Υπάρχει ανάγκη για 1.000 νέους δορυφόρους
Το προηγούμενο έτος παραγγέλθηκαν περισσότεροι από 100 νέοι δορυφόροι, και εκτοξεύθηκαν επίσης περισσότεροι από 100 δορυφόροι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Northern Sky Research (NSR). Η NSR λέει ότι χρειάζονται πολλοί περισσότεροι. Συνολικά η βιομηχανία κατασκευής και εκτόξευσης δορυφόρων…
Το προηγούμενο έτος παραγγέλθηκαν περισσότεροι από 100 νέοι δορυφόροι, και εκτοξεύθηκαν επίσης περισσότεροι από 100 δορυφόροι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Northern Sky Research (NSR). Η NSR λέει ότι χρειάζονται πολλοί περισσότεροι.
Συνολικά η βιομηχανία κατασκευής και εκτόξευσης δορυφόρων έχει έσοδα που έφτασαν σχεδόν στα 35 δισεκατομμύρια δολάρια του 2013, λέει η NSR.
«Ο αριθμός παραγγελιών εμπορικών γεωστατικών δορυφόρων θα παραμείνει σταθερός για τα επόμενα 10 χρόνια. Αν και η βιομηχανία θα υποστεί μία βραχυπρόθεσμη πτώση από τα υψηλά του 2013 (26 γεωστατικοί δορυφόροι παραγγέλθηκαν, συμπεριλαμβανομένων τριών οψιόν για το σύστημα EPIC της Intelsat), θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από τις παραγγελίες δορυφόρων που αντικαθιστούν παλαιότερους, από ορισμένες επεκτάσεις στην Ku-band και από δορυφόρους υψηλής ταχύτητας (HTS). Όμως μία σειρά από τάσεις θα επηρεάσει την καμπύλη ανάπτυξης και θα αλλάξει το περιβάλλον για τους κατασκευαστές δορυφόρων:
• Αυξάνεται η χρήση νέων τύπων πρόωσης
• Προτείνονται περισσότερες πλατφόρμες από περισσότερους προμηθευτές
• Οι αρχιτεκτονικές πολλαπλών δεσμών εκπομπής (multi beam) γίνονται συνηθέστερες
• Οι δυνατότητες των υπηρεσιών εκτόξευσης εξελίσσονται προς μεγαλύτερες μάζες
«Το 2013 στη πραγματικότητα ήταν ένα έτος με χαμηλή απόδοση για τις υπηρεσίες εκτόξευσης γεωστατικών δορυφόρων, αφού οι εκτοξεύσεις καθυστέρησαν λόγω αποτυχιών και καθυστερημένων αφίξεων δορυφόρων. Ως αποτέλεσμα εκτοξεύθηκαν μόλις 18 εμπορικοί γεωστατικοί δορυφόροι το 2018. Η πρόσφατη αποτυχία του πυραύλου Proton δεν θα πρέπει να σημάνει την επανάληψη της τεταμένης κατάστασης στην παροχή υπηρεσιών εκτόξευσης, αφού υπάρχει ένας αυξημένος αριθμός παικτών, που είναι έτοιμοι να ικανοποιήσουν τη ζήτηση. Με τη συνεχή υπερπροσφορά κατασκευαστικών υπηρεσιών και υπηρεσιών εκτόξευσης και τη ζήτηση να μην προλαβαίνει να την καλύψει πλήρως, ο ανταγωνισμός είναι ισχυρότερος από ποτέ στον τομέα των εμπορικών γεωστατικών δορυφόρων».
«Η βιομηχανία μετασχηματίζεται στο σύνολο της, και αυτό αφορά και τους κατασκευαστές δορυφόρων, και τους παρόχους υπηρεσιών εκτόξευσης», δήλωσε ο Stéphane Gounari, ανώτερος αναλυτής της NSR και συντάκτης της έρευνας. Οι βασικές τάσεις που πρέπει να σημειωθούν περιλαμβάνουν αναδιοργανώσεις – όπως της Airbus, της Lockheed Martin και της Mitsubishi Industries, συγχωνεύσεις και εξαγορές – όπως της SSL / MDA και της Orbital ATK, Inc., εκτεταμένες μετασκευές των προσφορών τους – όπως της Thales Alenia Space (Spacebus), της Lockheed Martin (A2100) και των εμπορικών υπηρεσιών εκτόξευσης της Lockheed Martin (μειωμένες τιμές για τον Atlas 5).
Πηγή: advanced-television.com




