Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 187
TM 501
SECURITY REPORT 149
satpraxis 2022
ImageTech Photovision 2024
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

24 Μαρτίου 2020 12:08

Ο κορονοϊός μας καθίζει στον καναπέ

4f4cf8fd6bdc2587d1bba86694526bf6 XL 687838ea

Σε αχαρτογράφητα νερά κινείται τις τελευταίες εβδομάδες το τηλεοπτικό σύστημα έχοντας πληγεί σοβαρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ συγχρόνως καλείται να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μεταφέρει πληροφορίες και ενημέρωση, αλλά και ψυχαγωγία και χαλάρωση.

Σε αχαρτογράφητα νερά κινείται τις τελευταίες εβδομάδες το τηλεοπτικό σύστημα έχοντας πληγεί σοβαρά από τις επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ συγχρόνως καλείται να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μεταφέρει πληροφορίες και ενημέρωση, αλλά και ψυχαγωγία και χαλάρωση.

Την ίδια ώρα, προκύπτει μια φαινομενική αντίφαση: όσο αυξάνεται η ζήτηση για τηλεοπτικές υπηρεσίες, δηλαδή όσο αυξάνεται ο αριθμός των τηλεθεατών και ο χρόνος μπροστά στην οθόνη, τόσο τα έσοδα των τηλεοπτικών σταθμών μειώνονται. Όπως, ας πούμε, τώρα που μειώνεται η τιμή της βενζίνης, δεν επιτρέπονται τα ταξίδια! Η αλήθεια είναι ότι όλες οι σταθερές έχουν ανατραπεί και όλο το σύστημα βαδίζει πάνω σε κινούμενη άμμο και σε πλήρη αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα.

Τα νέα δεδομένα διαμορφώνονται ως εξής:

* Αύξηση τηλεθέασης 25%. Το κλείσιμο των σχολείων την Τετάρτη 11 Μαρτίου όσο και η εντατική καμπάνια «Μένουμε σπίτι» άλλαξε το τοπίο της τηλεθέασης: ο αριθμός των τηλεθεατών έχει αυξηθεί κατά 25% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen που αφορούν την εβδομάδα από Τετάρτη 11 έως Τρίτη 17 Μαρτίου σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (βλ. και πίνακα). Ταυτόχρονα, αυξήθηκε και ο μέσος χρόνος τηλεθέασης το ίδιο διάστημα: από 6 ώρες και 30 λεπτά την ημέρα κατά μέσο όρο, ανέβηκε περισσότερο από μία ώρα και πλησιάζει τις 8 ώρες ημερησίως. Στα στοιχεία δεν υπολογίζεται η τηλεθέαση στα συνδρομητικά κανάλια Netflix, NOVA κ.λπ. ούτε η τηλεθέαση σε περιφερειακά κανάλια (Kontra, Action 24 κ.ά.).

Μεγάλη αύξηση είχε η τηλεθέαση των παιδιών 4-17 χρόνων (κατά 67,8%) -εξαιτίας του κλεισίματος των σχολείων-, τα οποία ξοδεύουν πλέον 5 ώρες και 18 λεπτά ημερησίως μπροστά στη μικρή οθόνη και προφανώς άλλες τόσες μπροστά σε άλλες οθόνες (λάπτοπ, τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα).

* Πλήρης ανατροπή προγράμματος. Συνεχή ενημέρωση με έκτακτες ενημερωτικές εκπομπές σε όλη τη διάρκεια του προγράμματός τους μεταδίδουν όλοι οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Το ψυχαγωγικό πρόγραμμα έχει περιοριστεί σε επαναλήψεις ελληνικών σειρών, ακόμα και τηλεπαιχνιδιών, ενώ εντάσσονται και ξένες σειρές, ελληνικές και ξένες ταινίες. Ήδη ακυρώθηκαν τουλάχιστον τρεις προγραμματισμένες εκπομπές, τα γυρίσματα έχουν σταματήσει για σειρές και παιχνίδια και ακόμη μεταδίδεται μόνο ό,τι είναι ήδη μονταρισμένο.

* Μείωση των διαφημιστικών εσόδων. Η αβεβαιότητα στην αγορά που δημιουργεί η μεταβολή του καταναλωτικού προτύπου αλλά και η «ακαταστασία» στο πρόγραμμα των τηλεοπτικών σταθμών κάνουν τους διαφημιζόμενους διστακτικούς στο να επενδύσουν διαφημιστικά κονδύλια. Συντηρητικές στα διαφημιστικά τους προγράμματα, οι εταιρείες επιλέγουν να αποσυρθούν σ’ αυτή τη φάση προκειμένου να προσδιορίσουν και να ερμηνεύσουν τις νέες τάσεις στην κατανάλωση και στη συνέχεια να επανακαθορίσουν διαφημιστικές στρατηγικές. Η γερή αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης στις αρχές του 2020 ανακόπηκε στα μέσα Φεβρουαρίου και η κάμψη υπολογίζεται ότι πλησιάζει το 30%. Παρά ταύτα, έντονη διαφημιστική προβολή έχουν αυτή την περίοδο τα φαρμακευτικά προϊόντα και οι βιταμίνες, τα τρόφιμα και τα απορρυπαντικά.

Μεγάλος κερδισμένος μέσα στην τεράστια ανατροπή που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στο τηλεοπτικό τοπίο είναι το Mega. Αντιδρώντας εγκαίρως με επιπλέον ενημέρωση, ιδίως με τις εκπομπές του Νίκου Ευαγγελάτου (με τηλεθέαση διπλάσια από τον μέσο όρο του καναλιού), κατάφερε να αποσπάσει μερίδια τηλεθέασης, πολύ περισσότερο όταν και το ψυχαγωγικό πρόγραμμα των άλλων καναλιών συνίσταται σε επαναλήψεις, οι οποίες δεν είναι πάντοτε καλύτερες από αυτές του Mega.

Πηγή: avgi.gr – Α. ΝΤΑΡΖΑΝΟΥ

(Κώστας Παπαζαχαρίου, αναδημοσίευση 24/3/2020)

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

  • Η AVM στην MWC 2024

    Η AVM στην MWC 2024

    Στη φετινή MWC που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, η AVM παρουσίασε πρωτοποριακές καινοτομίες και νέα προϊόντα FRITZ! για πανίσχυρες συνδέσεις. Το FRITZ!Box 5690 Pro, που υποστηρίζει συνδέσεις οπτ...
  • DiGiVIEW DV-512

    DiGiVIEW DV-512

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου DiGiVIEW DV-512. Πρόκειται για ένα σετ που περιλαμβάνει ενισχυτή κεραίας ιστού για αναλογικά και ψηφιακά κανάλια VHF/UHF, καθώς και τρο...
  • Promax Ranger – Ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά video

    Promax Ranger – Ολοκληρώθηκαν τα εκπαιδευτικά video

    Είναι πλέον διαθέσιμη η τέταρτη και τελευταία ομάδα εκπαιδευτικών video με ελληνική περιγραφή για τα πεδιόμετρα Promax Ranger. Τα συγκεκριμένα video έχουν προστεθεί στην Playlist Πεδιόμετρα RANGER...
  • Meliconi Slimstyle Plus 400 ST

    Meliconi Slimstyle Plus 400 ST

    Η Meliconi, ηγέτης στην κατηγορία των επιτοίχιων και επιτραπέζιων βάσεων TV, παρουσιάζει τη σειρά Slimstyle, με την εγγύηση της εξ ολοκλήρου ιταλικής κατασκευής. Αλλάξτε, λοιπόν, τον τρόπο που «βλ...
  • Bridge Cable KL017

    Bridge Cable KL017

    Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει την παραλαβή του νέου καλωδίου Bridge Cable KL017. Πρόκειται για καλώδιο LAN κατηγορίας CAT6, το οποίο είναι τύπου S/FTP. Διαθέτει τη μέγιστη δυνατή θωράκιση...
  • Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G

    Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα, τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι χρώμα. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερω...
  • Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Τα νέα της Mistral – Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση: Ενισχυτής κεραίας U20

    Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, στο τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας προχωράμε σε περιγραφή των ενισχυτών κεραίας. Οι ενισχυτές κεραίας χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: 1) Οι...
  • Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Φωτοβολταϊκό πάνελ & ηλεκτρική γεννήτρια Patona

    Η εταιρεία AstraSat προσφέρει νέες λύσεις που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες για παροχή ρεύματος, χωρίς την ανάγκη ύπαρξης δικτύου από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, διατίθενται τα εξ...
  • D-Link DWA-X1850

    D-Link DWA-X1850

    Το Wi-Fi 6 είναι το μέλλον του Wi-Fi! Αναβαθμίστε το δίκτυό σας με την τελευταία λέξη της ασύρματης τεχνολογίας, χάρη στον αντάπτορα USB AX1800 Wi-Fi 6. Απλώς συνδέστε τον στον υπολογιστή σας και ...
  • Ikusi FTD-420

    Ikusi FTD-420

    Οι λύσεις οπτικών ινών – μεταξύ άλλων – είναι ιδανικές για διανομή ραδιοτηλεοπτικών σημάτων σε κεντρικές εγκαταστάσεις, από μία πολυκατοικία έως και ένα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα. Το πιο σημα...
  • Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024

    Η συμμετοχή της IDComs στην Athens Electronix 2024 στέφτηκε από μεγάλη επιτυχία, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 2 & 3 Μαρτίου. Από νωρίς το πρωί του Σαββάτου, πλήθος επισκεπτών κατέφθασε...
  • devolo Magic 2 WiFi next

    devolo Magic 2 WiFi next

    Το Magic 2 WiFi next της Devolo «ανεβάζει» το Internet στο σπίτι σας σε νέα επίπεδα. Χάρη στην εξαιρετική τεχνολογία Powerline, η πλήρης απόδοση της σύνδεσής σας στο Internet μεταφέρεται με ταχύτη...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Ψηφιακή Τηλεόραση, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Μαΐου 2024 του περιοδικού "Ψηφιακή Τηλεόραση" μαζί με το "Security Report" Το νέο τεύχος Μαΐου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το περιοδικό ...
  • Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Cosmote, Nova, Vodafone – Όλα τα πακέτα για streaming και υπερυψηλές ταχύτητες internet μέσω οπτικής ίνας

    Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι πάντα περιζήτητοι! Εκτός από τις υπηρεσίες τηλεφωνίας και υψηλής ταχύτητας internet που παρέχουν, έχουν εμπλουτίσει το πορτφόλιό τους και με πλατφόρμες συνδρομητ...
  • Kathrein UFOpro

    Kathrein UFOpro

    Το UFOpro αποτελεί την πρόσφατη πλατφόρμα Headend της γερμανικής Kathrein, που προσφέρει ηγετική σχέση απόδοσης - τιμής στην αγορά! Είναι κατασκευασμένο για εφαρμογές τηλεόρασης επόμενης γενιάς σε...
  • Sat & Zap, Μάιος 2024

    Sat & Zap, Μάιος 2024

    Ελάχιστο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον στη γεωστατική τροχιά όπου το streaming έχει υπερκεράσει τους δορυφόρους. Αντίθετα, σε Ασία και Αφρική κάθε μήνα εμφανίζονται νέα ελεύθερα κανάλια. Al Shams...