Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Σάββατο, 21 Απριλίου
- Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ 3 αστεράκια 17.50 STAR
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 2 3 αστεράκια 19.00 novacinema4
- ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ 2½ αστεράκια 23.30 ET1
- ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΟΛΑ 3 αστεράκια 03.20 ΑΝΤ1
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
MEGA 14.50
Κομεντί, 1989 (Έγχρ.), 92′
LOOK WHO’S TALKING. Αμερικανική ταινία της Έιμι Χέκερλινγκ, με τους Τζον Τραβόλτα, Κίρστι Άλεϊ, Ολυμπία Δουκάκη.
Ένας ταξιτζής φροντίζει το μωρό μιας ανύπαντρης μητέρας, που αναζητά υποψήφιο πατέρα για το παιδί της.
Η ξεπερασμένη πρωτοτυπία ότι βασικός αφηγητής είναι ο μπόμπιρας με τη φωνή του Μπρους Γουίλις δεν αποζημιώνει πλέον για το παιδαριώδες φλερτ και την ευτυχή τελική κατάληξη.
STAR 17.50
Κωμωδία, 1992 (Έγχρ.), 94′
DEATH BECOMES HER. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Μέριλ Στριπ, Γκόλντι Χόουν, Μπρους Γουίλις.
Όταν μια σταρ του Χόλιγουντ, που έχει μανία με την εμφάνισή της, «κλέβει» τον άντρα της συναδέλφου της Χέλεν Σαρπ, η τελευταία αποφασίζει να πάρει εκδίκηση, φροντίζοντας να μείνει για πάντα νέα χάρη σε ένα μαγικό ελιξίριο νεότητας.
Εύστοχη μαύρη κωμωδία που καυτηριάζει έξυπνα και διαχρονικά τη χολιγουντιανή ματαιοδοξία, με ξεκαρδιστικά εφέ που δικαίως απέσπασαν το Όσκαρ.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 98′
ASTERIX & OBELIX CONTRE CESAR. Γαλλική ταινία του Κλοντ Ζιντί, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ρομπέρτο Μπενίνι.
Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ εμποδίζουν τα σχέδια του σατανικού Ντετριτούς να αποκτήσει το μαγικό φίλτρο των Γαλατών ώστε να εκθρονίσει τον Ιούλιο Καίσαρα.
Μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές του γαλλικού κινηματογράφου, που έχει να αναμετρηθεί με το πανέξυπνο και αγαπημένο κόμικ των Ουντερζό και Γκοσινί, ζωντανεύοντας τους χαρακτήρες του. Λίγο δύσκολο όμως να πετύχει το εγχείρημα: οι φανατικοί του κόμικ μάλλον θα προτιμήσουν τους έντυπους αναχρονισμούς και την παρωδία, παρά μια κινηματογραφική μεταφορά που μοιάζει με τις «Τρελές Σφαίρες».
STAR 21.00
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 90′
LOONEY TUNES: BACK IN ACTION. Αμερικανική ταινία του Τζο Ντάντε, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Τζίνα Έλφμαν, Στιβ Μάρτιν.
Ο Ντάφι Ντακ και ο Μπαγκς Μπάνι βοηθούν έναν κασκαντέρ να βρει τον πατέρα του, διάσημο κατάσκοπο, τον οποίο έχει απαγάγει ο σατανικός πρόεδρος της εταιρείας ΑΚΜΕ.
Οι καρτούν ήρωες της σειράς «Looney Tunes» πρωταγωνιστούν σε μια ταινία με αληθινούς ηθοποιούς, στα πρότυπα του «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ». Δεν υπάρχει όμως η ίδια μαγεία και οι συνεχείς σινεφιλικές αναφορές καταντούν εντέλει σεναριακό άλλοθι.
ALPHA 23.15
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 90′
FINAL DESTINATION 2. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Α. Τζ. Κουκ, Μάικλ Λάντις, Άλι Λάρτερ.
Κατά τη διάρκεια ενός ανέμελου weekend με τους φίλους της, η Κίμπερλι οραματίζεται ένα φρικτό αυτοκινητικό δυστύχημα, το οποίο πραγματοποιείται έπειτα από λίγο. Οι ελάχιστοι διασωθέντες απειλούνται από το θάνατο, που δεν θα ησυχάσει αν δεν τους βρει.
Περισσότερο γελάς παρά τρομάζεις με τη συνέχεια αυτού του νεανικού θρίλερ, που έχει εξαντληθεί από ιδέες και μάλλον εκνευρίζει με αυτήν την πλακατζίδικη αναισθητοποίηση απέναντι στο θάνατο.
ET1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 90′
Ελληνική ταινία των Ηλία Γιαννακάκη και Εύης Καραμπάτσου.
Κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας μας, το δικό μας Γκουαντάναμο αναβίωσε κινηματογραφικά για βραχύ διάστημα τη δεκαετία του ’70, για να παραδοθεί κατόπιν στην «αλήθεια» των τηλεοπτικών εικόνων. Συγκεντρώνοντας χρόνια υλικό, οι βραβευμένοι μικρομηκάδες και ντοκιμαντερίστες Ηλίας Γιαννακάκης («Αλεμάγια») και Εύη Καραμπάτσου («Η Κυρία των Σκύλων») επιστρέφουν στον τόπο του μαρτυρίου, προσπαθώντας να σκαλίσουν τη στάχτη που έχει επικαθίσει στα ιστορικά γεγονότα.
Η ψύχραιμη κάμερα των Γιαννακάκη – Καραμπάτσου προσπαθεί να κοιτάξει και τις δύο πλευρές του νομίσματος χωρίς να ηρωοποιεί και χωρίς να καταδικάζει – τουλάχιστον προτού ακούσει. Αφηγείται με ρυθμό και ακρίβεια, δίνει το λόγο σε κατοίκους που βρέθηκαν τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά, αντιπαραθέτει απόψεις και δεν εκβιάζει συναισθήματα. Η κινηματογραφική της λογική είναι απλή, αποδεικνύεται όμως αποτελεσματική. Μια εποχή, παρέα με την κοινωνική της πραγματικότητα και τις πολιτικές της πρακτικές, ζωντανεύει ξανά. Μαζί της και πολύτιμες ιστορικές μνήμες, οι οποίες προσγειώνουν το χθες στο σήμερα μ’ έναν απροσδόκητο, όσο και άκρως επείγοντα τρόπο.
STAR 01.45
Θρίλερ, 1996 (Έγχρ.), 118′
EXTREME MEASURES. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Χιου Γκραντ, Τζιν Χάκμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
ALPHA 01.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 98′
100 WOMEN. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Ντέιβις, με τους Τσαντ Ντόνελα, Τζένιφερ Μόρισον, Έριν Μπάρτλετ, Στιβ Μονρό.
Ο αφελής Σαμ ερωτεύεται μια κοπέλα, χάνει το νούμερό της και όταν την ξαναβρίσκει, εκείνη είναι θλιμμένη. Τότε αποφασίζει να ανακαλύψει τι της έχει συμβεί, έχοντας στο πλευρό του το «ζωηρό» φίλο του Χόλντεν.
Αδικαιολόγητο σίκουελ μιας νεανικής κωμωδίας με τίτλο «100 Girls» (αδικαιολόγητο με την έννοια ότι είχαμε ξεχάσει την πρωτότυπη ταινία και δεν χρειαζόμασταν υπενθύμιση). Τα κορίτσια ενηλικιώθηκαν, αλλά το χιούμορ των δημιουργών της ταινίας παρέμεινε καθηλωμένο σε εφηβικό στάδιο.
ΑΝΤ1 03.20
Κωμωδία, 1995 (Έγχρ.), 96′
TO DIE FOR. Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ματ Ντίλον, Χοακίν Φίνιξ.
Μια εκκολαπτόμενη τηλεπαρουσιάστρια με μεγάλες φιλοδοξίες πείθει τρεις νεαρούς να σκοτώσουν τον άντρα της, που θεωρεί εμπόδιο στα σχέδιά της.
Ίσως η πιο βατή και εύστοχη ταινία του Γκας Βαν Σαντ, αυτή η μαύρη, ανατρεπτική κωμωδία διασκεδάζει αφάνταστα και προβληματίζει εύστοχα κυρίως για τον παράλληλο τηλεοπτικό κόσμο που τρέφει «τέρατα». Εντελώς άδικα η Νικόλ Κίντμαν έμεινε έξω από τις υποψηφιότητες για Όσκαρ.
novacinema4 19.00
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 104′
CARS 2. Αμερικανική ταινία των Τζον Λάσετερ και Μπραντ Λιούις.
Αυτήν τη φορά ο τετράτροχος πρωταθλητής, με τη φωνή του Σάκη Ρουβά, αφήνει στη μέση τις διακοπές του και δέχεται την πρό(σ)κληση να συμμετάσχει σε ένα μίνι παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Περισσότερη επιτάχυνση, διαρκείς αναφορές στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ και κοσμοπολίτικος αέρας με ένα σωρό νόστιμα «εθνογραφικά» καλαμπούρια. O ρυθμός είναι πιο σφιχτοδεμένος από την πρώτη φορά και, παρόλο που τα αστεία δεν είναι περισσότερα –ή πιο ενήλικα–, πολλοί από τους πρωτοεμφανιζόμενους χαρακτήρες είναι αξιαγάπητοι.
novacinema1-HD 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 110′
Αμερικανική ταινία του Ζακ Σνάιντερ, με τιςς Έμιλι Μπράουνινγκ, Άμπι Κόρνις, Τζένα Μαλόουν.
Παρόλο που πήρε στα χέρια του το «The Watchmen», ένα αριστουργηματικό graphic novel, και το μετέτρεψε σε ανιαρή φαντασία της σειράς, κάποιοι συνεχίζουν να θεωρούν τον σκηνοθέτη των «300» οραματιστή στιλίστα. Ώρα να διαπιστώσουν και τα σεναριακά προσόντα του, σε ένα περιπετειώδες παραλήρημα που διαδραματίζεται στο μυαλό μιας νεαρής κοπέλας, έγκλειστης σε ένα άσυλο φρενοβλαβών.
Τη σέξι και ατίθαση Μπέιμπιντολ έχει στείλει εκεί ο πατριός της, κανονίζοντας μια λοβοτομή η οποία θα την καταστήσει ακίνδυνη για πάντα. Μαζί με τέσσερις συγκρατούμενές της, όμως, εκείνη σχεδιάζει την απόδρασή της και ο Ζακ Σνάιντερ ένα κινηματογραφικό κόμικς πάτσγουορκ, όπου το όνειρο περνά τα σύνορα της πραγματικότητας και το «Kill Bill» γίνεται ένα με τον «Λαβύρινθο του Πάνα», το «Νησί των Καταραμένων», τα sci fi anime και ό,τι άλλο (φανταχτερά) μεταμοντέρνο βάζει ο απελπισμένος νου σας. Ιδανικός για βιντεοκλίπ και διαφημιστικά, ο Σνάιντερ είναι ανυπόφορος στη μεγάλη οθόνη, καθώς οι εικόνες του δεν αναφέρονται σε τίποτα και κανέναν, παρά στον ίδιο τους τον εαυτό.
OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
Athinorama.gr
Σάββατο, 21 Απριλίου
- Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΟΥ ΠΑΕΙ ΠΟΛΥ 3 αστεράκια 17.50 STAR
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 2 3 αστεράκια 19.00 novacinema4
- ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ 2½ αστεράκια 23.30 ET1
- ΕΤΟΙΜΗ ΓΙΑ ΟΛΑ 3 αστεράκια 03.20 ΑΝΤ1
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
MEGA 14.50
Κομεντί, 1989 (Έγχρ.), 92′
LOOK WHO’S TALKING. Αμερικανική ταινία της Έιμι Χέκερλινγκ, με τους Τζον Τραβόλτα, Κίρστι Άλεϊ, Ολυμπία Δουκάκη.
Ένας ταξιτζής φροντίζει το μωρό μιας ανύπαντρης μητέρας, που αναζητά υποψήφιο πατέρα για το παιδί της.
Η ξεπερασμένη πρωτοτυπία ότι βασικός αφηγητής είναι ο μπόμπιρας με τη φωνή του Μπρους Γουίλις δεν αποζημιώνει πλέον για το παιδαριώδες φλερτ και την ευτυχή τελική κατάληξη.
STAR 17.50
Κωμωδία, 1992 (Έγχρ.), 94′
DEATH BECOMES HER. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Μέριλ Στριπ, Γκόλντι Χόουν, Μπρους Γουίλις.
Όταν μια σταρ του Χόλιγουντ, που έχει μανία με την εμφάνισή της, «κλέβει» τον άντρα της συναδέλφου της Χέλεν Σαρπ, η τελευταία αποφασίζει να πάρει εκδίκηση, φροντίζοντας να μείνει για πάντα νέα χάρη σε ένα μαγικό ελιξίριο νεότητας.
Εύστοχη μαύρη κωμωδία που καυτηριάζει έξυπνα και διαχρονικά τη χολιγουντιανή ματαιοδοξία, με ξεκαρδιστικά εφέ που δικαίως απέσπασαν το Όσκαρ.
ALPHA 21.00
Κωμωδία, 1999 (Έγχρ.), 98′
ASTERIX & OBELIX CONTRE CESAR. Γαλλική ταινία του Κλοντ Ζιντί, με τους Κριστιάν Κλαβιέ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ρομπέρτο Μπενίνι.
Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ εμποδίζουν τα σχέδια του σατανικού Ντετριτούς να αποκτήσει το μαγικό φίλτρο των Γαλατών ώστε να εκθρονίσει τον Ιούλιο Καίσαρα.
Μία από τις μεγαλύτερες παραγωγές του γαλλικού κινηματογράφου, που έχει να αναμετρηθεί με το πανέξυπνο και αγαπημένο κόμικ των Ουντερζό και Γκοσινί, ζωντανεύοντας τους χαρακτήρες του. Λίγο δύσκολο όμως να πετύχει το εγχείρημα: οι φανατικοί του κόμικ μάλλον θα προτιμήσουν τους έντυπους αναχρονισμούς και την παρωδία, παρά μια κινηματογραφική μεταφορά που μοιάζει με τις «Τρελές Σφαίρες».
STAR 21.00
Κωμωδία, 2003 (Έγχρ.), 90′
LOONEY TUNES: BACK IN ACTION. Αμερικανική ταινία του Τζο Ντάντε, με τους Μπρένταν Φρέιζερ, Τζίνα Έλφμαν, Στιβ Μάρτιν.
Ο Ντάφι Ντακ και ο Μπαγκς Μπάνι βοηθούν έναν κασκαντέρ να βρει τον πατέρα του, διάσημο κατάσκοπο, τον οποίο έχει απαγάγει ο σατανικός πρόεδρος της εταιρείας ΑΚΜΕ.
Οι καρτούν ήρωες της σειράς «Looney Tunes» πρωταγωνιστούν σε μια ταινία με αληθινούς ηθοποιούς, στα πρότυπα του «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ». Δεν υπάρχει όμως η ίδια μαγεία και οι συνεχείς σινεφιλικές αναφορές καταντούν εντέλει σεναριακό άλλοθι.
ALPHA 23.15
Θρίλερ, 2003 (Έγχρ.), 90′
FINAL DESTINATION 2. Αμερικανο-καναδική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Α. Τζ. Κουκ, Μάικλ Λάντις, Άλι Λάρτερ.
Κατά τη διάρκεια ενός ανέμελου weekend με τους φίλους της, η Κίμπερλι οραματίζεται ένα φρικτό αυτοκινητικό δυστύχημα, το οποίο πραγματοποιείται έπειτα από λίγο. Οι ελάχιστοι διασωθέντες απειλούνται από το θάνατο, που δεν θα ησυχάσει αν δεν τους βρει.
Περισσότερο γελάς παρά τρομάζεις με τη συνέχεια αυτού του νεανικού θρίλερ, που έχει εξαντληθεί από ιδέες και μάλλον εκνευρίζει με αυτήν την πλακατζίδικη αναισθητοποίηση απέναντι στο θάνατο.
ET1 23.30
Ντοκιμαντέρ, 2008 (Έγχρ.), 90′
Ελληνική ταινία των Ηλία Γιαννακάκη και Εύης Καραμπάτσου.
Κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας μας, το δικό μας Γκουαντάναμο αναβίωσε κινηματογραφικά για βραχύ διάστημα τη δεκαετία του ’70, για να παραδοθεί κατόπιν στην «αλήθεια» των τηλεοπτικών εικόνων. Συγκεντρώνοντας χρόνια υλικό, οι βραβευμένοι μικρομηκάδες και ντοκιμαντερίστες Ηλίας Γιαννακάκης («Αλεμάγια») και Εύη Καραμπάτσου («Η Κυρία των Σκύλων») επιστρέφουν στον τόπο του μαρτυρίου, προσπαθώντας να σκαλίσουν τη στάχτη που έχει επικαθίσει στα ιστορικά γεγονότα.
Η ψύχραιμη κάμερα των Γιαννακάκη – Καραμπάτσου προσπαθεί να κοιτάξει και τις δύο πλευρές του νομίσματος χωρίς να ηρωοποιεί και χωρίς να καταδικάζει – τουλάχιστον προτού ακούσει. Αφηγείται με ρυθμό και ακρίβεια, δίνει το λόγο σε κατοίκους που βρέθηκαν τόσο κοντά αλλά και τόσο μακριά, αντιπαραθέτει απόψεις και δεν εκβιάζει συναισθήματα. Η κινηματογραφική της λογική είναι απλή, αποδεικνύεται όμως αποτελεσματική. Μια εποχή, παρέα με την κοινωνική της πραγματικότητα και τις πολιτικές της πρακτικές, ζωντανεύει ξανά. Μαζί της και πολύτιμες ιστορικές μνήμες, οι οποίες προσγειώνουν το χθες στο σήμερα μ’ έναν απροσδόκητο, όσο και άκρως επείγοντα τρόπο.
STAR 01.45
Θρίλερ, 1996 (Έγχρ.), 118′
EXTREME MEASURES. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Άπτεντ, με τους Χιου Γκραντ, Τζιν Χάκμαν, Σάρα Τζέσικα Πάρκερ.
Δυο γυμνοί άνδρες δραπετεύουν από ένα μέρος που θυμίζει κάτι ανάμεσα σε άσυλο και φυλακή και τρέχουν έντρομοι στους νυχτερινούς δρόμους της Νέας Υόρκης. Λίγο αργότερα ο ένας από αυτούς πεθαίνει στα χέρια ενός νεαρού γιατρού. Ο γιατρός αυτός είναι ο Χιου Γκραντ και, στην πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της τότε συντρόφου του Ελίζαμπεθ Χάρλεϊ, ξεκινά μια έρευνα που τον οδηγεί στην κλινική ενός επιφανή νευροχειρούργου, ο οποίος χρησιμοποιεί άστεγους ως πειραματόζωα για τις έρευνές του.
Αν αποκαλύπτουμε τη βασική αυτή σεναριακή λεπτομέρεια είναι γιατί το ίδιο κάνει και η ταινία από την αρχή. Ο θεατής γνωρίζει πάντα περισσότερα από τον κεντρικό ήρωα και αγωνιά όχι για το τι θα ανακαλύψει, αλλά πώς θα ξεφύγει από τις παγίδες. Αυτή η κλασική χιτσκοκική αντίληψη του σασπένς, δεν υπηρετείται σκηνοθετικά, ενώ προσωπικά μου είναι δύσκολο να βλέπω τον Χιου Γκραντ ως γιατρό παγιδευμένο σε δεοντολογικά διλήμματα.
ALPHA 01.00
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 98′
100 WOMEN. Αμερικανική ταινία του Μάικλ Ντέιβις, με τους Τσαντ Ντόνελα, Τζένιφερ Μόρισον, Έριν Μπάρτλετ, Στιβ Μονρό.
Ο αφελής Σαμ ερωτεύεται μια κοπέλα, χάνει το νούμερό της και όταν την ξαναβρίσκει, εκείνη είναι θλιμμένη. Τότε αποφασίζει να ανακαλύψει τι της έχει συμβεί, έχοντας στο πλευρό του το «ζωηρό» φίλο του Χόλντεν.
Αδικαιολόγητο σίκουελ μιας νεανικής κωμωδίας με τίτλο «100 Girls» (αδικαιολόγητο με την έννοια ότι είχαμε ξεχάσει την πρωτότυπη ταινία και δεν χρειαζόμασταν υπενθύμιση). Τα κορίτσια ενηλικιώθηκαν, αλλά το χιούμορ των δημιουργών της ταινίας παρέμεινε καθηλωμένο σε εφηβικό στάδιο.
ΑΝΤ1 03.20
Κωμωδία, 1995 (Έγχρ.), 96′
TO DIE FOR. Αμερικανική ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τους Νικόλ Κίντμαν, Ματ Ντίλον, Χοακίν Φίνιξ.
Μια εκκολαπτόμενη τηλεπαρουσιάστρια με μεγάλες φιλοδοξίες πείθει τρεις νεαρούς να σκοτώσουν τον άντρα της, που θεωρεί εμπόδιο στα σχέδιά της.
Ίσως η πιο βατή και εύστοχη ταινία του Γκας Βαν Σαντ, αυτή η μαύρη, ανατρεπτική κωμωδία διασκεδάζει αφάνταστα και προβληματίζει εύστοχα κυρίως για τον παράλληλο τηλεοπτικό κόσμο που τρέφει «τέρατα». Εντελώς άδικα η Νικόλ Κίντμαν έμεινε έξω από τις υποψηφιότητες για Όσκαρ.
novacinema4 19.00
Κινούμενα σχέδια, 2011 (Έγχρ.), 104′
CARS 2. Αμερικανική ταινία των Τζον Λάσετερ και Μπραντ Λιούις.
Αυτήν τη φορά ο τετράτροχος πρωταθλητής, με τη φωνή του Σάκη Ρουβά, αφήνει στη μέση τις διακοπές του και δέχεται την πρό(σ)κληση να συμμετάσχει σε ένα μίνι παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.
Περισσότερη επιτάχυνση, διαρκείς αναφορές στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ και κοσμοπολίτικος αέρας με ένα σωρό νόστιμα «εθνογραφικά» καλαμπούρια. O ρυθμός είναι πιο σφιχτοδεμένος από την πρώτη φορά και, παρόλο που τα αστεία δεν είναι περισσότερα –ή πιο ενήλικα–, πολλοί από τους πρωτοεμφανιζόμενους χαρακτήρες είναι αξιαγάπητοι.
novacinema1-HD 22.00
Περιπέτεια, 2011 (Έγχρ.), 110′
Αμερικανική ταινία του Ζακ Σνάιντερ, με τιςς Έμιλι Μπράουνινγκ, Άμπι Κόρνις, Τζένα Μαλόουν.
Παρόλο που πήρε στα χέρια του το «The Watchmen», ένα αριστουργηματικό graphic novel, και το μετέτρεψε σε ανιαρή φαντασία της σειράς, κάποιοι συνεχίζουν να θεωρούν τον σκηνοθέτη των «300» οραματιστή στιλίστα. Ώρα να διαπιστώσουν και τα σεναριακά προσόντα του, σε ένα περιπετειώδες παραλήρημα που διαδραματίζεται στο μυαλό μιας νεαρής κοπέλας, έγκλειστης σε ένα άσυλο φρενοβλαβών.
Τη σέξι και ατίθαση Μπέιμπιντολ έχει στείλει εκεί ο πατριός της, κανονίζοντας μια λοβοτομή η οποία θα την καταστήσει ακίνδυνη για πάντα. Μαζί με τέσσερις συγκρατούμενές της, όμως, εκείνη σχεδιάζει την απόδρασή της και ο Ζακ Σνάιντερ ένα κινηματογραφικό κόμικς πάτσγουορκ, όπου το όνειρο περνά τα σύνορα της πραγματικότητας και το «Kill Bill» γίνεται ένα με τον «Λαβύρινθο του Πάνα», το «Νησί των Καταραμένων», τα sci fi anime και ό,τι άλλο (φανταχτερά) μεταμοντέρνο βάζει ο απελπισμένος νου σας. Ιδανικός για βιντεοκλίπ και διαφημιστικά, ο Σνάιντερ είναι ανυπόφορος στη μεγάλη οθόνη, καθώς οι εικόνες του δεν αναφέρονται σε τίποτα και κανέναν, παρά στον ίδιο τους τον εαυτό.
OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
Athinorama.gr