Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
22 Νοεμβρίου 2024 10:50
22 Νοεμβρίου 2024 10:22
22 Νοεμβρίου 2024 10:14
22 Νοεμβρίου 2024 10:10
22 Νοεμβρίου 2024 10:07
22 Νοεμβρίου 2024 09:49
22 Νοεμβρίου 2024 09:48
28 Δεκεμβρίου 2010 02:00
Σπύρος Βούγιας: Στο β’ τρίμηνο του 2011 ο νέος χάρτης συχνοτήτων
Γράφει: Γιάννης-Φίλιππος Δημητριάδης
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελούν η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον εκπομπών, το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση και η αξιοποίηση του μερίσματος των συχνοτήτων.
Στην εθνική αυτή προσπάθεια, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αναλάβει κεντρικό ρόλο.
Για το δύσκολο εγχείρημα της ψηφιακής μετάβασης μιλάει στη «Ν» ο καθ’ ύλην αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας.
Oπως μεταξύ άλλων αναφέρει ο κ. Βούγιας έχει ήδη αναληφθεί σειρά πρωτοβουλιών, όχι μόνο για την τηλεόραση, αλλά και για το ραδιόφωνο, θέμα που θα ανοίξει άμεσα εντός του 2011, αλλά και ενδεχομένως το ψηφιακό μέρισμα.
Ο Χάρτης συχνοτήτων θα είναι έτοιμος, στο 2ο τρίμηνο του 2011, ενώ σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών, θα την αναλάβει για όλους τους επί μέρους τομείς της μετάβασης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέρισμα κ.λπ.) το κράτος, με τη συμμετοχή και των ιδιωτικών φορέων, εφόσον το επιθυμούν.
Επίσης και σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Μια από τις πιο σημαντικές που βρίσκεται υπό εξέταση ακόμα είναι ο διαχωρισμός παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου και υπηρεσιών δικτύου.
Εξετάζεται ο διαχωρισμός του παρόχου υπηρεσιών δικτύου από τον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου;
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δυνατότητα αυτή λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και τη διεθνή εμπειρία, η οποία έχει δείξει ότι μέσω του διαχωρισμού παρόχου υπηρεσιών δικτύου και παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου ενισχύεται σημαντικά η επιχειρηματικότητα στο συγκεκριμένο κλάδο και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Πρόκειται για ένα θέμα ωστόσο το οποίο μελετούμε προσεκτικά στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού που αποτελεί και τον καθ’ ύλην αρμόδιο κρατικό φορέα. Στην περίπτωση, που επιλεγεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση θα απαιτηθεί τροποποίηση του ν. 3592/2007.
Επίσης αν υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα στον πάροχο υπηρεσιών δικτύου και στον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου, η απόδοση συχνοτήτων στον πάροχο δικτύου θα γίνεται από την ΕΕΤΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες ανάλογες με εκείνες που ακολουθούνται για την απόδοση άλλων ζωνών φάσματος, με ιδιαίτερη, όμως, μέριμνα ώστε να μην διαταραχθεί η υπάρχουσα κατάσταση της αγοράς. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης για τους παρόχους περιεχομένου, αυτή θα πραγματοποιείται όπως και τώρα με ευθύνη του ΕΣΡ Θα πρέπει να τονίσω πάντως και πάλι, ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση όσον αφορά το θέμα του διαχωρισμού.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων και πότε εκτιμάται ότι θα έχουμε το νέο Χάρτη Συχνοτήτων;
Σχετικά με το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων -το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων- βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο διαπραγμάτευσης με τους αναδόχους για την ανάληψη της σχετικής μελέτης.
Για το Χάρτη Συχνοτήτων, έχουμε ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικο-οικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα επικαιροποιήσει τον υφιστάμενο χάρτη συχνοτήτων. Εκτίμησή μας είναι ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2011.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση, το Χάρτη συχνοτήτων και κατ’ επέκταση και για το ψηφιακό μέρισμα. Θα υπάρξει στη χώρα μας ψηφιακό μέρισμα;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το ψηφιακό μέρισμα όπως και η αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, αποτελούν βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες, τις οποίες διαχειρίζονται -ως αρμόδιοι κρατικοί φορείς- τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού αντίστοιχα. Εμείς ως υπουργείο, υποστηρίζουμε ενεργά αυτές τις προσπάθειες στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, κυρίως με το νέο Ψηφιακό Χάρτη. Σε μια οικονομική συγκυρία σαν τη σημερινή δεν έχουμε το περιθώριο να αναβάλλουμε για αργότερα την αντιμετώπιση κανενός από αυτά τα δύο ζητήματα.
Το θέμα των Πάρκων Κεραιών, βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και πολλά χρόνια κυρίως λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων. Δεδομένου ότι για να γίνει η ψηφιακή μετάβαση, υπάρχουν πολλά σημεία που θα πρέπει να αδειοδοτηθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα, ποιες κινήσεις προγραμματίζονται για την επιτάχυνση της διαδικασίας;
Hδη έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες. Κατ’ αρχάς, αυτές τις μέρες προωθούμε με σχέδιο Νόμου – το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση – ένα σύνολο διατάξεων που θα απλοποιήσουν και θα επιταχύνουν σημαντικά την υφιστάμενη διαδικασία αδειοδότησης κεραιοσυστημάτων.
Oλοι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια επίπονη και μακρόχρονη διαδικασία, που συχνά ξεπερνά τα δύο χρόνια, και αρκετές φορές καταλήγει σε αδιέξοδο. Με βάση το νέο Νόμο -που αφορά κυρίως στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών αλλά περιέχει ρυθμίσεις και για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών- η ΕΕΤΤ μετατρέπεται σε μοναδικό σημείο επαφής (one stop shop), συγκεντρώνοντας η ίδια κατόπιν συνεννόησης με όλους τους αρμόδιους φορείς όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά και μελέτες που απαιτούνται για την έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας κατασκευής κεραίας.
Να υπογραμμίσω σ’ αυτό το σημείο ότι δεν γίνεται καμία έκπτωση στις απαιτήσεις που αφορούν στην προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Εκτιμάται ότι το νέο αυτό σύστημα θα μειώσει τον χρόνο έκδοσης άδειας στους 6-8 μήνες, χρόνο που αποτελεί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Παράλληλα, έχουμε συγκροτήσει στο υπουργείο μας Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη διαμόρφωση μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των Πάρκων Κεραιών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε, μάλιστα, συμφωνήσει με την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη χρηματοδότηση του έργου της αποτύπωσης, της νομικής επεξεργασίας και της οριοθέτησης των Πάρκων Κεραιών.
Πρόσφατα πήρατε την πρωτοβουλία δημιουργίας ενός Εθνικού Φορέα για την διευκόλυνση της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, ο οποίος αναμένεται σύντομα να αρχίσει τη λειτουργία του. Ποιες είναι πρώτες προτεραιότητες του φορέα, από πού θα αρχίσει τη δράση του;
Προχωρήσαμε στην σύσταση Ομάδας Εργασίας για την τηλεόραση, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (τηλεοπτικοί σταθμοί, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, συναρμόδια υπουργεία, ΕΕΤΤ, ΕΣΡ, κτλ.) με στόχο την καλύτερη οργάνωση, τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επίβλεψη όλων των αναγκαίων ενεργειών που απαιτούνται για την πλήρη μετάβαση.
Στις βασικές προτεραιότητες αυτής της Ομάδας, συμπεριλαμβάνονται η προετοιμασία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογιών ψηφιακής ευρυεκπομπής καθώς και η πρόταση για ένα μοντέλο κοινής αποδοχής, ο ορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη και συντονισμένη μετάβαση, αλλά και η διαμόρφωση προτάσεων για την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης και την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του κοινού. Η ψηφιακή μετάβαση ωστόσο αφορά και άλλα μέσα και τομείς.
Στο πλαίσιο αυτό και παράλληλα με την Ομάδα Εργασίας για την ψηφιακή τηλεόραση θα συσταθεί αντίστοιχη Ομάδα και για το ψηφιακό ραδιόφωνο και ενδεχομένως για το ψηφιακό μέρισμα.
Στον τομέα της ενημέρωσης των πολιτών για την ψηφιακή, γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για την αναγκαιότητα υιοθέτησης κοινής επικοινωνιακής πολιτικής από όλους του εμπλεκόμενους. Το κράτος, σχεδιάζει να αναλάβει ενεργό ρόλο στο κομμάτι αυτό και αν ναι, θα αναλάβει και κάποιο μερίδιο του κόστους επικοινωνίας;
Ένα από τα δυσκολότερα σημεία στη διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση σχετίζεται με την προσαρμογή των πολιτών. Γι’ αυτό και προβλέπεται μια μακρά περίοδος παράλληλης μετάδοσης αναλογικού και ψηφιακού σήματος. Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών, τόσο για την ψηφιακή τηλεόραση όσο και για τη συνολική ψηφιακή μετάβαση, το κράτος θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki.gr
Προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελούν η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον εκπομπών, το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση και η αξιοποίηση του μερίσματος των συχνοτήτων.
Στην εθνική αυτή προσπάθεια, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει αναλάβει κεντρικό ρόλο.
Για το δύσκολο εγχείρημα της ψηφιακής μετάβασης μιλάει στη «Ν» ο καθ’ ύλην αρμόδιος υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας.
Oπως μεταξύ άλλων αναφέρει ο κ. Βούγιας έχει ήδη αναληφθεί σειρά πρωτοβουλιών, όχι μόνο για την τηλεόραση, αλλά και για το ραδιόφωνο, θέμα που θα ανοίξει άμεσα εντός του 2011, αλλά και ενδεχομένως το ψηφιακό μέρισμα.
Ο Χάρτης συχνοτήτων θα είναι έτοιμος, στο 2ο τρίμηνο του 2011, ενώ σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών, θα την αναλάβει για όλους τους επί μέρους τομείς της μετάβασης (τηλεόραση, ραδιόφωνο, μέρισμα κ.λπ.) το κράτος, με τη συμμετοχή και των ιδιωτικών φορέων, εφόσον το επιθυμούν.
Επίσης και σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές. Μια από τις πιο σημαντικές που βρίσκεται υπό εξέταση ακόμα είναι ο διαχωρισμός παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου και υπηρεσιών δικτύου.
Εξετάζεται ο διαχωρισμός του παρόχου υπηρεσιών δικτύου από τον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου;
Είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δυνατότητα αυτή λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και τη διεθνή εμπειρία, η οποία έχει δείξει ότι μέσω του διαχωρισμού παρόχου υπηρεσιών δικτύου και παρόχου υπηρεσιών περιεχομένου ενισχύεται σημαντικά η επιχειρηματικότητα στο συγκεκριμένο κλάδο και δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Πρόκειται για ένα θέμα ωστόσο το οποίο μελετούμε προσεκτικά στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού που αποτελεί και τον καθ’ ύλην αρμόδιο κρατικό φορέα. Στην περίπτωση, που επιλεγεί η συγκεκριμένη κατεύθυνση θα απαιτηθεί τροποποίηση του ν. 3592/2007.
Επίσης αν υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα στον πάροχο υπηρεσιών δικτύου και στον πάροχο υπηρεσιών περιεχομένου, η απόδοση συχνοτήτων στον πάροχο δικτύου θα γίνεται από την ΕΕΤΤ με διαγωνιστικές διαδικασίες ανάλογες με εκείνες που ακολουθούνται για την απόδοση άλλων ζωνών φάσματος, με ιδιαίτερη, όμως, μέριμνα ώστε να μην διαταραχθεί η υπάρχουσα κατάσταση της αγοράς. Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης για τους παρόχους περιεχομένου, αυτή θα πραγματοποιείται όπως και τώρα με ευθύνη του ΕΣΡ Θα πρέπει να τονίσω πάντως και πάλι, ότι μέχρι στιγμής, δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση όσον αφορά το θέμα του διαχωρισμού.
Σε ποιο σημείο βρίσκεται ο διαγωνισμός για το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων και πότε εκτιμάται ότι θα έχουμε το νέο Χάρτη Συχνοτήτων;
Σχετικά με το έργο της αποτίμησης του φάσματος συχνοτήτων -το οποίο πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων- βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο διαπραγμάτευσης με τους αναδόχους για την ανάληψη της σχετικής μελέτης.
Για το Χάρτη Συχνοτήτων, έχουμε ήδη δρομολογήσει τη διαδικασία διενέργειας διαγωνισμού για την επιλογή τεχνικο-οικονομικού συμβούλου, ο οποίος θα επικαιροποιήσει τον υφιστάμενο χάρτη συχνοτήτων. Εκτίμησή μας είναι ότι η διαδικασία αυτή θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2011.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το θέμα των αδειοδοτήσεων στη ραδιοτηλεόραση, το Χάρτη συχνοτήτων και κατ’ επέκταση και για το ψηφιακό μέρισμα. Θα υπάρξει στη χώρα μας ψηφιακό μέρισμα;
Θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι το ψηφιακό μέρισμα όπως και η αδειοδότηση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων, αποτελούν βασικές κυβερνητικές προτεραιότητες, τις οποίες διαχειρίζονται -ως αρμόδιοι κρατικοί φορείς- τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού αντίστοιχα. Εμείς ως υπουργείο, υποστηρίζουμε ενεργά αυτές τις προσπάθειες στο μέτρο των αρμοδιοτήτων μας, κυρίως με το νέο Ψηφιακό Χάρτη. Σε μια οικονομική συγκυρία σαν τη σημερινή δεν έχουμε το περιθώριο να αναβάλλουμε για αργότερα την αντιμετώπιση κανενός από αυτά τα δύο ζητήματα.
Το θέμα των Πάρκων Κεραιών, βρίσκεται σε εκκρεμότητα εδώ και πολλά χρόνια κυρίως λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων. Δεδομένου ότι για να γίνει η ψηφιακή μετάβαση, υπάρχουν πολλά σημεία που θα πρέπει να αδειοδοτηθούν σε ολόκληρη την Ελλάδα, ποιες κινήσεις προγραμματίζονται για την επιτάχυνση της διαδικασίας;
Hδη έχουμε αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες. Κατ’ αρχάς, αυτές τις μέρες προωθούμε με σχέδιο Νόμου – το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση – ένα σύνολο διατάξεων που θα απλοποιήσουν και θα επιταχύνουν σημαντικά την υφιστάμενη διαδικασία αδειοδότησης κεραιοσυστημάτων.
Oλοι γνωρίζουμε ότι πρόκειται για μια επίπονη και μακρόχρονη διαδικασία, που συχνά ξεπερνά τα δύο χρόνια, και αρκετές φορές καταλήγει σε αδιέξοδο. Με βάση το νέο Νόμο -που αφορά κυρίως στην παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών αλλά περιέχει ρυθμίσεις και για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών- η ΕΕΤΤ μετατρέπεται σε μοναδικό σημείο επαφής (one stop shop), συγκεντρώνοντας η ίδια κατόπιν συνεννόησης με όλους τους αρμόδιους φορείς όλα τα αναγκαία δικαιολογητικά και μελέτες που απαιτούνται για την έκδοση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας κατασκευής κεραίας.
Να υπογραμμίσω σ’ αυτό το σημείο ότι δεν γίνεται καμία έκπτωση στις απαιτήσεις που αφορούν στην προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος. Εκτιμάται ότι το νέο αυτό σύστημα θα μειώσει τον χρόνο έκδοσης άδειας στους 6-8 μήνες, χρόνο που αποτελεί τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Παράλληλα, έχουμε συγκροτήσει στο υπουργείο μας Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο τη διαμόρφωση μιας Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον καθορισμό των Πάρκων Κεραιών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε, μάλιστα, συμφωνήσει με την Ειδική Γραμματεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης τη χρηματοδότηση του έργου της αποτύπωσης, της νομικής επεξεργασίας και της οριοθέτησης των Πάρκων Κεραιών.
Πρόσφατα πήρατε την πρωτοβουλία δημιουργίας ενός Εθνικού Φορέα για την διευκόλυνση της μετάβασης στην ψηφιακή εποχή, ο οποίος αναμένεται σύντομα να αρχίσει τη λειτουργία του. Ποιες είναι πρώτες προτεραιότητες του φορέα, από πού θα αρχίσει τη δράση του;
Προχωρήσαμε στην σύσταση Ομάδας Εργασίας για την τηλεόραση, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (τηλεοπτικοί σταθμοί, τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, συναρμόδια υπουργεία, ΕΕΤΤ, ΕΣΡ, κτλ.) με στόχο την καλύτερη οργάνωση, τον αποτελεσματικό συντονισμό και την επίβλεψη όλων των αναγκαίων ενεργειών που απαιτούνται για την πλήρη μετάβαση.
Στις βασικές προτεραιότητες αυτής της Ομάδας, συμπεριλαμβάνονται η προετοιμασία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, η αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνολογιών ψηφιακής ευρυεκπομπής καθώς και η πρόταση για ένα μοντέλο κοινής αποδοχής, ο ορισμός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για την έγκαιρη και συντονισμένη μετάβαση, αλλά και η διαμόρφωση προτάσεων για την βέλτιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ψηφιακής τηλεόρασης και την καλύτερη δυνατή ενημέρωση του κοινού. Η ψηφιακή μετάβαση ωστόσο αφορά και άλλα μέσα και τομείς.
Στο πλαίσιο αυτό και παράλληλα με την Ομάδα Εργασίας για την ψηφιακή τηλεόραση θα συσταθεί αντίστοιχη Ομάδα και για το ψηφιακό ραδιόφωνο και ενδεχομένως για το ψηφιακό μέρισμα.
Στον τομέα της ενημέρωσης των πολιτών για την ψηφιακή, γίνεται ολοένα και περισσότερο λόγος για την αναγκαιότητα υιοθέτησης κοινής επικοινωνιακής πολιτικής από όλους του εμπλεκόμενους. Το κράτος, σχεδιάζει να αναλάβει ενεργό ρόλο στο κομμάτι αυτό και αν ναι, θα αναλάβει και κάποιο μερίδιο του κόστους επικοινωνίας;
Ένα από τα δυσκολότερα σημεία στη διαδικασία μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση σχετίζεται με την προσαρμογή των πολιτών. Γι’ αυτό και προβλέπεται μια μακρά περίοδος παράλληλης μετάδοσης αναλογικού και ψηφιακού σήματος. Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση των Ελλήνων πολιτών, τόσο για την ψηφιακή τηλεόραση όσο και για τη συνολική ψηφιακή μετάβαση, το κράτος θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο, με τη συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ- sioan@naftemporiki.gr
Πηγή: naftemporiki.gr