Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
3 Ιανουαρίου 2025 09:55
3 Ιανουαρίου 2025 09:52
3 Ιανουαρίου 2025 09:43
3 Ιανουαρίου 2025 09:27
3 Ιανουαρίου 2025 09:19
2 Ιανουαρίου 2025 07:25
2 Ιανουαρίου 2025 07:22
2 Ιανουαρίου 2025 07:17
2 Ιανουαρίου 2025 07:15
8 Δεκεμβρίου 2010 02:00
Στρατηγική επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση
Κοινή δράση με τη συμμετοχή του Δημοσίου και ιδιωτών
Γράφει: Νίκος Δρικάκης
Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).
Πηγή: Ναυτεμπορική
Η δημιουργία εθνικής στρατηγικής για την επικοινωνία και την ενημέρωση του κοινού, για τα θέματα που αφορούν στην ψηφιακή τηλεόραση -ένα φιλόδοξο εγχείρημα δεδομένων και των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών- εξετάζεται από τους εμπλεκόμενους στη μετάβαση, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Την αναγκαιότητα της δημιουργίας εθνικής επικοινωνιακής στρατηγικής, έχουν ήδη επισημάνει στελέχη και των δύο πλευρών (εκπρόσωποι των επιχειρήσεων και των κρατικών φορέων) και σύμφωνα με πληροφορίες το ζήτημα θα τεθεί από τα πρώτα, στη νέα συντονιστική Επιτροπή που έχει δημιουργηθεί για το συντονισμό των κινήσεων για την ψηφιακή μετάβαση και η οποία αναμένεται να συνεδριάσει σύντομα.
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή συμμετέχουν εκπρόσωποι από τη ΓΓΕ, τα υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού, Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης, το ΕΣΡ την ΕΕΤΤ την ΕΙΤΗΣΕΕ, την Digea, την ΕΠΕΚ, την ΕΤΕΠ και την Digital Union και η πρώτη της συνεδρίαση θα γίνει όταν ορισθούν οι εκπρόσωποι των προαναφερθέντων φορέων.
Το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, στο οποίο περιλαμβάνονται οι κάθε είδους ενέργειες σχετικά με την ενημέρωση του κοινού για τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία εκπομπών, αποτελεί σε διεθνή κλίμακα, κοινή προσπάθεια του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, αφενός γιατί αφορά το σύνολο των πολιτών, αφετέρου γιατί ανέρχεται σε πολλά εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το ΙΟΜ -και ειδικότερα ο ερευνητής ΜΜΕ, Κωνσταντίνος Παπαβασιλόπουλος- το κόστος της επικοινωνίας / ενημέρωσης στη Μεγάλη Βρετανία ανήλθε σε 200 εκατ. λίρες, στη Γαλλία στα 240 εκατ. ευρώ και σε μικρότερες χώρες, όπως η Σουηδία και η Δανία, σε 5,5 εκατ. ευρώ και 6,7 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.
Το εγχείρημα στην Ελλάδα
Όπως αναφέρθηκε στη «Ν» το κόστος της επικοινωνίας για την ψηφιακή τηλεόραση, δεν μπορεί να αποσυνδεθεί από το σημερινό οικονομικό περιβάλλον, το οποίο δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλα ανοίγματα.
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να υιοθετεί μια κεντρική συνολική εικόνα για όλους τους φορείς -στο πλαίσιο αυτό και δεδομένου ότι η αρχή έχει γίνει με την οικογένεια Κλικλίκου, το πιθανότερο είναι η καμπάνια αυτή να αποτελέσει και την κεντρική επιλογή- ενώ από πλευράς επικοινωνιακών οχημάτων, θα περιλαμβάνεται το σύνολο των μέσων, με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, καταχωρίσεις στον Τύπο, το Διαδίκτυο, υπαίθρια διαφήμιση, ειδικές ενημερωτικές εκδηλώσεις καθώς και συνεργασία με άλλες οργανώσεις.
Το τελικό ποσό του κόστους της καμπάνιας δεν μπορεί να προσδιορισθεί ακριβώς στην παρούσα φάση, ενώ θα πρέπει να επισημανθεί ότι ήδη έχουν γίνει τα πρώτα βήματα από την πλευρά των ιδιωτών, μέσω της Digea. Παρά ταύτα στελέχη της αγοράς, εκτιμούν ότι θα κινηθεί σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα μικρότερων χωρών (όπως η Δανία).
Πηγή: Ναυτεμπορική