Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 187
TM 498
SECURITY REPORT 149
satpraxis 2022
ImageTech Photovision 2024
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4 Μαΐου 2012 19:56

H Ευρώπη σκέφτεται να κατασκευάσει διαστημικό λεωφορείο

Γράφει: Σ.Χ.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F4fa35d111612bf1cc901e7cc7cee3be8 XL

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) μελετά το σχέδιο ανάπτυξης ενός υποτροχιακού διαστημικού λεωφορείου πολλαπλών χρήσεων, με ονομασία «Vinci», που θα είναι ικανό να φτάσει σε ύψος 107 χιλιομέτρων, το χαμηλότερο όριο του διαστήματος. Εάν η ιδέα υποστηριχθεί, η χρηματοδότηση του έργου θα εγκριθεί το Νοέμβριο στη Σύνοδο της ESA.

Το «Vinci» σχεδιάζεται να είναι εξοπλισμένο με πυραυλοκινητήρα υγρού υδρογόνου και υγρού οξυγόνου, ο οποίος αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή για το ανώτερο στάδιο του ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane 5. Το αεροσκάφος θα πρέπει να απογειώνεται μόνο του από αεροδρόμιο, να αναπτύσσει ταχύτητα τριπλάσια του ήχου, να διαπερνά τα όρια του Διαστήματος (100 χλμ), να βρίσκεται για αρκετά λεπτά σε ελεύθερη πτώση και να προσγειώνεται σε αεροδρόμιο. Το Vinci μπορεί να κατασκευαστεί για να μεταφέρει οκτώ άτομα (2 μέλη πληρώματος και 6 επιβάτες), αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαστήριο για την πραγματοποίηση πειραμάτων σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.

Κατά πάσα πιθανότητα οι Ευρωπαίοι εμπνεύστηκαν από το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου αρκετές ιδιωτικές εταιρείες εργάζονται σε διάφορα υποτροχιακά προγράμματα. Δύο από αυτές μάλιστα ετοιμάζονται για πτητικές δοκιμές αργότερα μέσα στο 2012. Στην πραγματικότητα, λέει ο Igor Afanasief συντάκτης του περιοδικού «Novosti Kosmonautiki», και τα δικά τους διαστημικά οχήματα προορίζονται και για άλλες χρήσεις, κι όχι μόνο για τουρίστες:

Όλες οι αμερικανικές εταιρείες προσφέρουν μετεωρολογικά, τεχνολογικά και βιολογικά πειράματα. Οι εκτοξεύσεις  πυραύλων μεγάλου υψομέτρου είναι ακριβές και ασύμφορες. Όλα τα πειράματα αυτού του είδους διεξάγονται σε βιολογικούς δορυφόρους είτε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Για την διεξαγωγή των πειραμάτων στον ISS πρέπει  να προηγηθεί πολύχρονος σχεδιασμός. Μερικές φορές είναι πιο σημαντικό να διεξαχθεί γρήγορα  ένα πείραμα σε μία υποτροχιακή πτήση.

Η μεταφορά κάθε κιλού φορτίου σε τροχιά είναι πολύ ακριβή, γι’ αυτό κάποιος νέος μηχανισμός είναι προτιμότερο να δοκιμαστεί σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, πριν αποσταλεί στον ISS. Ένα υποτροχιακό σκάφος θα ταίριαζε απόλυτα για το σκοπό αυτό. Όμως η ESA δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ιδιωτικά πυραυλοκίνητα σκάφη ιδιωτικών αμερικανικών εταιρειών, αφού αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κατασκευή ενός ευρωπαϊκού σκάφους θα έχει πρόσθετα πλεονεκτήματα. Από τη στιγμή που ο πύραυλος Ariane 5 και το νέο σκάφος θα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, θα μπορούν να αποκτηθούν πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την αξιοπιστία του.  

Σύμφωνα με τον Afanasief για την ανάπτυξη και κατασκευή του διαστημικού σκάφους θα εμπλακούν ιδιωτικές εταιρείες. «Ούτε η αμερικανική κυβέρνηση, ούτε οι ευρωπαϊκές, δίνουν προτεραιότητα σε υποτροχιακά οχήματα. Δεν υπάρχουν υποτροχιακά οχήματα στο πρόγραμμα της NASA. Είναι άσκοπο να περιλαμβάνονται αυτά τα συστήματα σε κυβερνητικά προγράμματα», πρόσθεσε. 

Οι προοπτικές για τη χρήση του «Vinci» για μεταφορά τουριστών είναι εξαιρετικά αβέβαιη, αφού δεν έχει ξεκαθαριστεί η τύχη του. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη δεν υπάρχει καν η νομική βάση για τουριστικές πτήσεις στο Διάστημα. Ο Afanasief είναι επίσης πεπεισμένος ότι τα υποτροχιακά ευρωπαϊκά σχέδια δεν είναι κατάλληλα για τουρισμό. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι καν σίγουρο ότι το «Vinci» θα πετάξει κάποτε. Προς το παρόν είναι απλά μια πρόταση.

“The Voice of Russia”, space.com


http://www.space.com/15485-business-jet-sized-spaceplane-fly-62+-miles-high-video.html

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) μελετά το σχέδιο ανάπτυξης ενός υποτροχιακού διαστημικού λεωφορείου πολλαπλών χρήσεων, με ονομασία «Vinci», που θα είναι ικανό να φτάσει σε ύψος 107 χιλιομέτρων, το χαμηλότερο όριο του διαστήματος. Εάν η ιδέα υποστηριχθεί, η χρηματοδότηση του έργου θα εγκριθεί το Νοέμβριο στη Σύνοδο της ESA.

Το «Vinci» σχεδιάζεται να είναι εξοπλισμένο με πυραυλοκινητήρα υγρού υδρογόνου και υγρού οξυγόνου, ο οποίος αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή για το ανώτερο στάδιο του ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane 5. Το αεροσκάφος θα πρέπει να απογειώνεται μόνο του από αεροδρόμιο, να αναπτύσσει ταχύτητα τριπλάσια του ήχου, να διαπερνά τα όρια του Διαστήματος (100 χλμ), να βρίσκεται για αρκετά λεπτά σε ελεύθερη πτώση και να προσγειώνεται σε αεροδρόμιο. Το Vinci μπορεί να κατασκευαστεί για να μεταφέρει οκτώ άτομα (2 μέλη πληρώματος και 6 επιβάτες), αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαστήριο για την πραγματοποίηση πειραμάτων σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.

Κατά πάσα πιθανότητα οι Ευρωπαίοι εμπνεύστηκαν από το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου αρκετές ιδιωτικές εταιρείες εργάζονται σε διάφορα υποτροχιακά προγράμματα. Δύο από αυτές μάλιστα ετοιμάζονται για πτητικές δοκιμές αργότερα μέσα στο 2012. Στην πραγματικότητα, λέει ο Igor Afanasief συντάκτης του περιοδικού «Novosti Kosmonautiki», και τα δικά τους διαστημικά οχήματα προορίζονται και για άλλες χρήσεις, κι όχι μόνο για τουρίστες:

Όλες οι αμερικανικές εταιρείες προσφέρουν μετεωρολογικά, τεχνολογικά και βιολογικά πειράματα. Οι εκτοξεύσεις  πυραύλων μεγάλου υψομέτρου είναι ακριβές και ασύμφορες. Όλα τα πειράματα αυτού του είδους διεξάγονται σε βιολογικούς δορυφόρους είτε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Για την διεξαγωγή των πειραμάτων στον ISS πρέπει  να προηγηθεί πολύχρονος σχεδιασμός. Μερικές φορές είναι πιο σημαντικό να διεξαχθεί γρήγορα  ένα πείραμα σε μία υποτροχιακή πτήση.

Η μεταφορά κάθε κιλού φορτίου σε τροχιά είναι πολύ ακριβή, γι’ αυτό κάποιος νέος μηχανισμός είναι προτιμότερο να δοκιμαστεί σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, πριν αποσταλεί στον ISS. Ένα υποτροχιακό σκάφος θα ταίριαζε απόλυτα για το σκοπό αυτό. Όμως η ESA δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ιδιωτικά πυραυλοκίνητα σκάφη ιδιωτικών αμερικανικών εταιρειών, αφού αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κατασκευή ενός ευρωπαϊκού σκάφους θα έχει πρόσθετα πλεονεκτήματα. Από τη στιγμή που ο πύραυλος Ariane 5 και το νέο σκάφος θα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, θα μπορούν να αποκτηθούν πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την αξιοπιστία του.  

Σύμφωνα με τον Afanasief για την ανάπτυξη και κατασκευή του διαστημικού σκάφους θα εμπλακούν ιδιωτικές εταιρείες. «Ούτε η αμερικανική κυβέρνηση, ούτε οι ευρωπαϊκές, δίνουν προτεραιότητα σε υποτροχιακά οχήματα. Δεν υπάρχουν υποτροχιακά οχήματα στο πρόγραμμα της NASA. Είναι άσκοπο να περιλαμβάνονται αυτά τα συστήματα σε κυβερνητικά προγράμματα», πρόσθεσε. 

Οι προοπτικές για τη χρήση του «Vinci» για μεταφορά τουριστών είναι εξαιρετικά αβέβαιη, αφού δεν έχει ξεκαθαριστεί η τύχη του. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη δεν υπάρχει καν η νομική βάση για τουριστικές πτήσεις στο Διάστημα. Ο Afanasief είναι επίσης πεπεισμένος ότι τα υποτροχιακά ευρωπαϊκά σχέδια δεν είναι κατάλληλα για τουρισμό. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι καν σίγουρο ότι το «Vinci» θα πετάξει κάποτε. Προς το παρόν είναι απλά μια πρόταση.

“The Voice of Russia”, space.com


http://www.space.com/15485-business-jet-sized-spaceplane-fly-62+-miles-high-video.html

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας προχωράμε σε περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι...
  • Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Η εταιρεία AstraSat προσφέρει νέες λύσεις που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για παροχή ρεύματος, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης δικτύου από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, διατίθενται τα εξ...
  • D-Link DWA-X1850

    D-Link DWA-X1850

    Το Wi-Fi 6 είναι το μέλλον του Wi-Fi! Αναβαθμίστε το δίκτυό σας με την τελευταία λέξη της ασύρματης τεχνολογίας, χάρη στον αντάπτορα USB AX1800 Wi-Fi 6. Απλώς συνδέστε τον στον υπολογιστή σας και ...
  • Ikusi FTD-420

    Ikusi FTD-420

    Οι λύσεις οπτικών ινών – μεταξύ άλλων – είναι ιδανικές για διανομή ραδιοτηλεοπτικών σημάτων σε κεντρικές εγκαταστάσεις, από μία πολυκατοικία έως και ένα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα. Το πιο σημα...
  • Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024 στέφτηκε από μεγάλη επιτυχία, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 2 & 3 Μαρτίου. Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου, πλήθος επισκεπτών κατέφθασε...
  • devolo Magic 2 WiFi next

    devolo Magic 2 WiFi next

    Το Magic 2 WiFi next της Devolo «ανεβάζει» το Internet στο σπίτι σας σε νέα επίπεδα. Χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία Powerline, η πλήρης απόδοση της σύνδεσής σας στο Internet μεταφέρεται με ταχύτη...
  • Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Fracarro D-Matrix 4S EVO

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του D-Matrix 4S EVO της ιταλικής Fracarro. Το νέο αυτό Headend διαθέτει 4 ανεξάρτητες δορυφορικές εισόδους DVB-S2 και 4x modulators DVB-T / DVB-C κατ’ ...
  • Promax Ranger: Ολοκληρώθηκε η ομάδα εκπαιδευτικών video

    Promax Ranger: Ολοκληρώθηκε η ομάδα εκπαιδευτικών video

    Είναι πλέον διαθέσιμη η τέταρτη και τελευταία ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για τα πεδιόμετρα Promax Ranger. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Πεδιόμετρα RANGER...
  • Meliconi AT 49 USB

    Meliconi AT 49 USB

    Η εσωτερική κεραία Meliconi AT 49 USB με ενσωματωμένο ενισχυτή 49dB, είναι κατάλληλη για τη λήψη ψηφιακών σημάτων επίγειας τηλεόρασης (DVB-T), ψηφιακών σημάτων επίγειας τηλεόρασης υψηλής ευκρίνεια...
  • Engel AN7123 / AN7126 / AN7143

    Engel AN7123 / AN7126 / AN7143

    Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή νέας σειράς LNB φλάντζας της Engel. Περιλαμβάνει τα single LNB AN7123, twin LNB AN7126 και quattro LNB AN7143, τα οποία διαθέτουν 1x, 2x και 4x εξόδους...
  • Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι χρώμα. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων...
  • Icy Box IB-LAN301-C3

    Icy Box IB-LAN301-C3

    Απολαύστε το διαδίκτυο χωρίς περιορισμούς: Με ρυθμό μεταφοράς δεδομένων έως και 2,5Gbit, ο αντάπτορας δικτύου IB-LAN301-C3 της Icy Box σάς προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη σύνδεση. Αυτό έχει ως αποτέλ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Απρίλιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Απριλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Απριλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περι...
  • Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Μεγάλη επιτυχία για την Athens Electronix 2024!

    Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η Athens Electronix 2024, η μεγαλύτερη έκθεση της χρονιάς στην πρωτεύουσα, η οποία διοργανώθηκε από την Libra Press στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων Δαΐς, στις 2 και 3 Μα...
  • TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    TP-Link EAP683 LR, EAP211-Bridge kit & EAP625-Outdoor HD

    Η TP-Link διευρύνει την οικογένεια των συσκευών Omada, παρουσιάζοντας 3 νέα wireless Access Points. Πρόκειται για τα EAP683 LR, EAP211-Bridge KIT και EAP625-Outdoor HD, τα οποία προσφέρουν αξεπέρα...