Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Δευτέρα, 23 Απριλίου
- APPALOOSA 3 αστεράκια 15.10 novacinema2
- ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΠΑΝΔΗΜΙΑ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 144′
BLOOD DIAMOND. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ζούικ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Τζένιφερ Κόνελι, Ντζίμον Χούνσου.
Στην εμφυλιακή Σιέρα Λεόνε του ’90, ένας λευκός Νοτιοαφρικανός προσπαθεί να αποσπάσει με τη βοήθεια μιας ιδεαλίστριας Αμερικανίδας δημοσιογράφου ένα σπάνιο ροζ διαμάντι από έναν ψαρά.
Μέσα από την απεικόνιση των σκληροτράχηλων ανταρτών, την ελαφρώς διδακτική προσέγγιση απέναντι στη λεηλασία, αλλά και την απροκάλυπτη διάθεση για μια καθαρά ψυχαγωγική ταινία, ο Ζούικ καθιστά εύληπτο το μέγεθος της τραγωδίας που μαστίζει τις «τριτοκοσμικές» χώρες με πλούσια φυσικά αγαθά. Θεαματικός ο ΝτιΚάπριο.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 84′
CARRIERS. Αμερικανική ταινία των Άλεξ & Ντέιβιντ Πάστορ, με τους Κρις Πάιν, Λου Τέιλορ Πούτσι, Πάιπερ Περάμπο.
Εμπνεόμενοι από τη… νόσο των πουλερικών, οι Ισπανοί αδερφοί Πάστορ υπογράφουν ένα θρίλερ στο οποίο η ταχεία εξάπλωση ενός θανατηφόρου ιού έχει βυθίσει την Αμερική στο χάος. Ο αγώνας για επιβίωση έχει καταλύσει νόμο και τάξη και η προσπάθεια τεσσάρων νεαρών φίλων να διασχίσουν την ενδοχώρα δεν είναι καθόλου εύκολη. Το σιωπηλό, ερημωμένο σκηνικό, οι άδειοι χώροι και ο φόβος της μόλυνσης δημιουργούν μια διαρκή αίσθηση απειλής και οι Καταλανοί σκηνοθέτες την εκμεταλλεύονται χωρίς πολλά τρικ κι εξόφθαλμες αφέλειες.
Πάνω σε χαρακτήρες-σχήματα και μοτίβα που συναντάμε από το «28 Μέρες Μετά» μέχρι τον «Δρόμο» του Τζον Χίλκοουτ και όλες τις ταινίες με ζόμπι, στήνουν ένα αναμενόμενο, μα ενδιαφέρον παιχνίδι αγωνίας, το οποίο προσπαθεί διακριτικά να διαφοροποιηθεί από την exploitation λογική του είδους. Ένα θρίλερ που δουλεύει τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων, διαθέτει κάποιες ψυχολογικά σκληρές σκηνές και κάνει μερικές σκληρές, αλλά καίριες διαπιστώσεις για την ηθική καθαρότητα της σύγχρονης Αμερικής. Δεν εκπλήσσει η ευρωπαϊκή καταγωγή των δημιουργών του, όμως δίνει ένα ελαφρύ κι ευχάριστο βάθος.
novacinema2 15.10
Γουέστερν, 2008 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Εντ Χάρις, με τον ίδιο και τους Βίγκο Μόρτενσεν, Ρενέ Ζελβέγκερ, Τζέρεμι Άιρονς.
Οι κάτοικοι μιας πόλης του Νιου Μέξικο, τρομοκρατημένοι από έναν πανίσχυρο ραντσέρη, προσλαμβάνουν δύο πιστολάδες για ν’ αποκαταστήσουν την έννομη τάξη.
Μεταφέροντας το μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Πάρκερ και ξαναπερνώντας πίσω από την κάμερα, ο Εντ Χάρις επιστρέφει εκεί όπου ένα έθνος γεννήθηκε, αλλά κι εκεί που το σινεμά βρήκε την πιο καθαρή ταυτότητά του: στο γουέστερν της αντρικής φιλίας, του τελετουργικού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών κι ενός χαμένου πια κώδικα τιμής. Γι’ αυτό και το σκηνοθετικό του στιλ, στρέιτ σε… παλιομοδίτικο σχεδόν βαθμό, παρακάμπτει κάθε μοντερνισμό ή «αναθεώρηση». Η σχέση των δύο πιστολάδων αποτυπώνεται δεξιοτεχνικά σε κάθε βλέμμα και ατάκα τους, η εμφάνιση της μυστηριώδους Άλισον προσθέτει σασπένς, ενώ η παρουσία δύο αντιπάλων πληρωμένων πιστολάδων ξαναζωντανεύει τη μυθική μονομαχία στο O.K. Corral. Και πίσω απ’ όλα αυτά, μια ερωτική ιστορία –καθόλου απλή, καθόλου ευθύγραμμη–, δύο πρωταγωνιστές φτιαγμένοι από το παλιό μέταλλο, και μια γοητευτική κινηματογραφική επιστροφή στις ρίζες.
OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
athinorama.grΔευτέρα, 23 Απριλίου
- APPALOOSA 3 αστεράκια 15.10 novacinema2
- ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ 2½ αστεράκια 22.00 STAR
- ΠΑΝΔΗΜΙΑ 2 αστεράκια 00.30 ΝΕΤ
- CONTAGION 2½ αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 22.00
Περιπέτεια, 2006 (Έγχρ.), 144′
BLOOD DIAMOND. Αμερικανική ταινία του Έντουαρντ Ζούικ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Τζένιφερ Κόνελι, Ντζίμον Χούνσου.
Στην εμφυλιακή Σιέρα Λεόνε του ’90, ένας λευκός Νοτιοαφρικανός προσπαθεί να αποσπάσει με τη βοήθεια μιας ιδεαλίστριας Αμερικανίδας δημοσιογράφου ένα σπάνιο ροζ διαμάντι από έναν ψαρά.
Μέσα από την απεικόνιση των σκληροτράχηλων ανταρτών, την ελαφρώς διδακτική προσέγγιση απέναντι στη λεηλασία, αλλά και την απροκάλυπτη διάθεση για μια καθαρά ψυχαγωγική ταινία, ο Ζούικ καθιστά εύληπτο το μέγεθος της τραγωδίας που μαστίζει τις «τριτοκοσμικές» χώρες με πλούσια φυσικά αγαθά. Θεαματικός ο ΝτιΚάπριο.
ΝΕΤ 00.30
Θρίλερ, 2009 (Έγχρ.), 84′
CARRIERS. Αμερικανική ταινία των Άλεξ & Ντέιβιντ Πάστορ, με τους Κρις Πάιν, Λου Τέιλορ Πούτσι, Πάιπερ Περάμπο.
Εμπνεόμενοι από τη… νόσο των πουλερικών, οι Ισπανοί αδερφοί Πάστορ υπογράφουν ένα θρίλερ στο οποίο η ταχεία εξάπλωση ενός θανατηφόρου ιού έχει βυθίσει την Αμερική στο χάος. Ο αγώνας για επιβίωση έχει καταλύσει νόμο και τάξη και η προσπάθεια τεσσάρων νεαρών φίλων να διασχίσουν την ενδοχώρα δεν είναι καθόλου εύκολη. Το σιωπηλό, ερημωμένο σκηνικό, οι άδειοι χώροι και ο φόβος της μόλυνσης δημιουργούν μια διαρκή αίσθηση απειλής και οι Καταλανοί σκηνοθέτες την εκμεταλλεύονται χωρίς πολλά τρικ κι εξόφθαλμες αφέλειες.
Πάνω σε χαρακτήρες-σχήματα και μοτίβα που συναντάμε από το «28 Μέρες Μετά» μέχρι τον «Δρόμο» του Τζον Χίλκοουτ και όλες τις ταινίες με ζόμπι, στήνουν ένα αναμενόμενο, μα ενδιαφέρον παιχνίδι αγωνίας, το οποίο προσπαθεί διακριτικά να διαφοροποιηθεί από την exploitation λογική του είδους. Ένα θρίλερ που δουλεύει τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων, διαθέτει κάποιες ψυχολογικά σκληρές σκηνές και κάνει μερικές σκληρές, αλλά καίριες διαπιστώσεις για την ηθική καθαρότητα της σύγχρονης Αμερικής. Δεν εκπλήσσει η ευρωπαϊκή καταγωγή των δημιουργών του, όμως δίνει ένα ελαφρύ κι ευχάριστο βάθος.
novacinema2 15.10
Γουέστερν, 2008 (Έγχρ.), 116′
Αμερικανική ταινία του Εντ Χάρις, με τον ίδιο και τους Βίγκο Μόρτενσεν, Ρενέ Ζελβέγκερ, Τζέρεμι Άιρονς.
Οι κάτοικοι μιας πόλης του Νιου Μέξικο, τρομοκρατημένοι από έναν πανίσχυρο ραντσέρη, προσλαμβάνουν δύο πιστολάδες για ν’ αποκαταστήσουν την έννομη τάξη.
Μεταφέροντας το μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Πάρκερ και ξαναπερνώντας πίσω από την κάμερα, ο Εντ Χάρις επιστρέφει εκεί όπου ένα έθνος γεννήθηκε, αλλά κι εκεί που το σινεμά βρήκε την πιο καθαρή ταυτότητά του: στο γουέστερν της αντρικής φιλίας, του τελετουργικού ξεκαθαρίσματος λογαριασμών κι ενός χαμένου πια κώδικα τιμής. Γι’ αυτό και το σκηνοθετικό του στιλ, στρέιτ σε… παλιομοδίτικο σχεδόν βαθμό, παρακάμπτει κάθε μοντερνισμό ή «αναθεώρηση». Η σχέση των δύο πιστολάδων αποτυπώνεται δεξιοτεχνικά σε κάθε βλέμμα και ατάκα τους, η εμφάνιση της μυστηριώδους Άλισον προσθέτει σασπένς, ενώ η παρουσία δύο αντιπάλων πληρωμένων πιστολάδων ξαναζωντανεύει τη μυθική μονομαχία στο O.K. Corral. Και πίσω απ’ όλα αυτά, μια ερωτική ιστορία –καθόλου απλή, καθόλου ευθύγραμμη–, δύο πρωταγωνιστές φτιαγμένοι από το παλιό μέταλλο, και μια γοητευτική κινηματογραφική επιστροφή στις ρίζες.
OTE TV Cinema on Demand
Θρίλερ, 2011 (Έγχρ.), 106′
Αμερικανική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ, με τους Ματ Ντέιμον, Τζουντ Λο, Κέιτ Γουίνσλετ.
Όταν ένας μολυσματικός ιός προκαλεί παγκόσμια φονική πανδημία, διάφοροι φορείς υγείας προσπαθούν να τη σταματήσουν και να βρουν το εμβόλιο, ενώ ο πανικός και τα θύματα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο.
Με οδηγούς κάποιους χαρακτήρες-κλειδιά από τη μία (ο σύζυγος της πρώτης νεκρής, ένας ακτιβιστής μπλόγκερ, μια γιατρός, μια ερευνήτρια, ένας υψηλά ιστάμενος αξιωματούχος των υγειονομικών υπηρεσιών), ώστε ο θεατής να διατηρεί την ψυχολογική ταύτιση, και μια ντοκιμαντερίστικη σκηνοθετική προσέγγιση από την άλλη, το «Contagion» μας προειδοποιεί και μας μεταδίδει τον ιό του σασπένς παραμένοντας μέχρι τέλους σε αληθοφανές, ρεαλιστικό πλαίσιο. Οι ιστορίες του δεν είναι όλες το ίδιο πειστικές, μικρές διδακτικές κορόνες ξεφεύγουν δεξιά και αριστερά, το σύνολο όμως διαθέτει στιβαρότητα κι ελάχιστη από τη σεναριακή αφέλεια με την οποία ένα χολιγουντιανό μπλοκμπάστερ θα εξολόθρευε την ανάλογη μολυσματική απειλή.
athinorama.gr