Skip to main content
19 Μαρτίου 2019 16:00

Ποια είναι η θέση των ελληνικών ΜμΕ στην ψηφιακή Ευρώπη

3005cd269ae5db6f648e0e7072617f30 XL 887eb373

Η Λευκή Βίβλος ‘Η Ανάπτυξη των Μικρών Επιχειρήσεων στην Ευρώπη’ (“Small Business Growth in Europe”) περιλαμβάνει ανάλυση του δείγματος συνόλου δεδομένων αποτελούμενου από 157.636 μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την PayPal, προκειμένου να δέχονται ψηφιακές πληρωμές ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας…

  • Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνιστούν το 99% του συνόλου των εταιρειών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρέχοντας τα 2/3 των θέσεων εργασίας και αποτελώντας κινητήρια δύναμη για την οικονομία της περιοχής αυτής[1].
  • Το 25% των ΜμΕ από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ασχολείται με το διασυνοριακό εμπόριο, ενώ το 84% εξ αυτών κάνει χρήση της PayPal.
  • Όσες ελληνικές εταιρείες πωλούν τα προϊόντα τους online με την PayPal αναπτύσσονται με επτά φορές ταχύτερο ρυθμό σε σύγκριση με εκείνες που διεξάγουν τις δραστηριότητές τους offline – επιπλέον, πάνω από το 1/3 (36,3%) των διεθνών πωλήσεών τους καταλήγει σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Λευκή Βίβλος ‘Η Ανάπτυξη των Μικρών Επιχειρήσεων στην Ευρώπη’ (“Small Business Growth in Europe”) περιλαμβάνει ανάλυση του δείγματος συνόλου δεδομένων αποτελούμενου από 157.636 μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την PayPal, προκειμένου να δέχονται ψηφιακές πληρωμές ανάμεσα στα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι όπου και να εδρεύει μια επιχείρηση, αναπτύσσεται με τον ίδιο ρυθμό, χάρη στην ψηφιακή οικονομία, τις ευκαιρίες εξαγωγών και τις online λύσεις πληρωμών. Τα στοιχεία της Λευκής Βίβλου δείχνουν ότι οι εξωστρεφείς επιχειρήσεις από την Ε.Ε. που κάνουν χρήση PayPal και εδρεύουν σε αστικά κέντρα αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα παρόμοιους ρυθμούς (14%) σε σχέση με εκείνες που βρίσκονται σε περιοχές της επαρχίας (12%). Άραγε οι επιχειρηματίες αξιοποιούν ανάλογα τις διαθέσιμες ευκαιρίες εξέλιξης;

Στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών – το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της Ε.Ε. που κυμαίνεται στο 17%[2]. Παράλληλα, το διασυνοριακό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 27% ετησίως, αγγίζοντας το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια έως το 2020.

Μητρόπολη ή επαρχία – η επιχείρησή σας μπορεί να λειτουργήσει όπου και να βρίσκεται

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου παρέχει περισσότερες ευκαιρίες επέκτασης στους επιχειρηματίες, τόσο εντός της Ε.Ε. όσο και διεθνώς. Και όσοι μάλιστα αποφασίζουν να τις εκμεταλλευτούν δεόντως, επιβραβεύονται αναλόγως. Η ανάλυση δείχνει ότι οι εξαγωγείς που κάνουν χρήση PayPal αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό (14,3%), σε σύγκριση με τις παραδοσιακές offline επιχειρήσεις (2%) στην Ευρώπη. Οι επιτυχείς δραστηριότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι σημαντικές για την οικονομία – σύμφωνα με τις πηγές της Λευκής Βίβλου, τόσο στην Ελλάδα όσο και την Ε.Ε. οι ΜμΕ αντιπροσωπεύουν το 99% του συνόλου των επιχειρήσεων.

Εντούτοις, οι ευρωπαϊκές ΜμΕ απασχολούν τα δύο τρίτα του ανθρώπινου δυναμικού. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι ευρωπαϊκές ΜμΕ ευθύνονται για τη δημιουργία περίπου του 85% των νέων θέσεων εργασίας.

Η παγκόσμια επέκταση αποτελεί επιθυμία και στόχο για κάθε επιχειρηματία, εφόσον διατίθεται να επωφεληθεί των διαθέσιμων online ευκαιριών και εργαλείων. Για παράδειγμα, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσονται διαρκώς και βρίσκουν συνέχεια νέους τρόπους για να κάνουν τη διαφορά εκτός συνόρων. Σύμφωνα με εσωτερικά στοιχεία της PayPal, άγγιξαν έναν συνολικό όγκο πληρωμών της τάξης του 36,3% εκτός Ε.Ε., ποσοστό που κατατάσσει τις ελληνικές ΜμΕ στην 6η θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες της εν λόγω ανάλυσης – πάνω από τη Γαλλία (36,20%) ή τη Γερμανία (34,40%), εντούτοις έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους, σε περίπτωση που προτίθενται να φτάσουν τις 3 κορυφαίες χώρες, όσον αφορά τις εξαγωγές εκτός Ε.Ε.: Ηνωμένο Βασίλειο (59%), Νορβηγία (57,1%) ή Τσεχική Δημοκρατία (53%).  

«Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούσαν ανέκαθεν την καρδιά και τον μοχλό ανάπτυξης και της ελληνικής και της ευρωπαϊκής οικονομίας. Οι ΜμΕ συνθέτουν την ίδια τη ραχοκοκαλιά της ανάπτυξης εντός της Ε.Ε., συνεισφέρουν στο 57% της προστιθέμενης αξίας στην Ε.Ε. συνολικά και τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. με την υψηλότερη συχνότητα ίδρυσης ΜμΕ, βιώνουν και μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη», σχολιάζει ο Marcin Glogowski, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. «Ταυτόχρονα, οι εταιρείες αυτού του μεγέθους στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 64% της προστιθέμενης αξίας και του 85% της απασχόλησης στην εμπορική μη χρηματοοικονομική οικονομία της Ελλάδας[3]. Ωστόσο, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις εξακολουθούν συστηματικά να αδικούνται από το παραδοσιακό οικονομικό σύστημα. Στην PayPal αναγνωρίζουμε εξ αρχής τη σημασία και την αξία τους και ως εκ τούτου επενδύουμε στη διαρκή εξέλιξη νέων εργαλείων και πλεονεκτημάτων που στοχεύουν στην υποστήριξη της ανάπτυξής τους. Χάρη στην εισαγωγή νέων εργαλείων και καίριων λειτουργικών χαρακτηριστικών, κατορθώσαμε έτσι να εξυπηρετούμε πάνω από 20 εκατομμύρια επιχειρήσεις παγκοσμίως».

Οι μικροεπιχειρήσεις ωθούν την μακροοικονομία

Το Διαδίκτυο παρέχει τη δυνατότητα σε ΜμΕ όλων των μεγεθών να αποκτήσουν πρόσβαση σε πάνω από 4,1 δισεκατομμύρια πελάτες σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Οι ΜμΕ που δραστηριοποιούνται ενεργά σε διεθνές επίπεδο εντός της Ε.Ε. αναπτύσσονται με την διπλάσια τουλάχιστον ταχύτητα σε σχέση με εκείνες που περιορίζονται σε πωλήσεις αποκλειστικά και μόνο στην εγχώρια αγορά.

«Σε μια εποχή ταχείας διασύνδεσης, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαθέτουν πολλαπλές – εύκολα προσβάσιμες και άμεσα διαθέσιμες – ευκαιρίες, καθώς τα εργαλεία τεχνολογικής φύσης τις βοηθούν να προσεγγίσουν νέους πελάτες παγκοσμίως», δηλώνει ο Marcin Glogowski. «Η αξιοποίησή τους είναι καίριας σημασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του αδιάκοπου αγώνα για νέες πωλήσεις. Μία μεσαία ελληνική εταιρεία αντίστοιχου μεγέθους διενεργεί πωλήσεις μέσω PayPal σε 17 αγορές του εξωτερικού, πράγματι ένας αρκετά μεγάλος αριθμός αναφορικά με τις χώρες της έρευνας – περισσότερες από το Ηνωμένο Βασίλειο (13 αγορές) ή τη Γερμανία (11 αγορές)».

Οι εταιρείες που κάνουν χρήση PayPal είναι πιο δραστήριες στο εξωτερικό από τις παραδοσιακές offline επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις εντός Ε.Ε. που πραγματοποίησαν εξαγωγές με PayPal απέστειλαν περίπου τις μισές (41,4%) των διεθνών πωλήσεων σε κράτη εκτός Ε.Ε., ενώ το 58% των εξαγωγών τους καταλήγει σε κράτη-μέλη της Ε.Ε. Αντιθέτως, μόλις το 28% των παραδοσιακών εξαγωγέων από ΜμΕ στην Ε.Ε. εμπορεύονται σε μια ή παραπάνω χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Εσωτερικής Αγοράς. Τα στοιχεία αποδεικνύουν επίσης ότι παρατηρείται σημαντική ανάπτυξη στην περίπτωση των επιχειρήσεων της PayPal που συναλλάσσονται με χώρες εκτός Ε.Ε., σε σύγκριση με όσες δραστηριοποιούνται μόνο σε κράτη-μέλη της Ε.Ε. (15% και -10% αντίστοιχα). Σύμφωνα με εσωτερικά στοιχεία της PayPal, στην Ελλάδα το 63,7% των εξαγωγών από ΜμΕ αφορά την Ε.Ε., ενώ το 36,3% των διεθνών πωλήσεών τους καταλήγει σε χώρες εκτός Ε.Ε.

Η σχετική Λευκή Βίβλος είναι διαθέσιμη στα αγγλικά εδώ.

###

Σχετικά με την Λευκή Βίβλο των ΜμΕ

Αναλύσαμε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα συνόλου δεδομένων από 157.636 μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την PayPal, προκειμένου να δέχονται ψηφιακές πληρωμές μεταξύ των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά μία διετία το διάστημα 2015-2017. Για τις ανάγκες εκπόνησης της μελέτης αυτής, η PayPal ορίζει ως μικρή επιχείρηση εκείνη που καταγράφει εμπορική δραστηριότητα με κύκλο εργασιών 30.000-3.000.000 δολαρίων ετησίως. Η έρευνά μας καταδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι σχετικές πλατφόρμες και πάροχοι υπηρεσιών πληρωμών, όπως η PayPal, επιτρέπουν στις μικρές επιχειρήσεις να αναπτυχθούν και να εμπορεύονται περισσότερο και καλύτερα από ποτέ.

Σχετικά με την PayPal

Τροφοδοτούμενη από την θεμελιώδη πεποίθηση πως η πρόσβαση σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες δημιουργεί ευκαιρίες, η PayPal (Nasdaq: PYPL) επικεντρώνεται στον εκδημοκρατισμό των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και την ενδυνάμωση των ιδιωτών και των επιχειρήσεων, προκειμένου τόσο να ενταχθούν όσο και να ευδοκιμήσουν στην παγκόσμια οικονομία. Η ανοιχτή ψηφιακή μας πλατφόρμα πληρωμών παρέχει στους 267 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς πελατών της PayPal την εμπιστοσύνη να συνδεθούν και να πραγματοποιήσουν συναλλαγές με νέους και ισχυρούς τρόπους, είτε online, μέσω κινητής συσκευής, εφαρμογής ή δια ζώσης. Μέσω ενός συνδυασμού τεχνολογικής καινοτομίας και στρατηγικών συνεργασιών, η PayPal δημιουργεί καλύτερους τρόπους για την διαχείριση και μεταφορά χρημάτων και προσφέρει επιλογές και ευελιξία κατά την αποστολή και λήψη πληρωμών και αποπληρωμών. Διαθέσιμη σε πάνω από 200 αγορές ανά τον κόσμο, η πλατφόρμα της PayPal, συμπεριλαμβανομένων των Braintree, Venmo, και Xoom, επιτρέπει σε καταναλωτές και εμπόρους να λαμβάνουν χρήματα σε τουλάχιστον 100 νομίσματα, να κάνουν αναλήψεις κεφαλαίων σε 56 νομίσματα και να διατηρούν χρηματικά υπόλοιπα στον PayPal λογαριασμό τους σε 25 νομίσματα. 

Για περισσότερες πληροφορίες για την PayPal, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα https://www.paypal.com/about και στα ελληνικά https://www.paypal.com/gr. Για πληροφορίες οικονομικού περιεχομένου σχετικά με την PayPal, επισκεφθείτε τον ιστότοπο https://investor.paypal-corp.com.

1 Η πηγή όλων των στοιχείων που παρουσιάζονται στο παρόν δελτίο Τύπου είναι το White Paper “Small Business Growth in Europe 2019” της PayPal, εκτός εάν αναφέρεται διαφορετικά. Η Λευκή Βίβλος ‘Η Ανάπτυξη των Μικρών Επιχειρήσεων στην Ευρώπη’ της PayPal δημιουργήθηκε με βάση την ανάλυση εσωτερικών στοιχείων της PayPal για 157.636 μικρές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την PayPal μεταξύ των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και την ανάλυση εξωτερικών στοιχείων. Τα εν λόγω δεδομένα προέρχονται από μία διετία το διάστημα 2015-2017. Για τις ανάγκες εκπόνησης της μελέτης αυτής, η PayPal ορίζει ως μικρή επιχείρηση εκείνη που καταγράφει εμπορική δραστηριότητα με κύκλο εργασιών 30.000-3.000.000 δολαρίων ετησίως.

[2] Eurostat

[3] European Commission

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....