Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Όλες οι ταινίες της ημέρας – Βαθμολογία και κριτική
Τρίτη, 1 Μαΐου
Καλό μήνα σε όλους τους φίλους! Αν δεν ξεχυθείτε στους αγρούς για να πιάσετε τον Μάη εδώ έχουμε επιλογές ταινιών για να περάσει πιο ευχάριστα η ώρα σας.
- Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΤΙΤΑΝΩΝ 2 αστεράκια 16.15 STAR
- ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ 3 αστεράκια 17.05 ET3
- ΓΑΜΟ-ΜΠΕΛΑΔΕΣ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΣΤΡΕΛΛΑ 3 αστεράκια 00.30 ET1
- ΣΤΕΛΛΑ 3 αστεράκια 00.30 ΕΤ3
- ΕΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ 1½ αστεράκι 00.45 MEGA
- ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΡΑΣΟΣ 3½ αστεράκια 01.10 novacinema1-HD
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 16.15
Περιπέτεια φαντασίας, 1981 (Έγχρ.), 114′
CLASH OF THE TITANS. Αγγλική ταινία του Ντέσμοντ Ντέιβις, με τους Λόρενς Ολίβιε, Μάγκι Σμιθ, Χάρι Χάμλιν.
Η ιστορία του Περσέα και της Ανδρομάχης, του φτερωτού αλόγου Πήγασου και της φοβερής Μέδουσας.
Από τις καλύτερες ταινίες που έγιναν με θέμα την ελληνική μυθολογία, κυρίως χάρη στην –αποχαιρετιστήρια– δουλειά του μάγου των ειδικών εφέ Ρέι Χαριχάουζεν. Το καστ, με εξαίρεση τον Χάμλιν/Περσέα, είναι αξιοπρεπές, ενώ οι ιστορικές λεπτομέρειες διαφεύγουν. Ανώτερο από το φετινό, τιτάνιο φιάσκο του Λουί Λετεριέ.
ET3 17.05
Μιούζικαλ, 1936 (Α/Μ), 110′
FOLLOW THE FLEET. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Σάντριτς, με τους Φρεντ Αστέρ, Τζίντζερ Ρότζερς, Ράντολφ Σκοτ.
Όταν ο στόλος σταματά στο Σαν Φρανσίσκο, ο ναύτης Μπέικερ, πρώην χορευτής, προσπαθεί να αναβιώσει το αίσθημά του με τη χορεύτρια Σέρι Μάρτιν, ενώ ο φίλος του πολιορκεί την αδερφή της.
Διάσημο μιούζικαλ σε μουσική Ίρβιν Μπέρλινγκ. Προσπάθησε να εντοπίσεις την Μπέτι Γκρέιμπλ και τη Λούσιλ Μπολ σε κάποια χορευτικά.
ΕΤ3 19.30
Κωμωδία, 1966 (Α/Μ), 77′
Ελληνική ταινία του Κώστα Λυχναρά με τους Γιάννη Γκιωνάκη, Νίκη Λινάρδου, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ένας υπάλληλος προσπαθεί να αγοράσει ένα διαμερισματάκι για να το δώσει προίκα στη μικρότερη αδερφή του, και ζητάει δάνειο από το αφεντικό του.
Ένας Γκιωνάκης («Η Μις Βαγόνι τον θέλει τον Μίστερ Πρίζα»;) με μερικές απολαυστικές ατάκες, σε μια μεταφορά του θεατρικού των Γιαννακόπουλου-Σακελλάριου «Μις Βαγόνι».
MEGA 22.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 122′
TEARS OF THE SUN. Αμερικανική ταινία του Αντουάν Φουκουά, με τους Μπρους Γουίλις, Μόνικα Μπελούτσι, Τομ Σκέριτ.
Αμερικανός υπολοχαγός επιχειρεί να διασώσει μια γιατρό σε μια Νιγηρία όπου την εξουσία έχει καταλάβει ένας δικτάτορας.
Ο υπολοχαγός Γουότερς-Μπρους Γουίλις έχει (προσπαθεί δηλαδή να έχει) το βλοσυρό βλέμμα του γερακιού και την απόλυτη αφοσίωση των στρατιωτών του. Η γιατρός Κέντρικς-Μόνικα Μπελούτσι αρνείται να σωθεί μόνο εκείνη χωρίς να πάρουν μαζί τους κατοίκους του χωριού που φρόντιζε. Τον άθλο της ανθρώπινης διάσωσης του ανίσχυρου από τον ισχυρό φέρνει η ταινία στην φόρα, η οποία δεν κρίνεται ως κακή λόγω του πολέμου στο Ιράκ (εξυπακούεται πως δεν θα έπρεπε τώρα να βγει μια τέτοια ταινία), αλλά γιατί είναι. Πλασάρει την ιδέα πως φέρνει στο φως τις φρικαλεότητες που ζει η αφρικανική ήπειρος με τους εμφύλιους πολέμους, ενώ πραγματικός σκοπός της είναι να αναβιώσει για άλλη μια φορά ο αμερικανός στρατιώτης ως ήρωας.
STAR 22.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 119′
WEDDING CRASHERS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ντόμπκιν, με τους Όουεν Γουίλσον, Βινς Βον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.
Δυο αμετανόητοι εργένηδες έχουν χόμπι να πηγαίνουν απρόσκλητοι σε γάμους για να βρίσκουν εύκολα θύματα για τη λίστα των σεξουαλικών τους κατακτήσεων. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή, όταν φλερτάρουν με τις κόρες ενός πολιτικού, οι οποίες τους προσκαλούν για σαββατοκύριακο στο εξοχικό τους.
Έχει σεξίστικα καλαμπούρια, κολυμπά σε ένα απόλυτα «χαζοβιόλικο» κλίμα, εναλλάσσει χονδροειδείς καταστάσεις με έξυπνες σατιρικές βολές για τη βλακεία του Αμερικανού, τις κυρίαρχες αντιλήψεις για το σεξ και το γάμο ή τα κοινωνικά ήθη της πλουτοκρατίας. Γελάς από την αρχή μέχρι το τέλος, ενίοτε με αμηχανία για τη χαζομάρα αυτών που βλέπεις, όμως είναι μια ταινία-οδοστρωτήρας που οφείλει πολλά στο πηγαίο κωμικό ταλέντο των δύο πρωταγωνιστών του.
ET1 00.30
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 111′
Ελληνική ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, με τους Γιάννη Κοκιασμένο, Μίνα Ορφανού, Μπέτυ Βαλακίδου.
Ο Γιώργος αποφυλακίζεται ύστερα από 15 χρόνια και ξεκινά μια καινούργια ζωή. Αποφασίζει να πουλήσει το πατρικό του σπίτι στο χωριό, γνωρίζει τη Στρέλλα, μια νεαρή τρανσέξουαλ την οποία ερωτεύεται, ενώ παράλληλα αναζητά τα ίχνη του γιου του Λεωνίδα, τον οποίο έχει να δει από τότε που μπήκε φυλακή.
Κανείς δεν μπορεί ν’ αφήσει πίσω το παρελθόν του, πολύ περισσότερο αυτός που έχει διαπράξει φόνο ή εκείνος που έχει αλλάξει φύλο. Έτσι, οι ήρωες της «Στρέλλας» δεν έχουν άλλο τρόπο για να εξιλεωθούν από το να επιστρέψουν στον «τόπο του εγκλήματος». Η ύβρις, η τιμωρία και μια μοντέρνα εκδοχή αρχαίας τραγωδίας η οποία αναζητά τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας μας προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη σκοτεινή του πλευρά γίνονται στα χέρια του Κούτρα μια οδυνηρή όσο και τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης. Ώριμος όσο ποτέ και ο ίδιος, δεν διστάζει να βουτήξει στα βαθιά νερά του μελοδράματος και ν’ ανασύρει από το βυθό μικρούς πολύτιμους θησαυρούς. Μια πολύχρωμη Αθήνα γεμάτη σκιές. Μερικούς αόρατους για τον ελληνικό κινηματογράφο χαρακτήρες. Μια ερωτική ιστορία που, επιτέλους, δεν διστάζει ν’ αναμετρηθεί με κοινωνικά κι αφηγηματικά ταμπού. Κυρίως, όμως, τον κινηματογραφικό δρόμο προς την αληθινή ζωή (ο τίτλος της προηγούμενης ταινίας του), ο οποίος περνά αναπόφευκτα μέσα από επώδυνα, αλλά λυτρωτικά ψέματα. Στήνοντας ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι μεταμφιέσεων, το οποίο ξεκινά από το drag queen show και τις σινεφίλ αναφορές και φτάνει ως τη σεξουαλική ταυτότητα και τους οικογενειακούς ρόλους, ο Κούτρας περιγράφει αδρά μια μεταμοντέρνα, γεμάτη δάνεια κι αντανακλάσεις πραγματικότητα.
ΕΤ3 00.30
Δραματική, 1955 (Α/Μ) 90′
Ελληνική ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη, με τους Μελίνα Μερκούρη, Γιώργο Φούντα, Αλέκο Αλεξανδράκη.
Μια λαϊκή τραγουδίστρια έχει έναν εφήμερο δεσμό με έναν Αθηναίο της υψηλής κοινωνίας. Στη συνέχεια τα φτιάχνει με έναν ποδοσφαιριστή, τον οποίο αρνείται να παντρευτεί, για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της.
Θρυλική ταινία, η πρώτη της Μελίνας Μερκούρη, που σκιαγραφεί έξοχα την προσπάθεια μιας ατίθασης γυναίκας, να μείνει ανεξάρτητη και κυρίαρχη της μοίρας της. Ταυτόχρονα η «Στέλλα» αποτελεί την πρώτη σοβαρή κινηματογραφική προσέγγιση του νυχτερινού κόσμου του ρεμπέτικου και της μπουζουκοταβέρνας, έναν κόσμο που σνόμπαρε η αθηναϊκή αστική κοινωνία του ’50. Προβλήθηκε με επιτυχία στο Φεστιβάλ Καννών 1955 και τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξένης ταινίας.
MEGA 00.45
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 101′
SHU DAN LONG WEI. Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ του Τζινγκ Γουόνγκ, με τους Τζετ Λι, Τζάκι Τσιούνγκ, Τσάρλι Γιουνγκ.
Ο σωματοφύλακας και κασκαντέρ ενός διάσημου σταρ σε ταινίες πολεμικών τεχνών, βρίσκει την ευκαιρία να πάρει εκδίκηση από έναν εγκληματία που είχε σκοτώσει τη γυναίκα του.
Χωρίς να έχει την αναγνώριση συμπατριωτών του, ο παραγωγικός Τζινγκ Γουόνγκ, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «Ρότζερ Κόρμαν» των ταινιών με πολεμικές τέχνες, παραδίδει άλλη μια καταιγιστική περιπέτεια.
STAR 02.30
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 95′
U.S. SEALS 2. Αμερικανική ταινία του Άιζακ Φλορεντάιν, με τους Μάικλ Γουόρθ, Ντέιμιαν Τσάπα, Μάρσαλ Τιγκ.
Για άλλη μία φορά ένας παρανοϊκός, πρώην συνεργάτης του «καλού» και της ομάδας του που καλούνται να τον εξοντώσουν, απειλεί να βομβαρδίσει μια αμερικανική πόλη.
Σημειώστε επίσης ότι ο «κακός» έχει απαγάγει μια πυρηνική επιστήμονα που είναι πιο σέξι κι από δεύτερη τραγουδίστρια δεύτερου νυχτερινού κέντρου.
novacinema1-HD 01.10
Γουέστερν, 2010 (Έγχρ.), 110′
TRUE GRIT. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τζεφ Μπρίτζες, Ματ Ντέιμον, Τζος Μπρόλιν.
Στη μετεμφυλιακή Αμερική του 1870, η 14χρονη Μάτι φτάνει στο Αρκάνσας για να εκδικηθεί τον δολοφόνο του πατέρα της. Μισθώνει γι’ αυτόν το σκοπό τον μονόφθαλμο και μέθυσο ομοσπονδιακό πράκτορα Ρούστερ Κόγκμπερν και μαζί ξεκινούν μια ανορθόδοξη καταδίωξη.
Αντιηρωικό, σαρκαστικό και σκοτεινά ρεαλιστικό ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν. Οι Κοέν παρακάμπτουν τις αφέλειές του, κρατούν τους σαρκαστικά νατουραλιστικούς διαλόγους του μυθιστοριογράφου Τσαρλς Πόρτις, χρωματίζουν με το ιδιότυπο χιούμορ τους πρωταγωνιστικούς και περιφερειακούς χαρακτήρες, ενώ περνούν με διακριτική δεξιοτεχνία από την τελετουργική απάθεια στη δράση και από τις δραματικές νότες στο κωμικό ξέσπασμα. Ακόμη και η εκτός παραδοσιακών κανόνων του είδους πλανοθεσία τους (κοντινά, εκφραστικά κάδρα που απομονώνουν το φυσικό ορίζοντα) δεν αφαιρεί ούτε κεραία από την αφηγηματική αποτελεσματικότητά τους. Γιατί χρειάζεται αληθινό θράσος για να συνδυάσεις τους «Ασυγχώρητους», τον «Νεκρό» και τη «Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς» και να παραδώσεις ένα απολαυστικό γουέστερν με την παλιά, κλασική έννοια του όρου.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
αθηνόραμα.gr
Τρίτη, 1 Μαΐου
Καλό μήνα σε όλους τους φίλους! Αν δεν ξεχυθείτε στους αγρούς για να πιάσετε τον Μάη εδώ έχουμε επιλογές ταινιών για να περάσει πιο ευχάριστα η ώρα σας.
- Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΩΝ ΤΙΤΑΝΩΝ 2 αστεράκια 16.15 STAR
- ΝΑΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ 3 αστεράκια 17.05 ET3
- ΓΑΜΟ-ΜΠΕΛΑΔΕΣ 2 αστεράκια 22.00 STAR
- ΣΤΡΕΛΛΑ 3 αστεράκια 00.30 ET1
- ΣΤΕΛΛΑ 3 αστεράκια 00.30 ΕΤ3
- ΕΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ 1½ αστεράκι 00.45 MEGA
- ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΡΑΣΟΣ 3½ αστεράκια 01.10 novacinema1-HD
- CRAZY, STUPID, LOVE. 3 αστεράκια CINEMA ON DEMAND OTE TV
STAR 16.15
Περιπέτεια φαντασίας, 1981 (Έγχρ.), 114′
CLASH OF THE TITANS. Αγγλική ταινία του Ντέσμοντ Ντέιβις, με τους Λόρενς Ολίβιε, Μάγκι Σμιθ, Χάρι Χάμλιν.
Η ιστορία του Περσέα και της Ανδρομάχης, του φτερωτού αλόγου Πήγασου και της φοβερής Μέδουσας.
Από τις καλύτερες ταινίες που έγιναν με θέμα την ελληνική μυθολογία, κυρίως χάρη στην –αποχαιρετιστήρια– δουλειά του μάγου των ειδικών εφέ Ρέι Χαριχάουζεν. Το καστ, με εξαίρεση τον Χάμλιν/Περσέα, είναι αξιοπρεπές, ενώ οι ιστορικές λεπτομέρειες διαφεύγουν. Ανώτερο από το φετινό, τιτάνιο φιάσκο του Λουί Λετεριέ.
ET3 17.05
Μιούζικαλ, 1936 (Α/Μ), 110′
FOLLOW THE FLEET. Αμερικανική ταινία του Μαρκ Σάντριτς, με τους Φρεντ Αστέρ, Τζίντζερ Ρότζερς, Ράντολφ Σκοτ.
Όταν ο στόλος σταματά στο Σαν Φρανσίσκο, ο ναύτης Μπέικερ, πρώην χορευτής, προσπαθεί να αναβιώσει το αίσθημά του με τη χορεύτρια Σέρι Μάρτιν, ενώ ο φίλος του πολιορκεί την αδερφή της.
Διάσημο μιούζικαλ σε μουσική Ίρβιν Μπέρλινγκ. Προσπάθησε να εντοπίσεις την Μπέτι Γκρέιμπλ και τη Λούσιλ Μπολ σε κάποια χορευτικά.
ΕΤ3 19.30
Κωμωδία, 1966 (Α/Μ), 77′
Ελληνική ταινία του Κώστα Λυχναρά με τους Γιάννη Γκιωνάκη, Νίκη Λινάρδου, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ένας υπάλληλος προσπαθεί να αγοράσει ένα διαμερισματάκι για να το δώσει προίκα στη μικρότερη αδερφή του, και ζητάει δάνειο από το αφεντικό του.
Ένας Γκιωνάκης («Η Μις Βαγόνι τον θέλει τον Μίστερ Πρίζα»;) με μερικές απολαυστικές ατάκες, σε μια μεταφορά του θεατρικού των Γιαννακόπουλου-Σακελλάριου «Μις Βαγόνι».
MEGA 22.00
Περιπέτεια, 2003 (Έγχρ.), 122′
TEARS OF THE SUN. Αμερικανική ταινία του Αντουάν Φουκουά, με τους Μπρους Γουίλις, Μόνικα Μπελούτσι, Τομ Σκέριτ.
Αμερικανός υπολοχαγός επιχειρεί να διασώσει μια γιατρό σε μια Νιγηρία όπου την εξουσία έχει καταλάβει ένας δικτάτορας.
Ο υπολοχαγός Γουότερς-Μπρους Γουίλις έχει (προσπαθεί δηλαδή να έχει) το βλοσυρό βλέμμα του γερακιού και την απόλυτη αφοσίωση των στρατιωτών του. Η γιατρός Κέντρικς-Μόνικα Μπελούτσι αρνείται να σωθεί μόνο εκείνη χωρίς να πάρουν μαζί τους κατοίκους του χωριού που φρόντιζε. Τον άθλο της ανθρώπινης διάσωσης του ανίσχυρου από τον ισχυρό φέρνει η ταινία στην φόρα, η οποία δεν κρίνεται ως κακή λόγω του πολέμου στο Ιράκ (εξυπακούεται πως δεν θα έπρεπε τώρα να βγει μια τέτοια ταινία), αλλά γιατί είναι. Πλασάρει την ιδέα πως φέρνει στο φως τις φρικαλεότητες που ζει η αφρικανική ήπειρος με τους εμφύλιους πολέμους, ενώ πραγματικός σκοπός της είναι να αναβιώσει για άλλη μια φορά ο αμερικανός στρατιώτης ως ήρωας.
STAR 22.00
Κωμωδία, 2005 (Έγχρ.), 119′
WEDDING CRASHERS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ντόμπκιν, με τους Όουεν Γουίλσον, Βινς Βον, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς.
Δυο αμετανόητοι εργένηδες έχουν χόμπι να πηγαίνουν απρόσκλητοι σε γάμους για να βρίσκουν εύκολα θύματα για τη λίστα των σεξουαλικών τους κατακτήσεων. Τα πράγματα παίρνουν απρόσμενη τροπή, όταν φλερτάρουν με τις κόρες ενός πολιτικού, οι οποίες τους προσκαλούν για σαββατοκύριακο στο εξοχικό τους.
Έχει σεξίστικα καλαμπούρια, κολυμπά σε ένα απόλυτα «χαζοβιόλικο» κλίμα, εναλλάσσει χονδροειδείς καταστάσεις με έξυπνες σατιρικές βολές για τη βλακεία του Αμερικανού, τις κυρίαρχες αντιλήψεις για το σεξ και το γάμο ή τα κοινωνικά ήθη της πλουτοκρατίας. Γελάς από την αρχή μέχρι το τέλος, ενίοτε με αμηχανία για τη χαζομάρα αυτών που βλέπεις, όμως είναι μια ταινία-οδοστρωτήρας που οφείλει πολλά στο πηγαίο κωμικό ταλέντο των δύο πρωταγωνιστών του.
ET1 00.30
Δραματική, 2009 (Έγχρ.), 111′
Ελληνική ταινία του Πάνου Χ. Κούτρα, με τους Γιάννη Κοκιασμένο, Μίνα Ορφανού, Μπέτυ Βαλακίδου.
Ο Γιώργος αποφυλακίζεται ύστερα από 15 χρόνια και ξεκινά μια καινούργια ζωή. Αποφασίζει να πουλήσει το πατρικό του σπίτι στο χωριό, γνωρίζει τη Στρέλλα, μια νεαρή τρανσέξουαλ την οποία ερωτεύεται, ενώ παράλληλα αναζητά τα ίχνη του γιου του Λεωνίδα, τον οποίο έχει να δει από τότε που μπήκε φυλακή.
Κανείς δεν μπορεί ν’ αφήσει πίσω το παρελθόν του, πολύ περισσότερο αυτός που έχει διαπράξει φόνο ή εκείνος που έχει αλλάξει φύλο. Έτσι, οι ήρωες της «Στρέλλας» δεν έχουν άλλο τρόπο για να εξιλεωθούν από το να επιστρέψουν στον «τόπο του εγκλήματος». Η ύβρις, η τιμωρία και μια μοντέρνα εκδοχή αρχαίας τραγωδίας η οποία αναζητά τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας μας προσπαθεί να συμφιλιωθεί με τη σκοτεινή του πλευρά γίνονται στα χέρια του Κούτρα μια οδυνηρή όσο και τρυφερή ιστορία ενηλικίωσης. Ώριμος όσο ποτέ και ο ίδιος, δεν διστάζει να βουτήξει στα βαθιά νερά του μελοδράματος και ν’ ανασύρει από το βυθό μικρούς πολύτιμους θησαυρούς. Μια πολύχρωμη Αθήνα γεμάτη σκιές. Μερικούς αόρατους για τον ελληνικό κινηματογράφο χαρακτήρες. Μια ερωτική ιστορία που, επιτέλους, δεν διστάζει ν’ αναμετρηθεί με κοινωνικά κι αφηγηματικά ταμπού. Κυρίως, όμως, τον κινηματογραφικό δρόμο προς την αληθινή ζωή (ο τίτλος της προηγούμενης ταινίας του), ο οποίος περνά αναπόφευκτα μέσα από επώδυνα, αλλά λυτρωτικά ψέματα. Στήνοντας ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι μεταμφιέσεων, το οποίο ξεκινά από το drag queen show και τις σινεφίλ αναφορές και φτάνει ως τη σεξουαλική ταυτότητα και τους οικογενειακούς ρόλους, ο Κούτρας περιγράφει αδρά μια μεταμοντέρνα, γεμάτη δάνεια κι αντανακλάσεις πραγματικότητα.
ΕΤ3 00.30
Δραματική, 1955 (Α/Μ) 90′
Ελληνική ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη, με τους Μελίνα Μερκούρη, Γιώργο Φούντα, Αλέκο Αλεξανδράκη.
Μια λαϊκή τραγουδίστρια έχει έναν εφήμερο δεσμό με έναν Αθηναίο της υψηλής κοινωνίας. Στη συνέχεια τα φτιάχνει με έναν ποδοσφαιριστή, τον οποίο αρνείται να παντρευτεί, για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της.
Θρυλική ταινία, η πρώτη της Μελίνας Μερκούρη, που σκιαγραφεί έξοχα την προσπάθεια μιας ατίθασης γυναίκας, να μείνει ανεξάρτητη και κυρίαρχη της μοίρας της. Ταυτόχρονα η «Στέλλα» αποτελεί την πρώτη σοβαρή κινηματογραφική προσέγγιση του νυχτερινού κόσμου του ρεμπέτικου και της μπουζουκοταβέρνας, έναν κόσμο που σνόμπαρε η αθηναϊκή αστική κοινωνία του ’50. Προβλήθηκε με επιτυχία στο Φεστιβάλ Καννών 1955 και τιμήθηκε με Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξένης ταινίας.
MEGA 00.45
Περιπέτεια, 1995 (Έγχρ.), 101′
SHU DAN LONG WEI. Ταινία παραγωγής Χονγκ Κονγκ του Τζινγκ Γουόνγκ, με τους Τζετ Λι, Τζάκι Τσιούνγκ, Τσάρλι Γιουνγκ.
Ο σωματοφύλακας και κασκαντέρ ενός διάσημου σταρ σε ταινίες πολεμικών τεχνών, βρίσκει την ευκαιρία να πάρει εκδίκηση από έναν εγκληματία που είχε σκοτώσει τη γυναίκα του.
Χωρίς να έχει την αναγνώριση συμπατριωτών του, ο παραγωγικός Τζινγκ Γουόνγκ, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «Ρότζερ Κόρμαν» των ταινιών με πολεμικές τέχνες, παραδίδει άλλη μια καταιγιστική περιπέτεια.
STAR 02.30
Περιπέτεια, 2001 (Έγχρ.), 95′
U.S. SEALS 2. Αμερικανική ταινία του Άιζακ Φλορεντάιν, με τους Μάικλ Γουόρθ, Ντέιμιαν Τσάπα, Μάρσαλ Τιγκ.
Για άλλη μία φορά ένας παρανοϊκός, πρώην συνεργάτης του «καλού» και της ομάδας του που καλούνται να τον εξοντώσουν, απειλεί να βομβαρδίσει μια αμερικανική πόλη.
Σημειώστε επίσης ότι ο «κακός» έχει απαγάγει μια πυρηνική επιστήμονα που είναι πιο σέξι κι από δεύτερη τραγουδίστρια δεύτερου νυχτερινού κέντρου.
novacinema1-HD 01.10
Γουέστερν, 2010 (Έγχρ.), 110′
TRUE GRIT. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τζεφ Μπρίτζες, Ματ Ντέιμον, Τζος Μπρόλιν.
Στη μετεμφυλιακή Αμερική του 1870, η 14χρονη Μάτι φτάνει στο Αρκάνσας για να εκδικηθεί τον δολοφόνο του πατέρα της. Μισθώνει γι’ αυτόν το σκοπό τον μονόφθαλμο και μέθυσο ομοσπονδιακό πράκτορα Ρούστερ Κόγκμπερν και μαζί ξεκινούν μια ανορθόδοξη καταδίωξη.
Αντιηρωικό, σαρκαστικό και σκοτεινά ρεαλιστικό ριμέικ ενός κλασικού γουέστερν. Οι Κοέν παρακάμπτουν τις αφέλειές του, κρατούν τους σαρκαστικά νατουραλιστικούς διαλόγους του μυθιστοριογράφου Τσαρλς Πόρτις, χρωματίζουν με το ιδιότυπο χιούμορ τους πρωταγωνιστικούς και περιφερειακούς χαρακτήρες, ενώ περνούν με διακριτική δεξιοτεχνία από την τελετουργική απάθεια στη δράση και από τις δραματικές νότες στο κωμικό ξέσπασμα. Ακόμη και η εκτός παραδοσιακών κανόνων του είδους πλανοθεσία τους (κοντινά, εκφραστικά κάδρα που απομονώνουν το φυσικό ορίζοντα) δεν αφαιρεί ούτε κεραία από την αφηγηματική αποτελεσματικότητά τους. Γιατί χρειάζεται αληθινό θράσος για να συνδυάσεις τους «Ασυγχώρητους», τον «Νεκρό» και τη «Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς» και να παραδώσεις ένα απολαυστικό γουέστερν με την παλιά, κλασική έννοια του όρου.
OTE TV Cinema on Demand
Κωμωδία, 2011 (Έγχρ.), 118′
Αμερικανική ταινία των Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα, με τους Στιβ Καρέλ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζούλιαν Μουρ.
Ένας πενηντάρης, τον οποίο χωρίζει ξαφνικά η γυναίκα του, αγωνίζεται αφενός για να την ξανακερδίσει και αφετέρου για να προσαρμοστεί στην εργένικη ζωή ακολουθώντας τις οδηγίες ενός περπατημένου και γοητευτικού νεαρού.
Ο Στιβ Καρέλ, ιδανικός ως ο αστείος «κύριος Οποιοσδήποτε», ερμηνεύει το ρόλο του πατώντας πάντα στη σωστή νότα μιας σεναριακής παρτιτούρας (από τον Νταν Φόγκελμαν των «Αυτοκίνητα» και «Μαλλιά Κουβάρια») που διαθέτει και κωμικό ρυθμό, και δραματική μελωδία. Όλες οι ερωτικές επιθυμίες που «τρέχουν» στην ταινία, για παράδειγμα, στήνονται πάνω σε ένα διασκεδαστικό όσο και αδιόρατα μελαγχολικό μοτίβο, καθώς παραμένουν μυστικές ή απραγματοποίητες. Ταυτόχρονα ένα ανάλογο παιχνίδι γίνεται και με τις κάθε λογής συνταγές στις οποίες ασφυκτιούν όλες οι μοντέρνες και μη, ρομαντικές ή όχι κομεντί. Όπως στο απολαυστικά κατάμαυρο «Ο Αϊ-Βασίλης Είναι Λέρα» το οποίο έγραψαν και το γλυκόπικρο «I Love You Phillip Morris» το οποίο σκηνοθέτησαν, οι Γκλεν Φικάρα και Τζον Ρέκουα φλερτάρουν κι εδώ διαρκώς με τις προβλέψιμες σταθερές του είδους, μια αγκαλιάζοντας, μια ανατρέποντας και μια σατιρίζοντάς τις. Δεν είναι πάντα το ίδιο αποτελεσματικοί (το φινάλε μοιάζει τραβηγμένο και φανερά αμήχανο), αλλά τουλάχιστον δεν εφησυχάζουν.
αθηνόραμα.gr