Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Το Vodafone Institute δημοσίευσε τα αποτελέσματα της μελέτης «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη»
Tο Vodafone Institute δημοσιεύει τα αποτελέσματα μιας διεθνούς μελέτης, που διεξήχθη από την Ipsos, με θέμα «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη» που διερευνά τον βαθμό αποδοχής των νέων τεχνολογιών σε χώρες της Ευρώπης, σε σχέση με κράτη της Ασίας, αλλά και των ΗΠΑ. Η μελέτη θα παρουσιαστεί στη διάσκεψη κορυφής «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη» με τη συμμετοχή…
Tο Vodafone Institute δημοσιεύει τα αποτελέσματα μιας διεθνούς μελέτης, που διεξήχθη από την Ipsos, με θέμα «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη» που διερευνά τον βαθμό αποδοχής των νέων τεχνολογιών σε χώρες της Ευρώπης, σε σχέση με κράτη της Ασίας, αλλά και των ΗΠΑ. Η μελέτη θα παρουσιαστεί στη διάσκεψη κορυφής «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη» με τη συμμετοχή της Καγκελαρίου της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ και του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Vodafone Nick Read θα διεξαχθεί στο Βερολίνο, στις 19 Φεβρουαρίου 2019.
Σύμφωνα με την μελέτη, σε διεθνές επίπεδο οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν τις ψηφιακές δεξιότητες που απαιτούνται για τις μελλοντικές θέσεις εργασίας. Συγκεκριμένα, η έκθεση «Βιομηχανία και Απασχόληση», η οποία αποτελεί το δεύτερο μέρος της μελέτης, στην οποία συμμετείχαν 9000 άτομα από 9 διαφορετικές χώρες, εξετάζει κατά πόσον τα διάφορα επίπεδα ψηφιοποίησης συσχετίζονται με τη στάση του πληθυσμού απέναντι στην ψηφιακή τεχνολογία. Τα κυριότερα ευρήματα που προέκυψαν από την μελέτη, είναι:
- Το 85% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι απαραίτητες στην εργασία του, το 56% αναγνωρίζει ότι αυτές θα πρέπει να διευρυνθούν, ενώ μόνο το 29% θεωρεί τις δεξιότητές του επαρκείς.
- Το 78% των ερωτηθέντων στην Κίνα και το 70% στη Βουλγαρία διαπιστώνει την ανάγκη να διευρύνει τις ψηφιακές του δεξιότητες, σε αντίθεση με το 42% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ, το 42% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 43% στη Γερμανία.
- Μόνο το 32% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων απέκτησε τις ψηφιακές του δεξιότητες στην εργασία του ή κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ενώ το 67% δήλωσε ότι χρειάστηκε να τις μάθει με αυτοδιδασκαλία.
- Το 83% των ερωτηθέντων από την Ινδία και το 76% από την Κίνα λαμβάνουν μέχρι πέντε ή περισσότερες ώρες ψηφιακής κατάρτισης κάθε εβδομάδα, έναντι ποσοστού χαμηλότερου από 50% για τους ερωτηθέντες από τη Δυτική Ευρώπη.
- Στην Κίνα, το 53% των ερωτηθέντων δαπανά μία έως πέντε ώρες από το δικό του ωράριο εβδομαδιαίως για να βελτιώσει τις ικανότητές του, ενώ το 14% αφιερώνει περισσότερο χρόνο. Στη Γερμανία, μόνο το 35% και το 6% αντίστοιχα των ερωτηθέντων, θα έκανε το ίδιο.
Σύμφωνα με τους ειδικούς που ερωτήθηκαν στο πλαίσιο της μελέτης, δύο είναι οι παράγοντες που εξηγούν γιατί οι Ευρωπαίοι αισθάνονται λιγότερο πρόθυμοι να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους. Πρώτον, οι προσπάθειες του εργαζομένου για απόκτηση νέων δεξιοτήτων δεν συνοδεύονται από επαρκή αναγνώριση ή οικονομική επιβράβευση και δεύτερον, στην Ευρώπη εξακολουθεί να επικρατεί η ιδέα ότι ένα άτομο καταλαμβάνει μια θέση εργασίας εφ’ όρου ζωής. Αντίθετα, ο εργαζόμενος πληθυσμός στην Κίνα και την Ινδία φαίνεται να ωφελήθηκε άμεσα από την ταχεία ανάπτυξη της ψηφιοποίησης τα τελευταία χρόνια.
Ο κ. Joakim Reiter, πρόεδρος της συμβουλευτικής επιτροπής του Vodafone Institute και διευθυντής εξωτερικών υποθέσεων του ομίλου Vodafone, δήλωσε σχετικά: «Η ψηφιοποίηση αλλάζει ραγδαία τον κόσμο της εργασίας και τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής καταδεικνύουν ότι οι ψηφιακές δεξιότητες είναι πλέον απαραίτητες για κάθε θέση εργασίας. Ωστόσο, η επέκταση των ψηφιακών δεξιοτήτων πρέπει να συμβαδίζει με τον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο της τεχνολογίας, ο οποίος απαιτεί σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο διδάσκουμε τις ψηφιακές δεξιότητες στα σχολεία, στα πανεπιστήμια αλλά και στον εργασιακό χώρο».
Το τρίτο μέρος της μελέτης θα επικεντρωθεί στη «Διακυβέρνηση» και θα δημοσιευθεί παράλληλα με τη διάσκεψη κορυφής «Προς μία Ψηφιακή Ευρώπη», στις 19 Φεβρουαρίου, η οποία θα προσφέρει μια πλατφόρμα συζήτησης μεταξύ υψηλόβαθμων εκπροσώπων επιχειρήσεων και πολιτικών προσωπικοτήτων, ώστε να σκιαγραφηθεί το όραμα της ΕΕ για την ψηφιακή εποχή.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διάσκεψη κορυφής και live streaming των εργασιών της διάσκεψης είναι διαθέσιμα στη διεύθυνση www.digitising-europe.com. Η μελέτη «Βιομηχανία και απασχόληση», η οποία περιλαμβάνει σχόλια εμπειρογνωμόνων, είναι διαθέσιμη εδώ: https://www.vodafone-institut.de/wp-content/uploads/2019/01/The_Tech_Divide_2_Industry_and_Employment_WEB.pdf
*Οι χώρες που συμπεριλαμβάνονται στη μελέτη είναι οι εξής: Βουλγαρία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ινδία, Ισπανία, Ιταλία, Κίνα, Σουηδία.