Skip to main content
DIABASTE DWREAN DIG 192
582
SECURITY REPORT 152
satpraxis 2022
now 33 2022

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

11 Ιανουαρίου 2013 00:34

Τηλεοπτικές Συχνότητες, Παραεμπόριο και Τέλη Συχνοτήτων.

Δελτίο Τύπου ΕΙΤΗΣΕΕ

ed75fe6580bca12eb76431640a45783c XL 2460ad45

Με αφορμή το δημόσιο διάλογο των ημερών για τις τηλεοπτικές άδειες και τη χρήση συχνοτήτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) έχει να παρατηρήσει τα ακόλουθα: 

Από το 1989 μέχρι σήμερα, το Κράτος έχει προκηρύξει 4 φορές τις τηλεοπτικές άδειες (1990, 1992, 1998, 2003) και, με εξαίρεση την ημιτελή αδειοδότηση το 1993 του διαγωνισμού του 1992, δεν ολοκλήρωσε τις διαδικασίες αξιολόγησης χωρίς καμμία σοβαρή αιτιολόγηση. Καίτοι μονίμως – επί 24 έτη – αναμένεται η προκήρυξη και ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών, το Κράτος ακολουθεί εμβαλωματικές λύσεις, συνεχώς μεταβάλλοντας το νομικό πλαίσιο, χωρίς όμως, να το εφαρμόζει. Ετσι σήμερα λειτουργούν όσοι απέμειναν από τους αρχικά 12 αδειοδοτηθέντες σταθμούς (από το 1993), αλλά και άνω των 120 επιγενομένως «νομίμως λειτουργούντες» περιφερειακοί σταθμοί καθώς και άνω των 15 τηλεοπτικά προγράμματα που μεταδίδονται από τους πάσης φύσεως φορείς του δημόσιου τομέα.

Από το 1995 – που το πρώτον προβλέφθηκαν νομοθετικώς τα τέλη συχνοτήτων ως αντάλλαγμα – μέχρι σήμερα, το Κράτος εισπράττει ανελλιπώς και εμπροθέσμως τα οριζόμενα τέλη συχνοτήτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ. Παρατηρείται όμως ότι εξακολουθεί να διακινείται από πολιτικά χείλη, διαχρονικά, η ατεκμηρίωτη αιτίαση ότι «τα κανάλια» δεν πληρώνουν αντάλλαγμα για τις κρατικές συχνότητες. 

Από το 1989 – που το πρώτον προβλέφθηκε νομοθετικά η υποχρέωση του Κράτους να εκδώσει χάρτη συχνοτήτων και να εκχωρήσει τη χρήση συγκεκριμένων συχνοτήτων σε κάθε τηλεοπτικό σταθμό – έως σήμερα, ουδέποτε εκδόθηκαν οι κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου διοικητικές πράξεις εκχώρησης των συχνοτήτων για τις οποίες όπως προείπαμε πληρώνουν οι σταθμοί μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ. 

Από το 1989 μέχρι σήμερα, το Κράτος ουδέποτε προσδιόρισε με πλήρη, διαφανή, αιτιολογημένο και σαφή τρόπο τα όρια που επιθυμεί για τη δημόσια δραστηριότητα στην τηλεόραση. Ως αποτέλεσμα, ο πάσης φύσεως δημόσιος τομέας διαρκώς διογκούται με προφανή κατασπατάληση δημοσίου χρήματος (παραδείγματα: Αγροτικό Κανάλι «Δήμητρα», «EURONEWS – ΕΛΛΑΣ», διόγκωση της ΕΡΤ ΑΕ, Κανάλι της Βουλής, κ.ο.κ.). Το κόστος λειτουργίας του δημόσιου τομέα υπερβαίνει το συνολικό ετήσιο τζίρο των επιχειρήσεων της ιδιωτικής ραδιοτηλεόρασης. 

Ο ορισμός των μελών του ΕΣΡ αποτελεί αρμοδιότητα της διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, γίνεται με κομματικά κριτήρια, τα δε μέλη του ΕΣΡ ουδέποτε ορίζονται εγκαίρως. Κατ’ αποτέλεσμα το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομες τις συνθέσεις του ΕΣΡ για μακρές χρονικές περιόδους του παρελθόντος, ενώ εκκρεμούν κρίσεις του δικαστηρίου και για τρέχουσες περιόδους. 

Όλες αυτές οι διαπιστώσεις προφανώς δεν χρεώνονται ως ευθύνη των τηλεοπτικών σταθμών μελών της ΕΙΤΗΣΕΕ, που όλοι τους έχουν αδειοδοτηθεί. Όμως τα αποτελέσματα αυτών των παραλείψεων επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην τηλεόραση. Τέτοιες παραλείψεις οδηγούν τους εσαεί «υπό νομιμοποίηση» επιγενομένως «νομίμως λειτουργούντες» σταθμούς σε πελατειακές σχέσεις καθώς και στο παραεμπόριο συχνοτήτων με την ανοχή του Κράτους και με τη διαχρονική αβελτηρία του ΕΣΡ. Ετσι φθάσαμε μέχρι του σημείου να δηλωθεί πρόσφατα από την ιδιοκτησία σταθμού που διέκοψε προ πολλού τη λειτουργία του αλλά κατόπιν μετέγνωσε ότι «… έχει κερδίσει στην πράξη την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας και θα την υπερασπισθεί με κάθε τρόπο» (!). 

Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος στον κόσμο που το εγχείρημα της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεοπτική εκπομπή έχει πέσει αποκλειστικά στους ώμους του ιδιωτικού τομέα. Και όμως, ακόμη και αυτό το εγχείρημα, που υλοποιεί ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας, που θα προσφέρει στο Δημόσιο το λεγόμενο «ψηφιακό μέρισμα» ως πλούτο συχνοτήτων για εφαρμογή νέων τεχνολογιών, που απαιτεί επένδυση πρόσθετων κεφαλαίων στην παρούσα συγκυρία από τις επιχειρήσεις και που προϋποθέτει την κρατική μέριμνα για την «εκπαίδευση» των τηλεθεατών στη λήψη ψηφιακών προγραμμάτων, συναντά μικρόνοες αντιδράσεις. Αναφέρουμε ως δείγμα γραφής ότι το ΕΣΡ απορρίπτει ακόμη και τις αιτήσεις του αρμόδιου Υπουργείου για έγκριση της δωρεάν καμπάνιας ενημέρωσης του κοινού για την ψηφιακή μετάβαση. Αυτά είναι τα δεδομένα και αυτή είναι η αλήθεια. 

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2013Με αφορμή το δημόσιο διάλογο των ημερών για τις τηλεοπτικές άδειες και τη χρήση συχνοτήτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) έχει να παρατηρήσει τα ακόλουθα: 

Από το 1989 μέχρι σήμερα, το Κράτος έχει προκηρύξει 4 φορές τις τηλεοπτικές άδειες (1990, 1992, 1998, 2003) και, με εξαίρεση την ημιτελή αδειοδότηση το 1993 του διαγωνισμού του 1992, δεν ολοκλήρωσε τις διαδικασίες αξιολόγησης χωρίς καμμία σοβαρή αιτιολόγηση. Καίτοι μονίμως – επί 24 έτη – αναμένεται η προκήρυξη και ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών, το Κράτος ακολουθεί εμβαλωματικές λύσεις, συνεχώς μεταβάλλοντας το νομικό πλαίσιο, χωρίς όμως, να το εφαρμόζει. Ετσι σήμερα λειτουργούν όσοι απέμειναν από τους αρχικά 12 αδειοδοτηθέντες σταθμούς (από το 1993), αλλά και άνω των 120 επιγενομένως «νομίμως λειτουργούντες» περιφερειακοί σταθμοί καθώς και άνω των 15 τηλεοπτικά προγράμματα που μεταδίδονται από τους πάσης φύσεως φορείς του δημόσιου τομέα.

Από το 1995 – που το πρώτον προβλέφθηκαν νομοθετικώς τα τέλη συχνοτήτων ως αντάλλαγμα – μέχρι σήμερα, το Κράτος εισπράττει ανελλιπώς και εμπροθέσμως τα οριζόμενα τέλη συχνοτήτων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ. Παρατηρείται όμως ότι εξακολουθεί να διακινείται από πολιτικά χείλη, διαχρονικά, η ατεκμηρίωτη αιτίαση ότι «τα κανάλια» δεν πληρώνουν αντάλλαγμα για τις κρατικές συχνότητες. 

Από το 1989 – που το πρώτον προβλέφθηκε νομοθετικά η υποχρέωση του Κράτους να εκδώσει χάρτη συχνοτήτων και να εκχωρήσει τη χρήση συγκεκριμένων συχνοτήτων σε κάθε τηλεοπτικό σταθμό – έως σήμερα, ουδέποτε εκδόθηκαν οι κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου διοικητικές πράξεις εκχώρησης των συχνοτήτων για τις οποίες όπως προείπαμε πληρώνουν οι σταθμοί μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ. 

Από το 1989 μέχρι σήμερα, το Κράτος ουδέποτε προσδιόρισε με πλήρη, διαφανή, αιτιολογημένο και σαφή τρόπο τα όρια που επιθυμεί για τη δημόσια δραστηριότητα στην τηλεόραση. Ως αποτέλεσμα, ο πάσης φύσεως δημόσιος τομέας διαρκώς διογκούται με προφανή κατασπατάληση δημοσίου χρήματος (παραδείγματα: Αγροτικό Κανάλι «Δήμητρα», «EURONEWS – ΕΛΛΑΣ», διόγκωση της ΕΡΤ ΑΕ, Κανάλι της Βουλής, κ.ο.κ.). Το κόστος λειτουργίας του δημόσιου τομέα υπερβαίνει το συνολικό ετήσιο τζίρο των επιχειρήσεων της ιδιωτικής ραδιοτηλεόρασης. 

Ο ορισμός των μελών του ΕΣΡ αποτελεί αρμοδιότητα της διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, γίνεται με κομματικά κριτήρια, τα δε μέλη του ΕΣΡ ουδέποτε ορίζονται εγκαίρως. Κατ’ αποτέλεσμα το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε παράνομες τις συνθέσεις του ΕΣΡ για μακρές χρονικές περιόδους του παρελθόντος, ενώ εκκρεμούν κρίσεις του δικαστηρίου και για τρέχουσες περιόδους. 

Όλες αυτές οι διαπιστώσεις προφανώς δεν χρεώνονται ως ευθύνη των τηλεοπτικών σταθμών μελών της ΕΙΤΗΣΕΕ, που όλοι τους έχουν αδειοδοτηθεί. Όμως τα αποτελέσματα αυτών των παραλείψεων επιβαρύνουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην τηλεόραση. Τέτοιες παραλείψεις οδηγούν τους εσαεί «υπό νομιμοποίηση» επιγενομένως «νομίμως λειτουργούντες» σταθμούς σε πελατειακές σχέσεις καθώς και στο παραεμπόριο συχνοτήτων με την ανοχή του Κράτους και με τη διαχρονική αβελτηρία του ΕΣΡ. Ετσι φθάσαμε μέχρι του σημείου να δηλωθεί πρόσφατα από την ιδιοκτησία σταθμού που διέκοψε προ πολλού τη λειτουργία του αλλά κατόπιν μετέγνωσε ότι «… έχει κερδίσει στην πράξη την άδεια πανελλαδικής εμβέλειας και θα την υπερασπισθεί με κάθε τρόπο» (!). 

Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος στον κόσμο που το εγχείρημα της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεοπτική εκπομπή έχει πέσει αποκλειστικά στους ώμους του ιδιωτικού τομέα. Και όμως, ακόμη και αυτό το εγχείρημα, που υλοποιεί ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας, που θα προσφέρει στο Δημόσιο το λεγόμενο «ψηφιακό μέρισμα» ως πλούτο συχνοτήτων για εφαρμογή νέων τεχνολογιών, που απαιτεί επένδυση πρόσθετων κεφαλαίων στην παρούσα συγκυρία από τις επιχειρήσεις και που προϋποθέτει την κρατική μέριμνα για την «εκπαίδευση» των τηλεθεατών στη λήψη ψηφιακών προγραμμάτων, συναντά μικρόνοες αντιδράσεις. Αναφέρουμε ως δείγμα γραφής ότι το ΕΣΡ απορρίπτει ακόμη και τις αιτήσεις του αρμόδιου Υπουργείου για έγκριση της δωρεάν καμπάνιας ενημέρωσης του κοινού για την ψηφιακή μετάβαση. Αυτά είναι τα δεδομένα και αυτή είναι η αλήθεια. 

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2013

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΑΓΟΡΑ ΣΗΜΕΡΑ

TP-Link EAP623-Outdoor HD AX1800
Το EAP623-Outdoor HD είναι ένα Access Point εξωτερικού χώρου από τη σειρά EAP της TP-Link, που υποστηρίζει το πρότυπο Wi-Fi 6 με μέγιστη ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων έως και 1,8Gbps (574Mbps στα 2...
Prolink Patch cord PF207-1000
Το Patch cord PF207-1000 της Prolink είναι ένα υψηλής ποιότητας καλώδιο δικτύου UTP CAT7 με μήκος 10m, το οποίο υποστηρίζει αστραπιαίες ταχύτητες μετάδοσης δεδομένων που μπορούν να φτάσουν έως τα ...
Μέτρηση Link Margin με τη χρήση πεδιομέτρων Promax
Το Link Margin είναι μια μέτρηση που δείχνει πόσο MER μπορεί να χάσει ένα ψηφιακό κανάλι πριν καταστεί αδύνατο να «κλειδώσει». Αυτό συμβαίνει όταν η μέτρηση Link Margin είναι ίση, πολύ κοντά ή κάτ...
Teletek MV series
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει νέα παραλαβή της σειράς πολυδιακοπτών MV της Teletek. Διαθέτει μεγάλη γκάμα επιλογών, με εισόδους για σήματα που καλύπτουν το πλήρες φάσμα 1, 2 και 4 δορυφόρων, με ...
Ikusi FlasHD HDTF-C48V & HDTF-C48G
Οι πιο ισχυρές επίγειες κεραίες της Ikusi είναι τα μοντέλα FlasHD και συγκεκριμένα τα HDTF-C48V & HDTF-C48G σε πράσινο και γκρι. Με αξιόλογα χαρακτηριστικά και ισχυρή απόρριψη υψηλότερων συχνο...
ANGA HD5000T2-H.265
Η εταιρεία Stam Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του επίγειου ψηφιακού δέκτη HD5000T2-H.265 της ANGA. Πρόκειται για έναν δέκτη Full HD που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τηλεοράσεις υψηλ...
Τα νέα της Mistral: Οδηγίες για μια καλή εγκατάσταση – Magic Panel κεραία νέας τεχνολογίας
Συνεχίζοντας την περιγραφή των προϊόντων της Mistral, θα γίνει περιγραφή της Magic Panel, της πιο μικρής κεραίας με τη μεγαλύτερη απολαβή. Πρόκειται για μια εξελιγμένη επίπεδη κεραία. Οι επίπεδες ...
TP-Link SG6428X & SG6654X
Τα SG6428X και SG6654X είναι δύο υψηλής απόδοσης επαγγελματικά switches επιπέδου L3 της TP-Link, τα οποία διαθέτουν πλεονάζουσες μονάδες τροφοδοσίας και προσφέρουν γρήγορες ενσύρματες ταχύτητες 10...
DiGiVIEW DV-512
Η εταιρεία KAL Electronics ανακοινώνει νέα παραλαβή του DiGiVIEW DV-512. Πρόκειται για ένα σετ που περιλαμβάνει ενισχυτή κεραίας ιστού για αναλογικά και ψηφιακά κανάλια VHF/UHF, καθώς και τροφοδοτ...
Ikusi Flow
Το Ikusi Flow smart Headend της ισπανικής Ikusi, λειτουργεί ήδη σε εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα και δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, καθώς αποτελεί ένα υπόδειγμα τεχνολογίας διανομ...
Amiko WLN-851 & WLN-881
Η εταιρεία AstraSat ανακοινώνει την παραλαβή των Wi-Fi USB sticks WLN-851 και WLN-881 της Amiko. Το WLN-851 είναι σε μορφή mini USB adapter, ενώ το WLN-881 έχει περιστρεφόμενη εξωτερική κεραία. Πρ...
Promax RANGER Neo
Τα πεδιόμετρα RANGER Neo της Promax παρέχουν μετρήσεις για την κατανόηση, τον εντοπισμό και τη διόρθωση των προβλημάτων που αναδύονται στα multicast τηλεοπτικά δίκτυα μέσω IP (IPTV), τα οποία χρησ...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Ψηφιακή Τηλεόραση, τεύχος Οκτωβρίου 2024
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος Οκτωβρίου 2024 του περιοδικού “Ψηφιακή Τηλεόραση” μαζί με το “Security Report” Το νέο τεύχος Οκτωβρίου του περιοδικού «Ψηφιακή Τηλεόραση» κυκλοφορεί πάντα μαζί με το πε...
Latency: Τι είναι και πώς επηρεάζει την ποιότητα της σύνδεσης στο internet
Όλοι όσοι χρησιμοποιούμε το internet για πλοήγηση σε ιστοσελίδες, live streaming, online gaming, video διάσκεψη ή οτιδήποτε άλλο, ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με καθυστέρηση, αργή απόκρ...
Future Of Media 2024 – FOM24
Ανανεώσαμε φέτος το ραντεβού μας με την Future Of Media, μία εκδήλωση - γιορτή για τις νέες τεχνολογίες και τους ανθρώπους της! Η φετινή FOM αποτέλεσε εξαιρετική ευκαιρία και για μία επιπλέον γιορ...
Sat & Zap, Οκτώβριος 2024
Όλο και σπανιότερα στο δορυφορικό τόξο τα ελεύθερα ευρωπαϊκά κανάλια, σε αντίθεση με τα ασιατικά και αφρικανικά. Απ’ όσα ακούμε και οι ελληνικές πλατφόρμες προσανατολίζονται να περάσουν σταδιακά σ...