Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 192
592
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

4 Μαΐου 2012 19:56

H Ευρώπη σκέφτεται να κατασκευάσει διαστημικό λεωφορείο

Γράφει: Σ.Χ.
admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F4fa35d111612bf1cc901e7cc7cee3be8 XL

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) μελετά το σχέδιο ανάπτυξης ενός υποτροχιακού διαστημικού λεωφορείου πολλαπλών χρήσεων, με ονομασία «Vinci», που θα είναι ικανό να φτάσει σε ύψος 107 χιλιομέτρων, το χαμηλότερο όριο του διαστήματος. Εάν η ιδέα υποστηριχθεί, η χρηματοδότηση του έργου θα εγκριθεί το Νοέμβριο στη Σύνοδο της ESA.

Το «Vinci» σχεδιάζεται να είναι εξοπλισμένο με πυραυλοκινητήρα υγρού υδρογόνου και υγρού οξυγόνου, ο οποίος αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή για το ανώτερο στάδιο του ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane 5. Το αεροσκάφος θα πρέπει να απογειώνεται μόνο του από αεροδρόμιο, να αναπτύσσει ταχύτητα τριπλάσια του ήχου, να διαπερνά τα όρια του Διαστήματος (100 χλμ), να βρίσκεται για αρκετά λεπτά σε ελεύθερη πτώση και να προσγειώνεται σε αεροδρόμιο. Το Vinci μπορεί να κατασκευαστεί για να μεταφέρει οκτώ άτομα (2 μέλη πληρώματος και 6 επιβάτες), αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαστήριο για την πραγματοποίηση πειραμάτων σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.

Κατά πάσα πιθανότητα οι Ευρωπαίοι εμπνεύστηκαν από το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου αρκετές ιδιωτικές εταιρείες εργάζονται σε διάφορα υποτροχιακά προγράμματα. Δύο από αυτές μάλιστα ετοιμάζονται για πτητικές δοκιμές αργότερα μέσα στο 2012. Στην πραγματικότητα, λέει ο Igor Afanasief συντάκτης του περιοδικού «Novosti Kosmonautiki», και τα δικά τους διαστημικά οχήματα προορίζονται και για άλλες χρήσεις, κι όχι μόνο για τουρίστες:

Όλες οι αμερικανικές εταιρείες προσφέρουν μετεωρολογικά, τεχνολογικά και βιολογικά πειράματα. Οι εκτοξεύσεις  πυραύλων μεγάλου υψομέτρου είναι ακριβές και ασύμφορες. Όλα τα πειράματα αυτού του είδους διεξάγονται σε βιολογικούς δορυφόρους είτε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Για την διεξαγωγή των πειραμάτων στον ISS πρέπει  να προηγηθεί πολύχρονος σχεδιασμός. Μερικές φορές είναι πιο σημαντικό να διεξαχθεί γρήγορα  ένα πείραμα σε μία υποτροχιακή πτήση.

Η μεταφορά κάθε κιλού φορτίου σε τροχιά είναι πολύ ακριβή, γι’ αυτό κάποιος νέος μηχανισμός είναι προτιμότερο να δοκιμαστεί σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, πριν αποσταλεί στον ISS. Ένα υποτροχιακό σκάφος θα ταίριαζε απόλυτα για το σκοπό αυτό. Όμως η ESA δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ιδιωτικά πυραυλοκίνητα σκάφη ιδιωτικών αμερικανικών εταιρειών, αφού αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κατασκευή ενός ευρωπαϊκού σκάφους θα έχει πρόσθετα πλεονεκτήματα. Από τη στιγμή που ο πύραυλος Ariane 5 και το νέο σκάφος θα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, θα μπορούν να αποκτηθούν πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την αξιοπιστία του.  

Σύμφωνα με τον Afanasief για την ανάπτυξη και κατασκευή του διαστημικού σκάφους θα εμπλακούν ιδιωτικές εταιρείες. «Ούτε η αμερικανική κυβέρνηση, ούτε οι ευρωπαϊκές, δίνουν προτεραιότητα σε υποτροχιακά οχήματα. Δεν υπάρχουν υποτροχιακά οχήματα στο πρόγραμμα της NASA. Είναι άσκοπο να περιλαμβάνονται αυτά τα συστήματα σε κυβερνητικά προγράμματα», πρόσθεσε. 

Οι προοπτικές για τη χρήση του «Vinci» για μεταφορά τουριστών είναι εξαιρετικά αβέβαιη, αφού δεν έχει ξεκαθαριστεί η τύχη του. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη δεν υπάρχει καν η νομική βάση για τουριστικές πτήσεις στο Διάστημα. Ο Afanasief είναι επίσης πεπεισμένος ότι τα υποτροχιακά ευρωπαϊκά σχέδια δεν είναι κατάλληλα για τουρισμό. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι καν σίγουρο ότι το «Vinci» θα πετάξει κάποτε. Προς το παρόν είναι απλά μια πρόταση.

“The Voice of Russia”, space.com


http://www.space.com/15485-business-jet-sized-spaceplane-fly-62+-miles-high-video.html

O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) μελετά το σχέδιο ανάπτυξης ενός υποτροχιακού διαστημικού λεωφορείου πολλαπλών χρήσεων, με ονομασία «Vinci», που θα είναι ικανό να φτάσει σε ύψος 107 χιλιομέτρων, το χαμηλότερο όριο του διαστήματος. Εάν η ιδέα υποστηριχθεί, η χρηματοδότηση του έργου θα εγκριθεί το Νοέμβριο στη Σύνοδο της ESA.

Το «Vinci» σχεδιάζεται να είναι εξοπλισμένο με πυραυλοκινητήρα υγρού υδρογόνου και υγρού οξυγόνου, ο οποίος αναπτύσσεται αυτή τη στιγμή για το ανώτερο στάδιο του ευρωπαϊκού πυραύλου Ariane 5. Το αεροσκάφος θα πρέπει να απογειώνεται μόνο του από αεροδρόμιο, να αναπτύσσει ταχύτητα τριπλάσια του ήχου, να διαπερνά τα όρια του Διαστήματος (100 χλμ), να βρίσκεται για αρκετά λεπτά σε ελεύθερη πτώση και να προσγειώνεται σε αεροδρόμιο. Το Vinci μπορεί να κατασκευαστεί για να μεταφέρει οκτώ άτομα (2 μέλη πληρώματος και 6 επιβάτες), αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως εργαστήριο για την πραγματοποίηση πειραμάτων σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας.

Κατά πάσα πιθανότητα οι Ευρωπαίοι εμπνεύστηκαν από το παράδειγμα των ΗΠΑ, όπου αρκετές ιδιωτικές εταιρείες εργάζονται σε διάφορα υποτροχιακά προγράμματα. Δύο από αυτές μάλιστα ετοιμάζονται για πτητικές δοκιμές αργότερα μέσα στο 2012. Στην πραγματικότητα, λέει ο Igor Afanasief συντάκτης του περιοδικού «Novosti Kosmonautiki», και τα δικά τους διαστημικά οχήματα προορίζονται και για άλλες χρήσεις, κι όχι μόνο για τουρίστες:

Όλες οι αμερικανικές εταιρείες προσφέρουν μετεωρολογικά, τεχνολογικά και βιολογικά πειράματα. Οι εκτοξεύσεις  πυραύλων μεγάλου υψομέτρου είναι ακριβές και ασύμφορες. Όλα τα πειράματα αυτού του είδους διεξάγονται σε βιολογικούς δορυφόρους είτε στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS). Για την διεξαγωγή των πειραμάτων στον ISS πρέπει  να προηγηθεί πολύχρονος σχεδιασμός. Μερικές φορές είναι πιο σημαντικό να διεξαχθεί γρήγορα  ένα πείραμα σε μία υποτροχιακή πτήση.

Η μεταφορά κάθε κιλού φορτίου σε τροχιά είναι πολύ ακριβή, γι’ αυτό κάποιος νέος μηχανισμός είναι προτιμότερο να δοκιμαστεί σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, πριν αποσταλεί στον ISS. Ένα υποτροχιακό σκάφος θα ταίριαζε απόλυτα για το σκοπό αυτό. Όμως η ESA δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ιδιωτικά πυραυλοκίνητα σκάφη ιδιωτικών αμερικανικών εταιρειών, αφού αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η κατασκευή ενός ευρωπαϊκού σκάφους θα έχει πρόσθετα πλεονεκτήματα. Από τη στιγμή που ο πύραυλος Ariane 5 και το νέο σκάφος θα μοιράζονται τον ίδιο κινητήρα, θα μπορούν να αποκτηθούν πιο ακριβή στοιχεία σχετικά με την αξιοπιστία του.  

Σύμφωνα με τον Afanasief για την ανάπτυξη και κατασκευή του διαστημικού σκάφους θα εμπλακούν ιδιωτικές εταιρείες. «Ούτε η αμερικανική κυβέρνηση, ούτε οι ευρωπαϊκές, δίνουν προτεραιότητα σε υποτροχιακά οχήματα. Δεν υπάρχουν υποτροχιακά οχήματα στο πρόγραμμα της NASA. Είναι άσκοπο να περιλαμβάνονται αυτά τα συστήματα σε κυβερνητικά προγράμματα», πρόσθεσε. 

Οι προοπτικές για τη χρήση του «Vinci» για μεταφορά τουριστών είναι εξαιρετικά αβέβαιη, αφού δεν έχει ξεκαθαριστεί η τύχη του. Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, στην Ευρώπη δεν υπάρχει καν η νομική βάση για τουριστικές πτήσεις στο Διάστημα. Ο Afanasief είναι επίσης πεπεισμένος ότι τα υποτροχιακά ευρωπαϊκά σχέδια δεν είναι κατάλληλα για τουρισμό. Έτσι κι αλλιώς δεν είναι καν σίγουρο ότι το «Vinci» θα πετάξει κάποτε. Προς το παρόν είναι απλά μια πρόταση.

“The Voice of Russia”, space.com


http://www.space.com/15485-business-jet-sized-spaceplane-fly-62+-miles-high-video.html

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP623-Outdoor HD AX1800
Το EAP623-Outdoor HD είναι ένα Access Point εξωτερικού χώρου από τη σειρά EAP της TP-Link, που υποστηρίζει το πρότυπο Wi-Fi 6 με μέγιστη ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων έως και 1,8Gbps (574Mbps στα 2...
Prolink Patch cord PF207-1000
Το Patch cord PF207-1000 της Prolink είναι ένα υψηλής ποιότητας καλώδιο δικτύου UTP CAT7 με μήκος 10m, το οποίο υποστηρίζει αστραπιαίες ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων που μπορούν να φτάσουν έως τα ...
Μέτρηση Link Margin με τη χρήση πεδιομέτρων Promax
Το Link Margin είναι μια μέτρηση που δείχνει πόσο MER μπορεί να χάσει ένα ψηφιακό κανάλι πριν καταστεί αδύνατο να «κλειδώσει». Αυτό συμβαίνει όταν η μέτρηση Link Margin είναι ίση, πολύ κοντά ή κάτ...
Teletek MV series
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή της σειράς πολυδιακοπτών MV της Teletek. Διαθέτει μεγάλη γκάμα επιλογών, με εισόδους για σήματα που καλύπτουν το πλήρες φάσμα 1, 2 και 4 δορυφόρων, με ...
Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G
Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων συχνο...
ANGA HD5000T2-H.265
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του επίγειου ψηφιακού δέκτη HD5000T2-H.265 της ANGA. Πρόκειται για έναν δέκτη Full HD που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τηλεοράσεις υψηλ...
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Magic Panel κεραία νέας τεχνολογίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή της Magic Panel, της πιο μικρής κεραίας με τη μεγαλύτερη απολαβή. Πρόκειται για μια εξελιγμένη επίπεδη κεραία. Οι επίπεδες ...
TP-Link SG6428X & SG6654X
Τα SG6428X και SG6654X είναι δύο υψηλής απόδοσης επαγγελματικά switches επιπέδου L3 της TP-Link, τα οποία διαθέτουν πλεονάζουσες μονάδες τροφοδοσίας και προσφέρουν γρήγορες ενσύρματες ταχύτητες 10...
DiGiVIEW DV-512
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του DiGiVIEW DV-512. Πρόκειται για ένα σετ που περιλαμβάνει ενισχυτή κεραίας ιστού για αναλογικά και ψηφιακά κανάλια VHF/UHF, καθώς και τροφοδοτ...
Ikusi Flow
Το Ikusi Flow smart Headend της ισπανικής Ikusi, λειτουργεί ήδη σε εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομ...
Amiko WLN-851 & WLN-881
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή των Wi-Fi USB sticks WLN-851 και WLN-881 της Amiko. Το WLN-851 είναι σε μορφή mini USB adapter, ενώ το WLN-881 έχει περιστρεφόμενη εξωτερική κεραία. Πρ...
Promax RANGER Neo
Τα πεδιόμετρα RANGER Neo της Promax παρέχουν μετρήσεις για την κατανόηση, τον εντοπισμό και τη διόρθωση των προβλημάτων που αναδύονται στα multicast τηλεοπτικά δίκτυα μέσω IP (IPTV), τα οποία χρησ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Οκτωβρίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Οκτωβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report” Το νέο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το πε...
Latency: Τι είναι και πώς επηρεάζει την ποιότητα της σύνδεσης στο internet
Όλοι όσοι χρησιμοποιούμε το internet για πλοήγηση σε ιστοσελίδες, live streaming, online gaming, video διάσκεψη ή οτιδήποτε άλλο, ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με καθυστέρηση, αργή απόκρ...
Future Of Media 2024 – FOM24
Ανανεώσαμε φέτος το ραντεβού μας με την Future Of Media, μία εκδήλωση - γιορτή για τις νέες τεχνολογίες και τους ανθρώπους της! Η φετινή FOM αποτέλεσε εξαιρετική ευκαιρία και για μία επιπλέον γιορ...
Sat & Zap, Οκτώβριος 2024
Όλο και σπανιότερα στο δορυφορικό τόξο τα ελεύθερα ευρωπαϊκά κανάλια, σε αντίθεση με τα ασιατικά και αφρικανικά. Απ’ όσα ακούμε και οι ελληνικές πλατφόρμες προσανατολίζονται να περάσουν σταδιακά σ...