Skip to main content
17 Ιανουαρίου 2011 03:00

Σε φάση επανεκκίνησης οι τρισδιάστατες τηλεοράσεις

Γράφει: Ν.Δρικάκης
image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fcf264d446ebe0fa5046f241791bea878 XL
Πριν από ένα χρόνο, όταν οι μεγάλοι κατασκευαστές τηλεοράσεων παρουσίαζαν τα 3D μοντέλα τους, η αισιοδοξία ήταν έκδηλη. Είχε προηγηθεί η τεράστια επιτυχία του Avatar, το οποίο έδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της τρισδιάστατης προβολής. Όμως, κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι 3D τηλεοράσεις δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες. Γι’ αυτό και οι μεγάλοι κατασκευαστές δείχνουν έτοιμοι να προχωρήσουν σε ορισμένες «προσαρμογές» προκειμένου να δώσουν μία ώθηση στην αγορά του 3D TV.
Χωρίς γυαλιά
Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι η χρήση ειδικών γυαλιών για την τρισδιάστατη θέαση. Πολλοί καταναλωτές ενοχλούνται από τη χρήση των γυαλιών. Μία λύση έρχεται από την Toshiba, η οποία δηλώνει ότι δεν θα χρειάζονται τα ειδικά γυαλιά λίαν συντόμως, καθώς ετοιμάζεται για την εμπορική διάθεση 3D τηλεοράσεων που δεν θα απαιτούν τα ειδικά γυαλιά. Αυτό που δεν είπαν με ακρίβεια οι Ιάπωνες είναι το πότε θα τις διαθέσουν, σε τι τιμή και πόσο καλή θα είναι η εμπειρία που θα προσφέρουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι και άλλες εταιρείες κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, το πρόβλημα, όμως, είναι πως μέχρι στιγμής η εμπειρία που προσφέρουν οι 3D τηλεοράσεις χωρίς γυαλιά δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική.
Η έτερη πρόταση έρχεται από τη LG, η οποία προτείνει ελαφρύτερα γυαλιά ή ακόμη και φακούς που να μπορούν να προστίθενται σε υπάρχοντα γυαλιά μυωπίας ή πρεσβυωπίας. Όλα αυτά για να μειωθεί η «ενόχληση» των καταναλωτών. Επιπλέον, η πρόταση της LG έχει και το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης γωνίας θέασης. Όπερ σημαίνει ότι μπορούν να δουν περισσότερα άτομα ταυτόχρονα 3D περιεχόμενο.
Ελάχιστο περιεχόμενο
Το ερώτημα είναι τι περιεχόμενο θα δουν. Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο ζήτημα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, οι 3D ταινίες είναι λίγες, ενώ ας μη μιλήσουμε για 3D κανάλια. Αυτό ενδέχεται να αλλάξει μέσα στο 2011, καθώς η Sony ανακοίνωσε ότι προχωρά στη δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού που θα προβάλλει 3D περιεχόμενο.
Ένα 3D τηλεοπτικό κανάλι, όμως, δεν λύνει το πρόβλημα. Γι’ αυτό και η Sony σκοπεύει να δώσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έμφαση στο να πετύχει να υπάρχουν διαθέσιμοι σε Blu-ray ταινίες 3D μέσα στο 2011. Στον κινηματογράφο, πολλές παραγωγές είναι σε 3D, μένει να τις δούμε να κυκλοφορούν και σε Blu-ray.
Όμως, επειδή ούτε αυτό ίσως να μην αποδειχθεί αρκετό, η Sony ακολούθησε το παράδειγμα της Panasonic και παρουσίασε μία βιντεοκάμερα με δυνατότητα λήψης 3D video.
Φωτογραφικές μηχανές με δυνατότητα λήψης 3D υπήρχαν ουκ ολίγες στη CES, οπότε φαίνεται να δημιουργείται ένα οικοσύστημα προϊόντων γύρω από το 3D.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον όλη αυτή η κινητικότητα θα αποδειχθεί αρκετή προκειμένου οι 3D τηλεοράσεις να καταφέρουν να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια αγοράς μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.(Ημερησία)
Πριν από ένα χρόνο, όταν οι μεγάλοι κατασκευαστές τηλεοράσεων παρουσίαζαν τα 3D μοντέλα τους, η αισιοδοξία ήταν έκδηλη. Είχε προηγηθεί η τεράστια επιτυχία του Avatar, το οποίο έδειξε τις πραγματικές δυνατότητες της τρισδιάστατης προβολής. Όμως, κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, οι 3D τηλεοράσεις δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες. Γι’ αυτό και οι μεγάλοι κατασκευαστές δείχνουν έτοιμοι να προχωρήσουν σε ορισμένες «προσαρμογές» προκειμένου να δώσουν μία ώθηση στην αγορά του 3D TV.
Χωρίς γυαλιά
Ένα από τα βασικά ζητήματα είναι η χρήση ειδικών γυαλιών για την τρισδιάστατη θέαση. Πολλοί καταναλωτές ενοχλούνται από τη χρήση των γυαλιών. Μία λύση έρχεται από την Toshiba, η οποία δηλώνει ότι δεν θα χρειάζονται τα ειδικά γυαλιά λίαν συντόμως, καθώς ετοιμάζεται για την εμπορική διάθεση 3D τηλεοράσεων που δεν θα απαιτούν τα ειδικά γυαλιά. Αυτό που δεν είπαν με ακρίβεια οι Ιάπωνες είναι το πότε θα τις διαθέσουν, σε τι τιμή και πόσο καλή θα είναι η εμπειρία που θα προσφέρουν. Αξίζει να σημειωθεί ότι και άλλες εταιρείες κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση, το πρόβλημα, όμως, είναι πως μέχρι στιγμής η εμπειρία που προσφέρουν οι 3D τηλεοράσεις χωρίς γυαλιά δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική.
Η έτερη πρόταση έρχεται από τη LG, η οποία προτείνει ελαφρύτερα γυαλιά ή ακόμη και φακούς που να μπορούν να προστίθενται σε υπάρχοντα γυαλιά μυωπίας ή πρεσβυωπίας. Όλα αυτά για να μειωθεί η «ενόχληση» των καταναλωτών. Επιπλέον, η πρόταση της LG έχει και το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης γωνίας θέασης. Όπερ σημαίνει ότι μπορούν να δουν περισσότερα άτομα ταυτόχρονα 3D περιεχόμενο.
Ελάχιστο περιεχόμενο
Το ερώτημα είναι τι περιεχόμενο θα δουν. Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο ζήτημα. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, οι 3D ταινίες είναι λίγες, ενώ ας μη μιλήσουμε για 3D κανάλια. Αυτό ενδέχεται να αλλάξει μέσα στο 2011, καθώς η Sony ανακοίνωσε ότι προχωρά στη δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού που θα προβάλλει 3D περιεχόμενο.
Ένα 3D τηλεοπτικό κανάλι, όμως, δεν λύνει το πρόβλημα. Γι’ αυτό και η Sony σκοπεύει να δώσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έμφαση στο να πετύχει να υπάρχουν διαθέσιμοι σε Blu-ray ταινίες 3D μέσα στο 2011. Στον κινηματογράφο, πολλές παραγωγές είναι σε 3D, μένει να τις δούμε να κυκλοφορούν και σε Blu-ray.
Όμως, επειδή ούτε αυτό ίσως να μην αποδειχθεί αρκετό, η Sony ακολούθησε το παράδειγμα της Panasonic και παρουσίασε μία βιντεοκάμερα με δυνατότητα λήψης 3D video.
Φωτογραφικές μηχανές με δυνατότητα λήψης 3D υπήρχαν ουκ ολίγες στη CES, οπότε φαίνεται να δημιουργείται ένα οικοσύστημα προϊόντων γύρω από το 3D.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον όλη αυτή η κινητικότητα θα αποδειχθεί αρκετή προκειμένου οι 3D τηλεοράσεις να καταφέρουν να αποσπάσουν σημαντικά μερίδια αγοράς μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια.(Ημερησία)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP653
Το EAP653 είναι ένα AX3000 Access Point οροφής με συμπαγή σχεδιασμό, ιδανικό για επαγγελματικά σενάρια που απαιτούν υψηλή απόδοση, όπως ξενοδοχεία, γραφεία, εμπορικά πολυκαταστήματα, αίθουσες συσκέψ…
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής γραμμής L1x112
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, μετά τους ενισχυτές κεραίας θα γίνει περιγραφή των ενισχυτών γραμμής. Οι ενισχυτές γραμμής διατίθενται σε τέσσερις κατηγορίες. Ο κάθε ένας έχει…
PROMAX ATLaS NG
Έχει προστεθεί μία τέταρτη ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για το πεδιόμετρο - ναυαρχίδα PROMAX ATLaS NG. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Promax ATLaS NG - Εκπαιδ…
EDISION CAM-100
Νέος κεντρικός ενισχυτής από την EDISION, με σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά και υψηλή αισθητική! Πρόκειται για το μοντέλο CAM-100, έναν ενισχυτή επίγειων ψηφιακών καναλιών DVB-T/T2, για μεγάλες εγκ…
Audien DAMP5
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου ενισχυτή Hi-Fi, Audien DAMP5. Πρόκειται για έναν ψηφιακό ενισχυτή υψηλής απόδοσης (CLASS D), με τεχνολογία DAC. Διαθέτει πανέμορφο σχεδια…
Έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUSI IKUGaF και IDComs Linear
Η αναμετάδοση των επίγειων τηλεοπτικών προγραμμάτων αποτελεί για την Ελλάδα ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα για αρκετές περιοχές, οι οποίες έχουν ονομαστεί «λευκές περιοχές» λόγω αδυναμίας λήψης κυ…
Infomir MAG555
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει νέα παραλαβή του πρόσφατου μοντέλου της Infomir, του MAG555. Πρόκειται για μια ευέλικτη συσκευή που μετατρέπει οποιαδήποτε τηλεόραση σε κόμβο ψυχαγωγίας. Με υποστήριξη…
Ruijie-Reyee e-Lighten
Στη σημερινή ταχύτατη ψηφιακή εποχή, η αξιόπιστη και αδιάκοπη σύνδεση στο διαδίκτυο είναι απαραίτητη τόσο για τα σπίτια, τα διαμερίσματα, τις πολυκατοικίες, όσο και για τις επιχειρήσεις, και, εφόσον…
IKUSI FLOW Smart Headend
εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομής τηλεοπτικών καναλιών, τόσο μέσω IP όσο και μέσω RF. Οι υπηρεσίες δ…
SatLink ST6988
Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του νέου οργάνου ST-6988 της SatLink. Πρόκειται για έναν φορητό μετρητή χειρός, που είναι συμβατός με DVB-S/S2/T/T2 και MPEG-2 H.265/HEVC (10 Bit). Με το σ…
Supervoice SVC-WBT41
Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η ανάγκη για καθαρή επικοινωνία μεταξύ των υπαλλήλων των επιχειρήσεων, αλλά σαφώς και με τους πελάτες των έκαστων εταιρειών. Είτε πρόκειται για κέντρο τηλεπικοινω…
TP-Link Omada ER706W-4G
Το ER706W-4G είναι ένα ασύρματο router της TP-Link, το οποίο παρέχει συνδεσιμότητα στο internet μέσω των κεραιών της κινητής τηλεφωνίας, με δυνατότητα υποστήριξης 4G+ Cat6. Η συσκευή διαθέτει μία υπ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, Ιούνιος 2025
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουνίου 2025 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report”. Το νέο τεύχος Ιουνίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδι…
Wi-Fi & AI
Η εποχή που ζούμε περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά συνδεδεμένο κόσμο, έναν κόσμο που εξαρτάται ολοένα και περισσότερο από τις ασύρματες τεχνολογίες για ευκολία και κινητικότητα. Το σημερινό Wi-Fi έχει ε…
EDISION Κεντρικός Ενισχυτής CAM-300
Ένας νέος κεντρικός ενισχυτής της EDISION κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά, προσαρμοσμένος στις σύγχρονες ανάγκες που έχουν διαμορφωθεί από την απόδοση του φάσματος των 700MHz στην κινητή τη…
Audien DJ-1001UFB
Ένα νέο σύστημα ήχου επαγγελματικών προδιαγραφών κυκλοφόρησε πρόσφατα στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για το Audien DJ-1001UFB, μία κονσόλα - μίκτης DJ 5x καναλιών, με πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης…
Sat & Zap, Ιούνιος 2025
Γερμανικό το ενδιαφέρον αυτόν τον μήνα με τα νέα ελεύθερα κανάλια της Wedo, που όμως υποπτευόμαστε ότι θα κλειδώσουν σύντομα. Ενδιαφέροντα και τα αγγλικά μουσικά κανάλια της Now στις 28.2 Ανατολικά…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.