Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Τετάρτη, 2 Μαΐου
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ 4 αστεράκια 00.10 novacinema4
- ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΓΙΩΝ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 126′
OCEAN’S TWELVE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.
Ο Όσιαν ξανασυγκεντρώνει τη συμμορία του για μια σειρά διαρρήξεων στην Ευρώπη, ώστε να ξεχρεώσει τον Μπένεντικτ, τον οποίο λήστεψε στην προηγούμενη ταινία, αλλά και να κερδίσει το στοίχημα με έναν εκκεντρικό Γάλλο διαρρήκτη για το ποιος είναι ο καλύτερος ληστής του κόσμου.
Κάπως διαφορετική από το προηγούμενο ριμέικ, τούτη η συνέχεια των περιπετειών της παλιο-ομάδας του Όσιαν είναι περισσότερο μια αυτοπαρωδία παρά μια αστυνομική περιπέτεια με σασπένς. Υπάρχουν συνεχείς ανατροπές, ενώ δεν διακρίνεις πλέον πρωταγωνιστές, αφού όλοι βάζουν το χεράκι τους. Διασκεδάζεις αφάνταστα μ’ αυτή την καλοκουρδισμένη ψυχαγωγική μηχανή, όμως η απουσία σασπένς από την ίντριγκα σαμποτάρει τη λογική μιας caper movie, όπως ήταν η «Συμμορία των 11».
ΕΤ1 22.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 105′
THE FINAL CUT. Αμερικανική ταινία του Ομάρ Ναΐμ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μίρα Σορβίνο, Τζιμ Καβίζελ.
Ο Χάκμαν, μοντέρ ταινιών με μνήμες πεθαμένων, αναλαμβάνει την ταινία ενός διάσημου δικηγόρου, όμως μια ομάδα εξτρεμιστών θέλει το υλικό από τη ζωή του μακαρίτη.
Το ενδιαφέρον ερώτημα πώς θα ήταν η ζωή μας αν γνωρίζαμε ότι κάθε πράξη μας καταγράφεται στον εγκέφαλο και μετά το θάνατό μας θα αποκαλυφθεί στους οικείους μας, δεν αναπτύσσεται εις βάθος. Αντίθετα, παρακολουθούμε την αδιάφορη περίπτωση ενός ανθρώπου που αδυνατεί να ζήσει τη δική του ζωή, αλλά παρακολουθεί, χωρίς συναίσθημα, τις ζωές των άλλων.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
A GUIDE TO RECOGNIZING YOUR SAINTS. Αμερικανική ταινία του Ντίτο Μοντιέλ, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τσαζ Παλμιντέρι, Σάια ΛαΜπεφ.
Ένας συγγραφέας αναπολεί μέσω του αυτοβιογραφικού του βιβλίου τις φιλίες της εφηβείας και τη βία του δρόμου στην Αστόρια της Νέας Υόρκης στα μέσα του ’80.
Ένα βιβλίο-κάθαρση για τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τόσο το χαρακτήρα του όσο και τις καθοριστικές επιλογές της εφηβείας έδωσε την πρώτη ύλη στον Μοντιέλ (συγγραφέας, πρώην πυγμάχος, μοντέλο και μουσικός) για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Οι επιρροές από τους «Κακόφημους Δρόμους» του Σκορσέζε και το «Κάνε το Σωστό» του Σπάικ Λι είναι εμφανείς, χωρίς όμως η ταινία του να διαθέτει ανάλογη οξυδέρκεια στην προσέγγιση του ιδεολογικού και κοινωνιολογικού πλαισίου της εποχής. Ο Μοντιέλ παρακολουθεί ασφυκτικά τους ήρωές του και αγνοεί ό,τι τους περιβάλλει. Ειδικά η βία αντιμετωπίζεται με μια αυτοαναφορικότητα, χωρίς να συνδέεται με τις ρίζες της γειτονιάς. Αναξιοποίητο είναι επίσης δραματουργικά το όνειρο του Ντίτο να γίνει μουσικός. Πέρα όμως από τις αδυναμίες, υπάρχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική κατεύθυνση προς τη μη γραμμική χρονικά αφήγηση – η ζωή του Ντίτο στα ’80s τέμνεται διαρκώς με το σήμερα, όπου ως συγγραφέας πλέον επιστρέφει στην Αστόρια ύστερα από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Υπάρχουν σκηνές κινηματογραφημένες έτσι ώστε να επικαλούνται την επιλεκτικότητα της μνήμης, όπου δεν χρειάζεται να φανούν όλα παρά μονάχα ο αντίκτυπος ενός γεγονότος. Πολύ καλές οι ερμηνείες των Σία ΛαΜπεφ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στους ρόλους του μπερδεμένου έφηβου και μετανενοημένου ενήλικου Ντίτο, αντίστοιχα.
STAR 02.30
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 90′
DEEP FREEZE. Αμερικανική ταινία του Τζον Καρλ Μπούχλερ, με τους Άλεν Λι Χαφ, Γκετζ Ότο, Αλεξάντρα Καμπ-Γκρούνβελντ.
Μια ομάδα ερευνητών αναλαμβάνει να μελετήσει τους σεισμούς που συμβαίνουν στην Ανταρκτική για λογαριασμό μιας πετρελαϊκής εταιρείας. Θα ανακαλύψει, όμως, ότι ο σεισμός «ξύπνησε» ένα τρομακτικό τέρας.
Αυτό συμβαίνει μετά από μια ώρα, οπότε είτε θα σε έχει πάρει ο ύπνος είτε θα το έχεις γυρίσει σε τηλεμάρκετινγκ.
novacinema4 00.10
Σινεφίλ, 1993 (Έγχρ.), 139′
THE AGE OF INNOCENCE. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Μισέλ Φάιφερ, Γουινόνα Ράιντερ.
Ο Άρτσερ, μέλος της αριστοκρατίας της Νέας Υόρκης του 1870, νιώθει διχασμένος ανάμεσα στην προοπτική ενός συμβατικού γάμου με μια πλούσια νεαρή και στο πάθος του για μια κόμησσα.
Παγιδευμένος σε ένα συντηρητικό κόσμο συμβάσεων, ο ήρωας είναι εξίσου δέσμιος του κοινωνικού του περίγυρου με τους Ιταλοαμερικανούς ήρωες του Σκορσέζε στα «Καλά Παιδιά» ή στους «Κακόφημους Δρόμους». Μόνο που η μαφία εδώ ονομάζεται νεοϋορκέζικη αριστοκρατία και, αντί των πιστολιών, σκοτώνει με τις λέξεις, με μια χειρονομία ή ένα βλέμμα περιφρόνησης και απόρριψης.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
athinorama.gr
Τετάρτη, 2 Μαΐου
- Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΩΔΕΚΑ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ 4 αστεράκια 00.10 novacinema4
- ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΓΙΩΝ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 126′
OCEAN’S TWELVE. Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Τζορτζ Κλούνεϊ, Μπραντ Πιτ, Τζούλια Ρόμπερτς.
Ο Όσιαν ξανασυγκεντρώνει τη συμμορία του για μια σειρά διαρρήξεων στην Ευρώπη, ώστε να ξεχρεώσει τον Μπένεντικτ, τον οποίο λήστεψε στην προηγούμενη ταινία, αλλά και να κερδίσει το στοίχημα με έναν εκκεντρικό Γάλλο διαρρήκτη για το ποιος είναι ο καλύτερος ληστής του κόσμου.
Κάπως διαφορετική από το προηγούμενο ριμέικ, τούτη η συνέχεια των περιπετειών της παλιο-ομάδας του Όσιαν είναι περισσότερο μια αυτοπαρωδία παρά μια αστυνομική περιπέτεια με σασπένς. Υπάρχουν συνεχείς ανατροπές, ενώ δεν διακρίνεις πλέον πρωταγωνιστές, αφού όλοι βάζουν το χεράκι τους. Διασκεδάζεις αφάνταστα μ’ αυτή την καλοκουρδισμένη ψυχαγωγική μηχανή, όμως η απουσία σασπένς από την ίντριγκα σαμποτάρει τη λογική μιας caper movie, όπως ήταν η «Συμμορία των 11».
ΕΤ1 22.00
Φαντασίας, 2004 (Έγχρ.), 105′
THE FINAL CUT. Αμερικανική ταινία του Ομάρ Ναΐμ, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μίρα Σορβίνο, Τζιμ Καβίζελ.
Ο Χάκμαν, μοντέρ ταινιών με μνήμες πεθαμένων, αναλαμβάνει την ταινία ενός διάσημου δικηγόρου, όμως μια ομάδα εξτρεμιστών θέλει το υλικό από τη ζωή του μακαρίτη.
Το ενδιαφέρον ερώτημα πώς θα ήταν η ζωή μας αν γνωρίζαμε ότι κάθε πράξη μας καταγράφεται στον εγκέφαλο και μετά το θάνατό μας θα αποκαλυφθεί στους οικείους μας, δεν αναπτύσσεται εις βάθος. Αντίθετα, παρακολουθούμε την αδιάφορη περίπτωση ενός ανθρώπου που αδυνατεί να ζήσει τη δική του ζωή, αλλά παρακολουθεί, χωρίς συναίσθημα, τις ζωές των άλλων.
ΝΕΤ 00.30
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 100′
A GUIDE TO RECOGNIZING YOUR SAINTS. Αμερικανική ταινία του Ντίτο Μοντιέλ, με τους Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Τσαζ Παλμιντέρι, Σάια ΛαΜπεφ.
Ένας συγγραφέας αναπολεί μέσω του αυτοβιογραφικού του βιβλίου τις φιλίες της εφηβείας και τη βία του δρόμου στην Αστόρια της Νέας Υόρκης στα μέσα του ’80.
Ένα βιβλίο-κάθαρση για τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τόσο το χαρακτήρα του όσο και τις καθοριστικές επιλογές της εφηβείας έδωσε την πρώτη ύλη στον Μοντιέλ (συγγραφέας, πρώην πυγμάχος, μοντέλο και μουσικός) για το σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Οι επιρροές από τους «Κακόφημους Δρόμους» του Σκορσέζε και το «Κάνε το Σωστό» του Σπάικ Λι είναι εμφανείς, χωρίς όμως η ταινία του να διαθέτει ανάλογη οξυδέρκεια στην προσέγγιση του ιδεολογικού και κοινωνιολογικού πλαισίου της εποχής. Ο Μοντιέλ παρακολουθεί ασφυκτικά τους ήρωές του και αγνοεί ό,τι τους περιβάλλει. Ειδικά η βία αντιμετωπίζεται με μια αυτοαναφορικότητα, χωρίς να συνδέεται με τις ρίζες της γειτονιάς. Αναξιοποίητο είναι επίσης δραματουργικά το όνειρο του Ντίτο να γίνει μουσικός. Πέρα όμως από τις αδυναμίες, υπάρχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σκηνοθετική κατεύθυνση προς τη μη γραμμική χρονικά αφήγηση – η ζωή του Ντίτο στα ’80s τέμνεται διαρκώς με το σήμερα, όπου ως συγγραφέας πλέον επιστρέφει στην Αστόρια ύστερα από δεκαπέντε χρόνια απουσίας. Υπάρχουν σκηνές κινηματογραφημένες έτσι ώστε να επικαλούνται την επιλεκτικότητα της μνήμης, όπου δεν χρειάζεται να φανούν όλα παρά μονάχα ο αντίκτυπος ενός γεγονότος. Πολύ καλές οι ερμηνείες των Σία ΛαΜπεφ και Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ στους ρόλους του μπερδεμένου έφηβου και μετανενοημένου ενήλικου Ντίτο, αντίστοιχα.
STAR 02.30
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 90′
DEEP FREEZE. Αμερικανική ταινία του Τζον Καρλ Μπούχλερ, με τους Άλεν Λι Χαφ, Γκετζ Ότο, Αλεξάντρα Καμπ-Γκρούνβελντ.
Μια ομάδα ερευνητών αναλαμβάνει να μελετήσει τους σεισμούς που συμβαίνουν στην Ανταρκτική για λογαριασμό μιας πετρελαϊκής εταιρείας. Θα ανακαλύψει, όμως, ότι ο σεισμός «ξύπνησε» ένα τρομακτικό τέρας.
Αυτό συμβαίνει μετά από μια ώρα, οπότε είτε θα σε έχει πάρει ο ύπνος είτε θα το έχεις γυρίσει σε τηλεμάρκετινγκ.
novacinema4 00.10
Σινεφίλ, 1993 (Έγχρ.), 139′
THE AGE OF INNOCENCE. Αμερικανική ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Μισέλ Φάιφερ, Γουινόνα Ράιντερ.
Ο Άρτσερ, μέλος της αριστοκρατίας της Νέας Υόρκης του 1870, νιώθει διχασμένος ανάμεσα στην προοπτική ενός συμβατικού γάμου με μια πλούσια νεαρή και στο πάθος του για μια κόμησσα.
Παγιδευμένος σε ένα συντηρητικό κόσμο συμβάσεων, ο ήρωας είναι εξίσου δέσμιος του κοινωνικού του περίγυρου με τους Ιταλοαμερικανούς ήρωες του Σκορσέζε στα «Καλά Παιδιά» ή στους «Κακόφημους Δρόμους». Μόνο που η μαφία εδώ ονομάζεται νεοϋορκέζικη αριστοκρατία και, αντί των πιστολιών, σκοτώνει με τις λέξεις, με μια χειρονομία ή ένα βλέμμα περιφρόνησης και απόρριψης.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
athinorama.gr