Skip to main content
2 Νοεμβρίου 2011 11:07

Οι τηλεοπτικές υπηρεσίες προσελκύουν νέους επενδυτές

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για το συνδρομητικό μοντέλο

Γράφει: Nick D.
image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F5887c50578562f62006e9f3608514b23 XL
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…
Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδι…
Wi-Fi & AI
Η εποχή που ζούμε περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά συνδεδεμένο κόσμο, έναν κόσμο που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ασύρματες τεχνολογίες για ευκολία και κινητικότητα. Το σημερινό Wi-Fi έχει ε…
EDISION Κεντρικός Ενισχυτής CAM-300
Ένας νέος κεντρικός ενισχυτής της EDISION κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί από την απόδοση του φάσματος των 700MHz στην κινητή τη…
Audien DJ-1001UFB
Ένα νέο σύστημα ήχου επαγγελματικών προδιαγραφών κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Audien DJ-1001UFB, μία κονσόλα - μίκτης DJ 5x καναλιών, με πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης…
Sat & Zap, Ιούνιος 2025
Γερμανικό το ενδιαφέρον αυτόν τον μήνα με τα νέα ελεύθερα κανάλια της Wedo, που όμως υποπτευόμαστε ότι θα κλειδώσουν σύντομα. Ενδιαφέροντα και τα αγγλικά μουσικά κανάλια της Now στις 28.2 Ανατολικά…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.