Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι ταινίες της ημέρας σε ελεύθερα και συνδρομητικά κανάλια

Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου
- ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ 2½ αστεράκια 20.30 ET1
- ΚΑΥΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ 2½ αστεράκια 21.00 STAR
- BENDA BILILI! 3 αστεράκια 22.00 ΒΟΥΛΗ
- ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ 2 αστεράκια 22.00 novacinema1/HD
- ΤΖΟΥΜΑΝΤΖΙ 2½ αστεράκια 22.30 MEGA
- ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ 3½ αστεράκια 22.40 OTE Cinema 1/OTE TV
- ΑΥΓΟ 3 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- SWEENΕY TODD: Ο ΦΟΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΛΙΤ 5 αστεράκια 23.45 STAR
- ΣΕΡΠΙΚΟ 3 αστεράκια 00.45 MEGA
- ΜΙΚΡΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ 3½ αστεράκια 01.00 ΕΤ3
- ΕΠΑΦΗ 3 αστεράκια 02.15 STAR

STAR 13.30
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 104′
BLUE CRUSH. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Τζον Στόκγουελ, με τους Κέιτ Μπόσγουορθ, Μάθιου Ντέιβις, Μισέλ Ροντρίγκεζ.
Η Αν Μαρί ζει στη Χαβάη με τη μικρότερη αδερφή της και δύο φίλες της, και προετοιμάζεται για έναν αγώνα σερφ. Όταν εμφανίζεται ένας όμορφος νεαρός, εκείνη παγιδεύεται στα δίχτυα του έρωτα.
Ηλιοκαμένα γυναικεία κορμιά στις παραλίες της Χαβάης, εντυπωσιακές λήψεις στη θάλασσα, αλλά η ταινία θα έπρεπε να περιοριστεί στην επίδειξη σερφ ικανοτήτων και να μην το γυρίσει στο μελόδραμα.

ALPHA 14.45
Κομεντί, 1965 (Έγχρ.), 104′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ζωή Λάσκαρη, Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστα Βουτσά.
Η Ρένα Βλαχοπούλου φτάνει με την ανιψιά της Ζωή Λάσκαρη στη …swinging Ρόδο, όπου εκτυλίσσονται διάφορες χαριτωμένες ερωτικές παρεξηγήσεις.
Ένα από τα συμπαθητικότερα «μιούζικαλ» του Δαλιανίδη (σε μουσική Μίμη Πλέσσα), που σε κάνει να επιθυμείς κατεπειγόντως το καλοκαίρι. Εδώ καθιερώθηκε η ατάκα «Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;».

ΕΤ3 19.00
Κωμωδία, 1960 (Α/Μ), 90′
Ελληνική ταινία της Μαρίας Πλυτά, με τους Γιάννη Γκιωνάκη, Κώστα Χατζηχρήστο, Βούλα Χαριλάου.
Άλλη μια ιστορία παρενδυσίας του παλιού ελληνικού σινεμά, με τη Βούλα Χαριλάου να ντύνεται άντρας για να πιάσει δουλειά χωρίς να την παρενοχλούν τα αφεντικά της.
Μόνο που ο έρωτας θα κάνει το δικό του κέφι μπλέκοντας την κοπέλα με τον καινούργιο προϊστάμενό της, ενώ εσείς όχι και τόσο με όλα αυτά τα αδιάφορα.

ET1 20.30
Κωμωδία, 1965 (Α/Μ), 80′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ρένα Βλαχοπούλου, Ντίνο Ηλιόπουλο, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ένας φιλότιμος λογιστής αναστατώνει την οικογένεια ενός απόστρατου στρατηγού όταν έρχεται να παραδώσει το χαμένο πορτοφόλι του που περιέχει ένα άκρως ενοχοποιητικό γράμμα.
Το ομώνυμο θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά προσφέρει ένα πρώτης τάξεως υλικό για να ξεδιπλώσουν τις κωμικές τους ικανότητες οι τρεις πρωταγωνιστές – ιδίως η Βλαχοπούλου η οποία στη συνέχεια θα πάρει τον υστερικό κατήφορο. Πολλές οι αγαπημένες ατάκες και σκηνές, σε μια από τις στερεότερες κωμωδίες του παλιού ελληνικού σινεμά.

ΑΝΤ1 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 96′
BURN AFTER READING. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τζορτζ Κλούνι, Μπραντ Πιτ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Ο Τσαντ και η Λίντα, συνάδελφοι σε ένα γυμναστήριο, βρίσκουν ένα CD με κωδικοποιημένες πληροφορίες που ανήκει σε έναν πρώην πράκτορα της CIA. Αποφασίζουν να τον εκβιάσουν, όταν όμως εκείνος αρνείται να τους πληρώσει, απευθύνονται στη ρώσικη πρεσβεία.
Όλες οι ταινίες των Κοέν στήνονται γύρω από το κενό. Γι’ αυτό κι ένα στρογγυλό αντικείμενο, ένα μεγάλο ή μικρό μηδέν, πάντα πρωταγωνιστεί. Χωρίς αξία, όπως και το επίμαχο CD, φορτώνεται με νόημα από ένα μάτσο απελπισμένους ήρωες, οι οποίοι καταστρέφονται κυνηγώντας το. Καθώς οι πορείες τους διασταυρώνονται με ξεκαρδιστικά απρόοπτο τρόπο, αυτό που αποκαλύπτεται πίσω από τις φαρσικές παρεξηγήσεις δεν είναι ένας κόσμος με χαμηλό IQ. Είναι το πανηγύρι της ματαιοδοξίας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια, η παντελής έλλειψη επικοινωνίας και η απέραντη μοναξιά του επαρχιακού τοπίου ή, εν προκειμένω, της αστικής ζούγκλας, η ανάγκη όλων να ζήσουν ένα (μικρό) ψέμα.

STAR 21.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 139′
HARRY POTTER AND THE ORDER OF THE PHOENIX. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Γέιτς, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Η πέμπτη χρονιά στο Χόγκουαρντς μας συστήνει το Τάγμα του Φοίνικα, το στρατό του Ντάμπλντορ και την αντιδραστική και μισαλλόδοξη καθηγήτρια Άμπριτζ (σαν υπουργός της κυβέρνησης Μπους), την οποία υποδύεται με εξαιρετικά χαριτωμένη κακία η Ιμέλντα Στόντον.
Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές, ειδικά ο Ράντκλιφ, αποδεικνύονται ωριμότεροι ερμηνευτικά, υπάρχει η απαραίτητη συγκινητική απώλεια στην (αδέξια σκηνοθετημένη) αναμέτρηση του φινάλε και οι θετικές αξίες θριαμβεύουν στην περιρρέουσα σκοτεινιά για ακόμα μία φορά.

ΒΟΥΛΗ 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2010 (Έγχρ.), 85′
Γαλλική ταινία των Ρενό Μπαρέ και Φλοράν ντε λα Τουλαγέ.
Καθηλωμένοι σε χειροποίητα καροτσάκια εξαιτίας της πολιομυελίτιδας, τέσσερις βιρτουόζοι παραπληγικοί μουσικοί έδιναν για δεκαετίες τη δική τους μάχη επιβίωσης στην Κινσάσα του Κονγκό. Το 2004, δύο Γάλλοι σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά σε ένα από τα αυτοσχέδια street κοντσέρτα τους και έμειναν άφωνοι με το θέαμα. Η σχέση των δυο δημιουργών με την μπάντα υπήρξε από την πρώτη στιγμή δυναμική, με το δίδυμο Μπαρέ-Τουλαγιέ να παίρνει προσωπικά την υπόθεση «Staff Benda Bilili!».
Πέρα από τη διεθνή καταξίωση που απολαμβάνει πλέον η αφρικάνικη μπάντα στη διεθνή ethnic σκηνή, η ταινία που προέκυψε από το πολύχρονο ταξίδι είναι κάτι περισσότερο από ένα βιογραφικό ντοκιμαντέρ. Το «Benda Bilili!» ξορκίζει την αφρικανική εξαθλίωση με άφθονο χιούμορ, κοιτά με politically incorrect ειλικρίνεια τις σκοτεινές πλευρές των πρωταγωνιστών της και δεν διστάζει όπου χρειάζεται να «βρωμίσει» τη συγκινητική του αφήγηση με άγριο κοινωνικό heavy metal.


ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 114′
ΤΗΕ WOMEN. Αμερικανική ταινία της Ντάιαν Ίνγκλις, με τις Μεγκ Ράιαν, Ανέτ Μπένινγκ, Ντέμπρα Μέσινγκ.
Μόνο θλίψη σε πιάνει αν συγκρίνεις την κομψότατη κοινωνική κομεντί του Τζορτζ Κιούκορ μ’ αυτό το ριμέικ, που παραδόξως φέρει την υπογραφή της παραγωγού και σεναριογράφου της τολμηρής σειράς «Μέρφι Μπράουν». Ο σκελετός παραμένει ο ίδιος: μεγαλοαστές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, προβλήματα μητρότητας, οικογενειακής ευτυχίας, συντροφικότητας, καριέρας. Γυναικοπαρέες που δίνουν συμβουλές και κουτσομπολεύουν, ενώ επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ δειγματίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Η Ντάιαν Ίνγκλις αντιμετωπίζει το σατιρικό της υλικό με κέφι, αλλά τόσο απλοϊκά που τίποτα, κωμικό ή δραματικό, δεν ξεπερνά το βάθος της επιδερμίδας. Λίγες χαριτωμένες ατάκες, μπόλικη ρομαντική ευαισθησία κι άλλη τόση κατινιά, προβλέψιμα προβλήματα με ακόμα πιο προβλέψιμες λύσεις και μερικοί διάφανοι χαρακτήρες τους οποίους έμπειροι σταρ και επώνυμες μάρκες προσπαθούν να ντύσουν με συναίσθημα και στιλ. Το «Sex and the City» χωρίς το σεξ δηλαδή…

MEGA 22.30
Φαντασίας, 1995 (Έγχρ.), 104′
JUMANJI. Αμερικανική ταινία του Τζο Τζόνστον, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπράντλεϊ Πιρς, Κίρστεν Ντανστ.
Δύο παιδιά παίζουν ένα μαγικό επιτραπέζιο παιχνίδι, που σκορπά το χάος σε μια αμερικανική κωμόπολη.
Παραμύθι για παιδιά και μεγάλους, με χιούμορ, σασπένς και εφέ που δημιουργούν έναν κόσμο φαντασίας και τρέλας. Ο σκηνοθέτης Τζο Τζόνστον, με παρελθόν στα ειδικά εφέ («Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού») εξαργύρωσε αυτή την επιτυχία με σκηνοθετώντας στη συνέχεια το τρίτο «Jurassic Park» και τον (απαράδεκτο) «Λυκάνθρωπο».

ΕΤ3 23.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 97′
YUMURTA. Τουρκική ταινία του Σεμίχ Καπλάνογλου, με τους Νεζάτ Ισλέρ, Σααντέτ Ακσόι, Ουφούκ Μπαϊρακτάρ.
Η πρώτη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Σεμίχ Καπλάνογλου, η οποία έπειτα από αξιοζήλευτη φεστιβαλική πορεία (πάνω από 30 βραβεία) ανέδειξε τον δημιουργό της σε έναν από τους πλέον ταλαντούχους νέους Ευρωπαίους δημιουργούς. Οι διαδρομές του μοναχικού ήρωα, των θεματικών μοτίβων και της κινηματογραφικής γραφής που θα ξανασυναντήσουμε αργότερα στο «Γάλα» και το «Μέλι» ξεκινούν από εδώ. Πρόκειται για τον Γιουσούφ, έναν τριανταπεντάρη ποιητή που επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία της μητέρας του και ξεκινά με μια νεαρή συγγενή του ένα απρογραμμάτιστο ταξίδι.
Πρόκειται για τους ήχους της φύσης, τις πρωταρχικές αξίες, τις ξεχασμένες τελετουργίες και την ίδια την Τουρκία, που ταλαντεύεται ανάμεσα στην παράδοση και στον εκσυγχρονισμό, στο παλιό και το καινούργιο. Πρόκειται για ένα σπίτι που καταρρέει, ένα ζώο που θυσιάζεται, για το πέρασμα του χρόνου και για δύο ανθρώπους οι οποίοι ανακαλύπτουν από την αρχή τα ελάχιστα, τα βασικά. Πρόκειται εντέλει για το ίδιο το σινεμά, το οποίο επιστρέφει σε μια αφοπλιστική ειλικρίνεια που καθαρίζει την ψυχή και το βλέμμα.

ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 92′
BLAST! Αμερικανο-γερμανο-νοτιοαφρικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Έντι Γκρίφιν, Βίνι Τζόουνς, Βίβικα Α. Φοξ.
Τρομοκράτης καταλαμβάνει μια θαλάσσια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και σχεδιάζει να προκαλέσει μια ηλεκτρομαγνητική έκρηξη που θα βραχυκυκλώσει το τραπεζικό πληροφοριακό σύστημα.
Αν δεν βαριέσαι να δεις άλλη μια περιπέτεια όπου ένας ασήμαντος ανθρωπάκος βγάζει τον ηρωισμό από μέσα του και εμποδίζει μια αδίστακτη συμμορία τρομοκρατών, εδώ θα συναντήσεις τον Βίνι Τζόουνς και μερικούς αναπάντεχους γκεστ από τηn αφροαμερικανική μουσική σκηνή.

STAR 23.45
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 116′
SWEENY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET. Αμερικανική ταινία του Τιμ Μπάρτον, με τους Τζόνι Ντεπ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Τίμοθι Σπολ.
Ο Τιμ Μπάρτον βρήκε στο αιρετικό μουσικό έργο του Στίβεν Σοντχάιμ και στο πρόσωπο ενός κουρέα, ο οποίος υποτίθεται ότι διέπραξε 160 φόνους στο Λονδίνο του 18ου αιώνα, τον ιδανικό συνδυασμό-εισιτήριο γι’ ακόμη ένα ταξίδι στο γοητευτικά σκοτεινό σύμπαν του. Ο Τζον Λόγκαν («Μονομάχος», «Aviator») παρέδωσε μια κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Μπάρτον σεναριακή προσαρμογή και ο σκηνοθέτης επέλεξε μαζί με τον απαιτητικό Σοντχάιμ τους τραγουδιστές-πρωταγωνιστές, μια επίλεκτη βρετανική ομάδα που πλαισιώνει τον ανέκφραστο και αποφασισμένο Τζόνι Ντεπ.
Το τυφλωμένο από μίσος βλέμμα του και η οργή που κρύβει κάθε συλλαβή των στίχων του ζωντανεύουν έναν ήρωα ο οποίος (θαρρείς βγαλμένος από την «Ορέστεια» ή τον σαιξπηρικό «Άμλετ») ζει μονάχα για να εκδικηθεί, την ώρα που ο Τιμ Μπάρτον διασκεδάζει αφάνταστα ξεδιπλώνοντας όλες τις αλληγορικές διαστάσεις της απόκοσμης όπεράς του. Ο ρεαλισμός πετά μακριά, καθώς το μακάβριο χιούμορ, ο κοφτερός κυνισμός και η μελωδική δράση -αγκαλιά με τους πίδακες αίματος- καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση. Ένας σκηνογραφημένος μικρόκοσμος με αποχρωματισμένη, «αναιμική» όψη παίρνει σάρκα και οστά, το κινηματογραφικό μιούζικαλ δέχεται την επίσκεψη ενός βγαλμένου από b movie τρόμου Τσαρλς Ντίκενς και ο Μπάρτον αποδεικνύει γι’ ακόμη μία φορά πόσο φτηνό είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.

MEGA 00.45
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 130′
SERPICO. Αμερικανική ταινία του Σίντνεϊ Λιούμετ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζον Ράντολφ, Άλαν Ριτς.
Ο Σέρπικο, ένας έντιμος και αντικομφορμιστής αστυνομικός που αρνείται να λαδωθεί, μετατίθεται στο Τμήμα Ηθών με απώτερο σκοπό να σκοτωθεί την ώρα του καθήκοντος.
Ο Σίντνεϊ Λούμετ χρησιμοποιεί μια πραγματική ιστορία για να κάνει μια ρεαλιστική αναπαράσταση του μικρόκοσμου της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, στιγματίζοντας τη διαφθορά που επικρατεί σε όλο το σώμα και εντοπίζοντας τους λίγους τίμιους σταυροφόρους του νόμου. Η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη ήταν υποψήφια για Grammy, ενώ ο Αλ Πατσίνο, κυρίαρχος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.

ΕΤ3 01.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 94′
SMALL TIME CROOKS. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Χιου Γκραντ, Τρέισι Ούλμαν, Μάικλ Ράπαπορτ.
Ένας μικροαπατεώνας σχεδιάζει να ληστέψει μια τράπεζα, αλλά στο μεταξύ γίνεται πάμπλουτος χάρης στα κουλουράκια της γυναίκας του. Εκείνη, θαμπωμένη από τα μεγαλεία, ζητά από έναν ντίλερ έργων τέχνης να τη μυήσει στους τρόπους της υψηλής κοινωνίας, χωρίς να υποψιάζεται ότι πρόκειται για απατεώνα.
Η επιστροφή του Γούντι Άλεν μετά από αρκετά χρόνια στην καθαρή κωμωδία χαροποίησε όλους όσοι λατρεύουν το χιούμορ του, αλλά ενδεχομένως είχαν βαρεθεί να τον (ξανα)βλέπουν να διακωμωδεί ναρκισιστικά τον εαυτό του. Η ταινία έχει αρκετή πλάκα κι ας αποτελεί ένα «μικρό» έργο στη φιλμογραφία του Άλεν, κυρίως γιατί μοιάζει να μην έχει στόχο. Στην αρχή νομίζεις ότι βλέπεις ένα αμερικανικό ριμέικ τού «Ο Κλέψας του Κλέψαντος», ενώ στη συνέχεια η ταινία αλλάζει ολότελα στιλ και γίνεται σάτιρα της νεοϋρκέζικης υψηλής κοινωνίας, μέσα όμως από μια μίμηση του μολιερικού «Αρχοντοχωριάτη».

ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 104′
ICH BIN DIE ANDERE. Γερμανική ταινία της Μαργκαρέτε φον Τρότα, με τους Κάτια Ρίμαν, Όγκουστ Ντίελ, Άρμιν Μίλερ-Σταλ.
Ο Ρόμπερτ, ένας νεαρός πολιτικός μηχανικός, γνωρίζει μια γοητευτική δικηγόρο, η οποία όμως ζει διπλή ζωή και ως πόρνη. Προσπαθώντας να μάθει περισσότερα γι’ αυτήν και το παρελθόν της, ανακαλύπτει ότι διατηρεί μια πολύ περίεργη σχέση εξάρτησης με τον πλούσιο, ανάπηρο πατέρα της.
Γέννημα της έντονα πολιτικοποιημένης δεκαετίας του ’70, η Μαργκαρέτε φον Τρότα πρωτοεμφανίστηκε με τη θαρραλέα «Χαμένη Τιμή της Καταρίνα Μπλουμ». Το 1981, κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι με τις μάλλον υπερεκτιμημένες «Γερμανίδες Αδελφές», ταλαιπωρώντας μας έκτοτε με μια σειρά από –αριστερής οπτικής και γυναικείας ευαισθησίας– πολιτικές ταινίες, τη μία πιο αδιάφορη και πιο παλιομοδίτικη από την άλλη. Η τελευταία της δουλειά δεν αποτελεί, φυσικά, εξαίρεση, καθώς χαρίζει και πάλι σ’ ένα γυναικείο χαρακτήρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, κρατώντας όμως τις πολιτικοκοινωνικές αναφορές σε διακριτικούς και χαμηλότερους τόνους. Βασισμένο σε μυθιστόρημα του Πέτερ Μαρτεσέιμερ, κορυφαίου σεναριογράφου του Ρ.Β. Φασμπίντερ, το «Είμαι η Άλλη Γυναίκα» προσπαθεί, από την πρώτη κιόλας σκηνή, να καλλιεργήσει ένα κλίμα μυστηρίου και μετέωρου, το οποίο όμως «εξαερώνεται» ύστερα από το πολύ δεκαπέντε λεπτά και δυο-τρία, το λιγότερο, φτηνά μελοδραματικά τρικ. Αυτή η υποτιθέμενη βουτιά στα βάθη της γυναικείας σεξουαλικότητας δεν είναι παρά μια βαρετή και ποζάτη σαπουνόπερα.

STAR 02.15
Επιστημονικής φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 150′
CONTACT. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Τζόντι Φόστερ, Μάθιου ΜακΚόναχι, Τζέιμς Γουντς.
Μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπου υπερτερεί η επιστήμη επί της φαντασίας. Η ουσία εδώ δεν είναι το θέαμα, αλλά ο προβληματισμός για το αν υπάρχουν εξωγήινοι, πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους και τι απάντηση φέρνουν στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι του Θεού.
Η «Επαφή» είναι τελικά μια μεταφυσική ταινία, όχι απαραίτητα θεολογικού χαρακτήρα, που θέλει να μας πει ότι η πίστη της ύπαρξης κάποιων εγωγήινων όντων που μας παρακολουθούν είναι ίσως η νέα θρησκεία για τα σκεπτόμενα άτομα. Αφελές; Ίσως, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο Ζεμέκις τα εξετάζει όλα αυτά μέσα από μια σχετικά αργή αφήγηση δυόμισι ωρών. Υπάρχουν, όμως, τόσα ενδιαφέροντα πράγματα στη δουλειά του, όπως όλο το πρώτο μέρος που είναι αφιερωμένο στην εμμονή της ηρωίδας να «πιάσει» κάποιον ήχο ως απόδειξη της ύπαρξης μιας άλλης ζωής. Αλλά και η συνέχεια είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, όταν βλέπουμε πώς μια επιστημονική ανακάλυψη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης πολιτικών, στρατιωτικών και θρησκευτικών παραμέτρων. Στη συνέχεια η «Επαφή» χάνει κάπως την αρχική της ομοιογένεια και η «εμπειρία» που έχει η ηρωίδα μπορεί να είναι θεαματική, δεν πείθει, όμως, απόλυτα. Η Τζόντι Φόστερ είναι εκπληκτική, θριαμβεύοντας επί των ειδικών εφέ.

ΑΝΤ1 02.50
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 216′
MOHABBATEIN. Ινδική ταινία του Αντίτια Τσόπρα, με τους Αμιτάμπ Μπαχτσάν, Ουντάι Τσόπρα, Σαχ Ρουκ Καν.
Καλό ξημέρωμα! Λίγα ακόμα ινδικά ερωτικά ήθη και έθιμα σε ένα κολέγιο που διευθύνει ένας πιστός στις παραδόσεις καθηγητής, ο οποίος βλέπει έναν καινούργιο καθηγητή (εκ του πονηρού, πρόκειται για καθηγητή της μουσικής ώστε να δικαιολογούνται κάπως τα μουσικοχορευτικά νούμερα) να προτρέπει τους μαθητές να ακολουθούν την καρδιά τους.
Τα πλήθη στην Ινδία μπορεί να λατρεύουν τις σχηματικές ερωτικές ιστορίες που έξαφνα μετατρέπονται σε μιούζικαλ, αλλά η δική μας αντοχή σ’ αυτό το φολκλόρ αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση περιορισμένη. Όχι και ινδικός «Κύκλος των Χαμένων Ποιητών»!

novacinema1/HD 22.00
Φαντασίας, 2012 (Έγχρ.), 84′
CHRONICLE. Αμερικανική ταινία του Τζος Τρανκ, με τους Ντέιν ΝτεΧάαν, Άλεξ Ράσελ, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν.
Το «Χρονικό» διηγείται μέσα από μια κάμερα που κουβαλούν οι πρωταγωνιστές την ιστορία τριών συμμαθητών οι οποίοι, ύστερα από μια παράξενη ανακάλυψη και την επαφή τους με ένα άγνωστο αντικείμενο, αποκτούν ξαφνικά τηλεκινητικές, υπερφυσικές ικανότητες. Καθώς αρχίζουν να τις ανακαλύπτουν και προσπαθούν να τις διαχειριστούν, το ντεμπούτο του Τζος Τρανκ, γιου του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Ρίτσαρντ Τρανκ, αποφεύγει τις superhero ευκολίες και στρέφει την πλοκή (υπογεγραμμένη από τον Μαξ Λάντις, γιο ενός άλλου διάσημου σκηνοθέτη, του Τζον Λάντις) προς το ψυχολογικό δράμα ενηλικίωσης.
Ντοκιμαντερίστικος (αλά αμερικάνα) ρεαλισμός, ψυχολογικές εντάσεις, εντυπωσιακές σκηνές δράσης. Στα υπέρ του Τρανκ πρέπει να καταλογιστεί ο πλήρης έλεγχος που ασκεί στο υλικό του, το οποίο διαθέτει εσωτερική συνοχή και σκηνοθετική συνέπεια. Από την άλλη, πάντως, δεν μπορεί να φορτώσει εκπλήξεις στην αρχική ενδιαφέρουσα ιδέα. Το τίμημα είναι για όλους από χιλιόμετρα ορατό, το (φυσικό και ανθρώπινο) περιβάλλον που περιβάλλει τους ήρωες διάφανο, ενώ το εύρημα της πανταχού παρούσας κάμερας- μάρτυρας αποδεικνύεται ύστερα από λίγο εκβιαστικό και τελικά κινηματογραφικά αδικαιολόγητο. Τουλάχιστον δεν χρησιμοποιείται ως φτηνό τρικ trendy εντυπωσιασμού, κάτι για το οποίο σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις αυτήν τη χαμηλού προφίλ, ψυχωμένη, αλλά εντελώς άνιση ταινία.

OTE Cinema 1/OTE TV 22.40
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 120′
THE LIFE AQUATIC WITH STEVE ZISSOU. Αμερικανική ταινία του Γουές Άντερσον, με τους Μπιλ Μάρεϊ, Όουεν Γουίλσον, Κέιτ Μπλάνσετ.
Ο ωκεανολόγος Στιβ Ζίσου εν μέσω κρίσης μέσης ηλικίας περιπλανιέται με το ετερόκλητο πλήρωμά του στα βάθη των θαλασσών, σε αναζήτηση ενός μυθικού καρχαρία.
Μελαγχολία και χιούμορ του παραλόγου, μεταμόρφωση της καθημερινότητας σε μια σειρά από εκκεντρικότητες, εμμονή γύρω από την ιδέα της οικογένειας και της ομάδας γενικότερα, χρήση γνωστών σταρ σε αντι-ρόλους – όλα τα γνώριμα στοιχεία του φιλμικού μικρόκοσμου του Γουές Άντερσον. Εντυπωσιακές ιδέες η απεικόνιση του θαλάσσιου κόσμου με τις κατασκευές του καρτουνίστα Χένρι Σέλικ («Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης») ή η νοσταλγική αναφορά στα τηλεοπτικά χρόνια των σέβεντις, όταν ντοκιμαντέρ όπως εκείνα του Ζακ Κουστό περιείχαν το στοιχείο και της επιστημονικής ανακάλυψης, και της αληθινής περιπέτειας.
athinorama.gr
Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου
- ΦΩΝΑΖΕΙ Ο ΚΛΕΦΤΗΣ 2½ αστεράκια 20.30 ET1
- ΚΑΥΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ 3 αστεράκια 21.00 ΑΝΤ1
- Ο ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΓΜΑ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ 2½ αστεράκια 21.00 STAR
- BENDA BILILI! 3 αστεράκια 22.00 ΒΟΥΛΗ
- ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ 2 αστεράκια 22.00 novacinema1/HD
- ΤΖΟΥΜΑΝΤΖΙ 2½ αστεράκια 22.30 MEGA
- ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ 3½ αστεράκια 22.40 OTE Cinema 1/OTE TV
- ΑΥΓΟ 3 αστεράκια 23.00 ΕΤ3
- SWEENΕY TODD: Ο ΦΟΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΛΙΤ 5 αστεράκια 23.45 STAR
- ΣΕΡΠΙΚΟ 3 αστεράκια 00.45 MEGA
- ΜΙΚΡΟΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ 3½ αστεράκια 01.00 ΕΤ3
- ΕΠΑΦΗ 3 αστεράκια 02.15 STAR

STAR 13.30
Κομεντί, 2002 (Έγχρ.), 104′
BLUE CRUSH. Αμερικανο-γερμανική ταινία του Τζον Στόκγουελ, με τους Κέιτ Μπόσγουορθ, Μάθιου Ντέιβις, Μισέλ Ροντρίγκεζ.
Η Αν Μαρί ζει στη Χαβάη με τη μικρότερη αδερφή της και δύο φίλες της, και προετοιμάζεται για έναν αγώνα σερφ. Όταν εμφανίζεται ένας όμορφος νεαρός, εκείνη παγιδεύεται στα δίχτυα του έρωτα.
Ηλιοκαμένα γυναικεία κορμιά στις παραλίες της Χαβάης, εντυπωσιακές λήψεις στη θάλασσα, αλλά η ταινία θα έπρεπε να περιοριστεί στην επίδειξη σερφ ικανοτήτων και να μην το γυρίσει στο μελόδραμα.

ALPHA 14.45
Κομεντί, 1965 (Έγχρ.), 104′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ζωή Λάσκαρη, Ρένα Βλαχοπούλου, Κώστα Βουτσά.
Η Ρένα Βλαχοπούλου φτάνει με την ανιψιά της Ζωή Λάσκαρη στη …swinging Ρόδο, όπου εκτυλίσσονται διάφορες χαριτωμένες ερωτικές παρεξηγήσεις.
Ένα από τα συμπαθητικότερα «μιούζικαλ» του Δαλιανίδη (σε μουσική Μίμη Πλέσσα), που σε κάνει να επιθυμείς κατεπειγόντως το καλοκαίρι. Εδώ καθιερώθηκε η ατάκα «Έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;».

ΕΤ3 19.00
Κωμωδία, 1960 (Α/Μ), 90′
Ελληνική ταινία της Μαρίας Πλυτά, με τους Γιάννη Γκιωνάκη, Κώστα Χατζηχρήστο, Βούλα Χαριλάου.
Άλλη μια ιστορία παρενδυσίας του παλιού ελληνικού σινεμά, με τη Βούλα Χαριλάου να ντύνεται άντρας για να πιάσει δουλειά χωρίς να την παρενοχλούν τα αφεντικά της.
Μόνο που ο έρωτας θα κάνει το δικό του κέφι μπλέκοντας την κοπέλα με τον καινούργιο προϊστάμενό της, ενώ εσείς όχι και τόσο με όλα αυτά τα αδιάφορα.

ET1 20.30
Κωμωδία, 1965 (Α/Μ), 80′
Ελληνική ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη, με τους Ρένα Βλαχοπούλου, Ντίνο Ηλιόπουλο, Διονύση Παπαγιαννόπουλο.
Ένας φιλότιμος λογιστής αναστατώνει την οικογένεια ενός απόστρατου στρατηγού όταν έρχεται να παραδώσει το χαμένο πορτοφόλι του που περιέχει ένα άκρως ενοχοποιητικό γράμμα.
Το ομώνυμο θεατρικό έργο του Δημήτρη Ψαθά προσφέρει ένα πρώτης τάξεως υλικό για να ξεδιπλώσουν τις κωμικές τους ικανότητες οι τρεις πρωταγωνιστές – ιδίως η Βλαχοπούλου η οποία στη συνέχεια θα πάρει τον υστερικό κατήφορο. Πολλές οι αγαπημένες ατάκες και σκηνές, σε μια από τις στερεότερες κωμωδίες του παλιού ελληνικού σινεμά.

ΑΝΤ1 21.00
Κωμωδία, 2008 (Έγχρ.), 96′
BURN AFTER READING. Αμερικανική ταινία των Τζόελ και Ίθαν Κοέν, με τους Τζορτζ Κλούνι, Μπραντ Πιτ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Ο Τσαντ και η Λίντα, συνάδελφοι σε ένα γυμναστήριο, βρίσκουν ένα CD με κωδικοποιημένες πληροφορίες που ανήκει σε έναν πρώην πράκτορα της CIA. Αποφασίζουν να τον εκβιάσουν, όταν όμως εκείνος αρνείται να τους πληρώσει, απευθύνονται στη ρώσικη πρεσβεία.
Όλες οι ταινίες των Κοέν στήνονται γύρω από το κενό. Γι’ αυτό κι ένα στρογγυλό αντικείμενο, ένα μεγάλο ή μικρό μηδέν, πάντα πρωταγωνιστεί. Χωρίς αξία, όπως και το επίμαχο CD, φορτώνεται με νόημα από ένα μάτσο απελπισμένους ήρωες, οι οποίοι καταστρέφονται κυνηγώντας το. Καθώς οι πορείες τους διασταυρώνονται με ξεκαρδιστικά απρόοπτο τρόπο, αυτό που αποκαλύπτεται πίσω από τις φαρσικές παρεξηγήσεις δεν είναι ένας κόσμος με χαμηλό IQ. Είναι το πανηγύρι της ματαιοδοξίας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια, η παντελής έλλειψη επικοινωνίας και η απέραντη μοναξιά του επαρχιακού τοπίου ή, εν προκειμένω, της αστικής ζούγκλας, η ανάγκη όλων να ζήσουν ένα (μικρό) ψέμα.

STAR 21.00
Φαντασίας, 2007 (Έγχρ.), 139′
HARRY POTTER AND THE ORDER OF THE PHOENIX. Αμερικανο-αγγλική ταινία του Ντέιβιντ Γέιτς, με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Ρούπερτ Γκριντ, Έμα Γουάτσον.
Η πέμπτη χρονιά στο Χόγκουαρντς μας συστήνει το Τάγμα του Φοίνικα, το στρατό του Ντάμπλντορ και την αντιδραστική και μισαλλόδοξη καθηγήτρια Άμπριτζ (σαν υπουργός της κυβέρνησης Μπους), την οποία υποδύεται με εξαιρετικά χαριτωμένη κακία η Ιμέλντα Στόντον.
Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές, ειδικά ο Ράντκλιφ, αποδεικνύονται ωριμότεροι ερμηνευτικά, υπάρχει η απαραίτητη συγκινητική απώλεια στην (αδέξια σκηνοθετημένη) αναμέτρηση του φινάλε και οι θετικές αξίες θριαμβεύουν στην περιρρέουσα σκοτεινιά για ακόμα μία φορά.

ΒΟΥΛΗ 22.00
Ντοκιμαντέρ, 2010 (Έγχρ.), 85′
Γαλλική ταινία των Ρενό Μπαρέ και Φλοράν ντε λα Τουλαγέ.
Καθηλωμένοι σε χειροποίητα καροτσάκια εξαιτίας της πολιομυελίτιδας, τέσσερις βιρτουόζοι παραπληγικοί μουσικοί έδιναν για δεκαετίες τη δική τους μάχη επιβίωσης στην Κινσάσα του Κονγκό. Το 2004, δύο Γάλλοι σκηνοθέτες βρέθηκαν μπροστά σε ένα από τα αυτοσχέδια street κοντσέρτα τους και έμειναν άφωνοι με το θέαμα. Η σχέση των δυο δημιουργών με την μπάντα υπήρξε από την πρώτη στιγμή δυναμική, με το δίδυμο Μπαρέ-Τουλαγιέ να παίρνει προσωπικά την υπόθεση «Staff Benda Bilili!».
Πέρα από τη διεθνή καταξίωση που απολαμβάνει πλέον η αφρικάνικη μπάντα στη διεθνή ethnic σκηνή, η ταινία που προέκυψε από το πολύχρονο ταξίδι είναι κάτι περισσότερο από ένα βιογραφικό ντοκιμαντέρ. Το «Benda Bilili!» ξορκίζει την αφρικανική εξαθλίωση με άφθονο χιούμορ, κοιτά με politically incorrect ειλικρίνεια τις σκοτεινές πλευρές των πρωταγωνιστών της και δεν διστάζει όπου χρειάζεται να «βρωμίσει» τη συγκινητική του αφήγηση με άγριο κοινωνικό heavy metal.


ΕΤ1 22.00
Κομεντί, 2008 (Έγχρ.), 114′
ΤΗΕ WOMEN. Αμερικανική ταινία της Ντάιαν Ίνγκλις, με τις Μεγκ Ράιαν, Ανέτ Μπένινγκ, Ντέμπρα Μέσινγκ.
Μόνο θλίψη σε πιάνει αν συγκρίνεις την κομψότατη κοινωνική κομεντί του Τζορτζ Κιούκορ μ’ αυτό το ριμέικ, που παραδόξως φέρει την υπογραφή της παραγωγού και σεναριογράφου της τολμηρής σειράς «Μέρφι Μπράουν». Ο σκελετός παραμένει ο ίδιος: μεγαλοαστές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, προβλήματα μητρότητας, οικογενειακής ευτυχίας, συντροφικότητας, καριέρας. Γυναικοπαρέες που δίνουν συμβουλές και κουτσομπολεύουν, ενώ επώνυμα ρούχα και αξεσουάρ δειγματίζονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.
Η Ντάιαν Ίνγκλις αντιμετωπίζει το σατιρικό της υλικό με κέφι, αλλά τόσο απλοϊκά που τίποτα, κωμικό ή δραματικό, δεν ξεπερνά το βάθος της επιδερμίδας. Λίγες χαριτωμένες ατάκες, μπόλικη ρομαντική ευαισθησία κι άλλη τόση κατινιά, προβλέψιμα προβλήματα με ακόμα πιο προβλέψιμες λύσεις και μερικοί διάφανοι χαρακτήρες τους οποίους έμπειροι σταρ και επώνυμες μάρκες προσπαθούν να ντύσουν με συναίσθημα και στιλ. Το «Sex and the City» χωρίς το σεξ δηλαδή…

MEGA 22.30
Φαντασίας, 1995 (Έγχρ.), 104′
JUMANJI. Αμερικανική ταινία του Τζο Τζόνστον, με τους Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπράντλεϊ Πιρς, Κίρστεν Ντανστ.
Δύο παιδιά παίζουν ένα μαγικό επιτραπέζιο παιχνίδι, που σκορπά το χάος σε μια αμερικανική κωμόπολη.
Παραμύθι για παιδιά και μεγάλους, με χιούμορ, σασπένς και εφέ που δημιουργούν έναν κόσμο φαντασίας και τρέλας. Ο σκηνοθέτης Τζο Τζόνστον, με παρελθόν στα ειδικά εφέ («Οι Κυνηγοί της Χαμένης Κιβωτού») εξαργύρωσε αυτή την επιτυχία με σκηνοθετώντας στη συνέχεια το τρίτο «Jurassic Park» και τον (απαράδεκτο) «Λυκάνθρωπο».

ΕΤ3 23.00
Δραματική, 2007 (Έγχρ.), 97′
YUMURTA. Τουρκική ταινία του Σεμίχ Καπλάνογλου, με τους Νεζάτ Ισλέρ, Σααντέτ Ακσόι, Ουφούκ Μπαϊρακτάρ.
Η πρώτη ταινία της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Σεμίχ Καπλάνογλου, η οποία έπειτα από αξιοζήλευτη φεστιβαλική πορεία (πάνω από 30 βραβεία) ανέδειξε τον δημιουργό της σε έναν από τους πλέον ταλαντούχους νέους Ευρωπαίους δημιουργούς. Οι διαδρομές του μοναχικού ήρωα, των θεματικών μοτίβων και της κινηματογραφικής γραφής που θα ξανασυναντήσουμε αργότερα στο «Γάλα» και το «Μέλι» ξεκινούν από εδώ. Πρόκειται για τον Γιουσούφ, έναν τριανταπεντάρη ποιητή που επιστρέφει στη γενέτειρά του για την κηδεία της μητέρας του και ξεκινά με μια νεαρή συγγενή του ένα απρογραμμάτιστο ταξίδι.
Πρόκειται για τους ήχους της φύσης, τις πρωταρχικές αξίες, τις ξεχασμένες τελετουργίες και την ίδια την Τουρκία, που ταλαντεύεται ανάμεσα στην παράδοση και στον εκσυγχρονισμό, στο παλιό και το καινούργιο. Πρόκειται για ένα σπίτι που καταρρέει, ένα ζώο που θυσιάζεται, για το πέρασμα του χρόνου και για δύο ανθρώπους οι οποίοι ανακαλύπτουν από την αρχή τα ελάχιστα, τα βασικά. Πρόκειται εντέλει για το ίδιο το σινεμά, το οποίο επιστρέφει σε μια αφοπλιστική ειλικρίνεια που καθαρίζει την ψυχή και το βλέμμα.

ALPHA 23.00
Περιπέτεια, 2004 (Έγχρ.), 92′
BLAST! Αμερικανο-γερμανο-νοτιοαφρικανική ταινία του Άντονι Χίκοξ, με τους Έντι Γκρίφιν, Βίνι Τζόουνς, Βίβικα Α. Φοξ.
Τρομοκράτης καταλαμβάνει μια θαλάσσια πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου και σχεδιάζει να προκαλέσει μια ηλεκτρομαγνητική έκρηξη που θα βραχυκυκλώσει το τραπεζικό πληροφοριακό σύστημα.
Αν δεν βαριέσαι να δεις άλλη μια περιπέτεια όπου ένας ασήμαντος ανθρωπάκος βγάζει τον ηρωισμό από μέσα του και εμποδίζει μια αδίστακτη συμμορία τρομοκρατών, εδώ θα συναντήσεις τον Βίνι Τζόουνς και μερικούς αναπάντεχους γκεστ από τηn αφροαμερικανική μουσική σκηνή.

STAR 23.45
Μουσική, 2007 (Έγχρ.), 116′
SWEENY TODD: THE DEMON BARBER OF FLEET STREET. Αμερικανική ταινία του Τιμ Μπάρτον, με τους Τζόνι Ντεπ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Τίμοθι Σπολ.
Ο Τιμ Μπάρτον βρήκε στο αιρετικό μουσικό έργο του Στίβεν Σοντχάιμ και στο πρόσωπο ενός κουρέα, ο οποίος υποτίθεται ότι διέπραξε 160 φόνους στο Λονδίνο του 18ου αιώνα, τον ιδανικό συνδυασμό-εισιτήριο γι’ ακόμη ένα ταξίδι στο γοητευτικά σκοτεινό σύμπαν του. Ο Τζον Λόγκαν («Μονομάχος», «Aviator») παρέδωσε μια κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του Μπάρτον σεναριακή προσαρμογή και ο σκηνοθέτης επέλεξε μαζί με τον απαιτητικό Σοντχάιμ τους τραγουδιστές-πρωταγωνιστές, μια επίλεκτη βρετανική ομάδα που πλαισιώνει τον ανέκφραστο και αποφασισμένο Τζόνι Ντεπ.
Το τυφλωμένο από μίσος βλέμμα του και η οργή που κρύβει κάθε συλλαβή των στίχων του ζωντανεύουν έναν ήρωα ο οποίος (θαρρείς βγαλμένος από την «Ορέστεια» ή τον σαιξπηρικό «Άμλετ») ζει μονάχα για να εκδικηθεί, την ώρα που ο Τιμ Μπάρτον διασκεδάζει αφάνταστα ξεδιπλώνοντας όλες τις αλληγορικές διαστάσεις της απόκοσμης όπεράς του. Ο ρεαλισμός πετά μακριά, καθώς το μακάβριο χιούμορ, ο κοφτερός κυνισμός και η μελωδική δράση -αγκαλιά με τους πίδακες αίματος- καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση. Ένας σκηνογραφημένος μικρόκοσμος με αποχρωματισμένη, «αναιμική» όψη παίρνει σάρκα και οστά, το κινηματογραφικό μιούζικαλ δέχεται την επίσκεψη ενός βγαλμένου από b movie τρόμου Τσαρλς Ντίκενς και ο Μπάρτον αποδεικνύει γι’ ακόμη μία φορά πόσο φτηνό είναι το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα όνειρα.

MEGA 00.45
Αστυνομική, 1973 (Έγχρ.), 130′
SERPICO. Αμερικανική ταινία του Σίντνεϊ Λιούμετ, με τους Αλ Πατσίνο, Τζον Ράντολφ, Άλαν Ριτς.
Ο Σέρπικο, ένας έντιμος και αντικομφορμιστής αστυνομικός που αρνείται να λαδωθεί, μετατίθεται στο Τμήμα Ηθών με απώτερο σκοπό να σκοτωθεί την ώρα του καθήκοντος.
Ο Σίντνεϊ Λούμετ χρησιμοποιεί μια πραγματική ιστορία για να κάνει μια ρεαλιστική αναπαράσταση του μικρόκοσμου της αστυνομίας της Νέας Υόρκης, στιγματίζοντας τη διαφθορά που επικρατεί σε όλο το σώμα και εντοπίζοντας τους λίγους τίμιους σταυροφόρους του νόμου. Η μουσική του Μίκη Θεοδωράκη ήταν υποψήφια για Grammy, ενώ ο Αλ Πατσίνο, κυρίαρχος σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα.

ΕΤ3 01.00
Κωμωδία, 2000 (Έγχρ.), 94′
SMALL TIME CROOKS. Αμερικανική ταινία του Γούντι Άλεν, με τον ίδιο και τους Χιου Γκραντ, Τρέισι Ούλμαν, Μάικλ Ράπαπορτ.
Ένας μικροαπατεώνας σχεδιάζει να ληστέψει μια τράπεζα, αλλά στο μεταξύ γίνεται πάμπλουτος χάρης στα κουλουράκια της γυναίκας του. Εκείνη, θαμπωμένη από τα μεγαλεία, ζητά από έναν ντίλερ έργων τέχνης να τη μυήσει στους τρόπους της υψηλής κοινωνίας, χωρίς να υποψιάζεται ότι πρόκειται για απατεώνα.
Η επιστροφή του Γούντι Άλεν μετά από αρκετά χρόνια στην καθαρή κωμωδία χαροποίησε όλους όσοι λατρεύουν το χιούμορ του, αλλά ενδεχομένως είχαν βαρεθεί να τον (ξανα)βλέπουν να διακωμωδεί ναρκισιστικά τον εαυτό του. Η ταινία έχει αρκετή πλάκα κι ας αποτελεί ένα «μικρό» έργο στη φιλμογραφία του Άλεν, κυρίως γιατί μοιάζει να μην έχει στόχο. Στην αρχή νομίζεις ότι βλέπεις ένα αμερικανικό ριμέικ τού «Ο Κλέψας του Κλέψαντος», ενώ στη συνέχεια η ταινία αλλάζει ολότελα στιλ και γίνεται σάτιρα της νεοϋρκέζικης υψηλής κοινωνίας, μέσα όμως από μια μίμηση του μολιερικού «Αρχοντοχωριάτη».

ΕΤ1 01.00
Δραματική, 2006 (Έγχρ.), 104′
ICH BIN DIE ANDERE. Γερμανική ταινία της Μαργκαρέτε φον Τρότα, με τους Κάτια Ρίμαν, Όγκουστ Ντίελ, Άρμιν Μίλερ-Σταλ.
Ο Ρόμπερτ, ένας νεαρός πολιτικός μηχανικός, γνωρίζει μια γοητευτική δικηγόρο, η οποία όμως ζει διπλή ζωή και ως πόρνη. Προσπαθώντας να μάθει περισσότερα γι’ αυτήν και το παρελθόν της, ανακαλύπτει ότι διατηρεί μια πολύ περίεργη σχέση εξάρτησης με τον πλούσιο, ανάπηρο πατέρα της.
Γέννημα της έντονα πολιτικοποιημένης δεκαετίας του ’70, η Μαργκαρέτε φον Τρότα πρωτοεμφανίστηκε με τη θαρραλέα «Χαμένη Τιμή της Καταρίνα Μπλουμ». Το 1981, κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι με τις μάλλον υπερεκτιμημένες «Γερμανίδες Αδελφές», ταλαιπωρώντας μας έκτοτε με μια σειρά από –αριστερής οπτικής και γυναικείας ευαισθησίας– πολιτικές ταινίες, τη μία πιο αδιάφορη και πιο παλιομοδίτικη από την άλλη. Η τελευταία της δουλειά δεν αποτελεί, φυσικά, εξαίρεση, καθώς χαρίζει και πάλι σ’ ένα γυναικείο χαρακτήρα τον πρωταγωνιστικό ρόλο, κρατώντας όμως τις πολιτικοκοινωνικές αναφορές σε διακριτικούς και χαμηλότερους τόνους. Βασισμένο σε μυθιστόρημα του Πέτερ Μαρτεσέιμερ, κορυφαίου σεναριογράφου του Ρ.Β. Φασμπίντερ, το «Είμαι η Άλλη Γυναίκα» προσπαθεί, από την πρώτη κιόλας σκηνή, να καλλιεργήσει ένα κλίμα μυστηρίου και μετέωρου, το οποίο όμως «εξαερώνεται» ύστερα από το πολύ δεκαπέντε λεπτά και δυο-τρία, το λιγότερο, φτηνά μελοδραματικά τρικ. Αυτή η υποτιθέμενη βουτιά στα βάθη της γυναικείας σεξουαλικότητας δεν είναι παρά μια βαρετή και ποζάτη σαπουνόπερα.

STAR 02.15
Επιστημονικής φαντασίας, 1997 (Έγχρ.), 150′
CONTACT. Αμερικανική ταινία του Ρόμπερτ Ζεμέκις, με τους Τζόντι Φόστερ, Μάθιου ΜακΚόναχι, Τζέιμς Γουντς.
Μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπου υπερτερεί η επιστήμη επί της φαντασίας. Η ουσία εδώ δεν είναι το θέαμα, αλλά ο προβληματισμός για το αν υπάρχουν εξωγήινοι, πώς μπορούμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους και τι απάντηση φέρνουν στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι του Θεού.
Η «Επαφή» είναι τελικά μια μεταφυσική ταινία, όχι απαραίτητα θεολογικού χαρακτήρα, που θέλει να μας πει ότι η πίστη της ύπαρξης κάποιων εγωγήινων όντων που μας παρακολουθούν είναι ίσως η νέα θρησκεία για τα σκεπτόμενα άτομα. Αφελές; Ίσως, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ο Ζεμέκις τα εξετάζει όλα αυτά μέσα από μια σχετικά αργή αφήγηση δυόμισι ωρών. Υπάρχουν, όμως, τόσα ενδιαφέροντα πράγματα στη δουλειά του, όπως όλο το πρώτο μέρος που είναι αφιερωμένο στην εμμονή της ηρωίδας να «πιάσει» κάποιον ήχο ως απόδειξη της ύπαρξης μιας άλλης ζωής. Αλλά και η συνέχεια είναι εξίσου ενδιαφέρουσα, όταν βλέπουμε πώς μια επιστημονική ανακάλυψη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης πολιτικών, στρατιωτικών και θρησκευτικών παραμέτρων. Στη συνέχεια η «Επαφή» χάνει κάπως την αρχική της ομοιογένεια και η «εμπειρία» που έχει η ηρωίδα μπορεί να είναι θεαματική, δεν πείθει, όμως, απόλυτα. Η Τζόντι Φόστερ είναι εκπληκτική, θριαμβεύοντας επί των ειδικών εφέ.

ΑΝΤ1 02.50
Δραματική, 2000 (Έγχρ.), 216′
MOHABBATEIN. Ινδική ταινία του Αντίτια Τσόπρα, με τους Αμιτάμπ Μπαχτσάν, Ουντάι Τσόπρα, Σαχ Ρουκ Καν.
Καλό ξημέρωμα! Λίγα ακόμα ινδικά ερωτικά ήθη και έθιμα σε ένα κολέγιο που διευθύνει ένας πιστός στις παραδόσεις καθηγητής, ο οποίος βλέπει έναν καινούργιο καθηγητή (εκ του πονηρού, πρόκειται για καθηγητή της μουσικής ώστε να δικαιολογούνται κάπως τα μουσικοχορευτικά νούμερα) να προτρέπει τους μαθητές να ακολουθούν την καρδιά τους.
Τα πλήθη στην Ινδία μπορεί να λατρεύουν τις σχηματικές ερωτικές ιστορίες που έξαφνα μετατρέπονται σε μιούζικαλ, αλλά η δική μας αντοχή σ’ αυτό το φολκλόρ αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση περιορισμένη. Όχι και ινδικός «Κύκλος των Χαμένων Ποιητών»!

novacinema1/HD 22.00
Φαντασίας, 2012 (Έγχρ.), 84′
CHRONICLE. Αμερικανική ταινία του Τζος Τρανκ, με τους Ντέιν ΝτεΧάαν, Άλεξ Ράσελ, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν.
Το «Χρονικό» διηγείται μέσα από μια κάμερα που κουβαλούν οι πρωταγωνιστές την ιστορία τριών συμμαθητών οι οποίοι, ύστερα από μια παράξενη ανακάλυψη και την επαφή τους με ένα άγνωστο αντικείμενο, αποκτούν ξαφνικά τηλεκινητικές, υπερφυσικές ικανότητες. Καθώς αρχίζουν να τις ανακαλύπτουν και προσπαθούν να τις διαχειριστούν, το ντεμπούτο του Τζος Τρανκ, γιου του βραβευμένου με Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Ρίτσαρντ Τρανκ, αποφεύγει τις superhero ευκολίες και στρέφει την πλοκή (υπογεγραμμένη από τον Μαξ Λάντις, γιο ενός άλλου διάσημου σκηνοθέτη, του Τζον Λάντις) προς το ψυχολογικό δράμα ενηλικίωσης.
Ντοκιμαντερίστικος (αλά αμερικάνα) ρεαλισμός, ψυχολογικές εντάσεις, εντυπωσιακές σκηνές δράσης. Στα υπέρ του Τρανκ πρέπει να καταλογιστεί ο πλήρης έλεγχος που ασκεί στο υλικό του, το οποίο διαθέτει εσωτερική συνοχή και σκηνοθετική συνέπεια. Από την άλλη, πάντως, δεν μπορεί να φορτώσει εκπλήξεις στην αρχική ενδιαφέρουσα ιδέα. Το τίμημα είναι για όλους από χιλιόμετρα ορατό, το (φυσικό και ανθρώπινο) περιβάλλον που περιβάλλει τους ήρωες διάφανο, ενώ το εύρημα της πανταχού παρούσας κάμερας- μάρτυρας αποδεικνύεται ύστερα από λίγο εκβιαστικό και τελικά κινηματογραφικά αδικαιολόγητο. Τουλάχιστον δεν χρησιμοποιείται ως φτηνό τρικ trendy εντυπωσιασμού, κάτι για το οποίο σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις αυτήν τη χαμηλού προφίλ, ψυχωμένη, αλλά εντελώς άνιση ταινία.

OTE Cinema 1/OTE TV 22.40
Κωμωδία, 2004 (Έγχρ.), 120′
THE LIFE AQUATIC WITH STEVE ZISSOU. Αμερικανική ταινία του Γουές Άντερσον, με τους Μπιλ Μάρεϊ, Όουεν Γουίλσον, Κέιτ Μπλάνσετ.
Ο ωκεανολόγος Στιβ Ζίσου εν μέσω κρίσης μέσης ηλικίας περιπλανιέται με το ετερόκλητο πλήρωμά του στα βάθη των θαλασσών, σε αναζήτηση ενός μυθικού καρχαρία.
Μελαγχολία και χιούμορ του παραλόγου, μεταμόρφωση της καθημερινότητας σε μια σειρά από εκκεντρικότητες, εμμονή γύρω από την ιδέα της οικογένειας και της ομάδας γενικότερα, χρήση γνωστών σταρ σε αντι-ρόλους – όλα τα γνώριμα στοιχεία του φιλμικού μικρόκοσμου του Γουές Άντερσον. Εντυπωσιακές ιδέες η απεικόνιση του θαλάσσιου κόσμου με τις κατασκευές του καρτουνίστα Χένρι Σέλικ («Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης») ή η νοσταλγική αναφορά στα τηλεοπτικά χρόνια των σέβεντις, όταν ντοκιμαντέρ όπως εκείνα του Ζακ Κουστό περιείχαν το στοιχείο και της επιστημονικής ανακάλυψης, και της αληθινής περιπέτειας.
athinorama.gr