Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι επιλεγμένες ταινίες της ημέρας


STAR 22.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 101′
WHITEOUT. Αμερικανο-καναδο-γαλλική ταινία του Ντομινίκ Σένα, με τους Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Τομ Σκέριτ, Γκάμπριελ Μαχτ.
Ο σκηνοθέτης των ταινιών «Κωδικός: Swordfish» και «Σε 60 Δευτερόλεπτα» πρώτα γδύνει και μετά ρίχνει την πράκτορα Κέιτ Μπέκινσεϊλ στο κατόπι ενός δολοφόνου με φόντο το παγωμένο τοπίο της Ανταρκτικής.
Πέρα από την απειλή της επικείμενης εξάμηνης δύσης του ήλιου, που δίνει στο ξετρύπωμα του δολοφόνου το χαρακτήρα κατεπείγοντος, οι υπόλοιπες ανατροπές (και η αστεία απόκρυψη στοιχείων ώστε να δυσκολευτείς κάπως να μαντέψεις την εξέλιξη) προέρχονται από το εγχειρίδιο με τα χολιγουντιανά κλισέ της αστυνομικής ταινίας μυστηρίου και εκτίθενται ανεπανόρθωτα στο εκτυφλωτικό λευκό της αφιλόξενης αυτής περιοχής. Ενδεχομένως το κόμικ των Γκρεγκ Ράκα και Στιβ Λίμπερ, στο οποίο βασίστηκε η ταινία, να είναι πιο ενδιαφέρον…

STAR 02.00
Βιογραφική, 2007 (Έγχρ.), 89′
Αμερικανική τηλεταινία του Τζόζεφ Σάρτζεντ, με τους Τάμι Μπλάντσαρντ, Τζέσικα Λανγκ, Ρον Γουάιτ.
Το ομώνυμο βιβλίο της Φλόρα Ρίτα Σράιμπερ περιέγραφε το 1973 την περίπτωση μίας γυναίκας με διασχιστική διαταραχή ταυτότητας – με πολλαπλή προσωπικότητα για να συνεννοούμαστε με όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ψυχιατρική ορολογία. Λίγο αργότερα (το 1976), το μπεστ σέλερ της Σράιμπερ μεταφέρθηκε ως τηλεταινία, με τη Σάλι Φιλντ να κρατάει το ρόλο της ασθενούς (και να παίρνει ώθηση στην καριέρα της) και την Τζόαν Γούντγουορντ εκείνον της ψυχιάτρου της.
Δύο δεκαετίες μετά, η Μπλάντσαρντ και η Λανγκ αντικαθιστούν επάξια τις παλιές πρωταγωνίστριες, αλλά η σκοπιμότητα του ριμέικ αμφισβητείται πιο έντονα και από την ορθότητα της διάγνωσης της ασθενούς. Ειδικά όταν δύο χρόνια μετά, το 2009, η σειρά «United States of Tara» με την Τόνι Κολέτ θα πραγματευτεί με την άνεση της τηλεοπτικής μυθοπλασίας τη σοβαρή αυτή ψυχιατρική διαταραχή.

STAR 03.45
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 100′
NOW AND THEN. Αμερικανική ταινία της Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ, με τις Μέλανι Γκρίφιθ, Ντέμι Μουρ, Ρόουζι Ο’ Ντόνελ.
Τέσσερις φιλενάδες ξαναβρίσκονται ύστερα από πολλά χρόνια και θυμούνται ένα επεισοδιακό καλοκαίρι της παιδικής τους ηλικίας.
Μια κοριτσίστικη εκδοχή του «Στάσου Πλάι μου», όπου το «πριν» έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το «μετά» (το οποίο υπάρχει μόνο και μόνο για να δικαιολογηθεί η παρουσία των επώνυμων σταρ). Και για να σχολιάσουμε και τον μεταφρασμένο τίτλο, οι μέρες των ηρωίδων, δεν έχουν τίποτα το αξέχαστο πέρα από το ξύπνημα των δικών σου παιδικών αναμνήσεων.

novacinema3 22.40
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 121′
A SIMPLE PLAN. Διεθνής συμπαραγωγή του Σαμ Ράιμι με τους Μπιλ Πάξτον, Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Μπρίτζετ Φόντα.
Δύο αδέλφια και ένας άνεργος φίλος τους βρίσκουν 4.000.000 δολάρια στα συντρίμμια ενός αεροπλάνου, θαμμένου στο χιόνι. Αποφασίζουν να κρατήσουν τα χρήματα, αλλά το «απλό σχέδιό» τους εξελίσσεται σε εφιάλτη, οδηγώντας τους στο έγκλημα.
Ο Σαμ Ράιμι, έχοντας αποκτήσει μια εντυπωσιακή σκηνοθετική ωριμότητα από την εποχή που γυρνούσε ταινίες τρόμου, δείχνει με μια απαράμιλλη λογική πως το αμερικανικό όνειρο μπορεί να μεταμορφωθεί σε σκοτεινό εφιάλτη, προσπαθώντας να δώσει στα δρώμενα μια χροιά σαιξπηρικής τραγωδίας. Χωρίς να είναι εφάμιλλη του «Φάργκο» (με το οποίο έχει ομοιότητες), η ταινία είναι εξίσου ενδιαφέρον, προτάθηκε μάλιστα για Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου (βασίζεται σε μυθιστόρημα του Σκοτ Σμιθ) και β΄ ανδρικού ρόλου για τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον.

novacinema4 00.40
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 112;
SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD. Αμερικανική ταινία του Έντγκαρ Ράιτ, με τους Μάικλ Σέρα, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Κιέραν Κάλκιν.
Εικοσιτριάχρονος Καναδός, τυπικός slacker και μπασίστας του ερασιτεχνικού ροκ συγκροτήματος Sex Bob-omb, ο Σκοτ Πίλγκριμ είναι ο Μάικλ Σέρα και ο ήρωας του ομώνυμου graphic novel του Μπράιαν Λι Ο’Μάλεϊ. Ο καημός του δεν διαφέρει από εκείνον όλων των συνομηλίκων του και ακούει στο όνομα «Ραμόνα Φλάουερς». Μόνο που για να την κατακτήσει θα πρέπει να «μονομαχήσει» με τους επτά πρώην της.
Έχοντας στα χέρια του μια ρομαντική κομεντί, λοιπόν, έστω πειραγμένη από την κόμικ διηγηματική αυθαιρεσία, ο Βρετανός Έντγκαρ Ράιτ (των ξεκαρδιστικών παρωδιών «Shaun of the Dead» και «Καυτοί και Άσφαιροι») τη μεταμορφώνει με απίστευτο σκηνοθετικό θράσος σε ένα κινηματογραφικό action videogame. Με δέκα ιδέες το δευτερόλεπτο και τη διαρκή ανάγκη αιφνιδιασμού, αργά ή γρήγορα θα επέλθει και το αναπόφευκτο «μπούκωμα».

OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία του Τζον Φαβρό, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Χάρισον Φορντ, Ολίβια Γουάιλντ.
Το έξυπνο τρικ της ταινίας είναι πως συνδυάζει δύο φαινομενικά αταίριαστα κινηματογραφικά είδη. Το γουέστερν και την επιστημονική φαντασία. Έτσι, στο Νέο Μεξικό του 1875 οι κάτοικοι μιας πόλης που διαφεντεύεται από τον σκληροτράχηλο συνταγματάρχη Ντόλαρχαϊντ κι ένας μυστηριώδης ξένος με απώλεια μνήμης καλούνται να αντιμετωπίσουν μια εξωγήινη εισβολή.
Το project έχει χιούμορ, κάποιες καλοσχεδιασμένες σκηνές δράσης κι έναν πειστικό Ντάνιελ Κρεγκ ως τσαμπουκαλεμένο πιστολέρο με τραυματικό παρελθόν, από κει και πέρα όμως πέντε σεναριογράφοι και άλλες τόσες σινε-διάνοιες πίσω από την κάμερα (Στίβεν Σπίλμπεργκ και Ρον Χάουαρντ στην παραγωγή) δεν μπόρεσαν να σκεφτούν τίποτα έξω από τα εύκολα κλισέ και τα χιλιο-χρησιμοποιημένα χολιγουντιανά μοτίβα ενός προβλέψιμου action fantasy.
athinorama.gr

STAR 22.00
Περιπέτεια, 2009 (Έγχρ.), 101′
WHITEOUT. Αμερικανο-καναδο-γαλλική ταινία του Ντομινίκ Σένα, με τους Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Τομ Σκέριτ, Γκάμπριελ Μαχτ.
Ο σκηνοθέτης των ταινιών «Κωδικός: Swordfish» και «Σε 60 Δευτερόλεπτα» πρώτα γδύνει και μετά ρίχνει την πράκτορα Κέιτ Μπέκινσεϊλ στο κατόπι ενός δολοφόνου με φόντο το παγωμένο τοπίο της Ανταρκτικής.
Πέρα από την απειλή της επικείμενης εξάμηνης δύσης του ήλιου, που δίνει στο ξετρύπωμα του δολοφόνου το χαρακτήρα κατεπείγοντος, οι υπόλοιπες ανατροπές (και η αστεία απόκρυψη στοιχείων ώστε να δυσκολευτείς κάπως να μαντέψεις την εξέλιξη) προέρχονται από το εγχειρίδιο με τα χολιγουντιανά κλισέ της αστυνομικής ταινίας μυστηρίου και εκτίθενται ανεπανόρθωτα στο εκτυφλωτικό λευκό της αφιλόξενης αυτής περιοχής. Ενδεχομένως το κόμικ των Γκρεγκ Ράκα και Στιβ Λίμπερ, στο οποίο βασίστηκε η ταινία, να είναι πιο ενδιαφέρον…

STAR 02.00
Βιογραφική, 2007 (Έγχρ.), 89′
Αμερικανική τηλεταινία του Τζόζεφ Σάρτζεντ, με τους Τάμι Μπλάντσαρντ, Τζέσικα Λανγκ, Ρον Γουάιτ.
Το ομώνυμο βιβλίο της Φλόρα Ρίτα Σράιμπερ περιέγραφε το 1973 την περίπτωση μίας γυναίκας με διασχιστική διαταραχή ταυτότητας – με πολλαπλή προσωπικότητα για να συνεννοούμαστε με όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με την ψυχιατρική ορολογία. Λίγο αργότερα (το 1976), το μπεστ σέλερ της Σράιμπερ μεταφέρθηκε ως τηλεταινία, με τη Σάλι Φιλντ να κρατάει το ρόλο της ασθενούς (και να παίρνει ώθηση στην καριέρα της) και την Τζόαν Γούντγουορντ εκείνον της ψυχιάτρου της.
Δύο δεκαετίες μετά, η Μπλάντσαρντ και η Λανγκ αντικαθιστούν επάξια τις παλιές πρωταγωνίστριες, αλλά η σκοπιμότητα του ριμέικ αμφισβητείται πιο έντονα και από την ορθότητα της διάγνωσης της ασθενούς. Ειδικά όταν δύο χρόνια μετά, το 2009, η σειρά «United States of Tara» με την Τόνι Κολέτ θα πραγματευτεί με την άνεση της τηλεοπτικής μυθοπλασίας τη σοβαρή αυτή ψυχιατρική διαταραχή.

STAR 03.45
Κομεντί, 1995 (Έγχρ.), 100′
NOW AND THEN. Αμερικανική ταινία της Λέσλι Λίνκα Γκλάτερ, με τις Μέλανι Γκρίφιθ, Ντέμι Μουρ, Ρόουζι Ο’ Ντόνελ.
Τέσσερις φιλενάδες ξαναβρίσκονται ύστερα από πολλά χρόνια και θυμούνται ένα επεισοδιακό καλοκαίρι της παιδικής τους ηλικίας.
Μια κοριτσίστικη εκδοχή του «Στάσου Πλάι μου», όπου το «πριν» έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από το «μετά» (το οποίο υπάρχει μόνο και μόνο για να δικαιολογηθεί η παρουσία των επώνυμων σταρ). Και για να σχολιάσουμε και τον μεταφρασμένο τίτλο, οι μέρες των ηρωίδων, δεν έχουν τίποτα το αξέχαστο πέρα από το ξύπνημα των δικών σου παιδικών αναμνήσεων.

novacinema3 22.40
Περιπέτεια, 1998 (Έγχρ.), 121′
A SIMPLE PLAN. Διεθνής συμπαραγωγή του Σαμ Ράιμι με τους Μπιλ Πάξτον, Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Μπρίτζετ Φόντα.
Δύο αδέλφια και ένας άνεργος φίλος τους βρίσκουν 4.000.000 δολάρια στα συντρίμμια ενός αεροπλάνου, θαμμένου στο χιόνι. Αποφασίζουν να κρατήσουν τα χρήματα, αλλά το «απλό σχέδιό» τους εξελίσσεται σε εφιάλτη, οδηγώντας τους στο έγκλημα.
Ο Σαμ Ράιμι, έχοντας αποκτήσει μια εντυπωσιακή σκηνοθετική ωριμότητα από την εποχή που γυρνούσε ταινίες τρόμου, δείχνει με μια απαράμιλλη λογική πως το αμερικανικό όνειρο μπορεί να μεταμορφωθεί σε σκοτεινό εφιάλτη, προσπαθώντας να δώσει στα δρώμενα μια χροιά σαιξπηρικής τραγωδίας. Χωρίς να είναι εφάμιλλη του «Φάργκο» (με το οποίο έχει ομοιότητες), η ταινία είναι εξίσου ενδιαφέρον, προτάθηκε μάλιστα για Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου (βασίζεται σε μυθιστόρημα του Σκοτ Σμιθ) και β΄ ανδρικού ρόλου για τον Μπίλι Μπομπ Θόρντον.

novacinema4 00.40
Κομεντί, 2010 (Έγχρ.), 112;
SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD. Αμερικανική ταινία του Έντγκαρ Ράιτ, με τους Μάικλ Σέρα, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Κιέραν Κάλκιν.
Εικοσιτριάχρονος Καναδός, τυπικός slacker και μπασίστας του ερασιτεχνικού ροκ συγκροτήματος Sex Bob-omb, ο Σκοτ Πίλγκριμ είναι ο Μάικλ Σέρα και ο ήρωας του ομώνυμου graphic novel του Μπράιαν Λι Ο’Μάλεϊ. Ο καημός του δεν διαφέρει από εκείνον όλων των συνομηλίκων του και ακούει στο όνομα «Ραμόνα Φλάουερς». Μόνο που για να την κατακτήσει θα πρέπει να «μονομαχήσει» με τους επτά πρώην της.
Έχοντας στα χέρια του μια ρομαντική κομεντί, λοιπόν, έστω πειραγμένη από την κόμικ διηγηματική αυθαιρεσία, ο Βρετανός Έντγκαρ Ράιτ (των ξεκαρδιστικών παρωδιών «Shaun of the Dead» και «Καυτοί και Άσφαιροι») τη μεταμορφώνει με απίστευτο σκηνοθετικό θράσος σε ένα κινηματογραφικό action videogame. Με δέκα ιδέες το δευτερόλεπτο και τη διαρκή ανάγκη αιφνιδιασμού, αργά ή γρήγορα θα επέλθει και το αναπόφευκτο «μπούκωμα».

OTE TV Cinema on Demand
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία του Τζον Φαβρό, με τους Ντάνιελ Κρεγκ, Χάρισον Φορντ, Ολίβια Γουάιλντ.
Το έξυπνο τρικ της ταινίας είναι πως συνδυάζει δύο φαινομενικά αταίριαστα κινηματογραφικά είδη. Το γουέστερν και την επιστημονική φαντασία. Έτσι, στο Νέο Μεξικό του 1875 οι κάτοικοι μιας πόλης που διαφεντεύεται από τον σκληροτράχηλο συνταγματάρχη Ντόλαρχαϊντ κι ένας μυστηριώδης ξένος με απώλεια μνήμης καλούνται να αντιμετωπίσουν μια εξωγήινη εισβολή.
Το project έχει χιούμορ, κάποιες καλοσχεδιασμένες σκηνές δράσης κι έναν πειστικό Ντάνιελ Κρεγκ ως τσαμπουκαλεμένο πιστολέρο με τραυματικό παρελθόν, από κει και πέρα όμως πέντε σεναριογράφοι και άλλες τόσες σινε-διάνοιες πίσω από την κάμερα (Στίβεν Σπίλμπεργκ και Ρον Χάουαρντ στην παραγωγή) δεν μπόρεσαν να σκεφτούν τίποτα έξω από τα εύκολα κλισέ και τα χιλιο-χρησιμοποιημένα χολιγουντιανά μοτίβα ενός προβλέψιμου action fantasy.
athinorama.gr