρίσματα «Κύριος Πόπερ» σερβίρει, πέρα από μερικές παιχνιδιάρικες κινηματογραφόφιλες αναφορές, ακόμη μία μετρημένη και ώριμη ερμηνεία από τον Τζιμ Κάρεϊ.
Village Cinema/OTE TV 22.30
Τρόμου, 2010 (Έγχρ.), 94′
THE CRAZIES. Αμερικανική ταινία του Μπρεκ Άισνερ, με τους Τίμοθι Όλιφαντ, Ράντα Μίτσελ, Τζο Άντερσον.
Διασκευάζοντας το «Ο Ουρανός Έβρεξε Θάνατο», την τρίτη ταινία του Τζορτζ Ρομέρο, ο Μπρεκ Άισνερ αποδεικνύει πως έχει προοδεύσει πολύ από την εποχή της «Σαχάρας». Στερεή αφήγηση, γνώση των κωδικών του είδους και δεξιοτεχνική ισορροπία ανάμεσα στο σασπένς, το σπλάτερ και στις πολιτικές αναφορές, τις οποίες πάντα κουβαλούν οι ταινίες του μετρ. Το στόρι, άλλωστε, αν και απλό, προσφέρει μια σειρά από έτοιμες αλληγορικές αναγνώσεις: ενώ ο σερίφης και η γιατρός μιας κωμόπολης προσπαθούν να ανακαλύψουν τι μετατρέπει τους κατοίκους σε μανιακούς δολοφόνους, ο στρατός επεμβαίνει κι επιβάλλει καραντίνα, η οποία θα οδηγήσει υγιείς και μολυσμένους σε βέβαιο θάνατο.
Γυρισμένη το 1973, η πρώτη ταινία αναφερόταν άμεσα στο Βιετνάμ και στα εσωτερικά τραύματα της αμερικανικής κοινωνίας, κάτι προς το οποίο λοξοκοιτάζει το φιλμ του Άισνερ, υποβαθμίζοντας ωστόσο σεναριακά τη στρατιωτική παρουσία κι εστιάζοντας στη μάχη επιβίωσης των βασικών χαρακτήρων. Το κάνει με απέριττο κι ελαφρά παλιομοδίτικο στιλ, χωρίς ευτυχώς τα (πολλά) φτηνά τρικ που συχνά ψευτίζουν τις περισσότερες ταινίες τρόμου της σειράς.
novacinema4 00.20
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 108′
THE LADYKILLERS. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τομ Χανκς, Ίρμα Χολ, Μάρλον Γουέιανς.
Μια πενταμελής συμμορία παρουσιάζεται ως μουσικό συγκρότημα στο σπίτι μιας θρησκόληπτης μαύρης γριούλας στη Νέα Ορλεάνη, με σκοπό να σκάψει μια σήραγγα ως το γειτονικό καζίνο για να το ληστέψει.
Οι αδελφοί Κοέν διασκευάζουν την κλασική βρετανική μαύρη κωμωδία του Αλεξάντερ Μακέντρικ (1955). Μεταφέρουν εύστοχα την ιστορία στον σημερινό Αμερικανικό Νότο (θαυμάσιο το γκόσπελ soundtrack) και συνεχίζουν το σαρκαστικό σχόλιό τους πάνω στην ανθρώπινη βλακεία, αν και αυτό κάνει τους χαρακτήρες περισσότερο καρικατουρίστικους από την πρωτότυπη ταινία.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 115′
THE DESCENDANTS. Αμερικανική ταινία του Αλεξάντερ Πέιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Σάιντλιν Γούντλι, Μπο Μπρίτζες.
Ο Χαβανέζος Ματ Κινγκ, ένας ευκατάστατος δικηγόρος και αδιάφορος πατέρας δύο κοριτσιών, αναγκάζεται να επανεξετάσει τη ζωή του όταν η γυναίκα του τραυματίζεται σε ατύχημα και πέφτει σε κώμα.
Διασκευάζοντας ένα μυθιστόρημα της Χαβανέζας συγγραφέως Κάουι Χαρτ Χέμινγκς (διασκευή για την οποία κέρδισε το Όσκαρ), ο μεγαλύτερος μαέστρος της σύγχρονης αμερικανικής κοινωνικής δραμεντί περιγράφει με χιουμοριστική ανθρωπιά τον υπαρξιακό εφιάλτη όλων των ενοίκων του επίγειου παραδείσου. Με μια αριστοτεχνική σεναριακή ψιλοβελονιά (μόνο η υπόθεση της πώλησης της γης έχει απλοϊκή, προβλέψιμη κατάληξη) κι ένα πρώτης ποιότητας σκηνοθετικό ύφασμα, ο Πέιν ντύνει την πικρή κάθοδο (descent) του ήρωά του στην κόλαση με το πιο κομψό, διαχρονικά στιλάτο κινηματογραφικό κοστούμι, στολίζοντας κάθε μικρή «τσάκιση» και με ένα αιχμηρό, γλυκόπικρο σχόλιο. Από την αντιστικτική χρήση της φολκλορικής μουσικής μέχρι τις χρωματικές αντιθέσεις πόλης-υπαίθρου και τις συναισθηματικά ισορροπημένες ερμηνείες, οι «Απόγονοι» επιβεβαιώνουν πως στη μεγάλη οθόνη, όπως και στη ζωή, η απλότητα είναι ο συντομότερος δρόμος για την αλήθεια, οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά και οι losers έχουν πάντα τις συναρπαστικότερες ιστορίες να αφηγηθούν.
athinorama.gr