Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική

Κυριακή, 22 Απριλίου
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ 4 αστεράκια 21.00 novacinema3
- Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ELLIE PARKER 2 αστεράκια 00.30 ALPHA
- ΠΡΟΣΟΧΗ, ΠΟΘΟΣ 5 αστεράκια 03.20 ANT1
- ELLIE PARKER 2 αστεράκια 03.30 ALPHA
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV


STAR 13.45
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 90′
LICENSE TO WED. Αμερικανική ταινία του Κεν Κουάπις, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μάντι Μουρ, Τζον Κρασίνσκι.
Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ως απαιτητικός ιερέας, επιβάλλει στους μελλόνυμφους Μπεν και Σάντι αλλεπάλληλα προγαμιαία τεστ, προκειμένου να πειστεί για την ειλικρινή αγάπη τους και έτσι να αποδειχθεί ότι δικαιούνται να δεθούν με τα δεσμά του γάμου.
Από την ανεξάντλητη τρέλα των Αμερικανών να εφευρίσκουν διάφορες μεθόδους αυτοβελτίωσης μέχρι την κινηματογραφική επένδυση στα βίτσια ενός ιερέα-ελεγκτή η απόσταση είναι τόσο κακούγουστη ώστε αναρωτιέσαι γιατί να τη διανύσεις.


MEGA 14.50
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 109′
Αμερικανική ταινία του Κίνεν Άιβορι Γουέιανς, με τους Μάρλον Γουέιανς, Σον Γουέιανς, Τζέιμι Κινγκ.
Δύο Αφροαμερικανοί αστυνομικοί μεταμφιέζονται σε κοσμικές ξανθιές για να εμποδίσουν ένα σχέδιο απαγωγής.
Και να σκεφτείς πως γι’ αυτό το άθλιο drag show που θα ντρέπονταν να το παρουσιάσουν μέχρι και σε εξειδικευμένο club, χρειάστηκαν έξι σεναριογράφοι!

ALPHA 21.00
Πολεμική, 2001 (Έγχρ.), 183′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μπέι με τους Μπεν Άφλεκ, Τζος Χάρτνετ, Κέιτ Μπεκινσέιλ.
Δυο παιδικοί φίλοι που υπηρετούν στην αμερικανική πολεμική αεροπορία και είναι ερωτευμένοι με την ίδια νοσοκόμα, βρίσκονται στο Περλ Χάρμπορ τη μοιραία μέρα της επίθεσης των Γιαπωνέζων. Η φιλία τους θα αναγεννηθεί όταν πάρουν μέρος στην επίθεση κατά του Τόκιο.
Του Μάικλ Μπέι. Να συνεχίσω; Πολεμικό υπερθέαμα που «στρογγυλεύει» την Ιστορία κι από τις δύο πλευρές μη χάσει κάνα εισιτήριο. Ο πολεμοκάπηλος εθνικισμός δίνει το ρυθμό σε ένα σενάριο που πλατειάζει αφόρητα, περιγράφοντας επίσης αφόρητα κλισέ καταστάσεις και βάζοντας στο στόμα των μονοδιάστατων χαρακτήρων τα πιο πομπώδη λόγια.

ΕΤ3 23.00
Εποχής, 2008 (Έγχρ.), 110′
THE DUCHESS. Αγλική ταινία του Σολ Ντιμπ, με τους Κίρα Νάιτλι, Ρέιφ Φάινς, Σαρλότ Ράμπλινγκ.
Η Κίρα Νάιτλι, μετά το σουξέ του «Περηφάνια και Προκατάληψη», ξαναφορά τα κρινολίνα κι επιστρατεύει για ακόμα μία φορά την καθωσπρέπει προφορά της, υποδυόμενη τη λαίδη Νταϊάνα του 18ου αιώνα, τη Δούκισσα του Ντένβονσαϊρ.
Η μπριόζα Νάιτλι έχει βρει από την αρχή όλες τις λεπτομέρειες του ρόλου της, ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ρέιφ Φάινς στέκεται υποδειγματικά απέναντί της ως εσωστρεφής κι απόμακρος δούκας, τα σκηνικά και τα κοστούμια (τα δεύτερα κέρδισαν το Όσκαρ) διηγούνται διακριτικά τη δική τους ιστορία. Το σενάριο, όμως, δεν έχει τόσα πολλά ν’ αφηγηθεί. Μια γυναίκα εξεγείρεται και συντρίβεται από το κοινωνικό κατεστημένο, θύτες και θύματα παγιδεύονται στον ίδιο φαύλο κύκλο. Εύκολα συμπεράσματα μιας προβλέψιμης ιστορικής βιογραφίας που κρέμεται από τη δυναμική των πρωταγωνιστών της, την αρτιότητα της παραγωγής της και τα βιολιά της Ρέιτσελ Πόρτμαν που παίζουν «μουσική εποχής» από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο.

STAR 23.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 123′
THE BRAVE ONE. Αμερικανική ταινία του Νιλ Τζόρνταν, με τους Τζόντι Φόστερ, Τέρενς Χάουαρντ, Νίκι Κατ.
Η Έρικα είναι μια επιτυχημένη ραδιοφωνική παραγωγός. Ένα βράδυ δέχεται επίθεση, ο σύντροφός της δολοφονείται, ενώ η ίδια τραυματίζεται σοβαρά. Tο επόμενο βήμα, της αυτοδικίας, γίνεται πολύ γρήγορα και σχεδόν αναπόφευκτα, όπως διαπιστώνει η Έρικα/Τζόντι Φόστερ – που επιστρέφει στον προ τριακονταετίας «Ταξιτζή», αυτήν τη φορά στο ρόλο του άγγελου-εξολοθρευτή.
Η προβληματική της ταινίας του Σκορσέζε παραμένει απόλυτα επίκαιρη, εξαιρετικά επικίνδυνη όμως ως προς το χειρισμό της. Το κρίσιμο στοιχείο ήταν και είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αναδειχθούν οι γκρίζες ζώνες όπου κινούνται και οι μαύρες τρύπες στις οποίες βουλιάζουν οι χαρακτήρες – κι εδώ ο Τζόρνταν χάνει κάθε έλεγχο σ’ αυτό το κινηματογραφικό χαρακίρι.

ALPHA 00.30
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.

ANT1 03.20
Εποχής, 2007 (Έγχρ.), 156′
SE, JIE. Κινεζική ταινία του Ανγκ Λι, με τους Τόνι Λιουνγκ, Τανγκ Γουέι, Τζόαν Τσεν.
Το 1942, στην κατεχόμενη από τους Γιαπωνέζους Σανγκάη, μια φοιτήτρια γίνεται μέλος της αντίστασης, μπαίνει στον κύκλο του διοικητή ασφαλείας που συνεργάζεται με τους κατακτητές και γίνεται ερωμένη του με σκοπό να βοηθήσει στη δολοφονία του.
Όλα ξεκινούν από μια δημοσιευμένη το 1979 νουβέλα της Άιλιν Τσανγκ. Με έναν κοφτό και σκληρό τρόπο γεννιέται στο χαρτί ένας παράφορος έρωτας ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους ανθρώπους, οι οποίοι προσπαθούν (μάταια;) να αφήσουν πίσω τους κάθε τρυφερότητα. Να βρουν το μοναδικό τρόπο με τον οποίο μπορούν να δραπετεύσουν από το βίαιο, γεμάτο θάνατο έξω κόσμο που τους περιβάλλει. Στην πραγματικότητα όμως όλα ξεκινούν από τη θαυματουργή ικανότητα του Ανγκ Λι να παίρνει μια γυναίκα κι έναν άντρα –ή έναν άντρα κι έναν άντρα– και να τους οδηγεί κάθε φορά εκεί που ποτέ ως τώρα δεν έφτασε ο κινηματογραφικός φακός. Ανάμεσα σε έναν τραχύ ρεαλισμό και μια μελαγχολική αύρα που τυλίγει τις ειδυλλιακές εικόνες (μεγαλοφυής η αντίστιξη που επιτυγχάνει ο Ροντρίγκο Πριέτο με τις σκιές και τα χρώματα) ισορροπεί κι ο ίδιος ο Ανγκ Λι. Αναζητώντας τον τρόπο που ο ένας ήρωας πληγώνει τον άλλο, λυτρώνοντάς τον ταυτόχρονα, φτάνει μέσα από δύο σκηνές-κλειδιά (το πρώτο ραντεβού και η σεκάνς του κοσμηματοπωλείου) στις απάτητες εκείνες ζώνες («ούτε μαζί σου ούτε χωρίς εσένα») που πάντα ξαποσταίνουν λίγο πριν καούν όλα τα αληθινά πάθη.

ALPHA 03.30
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.

novacinema3 21.00
Αστυνομική, 2001 (Α/Μ), 116′
THE MAN WHO WASN’T THERE. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Τζέιμς Γκαντολφίνι.
Ο Εντ Κρέιν, μπαρμπέρης στην Καλιφόρνια του 1949, αποπειράται να εκβιάσει τον εραστή της γυναίκας του, τον οποίο και δολοφονεί ύστερα από μια διένεξη. Η αστυνομία, όμως, συλλαμβάνει ως ύποπτη για το φόνο τη γυναίκα του Κρέιν, ο οποίος βλέπει σύντομα τη ζωή του να τυλίγεται μέσα σ’ ένα φαύλο κύκλο.
Από το φαταλισμό του φιλμ νουάρ οι Κοέν δανείζονται το μύθο του ατόμου που βλέπει να ξεπερνιέται από τα γεγονότα γύρω του και να παγιδεύεται στις μηχανορραφίες που ο ίδιος έχει στήσει. Στο σύμπαν των Κοέν, ο κινητήριος μοχλός της αφήγησης είναι η ανθρώπινη βλακεία. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε περισσότερο με μια αλληγορία του παραλόγου, παρά με μια κλασική αστυνομική ιστορία. Κινηματογραφημένη με μια υποβλητική ασπρόμαυρη φωτογραφία, αλλά και με μια σκηνοθεσία που θέλει επίτηδες να είναι αποστασιοποιημένη από τους χαρακτήρες, αυτή είναι άλλη μια απόδειξη γιαί οι Κοέν είναι οι πιο αγαπημένοι μας ίσως Αμερικανοί κινηματογραφικοί δημιουργοί.

novacinema1-HD 22.00
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
THE ADJUSTMENT BUREAU. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Νόλφι, με τους Ματ Ντέιμον, Έμιλι Μπλαντ, Άντονι Μακί.
Ένας ανερχόμενος πολιτικός γνωρίζει μια νεαρή κοπέλα τη νύχτα που αποτυγχάνει να εκλεγεί γερουσιαστής. Όταν θα προσπαθήσει να την ξανασυναντήσει, μια ομάδα μυστηριωδών αντρών που ελέγχουν το μέλλον θα επιχειρήσει να τον εμποδίσει με κάθε τρόπο.
Ο πρωτοεμφανιζόμενος πίσω από την κάμερα σεναριογράφος Τζορτζ Νόλφι («Η Συμμορία των 12», «Το Τελεσίγραφο του Μπορν») διασκευάζει ένα διήγημα του Φίλιπ Κ. Ντικ, θέτοντας στο χαρακτήρα του πολιτικού Ντέιβιντ (ο πάντα στιβαρός Ματ Ντέιμον) κοινωνικά και προσωπικά διλήμματα. Η αρχική παρουσία των Ρυθμιστών, ντυμένων σαν πράκτορες του FBI της μακαρθικής περιόδου, εισάγει ένα γοητευτικό σασπένς, το οποίο αδυνατίζει έως και εξαφανίζεται άμα τη εμφανίσει των εύκολων εξηγήσεων και της ελάχιστα πειστικής ρομαντικής εμμονής των δύο πρωταγωνιστών. Το πράγμα προχωρά πολύ στο κουβεντιαστό, τα κίνητρα του κομβικού χαρακτήρα του Άντονι Μακί παραμένουν αδιευκρίνιστα, ενώ το φινάλε δεν είναι παρά μια μελοδραματική και αφελέστατη απογοήτευση.

OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
athinorama.grΚυριακή, 22 Απριλίου
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ 4 αστεράκια 21.00 novacinema3
- Η ΔΟΥΚΙΣΣΑ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ELLIE PARKER 2 αστεράκια 00.30 ALPHA
- ΠΡΟΣΟΧΗ, ΠΟΘΟΣ 5 αστεράκια 03.20 ANT1
- ELLIE PARKER 2 αστεράκια 03.30 ALPHA
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV


STAR 13.45
Κωμωδία, 2007 (Έγχρ.), 90′
LICENSE TO WED. Αμερικανική ταινία του Κεν Κουάπις, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μάντι Μουρ, Τζον Κρασίνσκι.
Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, ως απαιτητικός ιερέας, επιβάλλει στους μελλόνυμφους Μπεν και Σάντι αλλεπάλληλα προγαμιαία τεστ, προκειμένου να πειστεί για την ειλικρινή αγάπη τους και έτσι να αποδειχθεί ότι δικαιούνται να δεθούν με τα δεσμά του γάμου.
Από την ανεξάντλητη τρέλα των Αμερικανών να εφευρίσκουν διάφορες μεθόδους αυτοβελτίωσης μέχρι την κινηματογραφική επένδυση στα βίτσια ενός ιερέα-ελεγκτή η απόσταση είναι τόσο κακούγουστη ώστε αναρωτιέσαι γιατί να τη διανύσεις.


MEGA 14.50
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 109′
Αμερικανική ταινία του Κίνεν Άιβορι Γουέιανς, με τους Μάρλον Γουέιανς, Σον Γουέιανς, Τζέιμι Κινγκ.
Δύο Αφροαμερικανοί αστυνομικοί μεταμφιέζονται σε κοσμικές ξανθιές για να εμποδίσουν ένα σχέδιο απαγωγής.
Και να σκεφτείς πως γι’ αυτό το άθλιο drag show που θα ντρέπονταν να το παρουσιάσουν μέχρι και σε εξειδικευμένο club, χρειάστηκαν έξι σεναριογράφοι!

ALPHA 21.00
Πολεμική, 2001 (Έγχρ.), 183′
Αμερικανική ταινία του Μάικλ Μπέι με τους Μπεν Άφλεκ, Τζος Χάρτνετ, Κέιτ Μπεκινσέιλ.
Δυο παιδικοί φίλοι που υπηρετούν στην αμερικανική πολεμική αεροπορία και είναι ερωτευμένοι με την ίδια νοσοκόμα, βρίσκονται στο Περλ Χάρμπορ τη μοιραία μέρα της επίθεσης των Γιαπωνέζων. Η φιλία τους θα αναγεννηθεί όταν πάρουν μέρος στην επίθεση κατά του Τόκιο.
Του Μάικλ Μπέι. Να συνεχίσω; Πολεμικό υπερθέαμα που «στρογγυλεύει» την Ιστορία κι από τις δύο πλευρές μη χάσει κάνα εισιτήριο. Ο πολεμοκάπηλος εθνικισμός δίνει το ρυθμό σε ένα σενάριο που πλατειάζει αφόρητα, περιγράφοντας επίσης αφόρητα κλισέ καταστάσεις και βάζοντας στο στόμα των μονοδιάστατων χαρακτήρων τα πιο πομπώδη λόγια.

ΕΤ3 23.00
Εποχής, 2008 (Έγχρ.), 110′
THE DUCHESS. Αγλική ταινία του Σολ Ντιμπ, με τους Κίρα Νάιτλι, Ρέιφ Φάινς, Σαρλότ Ράμπλινγκ.
Η Κίρα Νάιτλι, μετά το σουξέ του «Περηφάνια και Προκατάληψη», ξαναφορά τα κρινολίνα κι επιστρατεύει για ακόμα μία φορά την καθωσπρέπει προφορά της, υποδυόμενη τη λαίδη Νταϊάνα του 18ου αιώνα, τη Δούκισσα του Ντένβονσαϊρ.
Η μπριόζα Νάιτλι έχει βρει από την αρχή όλες τις λεπτομέρειες του ρόλου της, ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Ρέιφ Φάινς στέκεται υποδειγματικά απέναντί της ως εσωστρεφής κι απόμακρος δούκας, τα σκηνικά και τα κοστούμια (τα δεύτερα κέρδισαν το Όσκαρ) διηγούνται διακριτικά τη δική τους ιστορία. Το σενάριο, όμως, δεν έχει τόσα πολλά ν’ αφηγηθεί. Μια γυναίκα εξεγείρεται και συντρίβεται από το κοινωνικό κατεστημένο, θύτες και θύματα παγιδεύονται στον ίδιο φαύλο κύκλο. Εύκολα συμπεράσματα μιας προβλέψιμης ιστορικής βιογραφίας που κρέμεται από τη δυναμική των πρωταγωνιστών της, την αρτιότητα της παραγωγής της και τα βιολιά της Ρέιτσελ Πόρτμαν που παίζουν «μουσική εποχής» από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο.

STAR 23.15
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 123′
THE BRAVE ONE. Αμερικανική ταινία του Νιλ Τζόρνταν, με τους Τζόντι Φόστερ, Τέρενς Χάουαρντ, Νίκι Κατ.
Η Έρικα είναι μια επιτυχημένη ραδιοφωνική παραγωγός. Ένα βράδυ δέχεται επίθεση, ο σύντροφός της δολοφονείται, ενώ η ίδια τραυματίζεται σοβαρά. Tο επόμενο βήμα, της αυτοδικίας, γίνεται πολύ γρήγορα και σχεδόν αναπόφευκτα, όπως διαπιστώνει η Έρικα/Τζόντι Φόστερ – που επιστρέφει στον προ τριακονταετίας «Ταξιτζή», αυτήν τη φορά στο ρόλο του άγγελου-εξολοθρευτή.
Η προβληματική της ταινίας του Σκορσέζε παραμένει απόλυτα επίκαιρη, εξαιρετικά επικίνδυνη όμως ως προς το χειρισμό της. Το κρίσιμο στοιχείο ήταν και είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αναδειχθούν οι γκρίζες ζώνες όπου κινούνται και οι μαύρες τρύπες στις οποίες βουλιάζουν οι χαρακτήρες – κι εδώ ο Τζόρνταν χάνει κάθε έλεγχο σ’ αυτό το κινηματογραφικό χαρακίρι.

ALPHA 00.30
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.

ANT1 03.20
Εποχής, 2007 (Έγχρ.), 156′
SE, JIE. Κινεζική ταινία του Ανγκ Λι, με τους Τόνι Λιουνγκ, Τανγκ Γουέι, Τζόαν Τσεν.
Το 1942, στην κατεχόμενη από τους Γιαπωνέζους Σανγκάη, μια φοιτήτρια γίνεται μέλος της αντίστασης, μπαίνει στον κύκλο του διοικητή ασφαλείας που συνεργάζεται με τους κατακτητές και γίνεται ερωμένη του με σκοπό να βοηθήσει στη δολοφονία του.
Όλα ξεκινούν από μια δημοσιευμένη το 1979 νουβέλα της Άιλιν Τσανγκ. Με έναν κοφτό και σκληρό τρόπο γεννιέται στο χαρτί ένας παράφορος έρωτας ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους ανθρώπους, οι οποίοι προσπαθούν (μάταια;) να αφήσουν πίσω τους κάθε τρυφερότητα. Να βρουν το μοναδικό τρόπο με τον οποίο μπορούν να δραπετεύσουν από το βίαιο, γεμάτο θάνατο έξω κόσμο που τους περιβάλλει. Στην πραγματικότητα όμως όλα ξεκινούν από τη θαυματουργή ικανότητα του Ανγκ Λι να παίρνει μια γυναίκα κι έναν άντρα –ή έναν άντρα κι έναν άντρα– και να τους οδηγεί κάθε φορά εκεί που ποτέ ως τώρα δεν έφτασε ο κινηματογραφικός φακός. Ανάμεσα σε έναν τραχύ ρεαλισμό και μια μελαγχολική αύρα που τυλίγει τις ειδυλλιακές εικόνες (μεγαλοφυής η αντίστιξη που επιτυγχάνει ο Ροντρίγκο Πριέτο με τις σκιές και τα χρώματα) ισορροπεί κι ο ίδιος ο Ανγκ Λι. Αναζητώντας τον τρόπο που ο ένας ήρωας πληγώνει τον άλλο, λυτρώνοντάς τον ταυτόχρονα, φτάνει μέσα από δύο σκηνές-κλειδιά (το πρώτο ραντεβού και η σεκάνς του κοσμηματοπωλείου) στις απάτητες εκείνες ζώνες («ούτε μαζί σου ούτε χωρίς εσένα») που πάντα ξαποσταίνουν λίγο πριν καούν όλα τα αληθινά πάθη.

ALPHA 03.30
Κοινωνική, 2005 (Έγχρ.), 95′
Αμερικανική ταινία του Σκοτ Κόφι, με τους Ναόμι Γουότς, Τζένιφερ Σάιμ, Μαρκ Πελεγκρίνο.
Μια νεαρή Αυστραλή ηθοποιός προσπαθεί με κάθε μέσο να κερδίσει μια θέση στη χολιγουντιανή βιομηχανία.
Αν η «Οδός Μαλχόλαντ» ήταν κωμωδία, θα είχε την ίδια πρωταγωνίστρια και θα ήταν αυτή εδώ η ταινία! Η Ναόμι Γουότς εκτίθεται κι εκθέτει, σώζοντας με την αριβιστική υστερία που προσδίδει στο ρόλο μια ταινία η οποία μοιάζει με πείραμα.

novacinema3 21.00
Αστυνομική, 2001 (Α/Μ), 116′
THE MAN WHO WASN’T THERE. Αμερικανική ταινία του Τζόελ Κοέν, με τους Μπίλι Μπομπ Θόρντον, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Τζέιμς Γκαντολφίνι.
Ο Εντ Κρέιν, μπαρμπέρης στην Καλιφόρνια του 1949, αποπειράται να εκβιάσει τον εραστή της γυναίκας του, τον οποίο και δολοφονεί ύστερα από μια διένεξη. Η αστυνομία, όμως, συλλαμβάνει ως ύποπτη για το φόνο τη γυναίκα του Κρέιν, ο οποίος βλέπει σύντομα τη ζωή του να τυλίγεται μέσα σ’ ένα φαύλο κύκλο.
Από το φαταλισμό του φιλμ νουάρ οι Κοέν δανείζονται το μύθο του ατόμου που βλέπει να ξεπερνιέται από τα γεγονότα γύρω του και να παγιδεύεται στις μηχανορραφίες που ο ίδιος έχει στήσει. Στο σύμπαν των Κοέν, ο κινητήριος μοχλός της αφήγησης είναι η ανθρώπινη βλακεία. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε περισσότερο με μια αλληγορία του παραλόγου, παρά με μια κλασική αστυνομική ιστορία. Κινηματογραφημένη με μια υποβλητική ασπρόμαυρη φωτογραφία, αλλά και με μια σκηνοθεσία που θέλει επίτηδες να είναι αποστασιοποιημένη από τους χαρακτήρες, αυτή είναι άλλη μια απόδειξη γιαί οι Κοέν είναι οι πιο αγαπημένοι μας ίσως Αμερικανοί κινηματογραφικοί δημιουργοί.

novacinema1-HD 22.00
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
THE ADJUSTMENT BUREAU. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Νόλφι, με τους Ματ Ντέιμον, Έμιλι Μπλαντ, Άντονι Μακί.
Ένας ανερχόμενος πολιτικός γνωρίζει μια νεαρή κοπέλα τη νύχτα που αποτυγχάνει να εκλεγεί γερουσιαστής. Όταν θα προσπαθήσει να την ξανασυναντήσει, μια ομάδα μυστηριωδών αντρών που ελέγχουν το μέλλον θα επιχειρήσει να τον εμποδίσει με κάθε τρόπο.
Ο πρωτοεμφανιζόμενος πίσω από την κάμερα σεναριογράφος Τζορτζ Νόλφι («Η Συμμορία των 12», «Το Τελεσίγραφο του Μπορν») διασκευάζει ένα διήγημα του Φίλιπ Κ. Ντικ, θέτοντας στο χαρακτήρα του πολιτικού Ντέιβιντ (ο πάντα στιβαρός Ματ Ντέιμον) κοινωνικά και προσωπικά διλήμματα. Η αρχική παρουσία των Ρυθμιστών, ντυμένων σαν πράκτορες του FBI της μακαρθικής περιόδου, εισάγει ένα γοητευτικό σασπένς, το οποίο αδυνατίζει έως και εξαφανίζεται άμα τη εμφανίσει των εύκολων εξηγήσεων και της ελάχιστα πειστικής ρομαντικής εμμονής των δύο πρωταγωνιστών. Το πράγμα προχωρά πολύ στο κουβεντιαστό, τα κίνητρα του κομβικού χαρακτήρα του Άντονι Μακί παραμένουν αδιευκρίνιστα, ενώ το φινάλε δεν είναι παρά μια μελοδραματική και αφελέστατη απογοήτευση.

OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
athinorama.gr