Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οι αγοραστές και οι απατεώνες λατρεύουν την Black Friday και τη Cyber Monday
Η δημοτικότητα των ημερών προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς – το 95% μάλιστα των Ελλήνων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα γνωρίζει την ύπαρξή τους. Για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών), οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια.
- Κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου εν όψει των Χριστουγέννων, η αγοραστική κίνηση αυξάνεται έως και 10 φορές. Ένας στους πέντε Έλληνες αναζητά μόνο online προσφορές, ενώ τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν φέτος να κάνουν τις αγορές τους τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε φυσικά καταστήματα[1].
- Ταυτόχρονα, ο αριθμός των κρουσμάτων απάτης μέσω διαδικτύου σημειώνει αύξηση της τάξης έως και του 18% – για τον λόγο αυτόν έχει πολύ μεγάλη σημασία η επιλογή μιας αξιόπιστης μεθόδου πληρωμής.
Η δημοτικότητα των ημερών προσφορών της Black Friday και της Cyber Monday μεγαλώνει με σταθερούς ρυθμούς – το 95% μάλιστα των Ελλήνων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα γνωρίζει την ύπαρξή τους. Για το ένα τρίτο των καταναλωτών της Generation Z (ηλικίας 18-24 ετών) και της γενιάς των millennials (25-40 ετών), οι αγορές εν μέσω περιόδου εκπτώσεων αποτελούν ήδη μια αγαπημένη συνήθεια. Η τάση αυτή έχει άμεσο αντίκτυπο στη μέση αξία του καλαθιού – τις ξεχωριστές αυτές ημέρες αγορών, οι καταναλωτές ενδέχεται να ξοδέψουν σε e-shops έως και 360% παραπάνω σε σχέση με μία οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου[2].
Φέτος η Black Friday «πέφτει» στις 29 Νοεμβρίου και η Cyber Monday στις 2 Δεκεμβρίου. Η καταναλωτική φρενίτιδα διαρκεί, ωστόσο, περισσότερο από ένα εικοσιτετράωρο, όπως καταδεικνύει το παράδειγμα της «Μαύρης Παρασκευής» – το αυξανόμενο αγοραστικό ενδιαφέρον για τις προσφορές ξεκινά την Τετάρτη, κορυφώνεται την Παρασκευή και από το Σάββατο επιστρέφει στα επίπεδα της Τρίτης[3].
Ο κλάδος του εμπορίου αξιοποιεί τις προσφορές
Τη φετινή σεζόν και οι Έλληνες καταναλωτές μοιάζουν να αναμένουν με ενθουσιασμό τις επικείμενες προσφορές και να οργανώνονται κατάλληλα για την κούρσα εντατικών αγορών – κατά μέσο όρο θα αγοραστούν 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο με εκτιμώμενη συνολική αξία 180 ευρώ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι άνδρες είναι εκείνοι που σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα (κατά μέσο όρο 202 ευρώ) σε σύγκριση με τις γυναίκες (157 ευρώ)[4]. Σχεδόν ένας στους πέντε Έλληνες shoppers κυνηγά τις ευκαιρίες μόνο στο διαδίκτυο και τουλάχιστον οι μισοί σκοπεύουν να κάνουν διαδικτυακή έρευνα και να επισκεφθούν τόσο ηλεκτρονικά όσο και φυσικά καταστήματα για τις αγορές τους. Ως αποτέλεσμα, τα παγκόσμια στοιχεία δείχνουν ότι πρόκειται δίχως άλλο για μια ιδιαίτερα σημαντική περίοδο για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς οι πωλήσεις σχεδόν δεκαπλασιάζονται[5].
«Κατά τη διάρκεια των προσφορών, επωφελούμαστε κυρίως από τις εκπτώσεις στα είδη ένδυσης και υπόδησης. Τα καλλυντικά και τα αρώματα έρχονται δεύτερα στις προτιμήσεις μας, ενώ έπονται οι ηλεκτρονικές συσκευές. Με σχεδόν αντίστοιχο ζήλο αγοράζουμε επίσης είδη κουζίνας και οικιακές συσκευές[6]. Αυτές είναι, άλλωστε, πάνω-κάτω οι κατηγορίες που είναι οι πλέον δημοφιλείς στο διαδίκτυο μια συνηθισμένη ημέρα», αναφέρει ο Marcin Glogowski, Managing Director της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Οι απατεώνες λατρεύουν εξίσου τις προωθητικές ενέργειες του Νοεμβρίου
Καθώς μεγαλώνει η δημοτικότητα των Black Friday και Cyber Monday, αντίστοιχη ανοδική τάση σημειώνουν οι απειλές από τους κυβερνο-εγκληματίες. Με την έλευση των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, ο αριθμός απόπειρας απάτης αυξάνεται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους[7].
«Η επαγρύπνηση παίζει πολύ σπουδαίο ρόλο, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των προσφορών, όταν ψωνίζουμε βιαστικά από το δρόμο προσπαθώντας να προλάβουμε το καλύτερο deal. Άλλωστε, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τελικά τόσο σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο πληρωμής που εγγυάται ότι θα μας παρέχει βοήθεια σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά», τονίζει ο Marcin Glogowski εκ μέρους της PayPal. «Αυτή η ανάγκη γίνεται ακόμα εμφανής και επιτακτική κάθε φορά που πραγματοποιεί κανείς αγορές μέσω κινητών συσκευών. Σύμφωνα με έρευνα της PayPal και της Ipsos, ήδη τα τρία τέταρτα των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο αγοράζουν online, εντούτοις οι περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές εκφράζουν ανησυχίες για την ασφάλεια των συναλλαγών αυτών».
Σύμφωνα με αναλύσεις, το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν στη Black Friday και το 1% των συναλλαγών στη Cyber Monday ενδέχεται να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας. Εάν υποθέσουμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η μέση αξία μιας διεκπεραιωμένης πληρωμής κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής είναι 243 δολάρια (περίπου 220 ευρώ)[8], οι απώλειες από την πλευρά των αγοραστών δύνανται να φτάσουν αρκετές χιλιάδες δολάρια.
[1] Picodi Black Friday Report
[4] Picodi Black Friday Report
[7] Help Net Security, Online shopping fraud to surge during Black Friday and Cyber Monday
[8] ACI Worldwide