15 Νοεμβρίου 2021 14:21

ΕΕΤΤ: Συστάσεις προς καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και e-shops εν όψει των εκπτωτικών ημερών και της εορταστικής περιόδου

Η σημαντικά αυξημένη ζήτηση για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα και των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, οδήγησε σε μεγάλα προβλήματα ανταπόκρισης των ταχυδρομικών παρόχων, όπως προκύπτει και από το πλήθος των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΤΤ.

Η σημαντικά αυξημένη ζήτηση για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα και των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, οδήγησε σε μεγάλα προβλήματα ανταπόκρισης των ταχυδρομικών παρόχων, όπως προκύπτει και από το πλήθος των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΤΤ. Για το λόγο αυτό, εν όψει της φετινής εορταστικής περιόδου και των επερχόμενων εκπτωτικών ημερών (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου.

(α) Συστάσεις προς καταναλωτές:

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους, οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

1.    Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

Επιπλέον, αξιοποιείστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδιαίτερα αν υφίσταται πολύωρη απουσία από την οικία σας σε καθημερινή βάση.  

2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.

3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.

4. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

5. Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη και με την καταχώρηση από τον διανομέα, του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα σας έχει ήδη αποσταλεί.

6. Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα, υπό όρους, να αιτηθείτε αποζημίωση, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής, για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών (απώλεια/ καταστροφή/εκπρόθεσμη επίδοση). Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου.


(β) Συστάσεις προς εταιρίες ταχυμεταφορών

Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:

1.    Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αξιοποιώντας την εμπειρία του τελευταίου 1,5 χρόνου, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.

2.    Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.

3.    Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης,  αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρίες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών έξω από τα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.

4.    Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.

5.    Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.

 

(γ) Συστάσεις προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:

1.    Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.

2.    Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους.  Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.

3.    Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.

 

Η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, συνεχίζει εντατικά τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς και παρακολουθεί συστηματικά την τήρηση του κανονιστικού πλαισίου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • TP-Link TL-SG2210MP

    TP-Link TL-SG2210MP

    Το TL-SG2210MP είναι ένα νέο Smart Switch της TP-Link, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για επαγγελματική χρήση. Είναι κατάλληλο για χρήση σε διάφορες εφαρμογές, όπως συστήματα παρακολούθησης, χώρους φι...
  • ANTTRON AM440 & AM340

    ANTTRON AM440 & AM340

    Δύο νέοι ενισχυτές της ANTTRON διατίθενται στην ελληνική αγορά από την Tronix, οι οποίοι έχουν ενσωματωμένο φίλτρο LTE 5G και έχουν κατασκευαστεί ειδικά για να καλύψουν τις ανάγκες που έχουν προκύ...
  • AVM FRITZ!Box 4060

    AVM FRITZ!Box 4060

    Ένας νέος ασύρματος δρομολογητής της γερμανικής AVM έφτασε στην ελληνική αγορά, ειδικά σχεδιασμένος για συνδέσεις Fiber To The Home (FTTH). Πρόκειται για το FRITZ!Box 4060, το οποίο δεν είναι ένα ...
  • ANGA AIR-102W / AIR-202W/ AIR-302W

    ANGA AIR-102W / AIR-202W/ AIR-302W

    Η εταιρεία STAM Electronics ανακοινώνει την παραλαβή των νέων τηλεχειριστηρίων AIR-102W, AIR-202W και AIR-302W της ANGA. Πρόκειται για universal τηλεχειριστήρια που είναι κατάλληλα για όλες τις μά...
  • MELICONI FlatStyle ES 800

    MELICONI FlatStyle ES 800

    Η Meliconi, ηγέτης στην κατηγορία των επιτοίχιων και επιτραπέζιων βάσεων TV, παρουσιάζει την σειρά FlatStyle, με την εγγύηση της εξ' ολοκλήρου Ιταλικής κατασκευής, εστιάζοντας στη λειτουργικότητα....
  • PROMAX TVHUNTER+

    PROMAX TVHUNTER+

    Το TVHunter+ είναι ένα μικρό, φορητό & εύκολο στη χρήση πεδιόμετρο που έχει σχεδιαστεί για την εγκατάσταση της Επίγειας Ψηφιακής Τηλεόρασης και για τα δύο συστήματα ψηφιακής τηλεόρασης, DVB-T ...
  • Lemco – Συμμετοχή στην CabSat 2022

    Lemco – Συμμετοχή στην CabSat 2022

    Στη Lemco, εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, προσπαθούμε να είμαστε πάντα μπροστά από την εποχή μας, με καινοτόμες ιδέες και τεχνολογίες που βοηθούν τον κλάδο μας να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί. Συμμε...
  • GM80470 & GM80160 – Φακοί κεφαλής για επαγγελματίες ηλεκτρολόγους και τεχνικούς

    GM80470 & GM80160 – Φακοί κεφαλής για επαγγελματίες ηλεκτρολόγους και τεχνικούς

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή δύο νέων φακών κεφαλής. Πρόκειται για τους GM80470 και GM80160 που είναι τύπου COB LED και ανήκουν στην οικονομική σειρά φακών κεφαλής. Είναι σχ...
  • TP-Link EAP225-Outdoor & EAP610-Outdoor

    TP-Link EAP225-Outdoor & EAP610-Outdoor

    Τα EAP225-Outdoor και EAP610-Outdoor είναι δύο νέα Wi-Fi Access Points εξωτερικού χώρου της σειράς Omada της TP-Link, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν ομαλή εμπειρία Wi-Fi ακόμη και σε...
  • AVM FRITZ!Repeater 6000

    AVM FRITZ!Repeater 6000

    Το FRITZ!Repeater 6000 της γερμανικής AVM, είναι το πρώτο Repeater που κυκλοφόρησε στην αγορά με τεχνολογία AX (Wi-Fi 6). Διαθέτει 3 εσωτερικές μονάδες Wi-Fi και έχει δυνατότητα να χρησιμοποιεί τα...
  • OCTAGON SX988 4K UHD IP

    OCTAGON SX988 4K UHD IP

    Η εταιρεία Tronix ανακοινώνει την παραλαβή του Octagon SX988 4K UHD IP. Πρόκειται για ένα νέο IP δέκτη που λειτουργεί με διπλό λειτουργικό σύστημα, Enigma2 και Octagon Define Linux OS. Αν και δεν ...
  • Τα νέα της Mistral: Η νέα Micro Roc antenna και το Magic Panel

    Τα νέα της Mistral: Η νέα Micro Roc antenna και το Magic Panel

    Μια νέα κεραία ήλθε να προστεθεί στη γκάμα κεραιών της Mistral. Με γνώμονα ότι οι κεραίες θα πρέπει να είναι αυτές που πραγματικά απαιτούνται, δεν πρέπει να επιλέγονται ούτε πολύ μικρές, ούτε και ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση – Ιούλιος 2022

    Ψηφιακή Τηλεόραση – Ιούλιος 2022

    Το νέο τεύχος Ιουλίου 2022 του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό «Security Report», που ηγείται στην αγορά των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. Τα τηλεοπτικ...
  • Δορυφορικά κανάλια με κρυπτογράφηση BISS

    Δορυφορικά κανάλια με κρυπτογράφηση BISS

    Τα τηλεοπτικά κανάλια που εκπέμπουν με κρυπτογράφηση BISS παραμένουν σταθερή αξία για εκείνους που ασχολούνται με τη δορυφορική λήψη. Εδώ και αρκετά χρόνια μάλιστα παρουσιάζουν ουσιαστικό ενδιαφέρ...
  • TP-Link Omada Wi-Fi access points

    TP-Link Omada Wi-Fi access points

    Το Wi-Fi στις μέρες μας είναι πάντα απαραίτητο σε εξωτερικά περιβάλλοντα, είτε όταν κάνουμε πάρτι, είτε όταν εργαζόμαστε στην αυλή ή τον κήπο μας. Η χρήση του είναι απαραίτητη, κυρίως όταν θέλουμε...
  • mistral Micro Roc

    mistral Micro Roc

    Προσαρμοσμένη στις ανάγκες που έχουν προκύψει από το Ψηφιακό Μέρισμα II με την τοποθέτηση των καναλιών σε μικρότερο φάσμα συχνοτήτων, η Mistral παρουσιάζει μία ακόμα κεραία με προδιαγραφές 5G. Πρό...
ΤΑ ΠΑΝΤΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ
ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ
ΨΗΦΙΑΚΗ
ΚΑΙ HD TV

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ

Please enable the javascript to submit this form


Digitaltvinfo.gr - Τα πάντα για τη δορυφορική, ψηφιακή και HD TV
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design