Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Πέμπτη, 3 Μαΐου
- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ 3 αστεράκια 20.20 novacinema2
- ΛΥΚΟΦΩΣ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΓΙΑ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- MATCH POINT 4 αστεράκια 22.00 novacinema2
- RESTLESS 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 122′
TWILIGHT. Αμερικανική ταινία της Κάθριν Χάρντγουικ, με τους Κρίστεν Στιούαρτ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπίλι Μπερκ.
Η μεταφορά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» (από το best-seller της Στέφανι Μέγιερ) σε ένα σύγχρονο εφηβικό ρομάντζο αδύνατου έρωτα –εκείνη μια καθημερινή κοπέλα, εκείνος βρικόλακας– είναι γραμμένη με ένα συντηρητικό και teen targeted τρόπο, το άγγιγμα της Χάρντγουικ όμως, αποδεικνύεται ελκυστικά διεστραμμένο.
Η βία μένει σχεδόν μέχρι τέλους εκτός κάδρου (για σεξ ούτε λόγος), οι ρομαντικοί τόνοι ολοένα κι ανεβαίνουν, οι ατάκες, οι συμπεριφορές και η ίδια η πλοκή ισορροπούν ανά πάσα στιγμή ανάμεσα στην εφηβικά παθιασμένη σοβαροφάνεια και τη σαρκαστική «αποδόμησή» της. Πολύ θα ’θελα να μάθω τη γνώμη του Ντέιβιντ Λιντς…
ET1 22.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 96′
TUYA’S MARRIAGE. Κινεζική ταινία του Κουανάν Γουάνγκ, με τους Ναν Γιου, Μπάτερ, Σέγκε.
Τι ειρωνεία! Ακόμη και στην απεραντοσύνη της μογγολικής επαρχίας, εκεί που το κόκκινο του ηλιοβασιλέματος αμβλύνει την τραχύτητα των βουνοκορφών στο βάθος του ορίζοντα, ακόμη κι εκεί ο άνθρωπος μπορεί να είναι εγκλωβισμένος σε θλιβερά αδιέξοδα. Ο λόγος για την Τούγια, μια γυναίκα φορτωμένη με τη φροντίδα όλης της οικογένειας, λόγω της αναπηρίας του άντρα της. Η ζωή των βοσκών, όμως, είναι τραχιά, επώδυνη για μια γυναίκα και η υγεία της κινδυνεύει. Οπότε, η Τούγια αποφασίζει να χωρίσει τον άντρα της και να παντρευτεί όποιον δεχτεί να τους συντηρεί όλους.
Σίγουρα όχι η πιο δυνατή ταινία απ’ όσες έχει τιμήσει το Φεστιβάλ Βερολίνου με Χρυσή Άρκτο, με αρκετά αργούς ρυθμούς και έκδηλη την πρόθεση να επιτείνει σεναριακά το δράμα της ηρωίδας. Θα μπορούσε επίσης ν’ αναλύσει με πιο διεισδυτικό τρόπο τις τεράστιες αντιφάσεις μεταξύ της βουκολικής και της αστικής ζωής – αφού, ούτως ή άλλως, αγγίζει και τη δεύτερη. Η πρωταγωνίστρια όμως δίνει μια σθεναρή ερμηνεία, ενώ το φινάλε έχει τέτοια αυθεντικότητα και πίστη στην πολυπλοκότητα του ανθρώπινου συναισθήματος που μπορεί ν’ αποστομώσει το θεατή.
MEGA 00.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.) 80′
UNIVERSAL SOLDIER: THE RETURN. Αμερικανική ταινία του Μικ Ρότζερς, με τους Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ, Μάικλ Τζέι Γουάιτ, Χάιντι Σανζ.
Ο Λουκ Ντέβερο, τεχνικός πλέον σε κυβερνητικό πρόγραμμα με στόχο να επαναφέρει το πρόγραμμα «Παγκόσμιος Στρατιώτης», έρχεται αντιμέτωπος με το στρατιωτικό κομπιούτερ SETH, που έχει προγραμματιστεί να τον εξολοθρεύσει.
Αλλά δεν το καταφέρνει ώστε να μην υπάρξει συνέχεια – αν και ήρθε ύστερα από δέκα χρόνια.
ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 138′
THE MERCHANT OF VENICE. Αγγλική ταινία του Μάικλ Ράντφορντ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζέρεμι Άιρονς, Τζόζεφ Φάινς.
Στη Βενετία του 16ου αιώνα, ο έμπορος Αντόνιο, θέλοντας να βοηθήσει το φίλο του Μπασάνιο να παντρευτεί μια εύπορη αριστοκράτισσα, δανείζεται χρήματα από τον Σάιλοκ, παρότι ο Εβραίος τοκογλύφος θέτει τον παράδοξο όρο να πληρωθεί με μία λίβρα από τη σάρκα του Αντόνιο αν εκείνος δεν πληρώσει έγκαιρα το δάνειο.
Ο Ράντφορντ («Il Postino») προσπαθεί να απαλύνει την αντισημιτική πλευρά του σιαξπηρικού έργου, δίνοντας πληροφορίες για την κατάσταση των Εβραίων στη Βενετία, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τον Σάιλοκ ως ένα θύμα του γενικότερου ρατσιστικού κλίματος. Χωρίς όμως αυτό να δικαιώνει και την εκδικητική του μανία: η εικόνα του μοχθηρού Εβραίου που ακονίζει το μαχαίρι του μοιάζει να βγήκε από κείμενα ναζιστικής προπαγάνδας κι όχι να γράφτηκε τον 16ο αιώνα. Χρειαζόταν σίγουρα μια πιο μοντέρνα ματιά πάνω στα δρώμενα κι όχι αυτή η εμμονή στην ιστορικότητα, η οποία, αν και αξιοσέβαστη ως πρόθεση, λειτουργεί σε βάρος του παραμυθένιου μέρους ενός έργου, που ας μην ξεχνάμε ότι συγκαταλέγεται στις κωμωδίες και όχι στις τραγωδίες του Σαίξπηρ.
STAR 02.30
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 97′
DIRECT ACTION. Αμερικανο-καναδική ταινία του Σίντνεϊ Φιούρι, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Πόλι Σάνον, Ντόναλντ Μπούρντα.
Ο Φρανκ Γκάνον, βετεράνος αστυνομικός σε ειδική ομάδα που ασχολείται με την πάταξη του εγκλήματος με ανορθόδοξα μέσα, δέχεται να καταθέσει ότι στο τμήμα του υπάρχει διαφθορά, ξεσηκώνοντας έτσι την οργή των συναδέλφων του.
Στα 50, ο Ντολφ Λούντγκρεν εξακολουθεί να υπηρετεί το είδος της b movie, μπλέκοντας με απαράμιλλη ενεργητικότητα και σφρίγος σε καταδιώξεις και πιστολίδια. Δεν υπάρχει, όμως, τίποτα που να μην έχουμε ξαναδεί.
novacinema2 20.20
Κοινωνική, 2005 (Α/Μ), 93′
GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ, με τον ίδιο και τους Ντέιβιντ Στράδερν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Φρανκ Λαντζέλα.
Το 1953, σε μια περίοδο αντικομμουνιστικής υστερίας, ο τηλεοπτικός ρεπόρτερ του CBS Έντουαρντ Μόροου και ο παραγωγός του Φρεντ Φρέντλι, διακινδυνεύουν την καριέρα τους επιτιθέμενοι κατά του γερουσιαστή Μακάρθι και των ανακριτικών μεθόδων του εναντίον όσων κατηγορούνται ως δήθεν πράκτορες της Μόσχας.
Μια ταινία ενός προοδευτικού ηθοποιού, γιο ωστόσο δημοσιογράφου, που όχι μόνο μιλά για δημοσιογραφικό ήθος και δεοντολογία (αυτή που απαιτεί από τον ρεπόρτερ έρευνα, αντικειμενικότητα, το θάρρος της γνώμης του ακόμα κι όταν διακυβεύεται η θέση του), αλλά έχει γυριστεί και με ένα ανάλογο σεμνό και γενναίο ταυτόχρονα (για τα εμπορικά δεδομένα του Χόλιγουντ, όσο και για το νεοσυντηρητισμό της σημερινής Αμερικής) σκηνοθετικό ύφος (και ήθος). Παρακολουθώντας (μαζί με τον Μόροου) μερικά από τα αυθεντικά ντοκουμέντα ανακρίσεων, βλέπουμε ότι στην Αμερική τα πάντα (η πολιτική, η δικαιοσύνη, ο τηλεοπτικός διάλογος) είναι τελικά μια (καλή ή κακή) παράσταση.
novacinema2 22.00
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 124′
Αγγλική ταινία του Γούντι Άλεν, με τους Τζόναθαν Ρις Μάιερς, Σκάρλετ Γιόχανσον, Έμιλι Μόρτιμερ.
Ο Κρις, καθηγητής τένις με αριβιστικές προθέσεις, παντρεύεται την αδερφή ενός Λονδρέζου αριστοκράτη, παρότι έχει κρυφό ερωτικό δεσμό με την αρραβωνιαστικιά του τελευταίου. Όταν η ερωμένη του μένει έγκυος, ο Κρις μπαίνει στο δίλημμα αν θα πρέπει για χάρη της να θυσιάσει την κοινωνική του άνοδο.
Οι ήρωες διαβάζουν (και διαπράττουν) «Έγκλημα και Τιμωρία», χωρίς ωστόσο να μοιράζονται τα ηθικά διλήμματα του Ρασκόλνικοφ. Όπως και στο «Απιστίες και Αμαρτίες», με το οποίο η ταινία μοιράζεται τον ίδιο αμοραλισμό, το έγκλημα μένει εδώ ατιμώρητο, ενώ η ζωή εμφανίζεται ούτε ως κωμωδία ούτε ως τραγωδία («Μελίντα και Μελίντα»), αλλά ως μια συνεχής πάλη των τάξεων, με την τύχη να προσδιορίζει τον κερδισμένο και τον χαμένο.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 91′
Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Χένρι Χόπερ, Μία Βασικόφσκα, Ρίο Κάσε.
Ο Ενόχ, ένα αγόρι που του αρέσει να παρακολουθεί κηδείες και συνομιλεί με το φάντασμα ενός Γιαπωνέζου καμικάζι, ερωτεύεται μια κοπέλα με λίγους μήνες ζωής μπροστά της.
Πάνω σε ένα ξεκάθαρα μελοδραματικό μοτίβο, ο Βαν Σαντ προσπαθεί να φέρει τους συναισθηματικά εγκλωβισμένους πρωταγωνιστές του απέναντι στη σοκαριστική, αναπόδραστη συνειδητοποίηση του τέλους και από αυτό να αντλήσει δημιουργική διάθεση, ερωτικό πάθος, αναζωογονητική ενέργεια. Με το χαλαρό, αέρινο σκηνοθετικό στιλ του, τα παιχνίδια του με τον Δαρβίνο και το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», τη vintage γκαρνταρόμπα της Άναμπελ, το μελωδικό σάουντρακ και τις σταθερές χριστιανικές αναφορές του, αφήνει πίσω του πολλά από τα βαρίδια του δακρύβρεχτου είδους, χωρίς παράλληλα να αγγίζει τον τραγικό πυρήνα της ιστορίας του. Οι ιδέες του είναι στην πραγματικότητα μπανάλ, αλλά ο σικάτος χειρισμός τους τις ντύνει με κινηματογραφική χάρη, η οποία γοητεύει, συγκινεί, μα γρήγορα εξατμίζεται.
athinorama.gr
Πέμπτη, 3 Μαΐου
- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ 3 αστεράκια 20.20 novacinema2
- ΛΥΚΟΦΩΣ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΓΙΑ 3 αστεράκια 22.00 ET1
- MATCH POINT 4 αστεράκια 22.00 novacinema2
- RESTLESS 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Θρίλερ, 2008 (Έγχρ.), 122′
TWILIGHT. Αμερικανική ταινία της Κάθριν Χάρντγουικ, με τους Κρίστεν Στιούαρτ, Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπίλι Μπερκ.
Η μεταφορά του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» (από το best-seller της Στέφανι Μέγιερ) σε ένα σύγχρονο εφηβικό ρομάντζο αδύνατου έρωτα –εκείνη μια καθημερινή κοπέλα, εκείνος βρικόλακας– είναι γραμμένη με ένα συντηρητικό και teen targeted τρόπο, το άγγιγμα της Χάρντγουικ όμως, αποδεικνύεται ελκυστικά διεστραμμένο.
Η βία μένει σχεδόν μέχρι τέλους εκτός κάδρου (για σεξ ούτε λόγος), οι ρομαντικοί τόνοι ολοένα κι ανεβαίνουν, οι ατάκες, οι συμπεριφορές και η ίδια η πλοκή ισορροπούν ανά πάσα στιγμή ανάμεσα στην εφηβικά παθιασμένη σοβαροφάνεια και τη σαρκαστική «αποδόμησή» της. Πολύ θα ’θελα να μάθω τη γνώμη του Ντέιβιντ Λιντς…
ET1 22.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 96′
TUYA’S MARRIAGE. Κινεζική ταινία του Κουανάν Γουάνγκ, με τους Ναν Γιου, Μπάτερ, Σέγκε.
Τι ειρωνεία! Ακόμη και στην απεραντοσύνη της μογγολικής επαρχίας, εκεί που το κόκκινο του ηλιοβασιλέματος αμβλύνει την τραχύτητα των βουνοκορφών στο βάθος του ορίζοντα, ακόμη κι εκεί ο άνθρωπος μπορεί να είναι εγκλωβισμένος σε θλιβερά αδιέξοδα. Ο λόγος για την Τούγια, μια γυναίκα φορτωμένη με τη φροντίδα όλης της οικογένειας, λόγω της αναπηρίας του άντρα της. Η ζωή των βοσκών, όμως, είναι τραχιά, επώδυνη για μια γυναίκα και η υγεία της κινδυνεύει. Οπότε, η Τούγια αποφασίζει να χωρίσει τον άντρα της και να παντρευτεί όποιον δεχτεί να τους συντηρεί όλους.
Σίγουρα όχι η πιο δυνατή ταινία απ’ όσες έχει τιμήσει το Φεστιβάλ Βερολίνου με Χρυσή Άρκτο, με αρκετά αργούς ρυθμούς και έκδηλη την πρόθεση να επιτείνει σεναριακά το δράμα της ηρωίδας. Θα μπορούσε επίσης ν’ αναλύσει με πιο διεισδυτικό τρόπο τις τεράστιες αντιφάσεις μεταξύ της βουκολικής και της αστικής ζωής – αφού, ούτως ή άλλως, αγγίζει και τη δεύτερη. Η πρωταγωνίστρια όμως δίνει μια σθεναρή ερμηνεία, ενώ το φινάλε έχει τέτοια αυθεντικότητα και πίστη στην πολυπλοκότητα του ανθρώπινου συναισθήματος που μπορεί ν’ αποστομώσει το θεατή.
MEGA 00.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.) 80′
UNIVERSAL SOLDIER: THE RETURN. Αμερικανική ταινία του Μικ Ρότζερς, με τους Ζαν-Κλοντ Βαν Νταμ, Μάικλ Τζέι Γουάιτ, Χάιντι Σανζ.
Ο Λουκ Ντέβερο, τεχνικός πλέον σε κυβερνητικό πρόγραμμα με στόχο να επαναφέρει το πρόγραμμα «Παγκόσμιος Στρατιώτης», έρχεται αντιμέτωπος με το στρατιωτικό κομπιούτερ SETH, που έχει προγραμματιστεί να τον εξολοθρεύσει.
Αλλά δεν το καταφέρνει ώστε να μην υπάρξει συνέχεια – αν και ήρθε ύστερα από δέκα χρόνια.
ΝΕΤ 01.00
Δραματική, 2004 (Έγχρ.), 138′
THE MERCHANT OF VENICE. Αγγλική ταινία του Μάικλ Ράντφορντ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζέρεμι Άιρονς, Τζόζεφ Φάινς.
Στη Βενετία του 16ου αιώνα, ο έμπορος Αντόνιο, θέλοντας να βοηθήσει το φίλο του Μπασάνιο να παντρευτεί μια εύπορη αριστοκράτισσα, δανείζεται χρήματα από τον Σάιλοκ, παρότι ο Εβραίος τοκογλύφος θέτει τον παράδοξο όρο να πληρωθεί με μία λίβρα από τη σάρκα του Αντόνιο αν εκείνος δεν πληρώσει έγκαιρα το δάνειο.
Ο Ράντφορντ («Il Postino») προσπαθεί να απαλύνει την αντισημιτική πλευρά του σιαξπηρικού έργου, δίνοντας πληροφορίες για την κατάσταση των Εβραίων στη Βενετία, ενώ παράλληλα παρουσιάζει τον Σάιλοκ ως ένα θύμα του γενικότερου ρατσιστικού κλίματος. Χωρίς όμως αυτό να δικαιώνει και την εκδικητική του μανία: η εικόνα του μοχθηρού Εβραίου που ακονίζει το μαχαίρι του μοιάζει να βγήκε από κείμενα ναζιστικής προπαγάνδας κι όχι να γράφτηκε τον 16ο αιώνα. Χρειαζόταν σίγουρα μια πιο μοντέρνα ματιά πάνω στα δρώμενα κι όχι αυτή η εμμονή στην ιστορικότητα, η οποία, αν και αξιοσέβαστη ως πρόθεση, λειτουργεί σε βάρος του παραμυθένιου μέρους ενός έργου, που ας μην ξεχνάμε ότι συγκαταλέγεται στις κωμωδίες και όχι στις τραγωδίες του Σαίξπηρ.
STAR 02.30
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 97′
DIRECT ACTION. Αμερικανο-καναδική ταινία του Σίντνεϊ Φιούρι, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Πόλι Σάνον, Ντόναλντ Μπούρντα.
Ο Φρανκ Γκάνον, βετεράνος αστυνομικός σε ειδική ομάδα που ασχολείται με την πάταξη του εγκλήματος με ανορθόδοξα μέσα, δέχεται να καταθέσει ότι στο τμήμα του υπάρχει διαφθορά, ξεσηκώνοντας έτσι την οργή των συναδέλφων του.
Στα 50, ο Ντολφ Λούντγκρεν εξακολουθεί να υπηρετεί το είδος της b movie, μπλέκοντας με απαράμιλλη ενεργητικότητα και σφρίγος σε καταδιώξεις και πιστολίδια. Δεν υπάρχει, όμως, τίποτα που να μην έχουμε ξαναδεί.
novacinema2 20.20
Κοινωνική, 2005 (Α/Μ), 93′
GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ, με τον ίδιο και τους Ντέιβιντ Στράδερν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Φρανκ Λαντζέλα.
Το 1953, σε μια περίοδο αντικομμουνιστικής υστερίας, ο τηλεοπτικός ρεπόρτερ του CBS Έντουαρντ Μόροου και ο παραγωγός του Φρεντ Φρέντλι, διακινδυνεύουν την καριέρα τους επιτιθέμενοι κατά του γερουσιαστή Μακάρθι και των ανακριτικών μεθόδων του εναντίον όσων κατηγορούνται ως δήθεν πράκτορες της Μόσχας.
Μια ταινία ενός προοδευτικού ηθοποιού, γιο ωστόσο δημοσιογράφου, που όχι μόνο μιλά για δημοσιογραφικό ήθος και δεοντολογία (αυτή που απαιτεί από τον ρεπόρτερ έρευνα, αντικειμενικότητα, το θάρρος της γνώμης του ακόμα κι όταν διακυβεύεται η θέση του), αλλά έχει γυριστεί και με ένα ανάλογο σεμνό και γενναίο ταυτόχρονα (για τα εμπορικά δεδομένα του Χόλιγουντ, όσο και για το νεοσυντηρητισμό της σημερινής Αμερικής) σκηνοθετικό ύφος (και ήθος). Παρακολουθώντας (μαζί με τον Μόροου) μερικά από τα αυθεντικά ντοκουμέντα ανακρίσεων, βλέπουμε ότι στην Αμερική τα πάντα (η πολιτική, η δικαιοσύνη, ο τηλεοπτικός διάλογος) είναι τελικά μια (καλή ή κακή) παράσταση.
novacinema2 22.00
Δραματική, 2005 (Έγχρ.), 124′
Αγγλική ταινία του Γούντι Άλεν, με τους Τζόναθαν Ρις Μάιερς, Σκάρλετ Γιόχανσον, Έμιλι Μόρτιμερ.
Ο Κρις, καθηγητής τένις με αριβιστικές προθέσεις, παντρεύεται την αδερφή ενός Λονδρέζου αριστοκράτη, παρότι έχει κρυφό ερωτικό δεσμό με την αρραβωνιαστικιά του τελευταίου. Όταν η ερωμένη του μένει έγκυος, ο Κρις μπαίνει στο δίλημμα αν θα πρέπει για χάρη της να θυσιάσει την κοινωνική του άνοδο.
Οι ήρωες διαβάζουν (και διαπράττουν) «Έγκλημα και Τιμωρία», χωρίς ωστόσο να μοιράζονται τα ηθικά διλήμματα του Ρασκόλνικοφ. Όπως και στο «Απιστίες και Αμαρτίες», με το οποίο η ταινία μοιράζεται τον ίδιο αμοραλισμό, το έγκλημα μένει εδώ ατιμώρητο, ενώ η ζωή εμφανίζεται ούτε ως κωμωδία ούτε ως τραγωδία («Μελίντα και Μελίντα»), αλλά ως μια συνεχής πάλη των τάξεων, με την τύχη να προσδιορίζει τον κερδισμένο και τον χαμένο.
OTE TV Cinema on Demand
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 91′
Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Χένρι Χόπερ, Μία Βασικόφσκα, Ρίο Κάσε.
Ο Ενόχ, ένα αγόρι που του αρέσει να παρακολουθεί κηδείες και συνομιλεί με το φάντασμα ενός Γιαπωνέζου καμικάζι, ερωτεύεται μια κοπέλα με λίγους μήνες ζωής μπροστά της.
Πάνω σε ένα ξεκάθαρα μελοδραματικό μοτίβο, ο Βαν Σαντ προσπαθεί να φέρει τους συναισθηματικά εγκλωβισμένους πρωταγωνιστές του απέναντι στη σοκαριστική, αναπόδραστη συνειδητοποίηση του τέλους και από αυτό να αντλήσει δημιουργική διάθεση, ερωτικό πάθος, αναζωογονητική ενέργεια. Με το χαλαρό, αέρινο σκηνοθετικό στιλ του, τα παιχνίδια του με τον Δαρβίνο και το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», τη vintage γκαρνταρόμπα της Άναμπελ, το μελωδικό σάουντρακ και τις σταθερές χριστιανικές αναφορές του, αφήνει πίσω του πολλά από τα βαρίδια του δακρύβρεχτου είδους, χωρίς παράλληλα να αγγίζει τον τραγικό πυρήνα της ιστορίας του. Οι ιδέες του είναι στην πραγματικότητα μπανάλ, αλλά ο σικάτος χειρισμός τους τις ντύνει με κινηματογραφική χάρη, η οποία γοητεύει, συγκινεί, μα γρήγορα εξατμίζεται.
athinorama.gr