Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
27 Νοεμβρίου 2024 10:56
27 Νοεμβρίου 2024 10:26
27 Νοεμβρίου 2024 10:15
27 Νοεμβρίου 2024 09:33
27 Νοεμβρίου 2024 09:24
27 Νοεμβρίου 2024 09:02
27 Νοεμβρίου 2024 08:59
27 Νοεμβρίου 2024 08:58
21 Δεκεμβρίου 2010 02:00
«Εκπέμπει» νέα στρατηγική για το μέλλον η διοίκηση της ΕΡΤ
Γράφει: Ν.Δρικάκης
Τη λειτουργία της ΕΡΤ σε νέα βάση με καθεστώς πλήρους διαφάνειας, διαρκή δημοσιοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνονται και των συμβάσεων που υπογράφονται στο Διαδίκτυο, αλλά και με πλήρη αποστασιοποίηση από κάθε πεδίο ανταγωνισμού με την ιδιωτική τηλεόραση, ανακοίνωσε χθες ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Λάμπης Ταγματάρχης, στην πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογράφους του χώρου των media και του τηλεοπτικού ρεπορτάζ.
Οπως ανέφερε ο κ. Ταγματάρχης, το όραμά του για την ΕΡΤ περιλαμβάνει την ανάκτηση του θεσμικού ρόλου του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, όπως αυτό ορίζεται από το Σύνταγμα, ενώ, όπως χαρακτηριστικά είπε, δεν στοχεύει σε κανένα επίπεδο να ανταγωνιστεί την ιδιωτική τηλεόραση.
Σχολιάζοντας περαιτέρω, δήλωσε ότι η ΕΡΤ θα πρέπει να ενισχύσει το ενημερωτικό περιεχόμενό της, το ψυχαγωγικό περιεχόμενο και τις εκπομπές για τον πολιτισμό, ενώ, συνδέοντας το σχέδιο αυτό με τους διαθέσιμους πόρους, ανέφερε ότι η ΕΡΤ έχει άλλες πηγές εσόδων από τους ιδιώτες και διαφορετικό τρόπο διάθεσης των κεφαλαίων. «Εχουμε την ευθύνη να ανοίγουμε την πόρτα σε νέες ιδέες και νέα πρόσωπα, να ρισκάρουμε, να δίνουμε το διαφορετικό», είπε ο κ. Ταγματάρχης.
Η ΕΡΤ και η διαφήμιση
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το αν θεωρεί ότι «μπορεί η ΕΡΤ να λειτουργήσει με το ποσό που παίρνει από το ανταποδοτικό τέλος» (ύψους 300 εκατ. ευρώ το χρόνο), απάντησε θετικά επισημαίνοντας παράλληλα, ότι η κατάσταση στην οικονομία της χώρας είναι τέτοια, που σε κάθε περίπτωση, «είτε μπορούμε είτε δεν μπορούμε θα πρέπει να κινηθούμε με αυτό το ποσό».
Σε διευκρινιστικές ερωτήσεις σχετικά με το αν αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΤ θα αποσυρθεί από τη διαφημιστική αγορά, ανέφερε ότι δεν θα αποσυρθεί μεν στην παρούσα φάση, δεν θα ανταγωνιστεί ωστόσο στο πεδίο αυτό τους ιδιωτικούς σταθμούς. Χαρακτηριστικά δήλωσε : «Σε μια δύσκολη για την αγορά περίοδο, δεν θα πάω να πάρω διαφήμιση από τους ιδιώτες παρέχοντας χαμηλότερες τιμές ή ακολουθώντας άλλη ανάλογη πολιτική, παρά το ότι γνωρίζω πως θα μειωθούν τα έσοδα του φορέα και ενδεχομένως τα σημερινά 30 εκατ. ευρώ, να γίνουν 10 εκατ. ευρώ.
Η ΕΡΤ οφείλει να προσαρμόζεται σε ό,τι συμβαίνει στην τηλεοπτική αγορά. Σταδιακά δε, όπως έχει αναφέρει και ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Τ. Χυτήρης, η ΕΡΤ θα φύγει από τη διαφημιστική αγορά, πράγμα το οποίο το επιβάλλει και η Ευρωπαϊκή Ενωση», συμπλήρωσε.
Επί τάπητος ετέθη και το ενδεχόμενο της συρρίκνωσης υπηρεσιών της ΕΡΤ (σενάρια για μείωση του αριθμού των καναλιών, των ραδιοσταθμών και άλλων δραστηριοτήτων του φορέα, όπως η Ραδιοτηλεόραση για παράδειγμα), θέμα για το οποίο ο κ. Ταγματάρχης, ήταν κατηγορηματικός, διευκρινίζοντας ότι μια τέτοια απόφαση είναι πολιτική απόφαση την οποία δεν λαμβάνει ο ίδιος.
Αναφερόμενος πάντως στο θέμα του περιοδικού Ραδιοτηλεόραση, είπε μεταξύ άλλων ότι, αν μια δραστηριότητα δεν φέρνει έσοδα, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις που θα μπορούσαν να αντιστρέψουν την κατάσταση αυτή (όπως για παράδειγμα να εκδίδεται το περιοδικό μόνο ηλεκτρονικά), λαμβάνοντας βέβαια υπόψη και τη ιστορία του κάθε μέσου και την ανάγκη την οποία ως δημόσιο μέσο καλύπτει.
Πηγή : η Ναυτεμπορική
Τη λειτουργία της ΕΡΤ σε νέα βάση με καθεστώς πλήρους διαφάνειας, διαρκή δημοσιοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνονται και των συμβάσεων που υπογράφονται στο Διαδίκτυο, αλλά και με πλήρη αποστασιοποίηση από κάθε πεδίο ανταγωνισμού με την ιδιωτική τηλεόραση, ανακοίνωσε χθες ο νέος διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, Λάμπης Ταγματάρχης, στην πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογράφους του χώρου των media και του τηλεοπτικού ρεπορτάζ.
Οπως ανέφερε ο κ. Ταγματάρχης, το όραμά του για την ΕΡΤ περιλαμβάνει την ανάκτηση του θεσμικού ρόλου του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, όπως αυτό ορίζεται από το Σύνταγμα, ενώ, όπως χαρακτηριστικά είπε, δεν στοχεύει σε κανένα επίπεδο να ανταγωνιστεί την ιδιωτική τηλεόραση.
Σχολιάζοντας περαιτέρω, δήλωσε ότι η ΕΡΤ θα πρέπει να ενισχύσει το ενημερωτικό περιεχόμενό της, το ψυχαγωγικό περιεχόμενο και τις εκπομπές για τον πολιτισμό, ενώ, συνδέοντας το σχέδιο αυτό με τους διαθέσιμους πόρους, ανέφερε ότι η ΕΡΤ έχει άλλες πηγές εσόδων από τους ιδιώτες και διαφορετικό τρόπο διάθεσης των κεφαλαίων. «Εχουμε την ευθύνη να ανοίγουμε την πόρτα σε νέες ιδέες και νέα πρόσωπα, να ρισκάρουμε, να δίνουμε το διαφορετικό», είπε ο κ. Ταγματάρχης.
Η ΕΡΤ και η διαφήμιση
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ, απαντώντας σε ερώτημα σχετικά με το αν θεωρεί ότι «μπορεί η ΕΡΤ να λειτουργήσει με το ποσό που παίρνει από το ανταποδοτικό τέλος» (ύψους 300 εκατ. ευρώ το χρόνο), απάντησε θετικά επισημαίνοντας παράλληλα, ότι η κατάσταση στην οικονομία της χώρας είναι τέτοια, που σε κάθε περίπτωση, «είτε μπορούμε είτε δεν μπορούμε θα πρέπει να κινηθούμε με αυτό το ποσό».
Σε διευκρινιστικές ερωτήσεις σχετικά με το αν αυτό σημαίνει ότι η ΕΡΤ θα αποσυρθεί από τη διαφημιστική αγορά, ανέφερε ότι δεν θα αποσυρθεί μεν στην παρούσα φάση, δεν θα ανταγωνιστεί ωστόσο στο πεδίο αυτό τους ιδιωτικούς σταθμούς. Χαρακτηριστικά δήλωσε : «Σε μια δύσκολη για την αγορά περίοδο, δεν θα πάω να πάρω διαφήμιση από τους ιδιώτες παρέχοντας χαμηλότερες τιμές ή ακολουθώντας άλλη ανάλογη πολιτική, παρά το ότι γνωρίζω πως θα μειωθούν τα έσοδα του φορέα και ενδεχομένως τα σημερινά 30 εκατ. ευρώ, να γίνουν 10 εκατ. ευρώ.
Η ΕΡΤ οφείλει να προσαρμόζεται σε ό,τι συμβαίνει στην τηλεοπτική αγορά. Σταδιακά δε, όπως έχει αναφέρει και ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού, Τ. Χυτήρης, η ΕΡΤ θα φύγει από τη διαφημιστική αγορά, πράγμα το οποίο το επιβάλλει και η Ευρωπαϊκή Ενωση», συμπλήρωσε.
Επί τάπητος ετέθη και το ενδεχόμενο της συρρίκνωσης υπηρεσιών της ΕΡΤ (σενάρια για μείωση του αριθμού των καναλιών, των ραδιοσταθμών και άλλων δραστηριοτήτων του φορέα, όπως η Ραδιοτηλεόραση για παράδειγμα), θέμα για το οποίο ο κ. Ταγματάρχης, ήταν κατηγορηματικός, διευκρινίζοντας ότι μια τέτοια απόφαση είναι πολιτική απόφαση την οποία δεν λαμβάνει ο ίδιος.
Αναφερόμενος πάντως στο θέμα του περιοδικού Ραδιοτηλεόραση, είπε μεταξύ άλλων ότι, αν μια δραστηριότητα δεν φέρνει έσοδα, θα πρέπει να εξεταστούν λύσεις που θα μπορούσαν να αντιστρέψουν την κατάσταση αυτή (όπως για παράδειγμα να εκδίδεται το περιοδικό μόνο ηλεκτρονικά), λαμβάνοντας βέβαια υπόψη και τη ιστορία του κάθε μέσου και την ανάγκη την οποία ως δημόσιο μέσο καλύπτει.
Πηγή : η Ναυτεμπορική