Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου
- Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ 2 αστεράκια 13.40 ΑΝΤ1
- Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙ 3 αστεράκια 21.30 ET1
- AMERICAN GANGSTER 3 αστεράκια 22.00 novacinema2
- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ 3 αστεράκια 22.00 OTE Cinema 2/OTE TV
- J. EDGAR 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1/HD
- SEVEN 4 αστεράκια 23.00 STAR
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΕΞΑΧΝΩΣΗ 2 αστεράκια 01.30 STAR

STAR 13.30
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 104′
MAD MONEY. Αμερικανική ταινία της Κάλι Κούρι, με τις Νταϊάν Κίτον, Κουίν Λατίφα, Κέιτι Χολμς.
Ακόμα κι αν ξεχάσεις πως έχει υπογράψει το βραβευμένο με Όσκαρ σενάριο του «Θέλμα και Λουίζ», από την Κάλι Κούρι περιμένεις κάτι παραπάνω από μια χαζοκωμωδία της σειράς. Κι όμως το «Εύκολο Χρήμα» είναι πιο ρουτινιάρικο κι από την προηγούμενη σκηνοθετική της δουλειά, τις «Εξομολογήσεις Γυναικών» του 2002 (Σάντρα Μπούλοκ, Άσλεϊ Τζαντ). Ριμέικ της βρετανικής τηλεταινίας «Hot Money», ενώνει τρεις εργαζόμενες σε τράπεζα –η Νταϊάν Κίτον δουλεύει ως καθαρίστρια!–, οι οποίες αποφασίζουν να κλέψουν τα χρησιμοποιημένα χαρτονομίσματα που προορίζονται για καταστροφή. Το κόλπο πετυχαίνει κι εκείνες συνεχίζουν μέχρι που, αναπόφευκτα, θα προκαλέσουν την τύχη τους αλλά και τα δικά μας νεύρα.
Κλισέ παρεξηγήσεις, εξωφρενικές συμπτώσεις, χιλιοειπωμένες ατάκες και χιλιοϊδωμένα αστεία, σε μια άνευρη και νερόβραστη δήθεν «σάτιρα» του αμερικάνικου ονείρου. Επιπλέον, μια εντελώς χαζοχαρούμενη αισιοδοξία απέναντι σε κάθε αναποδιά, καθώς η τριμελής, κι αργότερα εξαμελής, συμμορία ξεχειλίζει από καλοσύνη, αλτρουισμό και κάθε λογής αγαθά αισθήματα. Έχει κι η χολιγουντιανή αποβλάκωση τα όριά της. Ή μήπως όχι;

ΑΝΤ1 13.40
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 97′
YEAR OF THE DOG. Αμερικανική ταινία του Μάικ Γουάιτ, με τους Μόλι Σάνον, Λόρα Ντερν, Τομ ΜακΚάρθι.
Μέσα από την ιστορία μιας μοναχικής σαραντάρας γραμματέως, που βρίσκει τελικά την ευτυχία περισσότερο δίπλα στα ζώα παρά στους ανθρώπους, ο Γουάιτ κάνει μικρές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για τους σύγχρονους Αμερικανούς.
Εστιάζει κυρίως στην υπεροψία που διακρίνει τους φορείς του αμερικανικού ονείρου απέναντι στους λίγους που διαφέρουν και δυσκολεύονται να ενταχτούν. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν διστάζει να οδηγήσει τη συμπαθέστατη ηρωίδα του σε ακρότητες (μητέρα-προστάτιδα δεκαπέντε σκύλων!), αγγίζοντας όμως τα όρια της καρικατούρας. Η Μόλι Σάνον ακολουθεί αλάνθαστο ερμηνευτικό τέμπο, κάνοντάς την ηρωίδα της γρήγορα συμπαθή μέσα στο βασίλειο της παραδοξότητάς της. Σιγά-σιγά όμως η ιστορία χάνει το ενδιαφέρον της, δεν εξελίσσεται πειστικά και καταλήγει σε ένα διδακτικό φινάλε χολιγουντιανού τύπου που δεν ταιριάζει σε μια τέτοια, ανεξάρτητου πνεύματος παραγωγή.


MEGA 14.50
Κοινωνική, 2001 (Έγχρ.), 100′
THE PRINCESS AND THE MARINE. Αμερικανική τηλεταινία του Μάικ Ρόουμπ, με τους Μαρκ-Πολ Γκόσελαρ, Μάριζολ Νίκολς, Ντέιβ Πάουερ.
Μια πριγκίπισσα από το Μπαχρέιν ερωτεύεται έναν Αμερικανό πεζοναύτη και το ζευγάρι αποφασίζει να κλεφτεί.
Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα τηλεταινία, με ελάχιστο συναισθηματικό ή πολιτικό και σίγουρα καθόλου κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 89′
CELLULAR. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Κιμ Μπέισινγκερ, Κρις Έβανς, Τζέισον Στέιδαμ.
Μια καθηγήτρια που έχει απαχθεί από αγνώστους καταφέρνει να επικοινωνήσει με το κινητό ενός άγνωστου νεαρού, τον οποίο κινητοποιεί άθελά του για να τη σώσει.
Υπάρχει μια αίσθηση αυθεντικού χιτσκοκικού σασπένς στη σεναριακή ιδέα (το σενάριο έχει γράψει ο Λάρι Κοέν του «Τηλε-φονικός Θάλαμος»). Όμως βασικός σκοπός είναι να διαφημιστούν οι αρετές της κινητής τηλεφωνίας και να προβληθεί η ιδέα ότι και ο πιο κοινός άνθρωπος μπορεί να μεταμορφωθεί σε σούπερ ήρωα, αρκεί να σταθεί αντάξιος της ευκαιρίας που του δίνεται.

MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 98′
CHARLIE’S ANGELS. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Η κινηματογραφική αναβίωση της θηλυκής ομάδας των ιδιωτικών ντετέκτιβ με τρεις νέες ηρωίδες φιλοδοξεί να πιάσει την ατμόσφαιρα της σειράς και να τη μπολιάσει με το στιλ των ασιατικών ταινιών δράσης και των παραγωγών του Τζέιμς Μποντ.
Η επιλογή ωστόσο των τριών ηρωίδων, μ’ εξαίρεση τη Λούσι Λιου, ελάχιστα πείθει ότι πρόκειται για δυναμικό τρίο και μάλιστα εξπέρ στις πολεμικές τέχνες, η υπόθεση είναι τόσο ισχνή που αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να υπογράφουν το σενάριο τρεις τουλάχιστον σεναριογράφοι, οι σκηνές δράσης, αν και θεαματικές, δεν συγκρίνονται με το δυναμισμό των ταινιών που αυτή εδώ θέλει να αντιγράψει. Εκεί που η ταινία πετυχαίνει απόλυτα είναι να δώσει όλη την κιτς ατμόσφαιρα της σειράς: έτσι μόνο μπορούμε να δούμε τους κινηματογραφικούς «Άγγελους του Τσάρλι», σαν μια πλάκα, μια (αυτο)παρωδία των περιπετειών δράσης, αν και αμφιβάλλω αν αυτή ήταν η αρχική πρόθεση της αναβίωσης.

ET1 21.30
Δραματική, 1982 (Έγχρ.), 150′
SOPHIE’S CHOICE. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάκουλα, με τους Μέριλ Στριπ, Κέβιν Κλάιν, Πίτερ ΜακΝίκολ.
Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μια Πολωνή που κουβαλάει φριχτές εμπειρίες από το Άουσβιτς γνωρίζεται μ’ έναν συγγραφέα κι έναν Εβραίο διανοούμενο και διχάζεται ανάμεσα στους δύο άντρες.
Μεταφορά μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Στάιρον που δίχασε κοινό και κριτικούς, χωρίς ωστόσο κανείς να αμφισβητεί την ερμηνεία της Μέριλ Στριπ, η οποία τιμήθηκε με το δεύτερο Όσκαρ της.

ALPHA 22.50
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109′
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Ο Τομ Λάντλοου, ένας βετεράνος αστυνομικός του Λος Άντζελες, βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή κι ενοχοποιείται για τη δολοφονία ενός συναδέλφου του.
Αστυνομική περιπέτεια που διατείνεται πως όλη η διαφθορά και η βία του κόσμου έχουν συσσωρευτεί στους δρόμους του Λος Άντζελες. Σχηματικοί και αφελείς διάλογοι, γραφική βία, ασταμάτητη αιματοχυσία.

STAR 23.00
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 122′
SE7EN. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μπραντ Πιτ, Μόργκαν Φρίμαν, Γκουινέθ Πάλτροου.
Δύο ντετέκτιβ (ο ένας στην αρχή και ο άλλος στο τέλος της καριέρας του) αναζητούν την ταυτότητα ενός κατά συρροή δολοφόνου, του οποίου τα σχεδιασμένα με διαβολική ακρίβεια εγκλήματα παραπέμπουν στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.
Στο μουντό, κλειστοφοβικό και απειλητικό σκηνικό μιας πόλης που θα μπορούσε να είναι η κόλαση, ο Φίντσερ πάει ενάντια στην κυρίαρχη λογική των θρίλερ τρόμου. Ούτε μια σκηνή φόνου ή έστω απειλής του υποψήφιου θύματος δεν αναστατώνει ίσως την πιο τρομακτική και υποβλητική ταινία που έγινε γύρω από τη μυθολογία των serial killers. Σίγουρα πάντως εκείνη που έγραψε ξανά τους κανόνες του είδους για τις επόμενες γενιές.

ΕΤ3 23.00
Κοινωνική, 1993 (Έγχρ.), 115′
THE MAN WITHOUT A FACE. Αμερικανική ταινία του Μελ Γκίμπσον, με τον ίδιο και τους Νικ Σταλ, Μάργκαρετ Γουίτον.
Πρώην καθηγητής, παραμορφωμένος στο μισό πρόσωπό του από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, γίνεται ο πνευματικός μέντορας ενός έφηβου.
Η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Μελ Γκίμπσον εντυπωσιάζει με τη σεμνότητα και την απλότητα του ύφους της. Με μια καλύτερη επεξεργασία του σεναρίου θα αποφεύγονταν και οι συναισθηματικές κοινοτοπίες.

MEGA 23.15
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 95′
Ελληνική ταινία του Χρήστου Νικολέρη, με τους Αντίνοο Αλμπάνη, Τζωρτζίνα Λιώση, Νικόλα Παπαγιάννη.
Με σκηνοθετική δεξιοτεχνία που δεν φοβάται τις συμπλοκές συμμοριών ή τις θεαματικές κόντρες αυτοκινήτων, ο Χρήστος Νικολέρης («Άγρια Παιδιά» του MEGA) ανακαλύπτει στη σκοτεινή πλευρά της πρωτεύουσας έναν καταδικασμένο έρωτα. Αυτόν του Ρώσου Γκόραν και της Αλβανίδας Τζούλια, στους οποίους οι προκαταλήψεις μιας φονικής έχθρας δεν επιτρέπουν να είναι μαζί.
Άλλη μια κινηματογραφική διασκευή της τραγικής ιστορίας των εραστών της Βερόνας, αφορά την Αθήνα του σήμερα. Σε επίπεδο απλής αναφοράς όμως. Γιατί, δυστυχώς, το γνωστό μοτίβο περιγράφεται εδώ με δυναμισμό αλλά και τέτοια αφέλεια, που η προδιαγεγραμμένη εξέλιξη της πλοκής δεν είναι παρά μια σειρά από απανωτά, εξόφθαλμα κλισέ. Λίγες οι δημιουργικές ιδέες (η σκηνή του μπαλκονιού), πολλές οι απλοϊκές λύσεις κι εντελώς γραφικοί οι περιφερειακοί χαρακτήρες, ψευτίζουν υπερβολικά το δραματικό βάρος της αρχετυπικής ιστορίας. Επιπλέον, ο τηλεοπτικός νατουραλισμός της γοργής αφήγησης εντυπωσιάζει σε μερικές σκηνές, αλλά γυαλίζει ακόμη περισσότερο τη σεναριακή σοβαροφάνεια, η οποία είναι φορές που αγγίζει τα όρια της μελό παρωδίας. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

STAR 01.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 113′
SUBLIME. Αμερικανική τηλεταινία του Τόνι Κραντς, με τους Τομ Κάβανο, Κάθλιν Γιόρκ, Κας Άνβαρ.
Ένας άντρας ξυπνά από τη νάρκωση μετά από μια μικροεπέμβαση και ανακαλύπτει ότι κάτι περίεργο συμβαίνει.
Αν και διαρκεί λίγο παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε, αυτό το θρίλερ είναι αρκετά πρωτότυπο για να ξυπνήσει τους φόβους σας για την επίσκεψη στο γιατρό.


ET3 01.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 89′
STORM CATCHER. Αμερικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Μάιστρο Κλαρκ, Ρόμπερτ Μιάνο.
Ένας από τους καλύτερους πιλότους της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, που κατηγορείται άδικα για εσχάτη προδοσία, δραπετεύει και προσπαθεί να εντοπίσει τους πραγματικούς ενόχους.
Βλέπουν καλά τα μάτια μου; Ο Ντολφ Λούντγκρεν εμφανίζεται στην ΕΤ3;

MEGA 01.30
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 98′
CHARLIE’S ANGELS. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Η κινηματογραφική αναβίωση της θηλυκής ομάδας των ιδιωτικών ντετέκτιβ με τρεις νέες ηρωίδες φιλοδοξεί να πιάσει την ατμόσφαιρα της σειράς και να τη μπολιάσει με το στιλ των ασιατικών ταινιών δράσης και των παραγωγών του Τζέιμς Μποντ.
Η επιλογή ωστόσο των τριών ηρωίδων, μ’ εξαίρεση τη Λούσι Λιου, ελάχιστα πείθει ότι πρόκειται για δυναμικό τρίο και μάλιστα εξπέρ στις πολεμικές τέχνες, η υπόθεση είναι τόσο ισχνή που αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να υπογράφουν το σενάριο τρεις τουλάχιστον σεναριογράφοι, οι σκηνές δράσης, αν και θεαματικές, δεν συγκρίνονται με το δυναμισμό των ταινιών που αυτή εδώ θέλει να αντιγράψει. Εκεί που η ταινία πετυχαίνει απόλυτα είναι να δώσει όλη την κιτς ατμόσφαιρα της σειράς: έτσι μόνο μπορούμε να δούμε τους κινηματογραφικούς «Άγγελους του Τσάρλι», σαν μια πλάκα, μια (αυτο)παρωδία των περιπετειών δράσης, αν και αμφιβάλλω αν αυτή ήταν η αρχική πρόθεση της αναβίωσης.


STAR 03.45
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 91′
A LONG WAY HOME. Αμερικανική τηλεταινία της Λορέιν Σένα, με τους Μέρεντιθ Μπάξτερ, Ρόμπερτ Γιούριχ, Νταϊάν Λαντ.
Αληθινή ιστορία συν κακοποίηση ανηλίκου από τον πατέρα τι μας κάνει;
Άλλη μια τηλεταινία-κοινωνικό μήνυμα. Με μηδενικό αντίκτυπο.

novacinema2 22.00
Αστυνομική, 2007 (Έγχρ.), 157′
Αμερικανική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Ράσελ Κρόου, Τσιετέλ Ετζιοφόρ.
Στη Νέα Υόρκη των αρχών της δεκαετίας του ’70, ο Φρανκ Λούκας στήνει τη δική του αυτοκρατορία του εγκλήματος, διακινώντας ηρωίνη από την Άπω Ανατολή. Ο Ρίτσι Ρόμπερτς, ένας αδιάφθορος αστυνομικός, αναλαμβάνει να σταματήσει τη δράση του.
Βασισμένος στα πραγματικά γεγονότα της ανόδου και της πτώσης του διαβόητου Φρανκ Λούκας, ο Στίβεν Ζαΐλιαν («Η Λίστα του Σίντλερ») παραδίδει στον Ρίντλεϊ Σκοτ το σενάριο ενός buddy movie, μεταμφιεσμένου σε γκανγκστερικό δράμα. Εκμεταλλευόμενος πλήρως τις δυνατότητές του, ο Βρετανός σκηνοθέτης στηρίζεται στις αντίπαλες και αντιφατικές φυσιογνωμίες των δύο μονομάχων του (ο Ντ. Ουάσινγκτον κερδίζει τις εντυπώσεις σ’ έναν πιο καλογραμμένο από αυτόν του Ρ. Κρόου ρόλο), παίζει διαρκώς με την αντίστιξη των ομοιοτήτων και των διαφορών τους, ενώ δεν χάνει στιγμή την ένταση του εξαιρετικού αφηγηματικού του ρυθμού. Τα σκοτεινά χρώματα μέσα από τα οποία ζωντανεύει μια περίπλοκη κοινωνική τοιχογραφία συμπληρώνουν τα μυστικά μιας χορταστικής, «όπως τον παλιό εκείνο τον καιρό», αστυνομικής περιπέτειας.

OTE Cinema 2/OTE TV 22.00
Κοινωνική, 2005 (Α/Μ), 93′
GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ, με τον ίδιο και τους Ντέιβιντ Στράδερν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Φρανκ Λαντζέλα.
Το 1953, σε μια περίοδο αντικομμουνιστικής υστερίας, ο τηλεοπτικός ρεπόρτερ του CBS Έντουαρντ Μόροου και ο παραγωγός του Φρεντ Φρέντλι, διακινδυνεύουν την καριέρα τους επιτιθέμενοι κατά του γερουσιαστή Μακάρθι και των ανακριτικών μεθόδων του εναντίον όσων κατηγορούνται ως δήθεν πράκτορες της Μόσχας.
Μια ταινία ενός προοδευτικού ηθοποιού, γιο ωστόσο δημοσιογράφου, που όχι μόνο μιλά για δημοσιογραφικό ήθος και δεοντολογία (αυτή που απαιτεί από τον ρεπόρτερ έρευνα, αντικειμενικότητα, το θάρρος της γνώμης του ακόμα κι όταν διακυβεύεται η θέση του), αλλά έχει γυριστεί και με ένα ανάλογο σεμνό και γενναίο ταυτόχρονα (για τα εμπορικά δεδομένα του Χόλιγουντ, όσο και για το νεοσυντηρητισμό της σημερινής Αμερικής) σκηνοθετικό ύφος (και ήθος). Παρακολουθώντας (μαζί με τον Μόροου) μερικά από τα αυθεντικά ντοκουμέντα ανακρίσεων, βλέπουμε ότι στην Αμερική τα πάντα (η πολιτική, η δικαιοσύνη, ο τηλεοπτικός διάλογος) είναι τελικά μια (καλή ή κακή) παράσταση.

novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 137′
Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Άρμι Χάμερ, Ναόμι Γουότς.
Η ζωή του Τζέι Έντγκαρ Χούβερ, διευθυντή του Γραφείου Ερευνών και αργότερα του FBI επί πέντε δεκαετίες, για πολλούς του ισχυρότερου άντρα των ΗΠΑ κατά τον 20ό αιώνα.
Ψυχολογικά και σεξουαλικά καταπιεσμένος από την αυστηρή μητέρα του (μια πειστικά απόμακρη Τζούντι Ντεντς), ο Χούβερ του «J. Edgar» είναι ένας παθιασμένος νευρωτικός ο οποίος, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει τους δαίμονές του, στρέφεται εναντίον των κομουνιστών, των γκάνγκστερ, του κάθε λογής «εχθρού της πατρίδας». Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, στην ωριμότερη ίσως ερμηνευτική στιγμή του, τον ενσαρκώνει με μια αποφασιστικότητα γεμάτη ενοχές και μια υστερική μεθοδικότητα. Με την ίδια χαμηλότονη και «υπόγεια» προσέγγιση πλησιάζει τον ήρωά του και ο Ίστγουντ προσπαθώντας να ακούσει τους ψιθύρους και όχι τις εκφοβιστικές κραυγές του. Το σενάριο του βραβευμένου με Όσκαρ Ντάστιν Λανς Μπλακ («Milk»), ωστόσο, δεν του χαρίζει τον ανάλογο, καθαρό από «θορύβους» χώρο για να κινηθεί. Ο Ίστγουντ κλέβει στιγμές και λεπτομέρειες, μοιάζοντας να παλεύει με τον εαυτό του και τις βαθιές αντιφάσεις του ήρωά του, οι περισσότερες από τις οποίες αρνούνται τελικά να αποκαλυφθούν στη μεγάλη οθόνη.
athinorama.gr
Κυριακή, 27 Ιανουαρίου
- Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΣΚΥΛΟΥ 2 αστεράκια 13.40 ΑΝΤ1
- Η ΕΚΛΟΓΗ ΤΗΣ ΣΟΦΙ 3 αστεράκια 21.30 ET1
- AMERICAN GANGSTER 3 αστεράκια 22.00 novacinema2
- ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ 3 αστεράκια 22.00 OTE Cinema 2/OTE TV
- J. EDGAR 2½ αστεράκια 22.00 novacinema1/HD
- SEVEN 4 αστεράκια 23.00 STAR
- Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟ 2 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- ΕΞΑΧΝΩΣΗ 2 αστεράκια 01.30 STAR

STAR 13.30
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 104′
MAD MONEY. Αμερικανική ταινία της Κάλι Κούρι, με τις Νταϊάν Κίτον, Κουίν Λατίφα, Κέιτι Χολμς.
Ακόμα κι αν ξεχάσεις πως έχει υπογράψει το βραβευμένο με Όσκαρ σενάριο του «Θέλμα και Λουίζ», από την Κάλι Κούρι περιμένεις κάτι παραπάνω από μια χαζοκωμωδία της σειράς. Κι όμως το «Εύκολο Χρήμα» είναι πιο ρουτινιάρικο κι από την προηγούμενη σκηνοθετική της δουλειά, τις «Εξομολογήσεις Γυναικών» του 2002 (Σάντρα Μπούλοκ, Άσλεϊ Τζαντ). Ριμέικ της βρετανικής τηλεταινίας «Hot Money», ενώνει τρεις εργαζόμενες σε τράπεζα –η Νταϊάν Κίτον δουλεύει ως καθαρίστρια!–, οι οποίες αποφασίζουν να κλέψουν τα χρησιμοποιημένα χαρτονομίσματα που προορίζονται για καταστροφή. Το κόλπο πετυχαίνει κι εκείνες συνεχίζουν μέχρι που, αναπόφευκτα, θα προκαλέσουν την τύχη τους αλλά και τα δικά μας νεύρα.
Κλισέ παρεξηγήσεις, εξωφρενικές συμπτώσεις, χιλιοειπωμένες ατάκες και χιλιοϊδωμένα αστεία, σε μια άνευρη και νερόβραστη δήθεν «σάτιρα» του αμερικάνικου ονείρου. Επιπλέον, μια εντελώς χαζοχαρούμενη αισιοδοξία απέναντι σε κάθε αναποδιά, καθώς η τριμελής, κι αργότερα εξαμελής, συμμορία ξεχειλίζει από καλοσύνη, αλτρουισμό και κάθε λογής αγαθά αισθήματα. Έχει κι η χολιγουντιανή αποβλάκωση τα όριά της. Ή μήπως όχι;

ΑΝΤ1 13.40
Κομεντί, 2007 (Έγχρ.), 97′
YEAR OF THE DOG. Αμερικανική ταινία του Μάικ Γουάιτ, με τους Μόλι Σάνον, Λόρα Ντερν, Τομ ΜακΚάρθι.
Μέσα από την ιστορία μιας μοναχικής σαραντάρας γραμματέως, που βρίσκει τελικά την ευτυχία περισσότερο δίπλα στα ζώα παρά στους ανθρώπους, ο Γουάιτ κάνει μικρές ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για τους σύγχρονους Αμερικανούς.
Εστιάζει κυρίως στην υπεροψία που διακρίνει τους φορείς του αμερικανικού ονείρου απέναντι στους λίγους που διαφέρουν και δυσκολεύονται να ενταχτούν. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν διστάζει να οδηγήσει τη συμπαθέστατη ηρωίδα του σε ακρότητες (μητέρα-προστάτιδα δεκαπέντε σκύλων!), αγγίζοντας όμως τα όρια της καρικατούρας. Η Μόλι Σάνον ακολουθεί αλάνθαστο ερμηνευτικό τέμπο, κάνοντάς την ηρωίδα της γρήγορα συμπαθή μέσα στο βασίλειο της παραδοξότητάς της. Σιγά-σιγά όμως η ιστορία χάνει το ενδιαφέρον της, δεν εξελίσσεται πειστικά και καταλήγει σε ένα διδακτικό φινάλε χολιγουντιανού τύπου που δεν ταιριάζει σε μια τέτοια, ανεξάρτητου πνεύματος παραγωγή.


MEGA 14.50
Κοινωνική, 2001 (Έγχρ.), 100′
THE PRINCESS AND THE MARINE. Αμερικανική τηλεταινία του Μάικ Ρόουμπ, με τους Μαρκ-Πολ Γκόσελαρ, Μάριζολ Νίκολς, Ντέιβ Πάουερ.
Μια πριγκίπισσα από το Μπαχρέιν ερωτεύεται έναν Αμερικανό πεζοναύτη και το ζευγάρι αποφασίζει να κλεφτεί.
Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα τηλεταινία, με ελάχιστο συναισθηματικό ή πολιτικό και σίγουρα καθόλου κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

ALPHA 21.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 89′
CELLULAR. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Ρ. Έλις, με τους Κιμ Μπέισινγκερ, Κρις Έβανς, Τζέισον Στέιδαμ.
Μια καθηγήτρια που έχει απαχθεί από αγνώστους καταφέρνει να επικοινωνήσει με το κινητό ενός άγνωστου νεαρού, τον οποίο κινητοποιεί άθελά του για να τη σώσει.
Υπάρχει μια αίσθηση αυθεντικού χιτσκοκικού σασπένς στη σεναριακή ιδέα (το σενάριο έχει γράψει ο Λάρι Κοέν του «Τηλε-φονικός Θάλαμος»). Όμως βασικός σκοπός είναι να διαφημιστούν οι αρετές της κινητής τηλεφωνίας και να προβληθεί η ιδέα ότι και ο πιο κοινός άνθρωπος μπορεί να μεταμορφωθεί σε σούπερ ήρωα, αρκεί να σταθεί αντάξιος της ευκαιρίας που του δίνεται.

MEGA 21.15
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 98′
CHARLIE’S ANGELS. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Η κινηματογραφική αναβίωση της θηλυκής ομάδας των ιδιωτικών ντετέκτιβ με τρεις νέες ηρωίδες φιλοδοξεί να πιάσει την ατμόσφαιρα της σειράς και να τη μπολιάσει με το στιλ των ασιατικών ταινιών δράσης και των παραγωγών του Τζέιμς Μποντ.
Η επιλογή ωστόσο των τριών ηρωίδων, μ’ εξαίρεση τη Λούσι Λιου, ελάχιστα πείθει ότι πρόκειται για δυναμικό τρίο και μάλιστα εξπέρ στις πολεμικές τέχνες, η υπόθεση είναι τόσο ισχνή που αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να υπογράφουν το σενάριο τρεις τουλάχιστον σεναριογράφοι, οι σκηνές δράσης, αν και θεαματικές, δεν συγκρίνονται με το δυναμισμό των ταινιών που αυτή εδώ θέλει να αντιγράψει. Εκεί που η ταινία πετυχαίνει απόλυτα είναι να δώσει όλη την κιτς ατμόσφαιρα της σειράς: έτσι μόνο μπορούμε να δούμε τους κινηματογραφικούς «Άγγελους του Τσάρλι», σαν μια πλάκα, μια (αυτο)παρωδία των περιπετειών δράσης, αν και αμφιβάλλω αν αυτή ήταν η αρχική πρόθεση της αναβίωσης.

ET1 21.30
Δραματική, 1982 (Έγχρ.), 150′
SOPHIE’S CHOICE. Αμερικανική ταινία του Άλαν Πάκουλα, με τους Μέριλ Στριπ, Κέβιν Κλάιν, Πίτερ ΜακΝίκολ.
Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου μια Πολωνή που κουβαλάει φριχτές εμπειρίες από το Άουσβιτς γνωρίζεται μ’ έναν συγγραφέα κι έναν Εβραίο διανοούμενο και διχάζεται ανάμεσα στους δύο άντρες.
Μεταφορά μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Στάιρον που δίχασε κοινό και κριτικούς, χωρίς ωστόσο κανείς να αμφισβητεί την ερμηνεία της Μέριλ Στριπ, η οποία τιμήθηκε με το δεύτερο Όσκαρ της.

ALPHA 22.50
Αστυνομική, 2008 (Έγχρ.), 109′
STREET KINGS. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Άγερ, με τους Κιάνου Ριβς, Φόρεστ Γουίτακερ, Χιού Λόρι.
Ο Τομ Λάντλοου, ένας βετεράνος αστυνομικός του Λος Άντζελες, βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή κι ενοχοποιείται για τη δολοφονία ενός συναδέλφου του.
Αστυνομική περιπέτεια που διατείνεται πως όλη η διαφθορά και η βία του κόσμου έχουν συσσωρευτεί στους δρόμους του Λος Άντζελες. Σχηματικοί και αφελείς διάλογοι, γραφική βία, ασταμάτητη αιματοχυσία.

STAR 23.00
Θρίλερ, 1995 (Έγχρ.), 122′
SE7EN. Αμερικανική ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ, με τους Μπραντ Πιτ, Μόργκαν Φρίμαν, Γκουινέθ Πάλτροου.
Δύο ντετέκτιβ (ο ένας στην αρχή και ο άλλος στο τέλος της καριέρας του) αναζητούν την ταυτότητα ενός κατά συρροή δολοφόνου, του οποίου τα σχεδιασμένα με διαβολική ακρίβεια εγκλήματα παραπέμπουν στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα.
Στο μουντό, κλειστοφοβικό και απειλητικό σκηνικό μιας πόλης που θα μπορούσε να είναι η κόλαση, ο Φίντσερ πάει ενάντια στην κυρίαρχη λογική των θρίλερ τρόμου. Ούτε μια σκηνή φόνου ή έστω απειλής του υποψήφιου θύματος δεν αναστατώνει ίσως την πιο τρομακτική και υποβλητική ταινία που έγινε γύρω από τη μυθολογία των serial killers. Σίγουρα πάντως εκείνη που έγραψε ξανά τους κανόνες του είδους για τις επόμενες γενιές.

ΕΤ3 23.00
Κοινωνική, 1993 (Έγχρ.), 115′
THE MAN WITHOUT A FACE. Αμερικανική ταινία του Μελ Γκίμπσον, με τον ίδιο και τους Νικ Σταλ, Μάργκαρετ Γουίτον.
Πρώην καθηγητής, παραμορφωμένος στο μισό πρόσωπό του από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα, γίνεται ο πνευματικός μέντορας ενός έφηβου.
Η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Μελ Γκίμπσον εντυπωσιάζει με τη σεμνότητα και την απλότητα του ύφους της. Με μια καλύτερη επεξεργασία του σεναρίου θα αποφεύγονταν και οι συναισθηματικές κοινοτοπίες.

MEGA 23.15
Δραματική, 2010 (Έγχρ.), 95′
Ελληνική ταινία του Χρήστου Νικολέρη, με τους Αντίνοο Αλμπάνη, Τζωρτζίνα Λιώση, Νικόλα Παπαγιάννη.
Με σκηνοθετική δεξιοτεχνία που δεν φοβάται τις συμπλοκές συμμοριών ή τις θεαματικές κόντρες αυτοκινήτων, ο Χρήστος Νικολέρης («Άγρια Παιδιά» του MEGA) ανακαλύπτει στη σκοτεινή πλευρά της πρωτεύουσας έναν καταδικασμένο έρωτα. Αυτόν του Ρώσου Γκόραν και της Αλβανίδας Τζούλια, στους οποίους οι προκαταλήψεις μιας φονικής έχθρας δεν επιτρέπουν να είναι μαζί.
Άλλη μια κινηματογραφική διασκευή της τραγικής ιστορίας των εραστών της Βερόνας, αφορά την Αθήνα του σήμερα. Σε επίπεδο απλής αναφοράς όμως. Γιατί, δυστυχώς, το γνωστό μοτίβο περιγράφεται εδώ με δυναμισμό αλλά και τέτοια αφέλεια, που η προδιαγεγραμμένη εξέλιξη της πλοκής δεν είναι παρά μια σειρά από απανωτά, εξόφθαλμα κλισέ. Λίγες οι δημιουργικές ιδέες (η σκηνή του μπαλκονιού), πολλές οι απλοϊκές λύσεις κι εντελώς γραφικοί οι περιφερειακοί χαρακτήρες, ψευτίζουν υπερβολικά το δραματικό βάρος της αρχετυπικής ιστορίας. Επιπλέον, ο τηλεοπτικός νατουραλισμός της γοργής αφήγησης εντυπωσιάζει σε μερικές σκηνές, αλλά γυαλίζει ακόμη περισσότερο τη σεναριακή σοβαροφάνεια, η οποία είναι φορές που αγγίζει τα όρια της μελό παρωδίας. Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

STAR 01.30
Θρίλερ, 2007 (Έγχρ.), 113′
SUBLIME. Αμερικανική τηλεταινία του Τόνι Κραντς, με τους Τομ Κάβανο, Κάθλιν Γιόρκ, Κας Άνβαρ.
Ένας άντρας ξυπνά από τη νάρκωση μετά από μια μικροεπέμβαση και ανακαλύπτει ότι κάτι περίεργο συμβαίνει.
Αν και διαρκεί λίγο παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε, αυτό το θρίλερ είναι αρκετά πρωτότυπο για να ξυπνήσει τους φόβους σας για την επίσκεψη στο γιατρό.


ET3 01.30
Περιπέτεια, 1999 (Έγχρ.), 89′
STORM CATCHER. Αμερικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Ντολφ Λούντγκρεν, Μάιστρο Κλαρκ, Ρόμπερτ Μιάνο.
Ένας από τους καλύτερους πιλότους της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας, που κατηγορείται άδικα για εσχάτη προδοσία, δραπετεύει και προσπαθεί να εντοπίσει τους πραγματικούς ενόχους.
Βλέπουν καλά τα μάτια μου; Ο Ντολφ Λούντγκρεν εμφανίζεται στην ΕΤ3;

MEGA 01.30
Περιπέτεια, 2000 (Έγχρ.), 98′
CHARLIE’S ANGELS. Αμερικανική ταινία του ΜακΤζι, με τις Κάμερον Ντίαζ, Ντρου Μπάριμορ, Λούσι Λιου.
Η κινηματογραφική αναβίωση της θηλυκής ομάδας των ιδιωτικών ντετέκτιβ με τρεις νέες ηρωίδες φιλοδοξεί να πιάσει την ατμόσφαιρα της σειράς και να τη μπολιάσει με το στιλ των ασιατικών ταινιών δράσης και των παραγωγών του Τζέιμς Μποντ.
Η επιλογή ωστόσο των τριών ηρωίδων, μ’ εξαίρεση τη Λούσι Λιου, ελάχιστα πείθει ότι πρόκειται για δυναμικό τρίο και μάλιστα εξπέρ στις πολεμικές τέχνες, η υπόθεση είναι τόσο ισχνή που αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να υπογράφουν το σενάριο τρεις τουλάχιστον σεναριογράφοι, οι σκηνές δράσης, αν και θεαματικές, δεν συγκρίνονται με το δυναμισμό των ταινιών που αυτή εδώ θέλει να αντιγράψει. Εκεί που η ταινία πετυχαίνει απόλυτα είναι να δώσει όλη την κιτς ατμόσφαιρα της σειράς: έτσι μόνο μπορούμε να δούμε τους κινηματογραφικούς «Άγγελους του Τσάρλι», σαν μια πλάκα, μια (αυτο)παρωδία των περιπετειών δράσης, αν και αμφιβάλλω αν αυτή ήταν η αρχική πρόθεση της αναβίωσης.


STAR 03.45
Δραματική, 2003 (Έγχρ.), 91′
A LONG WAY HOME. Αμερικανική τηλεταινία της Λορέιν Σένα, με τους Μέρεντιθ Μπάξτερ, Ρόμπερτ Γιούριχ, Νταϊάν Λαντ.
Αληθινή ιστορία συν κακοποίηση ανηλίκου από τον πατέρα τι μας κάνει;
Άλλη μια τηλεταινία-κοινωνικό μήνυμα. Με μηδενικό αντίκτυπο.

novacinema2 22.00
Αστυνομική, 2007 (Έγχρ.), 157′
Αμερικανική ταινία του Ρίντλεϊ Σκοτ, με τους Ντένζελ Ουάσινγκτον, Ράσελ Κρόου, Τσιετέλ Ετζιοφόρ.
Στη Νέα Υόρκη των αρχών της δεκαετίας του ’70, ο Φρανκ Λούκας στήνει τη δική του αυτοκρατορία του εγκλήματος, διακινώντας ηρωίνη από την Άπω Ανατολή. Ο Ρίτσι Ρόμπερτς, ένας αδιάφθορος αστυνομικός, αναλαμβάνει να σταματήσει τη δράση του.
Βασισμένος στα πραγματικά γεγονότα της ανόδου και της πτώσης του διαβόητου Φρανκ Λούκας, ο Στίβεν Ζαΐλιαν («Η Λίστα του Σίντλερ») παραδίδει στον Ρίντλεϊ Σκοτ το σενάριο ενός buddy movie, μεταμφιεσμένου σε γκανγκστερικό δράμα. Εκμεταλλευόμενος πλήρως τις δυνατότητές του, ο Βρετανός σκηνοθέτης στηρίζεται στις αντίπαλες και αντιφατικές φυσιογνωμίες των δύο μονομάχων του (ο Ντ. Ουάσινγκτον κερδίζει τις εντυπώσεις σ’ έναν πιο καλογραμμένο από αυτόν του Ρ. Κρόου ρόλο), παίζει διαρκώς με την αντίστιξη των ομοιοτήτων και των διαφορών τους, ενώ δεν χάνει στιγμή την ένταση του εξαιρετικού αφηγηματικού του ρυθμού. Τα σκοτεινά χρώματα μέσα από τα οποία ζωντανεύει μια περίπλοκη κοινωνική τοιχογραφία συμπληρώνουν τα μυστικά μιας χορταστικής, «όπως τον παλιό εκείνο τον καιρό», αστυνομικής περιπέτειας.

OTE Cinema 2/OTE TV 22.00
Κοινωνική, 2005 (Α/Μ), 93′
GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. Αμερικανική ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ, με τον ίδιο και τους Ντέιβιντ Στράδερν, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, Φρανκ Λαντζέλα.
Το 1953, σε μια περίοδο αντικομμουνιστικής υστερίας, ο τηλεοπτικός ρεπόρτερ του CBS Έντουαρντ Μόροου και ο παραγωγός του Φρεντ Φρέντλι, διακινδυνεύουν την καριέρα τους επιτιθέμενοι κατά του γερουσιαστή Μακάρθι και των ανακριτικών μεθόδων του εναντίον όσων κατηγορούνται ως δήθεν πράκτορες της Μόσχας.
Μια ταινία ενός προοδευτικού ηθοποιού, γιο ωστόσο δημοσιογράφου, που όχι μόνο μιλά για δημοσιογραφικό ήθος και δεοντολογία (αυτή που απαιτεί από τον ρεπόρτερ έρευνα, αντικειμενικότητα, το θάρρος της γνώμης του ακόμα κι όταν διακυβεύεται η θέση του), αλλά έχει γυριστεί και με ένα ανάλογο σεμνό και γενναίο ταυτόχρονα (για τα εμπορικά δεδομένα του Χόλιγουντ, όσο και για το νεοσυντηρητισμό της σημερινής Αμερικής) σκηνοθετικό ύφος (και ήθος). Παρακολουθώντας (μαζί με τον Μόροου) μερικά από τα αυθεντικά ντοκουμέντα ανακρίσεων, βλέπουμε ότι στην Αμερική τα πάντα (η πολιτική, η δικαιοσύνη, ο τηλεοπτικός διάλογος) είναι τελικά μια (καλή ή κακή) παράσταση.

novacinema1/HD 22.00
Δραματική, 2011 (Έγχρ.), 137′
Αμερικανική ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, με τους Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Άρμι Χάμερ, Ναόμι Γουότς.
Η ζωή του Τζέι Έντγκαρ Χούβερ, διευθυντή του Γραφείου Ερευνών και αργότερα του FBI επί πέντε δεκαετίες, για πολλούς του ισχυρότερου άντρα των ΗΠΑ κατά τον 20ό αιώνα.
Ψυχολογικά και σεξουαλικά καταπιεσμένος από την αυστηρή μητέρα του (μια πειστικά απόμακρη Τζούντι Ντεντς), ο Χούβερ του «J. Edgar» είναι ένας παθιασμένος νευρωτικός ο οποίος, αδυνατώντας να αντιμετωπίσει τους δαίμονές του, στρέφεται εναντίον των κομουνιστών, των γκάνγκστερ, του κάθε λογής «εχθρού της πατρίδας». Ο υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, στην ωριμότερη ίσως ερμηνευτική στιγμή του, τον ενσαρκώνει με μια αποφασιστικότητα γεμάτη ενοχές και μια υστερική μεθοδικότητα. Με την ίδια χαμηλότονη και «υπόγεια» προσέγγιση πλησιάζει τον ήρωά του και ο Ίστγουντ προσπαθώντας να ακούσει τους ψιθύρους και όχι τις εκφοβιστικές κραυγές του. Το σενάριο του βραβευμένου με Όσκαρ Ντάστιν Λανς Μπλακ («Milk»), ωστόσο, δεν του χαρίζει τον ανάλογο, καθαρό από «θορύβους» χώρο για να κινηθεί. Ο Ίστγουντ κλέβει στιγμές και λεπτομέρειες, μοιάζοντας να παλεύει με τον εαυτό του και τις βαθιές αντιφάσεις του ήρωά του, οι περισσότερες από τις οποίες αρνούνται τελικά να αποκαλυφθούν στη μεγάλη οθόνη.
athinorama.gr