Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας- Τρίτη 7 Αυγούστου
Τρίτη, 7 Αυγούστου
- ΤΟ ΧΡΙΣΜΑ 3½ αστεράκια 22.00 novacinema2
- ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ 3 αστεράκια 22.45 Village Cinema/OTE TV
- Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ 3 αστεράκια 23.55 novacinema1-HD
- SEX & DRUGS & ROCK ’N’ ROLL 2½ αστεράκια 01.30 ΕΤ1
- MONEYBALL 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΝΕΤ 16.00
Κοινωνική, 2006 (Έγχρ.), 120′
PEACEFUL WARRIOR. Αμερικανική ταινία του Βίκτορ Σάλβα, με τους Σκοτ Μέκλοβιτς, Νικ Νόλτε, Έιμι Σμαρτ.
Βασισμένη στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νταν Μίλμαν «Way of the Peaceful Warrior», η ταινία του σπλατερά Βίκτορ Σάλβα («Jeepers Creepers») προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο αθλητικό δράμα και τη φιλοσοφική (έως και μεταφυσική) αλληγορία. Ο Μίλμαν, άλλωστε, είναι γνωστός για τις ομιλίες και τις εκδοτικές δραστηριότητές του περί new age «αυτοβελτίωσης», οι οποίες ενσαρκώνονται κινηματογραφικά από τον «Σωκράτη», ένα βενζινά που φιλοσοφεί βαθυστόχαστα καθώς αλλάζει λάδια. Πώς να μην εντυπωσιαστεί ο ταλαντούχος αλλά αλαζόνας αθλητής της ενόργανης γυμναστικής Νταν, ο οποίος πείθεται να ακολουθήσει τις αντισυμβατικές συμβουλές του και, φυσικά, να ξεπεράσει κάθε κακό και άδικος;
Θα μπορούσε να είναι η κινηματογραφική βιογραφία του Δημοσθένη Ταμπάκου ή το «Καράτε Κιντ 4», δεν είναι όμως παρά μια άνευρη και αφελής βιογραφία, που προσπαθεί να κρατήσει το αμερικανικό όνειρο ζωντανό, με το χειρότερο ίσως ζεν-πρεμιέ που συναντήσαμε τα τελευταία χρόνια.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 97′
JUST CAUSE. Αμερικανική ταινία του Άρνι Γκλίμτσερ, με τους Σον Κόνερι, Λόρενς Φίσμπερν, Κέιτ Κάπσοου.
Ένας καθηγητής της Νομικής, υπέρμαχος της κατάργησης της θανατικής ποινής, προσπαθεί να αθωώσει έναν μαύρο που καταδικάστηκε σε θάνατο για το φόνο ενός λευκού κοριτσιού.
Ξεκινά ως αντιρατσιστική ταινία στα πρότυπα της «Ιστορίας ενός Εγκλήματος», εξελίσσεται σε αστυνομικό θρίλερ αλά «Σιωπή των Αμνών» (με τον Εντ Χάρις να κοπιάρει λίγο άγαρμπα τον Χάνιμπαλ Λέκτερ), για να καταλήξει σε μια κακή εκδοχή του «Ακρωτηρίου του Φόβου».
ΕΤ1 01.30
Βιογραφική, 2010 (Έγχρ.), 115′
Αγγλική ταινία του Ματ Γουάιτκρος, με τους Άντι Σέρκις, Ναόμι Χάρις, Μπιλ Μίλνερ.
Γεννημένος το 1942 στο βορειοδυτικό Λονδίνο από μια τυπική μεσοαστική οικογένεια, ο Ίαν Ντιούρι ξεκίνησε τη μουσική του καριέρα με τους Kilburn & the High Roads στην προχωρημένη ηλικία των 28 ετών. Στη σκηνή, ο Ντιούρι δοκίμασε ως προφητικός περφόρμερ τις αντοχές του κοινού στους ειρωνικά επιθετικούς, βιτριολικούς στίχους και τους σκληρούς πανκ ήχους του. Με τους The Blockheads κυριάρχησε στα βρετανικά τσαρτ στα τέλη των 70s, αλλά ούτε η περσόνα ενός επιτυχημένου ροκ σταρ ταίριαζε τελικά στον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του.
Δέκα χρόνια μετά το θάνατό του, ο σκηνοθέτης των βιντεοκλίπ των Coldplay και του βραβευμένου στο Βερολίνο μυθοπλαστικού ντοκιμαντέρ «Ο Δρόμος για το Γκουαντάναμο» (σε συν-σκηνοθεσία Μάικλ Γουιντερμπότομ) επιχειρεί να ακολουθήσει ξανά την πολυτάραχη διαδρομή ενός πληγωμένου, αυτοκαταστροφικού, μα και τόσο ταλαντούχου καλλιτέχνη από την οικογενειακή και κοινωνική απόρριψη ως την επιτυχία. Ειλικρινής και γεμάτος ιδέες, ο Γουάιτκρος δανείζεται από τον οργισμένο ρομαντισμό του Ντιούρι, αφήνοντας να ξεχυθεί στην οθόνη ένα πολύχρωμο ποτάμι νοσταλγικών ήχων. Τρυφερό και συχνά συγκαταβατικό το αποτέλεσμα, άλλοτε γεμάτο απόγνωση και τολμηρό σαρκασμό, με καρτουνίστικη ελαφρότητα και θεατρική πόζα. Αλλά πριν απ’ όλα με έναν Άντι Σέρκις (το Γκόλουμ του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών») σε μια… ροκ ερμηνεία.
STAR 02.15
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 91′
CUSTODY OF THE HEART. Αμερικανική τηλεταινία του Ντέιβιντ Χιού Τζόουνς, με τους Μάρτιν Ντόνοβαν, Λορέιν Μπράκο, Μάικλ Σέρα.
Άλλη μια τηλεταινία για ένα ζευγάρι που χωρίζει και συγκρούεται για την κηδεμονία των παιδιών.
Την οποία το κανάλι Lifetime, που έχει κάνει την παραγωγή, τολμάει να συγκρίνει με το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» και το «Δεσμοί Διαζυγίου»!
novacinema2 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 112′
ANIMAL KINGDOM. Αυστραλέζικη ταινία του Ντέιβιντ Μισό, με τους Τζέιμς Φρέσβιλ, Μπεν Μέντελσον, Τζάκι Γουίβερ.
Βραβευμένος μικρομηκάς σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, ο Αυστραλός Ντέιβιντ Μισό κάνει το πρώτο μεγάλο σκηνοθετικό του βήμα εισβάλλοντας με σκορσεζικό τσαμπουκά στον υπόκοσμο της Μελβούρνης. Στην πραγματικότητα η εισβολή περιορίζεται στο σπιτικό των Κόντι, μιας οικογένειας φτωχοδιαβόλων που προσπαθούν να επιβιώσουν με τον εύκολο τρόπο, ως αδέξιοι μιμητές των πρακτικών του οργανωμένου εγκλήματος.
Το κατόρθωμα του Μισό είναι ότι αποτυπώνει όλη αυτήν την αγωνία χωρίς να χάνει ούτε ένα «γραμμάριο» έντασης ή ένα «δράμι» οργής. Φοβισμένοι, γι’ αυτό κι επιθετικοί, απελπισμένοι και παγιδευμένοι σε ένα φαύλο κύκλο αίματος, οι ήρωες δεν είναι παρά μέλη ενός βίαια εκπολιτισμένου ζωικού βασιλείου –το animal kingdom του τίτλου–, θηράματα ενός εν εξελίξει πολιτισμικού κυνηγιού. Η προσπάθειά τους να περάσουν από την άλλη πλευρά (η συζήτηση των Πόουπ και Μπάρι για το χρηματιστήριο) είναι καταδικασμένη, η έξοδος κινδύνου έχει προ πολλού σφραγιστεί από την υιοθετούσα εξίσου κτηνώδεις μεθόδους «νομοταγή» εξουσία και η καταφυγή στο λυτρωτικό νόμο της ζούγκλας είναι απλώς μονόδρομος.
Village Cinema/OTE TV 22.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 111′
BRIGHTON ROCK. Αγγλική ταινία του Ρόουαν Τζόφι, με τους Σαμ Ράιλι, Αντρέα Ράισμποροου, Έλεν Μίρεν.
Απέναντι στο κλασικό βρετανικό νουάρ του 1947 (σκηνοθετημένο από τον Τζον Μπούλτινγκ), ο πρωτοεμφανιζόμενος γιος του σκηνοθέτη Ρόλαντ Τζόφι και σεναριογράφος του «Αμερικανού», δεν στέκεται διστακτικός ούτε φοβισμένος. Ακολουθεί πιστά την πλοκή και την ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων του μυθιστορήματος του Γκράχαμ Γκριν, περιγράφοντας με ακρίβεια τον φιλόδοξο Πίνκι, ένα νεαρό εγκληματία που αρχικά πλησιάζει την αθώα Ρόουζ για να της αποσπάσει ένα πειστήριο ενοχής και κατόπιν δένεται μαζί της σε μια ψυχαναγκαστική και αυτοκαταστροφική ερωτική σχέση.
Επιπλέον, διατηρεί τη σκοτεινή και βίαιη οπτική του βιβλίου, η οποία είχε κατά ένα μεγάλο μέρος χαθεί στην ταινία του ’47 (λόγω της λογοκρισίας της εποχής;), ενώ τολμά μια κρίσιμη αλλαγή. Μεταφέρει τη δράση από το 1939 στο 1964, στο τέλος μιας άλλης εποχής αθωότητας. Η σχέση αγάπης-μίσους του Γκριν με τον Θεό ντύνει τους ήρωες αυτού του θρίλερ με έναν τραγικό μανδύα και ο Ρόουαν Τζόφι δεν χάνει την ευκαιρία να μιλήσει για τον ανύπαρκτο παράδεισο και την επίγεια κόλαση, για τις μοιραίες συμπτώσεις της ζωής και τις απρόβλεπτες διαδρομές της ερωτικής επιθυμίας. Με διακριτικό χιούμορ, σκληρή ειλικρίνεια και αφηγηματική συνέπεια, η οποία μοιάζει να κλυδωνίζεται στις τελευταίες σεκάνς, αλλά δικαιώνεται στο εξαιρετικό φινάλε.
novacinema1-HD 23.55
Θρίλερ, 2010 (Έγχρ.), 105′
THE AMERICAN. Αμερικανική ταινία του Άντον Κόρμπιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Παόλο Μπονατσέλι, Βιολάντε Πλάσιντο.
Όταν μια αποστολή στη Σουηδία πάει στραβά, ο Τζακ, ένας Αμερικανός επαγγελματίας δολοφόνος, καταφεύγει σε ένα ιταλικό χωριό περιμένοντας οδηγίες. Προσποιείται τον φωτογράφο, γνωρίζεται με τον παπά της ενορίας, ενώ διαπιστώνει ότι κάποιος τον παρακολουθεί διακριτικά.
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ, τα βουνά του Αμπρούτσο, ο Ζαν-Πιερ Μελβίλ. Για τόσο λίγα πράγματα που έχει στα χέρια του, ο Άντον Κόρμπιν τα καταφέρνει υπέροχα. Από τα πρώτα πέντε λεπτά ξέρουμε την κατάληξη, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει πλάνο ή ατάκα του φιλμ που να μην παραπέμπουν στον «Δολοφόνο με το Αγγελικό Πρόσωπο» του Μελβίλ, στη γουέστερν δραματουργία και στους κώδικες του φιλμ νουάρ. Σημασία εδώ έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός της. Με μια αλά «Μάικλ Κλέιτον» τραχιά μελαγχολία, ο Κλούνεϊ βρίσκει την εσωτερικότητα που απαιτεί ο αρχετυπικός ρόλος, παραμερίζοντας τους δορυφορικούς, λίγο πολύ σχηματικά γραμμένους δεύτερους χαρακτήρες.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 133′
Αμερικανική ταινία του Μπένετ Μίλερ, με τους Μπραντ Πιτ, Τζόνα Χιλ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν.
Η αληθινή ιστορία του Μπίλι Μπιν, του μάνατζερ της ομάδας μπέιζμπολ του Όκλαντ που αποφασίζει να στήσει με μικρό προϋπολογισμό μια ομάδα εμπιστευόμενος τις αναλύσεις ενός εξπέρ των κομπιούτερ, δίνει στους σεναριογράφους Στίβεν Ζαΐλιαν και Άαρον Σόρκιν την ευκαιρία να ρίξουν μια λοξή ματιά και να πάρουν μια γλυκόπικρη γεύση από το αμερικανικό όνειρο μέσα από ένα σπορ που έχει συνδεθεί άρρηκτα μαζί του.
Με αντι-δραματική λιτότητα, ο σκηνοθέτης του «Truman Capote» περιγράφει τη μονομαχία ενός μοναχικού ήρωα με τον ίδιο του τον εαυτό, αφηγείται την ιστορία μιας απρόσμενης αθλητικής επιτυχίας και παγώνει την εικόνα τη στιγμή του τελικού εσωτερικού απολογισμού. Στην ίδια χαμηλότονη οκτάβα ο Μπραντ Πιτ, ερμηνεύει με ωριμότητα τον παραδομένο στις αντιφάσεις του Μπιν, κερδίζοντας το βραβείο πρώτου αντρικού ρόλου της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης και μια από τις έξι οσκαρικές υποψηφιότητες της ταινίας.
athinorama.gr
Τρίτη, 7 Αυγούστου
- ΤΟ ΧΡΙΣΜΑ 3½ αστεράκια 22.00 novacinema2
- ΑΝΗΛΙΚΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ 3 αστεράκια 22.45 Village Cinema/OTE TV
- Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ 3 αστεράκια 23.55 novacinema1-HD
- SEX & DRUGS & ROCK ’N’ ROLL 2½ αστεράκια 01.30 ΕΤ1
- MONEYBALL 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΝΕΤ 16.00
Κοινωνική, 2006 (Έγχρ.), 120′
PEACEFUL WARRIOR. Αμερικανική ταινία του Βίκτορ Σάλβα, με τους Σκοτ Μέκλοβιτς, Νικ Νόλτε, Έιμι Σμαρτ.
Βασισμένη στο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Νταν Μίλμαν «Way of the Peaceful Warrior», η ταινία του σπλατερά Βίκτορ Σάλβα («Jeepers Creepers») προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στο αθλητικό δράμα και τη φιλοσοφική (έως και μεταφυσική) αλληγορία. Ο Μίλμαν, άλλωστε, είναι γνωστός για τις ομιλίες και τις εκδοτικές δραστηριότητές του περί new age «αυτοβελτίωσης», οι οποίες ενσαρκώνονται κινηματογραφικά από τον «Σωκράτη», ένα βενζινά που φιλοσοφεί βαθυστόχαστα καθώς αλλάζει λάδια. Πώς να μην εντυπωσιαστεί ο ταλαντούχος αλλά αλαζόνας αθλητής της ενόργανης γυμναστικής Νταν, ο οποίος πείθεται να ακολουθήσει τις αντισυμβατικές συμβουλές του και, φυσικά, να ξεπεράσει κάθε κακό και άδικος;
Θα μπορούσε να είναι η κινηματογραφική βιογραφία του Δημοσθένη Ταμπάκου ή το «Καράτε Κιντ 4», δεν είναι όμως παρά μια άνευρη και αφελής βιογραφία, που προσπαθεί να κρατήσει το αμερικανικό όνειρο ζωντανό, με το χειρότερο ίσως ζεν-πρεμιέ που συναντήσαμε τα τελευταία χρόνια.
STAR 22.00
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 97′
JUST CAUSE. Αμερικανική ταινία του Άρνι Γκλίμτσερ, με τους Σον Κόνερι, Λόρενς Φίσμπερν, Κέιτ Κάπσοου.
Ένας καθηγητής της Νομικής, υπέρμαχος της κατάργησης της θανατικής ποινής, προσπαθεί να αθωώσει έναν μαύρο που καταδικάστηκε σε θάνατο για το φόνο ενός λευκού κοριτσιού.
Ξεκινά ως αντιρατσιστική ταινία στα πρότυπα της «Ιστορίας ενός Εγκλήματος», εξελίσσεται σε αστυνομικό θρίλερ αλά «Σιωπή των Αμνών» (με τον Εντ Χάρις να κοπιάρει λίγο άγαρμπα τον Χάνιμπαλ Λέκτερ), για να καταλήξει σε μια κακή εκδοχή του «Ακρωτηρίου του Φόβου».
ΕΤ1 01.30
Βιογραφική, 2010 (Έγχρ.), 115′
Αγγλική ταινία του Ματ Γουάιτκρος, με τους Άντι Σέρκις, Ναόμι Χάρις, Μπιλ Μίλνερ.
Γεννημένος το 1942 στο βορειοδυτικό Λονδίνο από μια τυπική μεσοαστική οικογένεια, ο Ίαν Ντιούρι ξεκίνησε τη μουσική του καριέρα με τους Kilburn & the High Roads στην προχωρημένη ηλικία των 28 ετών. Στη σκηνή, ο Ντιούρι δοκίμασε ως προφητικός περφόρμερ τις αντοχές του κοινού στους ειρωνικά επιθετικούς, βιτριολικούς στίχους και τους σκληρούς πανκ ήχους του. Με τους The Blockheads κυριάρχησε στα βρετανικά τσαρτ στα τέλη των 70s, αλλά ούτε η περσόνα ενός επιτυχημένου ροκ σταρ ταίριαζε τελικά στον ασυμβίβαστο χαρακτήρα του.
Δέκα χρόνια μετά το θάνατό του, ο σκηνοθέτης των βιντεοκλίπ των Coldplay και του βραβευμένου στο Βερολίνο μυθοπλαστικού ντοκιμαντέρ «Ο Δρόμος για το Γκουαντάναμο» (σε συν-σκηνοθεσία Μάικλ Γουιντερμπότομ) επιχειρεί να ακολουθήσει ξανά την πολυτάραχη διαδρομή ενός πληγωμένου, αυτοκαταστροφικού, μα και τόσο ταλαντούχου καλλιτέχνη από την οικογενειακή και κοινωνική απόρριψη ως την επιτυχία. Ειλικρινής και γεμάτος ιδέες, ο Γουάιτκρος δανείζεται από τον οργισμένο ρομαντισμό του Ντιούρι, αφήνοντας να ξεχυθεί στην οθόνη ένα πολύχρωμο ποτάμι νοσταλγικών ήχων. Τρυφερό και συχνά συγκαταβατικό το αποτέλεσμα, άλλοτε γεμάτο απόγνωση και τολμηρό σαρκασμό, με καρτουνίστικη ελαφρότητα και θεατρική πόζα. Αλλά πριν απ’ όλα με έναν Άντι Σέρκις (το Γκόλουμ του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών») σε μια… ροκ ερμηνεία.
STAR 02.15
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 91′
CUSTODY OF THE HEART. Αμερικανική τηλεταινία του Ντέιβιντ Χιού Τζόουνς, με τους Μάρτιν Ντόνοβαν, Λορέιν Μπράκο, Μάικλ Σέρα.
Άλλη μια τηλεταινία για ένα ζευγάρι που χωρίζει και συγκρούεται για την κηδεμονία των παιδιών.
Την οποία το κανάλι Lifetime, που έχει κάνει την παραγωγή, τολμάει να συγκρίνει με το «Κράμερ Εναντίον Κράμερ» και το «Δεσμοί Διαζυγίου»!
novacinema2 22.00
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 112′
ANIMAL KINGDOM. Αυστραλέζικη ταινία του Ντέιβιντ Μισό, με τους Τζέιμς Φρέσβιλ, Μπεν Μέντελσον, Τζάκι Γουίβερ.
Βραβευμένος μικρομηκάς σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, ο Αυστραλός Ντέιβιντ Μισό κάνει το πρώτο μεγάλο σκηνοθετικό του βήμα εισβάλλοντας με σκορσεζικό τσαμπουκά στον υπόκοσμο της Μελβούρνης. Στην πραγματικότητα η εισβολή περιορίζεται στο σπιτικό των Κόντι, μιας οικογένειας φτωχοδιαβόλων που προσπαθούν να επιβιώσουν με τον εύκολο τρόπο, ως αδέξιοι μιμητές των πρακτικών του οργανωμένου εγκλήματος.
Το κατόρθωμα του Μισό είναι ότι αποτυπώνει όλη αυτήν την αγωνία χωρίς να χάνει ούτε ένα «γραμμάριο» έντασης ή ένα «δράμι» οργής. Φοβισμένοι, γι’ αυτό κι επιθετικοί, απελπισμένοι και παγιδευμένοι σε ένα φαύλο κύκλο αίματος, οι ήρωες δεν είναι παρά μέλη ενός βίαια εκπολιτισμένου ζωικού βασιλείου –το animal kingdom του τίτλου–, θηράματα ενός εν εξελίξει πολιτισμικού κυνηγιού. Η προσπάθειά τους να περάσουν από την άλλη πλευρά (η συζήτηση των Πόουπ και Μπάρι για το χρηματιστήριο) είναι καταδικασμένη, η έξοδος κινδύνου έχει προ πολλού σφραγιστεί από την υιοθετούσα εξίσου κτηνώδεις μεθόδους «νομοταγή» εξουσία και η καταφυγή στο λυτρωτικό νόμο της ζούγκλας είναι απλώς μονόδρομος.
Village Cinema/OTE TV 22.45
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 111′
BRIGHTON ROCK. Αγγλική ταινία του Ρόουαν Τζόφι, με τους Σαμ Ράιλι, Αντρέα Ράισμποροου, Έλεν Μίρεν.
Απέναντι στο κλασικό βρετανικό νουάρ του 1947 (σκηνοθετημένο από τον Τζον Μπούλτινγκ), ο πρωτοεμφανιζόμενος γιος του σκηνοθέτη Ρόλαντ Τζόφι και σεναριογράφος του «Αμερικανού», δεν στέκεται διστακτικός ούτε φοβισμένος. Ακολουθεί πιστά την πλοκή και την ψυχολογική ανάλυση των χαρακτήρων του μυθιστορήματος του Γκράχαμ Γκριν, περιγράφοντας με ακρίβεια τον φιλόδοξο Πίνκι, ένα νεαρό εγκληματία που αρχικά πλησιάζει την αθώα Ρόουζ για να της αποσπάσει ένα πειστήριο ενοχής και κατόπιν δένεται μαζί της σε μια ψυχαναγκαστική και αυτοκαταστροφική ερωτική σχέση.
Επιπλέον, διατηρεί τη σκοτεινή και βίαιη οπτική του βιβλίου, η οποία είχε κατά ένα μεγάλο μέρος χαθεί στην ταινία του ’47 (λόγω της λογοκρισίας της εποχής;), ενώ τολμά μια κρίσιμη αλλαγή. Μεταφέρει τη δράση από το 1939 στο 1964, στο τέλος μιας άλλης εποχής αθωότητας. Η σχέση αγάπης-μίσους του Γκριν με τον Θεό ντύνει τους ήρωες αυτού του θρίλερ με έναν τραγικό μανδύα και ο Ρόουαν Τζόφι δεν χάνει την ευκαιρία να μιλήσει για τον ανύπαρκτο παράδεισο και την επίγεια κόλαση, για τις μοιραίες συμπτώσεις της ζωής και τις απρόβλεπτες διαδρομές της ερωτικής επιθυμίας. Με διακριτικό χιούμορ, σκληρή ειλικρίνεια και αφηγηματική συνέπεια, η οποία μοιάζει να κλυδωνίζεται στις τελευταίες σεκάνς, αλλά δικαιώνεται στο εξαιρετικό φινάλε.
novacinema1-HD 23.55
Θρίλερ, 2010 (Έγχρ.), 105′
THE AMERICAN. Αμερικανική ταινία του Άντον Κόρμπιν, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Παόλο Μπονατσέλι, Βιολάντε Πλάσιντο.
Όταν μια αποστολή στη Σουηδία πάει στραβά, ο Τζακ, ένας Αμερικανός επαγγελματίας δολοφόνος, καταφεύγει σε ένα ιταλικό χωριό περιμένοντας οδηγίες. Προσποιείται τον φωτογράφο, γνωρίζεται με τον παπά της ενορίας, ενώ διαπιστώνει ότι κάποιος τον παρακολουθεί διακριτικά.
Ο Τζορτζ Κλούνεϊ, τα βουνά του Αμπρούτσο, ο Ζαν-Πιερ Μελβίλ. Για τόσο λίγα πράγματα που έχει στα χέρια του, ο Άντον Κόρμπιν τα καταφέρνει υπέροχα. Από τα πρώτα πέντε λεπτά ξέρουμε την κατάληξη, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει πλάνο ή ατάκα του φιλμ που να μην παραπέμπουν στον «Δολοφόνο με το Αγγελικό Πρόσωπο» του Μελβίλ, στη γουέστερν δραματουργία και στους κώδικες του φιλμ νουάρ. Σημασία εδώ έχει η διαδρομή και όχι ο προορισμός της. Με μια αλά «Μάικλ Κλέιτον» τραχιά μελαγχολία, ο Κλούνεϊ βρίσκει την εσωτερικότητα που απαιτεί ο αρχετυπικός ρόλος, παραμερίζοντας τους δορυφορικούς, λίγο πολύ σχηματικά γραμμένους δεύτερους χαρακτήρες.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 133′
Αμερικανική ταινία του Μπένετ Μίλερ, με τους Μπραντ Πιτ, Τζόνα Χιλ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν.
Η αληθινή ιστορία του Μπίλι Μπιν, του μάνατζερ της ομάδας μπέιζμπολ του Όκλαντ που αποφασίζει να στήσει με μικρό προϋπολογισμό μια ομάδα εμπιστευόμενος τις αναλύσεις ενός εξπέρ των κομπιούτερ, δίνει στους σεναριογράφους Στίβεν Ζαΐλιαν και Άαρον Σόρκιν την ευκαιρία να ρίξουν μια λοξή ματιά και να πάρουν μια γλυκόπικρη γεύση από το αμερικανικό όνειρο μέσα από ένα σπορ που έχει συνδεθεί άρρηκτα μαζί του.
Με αντι-δραματική λιτότητα, ο σκηνοθέτης του «Truman Capote» περιγράφει τη μονομαχία ενός μοναχικού ήρωα με τον ίδιο του τον εαυτό, αφηγείται την ιστορία μιας απρόσμενης αθλητικής επιτυχίας και παγώνει την εικόνα τη στιγμή του τελικού εσωτερικού απολογισμού. Στην ίδια χαμηλότονη οκτάβα ο Μπραντ Πιτ, ερμηνεύει με ωριμότητα τον παραδομένο στις αντιφάσεις του Μπιν, κερδίζοντας το βραβείο πρώτου αντρικού ρόλου της Ένωσης Κριτικών Νέας Υόρκης και μια από τις έξι οσκαρικές υποψηφιότητες της ταινίας.
athinorama.gr