Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας – τι αξίζει να δείτε
Κυριακή, 13 Μαΐου
- SPIDER-MAN 3 2 αστεράκια 14.50 MEGA
- ΠΑΡΑΝΟΜΗ 2 αστεράκια 21.00 novacinema4
- ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ 2 αστεράκια 22.00 ΝΕΤ
- Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΜΟΝΑΧΟ 3½ αστεράκια 01.30 STAR
- ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 85′
Αμερικανική ταινία του Θορ Φρόιντενθαλ, με τους Έμα Ρόμπερτς, Τζέικ Όστιν, Ντον Τσιντλ.
Δύο υιοθετημένα –από δύο αποτυχημένους ροκάδες– αδέρφια μετατρέπουν ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο σε καταφύγιο για αδέσποτα σκυλιά. Όταν όμως αυτά αποδεικνύονται φασαριόζικα, ο μπόγιας και η αστυνομία έρχονται να επιβάλλουν την τάξη.
Μαζί τους ήρθαν και 72 εκατομμύρια δολάρια στα αμερικανικά ταμεία, καθόλου άσχημα για μια οικογενειακή κωμωδία που εξαντλεί τα ευρήματά της στα αυτοματοποιημένα συστήματα που επινοεί ο τετραπέρατος Μπρους για να εξυπηρετηθούν όλες οι σκυλοανάγκες. Κατά τ’ άλλα οι ηθοποιοί –μικροί και μεγάλοι– απλώς κοιτούν δεξιά κι αριστερά, άλλοτε χαρούμενα κι άλλοτε θλιμμένα, τα κάθε λογής και ράτσας τετράποδα κάνουν τα χαριτωμένα κόλπα τους, ενώ ο άνω των 12 ετών θεατής κάνει υπομονή, κοιτάζοντας ανά δεκάλεπτο το ρολόι του. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη.
STAR 13.45
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 85′
MY BOSS’S DAUGHTER. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ζάκερ, με τους Άστον Κάτσερ, Τάρα Ριντ, Μάικλ Μάντσεν.
Προκειμένου να κερδίσει την εύνοια του αφεντικού του και επειδή είναι παράφορα ερωτευμένος με την κόρη του, ο νεαρός Τομ Στάνσφιλντ αναλαμβάνει την επιτήρηση της βίλας του όσο αυτός λείπει. Και όλα πάνε στραβά.
Η κατάσταση εδώ δεν έχει προηγούμενο, με ετερόκλητους γκαφατζήδες ήρωες, που μπλέκονται σε «αλλόκοτες» φαρσικές καταστάσεις βασισμένες στο σλάπστικ και τη σκατολογία. Το ότι ο πρωταγωνιστής «μελέτησε» τις κωμωδίες του Κάρι Γκραντ για να μπει στο πετσί του ρόλου του είναι το πραγματικό αστείο…
MEGA 14.50
Περιπέτεια φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 140′
Αμερικανική ταινία του Σαμ Ράιμι, με τους Τόμπι Μαγκουάιρ, Κίρστεν Ντανστ, Τζέιμς Φράνκο.
Ο Σαμ Ράιμι έχει αποδείξει ότι και το μύθο του Σπάιντερμαν γνωρίζει πολύ καλά και τις πολύπλευρες ικανότητες που απαιτούνται για να τον μετατρέψει σε ένα «υγιές» χολιγουντιανό θέαμα διαθέτει. Στην τρίτη ταινία της σειράς, υποχρεωμένος σε κάτι εντυπωσιακότερο από τις προηγούμενες, ρίχνει σε επικίνδυνες περιπέτειες τόσο τον υπερήρωά του όσο και την «καθημερινή» εκδοχή του, τον καλοκάγαθο Πίτερ Πάρκερ.
Οι σκηνές δράσης, χωρίς να εντυπωσιάζουν (δεν υπάρχει σεκάνς ανάλογη εκείνης του τελεφερίκ στην πρώτη ή του τρένου στη δεύτερη ταινία), είναι πολυάριθμες και καλοσχεδιασμένες• «τεχνητές αναπνοές» σε ένα σενάριο που πελαγοδρομεί ανάμεσα στα ατελείωτα και εντελώς απλοϊκά βάσανα χαρακτήρων, οι οποίοι μάταια προσπαθούν να υπερβούν τη χάρτινη διάστασή τους. Ο Ράιμι δεν έχει ξεμείνει από ιδέες και διαθέτει χιούμορ, πέφτει, όμως, στην παγίδα της σοβαροφάνειας –της ενηλικίωσης, αν προτιμάς– με έναν μάλλον άτσαλο για τα δεδομένα μιας χολιγουντιανής κόμικ περιπέτειας τρόπο.
ΝΕΤ 18.30
Πολεμική, 2006 (Έγχρ.), 139′
Αμερικανική ταινία του Τόνι Μπιλ, με τους Τζέιμς Φράνκο, Ζαν Ρενό, Μάρτιν Χέντερσον.
Το 1917 Αμερικανοί εθελοντές σχηματίζουν το σμήνος Λαφαγέτ και μάχονται κατά των Γερμανών στο γαλλικό μέτωπο, σε έναν πόλεμο που, αν και δεν είναι δικός τους, τον τιμούν με ηρωισμό και αυτοθυσία.
Ταινία πολεμικών αερομαχιών του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου που προσπαθεί να αναβιώσει το κλίμα ανάλογων θεματικά παραγωγών της δεκαετίας του ’60. Και το πετυχαίνει, τουλάχιστον ως προς την αίσθηση ρετρό που αναδίδει, γιατί σε επίπεδο πολεμικού θεάματος, αν και καθόλου τσιγγούνικη, η ταινία υστερεί σε ένταση και δραματική συγκίνηση. Το σενάριο κινείται στα γνωστά κλισέ της ηρωικής πολεμικής ταινίας που υμνεί την ανδρική συντροφικότητα, την αυτοθυσία και την ανάδειξη της αληθινής προσωπικότητας μέσα από τη δοκιμασία της μάχης, χωρίς ποτέ να θέτει την παραμικρή αμφιβολία για τις πράξεις των ηρώων. Η αληθινή ιστορία του σμήνους Λαφαγέτ, πάντως, είναι ενδιαφέρουσα και ενέπνευσε το 1958 την ταινία «Το Σμήνος Θύελλα» του Γουίλιαμ Γουέλμαν.
MEGA 21.00
Αστυνομική, 2003 (Έγχρ.), 113′
HOLLYWOOD HOMICIDE. Αμερικανική ταινία του Ρον Σέλτον, με τους Χάρισον Φορντ, Τζος Χάρτνετ, Λένα Όλιν.
Δύο αστυνομικοί ερευνούν τη δολοφονία ενός συγκροτήματος ραπ μουσικής, υποψιαζόμενοι ότι πίσω από αυτή βρίσκεται ο διευθυντής μιας δισκογραφικής εταιρείας.
Ακολουθώντας τη συνταγή του «Φονικού Όπλου», αυτή η buddy movie με πολύ δράση και αρκετή πλάκα έχει μια παλιομοδίτικη αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα εμπνέεται από τις αντιπαλότητες της ραπ αμερικανικής κοινότητας.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 105′
ASTERIX & OBELIX: MISSION CLEOPATRE. Γαλλική ταινία του Αλέν Σαμπά, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μόνικα Μπελούτσι.
Ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και ο μάγος Πανοραμίξ ταξιδεύουν στην Αίγυπτο για να βοηθήσουν τον αρχιτέκτονα Νουμερομπίς να ολοκληρώσει ένα λαμπρό παλάτι για λογαριασμό της Κλεοπάτρας, που έχει βάλει στοίχημα με τον Ιούλιο Καίσαρα.
Δεν φανταζόμασταν άλλη Κλεοπάτρα από την Μπελούτσι, έστω και με μύτη, αλλά για τους αξιαγάπητους Γαλάτες και το αναρχικό τους πνεύμα περιμέναμε μια πιο ευλαβική αντιμετώπιση.
ΝΕΤ 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 124′
DESERT FLOWER. Αγγλο-γερμανική ταινία της Σέρι Χόρμαν, με τους Λία Κεμπέντε, Σάλι Χόκινς, Τίμοθι Σπολ.
Η 12χρονη Γουόρις, για να μην παντρευτεί έναν 70χρονο, το σκάει από ένα χωριό της Σομαλίας για τη Μογκαντίσου και από κει για το Λονδίνο. Δουλεύοντας έγκλειστη στην πρεσβεία για χρόνια και χωρίς να μιλάει αγγλικά, βρίσκεται στους δρόμους όταν ξεσπά εμφύλιος στην πατρίδα της.
Η αληθινή ιστορία της Γουόρις Ντίρι είναι βγαλμένη –θαρρείς– από παραμύθι, σίγουρα όμως όχι παιδικό και χαρούμενο. Η γεννημένη στη Νέα Υόρκη Γερμανίδα Σέρι Χόρμαν κατάλαβε ότι είχε στα σεναριακά χέρια της ένα σπαρταριστό υλικό, το οποίο αποφάσισε να σεβαστεί αφήνοντας τα εκκωφαντικά γεγονότα να μιλήσουν από μόνα τους. Στρωτή, παρατακτική αφήγηση, μια πειστική πρωταγωνίστρια, το πανέμορφο μοντέλο Λία Κεμπέντε, και γύρω της μια σειρά από εκκεντρικούς, κωμικούς χαρακτήρες (η Τζούλιετ Στίβενσον κλέβει την παράσταση ως κυνική, ετοιμόλογη ατζέντισσα) που ελαφραίνουν το κλίμα και δίνουν ανάσες στο βαρύ δράμα. Αυτό, έτσι κι αλλιώς, κορυφώνεται στο φινάλε, στο οποίο η βασανιστική σκηνή του ακρωτηριασμού βγάζει τα μαντίλια από τις τσέπες και το αφυπνιστικό διάγγελμα διατυπώνει τα ανατριχιαστικά στοιχεία. Με απλότητα και σεβασμό, το σινεμά δίνει χώρο στο κοινωνικό μήνυμα, το οποίο συγκινεί και μερικούς ίσως ακόμη και να τους εκπλήσσει.
ΕΤ3 23.00
Εποχής, 2008 (Έγχρ.), 110′
THE DUCHESS. Αγγλική ταινία του Σολ Ντιμπ, με τους Κίρα Νάιτλι, Ρέιφ Φάινς, Σαρλότ Ράμπλινγκ.
Η Κίρα Νάιτλι, μετά το σουξέ του «Περηφάνια και Προκατάληψη», ξαναφορά τα κρινολίνα κι επιστρατεύει για ακόμα μία φορά την καθωσπρέπει προφορά της, υποδυόμενη τη λαίδη Νταϊάνα του 18ου αιώνα, τη Δούκισσα του Ντένβονσαϊρ.
Η μπριόζα Νάιτλι έχει βρει από την αρχή όλες τις λεπτομέρειες του ρόλου της, ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ρέιφ Φάινς στέκεται υποδειγματικά απέναντί της ως εσωστρεφής κι απόμακρος δούκας, τα σκηνικά και τα κοστούμια (Όσκαρ για τα τελευταία) διηγούνται διακριτικά τη δική τους ιστορία. Το σενάριο, όμως, δεν έχει τόσα πολλά ν’ αφηγηθεί. Μια γυναίκα εξεγείρεται και συντρίβεται από το κοινωνικό κατεστημένο, θύτες και θύματα παγιδεύονται στον ίδιο φαύλο κύκλο. Εύκολα συμπεράσματα μιας προβλέψιμης ιστορικής βιογραφίας που κρέμεται από τη δυναμική των πρωταγωνιστών της, την αρτιότητα της παραγωγής της και τα βιολιά της Ρέιτσελ Πόρτμαν που παίζουν «μουσική εποχής» από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο.
ALPHA 23.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 99′
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.
Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.
Ο Σάκης Ρουβάς κέρδισε το στοίχημα. Είναι ικανός να επανεφεύρει και να υποδυθεί τον εαυτό του και στο σινεμά. Είναι κρίμα, όμως, που ενώ αυτό το ντεμπούτο εντάσσεται σε μια άρτια παραγωγή υψηλότατων προδιαγραφών, τελικά συνθλίβεται στα επίμαχα σημεία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας.
STAR 23.15
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 103′
TAKING LIVES. Αμερικανική ταινία του Ντ. Τζ. Καρούσο, με τους Αντζελίνα Τζολί, Ίθαν Χοκ, Τζίνα Ρόουλαντς.
Μια πράκτορας του FBI έρχεται στο Μόντρεαλ για να βοηθήσει στη σύλληψη ενός serial killer.
Το κέντρο βάρους του μυθιστορήματος του Μάικλ Πάι, στο οποίο βασίζεται η ταινία, μετατοπίζεται στην αστυνομική έρευνα με την επινόηση του χαρακτήρα της Αντζελίνα Τζολί (που δεν υπάρχει στο βιβλίο), δηλαδή μιας profiler του FBI, επάγγελμα ιδιαίτερα προσφιλές στα θρίλερ από τη «Σιωπή των Αμνών» κι έπειτα. Η ιδέα αποδεικνύεται καλή μόνο ηδονοβλεπτικά, γιατί η ταινία ως θρίλερ μυστηρίου ακολουθεί την πεπατημένη.
STAR 01.30
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 165′
MUNICH. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Έρικ Μπάνα, Ντάνιελ Κρεγκ, Ματιέ Κασοβίτς.
Παρότι το «Μόναχο» ξεκινά με τα συμβάντα που αμαύρωσαν τους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1972, η ταινία του Σπίλμπεργκ (που βασίστηκε στις αποκαλύψεις ενός πράκτορα της Μοσάντ για την επακόλουθη μυστική επιχείρηση που δεν παραδέχτηκε ποτέ επίσημα η ισραηλινή κυβέρνηση) είναι ένα πολιτικό θρίλερ της σχολής Τζον Λε Καρέ, του οποίου οι κατασκοπικές περιπέτειες περικλείουν πάντα συνειδησιακά προβλήματα των απλών πρακτόρων, αλλά και αμοραλισμό από πλευράς ηγετικών ιθυνόντων.
Έχει σημασία για τη λογική του Σπίλμπεργκ να μας δείξει μια σχεδόν ερασιτεχνική ομάδα πρακτόρων, συγκροτούμενη από φαινομενικά κοινούς ανθρώπους, που έχει ωστόσο καθένας τους τη δική του εμμονοληψία: ενωμένοι αρχικά από το σιωνιστικό μίσος κατά των Παλαιστινίων, θα δεχτούν να γίνουν πιόνια της κρατικής τρομοκρατίας, για να αρχίσουν σιγά-σιγά να έχουν τις αμφιβολίες τους για το δίκαιο ή την αποτελεσματικότητα της αποστολής τους. Το μήνυμα της τελευταίας σκηνής, με τον ήρωα να βαδίζει στο Μπρούκλιν καθώς οι Δίδυμοι Πύργοι βρίσκονται ακόμα στη θέση τους, είναι προφανές.
ALPHA 02.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 99′
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.
Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.
Ο Σάκης Ρουβάς κέρδισε το στοίχημα. Είναι ικανός να επανεφεύρει και να υποδυθεί τον εαυτό του και στο σινεμά. Είναι κρίμα, όμως, που ενώ αυτό το ντεμπούτο εντάσσεται σε μια άρτια παραγωγή υψηλότατων προδιαγραφών, τελικά συνθλίβεται στα επίμαχα σημεία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας.
ΑΝΤ1 03.20
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 102′
FEAST OF LOVE. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον, με τους Μόργκαν Φρίμαν, Γκρεγκ Κινίαρ, Ράντα Μίτσελ.
Ο Άλισον Μπαρνέτ διασκευάζει ένα ελαφρώς εμπνευσμένο από το σαιξπηρικό «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» μυθιστόρημα του Τσαρλς Μπάξτερ και παραδίδει στον βραβευμένο με Όσκαρ («Κράμερ Εναντίον Κράμερ») Ρόμπερτ Μπέντον ένα κοινωνικό δράμα επικεντρωμένο στις απρόβλεπτες διαδρομές της ερωτικής επιθυμίας. Αυτό, όμως, είναι περισσότερο η επιθυμία παρά το αποτέλεσμα της ίδιας της ταινίας. Κεντρικός χαρακτήρας της ο Χάρι, ένας στωικός καθηγητής φιλοσοφίας που παρατηρεί και αφηγείται τις αισθηματικές ιστορίες της μικρής του συνοικίας στο Πόρτλαντ, διερωτώμενος αν η ζωή είναι τελικά τραγωδία ή φάρσα.
Μπα, μάλλον πρόκειται για μια σειρά από δραματουργικά υποτονικές και προβλέψιμες στην εξέλιξή τους βινιέτες, οι οποίες ανακυκλώνουν τα στερεότυπα του ζευγαριού σε κρίση, του χάσματος των γενεών, των καταδικασμένων ερώτων… Ο υπερτιμημένος Ρόμπερτ Μπέντον διεκπεραιώνει με ακαδημαϊκή βαρεμάρα μια ελάχιστου συναισθηματικού βάρους πρώτη ύλη, τις μελοδραματικές γωνίες της οποίας κάνει ό,τι μπορεί για να «μαλακώσει» το έμπειρο πρωταγωνιστικό καστ.
novacinema4 21.00
Κοινωνική, 2010 (Έγχρ.), 95′
ILLEGAL. Βελγική ταινία του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς, με τους Αν Κεσένς, Έσε Λόσον, Αλεξάντρ Γκοντσάροφ.
Βλέπεις την Αν Κεσένς να υποδύεται την Τάνια και δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως ξεκίνησε να μαθαίνει ρωσικά μόλις πέντε μήνες πριν από τα γυρίσματα. Η γαλλόφωνη πρωταγωνίστρια αποδεικνύεται ιδανική επιλογή για τη δεύτερη ταινία του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς, δίνοντας υπόσταση σε ένα χαρακτήρα που διαρκώς κινδυνεύει να τυποποιηθεί ως «μαρτυρικός πρόσφυγας». Έπειτα από οκτώ χρόνια παράνομης παραμονής στο Βέλγιο, η Τάνια συλλαμβάνεται και φυλακίζεται, ενώ αντιμετωπίζει και την απειλή της απέλασης. Εκείνη αποκρύπτει την ταυτότητά της, καθώς έχει σβήσει (με το καυτό σίδερο) τα δακτυλικά της αποτυπώματα, και την ίδια ώρα προσπαθεί να έρθει σε επαφή με τον 14χρονο γιο της, ο οποίος έχει καταφύγει στο σπίτι μιας φίλης της.
Το δράμα της φλερτάρει με την καταγγελία, αλλά η Κεσένς το προσγειώνει στην ανθρώπινη πλευρά, αφήνοντας χώρο στον Ντεπάς να μιλήσει νηφάλια για τα κέντρα υποδοχής μεταναστών, τις συνθήκες διαβίωσης εκεί και τη δυτική πολιτική απέναντι στους τριτοκοσμικούς «εισβολείς». Θα ήθελε, αλλά δεν είναι μια ταινία των αδερφών Νταρντέν, αν και η ντοκιμαντερίστικη κάμερα ξύνει λίγο πιο βαθιά από τα αναμενόμενα, φτηνά συναισθηματικά άλλοθι κοινωνικής συμπάθειας.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 92′
BAD TEACHER. Αμερικανική ταινία του Τζέικ Κάσνταν, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Σίγκελ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ.
Μια αμελής, τεμπέλα και αθυρόστομη καθηγήτρια γυμνασίου βάζει στο μάτι έναν νεαρό, πλούσιο συνάδελφό της, αλλά έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό και αθέμιτο συναγωνισμό.
Το one-woman-show της Ντίαζ, σε έναν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ρόλο, είναι κατά στιγμές διασκεδαστικό. Η υποψήφια για τέσσερις Χρυσές Σφαίρες πρωταγωνίστρια μπορεί να απογειώσει αυτήν την ενήλικη κομεντί στο αμερικανικό box office, όχι όμως και να πετάξει αστείες σπίθες από εντελώς προβλέψιμες παρεξηγήσεις, βαρετές αντιπαραθέσεις με δεύτερους ρόλους-καρικατούρες και μερικές κακόγουστες σκηνές χοντροκομμένου χιούμορ. Ούτε ο κάποτε πολλά υποσχόμενος Τζέικ Κάσνταν (γιος του Λόρενς) απλώνει χέρι βοηθείας, οπότε αυτά που απομένουν από την ταινία είναι ένα έξυπνο πόστερ, το περίγραμμα ενός γοητευτικά άτακτου χαρακτήρα και η υπερβολικά φρόνιμη διεκπεραίωση των ανάλατων περιπετειών του.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 147′
WAR HORSE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τζέρεμι Ιρβάιν, Τομ Χίντλεστον, Πίτερ Μάλαν.
Από επιτυχημένο εφηβικό ανάγνωσμα, το γραμμένο το 1982 μυθιστόρημα του Μάικλ Μορπούργκο διασκευάστηκε το 2007 σε επιτυχημένο θεατρικό του Γουέστ Εντ και πρόσφατα του Μπρόντγουεϊ, για να γνωρίσει τώρα τη διά χειρός Λι Χολ («Μπίλι Έλιοτ») και Ρίτσαρντ Κέρτις («Μαύρη Οχιά», «Mr Bean», «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ») κινηματογραφική προσαρμογή του. Σε αυτήν, η σχέση ζωής του νεαρού Άλμπερτ με τον Τζόι, το ατίθασο άλογο που αγοράζει πανάκριβα κι εντελώς απερίσκεπτα ο αγρότης πατέρας του (και στο βιβλίο αφηγείται το ίδιο τις περιπέτειές του), ξεκινά κιόλας από την πρώτη στιγμή.
Συγκρατημένο μελόδραμα, ουμανιστικά μηνύματα, φαντασμαγορικές εικόνες και ακόμη ένα σπιλμπεργκικό ταξίδι ενηλικίωσης, το οποίο –από τη μουσική μέχρι την πλανοθεσία, την καλλιτεχνική διεύθυνση και την αριστουργηματική φωτογραφία του Γιάνους Καμίνσκι– υποκλίνεται με σεβασμό στη διαχρονική αξία των «ιερών» κινηματογραφικών εικόνων, γεγονός που δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ασυγκίνητους.
athinorama.gr
Κυριακή, 13 Μαΐου
- SPIDER-MAN 3 2 αστεράκια 14.50 MEGA
- ΠΑΡΑΝΟΜΗ 2 αστεράκια 21.00 novacinema4
- ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ 2 αστεράκια 22.00 ΝΕΤ
- Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΜΟΝΑΧΟ 3½ αστεράκια 01.30 STAR
- ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ANT1 13.30
Κωμωδία, 2009 (Έγχρ.), 85′
Αμερικανική ταινία του Θορ Φρόιντενθαλ, με τους Έμα Ρόμπερτς, Τζέικ Όστιν, Ντον Τσιντλ.
Δύο υιοθετημένα –από δύο αποτυχημένους ροκάδες– αδέρφια μετατρέπουν ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο σε καταφύγιο για αδέσποτα σκυλιά. Όταν όμως αυτά αποδεικνύονται φασαριόζικα, ο μπόγιας και η αστυνομία έρχονται να επιβάλλουν την τάξη.
Μαζί τους ήρθαν και 72 εκατομμύρια δολάρια στα αμερικανικά ταμεία, καθόλου άσχημα για μια οικογενειακή κωμωδία που εξαντλεί τα ευρήματά της στα αυτοματοποιημένα συστήματα που επινοεί ο τετραπέρατος Μπρους για να εξυπηρετηθούν όλες οι σκυλοανάγκες. Κατά τ’ άλλα οι ηθοποιοί –μικροί και μεγάλοι– απλώς κοιτούν δεξιά κι αριστερά, άλλοτε χαρούμενα κι άλλοτε θλιμμένα, τα κάθε λογής και ράτσας τετράποδα κάνουν τα χαριτωμένα κόλπα τους, ενώ ο άνω των 12 ετών θεατής κάνει υπομονή, κοιτάζοντας ανά δεκάλεπτο το ρολόι του. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη.
STAR 13.45
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 85′
MY BOSS’S DAUGHTER. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ζάκερ, με τους Άστον Κάτσερ, Τάρα Ριντ, Μάικλ Μάντσεν.
Προκειμένου να κερδίσει την εύνοια του αφεντικού του και επειδή είναι παράφορα ερωτευμένος με την κόρη του, ο νεαρός Τομ Στάνσφιλντ αναλαμβάνει την επιτήρηση της βίλας του όσο αυτός λείπει. Και όλα πάνε στραβά.
Η κατάσταση εδώ δεν έχει προηγούμενο, με ετερόκλητους γκαφατζήδες ήρωες, που μπλέκονται σε «αλλόκοτες» φαρσικές καταστάσεις βασισμένες στο σλάπστικ και τη σκατολογία. Το ότι ο πρωταγωνιστής «μελέτησε» τις κωμωδίες του Κάρι Γκραντ για να μπει στο πετσί του ρόλου του είναι το πραγματικό αστείο…
MEGA 14.50
Περιπέτεια φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 140′
Αμερικανική ταινία του Σαμ Ράιμι, με τους Τόμπι Μαγκουάιρ, Κίρστεν Ντανστ, Τζέιμς Φράνκο.
Ο Σαμ Ράιμι έχει αποδείξει ότι και το μύθο του Σπάιντερμαν γνωρίζει πολύ καλά και τις πολύπλευρες ικανότητες που απαιτούνται για να τον μετατρέψει σε ένα «υγιές» χολιγουντιανό θέαμα διαθέτει. Στην τρίτη ταινία της σειράς, υποχρεωμένος σε κάτι εντυπωσιακότερο από τις προηγούμενες, ρίχνει σε επικίνδυνες περιπέτειες τόσο τον υπερήρωά του όσο και την «καθημερινή» εκδοχή του, τον καλοκάγαθο Πίτερ Πάρκερ.
Οι σκηνές δράσης, χωρίς να εντυπωσιάζουν (δεν υπάρχει σεκάνς ανάλογη εκείνης του τελεφερίκ στην πρώτη ή του τρένου στη δεύτερη ταινία), είναι πολυάριθμες και καλοσχεδιασμένες• «τεχνητές αναπνοές» σε ένα σενάριο που πελαγοδρομεί ανάμεσα στα ατελείωτα και εντελώς απλοϊκά βάσανα χαρακτήρων, οι οποίοι μάταια προσπαθούν να υπερβούν τη χάρτινη διάστασή τους. Ο Ράιμι δεν έχει ξεμείνει από ιδέες και διαθέτει χιούμορ, πέφτει, όμως, στην παγίδα της σοβαροφάνειας –της ενηλικίωσης, αν προτιμάς– με έναν μάλλον άτσαλο για τα δεδομένα μιας χολιγουντιανής κόμικ περιπέτειας τρόπο.
ΝΕΤ 18.30
Πολεμική, 2006 (Έγχρ.), 139′
Αμερικανική ταινία του Τόνι Μπιλ, με τους Τζέιμς Φράνκο, Ζαν Ρενό, Μάρτιν Χέντερσον.
Το 1917 Αμερικανοί εθελοντές σχηματίζουν το σμήνος Λαφαγέτ και μάχονται κατά των Γερμανών στο γαλλικό μέτωπο, σε έναν πόλεμο που, αν και δεν είναι δικός τους, τον τιμούν με ηρωισμό και αυτοθυσία.
Ταινία πολεμικών αερομαχιών του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου που προσπαθεί να αναβιώσει το κλίμα ανάλογων θεματικά παραγωγών της δεκαετίας του ’60. Και το πετυχαίνει, τουλάχιστον ως προς την αίσθηση ρετρό που αναδίδει, γιατί σε επίπεδο πολεμικού θεάματος, αν και καθόλου τσιγγούνικη, η ταινία υστερεί σε ένταση και δραματική συγκίνηση. Το σενάριο κινείται στα γνωστά κλισέ της ηρωικής πολεμικής ταινίας που υμνεί την ανδρική συντροφικότητα, την αυτοθυσία και την ανάδειξη της αληθινής προσωπικότητας μέσα από τη δοκιμασία της μάχης, χωρίς ποτέ να θέτει την παραμικρή αμφιβολία για τις πράξεις των ηρώων. Η αληθινή ιστορία του σμήνους Λαφαγέτ, πάντως, είναι ενδιαφέρουσα και ενέπνευσε το 1958 την ταινία «Το Σμήνος Θύελλα» του Γουίλιαμ Γουέλμαν.
MEGA 21.00
Αστυνομική, 2003 (Έγχρ.), 113′
HOLLYWOOD HOMICIDE. Αμερικανική ταινία του Ρον Σέλτον, με τους Χάρισον Φορντ, Τζος Χάρτνετ, Λένα Όλιν.
Δύο αστυνομικοί ερευνούν τη δολοφονία ενός συγκροτήματος ραπ μουσικής, υποψιαζόμενοι ότι πίσω από αυτή βρίσκεται ο διευθυντής μιας δισκογραφικής εταιρείας.
Ακολουθώντας τη συνταγή του «Φονικού Όπλου», αυτή η buddy movie με πολύ δράση και αρκετή πλάκα έχει μια παλιομοδίτικη αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα εμπνέεται από τις αντιπαλότητες της ραπ αμερικανικής κοινότητας.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 2002 (Έγχρ.), 105′
ASTERIX & OBELIX: MISSION CLEOPATRE. Γαλλική ταινία του Αλέν Σαμπά, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μόνικα Μπελούτσι.
Ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και ο μάγος Πανοραμίξ ταξιδεύουν στην Αίγυπτο για να βοηθήσουν τον αρχιτέκτονα Νουμερομπίς να ολοκληρώσει ένα λαμπρό παλάτι για λογαριασμό της Κλεοπάτρας, που έχει βάλει στοίχημα με τον Ιούλιο Καίσαρα.
Δεν φανταζόμασταν άλλη Κλεοπάτρα από την Μπελούτσι, έστω και με μύτη, αλλά για τους αξιαγάπητους Γαλάτες και το αναρχικό τους πνεύμα περιμέναμε μια πιο ευλαβική αντιμετώπιση.
ΝΕΤ 22.00
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 124′
DESERT FLOWER. Αγγλο-γερμανική ταινία της Σέρι Χόρμαν, με τους Λία Κεμπέντε, Σάλι Χόκινς, Τίμοθι Σπολ.
Η 12χρονη Γουόρις, για να μην παντρευτεί έναν 70χρονο, το σκάει από ένα χωριό της Σομαλίας για τη Μογκαντίσου και από κει για το Λονδίνο. Δουλεύοντας έγκλειστη στην πρεσβεία για χρόνια και χωρίς να μιλάει αγγλικά, βρίσκεται στους δρόμους όταν ξεσπά εμφύλιος στην πατρίδα της.
Η αληθινή ιστορία της Γουόρις Ντίρι είναι βγαλμένη –θαρρείς– από παραμύθι, σίγουρα όμως όχι παιδικό και χαρούμενο. Η γεννημένη στη Νέα Υόρκη Γερμανίδα Σέρι Χόρμαν κατάλαβε ότι είχε στα σεναριακά χέρια της ένα σπαρταριστό υλικό, το οποίο αποφάσισε να σεβαστεί αφήνοντας τα εκκωφαντικά γεγονότα να μιλήσουν από μόνα τους. Στρωτή, παρατακτική αφήγηση, μια πειστική πρωταγωνίστρια, το πανέμορφο μοντέλο Λία Κεμπέντε, και γύρω της μια σειρά από εκκεντρικούς, κωμικούς χαρακτήρες (η Τζούλιετ Στίβενσον κλέβει την παράσταση ως κυνική, ετοιμόλογη ατζέντισσα) που ελαφραίνουν το κλίμα και δίνουν ανάσες στο βαρύ δράμα. Αυτό, έτσι κι αλλιώς, κορυφώνεται στο φινάλε, στο οποίο η βασανιστική σκηνή του ακρωτηριασμού βγάζει τα μαντίλια από τις τσέπες και το αφυπνιστικό διάγγελμα διατυπώνει τα ανατριχιαστικά στοιχεία. Με απλότητα και σεβασμό, το σινεμά δίνει χώρο στο κοινωνικό μήνυμα, το οποίο συγκινεί και μερικούς ίσως ακόμη και να τους εκπλήσσει.
ΕΤ3 23.00
Εποχής, 2008 (Έγχρ.), 110′
THE DUCHESS. Αγγλική ταινία του Σολ Ντιμπ, με τους Κίρα Νάιτλι, Ρέιφ Φάινς, Σαρλότ Ράμπλινγκ.
Η Κίρα Νάιτλι, μετά το σουξέ του «Περηφάνια και Προκατάληψη», ξαναφορά τα κρινολίνα κι επιστρατεύει για ακόμα μία φορά την καθωσπρέπει προφορά της, υποδυόμενη τη λαίδη Νταϊάνα του 18ου αιώνα, τη Δούκισσα του Ντένβονσαϊρ.
Η μπριόζα Νάιτλι έχει βρει από την αρχή όλες τις λεπτομέρειες του ρόλου της, ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ρέιφ Φάινς στέκεται υποδειγματικά απέναντί της ως εσωστρεφής κι απόμακρος δούκας, τα σκηνικά και τα κοστούμια (Όσκαρ για τα τελευταία) διηγούνται διακριτικά τη δική τους ιστορία. Το σενάριο, όμως, δεν έχει τόσα πολλά ν’ αφηγηθεί. Μια γυναίκα εξεγείρεται και συντρίβεται από το κοινωνικό κατεστημένο, θύτες και θύματα παγιδεύονται στον ίδιο φαύλο κύκλο. Εύκολα συμπεράσματα μιας προβλέψιμης ιστορικής βιογραφίας που κρέμεται από τη δυναμική των πρωταγωνιστών της, την αρτιότητα της παραγωγής της και τα βιολιά της Ρέιτσελ Πόρτμαν που παίζουν «μουσική εποχής» από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο.
ALPHA 23.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 99′
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.
Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.
Ο Σάκης Ρουβάς κέρδισε το στοίχημα. Είναι ικανός να επανεφεύρει και να υποδυθεί τον εαυτό του και στο σινεμά. Είναι κρίμα, όμως, που ενώ αυτό το ντεμπούτο εντάσσεται σε μια άρτια παραγωγή υψηλότατων προδιαγραφών, τελικά συνθλίβεται στα επίμαχα σημεία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας.
STAR 23.15
Θρίλερ, 2004 (Έγχρ.), 103′
TAKING LIVES. Αμερικανική ταινία του Ντ. Τζ. Καρούσο, με τους Αντζελίνα Τζολί, Ίθαν Χοκ, Τζίνα Ρόουλαντς.
Μια πράκτορας του FBI έρχεται στο Μόντρεαλ για να βοηθήσει στη σύλληψη ενός serial killer.
Το κέντρο βάρους του μυθιστορήματος του Μάικλ Πάι, στο οποίο βασίζεται η ταινία, μετατοπίζεται στην αστυνομική έρευνα με την επινόηση του χαρακτήρα της Αντζελίνα Τζολί (που δεν υπάρχει στο βιβλίο), δηλαδή μιας profiler του FBI, επάγγελμα ιδιαίτερα προσφιλές στα θρίλερ από τη «Σιωπή των Αμνών» κι έπειτα. Η ιδέα αποδεικνύεται καλή μόνο ηδονοβλεπτικά, γιατί η ταινία ως θρίλερ μυστηρίου ακολουθεί την πεπατημένη.
STAR 01.30
Περιπέτεια, 2005 (Έγχρ.), 165′
MUNICH. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Έρικ Μπάνα, Ντάνιελ Κρεγκ, Ματιέ Κασοβίτς.
Παρότι το «Μόναχο» ξεκινά με τα συμβάντα που αμαύρωσαν τους Ολυμπιακούς του Μονάχου το 1972, η ταινία του Σπίλμπεργκ (που βασίστηκε στις αποκαλύψεις ενός πράκτορα της Μοσάντ για την επακόλουθη μυστική επιχείρηση που δεν παραδέχτηκε ποτέ επίσημα η ισραηλινή κυβέρνηση) είναι ένα πολιτικό θρίλερ της σχολής Τζον Λε Καρέ, του οποίου οι κατασκοπικές περιπέτειες περικλείουν πάντα συνειδησιακά προβλήματα των απλών πρακτόρων, αλλά και αμοραλισμό από πλευράς ηγετικών ιθυνόντων.
Έχει σημασία για τη λογική του Σπίλμπεργκ να μας δείξει μια σχεδόν ερασιτεχνική ομάδα πρακτόρων, συγκροτούμενη από φαινομενικά κοινούς ανθρώπους, που έχει ωστόσο καθένας τους τη δική του εμμονοληψία: ενωμένοι αρχικά από το σιωνιστικό μίσος κατά των Παλαιστινίων, θα δεχτούν να γίνουν πιόνια της κρατικής τρομοκρατίας, για να αρχίσουν σιγά-σιγά να έχουν τις αμφιβολίες τους για το δίκαιο ή την αποτελεσματικότητα της αποστολής τους. Το μήνυμα της τελευταίας σκηνής, με τον ήρωα να βαδίζει στο Μπρούκλιν καθώς οι Δίδυμοι Πύργοι βρίσκονται ακόμα στη θέση τους, είναι προφανές.
ALPHA 02.15
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 99′
Ελληνική ταινία του Νικόλα Δημητρόπουλου, με τους Σάκη Ρουβά, Ντορέττα Παπαδημητρίου, Δανάη Σκιάδη.
Το δημοφιλές ελληνικό ροκ συγκρότημα Alter Ego ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη για συναυλία. Ο τραγουδιστής, αν και διατηρεί μια κορεσμένη ερωτική σχέση με την τραγουδίστρια του γκρουπ, φλερτάρει επικίνδυνα με την όμορφη οδηγό του πούλμαν. Ο κολλητός του, πάλι, φλερτάρει επικίνδυνα με τα ναρκωτικά.
Ο Σάκης Ρουβάς κέρδισε το στοίχημα. Είναι ικανός να επανεφεύρει και να υποδυθεί τον εαυτό του και στο σινεμά. Είναι κρίμα, όμως, που ενώ αυτό το ντεμπούτο εντάσσεται σε μια άρτια παραγωγή υψηλότατων προδιαγραφών, τελικά συνθλίβεται στα επίμαχα σημεία του σεναρίου και της σκηνοθεσίας.
ΑΝΤ1 03.20
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 102′
FEAST OF LOVE. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Μπέντον, με τους Μόργκαν Φρίμαν, Γκρεγκ Κινίαρ, Ράντα Μίτσελ.
Ο Άλισον Μπαρνέτ διασκευάζει ένα ελαφρώς εμπνευσμένο από το σαιξπηρικό «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» μυθιστόρημα του Τσαρλς Μπάξτερ και παραδίδει στον βραβευμένο με Όσκαρ («Κράμερ Εναντίον Κράμερ») Ρόμπερτ Μπέντον ένα κοινωνικό δράμα επικεντρωμένο στις απρόβλεπτες διαδρομές της ερωτικής επιθυμίας. Αυτό, όμως, είναι περισσότερο η επιθυμία παρά το αποτέλεσμα της ίδιας της ταινίας. Κεντρικός χαρακτήρας της ο Χάρι, ένας στωικός καθηγητής φιλοσοφίας που παρατηρεί και αφηγείται τις αισθηματικές ιστορίες της μικρής του συνοικίας στο Πόρτλαντ, διερωτώμενος αν η ζωή είναι τελικά τραγωδία ή φάρσα.
Μπα, μάλλον πρόκειται για μια σειρά από δραματουργικά υποτονικές και προβλέψιμες στην εξέλιξή τους βινιέτες, οι οποίες ανακυκλώνουν τα στερεότυπα του ζευγαριού σε κρίση, του χάσματος των γενεών, των καταδικασμένων ερώτων… Ο υπερτιμημένος Ρόμπερτ Μπέντον διεκπεραιώνει με ακαδημαϊκή βαρεμάρα μια ελάχιστου συναισθηματικού βάρους πρώτη ύλη, τις μελοδραματικές γωνίες της οποίας κάνει ό,τι μπορεί για να «μαλακώσει» το έμπειρο πρωταγωνιστικό καστ.
novacinema4 21.00
Κοινωνική, 2010 (Έγχρ.), 95′
ILLEGAL. Βελγική ταινία του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς, με τους Αν Κεσένς, Έσε Λόσον, Αλεξάντρ Γκοντσάροφ.
Βλέπεις την Αν Κεσένς να υποδύεται την Τάνια και δυσκολεύεσαι να πιστέψεις πως ξεκίνησε να μαθαίνει ρωσικά μόλις πέντε μήνες πριν από τα γυρίσματα. Η γαλλόφωνη πρωταγωνίστρια αποδεικνύεται ιδανική επιλογή για τη δεύτερη ταινία του Ολιβιέ Μασέ-Ντεπάς, δίνοντας υπόσταση σε ένα χαρακτήρα που διαρκώς κινδυνεύει να τυποποιηθεί ως «μαρτυρικός πρόσφυγας». Έπειτα από οκτώ χρόνια παράνομης παραμονής στο Βέλγιο, η Τάνια συλλαμβάνεται και φυλακίζεται, ενώ αντιμετωπίζει και την απειλή της απέλασης. Εκείνη αποκρύπτει την ταυτότητά της, καθώς έχει σβήσει (με το καυτό σίδερο) τα δακτυλικά της αποτυπώματα, και την ίδια ώρα προσπαθεί να έρθει σε επαφή με τον 14χρονο γιο της, ο οποίος έχει καταφύγει στο σπίτι μιας φίλης της.
Το δράμα της φλερτάρει με την καταγγελία, αλλά η Κεσένς το προσγειώνει στην ανθρώπινη πλευρά, αφήνοντας χώρο στον Ντεπάς να μιλήσει νηφάλια για τα κέντρα υποδοχής μεταναστών, τις συνθήκες διαβίωσης εκεί και τη δυτική πολιτική απέναντι στους τριτοκοσμικούς «εισβολείς». Θα ήθελε, αλλά δεν είναι μια ταινία των αδερφών Νταρντέν, αν και η ντοκιμαντερίστικη κάμερα ξύνει λίγο πιο βαθιά από τα αναμενόμενα, φτηνά συναισθηματικά άλλοθι κοινωνικής συμπάθειας.
novacinema1-HD 22.00
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 92′
BAD TEACHER. Αμερικανική ταινία του Τζέικ Κάσνταν, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Σίγκελ, Τζάστιν Τίμπερλεϊκ.
Μια αμελής, τεμπέλα και αθυρόστομη καθηγήτρια γυμνασίου βάζει στο μάτι έναν νεαρό, πλούσιο συνάδελφό της, αλλά έχει να αντιμετωπίσει ισχυρό και αθέμιτο συναγωνισμό.
Το one-woman-show της Ντίαζ, σε έναν κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της ρόλο, είναι κατά στιγμές διασκεδαστικό. Η υποψήφια για τέσσερις Χρυσές Σφαίρες πρωταγωνίστρια μπορεί να απογειώσει αυτήν την ενήλικη κομεντί στο αμερικανικό box office, όχι όμως και να πετάξει αστείες σπίθες από εντελώς προβλέψιμες παρεξηγήσεις, βαρετές αντιπαραθέσεις με δεύτερους ρόλους-καρικατούρες και μερικές κακόγουστες σκηνές χοντροκομμένου χιούμορ. Ούτε ο κάποτε πολλά υποσχόμενος Τζέικ Κάσνταν (γιος του Λόρενς) απλώνει χέρι βοηθείας, οπότε αυτά που απομένουν από την ταινία είναι ένα έξυπνο πόστερ, το περίγραμμα ενός γοητευτικά άτακτου χαρακτήρα και η υπερβολικά φρόνιμη διεκπεραίωση των ανάλατων περιπετειών του.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 147′
WAR HORSE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με τους Τζέρεμι Ιρβάιν, Τομ Χίντλεστον, Πίτερ Μάλαν.
Από επιτυχημένο εφηβικό ανάγνωσμα, το γραμμένο το 1982 μυθιστόρημα του Μάικλ Μορπούργκο διασκευάστηκε το 2007 σε επιτυχημένο θεατρικό του Γουέστ Εντ και πρόσφατα του Μπρόντγουεϊ, για να γνωρίσει τώρα τη διά χειρός Λι Χολ («Μπίλι Έλιοτ») και Ρίτσαρντ Κέρτις («Μαύρη Οχιά», «Mr Bean», «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ») κινηματογραφική προσαρμογή του. Σε αυτήν, η σχέση ζωής του νεαρού Άλμπερτ με τον Τζόι, το ατίθασο άλογο που αγοράζει πανάκριβα κι εντελώς απερίσκεπτα ο αγρότης πατέρας του (και στο βιβλίο αφηγείται το ίδιο τις περιπέτειές του), ξεκινά κιόλας από την πρώτη στιγμή.
Συγκρατημένο μελόδραμα, ουμανιστικά μηνύματα, φαντασμαγορικές εικόνες και ακόμη ένα σπιλμπεργκικό ταξίδι ενηλικίωσης, το οποίο –από τη μουσική μέχρι την πλανοθεσία, την καλλιτεχνική διεύθυνση και την αριστουργηματική φωτογραφία του Γιάνους Καμίνσκι– υποκλίνεται με σεβασμό στη διαχρονική αξία των «ιερών» κινηματογραφικών εικόνων, γεγονός που δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ασυγκίνητους.
athinorama.gr