Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιώργος Λιώρης
Όνειρο μου οι περιγραφές αγώνων
Featured | Μέσα από τις πολυάριθμες μεταδόσεις της Super League, του UEFA Champions League, του UEFA Europa League, της Euroleague Basketball, της Basket League, της Volley League, τα αθλητικά κανάλια της Nova τα δίνουν «Όλα για την ομάδα σου», διαθέτοντας μια έμπειρη και κατηρτισμένη δημοσιογραφική ομάδα.
Μέσα από τις πολυάριθμες μεταδόσεις της Super League, του UEFA Champions League, του UEFA Europa League, της Euroleague Basketball, της Basket League, της Volley League, τα αθλητικά κανάλια της Nova τα δίνουν «Όλα για την ομάδα σου», διαθέτοντας μια έμπειρη και κατηρτισμένη δημοσιογραφική ομάδα.
Μέλος της ομάδας αυτής αποτελεί από το 1998 ο Γιώργος Λιώρης. Έχοντας περιγράψει πολλούς αγώνες στη καριέρα του με σημείο αναφοράς τον τελικό Κυπέλλου Ελλάδας στο ποδόσφαιρο, ΑΕΚ – Ολυμπιακός το 2009, μας αναλύει πως είναι να κάνεις την δουλειά του σπορτκάστερ και μοιράζεται στιγμές που έχει ζήσει όλα αυτά τα χρόνια.
Πόσα χρόνια είσαι μέλος του αθλητικού τμήματος των καναλιών Novasports και πόσους αγώνες έχεις περιγράψει;
Στα κανάλια Novasports εργάζομαι οκτώ χρόνια. Συμπληρώνεται φέτος η δεύτερη τετραετία, με την προηγούμενη να είναι από το 1997 μέχρι και το 2001. Με τις περιγραφές αγώνων ασχολούμαι χωρίς διακοπή από το 1998. Ο αριθμός τους είναι σίγουρα τετραψήφιος αλλά δε μπορώ να μιλήσω με ακρίβεια γι’ αυτόν. Πλέον είναι πολλές, δεν τις έχω μετρήσει ποτέ…
Τι προετοιμασία χρειάζεται για την περιγραφή ενός αγώνα;
Η προετοιμασία σου επιτρέπει να νοηματοδοτήσεις ότι βλέπεις στο γήπεδο. Αποτελεί τη βάση πληροφοριών για την ερμηνεία του αγώνα που περιμένει ο τηλεθεατής. Εκείνος που κάνει την περιγραφή οφείλει να βάλει τον τηλεθεατή, στο κλίμα της αναμέτρησης. Να δημιουργήσει το “περιβάλλον”, με τις απαραίτητες πληροφορίες κι επισημάνσεις, που θα οδηγήσουν το δέκτη όσο το δυνατόν πιο κοντά στους πρωταγωνιστές και σε ότι συμβαίνει στον αγωνιστικό χώρο. Αυτό απαιτεί μια καλή, εκ των προτέρων, “ακτινογραφία” των ομάδων και μια διαχείριση των στοιχείων εκείνων που βοηθούν στην εξασφάλιση της πληροφόρησης και της ψυχαγωγίας. Μην ξεχνάμε ότι ενημέρωση και ψυχαγωγία συνυπάρχουν στα αθλητικά γεγονότα.
Θα την άλλαζες την δουλειά του σπορτκάστερ με κάποιο άλλο επάγγελμα;
Ήταν “εξ απαλών ονύχων” όνειρο μου να κάνω περιγραφές αγώνων. Οπότε θα ήταν σαν να προδίδω την προσπάθεια που κατέβαλα και την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν όσοι μου έδωσαν την ευκαιρία να μη μείνει παιδικό όνειρο. Πάντως αν κλωτσούσα τη μπάλα αρκετά καλά δε θα έλεγα “όχι” στη καριέρα του ποδοσφαιριστή, αφού όταν σταματούσα θα μπορούσα να είμαι σχολιαστής!
Πες μου έναν αγώνα που σου έχει χαραχτεί στη μνήμη και γιατί;
Αναμφισβήτητα ο τελικός του Κυπέλλου Ελλάδας του 2009 ανάμεσα στην ΑΕΚ και τον Ολυμπιακό. 3-3 στο 90λεπτο, 4-4 στην παράταση, 15 -14 στα πέναλτι κι ενώ χρειάστηκε να εκτελεστούν 34 για να βγει νικητής. Πολλοί λένε ότι ήταν ο πιο συναρπαστικός τελικός στην ιστορία του θεσμού, ενώ αγγλική ποδοσφαιρική ιστοσελίδα (footballfancast.com) τον κατέταξε στη λίστα με τους τελικούς που κρίθηκαν στα πέναλτι ως το δεύτερο πιο συναρπαστικό πίσω από εκείνον του Μουντιάλ του 1994 ανάμεσα στη Βραζιλία και την Ιταλία. Λίγο ακόμη και θα ξεπερνούσαμε και το Ρομπέρτο Μπάτζιο. Το σίγουρο είναι ότι ξεπεράσαμε τις 3 ώρες στην περιγραφή.
Τι συναισθήματα σου δημιουργεί το γεγονός ότι ως σπορτκάστερ γίνεσαι ένα με χιλιάδες τηλεθεατές; Πόσο υπεύθυνος νιώθεις για να μεταφέρει πιστά την εικόνα ενός αγώνα;
Συναισθήματα ευθύνης. Όσο μεγάλη κι αν είναι η ευφορία που νιώθεις φορώντας την κάσκα για να περιγράψεις έναν αγώνα, θα πρέπει να θυμάσαι ότι ο σεβασμός που οφείλεις στον τηλεθεατή ή τον ακροατή πρέπει να είναι μεγαλύτερος. Ευτυχές γεγονός είναι ότι σε αυτή την προσπάθεια να μεταφέρεις με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια όσα συμβαίνουν στο γήπεδο δεν είσαι μόνος σου. Είναι ανεκτίμητη η βοήθεια των τεχνικών που εξασφαλίζουν την εικόνα και τον ήχο, των σκηνοθετών, των ρεπόρτερ. Λάθη μπορεί να γίνουν. Αλλά οφείλεις να τα παραδεχθείς, να τα διορθώσεις και να αποφύγεις να τα επαναλάβεις.