Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας-Βαθμολογία και κριτική
Σάββατο 14 Ιουλίου
Σάββατο, 14 Ιουλίου
- ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ 3 αστεράκια 19.00 ΝΕΤ
- Ο ΒΟΥΔΑΣ ΛΙΠΟΘΥΜΗΣΕ ΑΠΟ ΝΤΡΟΠΗ 2½ αστεράκια 22.00 ET1
- ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠ’ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ 4 αστεράκια 23.00 ET3
- Η ΣΦΑΙΡΑ 2 αστεράκια 23.15 STAR
- SICKO 2½ αστεράκια 23.30 ΕΤ1
- ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ 2½ αστεράκια 01.15 ALPHA
- ΕΚΔΟΣΗ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ 2 αστεράκια 02.00 STAR
- ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ 3 αστεράκια 03.20 ΑΝΤ1
- ΜΑΡΘΑ ΜΑΡΣΙ ΜΕΙ ΜΑΡΛΙΝ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
- ΜΠΟΝΙ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΤ 4½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΑΝΤ1 13.30
Κωμωδία, 1993 (Έγχρ.), 88′
CONEHEADS. Αμερικανική ταινία του Στιβ Μπάρον, με τους Νταν Αϊκρόιντ, Τζέιν Κέρτιν, Λαρέιν Νιούμαν.
Ένα ζευγάρι εξωγήινων με κωνικά κεφάλια ξεμένει κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στη Γη και προσαρμόζεται στη ζωή των ανθρώπων, μέχρι που μπαίνει στο στόχαστρο ενός κυβερνητικού υπαλλήλου.
Ένα δημοφιλές σκετς του «Saturday Night Live» από το 1977, που παραλίγο να γίνει σειρά animation, μεταφέρεται στον κινηματογράφο και εξαντλείται στα αρκετά επιτυχημένα αστεία για το ιδιόμορφο σχήμα του κεφαλιού των εξωγήινων.
STAR 13.45
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 82′
NATIONAL LAMPOON’S VEGAS VACATION. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Κέσλερ, με τους Τσέβι Τσέιζ, Μπέβερλι ντ’ Άντζελο, Ράντι Κουέιντ.
Τετάρτη κινηματογραφική περιπέτεια της οικογένειας Γκρίζγουολντ, που εδώ τους βλέπουμε να κερδίζουν δωρεάν διακοπές στο Λας Βέγκας.
Ευπρόσδεκτη η σάτιρα της αμερικανικής μεσαίας τάξης, αλλά με τόσες ταινίες πάνω στο ίδιο θέμα η συγκεκριμένη έχει ξεφτίσει.
ΝΕΤ 19.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 100′
L’AVION. Γαλλική ταινία του Σεντρίκ Καν, με τους Ιζαμπέλ Καρέ, Βενσάν Λιντόν, Ρομεό Μποτζαρίς.
Ένα απέριττο, χειροποίητο μικρό αεροπλάνο. Αυτός είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας του Σεντρίκ Καν, η οποία μοιράζεται μαζί του τα ίδια απλά και στοιχειώδη προτερήματα. Κρατά χαμηλούς τόνους, προσηλωμένη στον καλόκαρδο και πεισματάρη Τσαρλί, ο οποίος, αντί για ποδήλατο, παίρνει δώρο από τον πιλότο πατέρα του ένα αεροπλανάκι. Όταν, λίγο αργότερα, ο τελευταίος θα σκοτωθεί σε δυστύχημα, η ταινία, από ρεαλιστικό δράμα πάνω στην απώλεια, θ’ απογειωθεί γλυκά, όπως το μικρό αεροπλάνο, σ’ ένα γοητευτικό παραμύθι πάνω στην πίστη.
Αντιμέτωπος με το τέλος της αθωότητας, ο Τσαρλί δεν έχει άλλο σύμμαχο παρά μόνο τη φαντασία του και όσα άφησε πίσω –σαν υπόσχεση, σαν γενναιόδωρη χειρονομία, σαν ανάμνηση– ο πατέρας του. Ο Σεντρίκ Καν τα χειρίζεται με την ανάλογη λεπτότητα, χωρίς την παραμικρή υποχώρηση σε παιδιάστικες ευκολίες ή εύκολους μελοδραματισμούς. Με αφοπλιστική τρυφερότητα, παίρνει τον Τσαρλί (και τον συνομήλικο θεατή του) από το χέρι και τον οδηγεί στον άγνωστο καινούργιο κόσμο των ενηλίκων.
STAR 21.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 104′
PENELOPE. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Μαρκ Παλάνσκι, με τους Κριστίνα Ρίτσι, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Τζέιμς ΜακΑβόι.
Μια κοπελίτσα που γεννιέται με μια τεράστια κληρονομιά, αλλά και μια γουρουνίσια μύτη, αναζητά τον αληθινό έρωτα που θα την απελευθερώσει από την κατάρα – της μύτης φυσικά.
Η Κριστίνα Ρίτσι περισώζει αυτό το μοντέρνο παραμύθι μηνυμάτων περί αυτογνωσίας, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα σε μια τυπική ιστορία με πριγκίπισσες της Disney και μια ταινία του Τιμ Μπάρτον.
ANT1 21.00
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανο-γερμανική ταινία του Τόμας Κάρτερ, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ασάντι, Ρόμπ Μπράουν.
Η πραγματική ιστορία ενός προπονητή μπάσκετ, ο οποίος ακύρωσε τις εμφανίσεις της πανεπιστημιακής ομάδας του μέχρι να συμμορφωθούν όλοι οι παίκτες με τους κανόνες του, είναι ένα τυπικό αμερικανικό φαινόμενο πείσματος και δονκιχωτισμού.
Αν δεν έχεις ενστάσεις για τη δικτατορική συμπεριφορά του προπονητή, τότε σίγουρα θα συγκινηθείς από την αφοσίωση και την επιμονή του στο ανθρωπιστικό όραμά του.
ET1 22.00
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 81′
BUDDHA COLLAPSED OUT OF SHAME. Ιρανική ταινία της Χάνα Μαχμαλμπάφ, με τους Νικμπάκτ Νορούζ, Αμπάς Αλιτζόμ, Αμπντολαλί Χοσεϊνάλι.
Μετά τη Σαμίρα («Στις 5 το Απόγευμα»), ήρθε η ώρα της μικρότερης κόρης του Μοσέν Μαχμαλμπάφ («Κανταχάρ») να ακολουθήσει το οικογενειακό επάγγελμα, με το γνώριμο για τους Ιρανούς τρόπο και στον ελεύθερο για εκείνους χώρο. Στη βομβαρδισμένη Μπαμιάμ του Αφγανιστάν, δίπλα στα γκρεμισμένα από τους Ταλιμπάν γιγαντιαία αγάλματα του Βούδα, η μικρή Μπαχτάι θέλει να πάει σχολείο για να μάθει να διαβάζει. Πρέπει πρώτα να αγοράσει ένα τετράδιο και κατόπιν να ξεφύγει από τα επικίνδυνα παιχνίδια των αγοριών.
Η εκπληκτική φατσούλα της Νικμπάκτ Νορούζ παίρνει πάνω της το θαρραλέο αυτό οδοιπορικό και με γελαστό πείσμα δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα για να πουλήσει τέσσερα αβγά ή να κάτσει στριμωγμένη σ’ ένα θρανίο. Εκμεταλλευόμενη την αυθεντικότητα των περιστάσεων, η Μαχμαλμπάφ μιλά «εξ αντανακλάσεως» για όλα όσα συμβαίνουν στη χώρα της, γίνεται μάρτυρας μιας βίαιης καθημερινότητας που από πολεμική ή θρησκευτική έχει γίνει πλέον κοινωνική και, χωρίς να αποφεύγει εντελώς τη γραφική προσέγγιση, τεκμηριώνει μια σύντομη, μα συγκινητική μαρτυρία ενηλικίωσης.
ET3 23.00
Επιστημονικής φαντασίας, 1951 (Α/Μ), 87′
THE THING FROM ANOTHER WORLD. Αμερικανική ταινία του Κρίστιαν Νάιμπι, με τους Τζέιμς Άρνες, Κένεθ Τόμπι, Μάργκαρετ Σέρινταν.
Στα σκηνοθετικά credits λείπει ένα όνομα: αυτό του παραγωγού Χάουαρντ Χοκς, ο οποίος έβαλε το χέρι του δίνοντας σ’ αυτό το κλασικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας μια αλληγορική πολιτική διάσταση για το φόβο του κομμουνισμού σε μια εποχή ψυχροπολεμικής έξαρσης – μια αναφορά στην αρχή της ταινίας για την αυξανόμενη παρουσία των Σοβιετικών στην Αρκτική δίνει από νωρίς τον τόνο. Η ιστορία ακολουθεί μια αμερικανική ομάδα εξερευνητών στην Αρκτική που ανακαλύπτουν ένα διαστημόπλοιο θαμμένο στον πάγο. Μέσα βρίσκουν έναν πιλότο και τον μεταφέρουν στην βάση τους. Όταν, όμως, ο πάγος γύρω του λιώνει, αποκαλύπτει ένα πλάσμα φτιαγμένο από λαχανικά (!), που τρέφεται με ανθρώπινο αίμα και σκορπά τον πανικό.
Με το «λαχανένιο» πλάσμα να παραμένει εκτός πλάνου, η σφραγίδα του Χάουαρντ Χοκς είναι φανερή στην έντονη σύγκρουση ανάμεσα σε έναν επιστήμονα και στον επικεφαλής της ομάδας των στρατιωτών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν δύο ιδεολογίες στην αντιμετώπιση μιας απειλής – προοιωνίζοντας την κυρίαρχη τάση του αμερικανικού κινηματογράφου των επόμενων δεκαετιών να κατασκευάζει ήρωες-πολεμικές μηχανές. Έτσι, ο επιστήμονας εκπροσωπεί τη λογική (οι Σοβιετικοί πρέπει να αντιμετωπιστούν με τη διπλωματία) και ο στρατιωτικός τη δύναμη (η διαμάχη πρέπει να αντιμετωπιστεί με πόλεμο), με τον στρατιωτικό να αναδεικνύεται ήρωας μέσα από τη βία και τον επιστήμονα να σκιαγραφείται ως επικίνδυνος. Μέχρι τότε, το «Πράγμα» (που γυρίστηκε σε ριμέικ από τον Τζον Κάρπεντερ το 1982 ως «Η Απειλή»), έχει καταφέρει να συνδυάσει τον πραγματικό και τον ψυχολογικό τρόμο σε ένα cult, κλασικό μείγμα.
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 117′
ALPHA DOG. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτη, με τους Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρους Γουίλις, Έμιλ Χιρς.
Ένας εικοσάχρονος έμπορος ναρκωτικών απάγει έναν έφηβο για να εκβιάσει τον αδερφό του που του χρωστάει χρήματα, ωστόσο τα πράγματα εξελίσσονται απρόβλεπτα.
Πρόκειται για την ιστορία του νεότερου ατόμου που μπήκε στη λίστα καταζητούμενων του FBI. Κι ο υιός Κασσαβέτης αρπάζει την ευκαιρία και χρησιμοποιεί κάθε τεχνική ώστε να φτιάξει ένα πορτρέτο ημι-ντοκουμενταρίστικου ρεαλισμού και μυθοπλαστικής έντασης. Μόνο που, φροντίζοντας την εικόνα, πέφτει στη γνωστή παγίδα να χάνει την ουσία του κοινωνικού σχολίου.
STAR 23.15
Φαντασίας, 1998 (Εγχρ.), 134′
SPHERE. Αμερικανική ταινία του Μπάρι Λέβινσον, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Σάρον Στόουν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον.
Μια ομάδα επιστημόνων κατεβαίνει σε μια βάση στο βυθό της θάλασσας για να εξετάσει ένα διαστημόπλοιο.
Ο Μπάρι Λέβινσον σέβεται το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μάικλ Κράιτον, μια εγκεφαλική ιστορία επιστημονικής φαντασίας που αναφέρεται κυρίως στη δύναμη του ανθρώπινου μυαλού (και τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης) παρά στις εξωγήινες δυνάμεις. Οι σκηνές διαλόγου μέσα στον κλειστοφοβικό χώρο του βυθού δημιουργούν άνιση αλλά καθηλωτική ένταση.
ΕΤ1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2007 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μουρ.
Μια σειρά από περιστατικά αποκαλύπτουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες μετέρχονται θεμιτών κι αθέμιτων μεθόδων προκειμένου να βρουν παράθυρο ακύρωσης συμβολαίων αποζημίωσης, πάμπολλες φορές με μοιραία αποτελέσματα. Η έρευνα, τυπικά τηλεοπτική (με εντυπωσιακά αρχειακά ευρήματα) και σε σοβαρό ύφος, παίρνει σιγά-σιγά διαφορετική τροπή, όταν αρχίζει να συγκρίνει την αμερικανική εμπειρία με το καναδέζικο και το ευρωπαϊκό μοντέλο.
Μια σπαρταριστή κωμωδία με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Μουρ και πρόσχημα τα πλεονεκτήματα του δημόσιου συστήματος υγείας ξεκινά, για ν’ απογειωθεί σε σουρεαλιστικές νότες με το ταξίδι στο Γκουαντάναμο. Από ένα σημείο και μετά, το φλερτ με τους εύκολους εντυπωσιασμούς γίνεται οριακά επικίνδυνο. Αυτό που μένει σαν «κατακάθι» τελικά, όμως, είναι μια ξεκαρδιστική, αλλά και συγκινητική καταγγελία που ρίχνει στα μούτρα του κοινού μερικές χοντροκομμένες αλήθειες – αυτές που πρόσφατα το αμερικανικό κοινό αντιμετώπισε στην απόπειρα μεταρρύθμισης της ιατρικής περίθαλψης από τον Μπαράκ Ομπάμα. Πιθανόν μια αμφιλεγόμενη κινηματογραφική πρακτική, μα σίγουρα μια πέρα για πέρα χρήσιμη ταινία.
ALPHA 01.15
Βιογραφική, 2006 (Έγχρ.), 122′
FUR. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σάινμπεργκ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τάι Μπάρελ.
Στη Νέα Υόρκη του 1958, η Ντιάν Άρμπους, κόρη γουναρά, σύζυγος φωτογράφου και μητέρα, έλκεται από την παρουσία ενός παράξενου γείτονα, ο οποίος εξαιτίας μιας δερματικής νόσου είναι «άνθρωπος-πίθηκος», και εγκαταλείπει την οικογενειακή εστία για να ασχοληθεί με τη φωτογραφία.
Εμμένοντας στην παράξενη και αναμφίβολα ερωτική σχέση των δυο τους, αυτό το φανταστικό πορτρέτο της διάσημης φωτογράφου διαβάζεται σαν μια νέα εκδοχή της «Ωραίας και του Τέρατος». Η ένστασή μας εντοπίζεται στο γεγονός πως καθώς η δράση περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα διαμερίσματα των δύο ηρώων, απουσιάζει η beatnik πλευρά της Νέας Υόρκης των φίφτις που σίγουρα ενέπνευσε την Άρμπους, κι αυτό δίνει μια μονοδιάστατη οπτική.
STAR 02.00
Πολιτικό θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 120′
RENDITION. Αμερικανική ταινία του Γκάβιν Χουντ, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρις Γουίδερσπουν, Μέριλ Στριπ.
Ένας αναλυτής της CIA στη Βόρεια Αφρική διατάσσεται να επιβλέψει την ανάκριση ενός παράνομα απαχθέντος Αμερικανοαιγύπτιου. Πίσω στις ΗΠΑ, η σύζυγός του τον αναζητά, φτάνει ως το γραφείο ενός γερουσιαστή και μαθαίνει ότι έχει μεταφερθεί στο εξωτερικό ως ύποπτος τρομοκρατίας.
«Rendition» είναι ο όρος που χρησιμοποιείται προκειμένου να περιγράψει τη γνωστή πλέον πρακτική της αμερικανικής κυβέρνησης για «κατ’ εξαίρεση παράδοση» υπόπτων για τρομοκρατικές πράξεις, δηλαδή την απαγωγή και το βασανισμό ξένων υπηκόων σε φυλακές εκτός των συνόρων των ΗΠΑ. Το φιλμ του βραβευμένου με ξενόγλωσσο Όσκαρ Νοτιοαφρικανού Γκάβιν Χουντ («Τσότσι») προσπαθεί να αναζητήσει τα αίτια και να αναρωτηθεί πάνω στα αποτελέσματα των παράνομων αυτών μεταγωγών, πατώντας πάνω στη σεναριακή δομή και την αφηγηματική τακτική ενός θρίλερ. Όσο η δράση μένει επικεντρωμένη σε αφρικανικό έδαφος, το σασπένς διατηρείται ακέραιο και το παιχνίδι αθώων-ενόχων, με τη βοήθεια ενός πονηρού τρικ στο μοντάζ, εξελίσσεται καθηλωτικό. Την ώρα των τελικών απαντήσεων όμως ο εύκολος ουμανισμός και οι απλοϊκές πολιτικές επιλογές παίρνουν το πάνω χέρι, συναντώντας τους μελοδραματικούς τόνους με τους οποίους φλερτάρει διαρκώς το αμερικανικό κομμάτι της ταινίας.
ΑΝΤ1 03.20
Αστυνομική, 1985 (Έγχρ.), 112′
WITNESS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Γουίαρ, με τους Χάρισον Φορντ, Κέλι ΜακΓκίλις, Ντάνι Γκλόβερ.
Ένας αστυνομικός που ανακαλύπτει ότι τρεις συνάδελφοί του είναι αναμεμειγμένοι σε ένα έγκλημα, βρίσκει καταφύγιο στη θρησκευτική αίρεση των Άμις, για να προστατέψει τον μοναδικό μάρτυρα, ένα μικρό αγόρι, αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό,.
Καλογυρισμένο θρίλερ που αξιοποιεί λειτουργικά την ιδιομορφία της αίρεσης των Άμις και μια παράπλευρη ιστορία αγάπης.
ALPHA 03.30
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 117′
ALPHA DOG. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτη, με τους Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρους Γουίλις, Έμιλ Χιρς.
Ένας εικοσάχρονος έμπορος ναρκωτικών απάγει έναν έφηβο για να εκβιάσει τον αδερφό του που του χρωστάει χρήματα, ωστόσο τα πράγματα εξελίσσονται απρόβλεπτα.
Πρόκειται για την ιστορία του νεότερου ατόμου που μπήκε στη λίστα καταζητούμενων του FBI. Κι ο υιός Κασσαβέτης αρπάζει την ευκαιρία και χρησιμοποιεί κάθε τεχνική ώστε να φτιάξει ένα πορτρέτο ημι-ντοκουμενταρίστικου ρεαλισμού και μυθοπλαστικής έντασης. Μόνο που, φροντίζοντας την εικόνα, πέφτει στη γνωστή παγίδα να χάνει την ουσία του κοινωνικού σχολίου.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 102′
MARTHA MARCY MAY MARLENE. Αμερικανική ταινία του Σον Ντέρκιν, με τους Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τζον Χοκς, Σάρα Πόλσον.
Η Μάρθα δραπετεύει από ένα καταπιεστικό κοινόβιο-θρησκευτική σέχτα και καταφεύγει στο εξοχικό σπίτι της μεγαλύτερης αδερφής της, όπου όμως νιώθει εξίσου παγιδευμένη.
Ο Σον Ντέρκιν παρακολουθεί αποστασιοποιημένος, αλλά πάντα σε ένταση την οδύσσεια της ηρωίδας του, η οποία ξεκινά σαν υπαρξιακό δράμα και μετεξελίσσεται σε αγχωτικό θρίλερ. Οι ειδυλλιακές εικόνες της φύσης, τόσο στο κοινόβιο όσο και στο σπίτι, έρχονται σε αντίθεση με τον εσωτερικό πανικό της Μάρθα/Μάρσι Μέι, ενώ οι πράες, γεμάτες κατανόηση φιγούρες της αδερφής της και του αρχηγού της σέχτας Πάτρικ –ένας γλυκομίλητος, καθησυχαστικός και όσο δεν παίρνει απειλητικός Τζον Χοκς («Στην Καρδιά του Χειμώνα»)– κάνουν την εξουσιαστική παρουσία τους ακόμη πιο τρομακτική. Ανάμεσά τους, σαν παγιδευμένο ζώο στο κλουβί και ως νεαρή κοπέλα χωρίς ταυτότητα, παρελθόν και κοινωνικό σημείο αναφοράς, η πρωτοεμφανιζόμενη Ελίζαμπεθ Όλσεν ισορροπεί δεξιοτεχνικά μεταξύ τρέλας και κυνικής διαύγειας, σκληρότητας και τρυφερής απελπισίας, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό, δύστροπο ρόλο τον οποίο κάνει ολότελα δικό της.
OTE TV Cinema on Demand *
Αστυνομική, 1967 (Έγχρ.), 112′
BONNIE AND CLYDE. Αμερικανική ταινία του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζιν Χάκμαν.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, δηλαδή εν μέσω της μεγάλης οικονομικής ύφεσης, η κοινή γνώμη άρχισε να καλοβλέπει ποινικούς εγκληματίες που ξεπρόβαλλαν ως αυτόκλητοι τιμωροί. Και ενώ στον Βορρά ο Τζον Ντίλινγκερ μετατρεπόταν σε λαϊκό μύθο, στο Νότο ένα ζευγάρι παρανόμων που διέπραττε τολμηρές ληστείες τραπεζών, γινόταν το έμβλημα μιας θολής αντισυμβατικότητας σε μια κοινωνία που χρειαζόταν να βρει τους δικούς –και συνήθως κατώτερους των προσδοκιών της– αντιήρωες.
Στα τέλη της ταραχώδους δεκαετίας του ’60 οι παρεκκλίνοντες «επαναστάτες» επαναθεμελιώνονται ως σύμβολα αντικομφορμισμού και αμφισβήτησης. Οσφραινόμενος το πνεύμα της εποχής, ο Γουόρεν Μπίτι αγοράζει το αιρετικό στόρι δυο πρωτάρηδων σεναριογράφων. Μάλιστα αναλαμβάνει ο ίδιος την παραγωγή και, πείθοντας τον Άρθουρ Πεν να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας των Μπόνι και Κλάιντ, γίνεται δημιουργός μιας απ’ τις καλύτερες γκανγκστερικές ταινίες όλων των εποχών. Έντονα επηρεασμένη από τον ανατρεπτικό αρτ ενθουσιασμό της γαλλικής νουβέλ βαγκ, αυτή η ανθεκτική στο χρόνο ιστορία παραβατικότητας θα μετατραπεί γρήγορα σε ένα υπαρξιακό road movie, στοιχειωμένο από μια διάχυτη μελαγχολία και διάτρητο από τα εύστοχα κοινωνικά του σχόλια, που διαπερνούν σαν πυρακτωμένες σφαίρες την περιπετειώδη δομή του.
* Οι ταινίες του OTE TV Cinema on demand που παρουσιάζονται αφορούν τον OTE TV μέσω Conn-x.
athinorama
Σάββατο, 14 Ιουλίου
- ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑΚΙ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΜΟΥ 3 αστεράκια 19.00 ΝΕΤ
- Ο ΒΟΥΔΑΣ ΛΙΠΟΘΥΜΗΣΕ ΑΠΟ ΝΤΡΟΠΗ 2½ αστεράκια 22.00 ET1
- ΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠ’ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΟΣΜΟ 4 αστεράκια 23.00 ET3
- Η ΣΦΑΙΡΑ 2 αστεράκια 23.15 STAR
- SICKO 2½ αστεράκια 23.30 ΕΤ1
- ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ 2½ αστεράκια 01.15 ALPHA
- ΕΚΔΟΣΗ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟΥ 2 αστεράκια 02.00 STAR
- ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ 3 αστεράκια 03.20 ΑΝΤ1
- ΜΑΡΘΑ ΜΑΡΣΙ ΜΕΙ ΜΑΡΛΙΝ 4 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
- ΜΠΟΝΙ ΚΑΙ ΚΛΑΙΝΤ 4½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
ΑΝΤ1 13.30
Κωμωδία, 1993 (Έγχρ.), 88′
CONEHEADS. Αμερικανική ταινία του Στιβ Μπάρον, με τους Νταν Αϊκρόιντ, Τζέιν Κέρτιν, Λαρέιν Νιούμαν.
Ένα ζευγάρι εξωγήινων με κωνικά κεφάλια ξεμένει κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στη Γη και προσαρμόζεται στη ζωή των ανθρώπων, μέχρι που μπαίνει στο στόχαστρο ενός κυβερνητικού υπαλλήλου.
Ένα δημοφιλές σκετς του «Saturday Night Live» από το 1977, που παραλίγο να γίνει σειρά animation, μεταφέρεται στον κινηματογράφο και εξαντλείται στα αρκετά επιτυχημένα αστεία για το ιδιόμορφο σχήμα του κεφαλιού των εξωγήινων.
STAR 13.45
Κωμωδία, 1997 (Έγχρ.), 82′
NATIONAL LAMPOON’S VEGAS VACATION. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Κέσλερ, με τους Τσέβι Τσέιζ, Μπέβερλι ντ’ Άντζελο, Ράντι Κουέιντ.
Τετάρτη κινηματογραφική περιπέτεια της οικογένειας Γκρίζγουολντ, που εδώ τους βλέπουμε να κερδίζουν δωρεάν διακοπές στο Λας Βέγκας.
Ευπρόσδεκτη η σάτιρα της αμερικανικής μεσαίας τάξης, αλλά με τόσες ταινίες πάνω στο ίδιο θέμα η συγκεκριμένη έχει ξεφτίσει.
ΝΕΤ 19.00
Φαντασίας, 2005 (Έγχρ.), 100′
L’AVION. Γαλλική ταινία του Σεντρίκ Καν, με τους Ιζαμπέλ Καρέ, Βενσάν Λιντόν, Ρομεό Μποτζαρίς.
Ένα απέριττο, χειροποίητο μικρό αεροπλάνο. Αυτός είναι ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ταινίας του Σεντρίκ Καν, η οποία μοιράζεται μαζί του τα ίδια απλά και στοιχειώδη προτερήματα. Κρατά χαμηλούς τόνους, προσηλωμένη στον καλόκαρδο και πεισματάρη Τσαρλί, ο οποίος, αντί για ποδήλατο, παίρνει δώρο από τον πιλότο πατέρα του ένα αεροπλανάκι. Όταν, λίγο αργότερα, ο τελευταίος θα σκοτωθεί σε δυστύχημα, η ταινία, από ρεαλιστικό δράμα πάνω στην απώλεια, θ’ απογειωθεί γλυκά, όπως το μικρό αεροπλάνο, σ’ ένα γοητευτικό παραμύθι πάνω στην πίστη.
Αντιμέτωπος με το τέλος της αθωότητας, ο Τσαρλί δεν έχει άλλο σύμμαχο παρά μόνο τη φαντασία του και όσα άφησε πίσω –σαν υπόσχεση, σαν γενναιόδωρη χειρονομία, σαν ανάμνηση– ο πατέρας του. Ο Σεντρίκ Καν τα χειρίζεται με την ανάλογη λεπτότητα, χωρίς την παραμικρή υποχώρηση σε παιδιάστικες ευκολίες ή εύκολους μελοδραματισμούς. Με αφοπλιστική τρυφερότητα, παίρνει τον Τσαρλί (και τον συνομήλικο θεατή του) από το χέρι και τον οδηγεί στον άγνωστο καινούργιο κόσμο των ενηλίκων.
STAR 21.00
Κομεντί, 2006 (Έγχρ.), 104′
PENELOPE. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Μαρκ Παλάνσκι, με τους Κριστίνα Ρίτσι, Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, Τζέιμς ΜακΑβόι.
Μια κοπελίτσα που γεννιέται με μια τεράστια κληρονομιά, αλλά και μια γουρουνίσια μύτη, αναζητά τον αληθινό έρωτα που θα την απελευθερώσει από την κατάρα – της μύτης φυσικά.
Η Κριστίνα Ρίτσι περισώζει αυτό το μοντέρνο παραμύθι μηνυμάτων περί αυτογνωσίας, το οποίο ισορροπεί ανάμεσα σε μια τυπική ιστορία με πριγκίπισσες της Disney και μια ταινία του Τιμ Μπάρτον.
ANT1 21.00
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 136′
Αμερικανο-γερμανική ταινία του Τόμας Κάρτερ, με τους Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Ασάντι, Ρόμπ Μπράουν.
Η πραγματική ιστορία ενός προπονητή μπάσκετ, ο οποίος ακύρωσε τις εμφανίσεις της πανεπιστημιακής ομάδας του μέχρι να συμμορφωθούν όλοι οι παίκτες με τους κανόνες του, είναι ένα τυπικό αμερικανικό φαινόμενο πείσματος και δονκιχωτισμού.
Αν δεν έχεις ενστάσεις για τη δικτατορική συμπεριφορά του προπονητή, τότε σίγουρα θα συγκινηθείς από την αφοσίωση και την επιμονή του στο ανθρωπιστικό όραμά του.
ET1 22.00
Κοινωνική, 2007 (Έγχρ.), 81′
BUDDHA COLLAPSED OUT OF SHAME. Ιρανική ταινία της Χάνα Μαχμαλμπάφ, με τους Νικμπάκτ Νορούζ, Αμπάς Αλιτζόμ, Αμπντολαλί Χοσεϊνάλι.
Μετά τη Σαμίρα («Στις 5 το Απόγευμα»), ήρθε η ώρα της μικρότερης κόρης του Μοσέν Μαχμαλμπάφ («Κανταχάρ») να ακολουθήσει το οικογενειακό επάγγελμα, με το γνώριμο για τους Ιρανούς τρόπο και στον ελεύθερο για εκείνους χώρο. Στη βομβαρδισμένη Μπαμιάμ του Αφγανιστάν, δίπλα στα γκρεμισμένα από τους Ταλιμπάν γιγαντιαία αγάλματα του Βούδα, η μικρή Μπαχτάι θέλει να πάει σχολείο για να μάθει να διαβάζει. Πρέπει πρώτα να αγοράσει ένα τετράδιο και κατόπιν να ξεφύγει από τα επικίνδυνα παιχνίδια των αγοριών.
Η εκπληκτική φατσούλα της Νικμπάκτ Νορούζ παίρνει πάνω της το θαρραλέο αυτό οδοιπορικό και με γελαστό πείσμα δίνει τον υπέρ πάντων αγώνα για να πουλήσει τέσσερα αβγά ή να κάτσει στριμωγμένη σ’ ένα θρανίο. Εκμεταλλευόμενη την αυθεντικότητα των περιστάσεων, η Μαχμαλμπάφ μιλά «εξ αντανακλάσεως» για όλα όσα συμβαίνουν στη χώρα της, γίνεται μάρτυρας μιας βίαιης καθημερινότητας που από πολεμική ή θρησκευτική έχει γίνει πλέον κοινωνική και, χωρίς να αποφεύγει εντελώς τη γραφική προσέγγιση, τεκμηριώνει μια σύντομη, μα συγκινητική μαρτυρία ενηλικίωσης.
ET3 23.00
Επιστημονικής φαντασίας, 1951 (Α/Μ), 87′
THE THING FROM ANOTHER WORLD. Αμερικανική ταινία του Κρίστιαν Νάιμπι, με τους Τζέιμς Άρνες, Κένεθ Τόμπι, Μάργκαρετ Σέρινταν.
Στα σκηνοθετικά credits λείπει ένα όνομα: αυτό του παραγωγού Χάουαρντ Χοκς, ο οποίος έβαλε το χέρι του δίνοντας σ’ αυτό το κλασικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας μια αλληγορική πολιτική διάσταση για το φόβο του κομμουνισμού σε μια εποχή ψυχροπολεμικής έξαρσης – μια αναφορά στην αρχή της ταινίας για την αυξανόμενη παρουσία των Σοβιετικών στην Αρκτική δίνει από νωρίς τον τόνο. Η ιστορία ακολουθεί μια αμερικανική ομάδα εξερευνητών στην Αρκτική που ανακαλύπτουν ένα διαστημόπλοιο θαμμένο στον πάγο. Μέσα βρίσκουν έναν πιλότο και τον μεταφέρουν στην βάση τους. Όταν, όμως, ο πάγος γύρω του λιώνει, αποκαλύπτει ένα πλάσμα φτιαγμένο από λαχανικά (!), που τρέφεται με ανθρώπινο αίμα και σκορπά τον πανικό.
Με το «λαχανένιο» πλάσμα να παραμένει εκτός πλάνου, η σφραγίδα του Χάουαρντ Χοκς είναι φανερή στην έντονη σύγκρουση ανάμεσα σε έναν επιστήμονα και στον επικεφαλής της ομάδας των στρατιωτών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν δύο ιδεολογίες στην αντιμετώπιση μιας απειλής – προοιωνίζοντας την κυρίαρχη τάση του αμερικανικού κινηματογράφου των επόμενων δεκαετιών να κατασκευάζει ήρωες-πολεμικές μηχανές. Έτσι, ο επιστήμονας εκπροσωπεί τη λογική (οι Σοβιετικοί πρέπει να αντιμετωπιστούν με τη διπλωματία) και ο στρατιωτικός τη δύναμη (η διαμάχη πρέπει να αντιμετωπιστεί με πόλεμο), με τον στρατιωτικό να αναδεικνύεται ήρωας μέσα από τη βία και τον επιστήμονα να σκιαγραφείται ως επικίνδυνος. Μέχρι τότε, το «Πράγμα» (που γυρίστηκε σε ριμέικ από τον Τζον Κάρπεντερ το 1982 ως «Η Απειλή»), έχει καταφέρει να συνδυάσει τον πραγματικό και τον ψυχολογικό τρόμο σε ένα cult, κλασικό μείγμα.
ALPHA 23.00
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 117′
ALPHA DOG. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτη, με τους Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρους Γουίλις, Έμιλ Χιρς.
Ένας εικοσάχρονος έμπορος ναρκωτικών απάγει έναν έφηβο για να εκβιάσει τον αδερφό του που του χρωστάει χρήματα, ωστόσο τα πράγματα εξελίσσονται απρόβλεπτα.
Πρόκειται για την ιστορία του νεότερου ατόμου που μπήκε στη λίστα καταζητούμενων του FBI. Κι ο υιός Κασσαβέτης αρπάζει την ευκαιρία και χρησιμοποιεί κάθε τεχνική ώστε να φτιάξει ένα πορτρέτο ημι-ντοκουμενταρίστικου ρεαλισμού και μυθοπλαστικής έντασης. Μόνο που, φροντίζοντας την εικόνα, πέφτει στη γνωστή παγίδα να χάνει την ουσία του κοινωνικού σχολίου.
STAR 23.15
Φαντασίας, 1998 (Εγχρ.), 134′
SPHERE. Αμερικανική ταινία του Μπάρι Λέβινσον, με τους Ντάστιν Χόφμαν, Σάρον Στόουν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον.
Μια ομάδα επιστημόνων κατεβαίνει σε μια βάση στο βυθό της θάλασσας για να εξετάσει ένα διαστημόπλοιο.
Ο Μπάρι Λέβινσον σέβεται το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μάικλ Κράιτον, μια εγκεφαλική ιστορία επιστημονικής φαντασίας που αναφέρεται κυρίως στη δύναμη του ανθρώπινου μυαλού (και τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης) παρά στις εξωγήινες δυνάμεις. Οι σκηνές διαλόγου μέσα στον κλειστοφοβικό χώρο του βυθού δημιουργούν άνιση αλλά καθηλωτική ένταση.
ΕΤ1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2007 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μουρ.
Μια σειρά από περιστατικά αποκαλύπτουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες μετέρχονται θεμιτών κι αθέμιτων μεθόδων προκειμένου να βρουν παράθυρο ακύρωσης συμβολαίων αποζημίωσης, πάμπολλες φορές με μοιραία αποτελέσματα. Η έρευνα, τυπικά τηλεοπτική (με εντυπωσιακά αρχειακά ευρήματα) και σε σοβαρό ύφος, παίρνει σιγά-σιγά διαφορετική τροπή, όταν αρχίζει να συγκρίνει την αμερικανική εμπειρία με το καναδέζικο και το ευρωπαϊκό μοντέλο.
Μια σπαρταριστή κωμωδία με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Μουρ και πρόσχημα τα πλεονεκτήματα του δημόσιου συστήματος υγείας ξεκινά, για ν’ απογειωθεί σε σουρεαλιστικές νότες με το ταξίδι στο Γκουαντάναμο. Από ένα σημείο και μετά, το φλερτ με τους εύκολους εντυπωσιασμούς γίνεται οριακά επικίνδυνο. Αυτό που μένει σαν «κατακάθι» τελικά, όμως, είναι μια ξεκαρδιστική, αλλά και συγκινητική καταγγελία που ρίχνει στα μούτρα του κοινού μερικές χοντροκομμένες αλήθειες – αυτές που πρόσφατα το αμερικανικό κοινό αντιμετώπισε στην απόπειρα μεταρρύθμισης της ιατρικής περίθαλψης από τον Μπαράκ Ομπάμα. Πιθανόν μια αμφιλεγόμενη κινηματογραφική πρακτική, μα σίγουρα μια πέρα για πέρα χρήσιμη ταινία.
ALPHA 01.15
Βιογραφική, 2006 (Έγχρ.), 122′
FUR. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σάινμπεργκ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τάι Μπάρελ.
Στη Νέα Υόρκη του 1958, η Ντιάν Άρμπους, κόρη γουναρά, σύζυγος φωτογράφου και μητέρα, έλκεται από την παρουσία ενός παράξενου γείτονα, ο οποίος εξαιτίας μιας δερματικής νόσου είναι «άνθρωπος-πίθηκος», και εγκαταλείπει την οικογενειακή εστία για να ασχοληθεί με τη φωτογραφία.
Εμμένοντας στην παράξενη και αναμφίβολα ερωτική σχέση των δυο τους, αυτό το φανταστικό πορτρέτο της διάσημης φωτογράφου διαβάζεται σαν μια νέα εκδοχή της «Ωραίας και του Τέρατος». Η ένστασή μας εντοπίζεται στο γεγονός πως καθώς η δράση περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα διαμερίσματα των δύο ηρώων, απουσιάζει η beatnik πλευρά της Νέας Υόρκης των φίφτις που σίγουρα ενέπνευσε την Άρμπους, κι αυτό δίνει μια μονοδιάστατη οπτική.
STAR 02.00
Πολιτικό θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 120′
RENDITION. Αμερικανική ταινία του Γκάβιν Χουντ, με τους Τζέικ Τζίλενχαλ, Ρις Γουίδερσπουν, Μέριλ Στριπ.
Ένας αναλυτής της CIA στη Βόρεια Αφρική διατάσσεται να επιβλέψει την ανάκριση ενός παράνομα απαχθέντος Αμερικανοαιγύπτιου. Πίσω στις ΗΠΑ, η σύζυγός του τον αναζητά, φτάνει ως το γραφείο ενός γερουσιαστή και μαθαίνει ότι έχει μεταφερθεί στο εξωτερικό ως ύποπτος τρομοκρατίας.
«Rendition» είναι ο όρος που χρησιμοποιείται προκειμένου να περιγράψει τη γνωστή πλέον πρακτική της αμερικανικής κυβέρνησης για «κατ’ εξαίρεση παράδοση» υπόπτων για τρομοκρατικές πράξεις, δηλαδή την απαγωγή και το βασανισμό ξένων υπηκόων σε φυλακές εκτός των συνόρων των ΗΠΑ. Το φιλμ του βραβευμένου με ξενόγλωσσο Όσκαρ Νοτιοαφρικανού Γκάβιν Χουντ («Τσότσι») προσπαθεί να αναζητήσει τα αίτια και να αναρωτηθεί πάνω στα αποτελέσματα των παράνομων αυτών μεταγωγών, πατώντας πάνω στη σεναριακή δομή και την αφηγηματική τακτική ενός θρίλερ. Όσο η δράση μένει επικεντρωμένη σε αφρικανικό έδαφος, το σασπένς διατηρείται ακέραιο και το παιχνίδι αθώων-ενόχων, με τη βοήθεια ενός πονηρού τρικ στο μοντάζ, εξελίσσεται καθηλωτικό. Την ώρα των τελικών απαντήσεων όμως ο εύκολος ουμανισμός και οι απλοϊκές πολιτικές επιλογές παίρνουν το πάνω χέρι, συναντώντας τους μελοδραματικούς τόνους με τους οποίους φλερτάρει διαρκώς το αμερικανικό κομμάτι της ταινίας.
ΑΝΤ1 03.20
Αστυνομική, 1985 (Έγχρ.), 112′
WITNESS. Αμερικανική ταινία του Πίτερ Γουίαρ, με τους Χάρισον Φορντ, Κέλι ΜακΓκίλις, Ντάνι Γκλόβερ.
Ένας αστυνομικός που ανακαλύπτει ότι τρεις συνάδελφοί του είναι αναμεμειγμένοι σε ένα έγκλημα, βρίσκει καταφύγιο στη θρησκευτική αίρεση των Άμις, για να προστατέψει τον μοναδικό μάρτυρα, ένα μικρό αγόρι, αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό,.
Καλογυρισμένο θρίλερ που αξιοποιεί λειτουργικά την ιδιομορφία της αίρεσης των Άμις και μια παράπλευρη ιστορία αγάπης.
ALPHA 03.30
Αστυνομική, 2006 (Έγχρ.), 117′
ALPHA DOG. Αμερικανική ταινία του Νικ Κασσαβέτη, με τους Τζάστιν Τιμπερλέικ, Μπρους Γουίλις, Έμιλ Χιρς.
Ένας εικοσάχρονος έμπορος ναρκωτικών απάγει έναν έφηβο για να εκβιάσει τον αδερφό του που του χρωστάει χρήματα, ωστόσο τα πράγματα εξελίσσονται απρόβλεπτα.
Πρόκειται για την ιστορία του νεότερου ατόμου που μπήκε στη λίστα καταζητούμενων του FBI. Κι ο υιός Κασσαβέτης αρπάζει την ευκαιρία και χρησιμοποιεί κάθε τεχνική ώστε να φτιάξει ένα πορτρέτο ημι-ντοκουμενταρίστικου ρεαλισμού και μυθοπλαστικής έντασης. Μόνο που, φροντίζοντας την εικόνα, πέφτει στη γνωστή παγίδα να χάνει την ουσία του κοινωνικού σχολίου.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 102′
MARTHA MARCY MAY MARLENE. Αμερικανική ταινία του Σον Ντέρκιν, με τους Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τζον Χοκς, Σάρα Πόλσον.
Η Μάρθα δραπετεύει από ένα καταπιεστικό κοινόβιο-θρησκευτική σέχτα και καταφεύγει στο εξοχικό σπίτι της μεγαλύτερης αδερφής της, όπου όμως νιώθει εξίσου παγιδευμένη.
Ο Σον Ντέρκιν παρακολουθεί αποστασιοποιημένος, αλλά πάντα σε ένταση την οδύσσεια της ηρωίδας του, η οποία ξεκινά σαν υπαρξιακό δράμα και μετεξελίσσεται σε αγχωτικό θρίλερ. Οι ειδυλλιακές εικόνες της φύσης, τόσο στο κοινόβιο όσο και στο σπίτι, έρχονται σε αντίθεση με τον εσωτερικό πανικό της Μάρθα/Μάρσι Μέι, ενώ οι πράες, γεμάτες κατανόηση φιγούρες της αδερφής της και του αρχηγού της σέχτας Πάτρικ –ένας γλυκομίλητος, καθησυχαστικός και όσο δεν παίρνει απειλητικός Τζον Χοκς («Στην Καρδιά του Χειμώνα»)– κάνουν την εξουσιαστική παρουσία τους ακόμη πιο τρομακτική. Ανάμεσά τους, σαν παγιδευμένο ζώο στο κλουβί και ως νεαρή κοπέλα χωρίς ταυτότητα, παρελθόν και κοινωνικό σημείο αναφοράς, η πρωτοεμφανιζόμενη Ελίζαμπεθ Όλσεν ισορροπεί δεξιοτεχνικά μεταξύ τρέλας και κυνικής διαύγειας, σκληρότητας και τρυφερής απελπισίας, σε έναν ιδιαίτερα απαιτητικό, δύστροπο ρόλο τον οποίο κάνει ολότελα δικό της.
OTE TV Cinema on Demand *
Αστυνομική, 1967 (Έγχρ.), 112′
BONNIE AND CLYDE. Αμερικανική ταινία του Άρθουρ Πεν, με τους Γουόρεν Μπίτι, Φέι Ντάναγουεϊ, Τζιν Χάκμαν.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’30, δηλαδή εν μέσω της μεγάλης οικονομικής ύφεσης, η κοινή γνώμη άρχισε να καλοβλέπει ποινικούς εγκληματίες που ξεπρόβαλλαν ως αυτόκλητοι τιμωροί. Και ενώ στον Βορρά ο Τζον Ντίλινγκερ μετατρεπόταν σε λαϊκό μύθο, στο Νότο ένα ζευγάρι παρανόμων που διέπραττε τολμηρές ληστείες τραπεζών, γινόταν το έμβλημα μιας θολής αντισυμβατικότητας σε μια κοινωνία που χρειαζόταν να βρει τους δικούς –και συνήθως κατώτερους των προσδοκιών της– αντιήρωες.
Στα τέλη της ταραχώδους δεκαετίας του ’60 οι παρεκκλίνοντες «επαναστάτες» επαναθεμελιώνονται ως σύμβολα αντικομφορμισμού και αμφισβήτησης. Οσφραινόμενος το πνεύμα της εποχής, ο Γουόρεν Μπίτι αγοράζει το αιρετικό στόρι δυο πρωτάρηδων σεναριογράφων. Μάλιστα αναλαμβάνει ο ίδιος την παραγωγή και, πείθοντας τον Άρθουρ Πεν να σκηνοθετήσει μια πρωτότυπη εκδοχή της ιστορίας των Μπόνι και Κλάιντ, γίνεται δημιουργός μιας απ’ τις καλύτερες γκανγκστερικές ταινίες όλων των εποχών. Έντονα επηρεασμένη από τον ανατρεπτικό αρτ ενθουσιασμό της γαλλικής νουβέλ βαγκ, αυτή η ανθεκτική στο χρόνο ιστορία παραβατικότητας θα μετατραπεί γρήγορα σε ένα υπαρξιακό road movie, στοιχειωμένο από μια διάχυτη μελαγχολία και διάτρητο από τα εύστοχα κοινωνικά του σχόλια, που διαπερνούν σαν πυρακτωμένες σφαίρες την περιπετειώδη δομή του.
* Οι ταινίες του OTE TV Cinema on demand που παρουσιάζονται αφορούν τον OTE TV μέσω Conn-x.
athinorama