Skip to main content
TM 839
SECREPORT 169
satpraxis 2022
now 33 2022
2 Νοεμβρίου 2011 10:07

Οι τηλεοπτικές υπηρεσίες προσελκύουν νέους επενδυτές

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για το συνδρομητικό μοντέλο

Γράφει: Nick D.
5887c50578562f62006e9f3608514b23 XL 0477f536
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Επενδύσεις στο τηλεοπτικό πεδίο, διεκδικώντας μερίδιο κυρίως από την οικιακή ψυχαγωγία πραγματοποιούν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, οι οποίες δραστηριοποιούνται πλέον στις ψηφιακές τηλεοπτικές υπηρεσίες, ανεβάζοντας τον ανταγωνισμό σε πρωτόγνωρο για τη δύσκολη οικονομική συγκυρία επίπεδα.
Το τελευταίο δίμηνο και εν μέσω οικονομικής κρίσης, νέες τηλεοπτικές υπηρεσίες οι οποίες βασίζουν τη λειτουργία τους στο συνδρομητικό μοντέλο, κάνουν την εμφάνισή τους διεκδικώντας «μια θέση στο τηλεκοντρόλ» των ελληνικών νοικοκυριών.
Την ώρα που η διαφημιστική δαπάνη στην παραδοσιακή τηλεόραση δέχεται ισχυρές πιέσεις, η ένταση του ανταγωνισμού στο πεδίο των συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξάνεται.
Η πορεία που το εγχείρημα αυτό θα έχει, σε μια περίοδο μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών, θα δείξει κατά πόσο το επιχειρηματικό μοντέλο των συνδρομών, μπορεί να δώσει ικανοποιητική απάντηση στα οικονομικά προβλήματα της τηλεόρασης και είναι σε θέση να υποστηρίξει την ανάπτυξη του μέσου για τα επόμενα χρόνια.
Προοπτική
Αξίζει να επισημανθεί ότι εν όψει της έλευσης και των επίγειων ψηφιακών τηλεοπτικών υπηρεσιών, αλλά και της προοπτικής δημιουργίας νέου νόμου από την πλευρά της πολιτείας, ενδέχεται το μοντέλο αυτό να περάσει και στους παραδοσιακούς παίκτες, αν όχι σε όλους τουλάχιστον σε εκείνους που διαθέτουν περιεχόμενο.
Η αύξηση της τηλεθέασης το τελευταίο χρονικό διάστημα -πράγμα που αποδίδεται στην οικονομική κρίση, αφού η τηλεόραση αποτελεί την φτηνή διασκέδαση- δεν αρκεί για να διασφαλίσει την πορεία και του συνδρομητικού εγχειρήματος.
Η μια μετά την άλλη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εισέρχονται στον τηλεοπτικό χώρο, με δραστηριότητα τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στο IPTV. Μόλις πριν λίγο καιρό, η έναρξη της δορυφορικής πλατφόρμας του ΟΤΕ, σήμανε την έναρξη του ανταγωνισμού στον πεδίο της δορυφορικής τηλεόρασης, χώρος στον οποίο η δορυφορική τηλεόραση της Nova -θυγατρική της Forthnet -, δραστηριοποιείτο αποκλειστικά σχεδόν για μια 10ετία.
Στο χώρο του IPTV, το Conn-x του ΟΤΕ  έχει χτίσει κοινό, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τηλεοπτικό πακέτο της ΟΝ Telecoms. Οι εταιρείες παρέχουν και υπηρεσίες VOD (video on demand), χώρος στον οποίο πριλ λίγο καιρό μπήκε και η HOL ανοίγοντας επισήμως και σε αυτό τον τομέα -όπως προαναφέρθηκε και στη δορυφορική- πόλεμο τιμών.
Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία, αλλά και η ένταση του ανταγωνισμού αποτέλεσαν τους δυο βασικούς παράγοντες για τη διαμόρφωση νέων εμπορικών πολιτικών, τόσο στη δορυφορική τηλεόραση, όσο και στη διαδικτυακή, οι οποίες στοχεύουν κατά κύριο λόγο στη δημιουργία πακέτων (συνδυασμών) καναλιών, πράγμα που καθιστά δυνατή την παροχή της υπηρεσίας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Eντονος ανταγωνισμός
Το υψηλό κόστος προγράμματος, ιδιαίτερα του αθλητικού -το οποίο είναι το πλέον ελκυστικό για τους συνδρομητές και αποτελεί το βαρόμετρο για την επιτυχία των συνδρομητικών τηλεοπτικών δραστηριοτήτων διεθνώς- δημιουργεί ένα δύσκολο περιβάλλον, το οποίο γίνεται δυσκολότερο όταν υπάρχει αύξηση του ανταγωνισμού και τιμολογιακός πόλεμος.
Υπενθυμίζεται ότι την προηγούμενη φορά που δραστηριοποιήθηκαν δυο συνδρομητικές δορυφορικές τηλεοπτικές πλατφόρμες στη χώρα μας, ο ανταγωνισμός στο πεδίο αυτό, οδήγησε στην κατάρρευση τη μια από τις δυο (Alpha Digital) αφήνοντας τεράστια ανοίγματα στην άλλη.
Οι επενδύσεις πάντως του χώρου των τηλεπικοινωνιών στο πεδίο της τηλεόρασης, βρίσκονται ακόμα στην αρχή και σε μεγάλο βαθμό η δραστηριοποίηση στο σημερινό αρνητικό περιβάλλον δεν αποτελεί τίποτε άλλο παρά μια κίνηση με προοπτική. Στόχος είναι η επικράτηση στο υπό διαμόρφωση, ψηφιακό τηλεοπτικό σκηνικό το οποίο θα είναι ουσιαστικά διαφορετικό από το σημερινό.
Οι νέες προοπτικές που ανοίγει η απελευθέρωση των αναλογικών συχνοτήτων και η προοπτική του ψηφιακού μερίσματος, αφήνουν περιθώρια για σημαντική μείωση του κόστους παροχής υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες, στα αμέσως επόμενα χρόνια καθώς και δυνατότητες παροχής και ανάπτυξης νέων μορφών τηλεόρασης, όπως το MobileTV.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Ομοαξονικά καλώδια της Multimedia Perspectives / Fagor
Στη νέα διευρυμένη γκάμα προϊόντων της IDComs συμπεριλαμβάνεται ένα σύνολο ιδιαίτερα αξιόλογων ομοαξονικών καλωδίων για όλες τις εφαρμογές λήψης και διανομής επίγειων και δορυφορικών τηλεοπτικών σημ…
Yeastar TB Series BRI VoIP Gateway
Η σειρά TB της Yeastar περιλαμβάνει τα TB200 και TB400, δύο συμπαγείς και αξιόπιστες αυτόνομες πύλες (gateways) VoIP που μετατρέπουν τις γραμμές ISDN BRI σε VoIP, επιτρέποντας σε επιχειρήσεις να ενσ…
Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall
Η συνδεσιμότητα είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της φιλοξενίας και το Ruijie-Reyee RG-RAP62-Wall δίνει τη λύση που κάθε ξενοδόχος χρειάζεται. Με τεχνολογία Wi-Fi 6 AX3000 και ταχύτητες έως 2.974Mbps…
Televes 552220 ενισχυτής γραμμής 3 εξόδων
O Televes 552220 είναι ένας ενισχυτής γραμμής τηλεοπτικού σήματος κατάλληλος για διαμερίσματα, με 3 εξόδους και αυτόματη αποκοπή παρεμβολών 5G / LTE. Διαθέτει 2 κύριες εξόδους και 1 για μία τοπική T…
TP-Link Omada OC220
Η σειρά εξειδικευμένων επιχειρηματικών λύσεων της TP-Link, Omada, μόλις κυκλοφόρησε τον OC220, έναν νέο ελεγκτή υλικού με 2,6 φορές ταχύτερη εκκίνηση από τον ελεγκτή προηγούμενης γενιάς. Μικρό κουτί…
Audien W-990B & W-176
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των ηχείων W-990B μαζί με την κονσόλα χειρισμού W-176 της Audien, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο σετ ήχου, ιδανικό…
Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτές κεντρικής κεραίας
Οι ενισχυτές κεντρικής κεραίας διατίθενται σε δύο διαφορετικές κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή της οποίας οι ενισχυτές έχουν μία έξοδο και η άλλη κατηγορία είναι αυτή με τους ενισχυτές που…
EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop
Το EDISION HDMI MODULATOR 3in1 mini loop είναι ένας ολοκαίνουριος ψηφιακός διαμορφωτής, με το γνωστό mini μέγεθος του EDISION modulator, τώρα με περισσότερα χαρακτηριστικά και ακόμα περισσότερες επι…
TP-Link Omada Network 6.0
Η TP-Link ανακοινώνει ταυτόχρονες αναβαθμίσεις στο Omada Network 6.0 – σχεδιασμένο για MSP, SI και εγκαταστάτες – μαζί με το αναβαθμισμένο Omada App 5.0. Και οι δύο αναβαθμίσεις απλοποιούν τις καθημ…
Bridge Cable TDC101 / TGC302 / TMC202
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων καλωδίων TDC101, TGC302 και TMC202, τα οποία είναι καλώδια μικροφώνου υψηλής ποιότητας της Bridge Cable σε κουλούρες των 100 μέτρων. Διαθ…
Kathrein MP4060 & MS4060
Η Kathrein, ηγέτιδα στην τεχνολογία τηλεπικοινωνιών, προσφέρει δύο προϊόντα που κάνουν κάθε επαγγελματική εγκατάσταση απλή, οργανωμένη και αξιόπιστη. Στιβαρή βάση MP4060 για κάθε εξοπλισμό: Η διά…
Multimedia Perspectives / Fagor COMPACT Series
Η σειρά COMPACT της Multimedia Perspectives / Fagor περιλαμβάνει τον οπτικό πομπό ROT 310C και τον οπτικό δέκτη ROR 260C, με ισχυρά χαρακτηριστικά και υψηλή αξιοπιστία, ενώ να σημειωθεί ότι τα παραπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Δεκεμβρίου 2025
Το νέο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας.  Θέματα Τεύχους…
Λίστες αναπαραγωγής M3U
Για τους χρήστες που αρέσκονται να χρησιμοποιούν την IPTV και όχι τον παραδοσιακό τρόπο της επίγειας λήψης για να βλέπουν τηλεόραση, οι λίστες αναπαραγωγής M3U αποτελούν ένα τέλειο εργαλείο που μπορ…
EDISION CAM-100
Ένα νέο μοντέλο EDISION ενισχυτή δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για τον CAM-100, έναν ποιοτικό κεντρικό ενισχυτή που διαθέτει μία είσοδο UHF για…
Kathrein UFX 12 & UFX 14
Η γερμανική Kathrein, που αποτελεί έναν αξιόπιστο και δυναμικό συνεργάτη για όσους επιδιώκουν αποτελεσματικότητα, καινοτομία και βιώσιμες λύσεις, παρουσιάζει δύο νέα μοντέλα διαμορφωτών, τα UFX 12 κ…
ARLI βάσεις TV
Η Astrasat διαθέτει σειρά βάσεων της ARLI για διάφορα μεγέθη τηλεοράσεων, όπως βάσεις τοίχου σταθερές ή με κλίση και περιστροφή που είναι σχεδιασμένες να μειώνουν την απόσταση της τηλεόρασης από τον…
Lemco HDMOD-7
Ένα νέο HDMI modulator της Lemco που κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε σε αυτό το τεύχος της Ψηφιακής Τηλεόρασης. Πρόκειται για το HDMOD-7, το οποίο συνδυάζει…
Sat & Zap, Δεκέμβριος 2025
Λίγα τα αξιόλογα ελεύθερα κανάλια του δορυφορικού τόξου – για να περνάει η ώρα θα προτείναμε το Strongman Champions League στις 13 Ανατολικά ή το δικαστικό Court TV στις 28.2 Ανατολικά. Για ποδοσφαι…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.