Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
27 Νοεμβρίου 2024 10:56
27 Νοεμβρίου 2024 10:26
27 Νοεμβρίου 2024 10:15
27 Νοεμβρίου 2024 09:33
27 Νοεμβρίου 2024 09:24
27 Νοεμβρίου 2024 09:02
27 Νοεμβρίου 2024 08:59
27 Νοεμβρίου 2024 08:58
18 Ιανουαρίου 2011 02:00
Η ψηφιακή μετάβαση θα κοστίσει 3 δισ. ευρώ
Ευρώπη: 2 – 4 χρόνια απαιτούνται για την προσαρμογή της τηλεόρασης
Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
Ποσό που θα ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με συντηρητικές μάλιστα εκτιμήσεις, θα δώσει μέχρι την πλήρη μετάβαση η ευρωπαϊκή τηλεοπτική βιομηχανία σε συνδυασμό με τις κυβερνήσεις των χωρών μελών για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας και την ενημέρωση των πολιτών.
Η μετάβαση από το αναλογικό μοντέλο εκπομπής στο ψηφιακό, εγχείρημα το οποίο στη χώρα μας έχει πάρει το χαρακτήρα της εθνικής προσπάθειας, πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία και συγκεκριμένα σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το 2012, σύμφωνα με την ITU εντός του 2015.
Επικαιροποιημένα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το ΙΟΜ, μέσα από μελέτη του ειδικού ερευνητή Κωνσταντίνου Παπαβασιλόπουλου με τίτλο «Επίγεια Ψηφιακή Τηλεόραση, Η Ευρωπαϊκή Εμπειρία», δείχνουν την υψηλή επένδυση που πραγματοποιούν τα κράτη-μέλη για την ψηφιακή μετάβαση.
Δέσμη ενεργειών
Για τη μετάβαση απαιτείται δέσμη ενεργειών και χρηματοδοτήσεων, οι οποίες ειδικότερα αφορούν: την ενίσχυση των ευπαθών κοινωνικά ομάδων, την επικοινωνία και την προβολή του εγχειρήματος, την επιδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, την επιδότηση των παρόχων δικτύων και βέβαια την επιδότηση των καταναλωτών για την αγορά των ειδικών αποκωδικοποιητών ή των άλλων συσκευών που απαιτούνται για τη μετάβαση.
Ενδεικτικό των κεφαλαίων που απαιτούνται είναι το ότι σε χώρες που ήδη έχουν ολοκληρώσει ή βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση της μετάβασης (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία κλπ) έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά που αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ για την προώθηση της ψηφιακής τεχνολογίας στις ευπαθείς ομάδες, περίπου 1 δισ. ευρώ για τις δαπάνες της επικοινωνίας-ενημέρωσης, ενώ σε ό,τι αφορά τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων έχουν ήδη δαπανηθεί ποσά της τάξης των 400 εκατ. ευρώ.
Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί και ένα κονδύλι για την ενίσχυση των καταναλωτών για την προμήθεια εξοπλισμού. Ενδεικτικά και όπως αναφέρεται στη μελέτη του ΙΟΜ, το ποσό αυτό άγγιξε τα 55 εκατ. ευρώ στην Ιταλία, τα 30 εκατ. στη Γαλλία, τα 40,5 εκατ. στην Αυστρία, τα 32,5 εκατ. στην Ισπανία κ.λπ.
Στη χώρα μας και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς (συνέντευξη γ.δ. Digea στη «Ν» πριν από μερικές εβδομάδες), το ποσό για την υποστήριξη των ενεργειών επικοινωνίας και προώθησης του εγχειρήματος της μετάβασης θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 εκατ. ευρώ. Ο υφυπουργός Μεταφορών Επικοινωνιών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, λίγες ημέρες μετά (επίσης σε συνέντευξη του στη «Ν») ανέφερε ότι ήδη η πολιτεία έχει σχεδιάσει συνολικό πρόγραμμα επικοινωνίας για την ψηφιακή μετάβαση.
Η έρευνα του ΙΟΜ
Η πολιτική των επιδοτήσεων και των κρατικών ενισχύσεων με στόχο την υποστήριξη και προώθηση της διαδικασίας της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση (analogue to digital switchover ή απλά switchover όπως έχει καθιερωθεί διεθνώς) παρουσιάζεται εκτενώς σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).
Η έρευνα αναδεικνύει το γεγονός ότι η πολιτική ενισχύσεων δεν αφορά και δεν απευθύνεται μόνο στους πολίτες αλλά και στους τηλεοπτικούς οργανισμούς, τις εταιρείες διαχείρισης δικτύων, τους κατασκευαστές τηλεοπτικού εξοπλισμού ακόμα και την τοπική αυτοδιοίκηση και τις περιφερειακές υπηρεσίες.
Επίσης, εστιάζει σε έναν κρίσιμο για την επιτυχή έκβαση της ψηφιακής μετάβασης παράγοντα, αυτόν της ενημέρωσης του πολίτη, ενώ ειδική αναφορά γίνεται και στο θέμα του ψηφιακού μερίσματος.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ – sioan@naftemporiki.gr