Skip to main content
27 Μαρτίου 2019 14:48

Υποχρεωτικά από το 2022 τα “ευφυή” συστήματα ασφαλείας στα οχήματα

868af655925dd95ab88af7418414f044 XL 08efb0a3

Τις νέες τεχνολογίες επιστρατεύει η Ευρώπη στην προσπάθεια για μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους. Από το 2022 καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μιας σειράς νέων τεχνολογιών ασφάλειας στα ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία επιβατών, πεζών και ποδηλατών. Παράλληλα, οι αλλαγές, που δρομολογούνται, αναμένεται να προλειάνουν…

Τις νέες τεχνολογίες επιστρατεύει η Ευρώπη στην προσπάθεια για μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους. Από το 2022 καθίσταται υποχρεωτική η χρήση μιας σειράς νέων τεχνολογιών ασφάλειας στα ευρωπαϊκά οχήματα, με στόχο την προστασία επιβατών, πεζών και ποδηλατών. Παράλληλα, οι αλλαγές, που δρομολογούνται, αναμένεται να προλειάνουν το έδαφος για τη σταδιακή μετάβαση της Ευρώπης στην αυτόνομη οδήγηση. Η υποχρεωτική χρήση των νέων συστημάτων ασφαλείας αφορά – μεταξύ άλλων – συστήματα, όπως ο “ευφυής” έλεγχος ταχύτητας, η ασφάλεια οπισθοπορείας με τη χρήση κάμερας ή αισθητήρων, ο καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος (“μαύρο κουτί”), η προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας και διάσπασης προσοχής με χρήση “έξυπνου” τηλεφώνου. Η υποχρεωτική χρήση αυτών των συστημάτων αφορά αυτοκίνητα, μικρά φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία.

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συνεισφέρουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους

Στο μεταξύ, για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά υποχρεωτική καθίσταται από το 2022 η χρήση συστημάτων υποβοήθησης παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και προηγμένης πέδησης έκτακτης ανάγκης. Επίσης, από το 2022 θα υπάρξουν ειδικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της άμεσης όρασης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων και την εξάλειψη των “τυφλών” σημείων. Επίσης, για φορτηγά και λεωφορεία θα είναι υποχρεωτικά τα συστήματα στο εμπρόσθιο τμήμα και τα πλευρικά τμήματα του οχήματος για τον εντοπισμό ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την ειδοποίηση του οδηγού για την παρουσία τους, ιδίως κατά τη στροφή.

Τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα καταστούν υποχρεωτικά από το 2022, εκτός από την άμεση όραση για φορτηγά και λεωφορεία και τη διευρυμένη περιοχή πρόσκρουσης κεφαλής για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά, οι οποίες θα καταστούν υποχρεωτικές σε μεταγενέστερο στάδιο, λόγω των απαραίτητων τροποποιήσεων της κατασκευαστικής μελέτης. 

Αυτόνομη οδήγηση
Η Επιτροπή εκτιμά ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα βοηθήσουν να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038. Θα συνεισφέρουν, επίσης, στο μακροπρόθεσμο στόχο της Ε.Ε. να προσεγγίσει τους μηδέν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 (“Όραμα για μηδενικές απώλειες”). Τα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας εκτός από τη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων, αναμένεται να ανοίξουν τον δρόμο για ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα. Πέραν της προστασίας των χρηστών του ευρωπαϊκού οδικού δικτύου, τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας θα βοηθήσουν τους οδηγούς να εξοικειωθούν σταδιακά με τη νέα υποβοήθηση της οδήγησης. Η αύξηση του βαθμού αυτοματοποίησης προσφέρει αξιοσημείωτες δυνατότητες αντιστάθμισης των ανθρώπινων λαθών, καθώς και νέες λύσεις κινητικότητας για τα ηλικιωμένα άτομα και τα άτομα με σωματικά προβλήματα. Όλα αυτά αναμένεται να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη της κοινής γνώμης στα αυτοματοποιημένα αυτοκίνητα και να στηρίξουν τη μετάβαση στην αυτόνομη οδήγηση.

Ήδη, η Επιτροπή εξέδωσε νέους κανόνες, που επιταχύνουν την εγκατάσταση συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών (C-ITS) στο οδικό δίκτυο της Ευρώπης. Τα συστήματα C-ITS επιτρέπουν στα οχήματα να “επικοινωνούν” μεταξύ τους, με την οδική υποδομή και με τους λοιπούς χρήστες του οδικού δικτύου, για παράδειγμα, σχετικά με επικίνδυνες καταστάσεις, οδικά έργα και το χρονισμό των φωτεινών σηματοδοτών, καθιστώντας, ως εκ τούτου, τις οδικές μεταφορές ασφαλέστερες, καθαρότερες και αποδοτικότερες.

http://www.sepe.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Ενισχυτής κεραίας U35Auto
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα περιγράψουμε σε αυτό το τεύχος τους ενισχυτές κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι ενισχυτές με ακροδέκτες ...
TP-Link EAP683 UR AX6000
Το TP-Link Omada EAP683 UR ξεχωρίζει ως μια αξιόπιστη λύση στην κατηγορία των συσκευών δικτύου, συνδυάζοντας συνδεσιμότητα υψηλής ταχύτητας, προηγμένη ασφάλεια και απρόσκοπτη διαχείριση δικτύου. Μ...
Ikusi ENC-108
Η Ikusi, συνεχίζοντας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων προϊόντων, παρουσιάζει το ENC-108 με 8 εισόδους HDMI, τα σήματα των οποίων μπορούν να μετατραπούν σε 8 streams IP σε SPTS (unicast ή mult...
Redline S30 HEVC
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή του νέου δέκτη της Redline, S30 HEVC. Πρόκειται για έναν οικονομικό δέκτη Full HD που είναι εξοπλισμένος με DVB-T2 tuner και υποστηρίζει συμπίεση H.265...
Ikusi IKUGaF
Η Ikusi καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τηλεοπτικής αναμετάδοσης προγραμμάτων, με τα έτοιμα επαγγελματικά πακέτα IKUGaF που διαθέτει για τα Gap Fillers. Τα έτοιμα πακέτα IKUGaF είνα...
ANGA PS series
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή σειράς ποιοτικών κεραιών ANGA. Πρόκειται για τη σειρά PS, η οποία περιλαμβάνει εξωτερικές και εσωτερικές κεραίες που είναι κατάλληλες για επίγε...
Amiko MIRA X-4200
Ο Amiko MiraX HiS-4200 είναι ένας κορυφαίος Linux 4K UHD media streamer, που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας προγράμματα σε 4K UHD. Αυτός ο media streamer υποστηρίζει μεταξύ άλλων τ...
KAL KL-60
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου τηλεχειριστηρίου KL-60. Πρόκειται για ένα προγραμματιζόμενο τηλεχειριστήριο 4:1, το οποίο προγραμματίζεται μέσω μονάδας υπέρυθρων από τ...
Promax ATLaS NG
Η Promax έχει δημιουργήσει μία σειρά εκπαιδευτικών video για τον κορυφαίο αναλυτή φάσματος ATLaS NG. Στα συγκεκριμένα video, περιγράφονται όλες οι λειτουργίες του αναλυτή, καθώς και ο τρόπος που δ...
SatLink COL5141A
Ο κωδικοποιητής COL5141A 4 σε 1 της SatLink είναι μια επαγγελματική συσκευή κωδικοποίησης και πολυπλεξίας ήχου και video με ισχυρή λειτουργικότητα. Διαθέτει διεπαφές εισόδου 4 καναλιών CVBS video ...
AVM FRITZ!DECT 350
Προσαρμόστε το FRITZ!DECT 350 σε πόρτες ή παράθυρα και αμέσως θα ανιχνεύσει αν είναι ανοικτά ή κλειστά. Αποτελώντας έναυσμα για την επακόλουθη λειτουργία προϊόντων FRITZ!DECT και συμβατών συσκευών...
KAL K-320
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του K-320, ενός ασύρματου ανιχνευτή κίνησης υποδοχής με εμβέλεια ανίχνευσης κίνησης 3 έως 7 μέτρων και γωνία κάλυψης 100°. Είναι ιδανικός για τη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Ιουλίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Ιουλίου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδ...
Διανομή σήματος HDMI στο σπίτι
Για τη θέαση τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής ανάλυσης μέσω ενός δέκτη, IPTV Box, αποκωδικοποιητή συνδρομητικής πλατφόρμας ή οποιασδήποτε άλλης εξωτερικής πηγής, απαιτείται μόνο η σύνδεσή τους στην...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
Fracarro D-Matrix 4S FTA
Την πιο πρόσφατη μονάδα της οικογένειας των Headend της ιταλικής Fracarro, δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το D-Matrix 4S FTA, ένα Compact Headend που έρχε...
Amiko MIRA X-4200
Ένα νέο μοντέλο της σειράς OTT της Amiko δοκιμάσαμε για να παρουσιάσουμε στο τεύχος αυτού του μήνα. Πρόκειται για το MIRA X-4200, ένα Set-Top Box που βασίζεται σε λειτουργικό σύστημα Linux και προ...
Sat & Zap, Ιούλιος 2024
Αρκετά νέα κανάλια στις 28 ανατολικά, ενώ και πάλι το Ιράν εμφανίζεται με νέα κανάλια εξωτερικού, μη εγκεκριμένα φυσικά από το θεοκρατικό καθεστώς… Al Mayadeen HD Hot Bird 13G – 13 East 11....